W220-kuumetta
W220-kuumetta
Terve kaikille,
Auton vaihto on tulossa ajankohtaiseksi ja Ässä on ollut mietintämyssyssä jo pitkän aikaa. Olen käynyt viime aikoina muutamaa S320 pre-faceliftiä koeajamassa ja se tietty nosti kuumetta entisestään.. Suomen tarjonta, hintataso ja oma budjetti varustetasosta puhumattakaan on suunnannut ajatuksia jo jonkin aikaa Saksanmaalle. Tämän suuntaista kiikarissa (ilman peltivahinkoja tosin):
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/me ... ORT&noec=1
Harkinnassa ovat olleet lähinnä bensakoneet S320 tai S350 vm. 2002-2004 (facelift). Kilometrejä tulee vuodessa vain 4-5000, jonka takia en ole dieseliä edes harkinnut..
Olen käyttänyt forumin hakua jo sen verran paljon että monia asia on kirkastunut, kysymyksiin on löytynyt vastauksia, mutta joitakin silti vielä kummittelee.
1. Oma autoiluni on tähän mennessä ollut etuvetoista manuaalilootalla. Kuinka hyvin takavetoisella ässällä pärjää suomen talvessa? Airmaticia saa tarkkailla ilmeisesti jäätymisen puolesta, mutta kuinka ajaminen? Pitääkö kuinka tarkasti katsoa kaasujalkaa ja onko sementtisäkki takaloosterissa vanhaa legendaa?
2. Sekä täältä että muualta netistä selviää että ruoste on tod. näköinen ongelma (jos ässä jää saksasta haaviin, lähtee se ennen ensipakkasta ruostesuojaukseen), samoin kuin sähköviat, ilmajousitus, jne.. Auto kuin auto voi laueta käsiin, mutta olen lukenut tarpeeksi että ässän luotettavuus ja huoltomiehen laskut mietityttää. Kysymys kuuluukin:
Jos alle löytyy hyvä peruskuntoinen yksilö ja osaa tehdä autolle muutakin kuin selata läpi mittariston vikakoodeja, pääseekö noista (vähistä) ajokilometreistä nauttimaan vai meneekö aika etsiessä edullisia varaosia ebaystä?
3. Kakkosvaihtoehtona on sinnitellyt Volvon S80 (06-07 vm.), onko kellään kokemuksia molemmista?
Viime viikot ovat olleet vääntöä järjen ja tunteen välillä. Tunne sanoo ässä, järki sanoo ei. Toivottavasti täältä löytyy se viimeinen niitti joka kääntää vaakakupin jompaan kumpaan suuntaan..
Kiitokset jo etukäteen vastauksistanne!
Auton vaihto on tulossa ajankohtaiseksi ja Ässä on ollut mietintämyssyssä jo pitkän aikaa. Olen käynyt viime aikoina muutamaa S320 pre-faceliftiä koeajamassa ja se tietty nosti kuumetta entisestään.. Suomen tarjonta, hintataso ja oma budjetti varustetasosta puhumattakaan on suunnannut ajatuksia jo jonkin aikaa Saksanmaalle. Tämän suuntaista kiikarissa (ilman peltivahinkoja tosin):
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/me ... ORT&noec=1
Harkinnassa ovat olleet lähinnä bensakoneet S320 tai S350 vm. 2002-2004 (facelift). Kilometrejä tulee vuodessa vain 4-5000, jonka takia en ole dieseliä edes harkinnut..
Olen käyttänyt forumin hakua jo sen verran paljon että monia asia on kirkastunut, kysymyksiin on löytynyt vastauksia, mutta joitakin silti vielä kummittelee.
1. Oma autoiluni on tähän mennessä ollut etuvetoista manuaalilootalla. Kuinka hyvin takavetoisella ässällä pärjää suomen talvessa? Airmaticia saa tarkkailla ilmeisesti jäätymisen puolesta, mutta kuinka ajaminen? Pitääkö kuinka tarkasti katsoa kaasujalkaa ja onko sementtisäkki takaloosterissa vanhaa legendaa?
