Tapen V8: MB E430 1998
Tapen V8: MB E430 1998
Tervehdys!
Rupesi tuossa jokin aika sitten tuntumaan tuo W124 200E vähän siltä, ettei siitä saanut harrastuksellisesti oikein mitään irti. Taisi ruveta olemaan liian hyvässä kunnossakin
Mieli teki jotain, mikä toimis käyttöautona, mutta mihin saa purettua harrastusintoa, lähinnä putsailu, vahaus, ylläpito jne. Minkäänlaisia tiloja itselläni ei ole, joten ti-hallien/kavereitten sekä pakkasella sisun varassa ollaan!
W203 C320:stä kävin kokeilemassa, ei mun auto ollut se. Väyrystä teki koko ajan mieli, kun siinä ois ominaisuudet ja hinta aika hyvässä suhteessa. Koko ajan vaan ympärillä kaikui "ruoste... ruoste... ruoste". Ratkaisu asiaan saatiin, kun näin myytävänä yhden Japanista tuodun E430 väyrysen, jota menin katsomaan ja koeajamaan. Ei tarvinnut sitten enää miettiä! Tää on saatava....
Eli vuoden 1998 E430 Avantgarde Väykky, 123tkm ajettu (katsastuspaperit jne täsmää), ei ruostetta (toim.huom.!!) ja vähintään ne varusteet mitä itse halusin. Tärkeimmät oli automaatti (430:ssa vakiona), ilmastointi, vakkari ja xenonvalot. Tässäpä uteliaille vielä vin-koodi ja varustelista.
VIN WDB2100701A591119
Model E 430
Chassis 2100701A591119
Engine 113940 30 003265
Transmission 722623 10 729322
Order 0 7 839 57226
Lights HELLA
Cab 00000
Delivery date 17.12.97
Dealer Japan (839)
Interior leather black or graphite (201)
Paint
189 emerald (green) black metallic (? 1993)
Options
242 right front seat electrically adjustable with memory feature. only applicable to series w 210 when installed in conjunction with code 275. (? 01.03.1983)
275 front seat positioned lower
memory package (driver's seat, steering column, mirror) (? 01.10.1993)
350 control and display system
communication und navigation-system (CNS) (? 01.07.1992)
414 electric tilting/sliding roof in glass version (? 01.10.1988)
431 headrest for center rear seat
3-point seat belt and 3rd headrest in centre rear (? 01.10.1993)
472 electronic stability program (esp) (? 01.10.1993)
dynamic handling control system
498 Japan version (? 01.07.1970)
500 outside rear view mirror left and right, folding (? 01.10.1993)
524 paintcoat preservation (? 01.01.1964)
540 roller blind, electric, for rear window (? 01.05.1985)
600 headlamp wiper/washer (? 01.08.1971)
617 headlamps and fog lamps or additional high beam light, amber, and additional halogen fog lamp (from april 1st, 1970); additional turn signal lamps for italy, and rear turn signal lamps, orange
xenon headlight asymmetric, left driving traffic (? 01.03.1994)
659 light alloy wheels -5-holes (avantgarde design) (? 01.10.1994)
668
677 avantgarde chassis (? 01.01.1997)
693 blue heat insulating glass, side and rear windows, rear window laminated safety glass, windscreen clear glass
blue heat insulating glass all round, tinted strip rear window single pane safety glass (? 01.10.1994)
761 radio remote control reduced range without panic button (? 01.01.1996)
808 Change of year of model, last figure shows new model year
810 loudspeaker, sound package
sound package (bose) (? 01.12.1986)
873 seat heater for left and right front seats (? 01.02.1984)
8954 equipment package for avantgarde vehicles (? 01.06.1993)
rotating emergeny flasher, front (red light)
987 battery cut-off switch for vehicles to be shipped (? 01.02.1993)
200A Unknown code
Sikäli ehkä vähän "öljynvaihtoprojekti", kun mitään valtaisaa autoon en aijo tuunata. Laitetaan nyt kuitenkin juttua ja kuvia, kun tuli semmoista viestiä, että saattaisi ihmisiä moinen kattila kiinnostaakin.
