Onko Mersun laatu nykyään enää "myytti"?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: Pe 07.04.2017 09:10
ViestiLähetetty: Ma 05.06.2017 08:34
Ainakin Mersuissa on vähemmän virheitä kuin PeteAn viesteissä.

Onneksi vielä löytyy luku- ja ymmärtämistaitoisia kansalaisia, jotka ovat kysymykseni ymmärtäneet ja niihin vastanneet, kiitos heille. :thumbup:
Viimeksi muokannut PeteA päivämäärä Ti 01.08.2017 11:12, muokattu yhteensä 3 kertaa
Käytössä nyt: MERCEDES E220 2017 ja HONDA Civic Tourer 1,8 2014
Exät: VOLVO V70 D4 2015, VOLVO V70 D3 2013, HONDA Civic 4D 2012, OPEL Astra 2011 (viimeinen opel), VOLVO V70 D3 2011, HONDA Civic 4D 2010, VOLVO V70 2,4D 2009, OPEL Astra 1,6 2008, VOLVO S60 2,5T 2007, NISSAN ALMERA 2005, NISSAN ALMERA 2003, NISSAN ALMERA 2001, NISSAN SUNNY 1994, NISSAN MICRA 1992, NISSAN SUNNY 1991, NISSAN MICRA 1990, DATSUN SUNNY 1985, TOYOTA COROLLA 1982, DATSUN Bluebird 1966.


Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 181
Liittynyt: To 20.06.2013 09:14
ViestiLähetetty: Ma 05.06.2017 11:37
egyptian kirjoitti:
Kun auto on 300tkm jälkeen vielä alkuperäisillä alustan osilla (pl. Iskarit), ajoltaan ja sisustaltaan varmasti uudenveroinen. Laatupeli.


Ainakin W211:een on saanut vaihtaa alustan osia. Samaa olen kuullut muutamista muista malleista. Ilmeisesti w204:ssa ne sitten kestää. Iselläni ei kokemusta. W203:ssa meni etujouset poikki 100tkm kohdalla.
CLS 55 amg-05, W107 450SL -77, W211 E220cdi -04, +pari muuta merkkiä

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1510
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
ViestiLähetetty: Ma 05.06.2017 21:29
PeteA kirjoitti:
D-MB kirjoitti:
PeteA kirjoitti:. :problem:
Vaikeahan näihin viesteihin on vastata, kun kirjoitusvirheitä on niin paljon että koko viestin ajatusta on vaikea ymmärtää. Mitä ainakin omiin mersuihin tulee niin yksikään ei ole koskaan jättänyt tielle ja nykyisellä on ajettu yli 200k+. Yleensä pitkiä matkoja Saksasta Lappiin ja Espanjaan yli 2000 km suuntaansa. Ainakin Mersuissa on vähemmän virheitä kuin PeteAn viesteissä.

Täällä netissä on varmaankin toisaalla palstoja joissa "kirjoitusvihreitäkin" voi/saa/pitää kommentoida, varsinkin, jos on itse täydellinen. Onneksi vielä löytyy luku- ja ymmärtämistaitoisia kansalaisia, jotka ovat kysymykseni ymmärtäneet ja niihin vastanneet, kiitos heille. :thumbup:

Semmosta olen huomannut, että puhelimella kun yrittää kirjoitella, niin tuo ennustava tekstinsyöttö vetää välillä ihan omiaan :lol: ja siihen päälle ikääntyvä näkö, niin saattaa hiukan tekstin alkuperäinen sisältö olla hukassa.... No onneksi skarpimmat lukijat korjaa :wink:
Perheessä:
W208 CLK 320 -99
S 212 E 200 CDI -11
C126 500 SEC-89
ex
W211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
"Tahto voittaa järjen"
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 389
Liittynyt: Ke 09.01.2013 15:38
Paikkakunta: Helsinki
ViestiLähetetty: Ti 06.06.2017 10:59
RH kirjoitti:Olin eilen autoa huollattamassa ja siinä aikani kuluksi kävin peräkanaa kokeilemassa tuota nykyistä A-sarjalaista sekä uutta C3-sitikkaa. No, hintaluokathan ei kohtaa tietty yhtään, ja mersuun sisälle istahtaessa kyllä tuo laatuvaikutelma oli kieltämättä aivan eri auringon takaa. Mutta heti ajoon lähteissä vertailuhavainto, että rengasääniltään selvasti meluisampi, jopa häiritsevässä määrin, tuosta kaksikosta oli A. Kaiken lisäksi jotain helinää ja räminää resonoi auton sisällä, vaikka valmistusmateriaaleja tuijottaen luulisi olevan juuri päinvastoin. AMG-paketti ja jäätävän matalat renkaat toki A:ssa, mutta silti... :wtf:
Siitä sitten osaa sanoa mitään, kummalla kauemmas ajelisi :eh: .


