W220 Kysy&vastaa.

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 941
Liittynyt: Pe 02.05.2003 14:40
Paikkakunta: Savonlinna
ViestiLähetetty: Ti 15.05.2018 16:06
Saako vilkut välkkymään lukittaessa ja avatessa? Ajotietokoneen kulutusnäytön yksiköiden vaihto, nyt km/L... Starihommia?
S213 E 220 d
W251 R 280 CDI

entisiä mersuja: S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D

Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 199
Liittynyt: Ti 06.02.2007 23:08
ViestiLähetetty: Ke 16.05.2018 08:17
luokyio kirjoitti:Saako vilkut välkkymään lukittaessa ja avatessa? Ajotietokoneen kulutusnäytön yksiköiden vaihto, nyt km/L... Starihommia?


Starissa oli joku regional version hässäkkä jossa vaihtarina jokin scandinavia tai fin/swe tms. Muistikuva hiukan hatara.

Sen jälkeen kulutusmittari vaihtui l/100km, jarrua ei tarvi pitää pohjassa startatessa, turvavyön pimpelipompelit katosivat + mahdollisesti muuta pientä. Vilkut välkähtää kun keskuslukituksen avaa/sulkee. Mutta niin mulla muistaakseni oli aiemminkin.

Näin siis mun pre-fl japsituonnissa.
harri
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA
E39 530d, W220 S500, R1100RT

Mersumies
Mersumies
Viestit: 941
Liittynyt: Pe 02.05.2003 14:40
Paikkakunta: Savonlinna
ViestiLähetetty: Ke 16.05.2018 08:36
Hmm, ei minulla mitään jarrua tarvitse pitää? Vöitä tulee pidettyä joten en tiedä pimputteleeko, joten se ei haittaakaan. Prefaceliftijapsi tämäkin.
S213 E 220 d
W251 R 280 CDI

entisiä mersuja: S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Ti 16.01.2018 00:29
Paikkakunta: Länsi-suomi
ViestiLähetetty: To 17.05.2018 00:20
Ei mullakaan jarrua tarvi pitää ja vyöstä pimputtaa vain alussa kun käynnistää jos ei ole päällä.

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Ti 16.01.2018 00:29
Paikkakunta: Länsi-suomi
ViestiLähetetty: Su 20.05.2018 16:06
Nyt tarvis pikasesti neuvoa kun olen ottamassa rengasta pois ja tunkkasin autoa ylös mutta rengas ei noussut...onko tossa ilmajousissa joku lukitus systeemi?
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3935
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa
ViestiLähetetty: Su 20.05.2018 16:32
jos sulla tolppa vuotaa niin se valahtaa ihan alas asti, kyllä se silti pitäis saada nostettua sen verran että rengas irtoo maasta. Sitten kun laskee auton alas niin se on luultavasti ihan tontissa kans.
W219 320CDI -07
W220 320CDI -01

Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Ti 16.01.2018 00:29
Paikkakunta: Länsi-suomi
ViestiLähetetty: Su 20.05.2018 20:00
No ei se rengas mihinkään noussut..tunkistakin loppu vara kesken..
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1258
Liittynyt: Ke 19.05.2010 22:23
Paikkakunta: Numminen
ViestiLähetetty: Ma 21.05.2018 12:35
Viimeinen lauseesi osuu ongelmasi ytimeen.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 941
Liittynyt: Pe 02.05.2003 14:40
Paikkakunta: Savonlinna
ViestiLähetetty: To 24.05.2018 16:43
Hmm, autossa odotellessa radio päällä huomasin että mittaristo surisee hiljaa. Enkkufoorumeilla puhutaan jotain taistavaloista ja toiset piirilevyistä jotka antautuu oireillen äänillä. Mitenköhän lie?
S213 E 220 d
W251 R 280 CDI

entisiä mersuja: S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D

Mersumies
Mersumies
Viestit: 941
Liittynyt: Pe 02.05.2003 14:40
Paikkakunta: Savonlinna
ViestiLähetetty: To 31.05.2018 15:00
harriba kirjoitti:
luokyio kirjoitti:Saako vilkut välkkymään lukittaessa ja avatessa? Ajotietokoneen kulutusnäytön yksiköiden vaihto, nyt km/L... Starihommia?