Autolle on ruosteettomuutensa vuoksi varattu jo totaalinen dinitrol-käsittely ja tämmöinen akryylipohjainen maalipinnan suojakäsittely. Jos ne edes jotain auttaisivat. Tällä autolla ajelen myös talvet, joten lämmittinasioissa päädyin Webastoon. Uusi Thermo Top Evo + T100 kauko. Autossa oli yhdet ainoat fillarit alla, rondellin 18" vanteet mersun keskilätkillä + Nagang renkaat. Talvivanteiksi ostin sopivasti myynnissä olleet 17" Sadorit, joille pyöräytettiin Nokian Hakkapelitta 7:t. Ehkä Sadorit ei oo sopivimmat mahdolliset talvea ajatellen hiotun alumiinin vuoksi, mutta autoon on koodin mukaan Sadorit tulleet uutena, joten päädyin niihin kuitenkin.
Tässä vielä parit yleiskuvat kesäasussa sekä parit otokset sisältä ja varsinkin tuosta erikoisesta Command-systeemistä.
Palaillaan astialle kuvien ja tarinan muodossa ruostesuojauksien + asennuksien myötä. Näiden jälkeen päälimmäisin asia on jousituksen laitto. Autossa on bilsteinin iskunvaimentimet ja hieman sekalainen jousitus. Ostettaessa etupää oli niin matalalla, että talvikumit eivät mahtuneet. Tarkoitus oli muutenkin nostaa etupäätä, kun ei noin nenällään oleva stance miellytä. Edestä löytyi laikatut jouset, joiden tilalle hätäratkaisuksi laitettiin orkkis Avantgarden jouset. Yläpän kumeja en päässyt näkemään, että mitkä siellä on, mutta selvitellään. Taakse talvirenkaat mahtui, mutta tällähetkellä auto pikkuisen keulii eikä ole tarkkaa tietoa, mitkä jouset autossa takana on. Tavoitteena olisi tasapainoinen look niin, että pyörän aukon kaari seuraa nätisti rengasta. Ei liikaa tilaa muttei myöskään sisässä. Näitä pähkäillään, kunhan nuo suojaukset ja webastot saadaan asennettua.
Rupesi tuossa jokin aika sitten tuntumaan tuo W124 200E vähän siltä, ettei siitä saanut harrastuksellisesti oikein mitään irti. Taisi ruveta olemaan liian hyvässä kunnossakin
Mieli teki jotain, mikä toimis käyttöautona, mutta mihin saa purettua harrastusintoa, lähinnä putsailu, vahaus, ylläpito jne. Minkäänlaisia tiloja itselläni ei ole, joten ti-hallien/kavereitten sekä pakkasella sisun varassa ollaan!
W203 C320:stä kävin kokeilemassa, ei mun auto ollut se. Väyrystä teki koko ajan mieli, kun siinä ois ominaisuudet ja hinta aika hyvässä suhteessa. Koko ajan vaan ympärillä kaikui "ruoste... ruoste... ruoste". Ratkaisu asiaan saatiin, kun näin myytävänä yhden Japanista tuodun E430 väyrysen, jota menin katsomaan ja koeajamaan. Ei tarvinnut sitten enää miettiä! Tää on saatava....
Eli vuoden 1998 E430 Avantgarde Väykky, 123tkm ajettu (katsastuspaperit jne täsmää), ei ruostetta (toim.huom.!!) ja vähintään ne varusteet mitä itse halusin. Tärkeimmät oli automaatti (430:ssa vakiona), ilmastointi, vakkari ja xenonvalot. Tässäpä uteliaille vielä vin-koodi ja varustelista.