Omassa A:ssa nuo jatkuvat ritinät ja ratinat olivat juurikin suurin ongelma. Koeajokokemusten perusteella ei ollut mikään poikkeus. Välillä käy mielessä, että josko seuraavaksi harkitsisi CLA:ta, mutta jotenkin tuntuu siltä, että sisustus on samaa kamaa. Rengasäänet tuossa kasvaa tosiaan herkästi, kun laittaa matalampaa kiekkoa alle. En haluaisi A:han 17" isompia.

PeteA kirjoitti:
tahtoomersun kirjoitti:
egyptian kirjoitti:Toi w205/w213 feikki-pakoputkisomiste on kyllä naurettava...

(B16) Toiminnalliset pakoputken päät 247,25 euroa
näkyy olevan lisävaruste lisähintaan toimivat putkenpäät :shock:

Nyt minua alkoi jännittämään, millaisen auton mahdan saada, kun mekkerissä kaikki osat ovat näköjään "lisävarusteita"??? :roll:
Mahtaako tuon B16 paketin saada "jälkiasennettuna"? Yritin kirjoittaa hieman selvemmin, jotta myös D-MB saisi tekstistäni selvää :)


Lisävarustetta B16 ei taida löytyä E-sarjan varustelistasta. Niissä on dieseleissä aina feikit.
Ajossa: W205 C180 A Edition AMG 2018
Ex:
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: Pe 07.04.2017 09:10
ViestiLähetetty: Ti 06.06.2017 12:34
tahtoomersun kirjoitti:
egyptian kirjoitti:
Toi w205/w213 feikki-pakoputkisomiste on kyllä naurettava...

(B16) Toiminnalliset pakoputken päät 247,25 euroa
näkyy olevan lisävaruste lisähintaan toimivat putkenpäät :shock:

Legge jo kerkesikin vastata: Valitettavasti E-sarjan "riisseleissä" varusteluettelossa lukee näin:
kaksi takapuskuriin integroitua pakoputken pään somiste-elementtiä (dieselmalleissa ei toiminnalliset).
eli ei tuu sauhua niistä. Edelleen mielestäni naurettava yksityiskohta, mikä ei auton imagoa ainakaan paranna :thumbdown:
Käytössä nyt: MERCEDES E220 2017 ja HONDA Civic Tourer 1,8 2014
Exät: VOLVO V70 D4 2015, VOLVO V70 D3 2013, HONDA Civic 4D 2012, OPEL Astra 2011 (viimeinen opel), VOLVO V70 D3 2011, HONDA Civic 4D 2010, VOLVO V70 2,4D 2009, OPEL Astra 1,6 2008, VOLVO S60 2,5T 2007, NISSAN ALMERA 2005, NISSAN ALMERA 2003, NISSAN ALMERA 2001, NISSAN SUNNY 1994, NISSAN MICRA 1992, NISSAN SUNNY 1991, NISSAN MICRA 1990, DATSUN SUNNY 1985, TOYOTA COROLLA 1982, DATSUN Bluebird 1966.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2625
Liittynyt: Ma 21.06.2010 03:10
ViestiLähetetty: Ti 06.06.2017 13:26
Mitä noilla koristepäillä on yritetty saavuttaa? Onko se tullut niin paljon halvemmaksi katkaista oikea tavara kesken kaiken ja jatkaa sitä koristepäillä? W205 AMG:ssä on muistaakseni myös tuommoiset lelupäät ja 43-sarjan AMG:n koneet on massatuotettuja :(
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 256
Liittynyt: Ke 12.05.2010 21:45
Paikkakunta: Espoo
ViestiLähetetty: Ti 06.06.2017 16:46
Hage kirjoitti:Mitä noilla koristepäillä on yritetty saavuttaa? Onko se tullut niin paljon halvemmaksi katkaista oikea tavara kesken kaiken ja jatkaa sitä koristepäillä?

