Tarinointia tuontiautoista

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Petri.Kemppainen kirjoitti:Miten tuon mittarikuvan saa vauhdissa kuvattua ?
Yksinkertaisimmalla tavalla toteutettuna se ei juuri eroa siitä miten kuvan ottaisi auton paikallaan ollessa. :)
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Bercedes Menz kirjoitti: Sen verran pitää vielä udella, että missä meinaat käyttää huollossa Veholla vai jossain paikallisella pajalla?
Hämeenlinnan Länsiautossa, joka on HML:n Mersun merkkiliike. Siellä olen toistakin C-Mersuani huollattanut, kun siinä on Mobilo Life voimassa. Tässä W204:ssakin on Mobilo voimassa ja samoin Mersun myöntämä vuoden takuu niin en muualle ole ajatellut tätäkään viedä. W203:n huollot ovat ainakin olleet edullisia ko. liikkeessä ja olen muutenkin kaikin puolin ollut tyytyväinen HML:n Länsiauton huoltoihin.
HJP
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Pe 28.11.2008 13:27
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja HJP »

Onnea uudesta autosta, tn62634!

Kovasti muistuttaa lähes päivälleen vuoden aikaisemmin hakemaani W204:stä, jonka kyydistä vieläkin nautin. Varusteetkin sisustan väri mukaanluettuna lähes identtiset, minulla ei ole tosin ole vetokoukkua mutta muistipaketti ja ilmastoidut penkit sekä peruutuskamera löytyy. Omallakin oli ajettu 106tkm 1v10kk vanhana, entinen Suklaatehtaan auto.

Ensimmäinen auto mikä on pysynyt pihassa vuoden ilman pienintäkään myyntiaikomusta.
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1829
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja nautseri »

HJP kirjoitti:Onnea uudesta autosta, tn62634!

Kovasti muistuttaa lähes päivälleen vuoden aikaisemmin hakemaani W204:stä, jonka kyydistä vieläkin nautin. Varusteetkin sisustan väri mukaanluettuna lähes identtiset, minulla ei ole tosin ole vetokoukkua mutta muistipaketti ja ilmastoidut penkit sekä peruutuskamera löytyy. Omallakin oli ajettu 106tkm 1v10kk vanhana, entinen Suklaatehtaan auto.

Ensimmäinen auto mikä on pysynyt pihassa vuoden ilman pienintäkään myyntiaikomusta.
Itselläni meni muutama kuukausi kyllä ennenkuin unohtui s211,oli 6vuotta ,mutta nyt kyllä tuntuu niin käteen sopivalta.
Huollossa on kehuneet,jotta näissä 204 on vähän vikoja ,kunhan ei sekaannu pensakoneisiin.
Itseäni vähän tuo jakopään ketju askarruttaa,onko niihin tehty jotakin muutoksia?
Alkupään 651 koneisiin on jakopäitä korjattu ja jostakin luin ,että oisi tehty jokin parannus asiaan.
Onko kellään varmaa tietoa asiasta?
HJP
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Pe 28.11.2008 13:27
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja HJP »

En tiedä tarkemmin parannuksista, mutta omalle autolle tehtiin Veholla veloituksetta jakopäähän liittyvä kampanjatarkastus ensimmäisessä Suomessa tehdyssä huollossa. Tarkastuksessa ei havaittu mitään, mikä olisi vaatinut toimenpiteitä.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13192
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja DBFI »

HJP kirjoitti:En tiedä tarkemmin parannuksista, mutta omalle autolle tehtiin Veholla veloituksetta jakopäähän liittyvä kampanjatarkastus ensimmäisessä Suomessa tehdyssä huollossa. Tarkastuksessa ei havaittu mitään, mikä olisi vaatinut toimenpiteitä.
Eli ketju venynyt vaan sen verran että taksiautosta olisi vaihdettu mutta ei privaattimallista (veikkaus).

