W205 C-sarja

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1577
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
ViestiLähetetty: Su 30.09.2018 12:57
partajaara kirjoitti:
tahtoomersun kirjoitti:
Jarpsa82 kirjoitti:Toinen kysymys koskee automaattilaatikon öljyn vaihtoja. Mitenköhän kuuluu ohjelmaan? Ootteko ite teettäny esim 100tkm välein?

60tkm

Veho kertoi minulle että 120 tkm / 5v olisi huolto-ohjelmassa vaihtoväli.

Myyvät mielummin laatikkoremonttia kuin huoltoa... On paljon edullisempaa käyttäjälle vaihtaa öljyt kuin korjata laatikkoa.

Joskushan suosittelivat, että kerran vaihdetaan ja sitten ei ikinä, oli varmaan tuottoisaa korjaamolle :roll:
Perheessä:
W208 CLK 320 -99
S 212 E 200 CDI -11
C126 500 SEC-89
ex
W211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
"Tahto voittaa järjen"

Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 277
Liittynyt: Ke 12.05.2010 21:45
Paikkakunta: Espoo
ViestiLähetetty: Ti 02.10.2018 16:47
Onkos kokemuksia jo 200+tkm ajetuista?

Onko nokkaketjut venyneet tai kiristimiä vaihdettu?
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 277
Liittynyt: Ke 12.05.2010 21:45
Paikkakunta: Espoo
ViestiLähetetty: Ke 10.10.2018 15:54
Aika hiljaista. Pitänee itse kokeilla tuollainen 150-200tkm ajettu 205, hinnat alkaa olla siedettävällä tasolla näin keskituloisellekin...

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Su 04.02.2018 21:45
ViestiLähetetty: Pe 26.10.2018 23:52
tahtoomersun kirjoitti:
partajaara kirjoitti:
tahtoomersun kirjoitti:
Jarpsa82 kirjoitti:Toinen kysymys koskee automaattilaatikon öljyn vaihtoja. Mitenköhän kuuluu ohjelmaan? Ootteko ite teettäny esim 100tkm välein?

60tkm

Veho kertoi minulle että 120 tkm / 5v olisi huolto-ohjelmassa vaihtoväli.

Myyvät mielummin laatikkoremonttia kuin huoltoa... On paljon edullisempaa käyttäjälle vaihtaa öljyt kuin korjata laatikkoa.

Joskushan suosittelivat, että kerran vaihdetaan ja sitten ei ikinä, oli varmaan tuottoisaa korjaamolle :roll:


Tommosta PDF:ää lueskellessa mainittiin

"Optimized vehicle cooling, an improved fluid formula, and reduced friction throughout the transmission translate into extended service intervals, whereby the fluid no longer must be replaced the first 50,000 km, but every 125,000 km only."
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 326
Liittynyt: Ti 27.05.2008 16:55
Paikkakunta: Vantaa
ViestiLähetetty: Ma 29.10.2018 08:55
Tuli tohon omaan 250deehen asennettua ylläpitolaturi, työmatka kun on alle 10km niin tuo webaston käyttö todennäköisesti tuhoaisi akun aika nopeasti. Eipä hirveästi ole ylinmäärästä tilaa enää näissä nykyautoissa asennella mitään ylimäärästä, akun vierestä löytyi juuri ja juuri sopivan verran tilaa. Laturiksi tuli DEFA:n 12A malli, lähinnä sen takia että asennus on helppo tehdä siististi defakaapeleilla ja tolpasta kun tulee sähköä vain se 2 tuntia kerrallaan niin ehtii edes hieman ladata.

Tosiaan tämä oli ainoa kohta mihin tuo laturi mahtui, akun ympäri kun menee vielä tuulilasin vedenpoistot niin se tekee vielä oman lisänsä tuohon ahtauteen.
Kuva

Helppo oli tosin kytkeä tuo laturi, akun vieressä oli maadoituspiste ja myös tyhjä paikka johon kävi kivasti tuo laturin plus-johto.
Kuva

Nyt kelpaa webastoa huudattaa ja kestää ehkä akkukin talven yli :)
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti :D )
S205 C250d -14

ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94

Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Pe 02.11.2018 11:57
ViestiLähetetty: Ma 19.11.2018 19:25
erkkimersu kirjoitti:
erkkimersu kirjoitti:
markoala kirjoitti:
erkkimersu kirjoitti:Osaatteko sanoa mistä johtuu w205 (220diesel), rattia kääneltäessä tuntuu pieni klonksahdus käsissä? Autolla ajettu 70tkm


Kuuluuko myös kanttikiven ylityksessä tietyssä kääntökulmassa lonks?


