Juhan 1989 560 SEC

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2265
Liittynyt: Ke 16.05.2007 12:58
Paikkakunta: Helsinki
ViestiLähetetty: Pe 10.12.2010 10:13
karra kirjoitti:Hieno peli!

Korjauspalasta oli puhetta jotta kimppatilaus sieltä Tallinnasta, mutta asiasta on nyt oltu hiljakseen :) . Ei minullakaan kiire ole, ollaan kuulolla.

Ne läpyskät on siis takapuskurin etupäässä, ellaiset kolmionmalliset. Omaan sedaniin ostin yhden aikoinaan Sunilta, ei pahan hintaiset. Ne näkee ihan selvästi kun katsoo takapyöränaukkoon. Läpyskät estää ettei kura lennä sinne puskurin ja takakontin väliseen solaan jossan on poistoilman aukot, niissäkin on läppä joka aukeaa kun ilma poistuu sisältä puhaltimen ollessa päällä. Ne aukot/venttiilit näkee kun takakontin sivuverhoilut ottaa pois.

Kävin Tallinnassa ja olisin jopa uskaltanut ostaa yhden ylimääräisenkin pellin, mutta ne olisi pitänyt tilata viikkoa aikaisemmin.
Jossain vaiheessa vuodenvaihteen jälkeen uudestaan, kun hakee muutakin samalla. :wink:
-82 500 SEC

- 05 C5 2.0i 16 V Aut.

-63 VW Karmann Ghia

-87 Citroen C25 Burstner

-97 Honda VF 750 C Magna

Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1253
Liittynyt: Ti 03.02.2009 15:43
Paikkakunta: Näläkämaa
ViestiLähetetty: Pe 10.12.2010 14:21
Harri126 kirjoitti:
karra kirjoitti:Hieno peli!

Korjauspalasta oli puhetta jotta kimppatilaus sieltä Tallinnasta, mutta asiasta on nyt oltu hiljakseen :) . Ei minullakaan kiire ole, ollaan kuulolla.

Ne läpyskät on siis takapuskurin etupäässä, ellaiset kolmionmalliset. Omaan sedaniin ostin yhden aikoinaan Sunilta, ei pahan hintaiset. Ne näkee ihan selvästi kun katsoo takapyöränaukkoon. Läpyskät estää ettei kura lennä sinne puskurin ja takakontin väliseen solaan jossan on poistoilman aukot, niissäkin on läppä joka aukeaa kun ilma poistuu sisältä puhaltimen ollessa päällä. Ne aukot/venttiilit näkee kun takakontin sivuverhoilut ottaa pois.

Kävin Tallinnassa ja olisin jopa uskaltanut ostaa yhden ylimääräisenkin pellin, mutta ne olisi pitänyt tilata viikkoa aikaisemmin.
Jossain vaiheessa vuodenvaihteen jälkeen uudestaan, kun hakee muutakin samalla. :wink:


No hitto kun olisi tiennyt. Olispa ollut takalasin ja kontin tiivisteet tullut varmaan samalla. 200e takalasin tiiviste tähtiliikkeessä ja vaju 90e kontin tiiviste samasta paikkaa. Virulaiset olisi varmaankin myöneet hiukan halvemmalla. Kohta on nimittäin tarve, kun alkaa ruosteiden häätäminen olla voiton puolella.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 244
Liittynyt: To 12.07.2007 23:40
Paikkakunta: E-Korea
ViestiLähetetty: Pe 10.12.2010 20:43
eero1989 kirjoitti:
kasiässä kirjoitti: eessä ois parempi 215 leveet. :D


B-pumppu värkistä ei ole vielä kuvia mutta täytyy todeta että helvetin rumat ne 215/45 17 on 8-tuuman vanteella ja huonot ajaa ja vanteen reuna kärsii aina jos ei muistakkaan heittää mutkaa ennen kun kääntyy kanttarin yli,,8-tuumaselle on hyvän kokoinen 235/45 17 ,,tosin en ymmärrä miksi S-sarjalaiseen täytyy sovittaa nuin kapeaa rengasta/pyörää..


Alkuperäsenä tais olla 205 tossa omassa, ja ei oo 17 tuuman vaan 16 tuuman vanne 55 sarjan renkaalla. Ei viiti kokonaan pilata.