EDIT: viittaan vaan siihen että huolto-ohjeissa on eri arvot takseille ja yksityiskäyttöisille autoille. Tuttava ei voi vaikuttaa siihen milloin mersu maksaa korjauksen mutta tietenkin voi nähdä että kumpikaan raja ei ole ylittynyt.
Viimeksi muokannut DBFI, Ti 01.04.2014 20:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
HJP
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Pe 28.11.2008 13:27
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja HJP »

DBFI kirjoitti:
HJP kirjoitti:En tiedä tarkemmin parannuksista, mutta omalle autolle tehtiin Veholla veloituksetta jakopäähän liittyvä kampanjatarkastus ensimmäisessä Suomessa tehdyssä huollossa. Tarkastuksessa ei havaittu mitään, mikä olisi vaatinut toimenpiteitä.
Eli ketju venynyt vaan sen verran että taksiautosta olisi vaihdettu mutta ei privaattimallista (veikkaus).
Sinun tapauksessa ehkä näin. Minulla ei kuitenkaan ole aihetta epäillä vastaavaa, koska tarkastuksen suorittanut mekaanikko on ystäväni.
Avatar
Marky
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: To 27.03.2014 14:10
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Marky »

Moi,

Kävin vaimon kanssa tässä pari viikkoa sitten Münchenin läheltä hakemassa C180T 7-G 07/2011 (Junge Sterne), facelift siis kyseessä. Ajettu nyt 85.000km. Olin yhteydessä Autohaus Nagel:iin (Erding, lähellä lentokenttää) jo pari viikkoa aikasemmin ja sovittiin jo puhelimessa periaatteessa kaikki. Oletuksena autossa olisi ollut M+S talvirenkaat, mutta halusin ja vaihtoivat veloituksetta uusiin kesärenkaisiin. Puhelimessa sovittu ja tehtynä kun saavuin kauppaan.

Lento siis Müncheniin, tällä kertaa Tukholman kautta ja autokaupan edustaja tuli hakemaan lentokentältä. Kauppaan saavuttuamme myyjämme oli lounaalla, joten lähdettiin sitten tunnin koeajelulle, sekä autobaanaa että maantietä. Koeajon jälkeen käytiin vielä asioita läpi, esim. tuossa oli valmius Becker Map Pilotille, mutta kartat puuttui. Kertoi että uusi karttamoduli maksaa noin 700e, mutta heillä voisi olla myös käytettyä tarjolla.

Koska tuo viranomaispuoli oli mennyt kiinni jo klo 12, mistä hän oli puhelimessa jo aikasemmin kertonut, kilpiä ei voinut vielä saada samana päivänä.

Nyt sitten oltiin Erdingissä, eikä ollut kuin pari tuntia vierähtänyt ja hommat sen päivän osalta tehtynä. Saatiin ilmaiseksi lainaan uusi B-sarjalainen jotta päästiin yöpymispaikkaan ja seuraavana päivänä takaisin (yhteensä 160km).

Seuraavana aamun sitten soitti että nyt olisi kaikki kunnossa ja valmiina ja että 400€ saa käytetyn karttamodulin, joten lähdettiin sitten kauppakirjoja tekemään.

Oli heiltä kyllä tehokasta toimintaa ja hyvää palvelua kaikin puolin. Sähköpostin käyttäminen tuotti ehkä myyjälle (n 45-50v) hiukan haasteita, tai lukea osasi hyvin mutta vastauksia ei oikein sähköpostitse meinannut saada. Saksassa minun ei tarvinnut tehdä mitään muuta kuin allekirjoittaa kauppakirjat

Pari ylimääräistä päivää sitten seudulla jonka jälkeen torstaina ajo Travemündeen, noin 850km. Illalla lautalle, Travemünde-Malmö, nukkuminen ja seuraavana päivänä oli sitten Malmö-Tukholma vuorossa (650km). Huomioitavaa Ruotsin osalta on se, että vaativat talvirenkaita maaliskuun loppuun asti. Hiukan jännitti kyllä jos heillä olisi puhallusratsia ja näkisivät että ajelen kesärenkailla että mitä sitten tehdään. Selvitäänkö sakoilla vai pitääkö hankkia talvirenkaatkin... Mitään ongelmaa ei kuitenkaan ollut.

