vito500tkm romut...

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 22:37
ViestiLähetetty: Pe 23.08.2013 21:20
kiva kun muillakin ideoita :clap:

Avatar
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 11:53
Paikkakunta: SKG
ViestiLähetetty: Pe 23.08.2013 21:45
Ei ole mutta tsemppiä, kyllä ne vaikeammat pelit alkavat toimia kun tarpeeksi pitkään hakkaa päätä seinään, semmonen olo ainakin minulle nyt tuli kun on eletty Viton kanssa parin viikon kuluttua 10 vuotta :shock: Ensimmöinen kesä kun on jollain tapaa ajettaavassa kunnossa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 22:37
ViestiLähetetty: Pe 23.08.2013 22:23
Joo perix ei anneta vaikka mieli tekis.
Vituko ruvennu pelaa niinku pitää, ja kestää?
Avatar
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 11:53
Paikkakunta: SKG
ViestiLähetetty: Pe 23.08.2013 22:33
No pitkästä aikaa se kestää ajella vakioteholla ja on mukava ajaa. Semmonen perkele sitä tuossa riivasi viikko sitten kun olen rakennellut niitä uusia sähköjohtoja ja siellä on sellainen perusliitin, 1 johto jossa uros ja naarasliitin muovikuorien sisällä, johto joka tuo TPS anturin signaalin mun tietokoneelle. Se naaras oli mennyt niin väljäksi tässä 3 kuukauden aikana, että alkoi pätkiä ja sekös riemastutti automaattilaatikon softan kun se polkimen asento antoi aina välillä lepoasentoa. Vähän puristusta kärkipihdillä niin taas toimii hetken. Mikä noita naaraita oikein riivaa. Minä kun olen vielä yrittänyt panostaa noihin sähköliitoksiin ja kaikki johdot ja liittimet on tehty yhtä hyvin tai paremmin kuin tehtaalla, mutta ei auta kun laadukasta liitintä ei saa edes rahalla nykyään.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 22:37
ViestiLähetetty: Pe 23.08.2013 22:41
Täälläki naarasta joutunut puristaa.. kummaa tavaraa

Odottelen myös r9m(rellu) koneenpäivitettyä 160ps tuplaturbopakettia...
Nykyinen k9k max 130hv ahdin on koneversion ensimmäinen turbo vm 2003.
10 vuotta vanhaa paskaa. Herää on/off periaattella 2500rpm, ja siinä kohtaa ihan liikaa vääntöä vakio ja sintteri kytkimelle.
Sähkömokkula Vnt systeemit on smarttiin jo rakennettu tulevaa varten...

Homma jatkuu..
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 22:37
ViestiLähetetty: La 24.08.2013 22:19
Mitsulla kesä ajeltu.
Mersunpaska kelpaa kellekkää kuulemma liikaa ruostetta :lol:
Että ajetaan talvi sillä, viittis satasella ehjää myydä

Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 22:37
ViestiLähetetty: La 24.08.2013 22:21
Huomenna yritän pierasta smartin(toyotan) työsylinteriin 9mm lisää liikettä...
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 22:37
ViestiLähetetty: Su 25.08.2013 13:43
Nonii alkohan se toimimaan.
Sitten poljin sisälle :D


Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 82
Liittynyt: Ma 07.09.2009 07:34
Paikkakunta: Kalajoki
ViestiLähetetty: Su 25.08.2013 16:19
Hieno homma! :thumbup:
044-0760422
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 22:37
ViestiLähetetty: Su 29.09.2013 22:59
Eipä mielenkiinto riittänyt.
Polkimen asentaminen ei niin yksinkertainen juttu ollutkaan.
Esp/abs:lle saa heittää hyvästit jos manuaali ohjattu kytkin. Ecut kun naimisissa keskenään.
Nakkasin vakio kytkin/vp paketin.
Kytkimentoimilaite ei halunnut ohjelmoitua ecu:n.
Toimi väärin eikä starin alustukset eikä ohjaukset onnistuneet.
5 tuntia yritin mutta ei niin ei.
No, seuraavana aamuna alkoikin itsestään toimimaan.
Ihme juttu.
Samoin on käynnyt nopeudenrajottimen poiston kanssa ja vaihteiston ohjausten kanssa.
Muutosten jälkeen mikään ei muutu, mutta sitten joskus myöhemmin alkaakin toimimaan.
Ecun jälkikäynnit ja akun irrotukset ei auta. Täytyy vaan odotella yön yli että jos muutokset alkais toimimaan.