215/45 taitaa olla sivikkijuttuja.... :cry:
3.0 TDI Quattro, syncro TDI ja W126

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: La 20.01.2007 13:58
Paikkakunta: kullaa
ViestiLähetetty: Pe 10.12.2010 21:09
kasiässä kirjoitti: 215/45 taitaa olla sivikkijuttuja.... :cry:


:cry: niinpä,,japanilainen on laittanut juurikin tuollaiset tuohon mun SL:ään,8x17" AMG replica vanteella joista ainakin yksi on ihan neliskulmainen,kun on ajeltu reunalla ja kaikista on reuna sorvattu kanttariin molemmin puolin ja muuta täysin älyvapaata touhua..niissä on silti kohtuu pintaset renkaat päällä eikä hirveästi hypytä niin kai ne on loppuun ajettava,,mutta jonkun muun autossa :roll: voisin vaihtaa ne vaikka 14-15"barorkkeihin tai siis sellaisiin mitkä tuohon hiukan niinkun kuuluukin,,rengas vois olla 205levee ja 14" ja kun olis 70 rohviilia niin kelpais :lol:
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 832
Liittynyt: La 31.10.2009 16:56
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Pe 10.12.2010 23:50
Joo, talvinakeiksi tulee nyt tähän omaan 205/55 16", sama koko tismalleen kuin "vanhassa" C124:ssa.
1989 560 SEC
2015 C 200
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 832
Liittynyt: La 31.10.2009 16:56
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ti 14.12.2010 19:24
No niin, vihdoin ja viimein BBS:t saapuivat ja projekti nykii itseään hiljalleen eteenpäin.

Kuva

Kuva

Renkaat saapuu tällä viikolla, sitten pääsee mallailemaan autoon näitä. Sitä odotellessa aloitellaan jäljellä olevia remppakohteita eli kylkipaneeleita, lämppärin moottoria ja keskikonsolin kytkimiä/valoja.

Kuva

Pari viikkoa on auto seissyt pajan pihalla kesänakit alla. :lol:

Etupenkkien ehostusta olen sumplinut viime aikoina, vähän käynyt mielessä nuo tee se itse -tyyppiset setit joissa tulee elvytykseen tarkoitetut mömmöt sekä väriaine jolla saisi alkuperäisen värin palautettua halkeamiin. Joka tapauksessa pitkän kaavan kautta täytyy tämä juttu miettiä ja on sellainen aihe, että tästä voisi löytyä jo keskustelu jostain foorumin sopukasta...
1989 560 SEC
2015 C 200
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 832
Liittynyt: La 31.10.2009 16:56
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ma 20.12.2010 19:03
Vanteet kärryssä alla.

Kuva

Nyt on sitä oikeeta klassikkoautohenkeä kun on kapeat (205) nakit ja takana offsettiä sen verran että vanne uppoaa vähän kaaren sisään. Mulle kolahtaa tää lookki aika hyvin 8)

Tällä hetkellä työn alla puhaltimen moottori, sen jälkeen noi paneelit ja sitten täytyy kattoa mitä vielä ehtivät tekemään. Joka tapauksessa auto tien päälle joulun ja vuodenvaihteen lomien ajaksi.

Porkkanavilkut päätin nyt sitten lopulta vaihtaa autoon ja setti on postissa, kiitos nimimerkki ruikku :D

Suoraa takaapäin vielä kuva josta näkee vähän miltä uudet putket näyttää:

Kuva

Erittäin hyvin onnistunut look mielestäni.
1989 560 SEC
2015 C 200

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: La 20.01.2007 13:58
Paikkakunta: kullaa
ViestiLähetetty: Ma 20.12.2010 21:27
mun mielestä tuollainen pakoputkenpää kuuluu 3/4koppaseen eskorttiin mallia "kyläralli" :shock:
tuollaiset vanteet/renkaat olis varmaan tuossa mun SL mesessä ihan hienot,ovat vaan yleensä ollut sen verran hintavat että taidan pitäytyä "peltivanne" laadussa :roll:
Avatar
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12040
Liittynyt: Pe 04.04.2003 14:13
Paikkakunta: 02
ViestiLähetetty: Ma 20.12.2010 22:09
onpas bebsit ujot :D miksi yks keskikuppi aftermarket mallia...
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 12035
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ti 21.12.2010 00:01
epk kirjoitti:onpas bebsit ujot :D miksi yks keskikuppi aftermarket mallia...

