Uusi CLS 2018 julkaistu ja tilattavissa

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: Ti 25.11.2014 13:00
ViestiLähetetty: Pe 01.12.2017 12:53
Kyllähän tuo perusmuodoltaan muistuttaa hyvin paljon sitä alkuperäistä CLS:ää, jos muutamat yksityiskohdat unohtaa. Sulava kokonaisuus, sekä sisältä että ulkoa. Ainoastaan etu- ja takavalot eivät oikein miellytä omaa silmääni. Mielestäni pieni yllätys, että mallinimenä säilyi CLS, sillä selvä E-sarjahan tuo kuitenkin on.. :o



Mersumies
Mersumies
Viestit: 1673
Liittynyt: Ti 10.08.2004 19:00
Paikkakunta: 08/09
ViestiLähetetty: Pe 01.12.2017 12:58
tahtoomersun kirjoitti:

paskatti on lähinnä surkea kopio heille, joiden massi ei riitä aitoon :mrgreen:


Volkkarihan näyttää enempi mersulta kuin mersu itse :) Ja mersu taas on kuin volkkari konsanaan :D

Mersu on varmaan palkannut muotoilusuunnittelojan sitikalta.... Sen joka muotoili picasson....
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 535
Liittynyt: Ti 02.06.2009 21:36
ViestiLähetetty: Pe 01.12.2017 16:09
manonyymi kirjoitti:Kyllähän tuo perusmuodoltaan muistuttaa hyvin paljon sitä alkuperäistä CLS:ää, jos muutamat yksityiskohdat unohtaa. Sulava kokonaisuus, sekä sisältä että ulkoa. Ainoastaan etu- ja takavalot eivät oikein miellytä omaa silmääni. Mielestäni pieni yllätys, että mallinimenä säilyi CLS, sillä selvä E-sarjahan tuo kuitenkin on.. :o


Lueppa tuo Top gearin juttu ketjun alusta. Uudessa nimenomaan esim alusta eri kuin 213: ssa, haettu sporrtisuutta hieman lisää.
Samoin lisävarusteet enemmän S puolelta, kuin 213: en.
--------------------------------------------------------


W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm; turvallisilla säädöillä, mutta pakokaasua ei syödä enää uudelleen ja pakoputki ei ole enää DPF:llä tulpattu ( www.facebook.com/turbotec.fi/)
C 124 320 24 Coupe Sportline -94


Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1475
Liittynyt: To 03.06.2004 09:32
Paikkakunta: Nummela/Naantali
ViestiLähetetty: Pe 01.12.2017 17:01
https://www.youtube.com/watch?v=tI5rZ750vYE
Tuossa pätkä julkkarista. Myönnettäkööt, että mun mielestä parhaimman näköinen "sedan", tämän hetkisistä Mersuista. Ja tuo, joka tuossa videossa on pääosissa, eli Edition 1, niin onhan pahuksen hyvännäköinen sisältäkin...
SL AMG
ML 350 CDI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 253
Liittynyt: La 03.12.2011 19:41
ViestiLähetetty: La 02.12.2017 14:12
Dieselross kirjoitti:No, jospa tässä 4-5 vuodessa alkaisi silmä tottumaan niihin niin voisi sitten päivittää tuon oman 218:n ja hakea Junge Sternen Saksasta... ;) 400d 4matic voimalinjasta voisi sanoa, että ticks all the boxes :D
Kun 0-100 on 5 sekuntia ja voimaa on 700nm niin ohituskiihtyvyys on aika kivasti paketissa mukana. Kyllähän tuo tai bensavaihtoehto e-sarjan farmarissa alkaa olla aika lähellä seuraavan auton speksiä.
S212 350CDI 2011, Volvo XC60 D4 AWD 2015

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: Ti 25.11.2014 13:00
ViestiLähetetty: To 07.12.2017 15:38
Kylmänraudanseppä kirjoitti:
manonyymi kirjoitti:Kyllähän tuo perusmuodoltaan muistuttaa hyvin paljon sitä alkuperäistä CLS:ää, jos muutamat yksityiskohdat unohtaa. Sulava kokonaisuus, sekä sisältä että ulkoa. Ainoastaan etu- ja takavalot eivät oikein miellytä omaa silmääni. Mielestäni pieni yllätys, että mallinimenä säilyi CLS, sillä selvä E-sarjahan tuo kuitenkin on.. :o


Lueppa tuo Top gearin juttu ketjun alusta. Uudessa nimenomaan esim alusta eri kuin 213: ssa, haettu sporrtisuutta hieman lisää.
Samoin lisävarusteet enemmän S puolelta, kuin 213: en.


