vito500tkm romut...

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1204
Liittynyt: La 29.10.2005 22:21
Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas
ViestiLähetetty: To 10.12.2015 19:35
vito500tkm kirjoitti:Toisaalta tekis mieli rakentaa wanha sec cdi tekniikalla +400hv.


:thumbup:
Viimeksi muokannut petri päivämäärä Pe 17.06.2016 15:03, muokattu yhteensä 1 kerran
S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot

EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00

Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 22:37
ViestiLähetetty: Ti 15.12.2015 21:05
Ja kysymyksiä...
-mikä perävälitys on 200cdi -99 automaatissa?
-saako 200cdi:n sovitettua 320:n perää?
-onko vaihteiston ecu ohjelmoitavissa starilla niin että toimii 320cdi perällä?
-saako 200cdi sovitettua 320cdi vaihteistoa ja turbiinia?

Ajatuksena vahvistaa voimansiirtolinjaa ja asentaa quaife lukko. Lukkoa ei ilmeisesti saa 200cdi perään.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1559
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki
ViestiLähetetty: Ke 16.12.2015 10:20
Egs 52 boxin saa koodattua staarilla eri autoon, kunhan vaan kyseistä boxia on ollut halutussa autossa.

A 030 545 23 32 numerilla olevassa boxissa tuntuu olevan paljon eri malleja nimen omaan w210. Mulla on vielä yks tuommonen boxi ylimääräsenä.

Mutta pelkkä perän vaihto ei onnistu 320cdi:stä kun siinä on vaihelaatikossakin eri välitykset niin ei laatikon ohjain ymmärrä sitä.
Varmaksi en osaa sanoa mutta vahvasti uskon että 200cdi:n peräänkin sopiva lukko löytyy quafen valikoimasta. Ehkä joku c36amg tai c230k.

Niin ja 320cdi:n laatikon saa nelos koneen perään turbiini kopan vaihtamalla mutta sitten iso turbiini ei enää mahdu sinne koppaan.
Diesel on puhtaampi.

ex. http://www.youtube.com/watch?v=myNfCjopy6Y

ex. http://www.youtube.com/watch?v=Z2OYaSClZH0

Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 4285
Liittynyt: La 24.04.2004 08:39
ViestiLähetetty: Ke 16.12.2015 11:19
vito500tkm kirjoitti:Ja kysymyksiä...
-mikä perävälitys on 200cdi -99 automaatissa?
-saako 200cdi:n sovitettua 320:n perää?
-onko vaihteiston ecu ohjelmoitavissa starilla niin että toimii 320cdi perällä?
-saako 200cdi sovitettua 320cdi vaihteistoa ja turbiinia?

Ajatuksena vahvistaa voimansiirtolinjaa ja asentaa quaife lukko. Lukkoa ei ilmeisesti saa 200cdi perään.


Perävälitystä en ulkoa muista.
Saa, sama korihan niissä nyt varmaan on.
Saa, se on vähän hankalaa, mutta onnistuu. Huomattavasti helpompi on vaihtaa autoon saman auton vaihteiston ohjausboxi, josta peräkin tulee, käy "heittämällä", perävälitys on valmiina siellä boxissa silloin.
Saa, moottorin runkohan on sama sieltä kytkimen puolelta, eikös niin. Ja korikin on luovuttajassa varmaan sama. Kannattaa laittaa W210,n laatikko/turbiini, on virikäyttöön parempi.
Quaifen sopivuus ei periaatteessa juurikaan riipu välityksestä, koska iso lautaspyörä ja pikku pinjoni siirretään entisestä. Lautaspyörällä oli muistaakseni hiukan pelivaraa sen koon suhteen.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 22:37
ViestiLähetetty: Ke 16.12.2015 17:17
Paljonko neloskoneesta on nyt max tehoja otettu?
Uusimmilla suutinversioilla yli 300hv?

Jos tyydyn tätä vanhaa 200cdi väyrystä rakentaa...
Sellaiseen 320hv lukemaan jos pääsis.

Toinen vaihtoehto olis uudemmat eemelit mutta niiden ajonvakautus on ihan hanurista. Autolla pitää saada ajaa. Vai onko joku jo keksinyt sille oikean on off katkasimen?
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1559
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki
ViestiLähetetty: Ke 16.12.2015 17:27
vito500tkm kirjoitti:Toinen vaihtoehto olis uudemmat eemelit mutta niiden ajonvakautus on ihan hanurista. Autolla pitää saada ajaa. Vai onko joku jo keksinyt sille oikean on off katkasimen?