Valistatko missä näkyy :) .

Millä spekseillä nuo vanteet on, siis leveys & ET kun en löytänyt? Palan halusta päästä kokeilemaan omia 17" RS236 alle että miltä näyttävät :mrgreen: .

Mielestäni pakoputken päät niissä projektikuvissa näytti töröttävän ulos, ja ainakin se vähän häiritsee kun näkyy että ne on tuollaiset irtopäät. Mutta livenä pitää nähdä ennen kuin tuomitaan lopullisesti :D .

Oma secci oli myös mallia iglu, kuten sinun kuvassasi. Luulin etä saan sen tänään talliin mutta ei vielä; veneen verhoilija tulee vielä huomenna mittailemaan paattia tai itse asiassa tekemään kankaaseen reikiä. Putsasin secin päältä lumet pois, itse asiassa pelotti kun sitä oli niin paljon että onko katto tai pellit länässä mutta ihan hyvin auto siellä alla majaili.
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL pikkuprojekti
1987 560 SEC museoauto
2000 G500 käyttöharraste - Umweltsau
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Avatar
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12040
Liittynyt: Pe 04.04.2003 14:13
Paikkakunta: 02
ViestiLähetetty: Ti 21.12.2010 06:15
ykshän on matalaa mallia, vaiko vääristääkö kuvat vaan ?
Avatar
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12273
Liittynyt: Su 27.08.2006 16:12
Paikkakunta: Oulu
ViestiLähetetty: Ti 21.12.2010 14:07
mäki kiinnitin siihe huomioo, mut tulin siihe tulokseen että olis kuvavääristymä? Jokatapaukses noi kaipaa eteen tuumaa leveempää ja taakse 3 tuumaa leveempää kehää :D Tai jos aletaan ujoks, ni eteen 15mm spacer ja taakse 1,5-2 tuumaa leveemmät kehät.
S124 E220TCDI
C124 300CE-24
W211 200CDI
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 832
Liittynyt: La 31.10.2009 16:56
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ke 29.12.2010 16:06
epk kirjoitti:ykshän on matalaa mallia, vaiko vääristääkö kuvat vaan ?


Kyllä ne on samanlaisia kaikki ;)

Vanteet on 16x7 ET22 (vai olikohan ET23, pitää tarkistaa kun pääsee omalle koneelle) edessä sekä takana. Pakoputken päistä sen verran että ne töröttää ulos ihan suunnitellusti, ettei ääni "kimpoile" puskurista ja alustasta ja aiheuta sisätiloihin dronea, resonointia tai turhaa volyymiä. Näyttääkin mun mielestä paremmalta kun ne tulee vähän ulospäin. Sillä lailla se mitotettiin että putkenpäät tulee takapuskurin ylälaidan (uloimman laidan) tasalle eli alalaidasta (sisimmästä laidasta) n. 5cm ulospäin. Ero ei ole siis oikeassa elämässä suurensuuri mutta kyllähän se kuvissa saattaa huomiota kerätä. Putket on toisistaan noin sormen leveyden päässä ja kooltaan muistaakseni 2,5". Ja nehän eivät ole tietenkään pelkästään putkenpäät, vaan "true dualit" sylinteririveistä asti, joskin katalysaattorissa ja takapöntössä ne kaiketi rakenteellisesti yhdistyvät.

Joka tapauksessa putkista kun puhe on, niin olen nyt pari päivää ajanut autolla, ja täytyy sanoa että ne onnistuivat todella hyvin. Todella hillityt äänet myös kuumana ja sisällä ei ole mitään dronea millään nopeudella. Kannatti ehdottomasti sijoittaa resonaattoreihin etenkin jos ilman niitä äänet olisi olleet niin kovat kuin netissä huhutaan. Ulkopuolella kuulemma kuuluu, ja kyllähän se jytisee kun olen itse tyhjäkäynnillä sitä ulkona kuunnellut, mutta sisälle ei kuulu kaupunkinopeuksissa kuin kaukaista jylinää. Maantienopeuksilla ei näillä keleillä tarvitse juuri äänien kuuntelusta haaveillakaan :roll:

Tosiaan eilen sain auton pajalta nyt lomien ja kiireajan ajaksi ajoon. Kaikkea niitä pienempiä jäljellä olevia hommia siihen nyt tehtiin:

Loput sivupaneelit irrotettiin ja kiinnitettiin oikeilla kiinnikkeillä kunnolla ja tiiviisti niin ettei ne nyt hölsky niin kuin ennen... Tämä sen jälkeen kun pinnat alta putsattiin ja suojattiin kotelosuojalla.