2. Sekä täältä että muualta netistä selviää että ruoste on tod. näköinen ongelma (jos ässä jää saksasta haaviin, lähtee se ennen ensipakkasta ruostesuojaukseen), samoin kuin sähköviat, ilmajousitus, jne.. Auto kuin auto voi laueta käsiin, mutta olen lukenut tarpeeksi että ässän luotettavuus ja huoltomiehen laskut mietityttää. Kysymys kuuluukin:
Jos alle löytyy hyvä peruskuntoinen yksilö ja osaa tehdä autolle muutakin kuin selata läpi mittariston vikakoodeja, pääseekö noista (vähistä) ajokilometreistä nauttimaan vai meneekö aika etsiessä edullisia varaosia ebaystä?
3. Kakkosvaihtoehtona on sinnitellyt Volvon S80 (06-07 vm.), onko kellään kokemuksia molemmista?
Viime viikot ovat olleet vääntöä järjen ja tunteen välillä. Tunne sanoo ässä, järki sanoo ei. Toivottavasti täältä löytyy se viimeinen niitti joka kääntää vaakakupin jompaan kumpaan suuntaan..
Kiitokset jo etukäteen vastauksistanne!
Re: W220-kuumetta
Itse mietin viime vuonna samansuuntaista ja päädyin sitten hankkimaan s500 vm 2000. Kilometrejä mullekin tulee vähän joten bensa oli paras vaihtoehto. Kasikoneella kyyti todella upeeta ja kulutuskaan ei aivan hirveä. Mittasin kulutuksen 400km matka-ajossa 11,1 litraa satasella. Kaupungissa hyppää kaasujalasta riippuen 13-16l, mutta sillä n800€ 'dieselveron' säästöllä kompensoi tota aika paljon. Koeajoin silloin kaikki mallit ja s320 malli oli aika mopon tuntuinen, joten suosittelen isompaa konetta . Pienemmällä koneella joutuu polkemaan enemmän, joten se siitä polttoaineen säästöstä. Etsi vähän ajettu, jossa ei vielä ruoste ongelmia (saksassa ei suola syö autoja) ja muutenkin vikoja vähän. Heti alussa jouduin IMM:n vaihtamaan (120€), varaosat kohtuullisen hintaisia ainakin tarvikkeena, eikä muuta remonttia vielä tarvinnut tehdä ( kuskin perseenlämmitin olis seuraava projekti) . Itse olen tyytyväinen hankintaan ja se kyyti on todella hienoa. Talviajosta sen verran että luistonesto on aika tehokas tuossa, että se takapää ei heittele niin paljoa. Talvirenkaat kannattaa olla hyvät, kun sitä tehoakin on aika paljon. Kerran olin lirissä, kun oli ne pääkallokelit täällä etelässä, ja jäin pikkuteillä mäkiin jumiin koska luistonesto hyydytti vauhdin ihan nollaan. Luistonrajoitin pois ja vauhtia takapyörät sutien päästiin sitten eteenpäin. Itsellä jo aika huonot nastarenkaat varmaan vaikutti tuohon. Enimmät ajot talvella vaimon audi A6 allroadilla, joka menee melkein mihin vaan. Audin ilma-alusta remontti tehtiin talvella, ajettu jo 247tkm, mutta mersun ilma-alusta toimii 167tkm jälkeen vielä hyvin, joten ongelmia ei vielä pitäisi moneen vuoteen tulla? Kuvia mesestä tuolla toisessa w220 kuva topicissa. Volvosta kokemuksia ainoastaan dieselin takapenkiltä...
Re: W220-kuumetta
Hei,
Kiitos vastauksesta ja neuvosta! Onhan se niinkin että pienemmän koneen säästö katoaa tuleen jos pitää kaasujalkaa polkea tiuhempaan.. Kävin just pari tuntia sitten ajamassa yhtä Volvoa ja siitä jäi tod. hyvä tuntuma, joten nyt ollaan taas kintaalla toiseen suuntaan. Jos pystyisi pitämään ässää vain kesäajossa, niin valinta olisi helpompi. No, ei kai tässä muuta kuin mietintämyssä takasin päähän..
