vito500tkm romut...

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 22:37
ViestiLähetetty: To 30.12.2010 13:57
Vitoista on nyt luovuttu ja nyt siirrytty väyrys malliin.
200cdi 102hv automaatti. Kilometrejä turvalliset 575tkm vm.1999 ja vanha taksi tietenkin.
Kaikki tuntuu toimivan, eikä vuotoja koneessa ym. Kone käy nätisti ja laatikko vaihtaa niin kuin pitää.
Ruosteita paikkailtu moneen kertaan. Taas kukkii, mutta kuuluu asiaan. Että mersuksi tunnistaa.
Projektori umpiot ja xenonit tuli laitettua.
Softa ei mennyt ihan heittämällä, mutta nyt kolmannella kaapelilla sai ohjelman sisään.
Vakio hukkaporttiahtimen tilalle vaihtu 270cdi vnt ahdin. Kompurakoteloon hitsautin letkulle paikan.
Öljyn tuloputki kävi venyttelemällä paikalleen.
Paluuputken joutu katkasemaan ja laittaa letkun väliin.
Turbon ja katin liitos ei oikeen käy keskenään. Sitä joutuu vielä sovittelemaan.
Mukavasti menee aikaa noiden pikku juttujen kanssa nykertämiseen.
Koeajolla poksakteli ahtoletkut irti, mutta ne kun sai pysymään paikoillaan niin alko
illan turbokiroilun jälkeen naama venyä hymyyn.
Tehoa melkeen tuplat alkuperäiseen verrattuna. Ei mikään raketti mutta ihan ok näin talvella.
Savua tulee jonkin verran, sitä pitää vielä tutkiskella että miten saa vähemmäksi.
Cooleri vielä vaihtamatta. Kevväämmällä sitten.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Viimeksi muokannut vito500tkm päivämäärä To 10.12.2015 18:10, muokattu yhteensä 5 kertaa


Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 4289
Liittynyt: La 24.04.2004 08:39
ViestiLähetetty: To 30.12.2010 19:43
.
Onpas tosiaan ahtaan näköistä verrattuna omaani.
Oliskohan kuitenkin pakosarjan muodossa jotain eroa, mullahan jää suuremmalla ahtimella sinne sivupalkkiin vielä reilusti tilaa.
Rungon kait luulisi olevan saman.
Melkeimpä ahtaanpaahan tuolla on, kuin W202,sen konehuoneessa.

Niille, ketkä hitasauttaa sitä letkulähtöä ahtimeen, niin ei kannatanoin laitattaa sitä suoraan sivulle.
Vaan jatkaa siihen 270-ahtimen alkuperäiseen suuntaa, noin 45 astetta etuviistoon.
Pakoputken lähtöjä on ahtimissa kahdenlaisia, toiset, vanhemman malliset käy suoraan entisen tilalle, mutta uudemmissa, kuten tässä, on erilainen tiiviste ja kiinnitys.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 22:37
ViestiLähetetty: Pe 31.12.2010 10:17
115cdi vitoon tuon 270 ahtimen piti mennä, siksi kotelon putki tuli tehtyä suoraan.
Syöttöä sata milliä. Ahtoa 1,5bar, piikkinä 1,8bar. Pakopaine 1,5bar. 110kmh tasakaasulla ahtoa 0,3bar.
Imusarjaa vois nuohota auki ja cooleri laittaa tilaukseen. Kiinalaisia näyttäis olevan nyt heikosti saatavissa.
Star tulee toimintakuntoon lähiaikoina, sillä pääsee autoa tutkimaan. Ens alkuun suuttimien kunto ja lisälämmittimen koodit.
Ja täytyy nyt ihan ensin vaihtaa kaikki suodattimet ja katella jos niillä savutus vähenis.
Hauskat kelit testailla, ihan sama paljon on vauhtia niin aina menee poikittain.
Avatar
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 11:53
Paikkakunta: SKG
ViestiLähetetty: Pe 31.12.2010 11:42
Mites niitä nyt muka heikosti on saatavilla:

http://stores.ebay.co.uk/Tuning-Parts-B ... 34.c0.m322
http://stores.ebay.co.uk/1stCarParts/In ... 34.c0.m322
http://stores.ebay.co.uk/MaximumPowered ... ec0Q2em322
http://stores.ebay.co.uk/jbimotorsport_ ... ec0Q2em322
http://stores.ebay.co.uk/demonmotorspor ... 581&_pgn=2