Saahan sen osasta ihan napilla pois päältä. Taitaa olla koodaus kysymys.
Diesel on puhtaampi.

ex. http://www.youtube.com/watch?v=myNfCjopy6Y

ex. http://www.youtube.com/watch?v=Z2OYaSClZH0
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4442
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus
ViestiLähetetty: Ke 16.12.2015 20:40
Dynomode päälle ja kun sielä on se lukko niin hienostihan se menee poikittain :roll: C mallissa perävälitys on 3,07
W123 300TDT projekti
W460 240GD
W212 350cdi 4matic
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 22:37
ViestiLähetetty: To 17.12.2015 15:45
Dynomode näpyttely ei ole hyvä ratkasu.
Tuota koodaus juttua vois hieman selventää...

Perävälitys aika lähellä 3.07. Kardaani pyörähtää sen pikkasen yli 3 kierrosta.
Avatar
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11948
Liittynyt: Pe 04.04.2003 14:13
Paikkakunta: 02
ViestiLähetetty: To 17.12.2015 18:24
vm 02-03 alkupään 211 korissa jossain sai espin pois kunnolla , sitä en tiedä tarkemmin onko ominaisuus tehty hw vai sw puolella.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1559
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki
ViestiLähetetty: Pe 18.12.2015 09:25
Niin minä en asiasta tarkemmin tiedä mutta kun osassa tuntuu saavan esp:n kokonaan pois ja sitten toisessa täysin samanlaisessa ei saakkaan pois niin ero on varmasti vain koodauksessa. Ei ole tullut tarvetta tutkia asiaa tarkemmin kun omassa autossa saa esp:n napista pois.
Diesel on puhtaampi.

ex. http://www.youtube.com/watch?v=myNfCjopy6Y

ex. http://www.youtube.com/watch?v=Z2OYaSClZH0
Avatar
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11948
Liittynyt: Pe 04.04.2003 14:13
Paikkakunta: 02
ViestiLähetetty: Pe 18.12.2015 09:48
Niin tai ohjausboxi tms?
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1559
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki
ViestiLähetetty: Pe 18.12.2015 14:30
En jaksais uskoa että on eri boxia tehty. Asiahan varmasti selviää jos alkaa staarin kanssa tutkimaan ja vertaamaan autoja joissa saa espin pois ja josta ei saa.
Diesel on puhtaampi.

ex. http://www.youtube.com/watch?v=myNfCjopy6Y

ex. http://www.youtube.com/watch?v=Z2OYaSClZH0
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 22:37
ViestiLähetetty: La 26.03.2016 14:15
Vanhus vaatii nyt laastarointia.
Ei ole ennen hitsattu. Liimalla vaan pahimpia piiloteltu katsastusta varten.
Keula on aika näkkileipää nii täytyy nyt laittaa taiwanin rautaa tilalle, uutta siipeä ja vahviketta sen alle.
Tässä ne taas pyhät menee, sähköliimaa nuuhkiessa :)

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2324
Liittynyt: Ma 11.04.2005 11:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila
ViestiLähetetty: La 26.03.2016 21:27
Tsemppiä :thumbup:
W213 220d + W201 1.8e

Mersumies
Mersumies
Viestit: 522
Liittynyt: Ke 18.01.2012 22:52
ViestiLähetetty: La 26.03.2016 21:55
Ompas tutun näköstä...viime syksynä tuli laitettua valkonen 200cdi jossa etukulmat hapankorppua. Hain ihan Veholta korjauspalat noiden etulamppujen alle. Muuten meni pullapeltia muihin reikiin keulassa. Näitä on niin monen kuntoisia...
W210 200 cdi
W211 320 cdi
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 22:37
ViestiLähetetty: To 16.06.2016 22:19
Uutta mersu kuumetta taas pukkaa.
Muutama sopiva olis tarjollakin....
Mutta kun en näköjään raski wanhuksesta luopua, ajetaan niin pitkään kun mersussa rauta kestää.

670tkm mittarissa. Virivireillä ajettu 120tkm ilman ongelmia.
Jos tällä vielä 5v päästelis.

Tehoja ei ole koskaan mitattu mutta joku 220/500 pitäis olla.
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 22:37
ViestiLähetetty: Ti 06.06.2017 20:54
Wanhus210 sai leiman tällekkin vuodelle.
Tällä kertaa ei niin helpolla. Helmat, jarrut putkineen letkuineen satuloineen levyineen paloineen ja tietenki se seisontajarru. Yläpallo alapallo takatuki etutuki jne.