Kiitos vastauksesta ja neuvosta! Onhan se niinkin että pienemmän koneen säästö katoaa tuleen jos pitää kaasujalkaa polkea tiuhempaan.. Kävin just pari tuntia sitten ajamassa yhtä Volvoa ja siitä jäi tod. hyvä tuntuma, joten nyt ollaan taas kintaalla toiseen suuntaan. Jos pystyisi pitämään ässää vain kesäajossa, niin valinta olisi helpompi. No, ei kai tässä muuta kuin mietintämyssä takasin päähän..
Re: W220-kuumetta
Ostin 320:n bensakoneella 6kk sitten, korjauskulut n. 200 egee, huolto- osiin neljäsataa, n. 5000km. Ainoat murheet alussa edellisen omistajan vaihtamatta jäänyt bensasuodatin, joka alkajaisiksi ruostui puhki ja kusi bensat alleen sekä ensimmäisten pakkasten hyydyttämä keskuslukko.
Taisi olla sama pääkallokeli edellisen vastaajan viestissä, kun vanhoilla Continentalin nastarenkailla piti kääntyä takaisin kotiin, kun pidosta ei ollut tietoakaan.
Teho 224 heppaa on riittänyt arkielämän tapahtumien hoitamiseen, ja extremeautoiluun ei ole ollut tarvetta.
Jos päädyt tällaiseen on tärkeää ettei anna pikkuasioiden pilata päivää. Näissä on aina jokin paikka vaiheessa bittimaailman ja korroosion vuoksi, ja jokaisesta merkityksettömästä murheesta herneen vetäminen nenään ei oikein sovi tähän autotyyppiin.( Perfektionisteille sopisi edelleenkin paremmin uusi Mazda tai Toyota.)
Auton kyyti on edelleenkin parasta mitä rahalla saa, ja verrattuna uudempien mallien perunakellarimallisiin ikkunoihin tästä näkee myös ulos.
Mainio auto sitä arvostavalle ja sen ansainneelle.
Taisi olla sama pääkallokeli edellisen vastaajan viestissä, kun vanhoilla Continentalin nastarenkailla piti kääntyä takaisin kotiin, kun pidosta ei ollut tietoakaan.
Teho 224 heppaa on riittänyt arkielämän tapahtumien hoitamiseen, ja extremeautoiluun ei ole ollut tarvetta.
Jos päädyt tällaiseen on tärkeää ettei anna pikkuasioiden pilata päivää. Näissä on aina jokin paikka vaiheessa bittimaailman ja korroosion vuoksi, ja jokaisesta merkityksettömästä murheesta herneen vetäminen nenään ei oikein sovi tähän autotyyppiin.( Perfektionisteille sopisi edelleenkin paremmin uusi Mazda tai Toyota.)
Auton kyyti on edelleenkin parasta mitä rahalla saa, ja verrattuna uudempien mallien perunakellarimallisiin ikkunoihin tästä näkee myös ulos.
Mainio auto sitä arvostavalle ja sen ansainneelle.
W220 S320 -99
W164 ML500 -06
W164 ML500 -06
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 372
- Liittynyt: Pe 11.12.2009 22:48
Re: W220-kuumetta
Itsellä tulee kohta vuosi täyteen kun s500:sen hommasin. Tyytyväinen ollut kyllä autoon,oli joitakin vuosia sitten w126-koppainen ässä ja siitä jäi niin hyvä maku suuhun että päätin joskus vielä hommata ässän.
Tuossa pre-faceliftissä on joitakin parannuksia esiversioihin,ilmeisesti parempi comandi,saat suomen kartatkin naviin,ne takavalot makeemmat,jotka tosin on jo miltei kaikkiin vanhempiin jo taidettu vaihtaa..
En ole varma onko penkit jo parannettu tuohon pre-faceliftiin vai tuliko vasta sitten myöhemmin..Ne tuppaa muovit särkymään siitä kuskin jakkaran alta.
Omassa oli kilometrejä 270tkm kun ostin,mutta tärkeämpää oli se että ilma-alusta oli täysin rempattu edellis vuonna.Ja ruosteita ei näkynyt,tosin oli pikakorjaukset tehty tyypillisiin paikkoihin jotka jouduin nyt laittamaan kuntoon.