Bonuksena laturi päästi savut ulos.
Helppo vaihtaa, kelkka alas jne..
Nurmi letkua tarvii vielä keulacoolerille.
Sitten ajoon. Kesän seisonnan jälkeen.

Nyt sitten uusi laturi ja syöttöön rajotusta 2500-2700rpm ettei vakio kytkin luista.
140kmh jälkeen saa myös kaasua höllätä kun ilmanvastus kasvaa.
Nii joo, löysin 2v vanhan navin mihin smartin max nopeus tallentunut 178kmh, vakioahtimella.
Seuraavana päivänä menikin turbon akseli poikki :thumbup:
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 22:37
ViestiLähetetty: Su 03.11.2013 19:23
Smart:
Taas liikkuu.
Keulacooleri kytkettynä, toimii, max imulämmöt laski 80c.
Vakiokytkin laitettu takasin paikalleen. Ei hurraa huutoja...luistaa se.
No ei oo enää keittänyt, paineet laskettu 2,5bar:sta 1,4bar:n.
Imu +130c ja 2,5bar ahtoa tais olla koneelle liikaa.
Reilu 3000km tullut vuodessa, rassattu paljon enemmän

Kytkin kytkin ja kytkin.....
Jotain tiltonjuttua seuraavaksi, versio mod7.
Poljinvoima pitäis olla suunnileen vakio, väännönkesto +350Nm.
Mitä laitetaan :think:
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 22:37
ViestiLähetetty: Pe 13.12.2013 00:20
Jäniksen väriseen mersuparkaan tilattu siivet, helmat ja takakaaret.
Vuojenalusta masennus, kemppiä, tinaa ja pakkelia.
Välimuseointia pukkaa...

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 219
Liittynyt: La 12.08.2006 17:47
Paikkakunta: Petäjä
ViestiLähetetty: Pe 13.12.2013 01:17
Ei siinä taija olla muuta tehtävisä ku kakslevy kytkintä rakentamaan. Vaivansa siinäki jos tuon kytkinmoottorin liike on just sopiva vakiosetille. Vaatis pitemmän, mut toimii varmasti tuollakin jos vaan on kytkinakselilla/kopassa tilaa.
Periaatteesaha siihen ei tarvis kun asetelman pulttien alle sopevan mittaset holokit ja sorvata se välilevy josa ois korvat. Jousia ei varmaan kannata haaveilla levyyn...

Mielenkiintosta! Ihtelläki vähä vastaavaa pitäs kehittää.. :mrgreen:
-89 S124 300TDT 24v 4matic
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 22:37
ViestiLähetetty: La 14.12.2013 20:21
Smartin asetema(cdi) on prässätty vauhtipyörään.
Jos olis pulteilla niin kytkin olis aikoja sitten ollut valmis.
Shimmaaminen prässäämällä on vaikeaa.
Alkuperäisessä asetelmaa ei ole prässätty pohjaan vaan on muutaman millin vajaa.
Myös asetelma säätyvä. Kaikissa on mekanismi. Joissain säätö hitsattu kiinni.
Kaikki diy kytkimet oon tällänyt vähän yli max puristuksen. Sisäänajoa 300km..
Mutta ei pidä mikään. Liekkö yli kolme kertainen vääntö vaikuttaa asiaan :P