Siis se varsinainen pakoputkihan on varmaan samanlainen ku ennenkin, eli päässä kaks pientä alaspäin taivutettua putkea. Puskurissa on somisteet vain näön vuoksi.

Luulin kuitenkin, että kutoskoneissa ja AMG:ssa pakokaasu tulee noiden somisteiden läpi. Pitäskö käydä VEHO:ssa potkimassa renkaita...

Onhan niitä tietty muillakin merkeillä:

https://www.carthrottle.com/post/7-fake ... ook-cheap/
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: Pe 07.04.2017 09:10
ViestiLähetetty: Ke 07.06.2017 08:29
Hage kirjoitti:Mitä noilla koristepäillä on yritetty saavuttaa? Onko se tullut niin paljon halvemmaksi katkaista oikea tavara kesken kaiken ja jatkaa sitä koristepäillä? W205 AMG:ssä on muistaakseni myös tuommoiset lelupäät ja 43-sarjan AMG:n koneet on massatuotettuja :(

Suurin etu noissa feikkiputkissa taitaa liittyä päästöihin... noista feikkiputkista kun ne mitataan, saadaan helposti hyväksytyt arvot :lol:
Käytössä nyt: MERCEDES E220 2017 ja HONDA Civic Tourer 1,8 2014
Exät: VOLVO V70 D4 2015, VOLVO V70 D3 2013, HONDA Civic 4D 2012, OPEL Astra 2011 (viimeinen opel), VOLVO V70 D3 2011, HONDA Civic 4D 2010, VOLVO V70 2,4D 2009, OPEL Astra 1,6 2008, VOLVO S60 2,5T 2007, NISSAN ALMERA 2005, NISSAN ALMERA 2003, NISSAN ALMERA 2001, NISSAN SUNNY 1994, NISSAN MICRA 1992, NISSAN SUNNY 1991, NISSAN MICRA 1990, DATSUN SUNNY 1985, TOYOTA COROLLA 1982, DATSUN Bluebird 1966.
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: Pe 07.04.2017 09:10
ViestiLähetetty: Ma 31.07.2017 12:09
PeteA kirjoitti:
Hage kirjoitti:Mitä noilla koristepäillä on yritetty saavuttaa? Onko se tullut niin paljon halvemmaksi katkaista oikea tavara kesken kaiken ja jatkaa sitä koristepäillä? W205 AMG:ssä on muistaakseni myös tuommoiset lelupäät ja 43-sarjan AMG:n koneet on massatuotettuja :(

Suurin etu noissa feikkiputkissa taitaa liittyä päästöihin... noista feikkiputkista kun ne mitataan, saadaan helposti hyväksytyt arvot :lol:

Heitin vitsinä tuon päästömittauksen pienuuden feikkipakoputken päästä, mutta nythän sitä MB:kin jäi kiinni ns. päästömittaushuijjauksesta, eli ei onnistunut :wtf:
Käytössä nyt: MERCEDES E220 2017 ja HONDA Civic Tourer 1,8 2014
Exät: VOLVO V70 D4 2015, VOLVO V70 D3 2013, HONDA Civic 4D 2012, OPEL Astra 2011 (viimeinen opel), VOLVO V70 D3 2011, HONDA Civic 4D 2010, VOLVO V70 2,4D 2009, OPEL Astra 1,6 2008, VOLVO S60 2,5T 2007, NISSAN ALMERA 2005, NISSAN ALMERA 2003, NISSAN ALMERA 2001, NISSAN SUNNY 1994, NISSAN MICRA 1992, NISSAN SUNNY 1991, NISSAN MICRA 1990, DATSUN SUNNY 1985, TOYOTA COROLLA 1982, DATSUN Bluebird 1966.
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 217
Liittynyt: La 29.01.2005 21:28
Paikkakunta: Meri-Lappi
ViestiLähetetty: Ma 31.07.2017 15:17
ittellä 858tkm ajettu 124 käyttöautona. onhan siinä meteliä enemmän vrt uudempi auto, mutta huolto on kyllä edullista ja paikallinen paja osaa siihen tehdä vaikka ja mitä.

täytyy kyllä myöntää, että uudempia olen katsellut, mutta pelottaa millaisia pommeja nuo on. ja se hinta.. 25te menee että heilahtaa, jos jonkun -12 eemelin farkkuna laittaa..

joku hiluxi taikka lantikan defe voisi olla yhtä kestävä mahdollisesti, jos on. defe nyt ei ainakaan ruostu kovin helpolla kun on alumiinia, mut ei se pitkän matkan auto ole kuitenkaan, vaikka tilaa löytyy. niidenkin valmistus loppunut, saattaa kohta alkaa hinnat hieman nousemaan..

toisaalta, jos ottais ruosteet vaihteeksi pois nykyautosta ja ajelis menemään, huoltaa aina kun jotain ilmaantuu. etulokarit ja ovet ja luukun jos joskus ostaa kohtuuhintaan valmiiksi ja vaihtaa paikoilleen kun tulee vanhoista pehmeää, sitten matka jatkuisi taas kohtuullisen pitkään..
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 256
Liittynyt: La 03.12.2011 19:41
ViestiLähetetty: Ma 31.07.2017 22:19
Hage kirjoitti:Mitä noilla koristepäillä on yritetty saavuttaa? Onko se tullut niin paljon halvemmaksi katkaista oikea tavara kesken kaiken ja jatkaa sitä koristepäillä? W205 AMG:ssä on muistaakseni myös tuommoiset lelupäät ja 43-sarjan AMG:n koneet on massatuotettuja :(

Tuollahan yritetään saavuttaa yhteneväisiä peräilmettä. Itse en ole ymmärtänyt vielä mitä seksuaalista tai teknistä merkitystä on tehdä pellistä pari palasta jotta siitä tuli oikea eikä feikki pakoputki.
S212 350CDI 2011, Volvo XC60 D4 AWD 2015
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: Pe 07.04.2017 09:10
ViestiLähetetty: Ti 01.08.2017 11:18
[quote="juha1"]ittellä 858tkm ajettu 124 käyttöautona. onhan siinä meteliä enemmän vrt uudempi auto.quote]
Tuohan tarkoittaa, että Juha1 joutuu kohta tekeen ekan öljynvaihdon moottorille :think: Toivottavasti hyviä, edullisia kilometrejä vielä paljon edessä
Käytössä nyt: MERCEDES E220 2017 ja HONDA Civic Tourer 1,8 2014
Exät: VOLVO V70 D4 2015, VOLVO V70 D3 2013, HONDA Civic 4D 2012, OPEL Astra 2011 (viimeinen opel), VOLVO V70 D3 2011, HONDA Civic 4D 2010, VOLVO V70 2,4D 2009, OPEL Astra 1,6 2008, VOLVO S60 2,5T 2007, NISSAN ALMERA 2005, NISSAN ALMERA 2003, NISSAN ALMERA 2001, NISSAN SUNNY 1994, NISSAN MICRA 1992, NISSAN SUNNY 1991, NISSAN MICRA 1990, DATSUN SUNNY 1985, TOYOTA COROLLA 1982, DATSUN Bluebird 1966.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 896
Liittynyt: La 14.06.2014 19:01
Paikkakunta: Hämeessä pissitään
ViestiLähetetty: To 03.08.2017 17:39
juha1 kirjoitti:... lantikan defe voisi olla yhtä kestävä mahdollisesti, jos on. defe nyt ei ainakaan ruostu kovin helpolla kun on alumiinia, mut ei se pitkän matkan auto ole kuitenkaan, vaikka tilaa löytyy. niidenkin valmistus loppunut, saattaa kohta alkaa hinnat hieman nousemaan....