VIN WDB2100701A591119
Model E 430
Chassis 2100701A591119
Engine 113940 30 003265
Transmission 722623 10 729322
Order 0 7 839 57226
Lights HELLA
Cab 00000
Delivery date 17.12.97
Dealer Japan (839)
Interior leather black or graphite (201)
Paint
189 emerald (green) black metallic (? 1993)
Options
242 right front seat electrically adjustable with memory feature. only applicable to series w 210 when installed in conjunction with code 275. (? 01.03.1983)
275 front seat positioned lower
memory package (driver's seat, steering column, mirror) (? 01.10.1993)
350 control and display system
communication und navigation-system (CNS) (? 01.07.1992)
414 electric tilting/sliding roof in glass version (? 01.10.1988)
431 headrest for center rear seat
3-point seat belt and 3rd headrest in centre rear (? 01.10.1993)
472 electronic stability program (esp) (? 01.10.1993)
dynamic handling control system
498 Japan version (? 01.07.1970)
500 outside rear view mirror left and right, folding (? 01.10.1993)
524 paintcoat preservation (? 01.01.1964)
540 roller blind, electric, for rear window (? 01.05.1985)
600 headlamp wiper/washer (? 01.08.1971)
617 headlamps and fog lamps or additional high beam light, amber, and additional halogen fog lamp (from april 1st, 1970); additional turn signal lamps for italy, and rear turn signal lamps, orange
xenon headlight asymmetric, left driving traffic (? 01.03.1994)
659 light alloy wheels -5-holes (avantgarde design) (? 01.10.1994)
668
677 avantgarde chassis (? 01.01.1997)
693 blue heat insulating glass, side and rear windows, rear window laminated safety glass, windscreen clear glass
blue heat insulating glass all round, tinted strip rear window single pane safety glass (? 01.10.1994)
761 radio remote control reduced range without panic button (? 01.01.1996)
808 Change of year of model, last figure shows new model year
810 loudspeaker, sound package
sound package (bose) (? 01.12.1986)
873 seat heater for left and right front seats (? 01.02.1984)
8954 equipment package for avantgarde vehicles (? 01.06.1993)
rotating emergeny flasher, front (red light)
987 battery cut-off switch for vehicles to be shipped (? 01.02.1993)
200A Unknown code
Sikäli ehkä vähän "öljynvaihtoprojekti", kun mitään valtaisaa autoon en aijo tuunata. Laitetaan nyt kuitenkin juttua ja kuvia, kun tuli semmoista viestiä, että saattaisi ihmisiä moinen kattila kiinnostaakin.
Autolle on ruosteettomuutensa vuoksi varattu jo totaalinen dinitrol-käsittely ja tämmöinen akryylipohjainen maalipinnan suojakäsittely. Jos ne edes jotain auttaisivat. Tällä autolla ajelen myös talvet, joten lämmittinasioissa päädyin Webastoon. Uusi Thermo Top Evo + T100 kauko. Autossa oli yhdet ainoat fillarit alla, rondellin 18" vanteet mersun keskilätkillä + Nagang renkaat. Talvivanteiksi ostin sopivasti myynnissä olleet 17" Sadorit, joille pyöräytettiin Nokian Hakkapelitta 7:t. Ehkä Sadorit ei oo sopivimmat mahdolliset talvea ajatellen hiotun alumiinin vuoksi, mutta autoon on koodin mukaan Sadorit tulleet uutena, joten päädyin niihin kuitenkin.
Tässä vielä parit yleiskuvat kesäasussa sekä parit otokset sisältä ja varsinkin tuosta erikoisesta Command-systeemistä.
Palaillaan astialle kuvien ja tarinan muodossa ruostesuojauksien + asennuksien myötä. Näiden jälkeen päälimmäisin asia on jousituksen laitto. Autossa on bilsteinin iskunvaimentimet ja hieman sekalainen jousitus. Ostettaessa etupää oli niin matalalla, että talvikumit eivät mahtuneet. Tarkoitus oli muutenkin nostaa etupäätä, kun ei noin nenällään oleva stance miellytä. Edestä löytyi laikatut jouset, joiden tilalle hätäratkaisuksi laitettiin orkkis Avantgarden jouset. Yläpän kumeja en päässyt näkemään, että mitkä siellä on, mutta selvitellään. Taakse talvirenkaat mahtui, mutta tällähetkellä auto pikkuisen keulii eikä ole tarkkaa tietoa, mitkä jouset autossa takana on. Tavoitteena olisi tasapainoinen look niin, että pyörän aukon kaari seuraa nätisti rengasta. Ei liikaa tilaa muttei myöskään sisässä. Näitä pähkäillään, kunhan nuo suojaukset ja webastot saadaan asennettua.
Re: Tapen V8: MB E430 1998
kyllä ne orginaali sadorit on sorvatusta ulkopinasta huolimatta lakattu hyvin. Onneksi olkoon, vaikuttaisi mainiolta peliltä.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
-
- Mersumies
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Re: Tapen V8: MB E430 1998
Voi mahoton ompas maukkaan näköinen ja oloinen! Onnea hankinnalle,käyhän tontilla jahka rupeaa pitelemään ilmoja!?