Perhana kun ärsyttää autolla mikä ei toimi niinkuin haluaa.
Kaksi vuotta menny ja ei niin ei.
Päätä seinään ja perse edellä puuhun. . .
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 11861
Liittynyt: Ti 01.04.2008 17:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
ViestiLähetetty: La 14.12.2013 21:52
Sitä kahta kolmea(tiltton tms) levyä päällekäin sovitele sinne
Niin väänöt voi vaikka kuusin kertaistaa ja kytkin pitää
Ikävän Paljon vaan joutuu rakentelemaan uusiksi,
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=24386&highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=3&t=120350&p=807311#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=126659
:)
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: To 29.12.2011 09:47
Paikkakunta: Turku
ViestiLähetetty: Ma 01.12.2014 21:48
Ei oikeen selvinnyt ( tai en itse ainaskaan huomannut ) että onko väykyssä viellä vakio suuttimet vai mallia amg?
-W202 200CDI
-W124 300TDT
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 22:37
ViestiLähetetty: Ke 24.12.2014 17:02
Nonii välillä jotain.
697tkm mittarissa. Vesipumpun laakeri hajosi, uutta vaan.
Uudet etuylätukivarret laitoin. Toinen nivel oli väljä. Vähän työläät vaihtaa.
Takavakaajan niveltanko oli mennyt poikki niin tuli nekin uutta. Semmosta höpömuovia.
Sähkövesipumpun liitin oli hapettunut pois. No sekin tuli siinä samalla kuntoon.

Viisi vuotta on ollut savutusvikaa. Nyt jo jaksoin tutkia ja laitaa kuntoon :D
Egr/läppäkotelo rikki. Egr venttiilin vieressä huokonen ja siihen tullut 4mm reikä.
Aikasemmin olin tehnyt pellistä laipan millä egr:n virtaus on estetty (egr poistettu myös ohjelmasta).
Pelti oli sulanut pois. Pakokaasut ja ahtopaine virtasi vapaasti läpi ahtopaineen mukaan, vaikka egr venttiili oli kiinni.
Laitoin laipan 1,5mm pellistä, jos se nyt kestäis. Imusarjan putsasin.
Ei savuta enää ja 270:n ahdin herää hyvin. 320cdi suuttimet on kiinni, vakiot kun hajosi aikasemmin.

Uudet pellit odottaa laittajaa. Ei oikeen kiinnostais
Avatar
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 11:53
Paikkakunta: SKG
ViestiLähetetty: To 25.12.2014 13:52
Hyvää ja rauhallista joulua teille !
Lisää tietoa: www.skg.fi

Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 4285
Liittynyt: La 24.04.2004 08:39
ViestiLähetetty: To 25.12.2014 15:41
.
Sama täältä.
Kun nyt malttaisit pitää vähän oikeaa vapaatakin.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 22:37
ViestiLähetetty: Su 28.12.2014 22:40
Joo kiitos. Tässä tämä pajalla meni.
Oli aikaa laittaa omaakin kalustoa kuntoon.
(Viittä autoa ei ole järkeä pitää)
Muut tuli kuntoon, paitsi tämä..

Smarttiin paiskasin uuden kytkinpaketin.
Ohjauspuoli tökkii pahasti, edelleen. Aihe ei siis ole reilu kolmen vuoden aikana muuttunut :lol:
Kytkimenohjaus elää ihan omassa maailmassa. Ei toimi ei.

Niin yksikertainen ja kuitenkin niin vaikea toteutus ettei mitään rajaa.
Yksi käytettävä sähkömoottori joka työntää kytkinhaarukkaa. Ei asentoanturia.
Miljoona parametria ja tuhannen mukautusarvoa luettavissa ja opetettavissa.
Pulssiajureita, adaptioarvoja, suojaluokan laskureita, kitkateholaskuri, aikamittausta suojaluokassa 1-3, käyttölaskureita,
tartuntapisteen opetusarvo, kytkimen teholaskureita kJ Mj Gj, kilometrilaskureita, käyttökertalaskureita, kierrosluku-offset opetusarvoja,
energianottolaskureita, luistopisteen opetuslaskuri ja mittausparametrit, laskennallinen vaihteiston lämpötilalaskuri. Vaihteistobitti arvo, Kytkimen tilaan laskennallisia arvoja jne...