Tukholma-Turku yölautalla ja aamulla jännitti että paljonko sitä lunta nyt sitten oli tullut. Isot tiet oli kuitenkin sulat, joten hyvin meni kesärenkailla kun ajeli rauhassa kohti Vantaata. Se viimeinen kilometri olikin sitten se joka laittoi kotiinpääsylle esteen, auraamaton pikkutie jossa jyrkkä mäki mutkalla ja kesärenkaat alla. En päässyt mäkeä edes puoleen väliin.
Hiukan ironista että ajaa 1700km, mutta viimeisestä kilometristä tulee ylitsepääsemätön este.

Että tällainen tarina.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Onnea uudesta autosta!

En tiennytkään, että Ruotsissa ei saa ajaa kesärenkailla maaliskuussa. No, hyvin tuli kesärenkaillakin.

Millainen tuo Beckerin Map Pilot on käytössä? Itse olisin toivonut Comandiin kaistaohjausta, mutta eipä siinä sellaista ole. Sen sijaan seuraavien liittymien etäisyydet ja tiedot ovat kiva, kun tietää missä on esim. Burger King tai Subway. :)

Minkä hintainen tuo Travemunde-Malmö -väli on? Ilmeisesti siis lautta menee yön yli (olen tainnut tuon välin joskus lukiossa tosin mennäkin). Tyydyin itse ajamaan maita myöten (Flensburg-Kolding-Odense-Kööpenhamina-Malmö) ekaa kertaa, kun yleensä olen tullut Puttgarden-Rödby -lautalla. Voin suositella tuota Tanskan halki ajoa, vaikka lautta ehkä nopeampi olisikin ja Tanskan kautta jää Lyypekki näkemättä. Tosin ostokset voi hoitaa Flensburginkin Citti Parkissa, mutta onhan se kiva ajaa tähti nokalla Hansakaupunkien kuningattareen... :)
Avatar
Marky
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: To 27.03.2014 14:10
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Marky »

Moi, kiitos.

Mielestäni tuo Becker Map Pilot on ihan hyvä käytössä ja on siinä jonkinnäköinen kaistaohjaus kyllä, eli kertoo kyllä millä kaistalla pitää olla jos autobaana jakaantuu kahteen (4 kaistaa) ja vielä riittävän ajoissa. Kyllä siitä ravintolatkin löytää.

Travemünde-Malmö taisi olla 165€, 2 henk + auto, eli kohtuullinen jos ajattelee että hotelliyöstä tulee helposti saman verran eikä matka taitu nukkuessa. Nytkin jäi Lübeck näkemättä ja käytännössä Travemündekin. Satamassa tuli syötyä ja ostettua hiukan juotavaa jonka jälkeen laivajonoon.

Edit:
Vielä tuohon navigaattoriin. Vaikka puhelimessa onkin ilmainen navigaattori, niin onhan se mielestäni hintansa väärti se että se on sisäänrakennettu autoon ja pystyy sen yhdellä kädellä helposti ohjaamaan/muuttamaan. Puhelimella tulisi helposti säätämistä.
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

tn62634 kirjoitti: Minkä hintainen tuo Travemunde-Malmö -väli on?
http://www.finnlines.com/laivamatkat/re ... yttihinnat" onclick="window.open(this.href);return false;

e: tai http://www.finnlines.com/laivamatkat/re ... ettihinnat" onclick="window.open(this.href);return false;
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Tuleehan tostakin hintaa. Olen kesällä menossa Lyypekkiin ja Rodbysta mennessä on se hyvä puoli, että lauttoja menee non stoppina, vaikka hinta onkin suolainen.