Eli kaaret ja takakontin luukku sisäpuolelta..
Moottorit on huolettomia,vaihdat laatikkoon öljyt 60tkm välein ja moottoripuoli ei paljon korjauksia tarvitse.Ehkä sytytyspuolat voi jossain vaiheessa hyytyä,itselle joskus toisen puolen patteristo vaihdettu.Tulpilla on pitkä vaihtoväli,taisi olla 120000mailia jopa.
Tietysti kaikki varusteet kannattaa käydä läpi ja ilma-alustasta voit yrittää kuunnella suhinoita nurkkia painamalla,eipä sitä paljon muuten voi testailla ostotilanteessa jos et saa ajoon pidemmäksi aikaa tai vastaavasti saat auton starin perään.
Jos verrataan Volvoon, S-sarjan mersua niin puhutaan työkoneista ja edustusluokan autoista..
Ei no onhan ne volletkin kivoja autoja,mutta tilat on aivan toista luokkaa ässässä,ja kyllästyt volvossa joka vuotiseen alustan nivelien vaihtoon..
Talviajosta sen verran että yllätyin kuinka tasapainoinen on ajaa talvella,paino tekee varmasti osansa ja kun suhteellisen hyvät renkaat pitää alla niin pärjää ihan yhtä hyvin kuin edestä raapivalla. Ei mitään yllättävää tilannetta tullut vastaan.
Ja sen kyllä huomaa jos talvella alkaa vaikka puskemaan mutkassa niin rattiasentoanturi lyö heti sormille muistutukseksi ja luistonesto kyllä rajoittaa sutimiset tehokkaasti. Uskaltaa vaikka vaimolle tai tyttöystävälle antaa ajoon talvella.( )
Tuossa pre-faceliftissä on joitakin parannuksia esiversioihin,ilmeisesti parempi comandi,saat suomen kartatkin naviin,ne takavalot makeemmat,jotka tosin on jo miltei kaikkiin vanhempiin jo taidettu vaihtaa..
En ole varma onko penkit jo parannettu tuohon pre-faceliftiin vai tuliko vasta sitten myöhemmin..Ne tuppaa muovit särkymään siitä kuskin jakkaran alta.
Omassa oli kilometrejä 270tkm kun ostin,mutta tärkeämpää oli se että ilma-alusta oli täysin rempattu edellis vuonna.Ja ruosteita ei näkynyt,tosin oli pikakorjaukset tehty tyypillisiin paikkoihin jotka jouduin nyt laittamaan kuntoon.
Eli kaaret ja takakontin luukku sisäpuolelta..
Moottorit on huolettomia,vaihdat laatikkoon öljyt 60tkm välein ja moottoripuoli ei paljon korjauksia tarvitse.Ehkä sytytyspuolat voi jossain vaiheessa hyytyä,itselle joskus toisen puolen patteristo vaihdettu.Tulpilla on pitkä vaihtoväli,taisi olla 120000mailia jopa.
Tietysti kaikki varusteet kannattaa käydä läpi ja ilma-alustasta voit yrittää kuunnella suhinoita nurkkia painamalla,eipä sitä paljon muuten voi testailla ostotilanteessa jos et saa ajoon pidemmäksi aikaa tai vastaavasti saat auton starin perään.
Jos verrataan Volvoon, S-sarjan mersua niin puhutaan työkoneista ja edustusluokan autoista..
Ei no onhan ne volletkin kivoja autoja,mutta tilat on aivan toista luokkaa ässässä,ja kyllästyt volvossa joka vuotiseen alustan nivelien vaihtoon..
Talviajosta sen verran että yllätyin kuinka tasapainoinen on ajaa talvella,paino tekee varmasti osansa ja kun suhteellisen hyvät renkaat pitää alla niin pärjää ihan yhtä hyvin kuin edestä raapivalla. Ei mitään yllättävää tilannetta tullut vastaan.