Starissa oli joku regional version hässäkkä jossa vaihtarina jokin scandinavia tai fin/swe tms. Muistikuva hiukan hatara.

Sen jälkeen kulutusmittari vaihtui l/100km, jarrua ei tarvi pitää pohjassa startatessa, turvavyön pimpelipompelit katosivat + mahdollisesti muuta pientä. Vilkut välkähtää kun keskuslukituksen avaa/sulkee. Mutta niin mulla muistaakseni oli aiemminkin.

Näin siis mun pre-fl japsituonnissa.

Asetukset sai vaihdettua ja kaikki edellämainitut pelaa. Ajotietokoneen From start -näyttö nollautuu nyt aina lyhyenkin sammutuksen jälkeen, miksihän ihmeessä? Normaalistihan se kestää muutaman tunnin sammuksissaolon ennen kuin nollautuu.
S213 E 220 d
W251 R 280 CDI

entisiä mersuja: S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3935
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa
ViestiLähetetty: To 31.05.2018 18:06
luokyio kirjoitti:Asetukset sai vaihdettua ja kaikki edellämainitut pelaa. Ajotietokoneen From start -näyttö nollautuu nyt aina lyhyenkin sammutuksen jälkeen, miksihän ihmeessä? Normaalistihan se kestää muutaman tunnin sammuksissaolon ennen kuin nollautuu.


Jaahas onko tämäkin aluellinen asetus? Mulla tekee after start just noin ässässä, väykyssä se on raja on se muutama tunti. No sille luulisi sitten olevan developervalikossa jokin parametri...
W219 320CDI -07
W220 320CDI -01

Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01

Mersumies
Mersumies
Viestit: 941
Liittynyt: Pe 02.05.2003 14:40
Paikkakunta: Savonlinna
ViestiLähetetty: To 31.05.2018 18:31
Japsiasetuksilla tosiaan kesti sen muutaman tunnin nollautumatta. Samanikäinen suomiväykkykin odotteli ennen nollaamista...
S213 E 220 d
W251 R 280 CDI

entisiä mersuja: S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2627
Liittynyt: Ma 21.06.2010 03:10
ViestiLähetetty: La 02.06.2018 17:47
luokyio kirjoitti:Hmm, autossa odotellessa radio päällä huomasin että mittaristo surisee hiljaa. Enkkufoorumeilla puhutaan jotain taistavaloista ja toiset piirilevyistä jotka antautuu oireillen äänillä. Mitenköhän lie?

Ite korjautin isän W220:n mittariston koska taustavalot oli päällä miten sattuu ja lopulta mittaristokin jumahti paikalleen välillä. Korjautui juurikin piirilevyjen ja valojen vaihdolla.
Kuulema tyyppivika, ainakin prefacelifteissä.
Jospa tuo mittaristo nyt kestäis toiset 16 vuotta :)

Josta puheenollen..
päätettiin laittaa isän 320CDI myyntiin piakkoin mutta ei mitään hajua mitä tuosta kehtaa pyytää, tai siis ainahan voi pyytää mitä tahansa mutta mikähän semmonen realistinen summa millä tommonen menis, perussiisti 313tkm ajettu ja huollot tehty ajallaan + vähän ylimääräistäkin. Isä ajatteli 9500€ mutta ei ole kuulema kiveen kirjoitettu :oops:
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic

Mersumies
Mersumies
Viestit: 941
Liittynyt: Pe 02.05.2003 14:40
Paikkakunta: Savonlinna
ViestiLähetetty: La 02.06.2018 19:01
Kyllähän tuo aika yläoktaavilta kuulostaa, aikalailla tasan samalla hinnalla kaikkien kulujen jälkeen pihassa 60 tkm ajettu 100 % ruosteeton viissatku, hankala olisi perustella 5x enempiä kilsoja... Toki dieselissä on oma ostajakuntansa. En tiedä yhtään millä hinnalla nämä oikeasti Nettiautosta liikkuu, samat autot tuntuu olevan koko ajan myynnissä.
S213 E 220 d
W251 R 280 CDI

entisiä mersuja: S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2627
Liittynyt: Ma 21.06.2010 03:10
ViestiLähetetty: Su 03.06.2018 18:15
luokyio kirjoitti:Kyllähän tuo aika yläoktaavilta kuulostaa, aikalailla tasan samalla hinnalla kaikkien kulujen jälkeen pihassa 60 tkm ajettu 100 % ruosteeton viissatku, hankala olisi perustella 5x enempiä kilsoja... Toki dieselissä on oma ostajakuntansa. En tiedä yhtään millä hinnalla nämä oikeasti Nettiautosta liikkuu, samat autot tuntuu olevan koko ajan myynnissä.