Tyhjäkäyntimoottori irrotettiin ja tutkittiin josko johtuisi siitä korkea tyhjäkäynti. Se oli pelasi kuitenkin ok. Putsattiin ja rasvattiin silti ja tiivistettiin vähän niitä siihen meneviä letkuja josko siellä olis jotain vakuumivuotoa ollut.

Pajalta kun lähdin niin tyhjäkäynti oli kuin olikin parisataa kierrosta matalampi mutta kun oltiin seoksiakin vähän säädetty niin nyt ei tiedä kummasta se olis kiinni. Tänäänkin säädettiin vähän seoksia ja vapaalla on tyhjäkäynti taas vähän korkeampi. Yritän päästä paikalliseen firmaan jonoon niin että kattois pakokaasuanalysaattorin kanssa seokset viimisen päälle ja sitten vasta diagnosois tyhjäkäyntiä ja yhtä uutta ongelmaa:

Vitossylinteri kiukuttelee. Tuntuu että suurimman osan ajasta se on pimeänä. Ilmenee niin että sekä tyhjäkäynnillä että ajossa nypyttää helkkaristi ja kun tyhjäkäynnillä nypytti niin vitospiuhan irrottamalla ei moottorin käynti muuttunu miksikään joten aika selvä peli. :lol: Mekaanikko oli kipinän tarkistanut ja tullut siihen tulokseen että hyvä on. Siitähän vois nyt sitten päätellä että tulppa, johto ja puola on ehjiä? Mekaanikko arveli että tuo sylinteri ei saa riittävästi bensaa, joten voiskohan suutin olla tukossa tai sökö. Muita ideoita?

No mutta se siitä, lohkarin olivat saaneet kanssa asennettua ja tuntu toimivan kun tänään sitä käytin.

Sisällä on taas yksi murheenkryyni kun nyt vaihteeksi matkustajan puolelta falskaa ortopedipenkin säädin. Pitää pistää osto-ilmoa tonne kauppapuolelle...

Porkkanavilkut sain vaihettua taakse ja sivuille. Ikävä kyllä moponetti toimitti sedanin etuvilkut ja muita eivät toimitakaan. Tulipahan varmistettua että ne ei mene coupeen. Siispä rahat takas sieltä ja ad:lta tilaukseen coupen vilkut eteen... Tällä hetkellä autossa kirkkaat edessä ja muualla porkkanat.

Lähiviikkojen aikana pitäs koittaa saada kasi käymään kunnolla ja sen jälkeen keskikonsolin nappulat kuntoon. Muistin kanssa nyt talven pimeässä ajaessa ettei vaihteenvalitsimen valot pala, pitäis sekin selvittää onko sieltä piuha irti vai valo palanu. Mites se systeemi avataan, vaatiiko paljon purkamista?

Tässä pari kuvaa nykykuosista, parempia kuin tämmösiä kännykkäkuvia tulee sitten kun on käynti kunnossa, projektit päätöksessä ja auto puunattu... :D

Kuva

Kuva
1989 560 SEC
2015 C 200
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2265
Liittynyt: Ke 16.05.2007 12:58
Paikkakunta: Helsinki
ViestiLähetetty: Ke 29.12.2010 16:33
Vitossylinteri kiukuttelee. Tuntuu että suurimman osan ajasta se on pimeänä. Ilmenee niin että sekä tyhjäkäynnillä että ajossa nypyttää helkkaristi ja kun tyhjäkäynnillä nypytti niin vitospiuhan irrottamalla ei moottorin käynti muuttunu miksikään joten aika selvä peli. :lol: Mekaanikko oli kipinän tarkistanut ja tullut siihen tulokseen että hyvä on. Siitähän vois nyt sitten päätellä että tulppa, johto ja puola on ehjiä? Mekaanikko arveli että tuo sylinteri ei saa riittävästi bensaa, joten voiskohan suutin olla tukossa tai sökö. Muita ideoita?