1000km vielä päästellään ja sitten pittää käyä juomassa 700tkm kahvit huoltoasemalla. Ehkäpä rusinapullasiivun kera. Näin kesällä jäniksen värinen ulkoasu on palautettu siihen valkoisempaan sävyyn. On taas näyttävinään mersulta.

Ensimmäinen hieman isompi=kalliimpi vika on nyt tullut. Vaihteisto luistaa normi ajossa, mutta ei kaasu pohjassa. Hö

Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 4285
Liittynyt: La 24.04.2004 08:39
ViestiLähetetty: Ti 06.06.2017 23:35
.
Hydrauliyksikössä ohivuotoa.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 22:37
ViestiLähetetty: To 29.06.2017 21:03
Nyt jo

URL=http://s108.photobucket.com/user/kkkartim/media/20170618_135203_zpszgolzece.jpg.html]Kuva[/URL]
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 22:37
ViestiLähetetty: Ma 13.11.2017 23:15
No nyt tuli haagerttiin ensimmäinen oikea vika.
Paska romu ei käynnisty.
Kakella ovet aukesi.
Avain ei käänny virtalukossa.
Sitten auto ei enää tottele kaukosäädintä ollenkaan.
Kaukosäädin lähettää ir signaalin mutta auto ei vastaa.

Vaihteen saa N:lle.
Virtalukko toimii ainakin jollain tavalla.
Tunnistaa että avain lukossa koska herjaa että valot on jäänyt päälle,
kun avaimen poistaa virtalukosta.
Sisävalot syttyy ja samuu miten sattuu.
Akku ok. Ja kaken patteri uusi.

Vaiha poksi vaiha kaapeli.
Oma staariki paskana.
Mitä laitetaan?
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2324
Liittynyt: Ma 11.04.2005 11:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila
ViestiLähetetty: Ti 14.11.2017 20:22
Johan nyt vastustaa. Saitko päivä aikaan selkoa asiaan? Virtalukkoko tilttasi?
W213 220d + W201 1.8e

Mersumies
Mersumies
Viestit: 2462
Liittynyt: Ke 22.07.2015 09:48
Paikkakunta: Mökillä
ViestiLähetetty: Ke 15.11.2017 14:32
vito500tkm kirjoitti:No nyt tuli haagerttiin ensimmäinen oikea vika.
Paska romu ei käynnisty.
Kakella ovet aukesi.
Avain ei käänny virtalukossa.
Sitten auto ei enää tottele kaukosäädintä ollenkaan.
Kaukosäädin lähettää ir signaalin mutta auto ei vastaa.

Vaihteen saa N:lle.
Virtalukko toimii ainakin jollain tavalla.
Tunnistaa että avain lukossa koska herjaa että valot on jäänyt päälle,
kun avaimen poistaa virtalukosta.
Sisävalot syttyy ja samuu miten sattuu.
Akku ok. Ja kaken patteri uusi.

Vaiha poksi vaiha kaapeli.
Oma staariki paskana.
Mitä laitetaan?


Tarkista TCU
Mökkillä
'
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 22:37
ViestiLähetetty: Ke 15.11.2017 23:47
Avaimella tuli laskuri 250000 kertaa virtalukossa täyteen.
Sitä kun ei mistään näe. Ainoa on kokeilla uudella jos ei toista avainta.
Veholta uusi kake randelin 310 + rauta 60e.
Siihen rahaan koivuhaan palatsista sai hyvää palvelua.
Vaikka ei joutanut sitä tilaisuutta varten pukua laittaa päälle.
No taas mennään :thumbup:

702tkm talvihuolto kera laatikko huuhtelun.
Jospa se norjan reissun kestää. Ja kestäähän se
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 22:37
ViestiLähetetty: Ke 22.11.2017 23:05
Vihdoin jäämeren rannalla 8)
Automaatin luistaminen loppu uusilla öljyillä.
Laitoin jotku mitkä lie maailman parhaimmat champion öljyt.
Edelliset kesti vajaan 40tkm sitten aski arpomaan.
Lisäpitkät sais olla. Noilla kiinalaisilla havin hautakynttilöillä ei nää yhtään mitään.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 22:37
ViestiLähetetty: La 02.11.2019 23:23
Se muuten elää vieläkin. Peltiä hiekkaa paineilmaa pakkelia maalia ja taas mennään...
Haagert 736tkm.

Mitään järkeä ei ole, mut ei tässä elämässä muutenkaan ole.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Edellinen

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: onkamo ja 6 vierailijaa







kl-varaosat.fi