Ennen joulua piti kiertää melkoista tetsausreittiä, kun koko Tanska oli kiinni edellisenä päivänä riehuneen myrskyn vuoksi. Rodbyn satamaan oli 10 kilometrin jono ja Iso-Beltin silta kiinni tuulen takia. Onneksi Tårs-Spodsbjerg -välillä meni lautta niin tie manner-Tanskaan oli sen jälkeen auki.
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1594
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Matti R »

Mikäs onkaan tämän hetken tilanne sallitaanko nyt sealed beam- umpiot rekisteröintikatsastuksessa? Kyseessä 560SL -87, siis USA-malli, joka on ollut minulla rekisterissä Saksassa. Sivuvilkut pitää kai joka tapauksessa laittaa vaikka USA-valojen sivuvilkku hyvin sivulle näkyykin. Eipä muuten vaadittu Saksassa....
(Laiskana miehenä kysyn foorumilta ennenkuin soitan katsastuskonttorille)
Matti
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13273
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja karra »

Matti R kirjoitti:Mikäs onkaan tämän hetken tilanne sallitaanko nyt sealed beam- umpiot rekisteröintikatsastuksessa?
Tuttuni 560SL myytiin foorumilaiselle ja se on ilmeisimmin katsatettu jo Suomeen. En vaan löytänyt topikkia missä autosta oli puhetta, jotain sisustusjuttua taisi olla, tai en muista oikeestaan... kumminkin ko auton omistaja tietäisi ehkä viimeisimmän tilanteen.

Kaverini 1968 Cougarin maahantuontikatsastuksessa kyykytettiin oikein kunnolla valoasioissa; ihan kun hypätty 25 vuotta taaksepäin tsaarinajan hallintoon, kirjoittelinkin siitä OD foorumille.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Bercedes Menz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 795
Liittynyt: Ti 21.12.2010 18:21
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Bercedes Menz »

Marky kirjoitti:Moi,

Kävin vaimon kanssa tässä pari viikkoa sitten Münchenin läheltä hakemassa C180T 7-G 07/2011 (Junge Sterne), facelift siis kyseessä. Ajettu nyt 85.000km. Olin yhteydessä Autohaus Nagel:iin (Erding, lähellä lentokenttää) jo pari viikkoa aikasemmin ja sovittiin jo puhelimessa periaatteessa kaikki. Oletuksena autossa olisi ollut M+S talvirenkaat, mutta halusin ja vaihtoivat veloituksetta uusiin kesärenkaisiin. Puhelimessa sovittu ja tehtynä kun saavuin kauppaan.

Lento siis Müncheniin, tällä kertaa Tukholman kautta ja autokaupan edustaja tuli hakemaan lentokentältä. Kauppaan saavuttuamme myyjämme oli lounaalla, joten lähdettiin sitten tunnin koeajelulle, sekä autobaanaa että maantietä. Koeajon jälkeen käytiin vielä asioita läpi, esim. tuossa oli valmius Becker Map Pilotille, mutta kartat puuttui. Kertoi että uusi karttamoduli maksaa noin 700e, mutta heillä voisi olla myös käytettyä tarjolla.

Koska tuo viranomaispuoli oli mennyt kiinni jo klo 12, mistä hän oli puhelimessa jo aikasemmin kertonut, kilpiä ei voinut vielä saada samana päivänä.

Nyt sitten oltiin Erdingissä, eikä ollut kuin pari tuntia vierähtänyt ja hommat sen päivän osalta tehtynä. Saatiin ilmaiseksi lainaan uusi B-sarjalainen jotta päästiin yöpymispaikkaan ja seuraavana päivänä takaisin (yhteensä 160km).

Seuraavana aamun sitten soitti että nyt olisi kaikki kunnossa ja valmiina ja että 400€ saa käytetyn karttamodulin, joten lähdettiin sitten kauppakirjoja tekemään.