Niin munkin mielestä tuo on aika kova pyyntihinta, itse myisin vähemmällä mutta ei ole oma auto niin vaikea vaikuttaa tuohon. Tuttukin osti jokunen vuos sitten 450tkm ajetun Tauskin ja maksoi siitä 5-6t € oli tosin 'vähän' eri kunnossa :roll:
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: Su 19.07.2015 23:44
ViestiLähetetty: Ke 06.06.2018 11:53
Onko noihin ilmajousiin mahdollista lisätä paineita ilman että alustaa nostetaan?
Kulkeeko paine/korkeus käsikädessä, eli kun alustaa laskettu niin tuntuu hiukan pehmeältä? vai onko iskarin kyljessä oleva "anturi"pelkästään korkeuden määrittämiseen tarkoitettu?
Sais olla hiukan jäykempi jousitukseltaan mun mielestä, itse iskarin vaimennus toimii toki mutta sillä ei saavuteta sitä mitä haetaan.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1258
Liittynyt: Ke 19.05.2010 22:23
Paikkakunta: Numminen
ViestiLähetetty: Ke 06.06.2018 23:43
Paine kasvaa kun lastaat auton täyteen.
Jos auto huojuu, iskarit lopou.

Ylätukivarteen edessä ja kallistusvakaajaan takana kiinnittyvät anturit mittaavat korkeutta/ asentoa.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 2028
Liittynyt: Ti 10.08.2004 19:00
Paikkakunta: 08/09
ViestiLähetetty: To 07.06.2018 01:21
Eeemeli kirjoitti:Onko noihin ilmajousiin mahdollista lisätä paineita ilman että alustaa nostetaan?
Kulkeeko paine/korkeus käsikädessä, eli kun alustaa laskettu niin tuntuu hiukan pehmeältä? vai onko iskarin kyljessä oleva "anturi"pelkästään korkeuden määrittämiseen tarkoitettu?
Sais olla hiukan jäykempi jousitukseltaan mun mielestä, itse iskarin vaimennus toimii toki mutta sillä ei saavuteta sitä mitä haetaan.


Kaikissa airmatikeissa on käsittääkseni alustansäätönappi. Se toimii ainakin orkkistolpilla. Halpistolpilla säätöä ei ole vaikka iskari näyttääkin että se siihen olisi rakennettu.

Huijauspalikoilla ja starilla autoa voi laskea mutta paihnehan silloin tietenkin muuttuu kummassakin tapauksessa. Käsittääkseni bilstein on laadukas ja sisältää alusta säädön ja halvimmillaan se on nykyään miessler tolpissa jotka maksaa n 400 per kipale. Esim arnott tolpissa ei ole alustalle sätötoimintoa.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: Su 19.07.2015 23:44
ViestiLähetetty: To 07.06.2018 14:06
Niin kyseessä on orkkis airmatic ja käsittääkseni vaimennussäädöllä vaikutetaan nimenomaan iskariin eikä paineisiin?onko oikein ymmärretty...tämä kyllä toimii ja vaikuttaa,mutta saa mun mielestä aikaan vain sellaisen pompottavan alustan norminopeuksilla.

Korkeus säädetään ilmeisesti paineella? ja nuo "viikset"pitää vain korkeuden ennalta säädetyllä alueella?? Onko jousiin mahdollista lisätä painetta korkeutta kuitenkaan muuttamatta jollain huijauksella starin avulla?
Tai kysytään asiaa toisinpäin, kun alustaa lasketaan starin avulla niin pudotetaanko paineita jousista vai huijataanko pelkästään tuon viiksen asentotietoa?
Onko mahdollista siis huijata tuon viiksen rajatietoa niin paljon että paineita sietäisi lisätä?