Aivan tekemätön vehje järkyttävällä ergonoimialla. Vasenkätinen Lada Niva, johon saa odotella osia viikkokaupalla.

Lankulla vain eteen päin. Nykyautoista saa näppylöitä. Yrjöttää diginäytöt ja ja se dildo mikä on työnnetty keskionsoliin hipelöitäväksi. Aivan "keijon" vehkeitä kaikki moiset. Niillä ei heteromies aja. Vai että valepakoputkenpäät? Ennen naurettiin lisävaruste päille, mutta nyt saa ostaa kymmenillätuhansilla reiät mitkä eivät ole edes putkessa. Ihmiskunta ei voi säilyä.

Jokaiselle toiminnalle pitää olla oma katkaisija => toimii ja helppo käyttää.
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen

***************************************************************
W210 2.0 E -95
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11244
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: To 03.08.2017 18:56
Nastamuumio kirjoitti: Nykyautoista saa näppylöitä. Yrjöttää diginäytöt ja ja se dildo mikä on työnnetty keskionsoliin hipelöitäväksi. Aivan "keijon" vehkeitä kaikki moiset. Niillä ei heteromies aja. Vai että valepakoputkenpäät? Ennen naurettiin lisävaruste päille, mutta nyt saa ostaa kymmenillätuhansilla reiät mitkä eivät ole edes putkessa. Ihmiskunta ei voi säilyä.

Jokaiselle toiminnalle pitää olla oma katkaisija => toimii ja helppo käyttää.
Nyt kyl tulee asiatekstiä. Mutta maailma muuttuu mut onneksi itse ei tarvi muuttua. Muistan 1978 rockabillyä kuunnellessa että omat vanhemmat oli dinosauruksia; nyt olen itse sellainen eikä harmita; ennen oli kaikki paremmin.
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13056
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi
ViestiLähetetty: To 03.08.2017 19:26
nastamuumio defenderistä kirjoitti:Vasenkätinen Lada Niva, johon saa odotella osia viikkokaupalla.

Naurahdin ja totean että erinomainen kuvaus.
...jo viidettätoista vuotta täällä saivartelemassa ;)
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13056
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi
ViestiLähetetty: To 03.08.2017 19:28
juha1 kirjoitti:ittellä 858tkm ajettu 124 käyttöautona. onhan siinä meteliä enemmän vrt uudempi auto, mutta huolto on kyllä edullista ja paikallinen paja osaa siihen tehdä vaikka ja mitä.

Metelin osalta olen eri mieltä, tai sitten pitää määrittää "uudempi auto" tarkemmin.
...jo viidettätoista vuotta täällä saivartelemassa ;)

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1510
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
ViestiLähetetty: To 03.08.2017 19:46
dealer kirjoitti:
juha1 kirjoitti:ittellä 858tkm ajettu 124 käyttöautona. onhan siinä meteliä enemmän vrt uudempi auto, mutta huolto on kyllä edullista ja paikallinen paja osaa siihen tehdä vaikka ja mitä.

Metelin osalta olen eri mieltä, tai sitten pitää määrittää "uudempi auto" tarkemmin.

Ja uusia pakoputki. Voi olla noilla maileilla jo vähän hapero :idea:
Perheessä:
W208 CLK 320 -99
S 212 E 200 CDI -11
C126 500 SEC-89
ex
W211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
"Tahto voittaa järjen"

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ti 07.08.2012 17:00
ViestiLähetetty: Pe 04.08.2017 12:35
Varmatoimisia nämä 200CDI olleet, ehkäpä tuuriakin?, mutta tielle ei ole vielä tarvinnut jäädä (vielä).