Tässä tälläisiä oikein pieniä ja somia ja joissa lähtöt samalla puolella:
http://stores.ebay.co.uk/Intercooler-King

jne jne
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2760
Liittynyt: To 17.06.2004 05:59
Paikkakunta: Palokka
ViestiLähetetty: Pe 31.12.2010 12:11
Itse tilasin joulun alla nettikaupasta nimeltä http://www.race.fi coolerin ja oheiskamppeita. Tuli nopeasti ja hinnatkin aika kohdallaan.
"Jape"

w211 E320Cdi T- 04 240/580 Tuikutettu
w201D 2.5 -87 käyttöpeli, ei vikatiloja.
w115 200B Automatic -76 (ikuisuus)projekti+varaosa-auto 220d -70
w115 220b -
MB 190 -90 OM604 ST Harrastesprinttipeli,
MB 190 E 2.3 16V R/F Ralliauto
190 E 2.6 -87 ,190 -86
Honda NX 650 -97
Scania P92 -87 Sisu SK 260-96
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 22:37
ViestiLähetetty: Pe 31.12.2010 14:39
No, tilasin coolerin.
Käytetty iso kiinalainen, väyryseen rekenneltu.

Polttoainesuodatin ja ilmansuodatin olis nyt vaihdettu.
Katsotaan jos näillä vaikka rupeais savu vähenemään.
Kerran on sammunut ihan 20kmh vaihdissakin jurruttaessa.

Takatuentahässäkkää pitäis kans tutkia.
Meinaa kaasupohjassa vähän luikertaa, kahta kaistaa menee mukavasti.
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 22:37
ViestiLähetetty: To 06.01.2011 17:51
Sammuilu vaiva jatkuu.
No ens viikolla tulee testeri niin pääsee tutkimaan.
Muutkin mittaukset ja tutkimukset pitää tehdä sitten.
Kauhean helposti en luovu 100mm syötöstä. Vielä kun asiaa ei olla edes yritetty korjata.
Mukavasti muuten toimii ja kulkee kun vaan tuon sammuilu vaivan saa pois.
Parhaiten sammahtaa 80-100kmh kun polkasee.
Toisinaan saa polkea 20km kaasupohjassa eikä sammu millään.
Savua kuitenkin tulee aina täyskuomituksella, ja sitähän ei pitäis tulla.

Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 4289
Liittynyt: La 24.04.2004 08:39
ViestiLähetetty: Pe 07.01.2011 12:26
.
Se voi olla, että vakiopumpu(i)lla ei sinne sataan milliin pääsekkään.
Ainakin näyttää siltä, että tosi hyvässä kunnossa, käytännössä varmaan uuttaa vastaavassa täytyy polttoainejärjestelmän olla.
Kun ja jos varsinaista max painetta ei olla nostelemassa, niin ihan helpoin ratkaisu voisi olla viisi-, tai kuusipyttyisen pumppu siihen tilalle.
Niissä on reilusti enemmän sitä tuottoa.

Näihin syötönlisäyksiin on tullet sellainen perstuntuma, koskien näitä pienemmän paineen moottoreita, että melkolailla ongelmitta pääsee sinne ~90millin syöttötasoon, millä lähteekin jo "täysi" teho ja vääntöjä luokkaa 100nm/syl.
Eli ihan hyvä lastu, tekniikkakin sen kyllä kunnossa ollessaan hyvin kestää.
Eikä tarvi näiden, .... haastavien polttoainejuttujen kanssa niin painiskella, kun jää pikkuisen pelivaraa siihen pumpun tuottoon.

Sitten jos kaikki otetaan ohjelmasta irti, mitä saadaan "oikein" siellä kerrottua, eli se sata milliä, niin polttoainejärjestelmään näyttää lähes joka kerta ilmaantuvan, toisille helpompia, toisille vähän suurempia remontteja.
Mutta melkein tosiaan kaikille.
Ja jos mitään ongelmia ei tule jo useamman sata ajettuihin autoihin, niin nyt olen kyllä jo sitä mieltä, ettei syötöt toteudu halutulla tavalla.
On se niin harvinaista.
Muttamutta, käsittääkseni kaikki kuitenkin ovat saaneet riittävästi linjoja tilkittyään ja osia vaihdeltuaan, systeeminsä myös toimimaan.
Eli ei se millään lailla mahdotonta ole, mutta lähes varmasti jonkinlaisia kouristuksia alkuun tulee.
Sadan millin syötöillä liikutaan jo niin lähellä vakion polttoainejärjestelmän todellista max suoritusta, tai kapasiteettia.