Jep, luettu on... En silti ole vakuuttunut, että olisi yhtään enempää S, kuin E. Kyllähän nuo lisävarusteet ovat lähes samat myös perus E-sarjassa. En tosin ole jokaista varustetta syynännyt, mutta hienojahan nuo on kaikki. Tosin myös mielestäni E- ja C- sisältä yllättävän saman oloisia poislukien mittaristo.

Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8836
Liittynyt: Pe 25.07.2008 20:26
Paikkakunta: Finland Proper
ViestiLähetetty: To 07.12.2017 16:28
En lukenut Top-gearin tarinoita mutta mitkäs lisävarusteet CLS:ssä on sellaisia mitä ei E-sarjaan saa? Nykyäänhän C-sarjaankin saa melkein kaikki S-sarjan varusteet. Edelläkävijä on lähinnä uusin korimalli tai uusin facelift.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 535
Liittynyt: Ti 02.06.2009 21:36
ViestiLähetetty: Ti 12.12.2017 12:55
DBFI kirjoitti:En lukenut Top-gearin tarinoita mutta mitkäs lisävarusteet CLS:ssä on sellaisia mitä ei E-sarjaan saa? Nykyäänhän C-sarjaankin saa melkein kaikki S-sarjan varusteet. Edelläkävijä on lähinnä uusin korimalli tai uusin facelift.


En puhu lisävarusteista, vaan alustan osista. Ne on kuulemma eri numeroilla. Aiemmin olleet enemmän yhteneväisiä E / CLS. Kuulemma haettu sporttisempaa käytöstä... toisaalta uutta E: tä on kehuttu lehdistön testeissä ajettavuudesta. Ei itselläkään siitä pahaa sanottavaa. Varsinkin 213 AMG E 63 S 4 matic oli mukava ajettava, kun pääsin sitä kokeilemaan.
--------------------------------------------------------


W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm; turvallisilla säädöillä, mutta pakokaasua ei syödä enää uudelleen ja pakoputki ei ole enää DPF:llä tulpattu ( www.facebook.com/turbotec.fi/)
C 124 320 24 Coupe Sportline -94


Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89

Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8836
Liittynyt: Pe 25.07.2008 20:26
Paikkakunta: Finland Proper
ViestiLähetetty: Ti 12.12.2017 13:43
Kylmänraudanseppä kirjoitti:
En puhu lisävarusteista, vaan alustan osista. Ne on kuulemma eri numeroilla. Aiemmin olleet enemmän yhteneväisiä E / CLS. Kuulemma haettu sporttisempaa käytöstä... toisaalta uutta E: tä on kehuttu lehdistön testeissä ajettavuudesta. Ei itselläkään siitä pahaa sanottavaa. Varsinkin 213 AMG E 63 S 4 matic oli mukava ajettava, kun pääsin sitä kokeilemaan.


Vai niin, ymmärsin taas väärin kun kirjoitit "Samoin lisävarusteet enemmän S puolelta, kuin 213: en.", luulin että tarkoitit lisävarusteita eikä alustan osia.

Vähän on metsään mennyt jos haetaan sporttisuutta S-sarjan osilla. Kaikissahan alustat vaihtelee moottorivariantin mukaan mutta jos joku vertailukelpoinen moottorivariantti löytyy niin kyllä E on alustaltaan sporttisempi, S enemmän amerikkalainen vene joka keinuu kuoppien yli. MBC-alustaiseen S-sarjaan ei sovi verrata.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 535
Liittynyt: Ti 02.06.2009 21:36
ViestiLähetetty: Ti 12.12.2017 14:23
DBFI kirjoitti:
Kylmänraudanseppä kirjoitti:
En puhu lisävarusteista, vaan alustan osista. Ne on kuulemma eri numeroilla. Aiemmin olleet enemmän yhteneväisiä E / CLS. Kuulemma haettu sporttisempaa käytöstä... toisaalta uutta E: tä on kehuttu lehdistön testeissä ajettavuudesta. Ei itselläkään siitä pahaa sanottavaa. Varsinkin 213 AMG E 63 S 4 matic oli mukava ajettava, kun pääsin sitä kokeilemaan.


Vai niin, ymmärsin taas väärin kun kirjoitit "Samoin lisävarusteet enemmän S puolelta, kuin 213: en.", luulin että tarkoitit lisävarusteita eikä alustan osia.

