mikä lukkoperä w115 v8 ??

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
pystyvalo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 348
Liittynyt: Ti 20.04.2004 09:53
Paikkakunta: vaasa/espoo
Viesti:

mikä lukkoperä w115 v8 ??

Viesti Kirjoittaja pystyvalo »

Tuossa olen pikkuhiljaa nakerrellut w115-korista chevyn v8-moottorilla varustettua mersuani entistä ehompaan kuntoon.
Rakentelun/tutkiskelun yhteydessä kävi ilmi että autossa oleva W116-korisesta peräisin oleva 3.07-välityksellä varustetun perän lukko ei toimi.

Olisiko kenelläkään tietoa mikä mersun lukkoperä kestäisi reilusti vääntöä (yli 500Nm), omaisi jonkun tiuhemman perävälityksen kuin 3.07 ja sopisi W115-koriin??
low & loud
MBz :
- W114 -72 chevyn pikkulohko, th350, 3,07:1 kitkalukko
- C2 E85
- Buick Roadmaster
- Mazda b2200
- IH434
EX :
- S124 250TDA -87 ASD+ABS
- W201 -89, 2,0D (Lunastuskuntoon 22.12.-06)
- W111 220s(280E) -62 Myyty,
- W108 280E (luovuttaja)-70 Myyty
- W115 200D -74 (luovuttaja)purettu ja paalattu
- Laikka&Liekki kupla
Avatar
NymiS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 299
Liittynyt: Ti 02.03.2004 12:47
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja NymiS »

Rakenna sinne w124 ASD:n perä tai sitten AMG:n mallistosta saksasta hakemaan järeämpää.

ASD jos on ehjä niin kestää aika paljon voimaa.

Terveisin w123 V8 :)
S211 280CDI 4matic avantgarde 2007
S211 320CDI Avantgarde 2005
G-Sarja W460 300TD (OM603, 8mm, Garrett VNT,722.3)
Exät:
S211 270CDI Avantgarde 2004
w124 300TDT Automatic -92
w123 350B Automatic -82
S210 290TDT -98
S211 220CDi -04
Avatar
pystyvalo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 348
Liittynyt: Ti 20.04.2004 09:53
Paikkakunta: vaasa/espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pystyvalo »

>Rakenna sinne w124 ASD:n perä tai sitten AMG:n mallistosta saksasta >hakemaan järeämpää.

tuo olisi vahva vaihtoehto, mutta luultavasti aika vaikea asentaa akseliston erilaisuude takia. Tuossa W124 taka-akselissa on noita linkkitankoja niin että tuntuu, ja on rakenteeltaan muutenkin paljon monimutkaisempi kuin esim. W116-perä.

Luulisi että jostain vähän vanhemmasta mersusta kuin w124:sta löytyisi sellainen perä joka olisi lähes "bolt-on" asennettava...

onko kenelläkään kokemuksia vanhempien S-mersujen perien kestävyydestä??

Noita S-mersujahan on saanut tehtaalta kasilla.....
low & loud
MBz :
- W114 -72 chevyn pikkulohko, th350, 3,07:1 kitkalukko
- C2 E85
- Buick Roadmaster
- Mazda b2200
- IH434
EX :
- S124 250TDA -87 ASD+ABS
- W201 -89, 2,0D (Lunastuskuntoon 22.12.-06)
- W111 220s(280E) -62 Myyty,
- W108 280E (luovuttaja)-70 Myyty
- W115 200D -74 (luovuttaja)purettu ja paalattu
- Laikka&Liekki kupla
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

ei faceliftatuissa 126sissahan on samat perät kuin 123sissa...(ja myös w115?) onko peristä tehty järeämpiä malleja esin viissatasiin/viiskuuskymppisiin??? ainaki kaikki jotka olen itse nähny on olleet samanlaisia... (w123 200d----> W126 500sec ja monta siitä väliltä...)
Avatar
Ville Komulainen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 651
Liittynyt: Su 20.04.2003 22:05
Paikkakunta: Mellilä

Viesti Kirjoittaja Ville Komulainen »