Ei kuulu. Kuuluu yleensä silloin jos kaarrat ensin vaikka oikealle ja sitten punot vasempaan päin. Semmonen pienen pieni klonks ääni ja ei läheskään aina. Tuntuu, että klonsahdus/ napsahdus tulee nimenomaan ”ratista” eikä ehkä niinkään mistään alustasta.


Noniin. Varasin tänään ajan huoltoon. Hammastanko tarkastuksen kohteena. Meleko vehkeitä...


Itsellä oli samanlainen ominaisuus C200 vm. 2014 bensamersussa. Kouvolassa Auto-Suni tutki asiaa ja havaitsivat, että ratin airbagin takana/pohjassa oleva alumiinilevy oli saattanut olla vähän löystynyt. Kiristivät levyn ruuvit ja klonksuminen lopui.

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Ma 26.10.2015 20:57
ViestiLähetetty: Ti 20.11.2018 16:04
Konehuoneessa oli irrallaan tuollainen muoviletku, paisarin vierestä sen löysin. :think:
Osaako kukaan antaa valistunutta arvausta mihin se kuuluu?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S205 C 180 BlueTec T A Premium Business, MY 2015, OM626 + 7g
Ex: S211 E 200 cdi aut. 2008, OM646 + 5g
Ex: R129 300SL 1990

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: Ti 14.08.2012 08:47
Paikkakunta: Uusimaa
ViestiLähetetty: La 24.11.2018 06:02
300d tullut hinnastoihin 4maticcina, varsin maltillinen hintaero 220d verrattuna. 300d myös pari grammaa pienemmät päästöt.
Eihän siinä sitten muu auttanut kuin kätellä 300d.
W205 250d 4matic -16

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Su 04.02.2018 21:45
ViestiLähetetty: Ma 26.11.2018 23:02
teekoo67 kirjoitti:
erkkimersu kirjoitti:
erkkimersu kirjoitti:
markoala kirjoitti:
erkkimersu kirjoitti:Osaatteko sanoa mistä johtuu w205 (220diesel), rattia kääneltäessä tuntuu pieni klonksahdus käsissä? Autolla ajettu 70tkm


Kuuluuko myös kanttikiven ylityksessä tietyssä kääntökulmassa lonks?


Ei kuulu. Kuuluu yleensä silloin jos kaarrat ensin vaikka oikealle ja sitten punot vasempaan päin. Semmonen pienen pieni klonks ääni ja ei läheskään aina. Tuntuu, että klonsahdus/ napsahdus tulee nimenomaan ”ratista” eikä ehkä niinkään mistään alustasta.


Noniin. Varasin tänään ajan huoltoon. Hammastanko tarkastuksen kohteena. Meleko vehkeitä...


Itsellä oli samanlainen ominaisuus C200 vm. 2014 bensamersussa. Kouvolassa Auto-Suni tutki asiaa ja havaitsivat, että ratin airbagin takana/pohjassa oleva alumiinilevy oli saattanut olla vähän löystynyt. Kiristivät levyn ruuvit ja klonksuminen lopui.


Mulla kuuluu tai pidemmin tuntuu pienen pieni naksahdus aika ajoin normiajossa. Tänään tuli Veholta soitto, että takainsinkutsu ois ohjausakselin tms vuoksi. Keskiviikkona huoltoon. Samalla otan lisäainekäsittelyn sen Nestegaten vuoksi, vaikka oireita ei olekkaan. Pitää ottaa kun sitä tarjotaan. Päivitän detailit miten meni ja mitä korjasivat.

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Su 04.02.2018 21:45
ViestiLähetetty: Ke 28.11.2018 20:50
kapupetri kirjoitti:
teekoo67 kirjoitti:
erkkimersu kirjoitti:
erkkimersu kirjoitti:
markoala kirjoitti:
erkkimersu kirjoitti:Osaatteko sanoa mistä johtuu w205 (220diesel), rattia kääneltäessä tuntuu pieni klonksahdus käsissä? Autolla ajettu 70tkm


Kuuluuko myös kanttikiven ylityksessä tietyssä kääntökulmassa lonks?