Alusta toimii kaikinpuolin muuten niinkuin pitääkin eikä vuoda,mutta haluaisin hiukan jämäkämmän siitä.
Nyt kun alusta on laskettu ja lasket tulemaan yli 140km/h eli tippunut lisää niin tahtoo suojankaaret kärsiä :crazy:
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3935
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa
ViestiLähetetty: To 07.06.2018 16:13
Kuten edellä mainittu ei se paine mitenkään nouse, jos ei auton massa lisäänny. Eli tosin sanoen kuorma tai liikkuvan väliaineen tapauksessa virtausvastus aiheuttaa paineen. Kun painat polkupyörän pumpulla mäntää alas ei painetta synny. Kun estät peukalolla ilman kulun, alkaa paine nousemaan, mitä lujempaa painat sinä enemmän painetta. Nyt airmaticin pussissa ohjataan vain tolpan yläpuolista tilavuutta jolloin auton painama voima määrää paineen. JOS alapuolellakin olisi toinen tilavuus jonka painetta voitaisiin erikseen säätää, painetta nostamalla saada yläpuolinenkin paine nousemaan (voimatasapaino männän yli säilyy). Nythän ADS (käsittääkseni) vain säätää kuinka alakerran iskari pääsee liikkumaan.
W219 320CDI -07
W220 320CDI -01

Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: Su 19.07.2015 23:44
ViestiLähetetty: Pe 08.06.2018 10:20
MiHe kirjoitti:Kuten edellä mainittu ei se paine mitenkään nouse, jos ei auton massa lisäänny. Eli tosin sanoen kuorma tai liikkuvan väliaineen tapauksessa virtausvastus aiheuttaa paineen. Kun painat polkupyörän pumpulla mäntää alas ei painetta synny. Kun estät peukalolla ilman kulun, alkaa paine nousemaan, mitä lujempaa painat sinä enemmän painetta. Nyt airmaticin pussissa ohjataan vain tolpan yläpuolista tilavuutta jolloin auton painama voima määrää paineen. JOS alapuolellakin olisi toinen tilavuus jonka painetta voitaisiin erikseen säätää, painetta nostamalla saada yläpuolinenkin paine nousemaan (voimatasapaino männän yli säilyy). Nythän ADS (käsittääkseni) vain säätää kuinka alakerran iskari pääsee liikkumaan.


Ei tässä pyöränpumppuja tarvita, jos sulla on varma tieto että korkeus säädetään pelkällä paineella niin se vastaus olis riittänyt.
Joku joka on tehnyt todistetusti alustan madalluksia näihin voisi nyt kertoa miten asia oikein on! Muutetaanko vaimennusta samalla jossain suhteessa korkeuteen?
Kuitenkin tuo madalluksen tekeminen tuntuu olevan lähes valtionsalaisuus niin oletin siinä muutettavan jotain muutakin,vai pelkkää osaamattomuuttako se ei onnistu moniltakaan?

Jos tuo 140km/h jälkeen tapahtuva pudotus tehdään pelkästään "pehmentämällä=paineita pudottamalla" ilman vaimennusmuutosta niin paljon typerämmin tuota ei ois voinut enää tehdä :clap:

Miksi kaikki suosittelee madaltamaan starilla,miksi ei tangoilla??
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2074
Liittynyt: Pe 23.05.2003 16:49
Paikkakunta: Salo
ViestiLähetetty: Pe 08.06.2018 16:44
Eeemeli kirjoitti:
MiHe kirjoitti:Kuten edellä mainittu ei se paine mitenkään nouse, jos ei auton massa lisäänny.

Ei tässä pyöränpumppuja tarvita, jos sulla on varma tieto että korkeus säädetään pelkällä paineella niin se vastaus olis riittänyt
Jotakin apuvälinettä kyllä selvästi tarvitaan. Miten olisi vesisänky? Jos pudottaa sängyllä lepäävän 100kg+ muijan 10 cm alemmaksi päästämällä vettä ulos sängystä, pieneneekö paine sängyn venttiilistä mitattuna jos armas edelleen kelluu siinä pinnalla? :problem:
Korkeutta ei säädetä paineella, koska sitä ei voi täysilmajousituksessa säätää paineella. Korkeutta säädetään ilman määrällä.