Miten jos laitat jonkun muun merkkisen auton vetopyörästön.
Suunnittelin omaan W114:seeni BMW 535 e28 lukkoperää, olis siinä ollut sovittamista mut ei mahdoton.
1978 W123 220D
1997 R170 200SLK
2008 W204 200D
Avatar
pystyvalo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 348
Liittynyt: Ti 20.04.2004 09:53
Paikkakunta: vaasa/espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pystyvalo »

>ei faceliftatuissa 126sissahan on samat perät kuin 123sissa...(ja myös >w115?) onko peristä tehty järeämpiä malleja esin >viissatasiin/viiskuuskymppisiin??? ainaki kaikki jotka olen itse nähny on >olleet samanlaisia... (w123 200d----> W126 500sec ja monta siitä väliltä...)

tarkoitatko että W123 ja W126 perät ovat ulkoisesti samanlaiset ?
vai ovatko sisuskalutkin samaa tavaraa??

jos W126 500sec mersun perä on samanlainen kuin esimerkiksi samanvälityksen omaava 200d:n perä, niin luulisihan sen kestävän melkoista löylytystä....

löytyykös noita periä millä välityssuhteilla??? jokin 3,5-3,9:1 olisi varmaan aika passeli...
low & loud
MBz :
- W114 -72 chevyn pikkulohko, th350, 3,07:1 kitkalukko
- C2 E85
- Buick Roadmaster
- Mazda b2200
- IH434
EX :
- S124 250TDA -87 ASD+ABS
- W201 -89, 2,0D (Lunastuskuntoon 22.12.-06)
- W111 220s(280E) -62 Myyty,
- W108 280E (luovuttaja)-70 Myyty
- W115 200D -74 (luovuttaja)purettu ja paalattu
- Laikka&Liekki kupla
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

juu ennen 126sen faceliftiä 123sessa ja 126sessa on samat perät. w123sen 200d:n perävälitys on 3.92. 300d:n 3.46. tietääkseni sisuskalut on samaa tavaraa riippumatta siitä mikä kone on keulilla... tietenkään 200d:tä ei ole saanut 500sen välityksillä... eikä toisinpäin...
Avatar
pystyvalo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 348
Liittynyt: Ti 20.04.2004 09:53
Paikkakunta: vaasa/espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pystyvalo »

Minä vuonna tuo facelift tuli W126-koriin?

tuo 3,46 välitys olisi aika sopiva th350-vaihteiston kanssa => huippunopeutta 200kmh ja kiihtyvyyttä sopivasti

3,92 olisi sopiva perävälitys, jos olisi th200r4-laatikko, jossa on tuo ylivaihde ja turbaanilukko...ehkäpä pitäisi harkita tällaista kombinaatiota, kun väittävät että nämä nelivaihteiset jenkkilaatikotkin kestäisivät kohtuu hyvin kuritusta...

onkos tuollaisessa 200d:n perässä lukko vakiona? ja onko lukko kynsi-, kartio- vai levylukko ??
low & loud
MBz :
- W114 -72 chevyn pikkulohko, th350, 3,07:1 kitkalukko
- C2 E85
- Buick Roadmaster
- Mazda b2200
- IH434
EX :
- S124 250TDA -87 ASD+ABS
- W201 -89, 2,0D (Lunastuskuntoon 22.12.-06)
- W111 220s(280E) -62 Myyty,
- W108 280E (luovuttaja)-70 Myyty
- W115 200D -74 (luovuttaja)purettu ja paalattu
- Laikka&Liekki kupla
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Niin mulla olisi se Volvon perä vielä jouten...eli Dana 30, levyjarrut, välitys 4,33.
Kyllä lähtee ja kestää. Leveyskin varmaan aika passeli.
Lukon kerkesin jo myydä mutta niitähän saa n. 600 e uusia.
Jos manuaalia havittelet niin on yks Muncie jouten, kävis suoraan tohon sun koneen perään..ja taatusti kestää >500hv.
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Avatar
pystyvalo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 348
Liittynyt: Ti 20.04.2004 09:53
Paikkakunta: vaasa/espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pystyvalo »