Mie nyt vaan haluaisin että pääsisi edes liikkelle :lol:


Kuva
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 22:37
ViestiLähetetty: La 03.01.2015 23:56
Joo, lopulta sain kahden illan jälkeen opetukset tehtyä eculle ja vakiokytkimen toimimaan. Nyt se tyhmä tietää millon kytkin irrottaa. Ohjelmoinnin epäonnistumisen syynä taisi olla adaptioarvot jotka oli kasvaneet ilmeisesti niin paljon että luistopisteenopetus ei onnistunut. Kaikki mahdolliset nollaukset ja opetukset kun teki ensin kohta kohdalta läpi niin aktuaattorin vikakoodin kautta oli luistopisteen opetus mahdollista suorittaa

Kytkimen ohjelma on tehty niin että se väkisin luistattaa ettei vaan mopoauto töksähdä kun vaihdetta vaihtaa. Vääntötieto pitäisi jotenkin kertoa autolle oikein niin kytkin ei pala aina pilalle. 150kmh jälkeen tulee toinen raja vastaan kun ilmanvastus kasvaa ja kytkin alkaa sutimaan täyskaasulla. Bonuksena sen jälkeen nämä superhienot adaptioarvot hyppää kehiin ja seuraavana aamuna auto ei enää suostu lähtemään liikkeelle kun suojaluokkalaskurit on tapissa ja kytkimen sähköohjaus ihan sekasin.

Mekaanisesta osuudesta ajatuksia.. mitään valmista kun ei näihin ole saatavissa mistään.
Päässä on nyt pyörinyt ajatus rakentaa vaikka uudesta vakiokytkin/vauhtipyöräpaketista se "toimiva" virikytkin joka olis kohtuu helppo rakentaa. Smartin kytkintä ei ole tarkoitettu purettavaksi. Asetelman ja kytkintä painavan levyn väliin ajattelin laittaa kierrejousia. Jousia 3kpl. Esim venttiilijousia. Jousipaine 25-90kg/kpl. Jos vakiojousen jousipaine on vaikka 100kg niin kolmella 30kg lisäjousella sais paineen 190kg:n. Jousille reijät asetelman koppaan. Jouset reijän läpi ja jousille kupit hitsaamalla asetelman koppaan kiinni. Näin ei kytkintä tarvii irrottaa vauhtipyörästä ja asetelman vakiojousen jousipaine pysyy tehtaan arvossa. Myös automaattisäätö pysyy oikeassa asennossa. Vain jousipaine kasvaa. Ainoa miinus on että kytkimen painamiseen tarvittava voima kasvaa mitä pidemmälle kytkintä painetaan. Kytkinaktuaattorin kanssa voi tulla ongelmia kun ohjelmisto ei tätä rakennemuutosta tiedä. Myöskään asetelman automaattisäädön toimivuus on epävarmaa. Mekanismi on sellaista mallia että se tuskin kasvaneesta väännöstä/värinästä tykkää.

Viritelmän pitäis toimia sitten niin että auton kytkinrobottikapula jaksaa asetelman painaa kasaan ja myös pitää sen kasassa.