Ei kuulu. Kuuluu yleensä silloin jos kaarrat ensin vaikka oikealle ja sitten punot vasempaan päin. Semmonen pienen pieni klonks ääni ja ei läheskään aina. Tuntuu, että klonsahdus/ napsahdus tulee nimenomaan ”ratista” eikä ehkä niinkään mistään alustasta.


Noniin. Varasin tänään ajan huoltoon. Hammastanko tarkastuksen kohteena. Meleko vehkeitä...


Itsellä oli samanlainen ominaisuus C200 vm. 2014 bensamersussa. Kouvolassa Auto-Suni tutki asiaa ja havaitsivat, että ratin airbagin takana/pohjassa oleva alumiinilevy oli saattanut olla vähän löystynyt. Kiristivät levyn ruuvit ja klonksuminen lopui.


Mulla kuuluu tai pidemmin tuntuu pienen pieni naksahdus aika ajoin normiajossa. Tänään tuli Veholta soitto, että takainsinkutsu ois ohjausakselin tms vuoksi. Keskiviikkona huoltoon. Samalla otan lisäainekäsittelyn sen Nestegaten vuoksi, vaikka oireita ei olekkaan. Pitää ottaa kun sitä tarjotaan. Päivitän detailit miten meni ja mitä korjasivat.



Ehkä tilanne hieman parani, liekkö sivuoire, koska rattihommia tekivät. Tää oli kuitenkin se takaisinkutsu (Trafin sivulta lainattu)

Vikakohde: Ohjausakseli

Teille toimitetuissa C-sarjan ja GLC-sarjan (mallisarjat 205 ja 253) autoissa saattaa ohjauspyörän riittämättömän maadotuksen seurauksena, jos ohjauspyörämodulissa olevan liitäntäspiraalin johdinpinnoissa on samanaikaisesti vaurio, staattisen sähkön varauksen purkautuminen voi aiheuttaa kuljettajan turvatyynyn aiheettoman laukeamisen. Johdinpintojen vauriosta kuljettaja saa tiedon mittariston näyttöön ilmestyvällä turvatyynyn varoitusviestillä ja mittaristoon syttyvällä turvatyynyjen punaisella varoitusvalolla. Kuljettajan turvatyynyn aiheeton laukeaminen voisi aiheuttaa kuljettajan loukkaantumisvaaran ja lisätä onnettomuusvaaraa.

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: To 26.05.2016 07:55
ViestiLähetetty: Ke 05.12.2018 07:14
Jos käytettynä ostaa tälläistä niin onko alkupään mallit (2014/2015) ihan hyviä ostoksia vai onko niissä lastentauteja?

Mersumies
Mersumies
Viestit: 714
Liittynyt: Pe 27.01.2006 09:24
ViestiLähetetty: Ke 05.12.2018 11:34
Rey kirjoitti:Jos käytettynä ostaa tälläistä niin onko alkupään mallit (2014/2015) ihan hyviä ostoksia vai onko niissä lastentauteja?


Ainakin 2015 meni johtosarja uusksi kun ABS boxiin pääsi vettä sitä kautta = jarrut veks.
Jokohan kaikki ko autot on korjattu...
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001, Volvo S40 2.4i manuaali, 170hk, 2005
Kuva
Avatar
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: La 30.11.2013 22:43
Paikkakunta: Lieto
ViestiLähetetty: To 06.12.2018 22:11
taky kirjoitti:
Rey kirjoitti:Jos käytettynä ostaa tälläistä niin onko alkupään mallit (2014/2015) ihan hyviä ostoksia vai onko niissä lastentauteja?


Ainakin 2015 meni johtosarja uusksi kun ABS boxiin pääsi vettä sitä kautta = jarrut veks.
Jokohan kaikki ko autot on korjattu...


Ei ole ainakaan omaan 2014-malliseen mitään virallista korjausta tehty. Oston jälkeen katsoin heti liittimen kunnon ja tein 5 litran muovikannusta leikkaamalla hatun ABS-koneistolle.

Jossain vaiheessa (2016?) uusissa autoissa tuulilasin alla oleva muovi on vaihtunut parannettuun versioon, jossa sadevesi ei mene suoraan ABS-koneiston päälle.

Liitteen kuvassa vasemmalla vanhan mallinen muovi ja oikealla parannettu versio. Kuvaan merkitty kohta josta vesi menee ABS-koneiston päälle.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
03/14 W205 C 220 BlueTec
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 814
Liittynyt: La 31.10.2009 16:56
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Pe 07.12.2018 14:30
Mun auto on toimitettu 07/2015 ja siinä on ainakin tuo uudistettu muovi. Jos siis ymmärrän oikein mistä tässä nyt on kysymys.