Mulla oli tuossa sellissä sellainen vika, että välillä kävi vajailla ja välillä taas ei. Kiva sitä on selvittää. :cry:
Kuitenkin ajan kanssa sain käyntihäiriön paikallistettua 7. pyttyyn. Vika oli tulpanjohdossa. Välillä toimi, välillä ei, muuten näytti ihan siistiltä ja ehjältä, eikä johtokaan ollut hapettunut poikki tulpanhatun sisällä.
Koita vaihtaa johtoja keskenään ja katso siirtyykö vika mukana.

Omassa Secissä on BBS 011, näyttävät melko samanlaisilta, eli hyviltä. :D
-82 500 SEC

- 05 C5 2.0i 16 V Aut.

-63 VW Karmann Ghia

-87 Citroen C25 Burstner

-97 Honda VF 750 C Magna
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 832
Liittynyt: La 31.10.2009 16:56
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ke 29.12.2010 16:38
Jeps. Näähän on RS 008:t. Täytyy pitää mielessä toi tulpanjohto. Tosin kun kipinä tulee mutta sylinteri on silti pimeenä niin eikös sillon vois päätellä että tulpanjohto on ehjä?
1989 560 SEC
2015 C 200
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2265
Liittynyt: Ke 16.05.2007 12:58
Paikkakunta: Helsinki
ViestiLähetetty: Ke 29.12.2010 16:49
Lappeenrannan vahvistus kirjoitti:Jeps. Näähän on RS 008:t. Täytyy pitää mielessä toi tulpanjohto. Tosin kun kipinä tulee mutta sylinteri on silti pimeenä niin eikös sillon vois päätellä että tulpanjohto on ehjä?

Luultavasti joo.
Tosin vikaa metsästäessäni kaikkissa tulpissa oli kipinä, ei ollut vika päällä juuri silloin.
-82 500 SEC

- 05 C5 2.0i 16 V Aut.

-63 VW Karmann Ghia

-87 Citroen C25 Burstner

-97 Honda VF 750 C Magna
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1253
Liittynyt: Ti 03.02.2009 15:43
Paikkakunta: Näläkämaa
ViestiLähetetty: Ke 29.12.2010 19:34
Kylläpä pitää kehaista, että on hieno secci. Itse en kyllä raskisi talvella ajella ja uitella suolassa. BBS:t tuossakin koossa sopii ihan ok ja on vähän alkuperäisemmän näköinen. Ei vain aina niitä lippavanteita (paraskin puhuja, kun doidslandiasta tulossa Borbet A 8.5x17 ja 10x17 8) :lol: ). Oikea liike oli kun vaihdoit porkkanalliset valot taakse.
Noista putken päistä heitän negatiiviset kommentit, sori vain, mutta pääasia että itse niistä tykkäät. Putken teko edessä itselläkin joskus lähitulevaisuudessa ja kaavaillut, että kiiltävät putken päät kaartuvat alas n.20-30 astetta ja putkien yläosat tulevat puskurin taakse vain pari senttiä. Huomaamattomat, mutta aika nätit, kun niitä parilla mutkalla mallailin.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 832
Liittynyt: La 31.10.2009 16:56
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: To 30.12.2010 12:53
Kiitoksia kehuista ja miksei haukuistakin 8)

Tämä ei ole ihan priima, niin ei sillai sydäntä särje ajella talvellakin. Tietysti varsinaisessa suolassa tällä ei oo vielä ajettukaan kun ne ajat seisoi pajalla. Sydäntalvella ei lpr:ssä suolata teitä.

Seuraavan parin viikon aikana on Finikor ruostesuojaus luvassa.

Olikos sun omasta secistä muuten triidi täällä jossain :?:
1989 560 SEC
2015 C 200
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1253
Liittynyt: Ti 03.02.2009 15:43
Paikkakunta: Näläkämaa
ViestiLähetetty: To 30.12.2010 14:13
Lappeenrannan vahvistus kirjoitti:Kiitoksia kehuista ja miksei haukuistakin 8)

Tämä ei ole ihan priima, niin ei sillai sydäntä särje ajella talvellakin. Tietysti varsinaisessa suolassa tällä ei oo vielä ajettukaan kun ne ajat seisoi pajalla. Sydäntalvella ei lpr:ssä suolata teitä.