Oli heiltä kyllä tehokasta toimintaa ja hyvää palvelua kaikin puolin. Sähköpostin käyttäminen tuotti ehkä myyjälle (n 45-50v) hiukan haasteita, tai lukea osasi hyvin mutta vastauksia ei oikein sähköpostitse meinannut saada. Saksassa minun ei tarvinnut tehdä mitään muuta kuin allekirjoittaa kauppakirjat

Pari ylimääräistä päivää sitten seudulla jonka jälkeen torstaina ajo Travemündeen, noin 850km. Illalla lautalle, Travemünde-Malmö, nukkuminen ja seuraavana päivänä oli sitten Malmö-Tukholma vuorossa (650km). Huomioitavaa Ruotsin osalta on se, että vaativat talvirenkaita maaliskuun loppuun asti. Hiukan jännitti kyllä jos heillä olisi puhallusratsia ja näkisivät että ajelen kesärenkailla että mitä sitten tehdään. Selvitäänkö sakoilla vai pitääkö hankkia talvirenkaatkin... Mitään ongelmaa ei kuitenkaan ollut.

Tukholma-Turku yölautalla ja aamulla jännitti että paljonko sitä lunta nyt sitten oli tullut. Isot tiet oli kuitenkin sulat, joten hyvin meni kesärenkailla kun ajeli rauhassa kohti Vantaata. Se viimeinen kilometri olikin sitten se joka laittoi kotiinpääsylle esteen, auraamaton pikkutie jossa jyrkkä mäki mutkalla ja kesärenkaat alla. En päässyt mäkeä edes puoleen väliin.
Hiukan ironista että ajaa 1700km, mutta viimeisestä kilometristä tulee ylitsepääsemätön este.

Että tällainen tarina.
Mistä liikkeestä ostit tämän?
Mercedes-Benz W212 250cdi aut. pehmeä Avantgarde -11 (62tkm -->
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Avatar
Marky
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: To 27.03.2014 14:10
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Marky »

Liike oli Autohaus Nagel Erdingissä.

Tullilta tuli myös toissapäivänä lappu, 6.500€ olisi maksettavaa. Ehkä hiukan vähemmän kun mihin olin varautunut.
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Haku kuvion voi tehdä monella tavalla , mutta minä tein viimeksi maaliskuussa niin, että lensin aamupäivällä Saksaan . Kävin katsomassa iltapäivällä 3 etukäteen netistä löytämääni sopivaa autoa ja sitten hotellille . Seuraavana aamuna, kun itse istuin vielä aamupalalla tuli netistä tilaamani kilvet hotellin respaan . Hotellissa wifi -joten pystyin myös katsomaan onko tullut uusia sopivia auton myyntiin . Oli yksi tullut ja sitten sitä vielä katsomaaan . Auto oli yllättäen ilmoituksen mukainen ja hinnassa oli 50 euroa tinkausvaraa. Koeajo ja rahat myyjälle. Omat kilvet kiinni sekä punaisen kortin täyttö ennen ajamista.
Olin varautunut kahteen yöhön hotellissa , joten oli päivä sekä ilta aikaa olla ihan turistina .
Seuraavan päivän iltana ajo Travemundeen ja Finnlinsin laivaan . Tuliaiset rannan kaupasta ja laivaan . Jonkun mielestä laivassa on tylsää , mutta minä ainakin käyn enemmin vetämässä aamu hiet laivan "kuntosalissa" sitten saunomassa sekä ottamassa muutamat ansaitut oluet kuin , että viettäisin 12 tuntia autonratissa Ruotsin läpi ajaessa.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
Marky
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: To 27.03.2014 14:10
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Marky »

Sportsman, mieleenkiintoinen järjestely ja kuullostaa myös tehokkaalta.