Tämhetkisen ymmärrykseni perusteella siis AMG,n suuttimia ei vakiolle korkeapainepumpulle oikeastaan annata vaihtaa, kun sen siis saa jo nöyrtymään ihan vakioilla suuttimillakin.
Tehoa kyllä periaatteessa saa lisää, kun voi käyttää hyväkseen lyhyempää ruiskutusaikaa.
Poikkeuksena tästä taitaa olla vaan tuo viisipyttyinen, jossa on vakiona ilmeisesti saman tuottava pumppu, kun kuusipyttyisessä 320cdi,ssä.
1600bar järjestelmät on sitten eri asia, niissä ei pumpun rajat tule hei vastaan, mutta on jo käynyt niinkin.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia

Mersumies
Mersumies
Viestit: 915
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL
ViestiLähetetty: Pe 07.01.2011 18:43
Yhteen viton pumppuun vaihdettiin 270/320 sisuskalut, kun epäiltiin tuoton loppuvan.
Muistaakseni sarjassa mikä tilattiin ebaystä niin ainoastoon runko ja kannet jäivät vanhaa muut osat oli uutta sarjassa.
En ole jälkeenpäin kuullu onko ollut pumppu murheita..
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC työn alla..
X218 350cdi 4-matic
S212 350cdi 4-matic
EX A209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 22:37
ViestiLähetetty: La 08.01.2011 02:32
Cooleria vaihtelin tänään.
Ei 90mm paksu ihan heittämällä istunut, jäi vielä huomisellekkin näprättävää.
Egr kotelosta löyty 3mm reikä venttiilin juuressa. Varmaan joku valuvirhe ollut.
Sammuiluun se ei vaíkuta, mutta savutukseen ehkä joku verran.
Nyt on egr tulpattu pois.
Suuttimissa on jonkin verran paluuvirtausta, kaikissa saman verran.
Ei uuden veroiset mutta ei rikkikään.
Siirtopumpun tulo ja lähtoliittimissä oli pientä vuotoa.
Jotku sinnepäin tiivisteet laitoin.
Täytyy käydä lisää tiivisteitä kaupasta.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 22:37
ViestiLähetetty: La 08.01.2011 20:17
Etupuskuria laastroitu.
Penkkaan menee kun aikansa leikkii.
Pientä irvistelyä puskurin sovittelun kanssa.
Ei oikeen meinannut mahtua uuden coolerin kanssa paikalleen.
Saas nähdä kasvoko turboviive.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1769
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:02
ViestiLähetetty: Ma 10.01.2011 01:05
Matto olis kyl pitäny ekaks laittaa, ennen liimaa.
Aika turhalta korjaukselta muutenki vaikuttaa, kun halkeema siinä vieläkin on...
No kukin tyylillään. :)
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 22:37
ViestiLähetetty: Ma 10.01.2011 09:42
Kuhan liimasin irroneet palaset paikalleen.
Ei näillä ammuta :lol:
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 22:37
ViestiLähetetty: Ke 12.01.2011 00:19
Vaihdoin laatikkoon öljyt.
Huuhtelemalla, 9,1 litraa meni öljyä (febi 29449).
Uusi suodatin ja öljypohjan tiiviste.
Polttonesteletkuihin vaihdoin uuden klemmarit 4kpl ja o-renkaat 4kpl.
Paineensäätimeen laitoin myös uudet tiivisteet.
Laatikko toimii nyt paremmin.
Moottoriosasolla ei muutosta.
Sammuilee edelleen. Pumppua kaipaa.
Pakoputken vastapaine pitäis mitata.
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 11861
Liittynyt: Ti 01.04.2008 17:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
ViestiLähetetty: Ke 12.01.2011 10:08
Kuva

Missä ajassa on noihin purkeihin tullut toi (hirmu) määrä ?
minutissa max 20ml
erot on joka tapauksessa sitä luokaa 1 ehjä loput remontiin
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=24386&highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=3&t=120350&p=807311#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=126659
:)

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 168
Liittynyt: Su 12.02.2006 17:39
Paikkakunta: Oulu
ViestiLähetetty: Ke 12.01.2011 10:29
CDI203 kirjoitti:
Missä ajassa on noihin purkeihin tullut toi (hirmu) määrä ?
minutissa max 20ml
erot on joka tapauksessa sitä luokaa 1 ehjä loput remontiin