Jaakko.P
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Re: Tapen V8: MB E430 1998
Voivoi Teeppä se alustan laitto nyt fiksusti, ettei ainakaan jää keulimaan. On meinaan ehkä typerimmän näköistä ikinä Meikäläisen silmään tuo alustan korkeus kuvissa on hyvä..
W210 E320cdi
Re: Tapen V8: MB E430 1998
Upea peli. Ja erikoisen näköinen tuo audiovisuaalinen laitteisto . Nyt näkee vähän paremmin kuin lauantaisista kännykkäkameran kuvista .
Onnea vaan pirssille .
Onnea vaan pirssille .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Tapen V8: MB E430 1998
Suosittelen Turtlen nahanhoitoainetta tuohon ratin kehään ja kuskin penkkiin + tietysti muuallekin. Sillä käsittely ensin pariin kertaan, ja sitten kunnon jynssäys rätillä missä ko. ainetta niin aika hyvin saa juovat pois ratista ja alkuperäisen värin alta esille.
Re: Tapen V8: MB E430 1998
Ehdottomasti sisustan puunaus on yksi ensimmäisistä hommista, kunhan auton saan takaisin itselleni
Läksi tänään Webaston laittoon, josta ruostesuojaukseen jne. Tottakai jousitus laitetaan kuntoon! Tarkoitus on etsiä set-up jolla mahtuu niin talvi- kuin kesäpyörätkin. Tuo kuvissa oleva stance näyttää kuvassa paremmalle kuin livenä. Sivusta katsoen on keulasta liian matalalla. Eikä tuolla korkeudella mahtunut talvirenkaat alle, eikä ainakaan näillä talvilla olis ollu kovin kiva aurailla.
Läksi tänään Webaston laittoon, josta ruostesuojaukseen jne. Tottakai jousitus laitetaan kuntoon! Tarkoitus on etsiä set-up jolla mahtuu niin talvi- kuin kesäpyörätkin. Tuo kuvissa oleva stance näyttää kuvassa paremmalle kuin livenä. Sivusta katsoen on keulasta liian matalalla. Eikä tuolla korkeudella mahtunut talvirenkaat alle, eikä ainakaan näillä talvilla olis ollu kovin kiva aurailla.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 133
- Liittynyt: Su 31.10.2004 17:56
Re: Tapen V8: MB E430 1998
No niin, siinähän se nyt on ja hyvältä näyttää!
Aufrecht Melcher Grossaspach
Re: Tapen V8: MB E430 1998
Noniin!
Periaatteessa kait pelkät tekstipäivitykset on tylsiä, mut kerrotaan nyt! Webasto asentautuu, tosin hieman venähti kun ymmärrettävästi vieraampi kapistus tuo Japanin Comand. Liitännät yms pitää etsiä, kun hommaan ei ole manuaalia. Mutta tehtyä tulee. Dinitrolin aineilla tehtävä Dini + täyskäsittely on sit seuraavana. Sieltä vielä pintakäsittelyyn, niin rupee pikkuhiljaa olemaan valmista.
Ai niin.... ratkaisin alustahommat laittamalla KW Variante 2 Inox paketin tilaukseen
Palataan kuvien muodossa asiaan sitten, kun saan näpsäkät ennen ja jälkeen kuvat siitä pintakäsittelystä (Silver Seal Nano+).
JaakkoP, het tuun käymään, kunhan auto itselleni saakka päätyy
Periaatteessa kait pelkät tekstipäivitykset on tylsiä, mut kerrotaan nyt! Webasto asentautuu, tosin hieman venähti kun ymmärrettävästi vieraampi kapistus tuo Japanin Comand. Liitännät yms pitää etsiä, kun hommaan ei ole manuaalia. Mutta tehtyä tulee. Dinitrolin aineilla tehtävä Dini + täyskäsittely on sit seuraavana. Sieltä vielä pintakäsittelyyn, niin rupee pikkuhiljaa olemaan valmista.
Ai niin.... ratkaisin alustahommat laittamalla KW Variante 2 Inox paketin tilaukseen
Palataan kuvien muodossa asiaan sitten, kun saan näpsäkät ennen ja jälkeen kuvat siitä pintakäsittelystä (Silver Seal Nano+).