Ja sen kyllä huomaa jos talvella alkaa vaikka puskemaan mutkassa niin rattiasentoanturi lyö heti sormille muistutukseksi ja luistonesto kyllä rajoittaa sutimiset tehokkaasti. Uskaltaa vaikka vaimolle tai tyttöystävälle antaa ajoon talvella.( )
- harrikka95
- Mersumies
- Viestit: 643
- Liittynyt: Ma 19.11.2007 17:06
- Paikkakunta: Pohojanmaa
Re: W220-kuumetta
Ilipo57 puhuu vähä mutta asiaa Joo eiköhän se ole aivan kaksi eri luokkaa, volovo vastaan S-luokka, se nyt oli vaan mun mielipideIlipo57 kirjoitti:Ostin 320:n bensakoneella 6kk sitten, korjauskulut n. 200 egee, huolto- osiin neljäsataa, n. 5000km. Ainoat murheet alussa edellisen omistajan vaihtamatta jäänyt bensasuodatin, joka alkajaisiksi ruostui puhki ja kusi bensat alleen sekä ensimmäisten pakkasten hyydyttämä keskuslukko.
Taisi olla sama pääkallokeli edellisen vastaajan viestissä, kun vanhoilla Continentalin nastarenkailla piti kääntyä takaisin kotiin, kun pidosta ei ollut tietoakaan.
Teho 224 heppaa on riittänyt arkielämän tapahtumien hoitamiseen, ja extremeautoiluun ei ole ollut tarvetta.
Jos päädyt tällaiseen on tärkeää ettei anna pikkuasioiden pilata päivää. Näissä on aina jokin paikka vaiheessa bittimaailman ja korroosion vuoksi, ja jokaisesta merkityksettömästä murheesta herneen vetäminen nenään ei oikein sovi tähän autotyyppiin.( Perfektionisteille sopisi edelleenkin paremmin uusi Mazda tai Toyota.)
Auton kyyti on edelleenkin parasta mitä rahalla saa, ja verrattuna uudempien mallien perunakellarimallisiin ikkunoihin tästä näkee myös ulos.
Mainio auto sitä arvostavalle ja sen ansainneelle.
Viimeksi muokannut harrikka95, To 04.06.2015 08:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mercedes-Benz W212 350CDI -09 Airmatic
Mercedes-Benz W126 300SE -86
Pakko ajaa Mersuilla kun ei muilla pysty..
-------------------------------------------------------------------
Mercedes-Benz W126 300SE -86
Pakko ajaa Mersuilla kun ei muilla pysty..
-------------------------------------------------------------------
- Kardaaniveto
- Vakiokalustoa
- Viestit: 231
- Liittynyt: Ke 22.08.2012 21:41
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: W220-kuumetta
Totta on, että S80-Volvo ja S-Mersu ovat eri luokassa. Volvolta ei (S90 Royalia lukuunottamatta?) löydy edes vaihtoehtoa oikeaan edustusautoluokkaan. S80 vastaa MB:llä E-sarja, eli ihan perus taksiluokan auto.
C 200 CDI Elegance (W204)
"A Mercedes-Benz must always look like a Mercedes-Benz." - Bruno Sacco
"A Mercedes-Benz must always look like a Mercedes-Benz." - Bruno Sacco
Re: W220-kuumetta
Ja noilla kilometreillä varsinkin sitten se hyvä S500 etsinnän ja hankinnan kohteeksi. Saman ne kuitenkin maksaa.
Re: W220-kuumetta
Kiitoksia vastauksista!
Nyt olen päässyt kokeilemaan molempia ja kyllä se on tosi että selkeä ero noiden kahden välillä on. Vaihteenvaihto ei ole yhtä sulavaa, eikä tule samanlaista fiilistä kun painaa kaasua. Kun on ajanut ikänsä pienemmillä koneilla niin vieläkin on kirkkaana mielessä se hieno tunne kun mittarissa viisari nousee nopeasti ja itse painuu (erittäin pehmeän) penkin pohjalle. Muutenkin huomaa eron mersun ja volvon luksuksen välillä.
En ole ihan varma vielä 320/350 ja 500 suhteen, luultavasti lopullinen päätös riippuu siitä mikä on paras mahdollinen yksillä muutenkin. Moottorit ovat koosta riippumatta kuitenkin luotettavia.