Seuraavan parin viikon aikana on Finikor ruostesuojaus luvassa.

Olikos sun omasta secistä muuten triidi täällä jossain :?:


Hyvä, että ruostesuojaat. On hyvä investointi ympärivuoden-autolle.

Jos tarkoitit minun secciä, niin en ole tehnyt projektiketjua. Vielä.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 276
Liittynyt: Pe 04.06.2004 22:23
Paikkakunta: Länsi suomi
ViestiLähetetty: To 30.12.2010 15:38
Komian näkönen sekki! Etenkin vannevalinta on enemmän kuin oikea :o Hieno nähdä että sekkejä on alkanut ilmaantumaan tänne projektit osastolle enemmänkin.
Keep on guten wörk 8)
"nopeat syövät hehkuttajat..."
500SEC 89` ("Black Pearl") Buffalo soldiers edition -ex
W140 320 93` Käyttöpeli-ex
Corvette 85´ -ex
Buick Skylark Coupe 71´
Plymouth Belvedere 67`

Mersumies
Mersumies
Viestit: 2053
Liittynyt: Ti 01.04.2003 10:40
Paikkakunta: Pirkanmaa
ViestiLähetetty: To 30.12.2010 15:41
Sata kertaa hienompi alkuperäisillä valoilla ja vilkuilla, tekee vielä loppusilauksen ne etuvilkut sitten ja vanteetkin istuu kauniisti autoon, mutta putkenpäät jotenkin liian silmiin pistävät, toki tärkeintä että omistaja itse pitää niistä :wink:
Maailma tarvitsee esikuvia

Mersumies
Mersumies
Viestit: 2053
Liittynyt: Ti 01.04.2003 10:40
Paikkakunta: Pirkanmaa
ViestiLähetetty: To 30.12.2010 15:42
Jukka L. kirjoitti:Komian näkönen sekki! Etenkin vannevalinta on enemmän kuin oikea :o Hieno nähdä että sekkejä on alkanut ilmaantumaan tänne projektit osastolle enemmänkin.
Keep on guten wörk 8)




porkkanavilkkuja vaan Jukka tilaukseen nyt :wink: Kummasti piristää näköä... 8)
Maailma tarvitsee esikuvia
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 229
Liittynyt: Ke 28.11.2007 03:17
Paikkakunta: vaasa
ViestiLähetetty: To 30.12.2010 20:09
on kyllä aivan mahtavan näköinen.... :!: :!: 8)




tuosta tyhjäkäynnistä.... :arrow: ittellä ei auttanut puunaamiset, hinkkaamiset eikä ruuvaukset, se vuorostaan auttoi että vei auton pakokaasumittariin ja sääti arvot kohdalle, ei enää korkeaa tyhjäkäyntiä..... :wink:


ja sitten tuo vaihteen valitsimenvalo... :arrow: pitää ottaa tuhkis pois(ruuvit löytyy "tuhkankeräyskipon" alta) sitten vetämällä pois, seuraavaksi pitää kangoitella etukulmasta se "pikku"levy ja nostaa, sitten pitää ottaa kepin ympäriltä se kehys pois(muistaakseni kangottaen nostamalla) jonka jälkeen työnnä puupaneelia eteen päin ja nosta pois, siitä sitten pitäisi päästä käsiksi kyseiseen valoon..... tokikin sulla haastetta tuo toi lentokoneen ohjaamo jossa nappuloita enemmän kuin laki määrää ja kun ne nappulat pitää tiputella irti paneeleista.... :lol:




Vanha mese kävi välillä kans 7sylinterillä ongelma hävisi sytytys osien vaihdon jälkeen... :!:
- http://www.v-tuning.fi
Avatar
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 13427
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna
ViestiLähetetty: To 30.12.2010 22:32
Siistinnäköinen SEC. Vanteetkin istuvat kivasti, mutta yhdyn kuoroon, nuo putkenpäät... Oliko se tietoinen valinta, vai eikö saundien esille tuominen onnistunut alkuperäisen tyylisellä takavaimentajalla?
No, minulla nyt on sellainen silmä, että aftermarket-vaimentaja pomppaa silmään jokaisessa autossa, jossa takahelma on korkealla tai siinä ei ole tarpeeksi korisarjaa...
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1983 230 E Automatic
1982 230 E
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 244
Liittynyt: To 12.07.2007 23:40
Paikkakunta: E-Korea
ViestiLähetetty: La 01.01.2011 17:15
Tuossa on 2" aftermarketti ässään laitettuna, 60,3 kirkkaat kurvit päissä. Hieman matalempi ääni kuin vakiossa.