Teetkö myös noin myös jos hankit auton ns. merkkiliikkeestä, eli esim. Junge Sterne. Hehän kuitenkin haluavat tehdä ns tarkistuksen silloin johon olisi varattavaa muutama päivä. Jos perus autoliikkeestä auton hankkii niin sehän käy sutjakammin.
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Marky kirjoitti:Sportsman, mieleenkiintoinen järjestely ja kuullostaa myös tehokkaalta.

Teetkö myös noin myös jos hankit auton ns. merkkiliikkeestä, eli esim. Junge Sterne. Hehän kuitenkin haluavat tehdä ns tarkistuksen silloin johon olisi varattavaa muutama päivä. Jos perus autoliikkeestä auton hankkii niin sehän käy sutjakammin.
Ihan samoin. Junge stren autoille tehdään yleensä vain luovutushuolto. Tarkastukset
yms on tehty jo kun tehty Junge stern luokitus .
Ei Saksasta sopivat autot lopu :)
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
Bercedes Menz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 795
Liittynyt: Ti 21.12.2010 18:21
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Bercedes Menz »

sportsman kirjoitti:
Marky kirjoitti:Sportsman, mieleenkiintoinen järjestely ja kuullostaa myös tehokkaalta.

Teetkö myös noin myös jos hankit auton ns. merkkiliikkeestä, eli esim. Junge Sterne. Hehän kuitenkin haluavat tehdä ns tarkistuksen silloin johon olisi varattavaa muutama päivä. Jos perus autoliikkeestä auton hankkii niin sehän käy sutjakammin.
Ihan samoin. Junge stren autoille tehdään yleensä vain luovutushuolto. Tarkastukset
yms on tehty jo kun tehty Junge stern luokitus .
Ei Saksasta sopivat autot lopu :)
Osaatko vielä valaista tarkemmin, mitä tuohon luovutushuoltoon kuuluu? Onko Junge Stern -autoissa huoltotilanne muutoinkin ajantasalla ts. jos esim. 60tkm:ssa on laatikon öljyjen vaihto niin 65tkm ajetussa JS-autossa tuo vaihto on varmasti tehty? Entäs auton yleinen kunto eli naarmuisuus, pienet kolhut yms. onko JS-autot tältä osin siistimpiä?
Mercedes-Benz W212 250cdi aut. pehmeä Avantgarde -11 (62tkm -->
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Avatar
MarkoV
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 423
Liittynyt: Su 02.11.2003 15:03
Paikkakunta: Augsburg/Joutseno

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja MarkoV »

Muutan toukokuun puolessa välissä etelä-Saksaan vuodeksi. Vapaa-aikaa on kohtuullisesti kun ei tarvitse käydä töissä, eli jos on tarvetta käydä katsomassa jotakin tiettyä autoa tai muuten tarvetta vaikka ihan auton tuonnille Suomeen saakka niin minuun voi olla yhteydessä.
Yhteydenotot nyt aluksi sähköpostilla kun ei ole vielä saksalainen puhelinliittymä käytössä.

Itsellekin pitäisi auto etsiä, tällä hetkellä 209 korinen CLK ensisijalla joko 220 dieselinä tai 200 Kompressorina. Umpi vai avo on vielä harkinassa. Päätös syntyy varmaan kun sopiva auto sattuu kohdalle.

Marko Viik
mviik71 at gmail piste com
Autoton mies oli huoleton mies..
___________________________
Mersukalusto:

Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR

ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
mol
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 328
Liittynyt: Ke 23.02.2005 23:09
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja mol »

tn62634 kirjoitti:Kävin keskiviikkona (19.3.2014) ostamassa Bielefeldin Veholta vm. 2012 MB C250 CDI T Avantgarden AMG-paketilla. Kyseessä siis vahvasti lisävarusteltu Mersu... :D