Vähän on metsään mennyt jos haetaan sporttisuutta S-sarjan osilla. Kaikissahan alustat vaihtelee moottorivariantin mukaan mutta jos joku vertailukelpoinen moottorivariantti löytyy niin kyllä E on alustaltaan sporttisempi, S enemmän amerikkalainen vene joka keinuu kuoppien yli. MBC-alustaiseen S-sarjaan ei sovi verrata.


Noinpa oon näymmä kirjoittanut. Eli varusteissa 2018 CLS uudempaa painosta luonnollisesti, kuin aiemmin esitellyssä 213 mallissa. S: ssä uudet innovaatiot aina esitellään, kuten hyvin tiedät. Se alusta on nimenomaan päivitetty 213 : sta urheilullisempaan suuntaan ajoltaan, ei S: n pehmeämpään suuntaan. Tiedot löytyy tuolta aiemmasta Top gearin demoauton koeajoraportista kiinnostuneille.
--------------------------------------------------------


W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm; turvallisilla säädöillä, mutta pakokaasua ei syödä enää uudelleen ja pakoputki ei ole enää DPF:llä tulpattu ( www.facebook.com/turbotec.fi/)
C 124 320 24 Coupe Sportline -94


Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: Ti 25.11.2014 13:00
ViestiLähetetty: Ti 12.12.2017 15:21
Kylmänraudanseppä kirjoitti:
DBFI kirjoitti:
Kylmänraudanseppä kirjoitti:
En puhu lisävarusteista, vaan alustan osista. Ne on kuulemma eri numeroilla. Aiemmin olleet enemmän yhteneväisiä E / CLS. Kuulemma haettu sporttisempaa käytöstä... toisaalta uutta E: tä on kehuttu lehdistön testeissä ajettavuudesta. Ei itselläkään siitä pahaa sanottavaa. Varsinkin 213 AMG E 63 S 4 matic oli mukava ajettava, kun pääsin sitä kokeilemaan.


Vai niin, ymmärsin taas väärin kun kirjoitit "Samoin lisävarusteet enemmän S puolelta, kuin 213: en.", luulin että tarkoitit lisävarusteita eikä alustan osia.

Vähän on metsään mennyt jos haetaan sporttisuutta S-sarjan osilla. Kaikissahan alustat vaihtelee moottorivariantin mukaan mutta jos joku vertailukelpoinen moottorivariantti löytyy niin kyllä E on alustaltaan sporttisempi, S enemmän amerikkalainen vene joka keinuu kuoppien yli. MBC-alustaiseen S-sarjaan ei sovi verrata.


Noinpa oon näymmä kirjoittanut. Eli varusteissa 2018 CLS uudempaa painosta luonnollisesti, kuin aiemmin esitellyssä 213 mallissa. S: ssä uudet innovaatiot aina esitellään, kuten hyvin tiedät. Se alusta on nimenomaan päivitetty 213 : sta urheilullisempaan suuntaan ajoltaan, ei S: n pehmeämpään suuntaan. Tiedot löytyy tuolta aiemmasta Top gearin demoauton koeajoraportista kiinnostuneille.


Kyllä siellä jutussa tosiaan mainittiin eri alustan osia, mutta uskoakseni myös muiden mallisarjojen sedan ja coupe-mallien alustoissa voi olla eroja. Joskus nuo viittaukset kalliimpiin mallisarjoihin voivat olla myös ns. mainospuhetta.

Tuossa on autocarin sivulta samasta aiheesta lainaus" As with its predecessors, the CLS relies heavily on the E-Class, from which it borrows its platform, drivelines, chassis, electric architecture and more. It offers three suspension set-ups.

Predictably, Mercedes promises improvements in performance, handling, comfort and safety. At the same time, it says the swoopy saloon also ushers in a new exterior design lineage to be adopted by other Mercedes models in the not-too-distant future."

Ei tästä tietysti kannata hirveästi vääntää, tai voi tulla fiilis että harmittaa kun ei ole varaa ko. autoon :wink: (omalla kohdalla pitää paikkaansa.) Saksassa uusi CLS hinta alkaen 68127€, joka tietty kadehdittavan alhainen, kun Suomessa ei mitään 6-sylinteristä Mersua saa uutena läheskään tuohon hintaan. Eli kyllä tuo hintakin viittaa enemmän E-sarjaan, sillä aito S-coupehan on yli 100k Saksassakin.
Edellinen

Paluu Muuta Mersuasiaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa

   






AUTOIHINvaraOSAT.fi

kl-varaosat.fi

mbosa.fi

eurovanne.fi

lukitusturva.fi

https://Www.AutoDoc.fi