Kuva
3.0 TDI Quattro, syncro TDI ja W126
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2986
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
ViestiLähetetty: La 01.01.2011 19:28
kasiässä kirjoitti:Tuossa on 2" aftermarketti ässään laitettuna, 60,3 kirkkaat kurvit päissä. Hieman matalempi ääni kuin vakiossa.


No tuolleenhan se pitäis toteuttaakin. 8)
Teininä sitä mietti aina vaan kahta asiaa: "Toimiikohan mopo ja noinkohan sitä pyhänseutuna sais?"
Nykyään kaikki on toisin. Näin varttuneemmalla ja viisaammalla iällä sitä vaan miettii että:
"Toimiikohan Mersu ja noinkohan sitä pyhänseutuna sais?"
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1773
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:02
ViestiLähetetty: Su 02.01.2011 11:42
Siisti tuollainen oem look, olisko paha homma vähä lyhentää takaröörejä, tulis 10x paremman näkönen kun ei törrötä 5cm puskurista "yli" :)
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 832
Liittynyt: La 31.10.2009 16:56
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Su 02.01.2011 12:07
Olis se paha homma useastakin syystä, joista tärkeimpänä se, että haluan että ne on tollaset. ;)

En mä näe mitään järkeä vaihtaa ehjää OEM vaimenninta saman näköseen tarvikkeeseen. Etenkin kun minusta alaspäin kaartuvat putkenpäät on rumat!

Kiitokset nimimerkki jaagoulle remppavinkeistä! Tulpanjohdot on tulossa rockautosta, ja suunnitelmissa on tsekkauttaa bensasuutin kanssa, toivotaan että jompikumpi noista saa sen sylinterin rokkaamaan. Tulpat siihen on jo vuoden sisään vaihdettu kuten myös virranjakajan kansi ja pyörijä. Puolasta en tiiä, se olisi kai yksi mahdollisuus vielä... Joka tapauksessa seoksia ei kuulemma kannata edes yrittää säätää pakokaasuanalysaattorin kanssa ennenkuin kone käy kaikilla. Kuitenkin luulen että jos nuo "ensimmäiset" vaihtokohteet eivät pyttyä saa pelaamaan kunnolla niin vien sen sinne joka tapauksessa säädettäväksi, voishan se johtua seoksistaki jos ne on aivan päin mäntyä.
1989 560 SEC
2015 C 200

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 421
Liittynyt: Ma 22.11.2010 08:06
ViestiLähetetty: Su 02.01.2011 13:05
Lappeenrannan vahvistus kirjoitti:Olis se paha homma useastakin syystä, joista tärkeimpänä se, että haluan että ne on tollaset. ;)

En mä näe mitään järkeä vaihtaa ehjää OEM vaimenninta saman näköseen tarvikkeeseen. Etenkin kun minusta alaspäin kaartuvat putkenpäät on rumat!


Makusa kullakin sano koira ku...... :shock: :? :lol:
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 832
Liittynyt: La 31.10.2009 16:56
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ma 03.01.2011 16:30
Niinpä! :lol:

Eniveis nyt on porkkanat keulillaki ja toimiikin ku ostin oikeella kannalla polttimot. Mielenkiintosesti TYCin kirkkaissa ja oransseissa vilkuissa on eri kannalla polttimo. :lol:

Pikanen kuva vaan, pihalla on jo pimeetä niin ei tullu lähdettyä parempaa kuvaa ottamaan...

Kuva
1989 560 SEC
2015 C 200
EdellinenSeuraava

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: JanneW124 ja 8 vierailijaa







kl-varaosat.fi

kl-varaosat.fi

nettikasinot