Tuosta ilmajousituksesta vielä pari käytännön kysymystä:
1. Jäätyminen talvella. Luin täältä jostain ketjusta että tarpeeksi lujilla pakkasilla se saattaa jäätyä. Jos autoa ei saa pakkasilla talliin ja sitä joutuu pitämään esim. autokatoksessa, onko mitään konstia millä ton jäätymisen estää, vai onko ainut haitta jäykistyminen mikä sitten korjaantuu ajossa (ajan kanssa) ?
2. Akun tyhjeneminen kun auton jättää tuulisella kelillä pitkäksi aikaa parkkiin. Oletan että on jokin yksinkertainen asia mikä pitää muistaa tehdä ettei jousitus kompensoisi jatkuvasti muuttuvia tuuliolosuhteita ja tyhjennä siten akkua?
Ässähän ei ole koon puolesta juurikaan normi sedania isompi, pituutta vaan on enempi (langista puhumattakaan).. ..Onko kaupunkikäytössä ollut tosta pituudesta haastetta? Olettaisin että parktronic on olennainen varuste?
Kuume on nyt pikkasen laantunut, mutta etsintä jatkuu.. ..Eli malttia löytyy ja siinä mielessä ei ole hätää kun vanha koslakin meni katsastuksesta viime viikolla läpi. Joka tapauksessa Volvo on kyllä jäämässä tällä hetkellä kakkoseksi.
Nyt olen päässyt kokeilemaan molempia ja kyllä se on tosi että selkeä ero noiden kahden välillä on. Vaihteenvaihto ei ole yhtä sulavaa, eikä tule samanlaista fiilistä kun painaa kaasua. Kun on ajanut ikänsä pienemmillä koneilla niin vieläkin on kirkkaana mielessä se hieno tunne kun mittarissa viisari nousee nopeasti ja itse painuu (erittäin pehmeän) penkin pohjalle. Muutenkin huomaa eron mersun ja volvon luksuksen välillä.
En ole ihan varma vielä 320/350 ja 500 suhteen, luultavasti lopullinen päätös riippuu siitä mikä on paras mahdollinen yksillä muutenkin. Moottorit ovat koosta riippumatta kuitenkin luotettavia.
Tuosta ilmajousituksesta vielä pari käytännön kysymystä:
1. Jäätyminen talvella. Luin täältä jostain ketjusta että tarpeeksi lujilla pakkasilla se saattaa jäätyä. Jos autoa ei saa pakkasilla talliin ja sitä joutuu pitämään esim. autokatoksessa, onko mitään konstia millä ton jäätymisen estää, vai onko ainut haitta jäykistyminen mikä sitten korjaantuu ajossa (ajan kanssa) ?
2. Akun tyhjeneminen kun auton jättää tuulisella kelillä pitkäksi aikaa parkkiin. Oletan että on jokin yksinkertainen asia mikä pitää muistaa tehdä ettei jousitus kompensoisi jatkuvasti muuttuvia tuuliolosuhteita ja tyhjennä siten akkua?
Ässähän ei ole koon puolesta juurikaan normi sedania isompi, pituutta vaan on enempi (langista puhumattakaan).. ..Onko kaupunkikäytössä ollut tosta pituudesta haastetta? Olettaisin että parktronic on olennainen varuste?
Kuume on nyt pikkasen laantunut, mutta etsintä jatkuu.. ..Eli malttia löytyy ja siinä mielessä ei ole hätää kun vanha koslakin meni katsastuksesta viime viikolla läpi. Joka tapauksessa Volvo on kyllä jäämässä tällä hetkellä kakkoseksi.
Re: W220-kuumetta
Kävin kaverin kanssa koittamassa 320:sta ja 500:sta ennen kuin päätti kumman ostaa , osti sitten 500:sen , itsekin ottaisin ennemmin 500:sen , koska kulku jouheampaa kuin 320:lla ja itsestäni 500 oli huomattavasti hiljaisempi , parktronic on olennainen ainakin lang mallissa
W212 220CDI A - 09
EX:W211 220 CDI A - 07
EX :W210 200CDI A-02
EX : S203 200CDI A-05
EX : W202 220D A -96
EX:W211 220 CDI A - 07
EX :W210 200CDI A-02
EX : S203 200CDI A-05
EX : W202 220D A -96
Re: W220-kuumetta
Ilmajousituksen suodattimen kun joskus vaihtaa ja kerran viidessä vuodessa kuivaimen rakeet vaihtaisi. Ei kai tuulet paljon ilmajousitusta rassaa.