W203 -05 (260tkm - 470tkm)
W211 -07 (230tkm-370tkm)
Viimeisimpänä W212 -12 (270-405tkm -->)

W203 ja W211 sai vaihtaa alustan osia, mutta W212 siltä osin laadukkaampi, niihin ei ole vielä tarvinnut koskea. W212 Jakoketjun kiristäjä on pitänyt vaihtaa 300tkm kohdilla ja varmaan ketju jossakin vaiheessa.

Kaikissa sisusta pysyi hyvänä ja ylimääräisia natinoita ei kuulunut. C-mallissa "normaalit" suutinten aluslevyt ja W211 yksi suutinkin piti uusia.
Termostaatit on pitänyt vaihtaa kaikkiin, sekä puhaltimen moottorit W203 ja W211.
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11244
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Pe 14.09.2018 05:57
Tuli vuoden sisään purettua kahta mersua maalarille menoa varten, toinen30 ja toinen 25 vuotias. Puskurin/lamppujen alalistan ja lokasuojien väliset kumit oli aivan ehjiä ja uudennnahkean pehmeitä; tarvitsi vaan pesun. Nuo autot on olleetkyllä tallissa suurimman osan ajastaan...

SECciä korjannut peltiseppä kertoi huomanneensa saman että mersuissa vanhatkin kumiset osat kestää ikää, toisin kuin muissa merkeissä. Saa nähdä miten uudemmissa sitten...
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 164
Liittynyt: Ke 19.03.2008 10:49
ViestiLähetetty: La 15.09.2018 08:02
Kohta 200000 km mittarissa vm 12, W204, C 250 CDI:llä, abs anturi ja ahtoputki on jouduttu uusimaan normihuoltojen lisäksi, joten pidän tulosta hyvänä. Kulutus on jatkuvasti ollut 5 litran kahta puolen ja voimaa/kulkua piisaa. Nyt himottaisi vaihtaa uuteen E malliin lähinnä OM 654 moottorin takia ja E:n mittaristossa ei ole sitä naurettavaa irtonaisen näköistä tablettitietokonetta killumassa kojetaulun päällä, toki auto miellyttää muutenkin.
Kävin muutamia muitakin merkkejä koeajamassa esim edullista Kia optimusta Auto oli komea ja isohko mutta koeajo paljasti että oli niinkuin Ceedin tekniikka olisi laitettu vain isompaan koriin ja siltähän se konepellin alla näyttikin hyvin ilmavaa ja tyhjää. Kun kokeili muun merkkisiä autoja niin huomasi selkeästi että kyllä mersu vaan on aika hyvä ajettava ja tuntuu tukevalta sekä turvalliselta. Kyllä se vaan tuntuu että uudetkin mersut on edelleen laadukkaita ja pitkäikäisiä moneen muuhun verraten. Toki bemari on hyvä ajaa mutta ei jostain syystä herätä omistamisen halua, Audi, Volvo hmm no ei.
Tietty näistä Renun moottorisista Mersuista ei ole kokemusta, kyllähän niillä pikkudieseleillä ajetaan ainakin tosi isoja kilometrimääriä. mutta mieluummin Mersu Mersuna moottoria myöten.

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: La 14.01.2012 09:31
ViestiLähetetty: Ma 17.09.2018 17:36
Olen vastannut PK-yrityksen työsuhdeautoista runsaat kuusi vuotta. Minun aikanani firmaan on hankittu kaksi C-mersua, kaksi B-mersua, 10 VAG:n valmistamaa autoa, kaksi Opelia ja kaksi Fordia. Meillä autoilla ajetaan keskimäärin noin 100 000 km. Tässä otoksessa Mersut ovat olleet ylivoimaisesti luotettavimpia - niitä ei ole korjattu käyttöaikana kertaakaan. Myös Opelit ovat olleet lähes viattomia. VAG-tuotteiden joukossa on ollut kaksi hankalampaa ongelmatapausta, Fordeja en halua kommentoida lainkaan.