JaakkoP, het tuun käymään, kunhan auto itselleni saakka päätyy
Re: Tapen V8: MB E430 1998
Hieno auto! Tuo pintakäsittely tai mikä tahansa vastaava kiinnostaa, koska sellaisen voisin vetäistä oman autonkin uudehkon maalin pintaan.Tape kirjoitti:Palataan kuvien muodossa asiaan sitten, kun saan näpsäkät ennen ja jälkeen kuvat siitä pintakäsittelystä (Silver Seal Nano+).
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Re: Tapen V8: MB E430 1998
Webaston laitto kestää nyt pikkusen enempi aikaa.
Japanin Comand aiheuttaa hiukka päänvaivaa asentajille, koska liitännät yms joutuu etsi ja kokeile periaatteella laittamaan. Tuon mallin comandia ei sit näemmä oo missään muualla maailmassa eikä siihen näin oo ohjeita tahi kaaviota.
Nooooh... josko sitä jaksais pari päivää odotella. Veikkaan odotusharmituksen kuittaantuvan sillä salaman hetkellä kun voi kalsarisillaan eteisen ikkunasta truivasta kakella Weban päälle
Joudutte hetken odottelemaan niitä ennen ja jälkeen kuvia, koska ruostesuojauksen + pintasuojauksen ajat jouduin siirtämään alta pois, että pojat sais tuon Webastohomman tehtyä. Ei kyllä voi yrityksen puutteesta syyttää, jos kerta hommia on tehty yömyöhään asti.
Japanin Comand aiheuttaa hiukka päänvaivaa asentajille, koska liitännät yms joutuu etsi ja kokeile periaatteella laittamaan. Tuon mallin comandia ei sit näemmä oo missään muualla maailmassa eikä siihen näin oo ohjeita tahi kaaviota.
Nooooh... josko sitä jaksais pari päivää odotella. Veikkaan odotusharmituksen kuittaantuvan sillä salaman hetkellä kun voi kalsarisillaan eteisen ikkunasta truivasta kakella Weban päälle
Joudutte hetken odottelemaan niitä ennen ja jälkeen kuvia, koska ruostesuojauksen + pintasuojauksen ajat jouduin siirtämään alta pois, että pojat sais tuon Webastohomman tehtyä. Ei kyllä voi yrityksen puutteesta syyttää, jos kerta hommia on tehty yömyöhään asti.
Re: Tapen V8: MB E430 1998
Onko kellään kontakteja ulkomaisille mersufoorumeille?
Japanin mallin puhaltimen moottorin liitäntää, ihan pelkkää sitä johtoa on etsitty asentajien toimesta jo viikko, eikä löydy. Mitenköhän heitä auttais, että se löytyis? Kaavioita, kokemuksia, jotain?
Kohta rupeaa käymään sääliksi, kun yöt läpeensä hommaa tekevät....
Arvostus kyllä yrityksestä ja sitkeydestä. Kahan ja Vehon kanssa asiaa myös selvittävät. Eikä se oo kiva silleen, että sisäpuhallin ei toimi. He haluaa myydä valmiin ja kokonaisen tuotteen, mä haluan kaikki ominaisuudet kalliista hankinnasta. Weba ilman sisäpuhallusta.... niinkö puolet jäis pois.
Japanin mallin puhaltimen moottorin liitäntää, ihan pelkkää sitä johtoa on etsitty asentajien toimesta jo viikko, eikä löydy. Mitenköhän heitä auttais, että se löytyis? Kaavioita, kokemuksia, jotain?
Kohta rupeaa käymään sääliksi, kun yöt läpeensä hommaa tekevät....
Arvostus kyllä yrityksestä ja sitkeydestä. Kahan ja Vehon kanssa asiaa myös selvittävät. Eikä se oo kiva silleen, että sisäpuhallin ei toimi. He haluaa myydä valmiin ja kokonaisen tuotteen, mä haluan kaikki ominaisuudet kalliista hankinnasta. Weba ilman sisäpuhallusta.... niinkö puolet jäis pois.
Re: Tapen V8: MB E430 1998
KW variante on kyllä aika kova alusta. Ainakin ne mitä olen itse kokeillu.