Eeemeli kirjoitti:Kuitenkin tuo madalluksen tekeminen tuntuu olevan lähes valtionsalaisuus niin oletin siinä muutettavan jotain muutakin,vai pelkkää osaamattomuuttako se ei onnistu moniltakaan?
Aivan osaamattomuuttahan se on, siksi minäkään en niitä tee.

Eeemeli kirjoitti:Jos tuo 140km/h jälkeen tapahtuva pudotus tehdään pelkästään "pehmentämällä=paineita pudottamalla" ilman vaimennusmuutosta niin paljon typerämmin tuota ei ois voinut enää tehdä :clap:
Sitä ei tehdä paineita pudottamalla vaan ilman määrää vähentämällä. Ja samalla kun ilman määrä = jousen tilavuus pienenee, myös sen jousto vähenee samassa suhteessa kun tilavuus, ei lisäänny.

PS. sivu https://w220.ee/Airmatic tarjoaa tietoa jousituksen ja vaimennuksen toiminnasta ja jos ei riitä, WIS:istä löytyy lisää

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Ti 30.05.2006 22:53
Paikkakunta: Kajaani
ViestiLähetetty: La 16.06.2018 10:11
Eeemeli kirjoitti:
MiHe kirjoitti:Kuten edellä mainittu ei se paine mitenkään nouse, jos ei auton massa lisäänny. Eli tosin sanoen kuorma tai liikkuvan väliaineen tapauksessa virtausvastus aiheuttaa paineen. Kun painat polkupyörän pumpulla mäntää alas ei painetta synny. Kun estät peukalolla ilman kulun, alkaa paine nousemaan, mitä lujempaa painat sinä enemmän painetta. Nyt airmaticin pussissa ohjataan vain tolpan yläpuolista tilavuutta jolloin auton painama voima määrää paineen. JOS alapuolellakin olisi toinen tilavuus jonka painetta voitaisiin erikseen säätää, painetta nostamalla saada yläpuolinenkin paine nousemaan (voimatasapaino männän yli säilyy). Nythän ADS (käsittääkseni) vain säätää kuinka alakerran iskari pääsee liikkumaan.


Ei tässä pyöränpumppuja tarvita, jos sulla on varma tieto että korkeus säädetään pelkällä paineella niin se vastaus olis riittänyt.
Joku joka on tehnyt todistetusti alustan madalluksia näihin voisi nyt kertoa miten asia oikein on! Muutetaanko vaimennusta samalla jossain suhteessa korkeuteen?
Kuitenkin tuo madalluksen tekeminen tuntuu olevan lähes valtionsalaisuus niin oletin siinä muutettavan jotain muutakin,vai pelkkää osaamattomuuttako se ei onnistu moniltakaan?

Jos tuo 140km/h jälkeen tapahtuva pudotus tehdään pelkästään "pehmentämällä=paineita pudottamalla" ilman vaimennusmuutosta niin paljon typerämmin tuota ei ois voinut enää tehdä :clap:

Miksi kaikki suosittelee madaltamaan starilla,miksi ei tangoilla??


Koska se on järjestelmän huijaamista. Kiristää iskunvaimennusta isommissa nopeuksissa samalla kun laskee ajokorkeutta. Mukautuu ajotavan ja tientyypin mukaan ja säätää sen mukaan ajokorkeutta.

Starilla menet arimatic ja sieltä korkeustason säätö. Helpompi ja nopeampi tehdä niin kuin tankoja säätämällä. Etsi joku lähtin starin omistaja käy säätämässä. Säätää itse vaimennusta halutun tason mukaan. Siinä on toki tietty toleranssi minkä antaa säätää ylös ja alas.