Myös kytkinpaketin on mahduttava pyörimään ilman että jousikupit ottaa kytkinhaarukkaan tai kytkinlohkoon kiinni. Pitäis siis mitata että miten on kupeille tilaa
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 11861
Liittynyt: Ti 01.04.2008 17:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
ViestiLähetetty: Su 04.01.2015 11:22
vito500tkm kirjoitti:Joo, lopulta sain kahden illan jälkeen opetukset tehtyä eculle ja vakiokytkimen toimimaan. Nyt se tyhmä tietää millon kytkin irrottaa. Ohjelmoinnin epäonnistumisen syynä taisi olla adaptioarvot jotka oli kasvaneet ilmeisesti niin paljon että luistopisteenopetus ei onnistunut. Kaikki mahdolliset nollaukset ja opetukset kun teki ensin kohta kohdalta läpi niin aktuaattorin vikakoodin kautta oli luistopisteen opetus mahdollista suorittaa

Kytkimen ohjelma on tehty niin että se väkisin luistattaa ettei vaan mopoauto töksähdä kun vaihdetta vaihtaa. Vääntötieto pitäisi jotenkin kertoa autolle oikein niin kytkin ei pala aina pilalle. 150kmh jälkeen tulee toinen raja vastaan kun ilmanvastus kasvaa ja kytkin alkaa sutimaan täyskaasulla. Bonuksena sen jälkeen nämä superhienot adaptioarvot hyppää kehiin ja seuraavana aamuna auto ei enää suostu lähtemään liikkeelle kun suojaluokkalaskurit on tapissa ja kytkimen sähköohjaus ihan sekasin.

Mekaanisesta osuudesta ajatuksia.. mitään valmista kun ei näihin ole saatavissa mistään.
Päässä on nyt pyörinyt ajatus rakentaa vaikka uudesta vakiokytkin/vauhtipyöräpaketista se "toimiva" virikytkin joka olis kohtuu helppo rakentaa. Smartin kytkintä ei ole tarkoitettu purettavaksi. Asetelman ja kytkintä painavan levyn väliin ajattelin laittaa kierrejousia. Jousia 3kpl. Esim venttiilijousia. Jousipaine 25-90kg/kpl. Jos vakiojousen jousipaine on vaikka 100kg niin kolmella 30kg lisäjousella sais paineen 190kg:n. Jousille reijät asetelman koppaan. Jouset reijän läpi ja jousille kupit hitsaamalla asetelman koppaan kiinni. Näin ei kytkintä tarvii irrottaa vauhtipyörästä ja asetelman vakiojousen jousipaine pysyy tehtaan arvossa. Myös automaattisäätö pysyy oikeassa asennossa. Vain jousipaine kasvaa. Ainoa miinus on että kytkimen painamiseen tarvittava voima kasvaa mitä pidemmälle kytkintä painetaan. Kytkinaktuaattorin kanssa voi tulla ongelmia kun ohjelmisto ei tätä rakennemuutosta tiedä. Myöskään asetelman automaattisäädön toimivuus on epävarmaa. Mekanismi on sellaista mallia että se tuskin kasvaneesta väännöstä/värinästä tykkää.

Viritelmän pitäis toimia sitten niin että auton kytkinrobottikapula jaksaa asetelman painaa kasaan ja myös pitää sen kasassa.

Myös kytkinpaketin on mahduttava pyörimään ilman että jousikupit ottaa kytkinhaarukkaan tai kytkinlohkoon kiinni. Pitäis siis mitata että miten on kupeille tilaa



Tuohon painelu voima juttun mahtuisiko sinne jonkin moinen vipuhässäkä(tai vaikka vaijerila se mötikä muuaale ja sitten vipuja)
millä saisi lisää voimaa sen kytkimen "moottorin" ja sen väliin mitä se painaa



-76


,
E: tai joku semmoinen mitä se alkuperäinen kytki"moottori" likkellään ohjaa(vaikka hydarulinen)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=24386&highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=3&t=120350&p=807311#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=126659
:)
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 22:37
ViestiLähetetty: Su 04.01.2015 14:27
Saa. Mutta ecu ohjaus luistattaa silti. Jos lustaminen ei tapahdu ohjelman mukaisesti niin adaptioarvot ylittyy. Hetken päästä ei vaihdetta saa enää päälle.