Oman 40-vuotisen autoilu-urani kaksi luotettavinta muutenkin mieluisinta autoani ovat edellinen ja nykyinen C-mersuni. Todennäköisesti minulle tulee vielä kolmas C-mersu ennen eläkeikää.
C 220d A 4matic + Airmatic sedan 2016
ex C 220 CDI A sedan 2012

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: To 27.04.2006 08:16
ViestiLähetetty: Ma 17.09.2018 20:48
audioman kirjoitti:Olen vastannut PK-yrityksen työsuhdeautoista runsaat kuusi vuotta. Minun aikanani firmaan on hankittu kaksi C-mersua, kaksi B-mersua, 10 VAG:n valmistamaa autoa, kaksi Opelia ja kaksi Fordia. Meillä autoilla ajetaan keskimäärin noin 100 000 km. Tässä otoksessa Mersut ovat olleet ylivoimaisesti luotettavimpia - niitä ei ole korjattu käyttöaikana kertaakaan. Myös Opelit ovat olleet lähes viattomia. VAG-tuotteiden joukossa on ollut kaksi hankalampaa ongelmatapausta, Fordeja en halua kommentoida lainkaan.

Oman 40-vuotisen autoilu-urani kaksi luotettavinta muutenkin mieluisinta autoani ovat edellinen ja nykyinen C-mersuni. Todennäköisesti minulle tulee vielä kolmas C-mersu ennen eläkeikää.

Ajelin parina päivänä miniän Mercedes Benz B 1,8 vai mikä joku B ja yllätyin tukevasta alustasta ja aika hiljaisista rengasäänistä ja pirun laiskasta koneesta ja ehkä oli sen takia niin hiljainen mutta oli maantiellä hiljaisempi kuin uusi farkku Leo Skoota kawasakin vihreä joku diisseli wrs mutta ei näitä ehkä voi verrata oikeisiin autoihin.
Pitäis ehkä mennä ajeleen vaikka jollain uudella Ceellä niin vois ajatusmaailma muuttua,no ei ihan helpolla.
124/500E/-92
124/320T/-95

Ex:iä 190/-65
115/250/-71
123/300D/83
190D/-91/-92
124/-89/-91/-93/-94/-95
124/TD/300E/-93
C200D/-93/-94-/95/-96/-98/-02
210/200D/-99
207/209/409 pakuja
Chevy van-90
Hiaceja muutama
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11244
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: La 29.09.2018 20:01
Kävin tänään Lahdessa 60tkm ajetulla bensa-W203:lla. Ihan laadukkaan oloinen auto, tarpeeksi moderni minulle. Tuntuu isommalta ja raskaammalta mitä onkaan. 300 km ajoa ja sinnepäin keskikulutus 6.4 sadalla, takaisin kotona niin näytti päivän lukemaksi 6.7 sadalle.
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver

Mersumies
Mersumies
Viestit: 4092
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus
ViestiLähetetty: La 29.09.2018 22:42
karra kirjoitti:Kävin tänään Lahdessa 60tkm ajetulla bensa-W203:lla. Ihan laadukkaan oloinen auto, tarpeeksi moderni minulle. Tuntuu isommalta ja raskaammalta mitä onkaan. 300 km ajoa ja sinnepäin keskikulutus 6.4 sadalla, takaisin kotona niin näytti päivän lukemaksi 6.7 sadalle.


w203 ja samoin w211 on ne mallit, joissa mersun laadun notkahdus ja siitä nouseminen näkyy. Surkeita autoja ensimmäiset vuosimallit kun taas viimeiset mallit oikeinkin hyviä.
W123 300TDT projekti
W460 240GD
W212 350cdi 4matic
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13056
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi
ViestiLähetetty: Su 30.09.2018 07:53
Mikä 211 ensimmäisistä malleista tekee surkean auton ja loppupään malleista oikeinkin hyvän ? Prefaceliftin SBC pelottaa joitain vieläkin noin paljon ?
...jo viidettätoista vuotta täällä saivartelemassa ;)
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3614
Liittynyt: Ke 15.09.2004 12:43
Paikkakunta: Salon seutu
ViestiLähetetty: Su 30.09.2018 08:13
Aika kuluu. Muutamia vuosia sitten oltiin yleisesti sitä mieltä, että 202 ja 210 oli pohjanoteeraus, josta alkoi pikkuhiljaa nousukausi... :D
Mersuton mies !!!