https://w220.ee/Airmatic#Features tuolta löytyy lisätietoa

Mersumies
Mersumies
Viestit: 941
Liittynyt: Pe 02.05.2003 14:40
Paikkakunta: Savonlinna
ViestiLähetetty: Ma 18.06.2018 19:47
Mitenkäs tuon airmatic-alustaisen renkaanvaihto? Netissä tuntuu olevan sekalaista tietoa saako nostaa ylös vai ei ilman, että laittaa johonkin huoltomoodiin. Mitenkäs sen saa päälle, starilla vai suoraan? Starikin löytyy kyllä jos se siihen vaaditaan.
S213 E 220 d
W251 R 280 CDI

entisiä mersuja: S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 199
Liittynyt: Ti 06.02.2007 23:08
ViestiLähetetty: Ti 19.06.2018 08:37
luokyio kirjoitti:Mitenkäs tuon airmatic-alustaisen renkaanvaihto? Netissä tuntuu olevan sekalaista tietoa saako nostaa ylös vai ei ilman, että laittaa johonkin huoltomoodiin. Mitenkäs sen saa päälle, starilla vai suoraan? Starikin löytyy kyllä jos se siihen vaaditaan.


Ihan vaan tunkilla nurkka kerrallaan ylös ja rengas vaihtoon.
harri
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA
E39 530d, W220 S500, R1100RT

Mersumies
Mersumies
Viestit: 941
Liittynyt: Pe 02.05.2003 14:40
Paikkakunta: Savonlinna
ViestiLähetetty: Ti 19.06.2018 09:58
Onkos eroa jos nostaa kerralla esim. rengasliikkeessä?
S213 E 220 d
W251 R 280 CDI

entisiä mersuja: S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 67
Liittynyt: Ke 14.09.2011 20:34
Paikkakunta: Tampere
ViestiLähetetty: Ti 19.06.2018 10:26
luokyio kirjoitti:Onkos eroa jos nostaa kerralla esim. rengasliikkeessä?


Ei oo, ylös vaan
"Tietoni perustuu vahvasti olettamukseen"
S211 280 CDI -06
W124 200 -87

Entisiä:
W220 S500 -99, W210 E200 CDI -02, W124 230E -91, S124 300TE -90, Audi A4 2.8 -96, Ford Mondeo -94, Ford Sierra 2.0 -90

Mersumies
Mersumies
Viestit: 2028
Liittynyt: Ti 10.08.2004 19:00
Paikkakunta: 08/09
ViestiLähetetty: Ti 19.06.2018 11:14
Ridaz kirjoitti:
luokyio kirjoitti:Onkos eroa jos nostaa kerralla esim. rengasliikkeessä?


Ei oo, ylös vaan


Airmatikin kyseessäollen kannattaa varautua siihen että jotain kuitenkin tapahtuu kun nostaa auton ilmaan ja laskee alas. Kerralla tai nurkka kerrallaan. Välillä on lössähdellyt kyllä. Uutena ehkä saattanutkin voida nostella. Käytettynä ei ehkä kestä retuuttaa tosta vain, ei sitä varsinaisesti liene suunniteltu renkaat ilmassa olemaan.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3935
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa
ViestiLähetetty: Ti 19.06.2018 18:49
Mä ostin nuo kumipöllykät, näppärä kaverihan tosiaan tekee vaikka puusta nuo limp home tuet jos ei auto enää halua nousta ylös...
tunkkihan on siellä alla jo valmiina niin se ei ole ongelma saada asennettua tuollainen

https://w220.ee/images/thumb/8/82/W220_ ... 271230.jpg

https://w220.ee/images/thumb/6/61/W220_ ... 280839.jpg
W219 320CDI -07
W220 320CDI -01

Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01

Mersumies
Mersumies
Viestit: 2028
Liittynyt: Ti 10.08.2004 19:00
Paikkakunta: 08/09
ViestiLähetetty: Ti 19.06.2018 22:04
MiHe kirjoitti:Mä ostin nuo kumipöllykät, näppärä kaverihan tosiaan tekee vaikka puusta nuo limp home tuet jos ei auto enää halua nousta ylös...
tunkkihan on siellä alla jo valmiina niin se ei ole ongelma saada asennettua tuollainen

https://w220.ee/images/thumb/8/82/W220_ ... 271230.jpg

https://w220.ee/images/thumb/6/61/W220_ ... 280839.jpg


Mitäs maksoi moiset vakuutukset?
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
EdellinenSeuraava

Paluu Muuta Mersuasiaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa







AUTOIHINvaraOSAT.fi

kl-varaosat.fi

mbosa.fi

https://Www.AutoDoc.fi

www.merteil.fi