Jos kiinnostaa niin onnellisena omistajana voin laittaa lisätietoja, mutta ajoin juuri Hampurista kotiin niin pitää vähän levätäkin. :)
Myynnissä saman tien?? Etkö ollutkaan tyytyväinen?
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/6364777" onclick="window.open(this.href);return false;
C220d T 4-Matic
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

mol kirjoitti: Myynnissä saman tien?? Etkö ollutkaan tyytyväinen?
Olen täysin tyytyväinen. Tuolla hinnalla voin silti autosta luopua, vaikken vastaavaa tilalle saisikaan. Ja tuskin nytkään montaa yhteydenottoa tulee. Edellisen kerran myin Mersua 8 kuukautta ja se maksoi vain kolmasosan tähän verrattuna. Heti kun laittaa myyntiiin, voi kaupat tulla kolmessa vuodessa.
Hillhouse
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ke 07.05.2014 15:24
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Hillhouse »

Uusi foorumilainen ilmoittautuu!

Muutin USA:sta takaisin Suomeen muutama kuukausi sitten ja mukana seurasi vm. 2013 MB C350 Sport Sedan (W204). Koneena siis 3.5l V6 bensa, 306hv. Autolla on ajettu 27tkm. Väri 183 Magnetite Black. Alla muutama kuva.

Vanteina on 19x8.5" Mandrus Mannheimit (Gunmetal), ET43 joka nurkassa. Renkaina muissakin omissa kulkineissa hyväksi havaitut Toyo Proxes T1R:t 235/35/19. Alusta Sport Sedanin vakio, hieman normaalia matalampi alusta.

Äänimaailmaa tehostamassa Supersprintin x-pipe ja cat-back (E-leimoilla, vaikkei muuttoauton osalta E-hyväksyntöja tarvita putkiston ja alustan osalta).

Takalasin yläreunassa oleva lippa on hankittu JB Speedilta korinväriin maalattuna.

Auto rekisteröintikatsastettiin ilman ongelmia eli minkäänlaisiin osien vaihtoon ei tarvinnut ruveta.

Saman tien auton saavuttua Suomeen teetin Stop-Rust Oy:ssa Finikorin täydellisen alusta- ja kotelosuojauksen sekä Finikor Brilliant+ maalipinnankäsittelyn. Luulisi kestävän jokusen vuoden... Erinomaista ja nopeaa palvelua!

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Tähänastinen yhteiselo on sujunut ilman murheita. Mielellään otan vastaan sekä positiivisia että negatiivisia asioita/huomioita kyseiseen malliin liittyen (ja tietysti forumia selaamaalla).
MB ML 300 CDI, vm. 2011
Alfa Romeo 147 GTA, vm. 2003 - http://s1276.photobucket.com/user/Hillh ... /147%20GTA" onclick="window.open(this.href);return false;
Fiat 128 3P turbo, vm. 1978 - http://s1276.photobucket.com/user/Hillh ... vaa%20ajoa" onclick="window.open(this.href);return false;
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1594
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Matti R »

Matti R kirjoitti:Mikäs onkaan tämän hetken tilanne sallitaanko nyt sealed beam- umpiot rekisteröintikatsastuksessa? Kyseessä 560SL -87, siis USA-malli, joka on ollut minulla rekisterissä Saksassa. Sivuvilkut pitää kai joka tapauksessa laittaa vaikka USA-valojen sivuvilkku hyvin sivulle näkyykin. Eipä muuten vaadittu Saksassa....
(Laiskana miehenä kysyn foorumilta ennenkuin soitan katsastuskonttorille)
Itse itselleni vastaten: sealed beam umpiot meni läpi eikä sivulikkuja vaadittu. En tiedä vaikuttiko että oli minulla rekisterissä jo Saksassa, eli oli kai muuttoauton statuksella. Tosin tuonnin ja rekisteröinnin välillä oli 5 vuotta.
Matti
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
Avatar
Bercedes Menz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 795
Liittynyt: Ti 21.12.2010 18:21
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Bercedes Menz »