Itse olisin suositellu H&R jousia ja bilstein/koni iskareita ja yläpään kumeilla haettu stance kohdilleen
Makuasioitahan nämä tietenkin ovat, mutta moness autossa ollu nuo H&R jouset ja olen ollu todella tyytyväinen
Itse olisin suositellu H&R jousia ja bilstein/koni iskareita ja yläpään kumeilla haettu stance kohdilleen
Makuasioitahan nämä tietenkin ovat, mutta moness autossa ollu nuo H&R jouset ja olen ollu todella tyytyväinen
Re: Tapen V8: MB E430 1998
Tietäisikö joku jonkun paikan tai henkilön, jossa olisi expertti-tason guruja liittyen Mersuun, Mersun sähköihin ja tuohon Webaston asennukseen.
Voisi kohta olla aika hankkia "second opinion". Budjetti kusee, mutta minkäs teet... onhan se saatava toimintaan!
P.S. Valinta kohdistui KW:hen tuon säädettävyyden takia, että saa oikeat stancet kesä- ja talvinakeille.
Voisi kohta olla aika hankkia "second opinion". Budjetti kusee, mutta minkäs teet... onhan se saatava toimintaan!
P.S. Valinta kohdistui KW:hen tuon säädettävyyden takia, että saa oikeat stancet kesä- ja talvinakeille.
Re: Tapen V8: MB E430 1998
Noi säädettävät ei oikein kestä tätä suomen talvea ja tiesuolaa yms skeidaa. Eli kun säädät alustan kohdilleen ja ajat yhden talven niin lähes 100% todennäköisyydellä on säätömutterit jumissa keväällä, eli ei enää säädetä korkeutta.
Tosin mun jutut perustuu vaan kertomuksiin kavereilta joilla on ollut noita joten ei tarvi ottaa täytenä totena Monista liikkeistä myös sanottiin samaa kun harkitsin vanhaan bemariini juuri KW variantea.
Toivottavasti sulla toimii talven jälkeen vielä korkeussäätö
Tosin mun jutut perustuu vaan kertomuksiin kavereilta joilla on ollut noita joten ei tarvi ottaa täytenä totena Monista liikkeistä myös sanottiin samaa kun harkitsin vanhaan bemariini juuri KW variantea.
Toivottavasti sulla toimii talven jälkeen vielä korkeussäätö
Re: Tapen V8: MB E430 1998
Minä oon ihan varma, että tuon sisäpuhalluskytkennän saa tehtyä.
En tarvi sitä kytkentää tuon commandin kautta, saa puhaltaa täyslämmintä, kunhan pyörimisnopeus on alhainen.
PERÄÄNKUULUTETAAN: Mersu-, sähkö-, Bosch-, Webasto-guru, jolle autoa voisi käydä näyttämässä!
Mielellänsä PK-seutu, mutta kyl mä ainaki 100km suuntaansa ajan, jos on osaava hlö.
En tarvi sitä kytkentää tuon commandin kautta, saa puhaltaa täyslämmintä, kunhan pyörimisnopeus on alhainen.
PERÄÄNKUULUTETAAN: Mersu-, sähkö-, Bosch-, Webasto-guru, jolle autoa voisi käydä näyttämässä!
Mielellänsä PK-seutu, mutta kyl mä ainaki 100km suuntaansa ajan, jos on osaava hlö.
Re: Tapen V8: MB E430 1998
Suosittelen Helsingissä Konalassa Uudenmaan autovarustelu -nimistä puljua. Siellä tunnetaan webastot tarkoin ja ei W210:kään tuntunut lainkaan oudolta.
Re: Tapen V8: MB E430 1998
Sitte tuohon, kun meinaavat, että säädöt saattais alustasta jämähtää. Laita kuparitahnaa niihin, melko hyvää ainetta. Esim Wurth myy sitä. n.10€ sellanen hammastahna tuubi.
Re: Tapen V8: MB E430 1998
Yksi osaavan tuntuinen hlö lupasi katsoa tuota sisäpuhalluskytkentää. On omaan muunmerkkiseen japanintuontivehkeeseen itse askarrellut mersun webastosarjan toimivaksi. Kertoi tuosta sisäpuhalluksen kytkennästään, miten teki, ja hänhän kuulosti samantien oikeanlaiselta henkilöltä hommaan. Siitä myöhemmin sitten, kun auto hälle saadaan. Jos joku pk-seutulainen gurutaho löytyy ennen tuota, niin toki käytän sielläkin. Kivahan se ois webasto saada täysin toimivaksi mahdollisimman pian.