Kaupungissa ainakin viissatku on tosi näppärä kun ohjaus on kevyt ja autokin liikkuu keveesti.
Kaupungissa ainakin viissatku on tosi näppärä kun ohjaus on kevyt ja autokin liikkuu keveesti.
Re: W220-kuumetta
Ei se kompura käy, jos auto on parkissa. Joten se ei tyhjennä akkua, joku muu noissa kyllä voi sen tehdä, jos pitkään seisoo.
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Re: W220-kuumetta
Kiitos taas vastauksista!
Ilmajousitukseen liittyen, eli onko tämä siis väärää tietoa vai viittaako hydrauliseen eikä niinkään ilmajousitukseen?
Cars fitted with self-levelling suspension are prone to running down their batteries after a long ferry trip or after being left parked for a prolonged period in windy conditions because the system attempts to compensate for movement of the ship or being blown by the wind.
Lähde: http://www.honestjohn.co.uk/carbycar/me ... ction=good
Onko ruostumisprobleemien kanssa jotain tiettyä aikaa koska ne ratkaistiin (ainakin osittain) Mersun toimesta? Kuulin mersua ajavalta tutulta että kukkimisongelmat olivat pahimmillaan heti 2000-luvun vaihteen jälkeen? Kaverilla oli tosin kokemuksia lähinnä eemelistä..
Ilmajousitukseen liittyen, eli onko tämä siis väärää tietoa vai viittaako hydrauliseen eikä niinkään ilmajousitukseen?
Cars fitted with self-levelling suspension are prone to running down their batteries after a long ferry trip or after being left parked for a prolonged period in windy conditions because the system attempts to compensate for movement of the ship or being blown by the wind.
Lähde: http://www.honestjohn.co.uk/carbycar/me ... ction=good
Onko ruostumisprobleemien kanssa jotain tiettyä aikaa koska ne ratkaistiin (ainakin osittain) Mersun toimesta? Kuulin mersua ajavalta tutulta että kukkimisongelmat olivat pahimmillaan heti 2000-luvun vaihteen jälkeen? Kaverilla oli tosin kokemuksia lähinnä eemelistä..
Re: W220-kuumetta
Tuo Jhonnyn höpinä on kyllä ihan roskaa. Jos alusta on hydraulinen, pyörittää moottori sen pumppua. Ilmapumppukaan ei kyllä lähde itsekseen käyntiin kun auto on parkissa, vaikka se olisi laskenut tonttiin.
En tosin ole tarkkaillut autoa pitkää merimatkaa, mutta pysyn edellisessä väitteessäni.
Ruosteettomiakin 15 vuotta vanhoja ässiä olen nähnyt ja jos niillä meinaa suomessa ajella, pitää ne kiireen vilkkaa suojata perusteellisesti ennen käyttöä. Itselläni on ollut sellainen talven tallissa ja ennen kuin sillä ajan metriäkään, käsittelen sen perusteellisesti maalaamalla kriittisiin paikkoihin lisää kestävää pintaa ja suojaamalla kaikki paikat mahdollismman perueellisesti.
En tosin ole tarkkaillut autoa pitkää merimatkaa, mutta pysyn edellisessä väitteessäni.
Ruosteettomiakin 15 vuotta vanhoja ässiä olen nähnyt ja jos niillä meinaa suomessa ajella, pitää ne kiireen vilkkaa suojata perusteellisesti ennen käyttöä. Itselläni on ollut sellainen talven tallissa ja ennen kuin sillä ajan metriäkään, käsittelen sen perusteellisesti maalaamalla kriittisiin paikkoihin lisää kestävää pintaa ja suojaamalla kaikki paikat mahdollismman perueellisesti.