Polkimella ja mekaanisella vaihteensiirrolla tulis kaikista toimivin. Tarvis yhden lisäelämän aikaa rakentamiseen. Työkalutkin puuttuu. Lähinnä vaihteensiirto on sillon se ongelma. Vaihteistosta puuttuu vaihteensiirtomekanismi. Moottoripyörän sekventiaalivaihteiston tapaisen siirtäjän tarvis rakentaa vaihteiston kylkeen. Ja lukkoperäkin pitäis olla.
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 22:37
ViestiLähetetty: Su 01.02.2015 11:57
Kukkuu


Kuva
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2324
Liittynyt: Ma 11.04.2005 11:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila
ViestiLähetetty: Su 01.02.2015 13:16
Vielä tuo nosturilla kestää. :thumbup: Eli ei läpimätä.
W213 220d + W201 1.8e
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2689
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna
ViestiLähetetty: Pe 13.02.2015 13:35
Moro! Onko rikkinäistä vaihteistoa josta saisi vetoakseleiden booreihin sopivat rattaat? Mulla ois bensa koneen perästä ehjä vaihteisto ni ei kehtaisi heti purkaa sitä että saisin ne rattaat. Onko sulla smartin osille tarvetta?!?
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 22:37
ViestiLähetetty: Ti 31.03.2015 20:40
Vastattu yv...

Nii smartin kytkinvaivaki lopussa selevis.
Kytkinaktuaattorin pyörimisnopeusanturien magneettikehä
oli irronnut akselistaan.
Välillä magneettikehä jumittu pyörimään ja välillä ei...
Sen takia pari kytkinpakettia turhaan vaihtelin.
Veholla uusi kytkinmoottori 525e. Epau 300e.
Tee kolmesta paskasta ehjä 0e.
Jovain rokkaapi. Menny ku kolmevuotta :wave:

Jollain 451:n cdi vauhtipyörä nii ostan kiljuen.
loppuu ne kytkimen pito ongelmat
Pääsee oikeasti kutittamaan 800cdi konetta

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 82
Liittynyt: Ma 07.09.2009 07:34
Paikkakunta: Kalajoki
ViestiLähetetty: Ke 01.04.2015 07:23
:thumbup:
044-0760422
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 22:37
ViestiLähetetty: Ke 02.12.2015 20:08
Laitetaan tähän väliin että vanha väyrynen edelleen ajossa.
Se vaan toimii ja toimii.
Jäniskevennyksenä mainitaan että smartti "kuolemanloukku" on kesällä myyty. Kaikki kaatu siihen typerään vaihdelaatikkoon.
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 22:37
ViestiLähetetty: To 10.12.2015 19:12
W210 tämä suola-auton ilmaisin näyttääpi että tuusulassakin suolataan, joulukuun pakkasennätys tänä vuonna +10c :oops: . Keväällä maalatut ruostekorjatut paikat alkanu viikon sisään mukavasti kakkimaan. Suolaavat siis juhannuskelillä sen takia kun on joulukuu... :crazy:

Jonku asteinen välimuseointi pitäs korille suorittaa.

Reilu 100tkm tullu tähän talviauton mittariin neljässä vuodessa. Mitään ihmeelistä remonttia ei ole ollut. Kuluvia osia. Että hyvin on palvellut. Tässä 99 mallissa on parasta että ajonvakautusta ei ole 8) . ASR nappia töks ja sivulinttaa heittää hän



Wanha pierunen tekis mieli jatkojalostaa 300hv tehoille.
Toisaalta tekis mieli rakentaa wanha sec cdi tekniikalla +400hv. Tai ostaa jotain uutta järkevää. Esim 4 vuotias eemeli....
EdellinenSeuraava

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: ATa, Jugesi, moska ja 3 vierailijaa







kl-varaosat.fi