Sisäkuvia näkyville myös!
Mercedes-Benz W212 250cdi aut. pehmeä Avantgarde -11 (62tkm -->
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Hillhouse
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ke 07.05.2014 15:24
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Hillhouse »

^ Allekirjoituksessa olevien autojen perään lisätty linkit kyseisten laitteiden kuviin. MB linkistä löytyy myös pari huonoa sisäkuvaa.
MB ML 300 CDI, vm. 2011
Alfa Romeo 147 GTA, vm. 2003 - http://s1276.photobucket.com/user/Hillh ... /147%20GTA" onclick="window.open(this.href);return false;
Fiat 128 3P turbo, vm. 1978 - http://s1276.photobucket.com/user/Hillh ... vaa%20ajoa" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1529
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Siisti jenkki-Mersu. Oon aina tykännyt noista US-spec valoista. Eikai tuosta tarvinnut mitään poistaa toiminnasta? Ääninäytettä voisi kuunnella tuolla röhristöllä.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Hillhouse
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ke 07.05.2014 15:24
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Hillhouse »

^ Kiitos! Autosta ei tarvinnut poistaa mitään. Xenon lamput on samat kuin euroopassa myytävissä malleissa (made in Czech Republic). Ainoa ero valojen suhteen on nuo Jenkkilän huomiovalot. Ovat alunperin keltaisella lasilla, joten piti päivittää "kirkkaiksi" (+keltainen polttimo).

Putkisto on pieni pettymys äänen suhteen. Tai mistä minä tiedän miltä se ulkopuolella kuulostaa :wink: Sedan korimallissa putkiston ääni ei kuulu sisälle samalla tavalla kuin 3- ja 5-ovisessa hatchback korissa. Sekä USA:n ja Suomen Mersu-huolloissa huomattiin heti, että pitää kovempaa meteliä kuin yleensä. Kai se sitten vähän on muuttunut... Mitä tulee muuttoauton putkistoon niin Suomen säännökset sanovat, että putki ei tarvitse olla E-hyväksytty (sama alusta osille), vaikka kyseessä olisi uusi/uudehko auto, mutta putkiston tulee olla hyväksytty liikenteeseen alkuperäismaassa. Jenkkilässähän putkipajoja riittää, mutta kaikkien nettisivuilla sanotaan "off-road use only". Siellä ei katsastuksessa kiinnitetä huomiota putkistoon - saa olla vaikka suorat tuutit :thumbup: En viitsinyt alkaa kikkailemaan, joten otin Supersprintilta E-leimalliset versiot ja häviän äänissä vs. jokin race-putkisto :(

Putken vaihtotyöstä on autotallivideokin lähes valmis before-after äänineen, mutta kameran akku loppui juuri, kun homma oli tehty ja jäljellä vain after-äänitys :oops: Noh, duunikaveri muuttaa Suomeen tällä viikolla eli ehkä saamme videon valmiiksi lähiaikoina. Tyhmä homma, kun kone ei kierrä kuin 4000rpm, kun vaihde on P-asennossa. Ei saa kunnon rähinää videolle.

Mulla on Alfa Romeo 147 GTA:ssa (3.2l V6) Ragazzonin rosteri cat-back ja siinä kyllä ääntä riittää niin sisällä kuin ulkona 8) Tästäkin laitteesta kuvia allekirjoituksessa olevassa linkissä.
MB ML 300 CDI, vm. 2011
Alfa Romeo 147 GTA, vm. 2003 - http://s1276.photobucket.com/user/Hillh ... /147%20GTA" onclick="window.open(this.href);return false;
Fiat 128 3P turbo, vm. 1978 - http://s1276.photobucket.com/user/Hillh ... vaa%20ajoa" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
malmgren
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ti 10.05.2011 16:43

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja malmgren »

Onko tällaisesta kaupasta kokemuksia http://www.jwhg.de? Onko samaa kategoriaa autohus.de:n kanssa?
-Exä: W203 200cdi -01 Avantgarde
Vastaa Viestiin