1998-2002; 2004-2018:
W123 200D
S124 E220T
W124 200D
W124 E200D
W202 C220
S210 E430T
W169 A150
W210 E320CDI
S211 E500T 4-M
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1514
Liittynyt: To 15.05.2003 10:00
Paikkakunta: Espoo
ViestiLähetetty: Su 30.09.2018 09:42
dealer kirjoitti:Mikä 211 ensimmäisistä malleista tekee surkean auton ja loppupään malleista oikeinkin hyvän ? Prefaceliftin SBC pelottaa joitain vieläkin noin paljon ?

Saksassa asuessani minulla oli -03 alle 100tkm ajettu S211 320CDI ja kun olin useamman kerran käyttänyt huollossa airmaticin, glykooliongelman, comandin yms takia, paikallinen merkkiliikkeen asentaja totesi että ”vuosi 2003 oli huono mersulla” Itse aikoi ostaa Jahreswagenin 2008 vuosimallin W211 jossa on lastentaudit poistettu.
Matti
Mersut nyt: S500 -04, 560SL -87
Entiset mersut: 320 T -94, 500SL -91, 280S -70, 300CE -88, 230EA-82, A140 A -01, E320 T -03, 350SL 4.5 -71
Fiat 124 Sport Spider -72
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13056
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi
ViestiLähetetty: Su 30.09.2018 10:00
Hyvähän se on toki että pelko pudottaa hintoja, mutta glykoliongelmakaan ei ole enää pitkään aikaan ollut ongelma, airmatic ei ole muuttunut yhtään miksikään vuosien varrella ja comand ei ole koskaan ollut mikään erityinen vikapaikka. Enemmän pelkäisin Delphin suuttimiakin :D
...jo viidettätoista vuotta täällä saivartelemassa ;)

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 233
Liittynyt: La 14.02.2015 04:53
ViestiLähetetty: Ma 15.10.2018 09:19
yksi paikka jossa laatueron materiaaleissa ja suunnittelussa huomaa on sisustassa olevat napit ja viikset. Aika monessa autossa on 200+tkm alannut maalit lähtedä symboleista. Mersussa pysyy hyvin koska ne käsittääseni on upotettuna. Tämä lisää valmistuskustannusta. Muovipuristinmuottiin pitää tehdä nämä pienet muodot ja sen mallineen teko on aina enemmän tai vähemmän kallista ja osittain myös käsityötä. Muotit myös kestää määrän X kikkareiden puristusta ja sitte tarvii uuden. Nahkamateriaalit kokonahkaisissa nappasisustoissa on aika kestäviä. Itellä 300+tkm ajettu jossa ei ole jälkeäkään kuljettajan sivutuessa. Minun mielestä laatua on myös ajokokemus. Kun katsoo esim W211 alustaa, tulee mieleen että auton saisi vähemmälläkin osamäärällä sekä halvemmallakin tehtyä.
Entinen S211.222 Om642 + 722.9, nykyinen S211.254 + 722.9

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 134
Liittynyt: To 13.07.2017 12:18
ViestiLähetetty: Ma 15.10.2018 17:40
dealer kirjoitti:Mikä 211 ensimmäisistä malleista tekee surkean auton ja loppupään malleista oikeinkin hyvän ? Prefaceliftin SBC pelottaa joitain vieläkin noin paljon ?

Tuota minäkin ihmettelin. Mahtaa ne loppupään 211:set olla melko mahtavia pelejä kun tuo oma '04:kin on minusta erinomainen auton ikä ja teknisten pillien ja viheltimien määrä huomioiden. *kopkop*
Edellinen

Paluu Muuta Mersuasiaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa







AUTOIHINvaraOSAT.fi

kl-varaosat.fi

mbosa.fi

https://Www.AutoDoc.fi

www.merteil.fi