kyllä minä vielä pidättäydyn automaattivaihteissa,
ja kaipa tuollaisen heiluriakselinkin saa kestämään....
4,22 on jo vähän liian tiuha välitys => matka-ajosta tulee liian kovaäänistä, kun vaihteiston isoimman vaihteen välitys kuitenkin on vain 1:1
low & loud
MBz :
- W114 -72 chevyn pikkulohko, th350, 3,07:1 kitkalukko
- C2 E85
- Buick Roadmaster
- Mazda b2200
- IH434
EX :
- S124 250TDA -87 ASD+ABS
- W201 -89, 2,0D (Lunastuskuntoon 22.12.-06)
- W111 220s(280E) -62 Myyty,
- W108 280E (luovuttaja)-70 Myyty
- W115 200D -74 (luovuttaja)purettu ja paalattu
- Laikka&Liekki kupla
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

No hommaa sitten TH700, 4. pykälän välitys on 0.70 eli sillon voi käyttää tiuhojakin periä. Tietysti rengaskoko vaikuttaa kanssa.

PS. tilasin just omaan Falconiin 4.11 välityksen ja mulla on C4 3-sp. loota...
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Avatar
pystyvalo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 348
Liittynyt: Ti 20.04.2004 09:53
Paikkakunta: vaasa/espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pystyvalo »

TH700 ja W123 200d:n 3,92 perä voisivat olla sopiva yhdistelmä ...
low & loud
MBz :
- W114 -72 chevyn pikkulohko, th350, 3,07:1 kitkalukko
- C2 E85
- Buick Roadmaster
- Mazda b2200
- IH434
EX :
- S124 250TDA -87 ASD+ABS
- W201 -89, 2,0D (Lunastuskuntoon 22.12.-06)
- W111 220s(280E) -62 Myyty,
- W108 280E (luovuttaja)-70 Myyty
- W115 200D -74 (luovuttaja)purettu ja paalattu
- Laikka&Liekki kupla
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

niinno on mulla muuten tollanen W123 vm. 85 perämurikka hyllyssä, ajettu 345tkm, ehjä, sen saat 50e. Se on ton allekirjoituksessa näkyvän auton orkkis perä, vaihdoin itelle sillon pidemmän.
Millon haet?
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Avatar
pystyvalo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 348
Liittynyt: Ti 20.04.2004 09:53
Paikkakunta: vaasa/espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pystyvalo »

jos perämurikassa on toimiva lukko ja se ei muutenkaan pidä ääntä
niin voisin tulla sen tänään hakemaan...
laitappa ajo-ohjeet : sjussila@cc.hut.fi
low & loud
MBz :
- W114 -72 chevyn pikkulohko, th350, 3,07:1 kitkalukko
- C2 E85
- Buick Roadmaster
- Mazda b2200
- IH434
EX :
- S124 250TDA -87 ASD+ABS
- W201 -89, 2,0D (Lunastuskuntoon 22.12.-06)
- W111 220s(280E) -62 Myyty,
- W108 280E (luovuttaja)-70 Myyty
- W115 200D -74 (luovuttaja)purettu ja paalattu
- Laikka&Liekki kupla
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Jaa niin lukko.. :oops:
no ei siinä kyllä lukkoa ole tai en tiä kun ei se 200D jaksanu sutia :lol:
mutta taitaa olla aika harvinainen tapaus jos 200d perä on lukolla :shock:

Tässä kohdin varmaankin forumin mobilistit vois auttaa???
Eli onko W123 200D ollut lukolla kuin yleinen kapine?
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

pystyvalo kirjoitti:TH700 ja W123 200d:n 3,92 perä voisivat olla sopiva yhdistelmä ...
THM700 loova niin varmasti kestää löylyä ja on myös se turbiinilukko... w123seen ei ole saanu lukollista perää... mutta 126sen periä lukolla voi mahollisesti löytää... vaikka sama perähän se periaatteessa on niin kumma kyllä ettei niitä pahemmin 123sten alta löydä... niin ja se 126sen facelifti tuli muistaakseni -85 -86 vaihteessa... joku varmaan osaa tarkentaa vielä kuukaudenki...
Vastaa Viestiin