Täytyy joo alustapalikat kuparitahnoittaa, niin pysyy sitten säädöt toiminnassa. Ehkä joskus välillä jonkunlainen alustapesukin on paikallaan? Toivottavasti KW ois hyvä satsi. Säädettävyytensä vuoksi lähes ainoa vaihtoehto.
Jos tuon webastohomman nyt sais lopulta toimintaan, niin paistais päivä risukasaankin....
Täytyy joo alustapalikat kuparitahnoittaa, niin pysyy sitten säädöt toiminnassa. Ehkä joskus välillä jonkunlainen alustapesukin on paikallaan? Toivottavasti KW ois hyvä satsi. Säädettävyytensä vuoksi lähes ainoa vaihtoehto.
Jos tuon webastohomman nyt sais lopulta toimintaan, niin paistais päivä risukasaankin....
Re: Tapen V8: MB E430 1998
Auto tuli jopa hetkeksi itsellenikin!
Alusta saapui! Tuli paljon nopeammin kuin oletin. Ens viikolla kiinni. Samalla sit nelipyöräsuuntaus ja valot katsurin haluamiin suuntiin.
Huomasin, että kuskin puolen etuvanteen päällä oli pidelty useampaan kertaan paskaisia kenkiä! Koko vanne ravassa rengasta myöten!
Laitoin vihaista palautetta kuvien kera. Joku roti.
Kuvia autosta saatte sitten vasta kun se on käynyt pintakäsittelyssä. Kehtaa tuommoista likaista esitellä. Pimee talli ja kaikkee yäk.
Alusta saapui! Tuli paljon nopeammin kuin oletin. Ens viikolla kiinni. Samalla sit nelipyöräsuuntaus ja valot katsurin haluamiin suuntiin.
Huomasin, että kuskin puolen etuvanteen päällä oli pidelty useampaan kertaan paskaisia kenkiä! Koko vanne ravassa rengasta myöten!
Laitoin vihaista palautetta kuvien kera. Joku roti.
Kuvia autosta saatte sitten vasta kun se on käynyt pintakäsittelyssä. Kehtaa tuommoista likaista esitellä. Pimee talli ja kaikkee yäk.
Re: Tapen V8: MB E430 1998
Mites on, tippuuko alusta alkuperäisestä? Jos, niin suosittelen kyllä camperien säätöön tarkoitettuja osia asentelemaan. ilman niitä menee sisäreunasta kumit ja pitoa vähemmän koska renkaat vinossa.Tape kirjoitti:Alusta saapui! Tuli paljon nopeammin kuin oletin. Ens viikolla kiinni. Samalla sit nelipyöräsuuntaus
Re: Tapen V8: MB E430 1998
Saakos udella mikä alusta tarkalleen on tulossa ja mikä on sen säätövara?
Hyvätä näyttää, seurataan mielenkiinnolla!
Hyvätä näyttää, seurataan mielenkiinnolla!
-Mercedes-Benz W124 Bagged 300 CE 24, Kesäkulkine
-Volvo 940 2.3 SE, Talvilintta
-Volvo 940 2.3 SE, Talvilintta
Re: Tapen V8: MB E430 1998
Tulossa on KW Variante 2 Inox alusta.
Valinta sujui helposti, kun yhtenä kriteerinä oli säädettävyys. Madallus on ymmärtääkseni 20-50mm.
Valinta sujui helposti, kun yhtenä kriteerinä oli säädettävyys. Madallus on ymmärtääkseni 20-50mm.
Re: Tapen V8: MB E430 1998
Näin kohtelee asiakkaan autoa sellainen firma, joka ei saa luvattua työtä valmiiksi!
Potuttaa niin vietävästi! Ulkonaki kaiken lisäksi tosi kylmä, ettei tuota saa ees pestyä nyt.
Potuttaa niin vietävästi! Ulkonaki kaiken lisäksi tosi kylmä, ettei tuota saa ees pestyä nyt.
Re: Tapen V8: MB E430 1998
Niin ja hyvällä säkää tuohon vielä jää naarmut pintaan.