Taitaa olla niin, että ensimmäinen purkki ei ole ollut käytössä ollenkaan. Neloskoneesta kun on kyse ja viis purkkia näkyvissä :idea:
S210 220 CDI
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 11861
Liittynyt: Ti 01.04.2008 17:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
ViestiLähetetty: Ke 12.01.2011 11:44
-jorkki- kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
Missä ajassa on noihin purkeihin tullut toi (hirmu) määrä ?
minutissa max 20ml
erot on joka tapauksessa sitä luokaa 1 ehjä loput remontiin


Taitaa olla niin, että ensimmäinen purkki ei ole ollut käytössä ollenkaan. Neloskoneesta kun on kyse ja viis purkkia näkyvissä :idea:


Joo sitähän ei tosta kuvasta selvitä että mitkä noista purkeista on ollet käytössä ja missä pytyssä :roll:
(ylempään kuvaan kun koitta vertaa niin letkun lähdöistä/roikotimiesta kateltuna ovat eri tavalla)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=24386&highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=3&t=120350&p=807311#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=126659
:)
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 22:37
ViestiLähetetty: Ke 12.01.2011 13:59
Kyllä se tuossa ainakin kaksi minuuttia kävi.
Silleen pari tippaa sekunnissa ohivuotoa/suutin, kaikista saman verran.
Ei rikki mutta ei uudetkaan.
Sitten kun korjaan niin laitan kaikki suuttimet kuntoon.
Pumppua tässä pitää alkaa etsimään.
Sähköistä siirtopumppuakin vois kokeilla.
Pakoputken vastapainetta myös mitata.
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 11861
Liittynyt: Ti 01.04.2008 17:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
ViestiLähetetty: Ke 12.01.2011 15:43
Jos 2minuutia ja purkeissa näkyvät yksiköt on ml niin 2 purkissa näyttä olevan 40ml mikä on likkaa vuotoa(2 muutakin hyvin lähellä)
olosuhteet kun muttuu pikasen (kylmemiksi niin siteen vuotoa onkin jo eri määrät...)

mutta ilmeisesti kaikki edellä oleva on otetu huomioon kun ovat kunnossa

pako putkesta kannataa otta pois vasta painetta iheutavat tukeet
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=24386&highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=3&t=120350&p=807311#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=126659
:)
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 22:37
ViestiLähetetty: To 20.01.2011 13:04
270cdi sprintterin pumppu olis paikallaan.
Lepuutusventtiilin joutu kytkemään että käy tyhjäkäyntiä normaalisti.
Sammutusventtiilistä #2 virta ja kaasupolkimen asentoanturin kylkeen mikrokatkasin josta
lepuutusventtiili maadottuu kun poljin ylhäällä. Koeajolla 170km toimi normaalisti.
Seuraavaksi vähän ahtopainetta lisää niin savutus loppuu, toivottavasti.

Vielä kun staarilla onnistuisin pääsemään ecuun.
Meinaa vähän tökkiä.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 522
Liittynyt: Pe 14.04.2006 12:04
Paikkakunta: Pohjanmaa
ViestiLähetetty: To 20.01.2011 14:45
Jos sulla on yhtään liikaa ohivuotoa suuttimissa niin kp-pumpusta loppuu kapasiteetti välittömästi. Ainakin vakio pumppu on ihan rajoilla suuremmilla syötöillä. Paluulinjaan ei oikeesti riittäisi yhtään tavaraa. :)
Mites Staari voi tökkiä niin ettei muka selviä. Nettihän on täynnänsä korjaustiedostoja jos ei ns. kommunikoi. :roll:
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 22:37
ViestiLähetetty: To 20.01.2011 15:33
Niin, ei riitä pumppu, mutta 270cdi pumpulla pitäis riittää.
Nyt on vaikea kokeilla kun on liukasta. Että ihan varma en vielä ole.
Vakiopumppu oli siinä rajoilla että riittääkö vai ei.
Vaati juuri oikeanlaisen tilanteen että sai sammumaan.