Re: W220-kuumetta
Juu bullshittiä on, ei se kompura kyllä käy parkissa. Tai no, sen verran on kokemusta, että kun CAN-väylä oli poikki Airmaticin-ohjaimelle, rupesi kompura huutamaan aina kun vaikka oven avasi, eli CAN-väylä aktivoitui. Normaalisti kuitenkaan ei.
Joku kertoi, että Facelift (9/02 ->) olisi vähä ruosteisempi. Tosin kuullut nähnyt kyllä että nekin ruostuu. Oma pieni epäilys olisi että ne on uudempia ja siksi vähäruosteisempia. Pinnassa niissä on joku nanolakka?, joten pintapellit saattaa olla paremmassa kunnossa. Pohjassa tietyt paikat on ne pahimmat ainakin pre-Faceliftissä (Tunkin nostopisteet ja syyt sille miksi ne on ruostunut koteloista puhki.) Mutta nekun korjaa, niin taas mennään seuraavat 15 vuotta hienosti
Joku kertoi, että Facelift (9/02 ->) olisi vähä ruosteisempi. Tosin kuullut nähnyt kyllä että nekin ruostuu. Oma pieni epäilys olisi että ne on uudempia ja siksi vähäruosteisempia. Pinnassa niissä on joku nanolakka?, joten pintapellit saattaa olla paremmassa kunnossa. Pohjassa tietyt paikat on ne pahimmat ainakin pre-Faceliftissä (Tunkin nostopisteet ja syyt sille miksi ne on ruostunut koteloista puhki.) Mutta nekun korjaa, niin taas mennään seuraavat 15 vuotta hienosti
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Re: W220-kuumetta
Hei,
Kiitos taas vastauksista! Netissä ja muutenkin maailmalla pyörii niin paljon tietoa ettei sen varaan voi aina laskea jos ei saa vahvistusta.. Nyt tietää ettei tarvi murehtia tuulisesta kelistä kun ässän jättää parkkiin. Auton ajattelin suojata muutenkin, mutta jos lompsa kestää vois harkita autoa ton mun skaalan loppupäästä, ehkä vm -04, niin vois päästä ruosteiden kanssa vähän vähemmällä.
Kiitos taas vastauksista! Netissä ja muutenkin maailmalla pyörii niin paljon tietoa ettei sen varaan voi aina laskea jos ei saa vahvistusta.. Nyt tietää ettei tarvi murehtia tuulisesta kelistä kun ässän jättää parkkiin. Auton ajattelin suojata muutenkin, mutta jos lompsa kestää vois harkita autoa ton mun skaalan loppupäästä, ehkä vm -04, niin vois päästä ruosteiden kanssa vähän vähemmällä.
Re: W220-kuumetta
Omalta osaltani kiitän kanssa hyvästä ja selventävästä keskustelusta. Pitkään unelmoinut w220 mutta aina se on lopulta jäänyt ostamatta, lähinnä ilmajousituksen hajoamisen pelosta. Nyt luettuani keskustelun ajattelin että nyt on sen aika. Loppu kuusta taas saksaan ostoksille ja eiköhän sieltä w220 tulla kotiin
nykyiset kulkineet:
W246 B180 CDI - 14
W203 kompr - 05
ex kulkineet:
S203 C 220 CDI -05
W209 200 kompr - 03
S204 200 cdi -08
w169 160 cdi-05
s211 220 cdi -03
s203 220cdi -03
w203 200 kompr.-01
smart fortwo -05
w211 220 cdi -02
w202 180 -94
s203 200cdi -01
w202 180 -95
w210 220d -97
yms
W246 B180 CDI - 14
W203 kompr - 05
ex kulkineet:
S203 C 220 CDI -05
W209 200 kompr - 03
S204 200 cdi -08
w169 160 cdi-05
s211 220 cdi -03
s203 220cdi -03
w203 200 kompr.-01
smart fortwo -05
w211 220 cdi -02
w202 180 -94
s203 200cdi -01
w202 180 -95
w210 220d -97
yms
Re: W220-kuumetta
Onnea matkaan! Ässän haku on niin hauskaa puuhaa että sitä kannattaa pyydystää vaikkei saisi saalistakaan.