Re: Tapen V8: MB E430 1998
Huomenna Kannelmäen TI-halliin vanteidenpesuun ja vaurioiden tarkistukseen. Kunnostukseenhan nuo ensi kesänä menee koko satsi, ettei sikäli. Mut saavat korvata vielä lisää jos vanteisiin tuosta poljeksimisesta jälkiä tuli!
Tiistaina kärry menee alustan asennukseen. Siitä pitikin kysymäni, että minkähän korkuisia yläpäänkumeja tuonne tarjoaisi? Madalluksen pitäisi siis olla 20-50mm. Tuntuu jotenkin hassulta ostaa koko setti 1-5 kumeja eteen ja taakse vain varmuudeksi? Mut toki kumien pitää olla oikeat, ettei mene alustan säätövara vain vääränkokoisien kumien kompensointiin?
Tiistaina kärry menee alustan asennukseen. Siitä pitikin kysymäni, että minkähän korkuisia yläpäänkumeja tuonne tarjoaisi? Madalluksen pitäisi siis olla 20-50mm. Tuntuu jotenkin hassulta ostaa koko setti 1-5 kumeja eteen ja taakse vain varmuudeksi? Mut toki kumien pitää olla oikeat, ettei mene alustan säätövara vain vääränkokoisien kumien kompensointiin?
Re: Tapen V8: MB E430 1998
Miks noille valsseille nyt on pitänyt kenkää näyttää?Tape kirjoitti:Huomenna Kannelmäen TI-halliin vanteidenpesuun ja vaurioiden tarkistukseen. Kunnostukseenhan nuo ensi kesänä menee koko satsi, ettei sikäli. Mut saavat korvata vielä lisää jos vanteisiin tuosta poljeksimisesta jälkiä tuli!
Tiistaina kärry menee alustan asennukseen. Siitä pitikin kysymäni, että minkähän korkuisia yläpäänkumeja tuonne tarjoaisi? Madalluksen pitäisi siis olla 20-50mm. Tuntuu jotenkin hassulta ostaa koko setti 1-5 kumeja eteen ja taakse vain varmuudeksi? Mut toki kumien pitää olla oikeat, ettei mene alustan säätövara vain vääränkokoisien kumien kompensointiin?
W210 E320cdi
Re: Tapen V8: MB E430 1998
Minuaki kiinnostaa, että mikä vaihe auton huoltoa sisältää vanteen päällä talleksimista?
Käsittämätöntä toimintaa.
Käsittämätöntä toimintaa.
Re: Tapen V8: MB E430 1998
Tänne foorumille pitäis melkein koota lista kaikista korjaamoista jotka kohtelee asiakkaiden autoja tollein. Mullakin oli kunnon kengänjälki C124:n moottorin päällä (!) vaikkei se ollut missään vaiheessa autosta irti tai mitään
1989 560 SEC
1981 380 SL
1985 190 E 2.0
2007 Corvette
1981 380 SL
1985 190 E 2.0
2007 Corvette
Re: Tapen V8: MB E430 1998
Jos auto menee huoltoliikkeeseen niin kysy asentajalta tietäisiköhän mitään, jos ei tiedä niin ite ostasin jousikumien keskiväliltä ja luultavimmin taakse numeroa isommat, taakse ne on helpot vaihtaa jälkeenpäinkin. Eli ts. jos taakse on olemassa 1-4 jousikumeja niin ostaisin kolmoset, ja jos eteen 1-4 niin ostaisin luultavimmin kakkoset.Tape kirjoitti:Tiistaina kärry menee alustan asennukseen. Siitä pitikin kysymäni, että minkähän korkuisia yläpäänkumeja tuonne tarjoaisi? Madalluksen pitäisi siis olla 20-50mm. Tuntuu jotenkin hassulta ostaa koko setti 1-5 kumeja eteen ja taakse vain varmuudeksi? Mut toki kumien pitää olla oikeat, ettei mene alustan säätövara vain vääränkokoisien kumien kompensointiin?
Sitte jos et tykkää siitä että autoon tulee pienoinen etukeno niin osta taaksekkin kakkoset.
mb 300tdt s124 4matic 2+3 pa. -89 om606+hx50+pliipalaapa
mb 300td s124 -92
Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
mb 300td s124 -92
Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.