Netistä en löytänyt tuohon juttua.
"Short test" testeri lukee muut yksiköt ok, mutta ei polttoainepuolta.
Täytyy tänään ihmetellä lisää...
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 22:37
ViestiLähetetty: Su 23.01.2011 22:18
Näyttäis että sammumisvaiva tuli pumpun vaihdolla kuntoon.
Reilu 500km ajettu eikä ole enää sammunut.
Lepuutusventtiilin sai kytkeä sähköisesti kokonaan pois.
Liekkö alussa ollut ilmaa tai mukautusarvot hakeneet ajossa kohdalleen.
Nyt käy ihan nätisti tyhäkäyntiä.
Savua tulee täyskaasulla silleen että peilistä juuri erottaa. Ahtopaine nostettu 1,7bar:n.
Suuttimet vaihtamalla tuokin varmaan loppuis kokonaan.
Hyvin toimii, ahdin herää hyvin ja vetoja riittää.
Vaikka ainahan paremminkin vois kulkea :D
No, katsotaan nyt paljonko tuli kamera-autosta ratamaksua, ja tarviiko vähään aikaan ajella ollenkaan.
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 22:37
ViestiLähetetty: Ke 06.04.2011 08:29
Katin poisto.
Autossa kaksi kattia.
Ensimmäinen turbon perässä, toinen auton alla.
Ensimmäistä tyhjentäessä jäi villat raapimatta pöntön sisäreunoista.
Menivät sitten 1km ajon jälkeen taaempaan kattiin ja putki tukossa.
Eli molemmat pitää tyhjentää ja raapia villat pois.
Taas kulkee.

Kuva
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 22:37
ViestiLähetetty: Ke 24.08.2011 19:28
Taas on mersunromussa leimaa.
Mitään en korjannut. Toinen etusumuvalo oli kuulemma pimeä.
Öljyt tuossa nosturilla vaihtelin, ei ole vuotanut ja kaikki toimii.
Tai no, suuttimet vähän heikossa hapessa, max syötöllä edelleen pientä savua.
Niin ja välillä puhaltelee kuumaa kuskin puolelle.
... jos sen venttiilin jaksais putsata, sitten kun ei enää
jaksa lumiharjalla käydä pellin alla venttiiliä koputtelemassa, no talvi tuossa.
Ruosteet voi hyvin, joutunee talveksi vähän entisöimään. Ja keväällä sen kukkii taas.
Ei tästä lintasta oikeen saa mitään tarinaa aikaseksi kun tämä vaan toimii ja ruostuu.
Täytyy joku harrastepeli tässä touhuta...
Smart 40hv dsl.... 200hv?
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1352
Liittynyt: Su 11.04.2010 10:00
Paikkakunta: sotkamo
ViestiLähetetty: Ke 24.08.2011 20:00
mistä se PIENTÄ sinne ttuli :lol:
w201 om605
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 22:37
ViestiLähetetty: Ma 14.11.2011 22:40
Niinse sätkii tämäkin romu edelleen.
Talvipyörää alle ja pientä etupyöränlaakerin kiristystä.
Sisäpuhaltimen hiilet on puhallettu loppuun, laitoin uutta kekälettä pesään.
Vaimokulta tällä m....mersulla ajaa.
Miäku nitkutan tuolla mopoautolla.


Joo, ruosteita pitäis raapia... haukotus
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 22:37
ViestiLähetetty: Ti 20.12.2011 22:17
Sulanki joutu vielä tälle vuodelle vaihtamaan.

Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 4289
Liittynyt: La 24.04.2004 08:39
ViestiLähetetty: Ke 21.12.2011 09:41
.
Ei ole vielä tarpeeksi viritetty,kun ei tarvi rempata ...
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 22:37
ViestiLähetetty: Su 15.01.2012 21:43
Joo, samana päivänä sain smartin lunastukseen ja akalla väyrysen keulaan kopsahti toyota.
Niin on nyt tästä kananmunasta lokasojat solmussa.
Tapiola meinasi että siivet on vaihtokunnossa muutenkin niin korvasi vain puolet.
Vika siis oli vastapuolen, ei meidän. Reilu meininki?
Jos ajat siis 600tkm ajetulla mersulla jossa ruostetäplää niin varaudu että
joudut maksamaan puolet itse, jos tapiolan asiakas olet tai korvaavan puolen vakuutus tapiolassa.
No, en jaksa tapella vanha paskahan tuo jo on, vaikka toimii ja kulkee.
Kahella kädellä lokasuojasta kiinni ja nykäsy, vararalla kops kops, dödöä pullosta ja matka jatkuu....
EI jaksa hieroa..


Nii joo vakuutusyhtiö lähtee ens viikolla vaihtoon.
Ihan liikaa tätä ihmeen nussimista viime vuosien aikana.
Seuraava

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa







kl-varaosat.fi

nettikasinot