Kuva
1989 560 SEC
1989 300 SEL
2015 C 200

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: La 25.04.2015 06:15
ViestiLähetetty: Su 23.12.2018 09:26
Moro, jos tähteen takaisin siirtyisi, niin mielessä ollut c350e.

https://m.nettiauto.com/mercedes-benz/c ... 0&vifNav=Y

Tuleeko mieleen heti jotain varustetta mikä kyseisestä yksilöstä uupuu?
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 277
Liittynyt: Ke 12.05.2010 21:45
Paikkakunta: Espoo
ViestiLähetetty: Su 23.12.2018 10:15
Ottol kirjoitti:Moro, jos tähteen takaisin siirtyisi, niin mielessä ollut c350e.

https://m.nettiauto.com/mercedes-benz/c ... 0&vifNav=Y

Tuleeko mieleen heti jotain varustetta mikä kyseisestä yksilöstä uupuu?

Vaikea sanoa ilman varustelistausta, mutta pikaisella silmäyksellä puuttuu ainakin kattoluukku, kaistavahti, head-up display, istuimien tuuletus, parempi äänentoisto (Burmester), Thermotronic, Webasto ja lohkolämmitin? Kuvista en myöskään osaa sanoa onko Distronic+, COMAND ja onko nahkapenkit vaiko keinonahka?
Viimeksi muokannut egyptian päivämäärä Su 23.12.2018 11:35, muokattu yhteensä 1 kerran

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Pe 28.11.2008 13:27
Paikkakunta: Helsinki
ViestiLähetetty: Su 23.12.2018 11:33
egyptian kirjoitti:
Ottol kirjoitti:Moro, jos tähteen takaisin siirtyisi, niin mielessä ollut c350e.

https://m.nettiauto.com/mercedes-benz/c ... 0&vifNav=Y

Tuleeko mieleen heti jotain varustetta mikä kyseisestä yksilöstä uupuu?

Vaikea sanoa ilman varustelistausta, mutta pikaisella silmäyksellä puuttuu ainakin kattoluukku, kaistavahti, head-up display, istuimien tuuletus, parempi äänentoisto (Burmester). Kuvista en myöskään osaa sanoa onko Distronic+, COMAND ja onko nahkapenkit vaiko keinonahka?
Kuvien perusteella ei Distroniccia eikä Comandia ja penkit on articoa. Lisäksi puuttuu AMG-ulkopaketti jota ei alkupään vuosimalleissa saanut C350e-malleihin.

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: La 14.01.2012 09:31
ViestiLähetetty: Ti 25.12.2018 13:28
Splitti51 kirjoitti:300d tullut hinnastoihin 4maticcina, varsin maltillinen hintaero 220d verrattuna. 300d myös pari grammaa pienemmät päästöt.
Eihän siinä sitten muu auttanut kuin kätellä 300d.

Tuo on erittäin houkutteleva vaihtoehto minullekin, kun uuden auton tilaus tulee talven aikana ajankohtaiseksi. Odottelen vielä muutaman viikon, josko 300d 4maticin saisi koeajoon ennen hankintapäätöstä.

Periaatteessa lataushybridit kiinnostaisivat vielä enemmän, mutta niitä ei ole tulossa nelivetona jota kaipaan huonosti auratun mökkitien takia, eikä katumaasturi le minun juttuni. Nykyinen C220d sedan 4matic + Airmatic -autoni on osoittautunut minun käytössäni erinomaiseksi.
C 220d A 4matic + Airmatic sedan 2016
ex C 220 CDI A sedan 2012
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 400
Liittynyt: Ke 09.01.2013 15:38
Paikkakunta: Helsinki
ViestiLähetetty: Ke 02.01.2019 12:06
Nopea kyssäri täällä, kun en uutta aihetta moisesta viitsi tehdä. Kuuluisiko mittarivalaistuksen säätörulla olla valaistu? Muissa namiskoissa vieressä on valaitus, mutta rulla näyttää minulla olevan pimeä.
Ajossa: W205 C180 A Edition AMG 2018
Ex:
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari

Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ti 01.01.2019 13:32
ViestiLähetetty: Ke 02.01.2019 14:03
Moi vaan kaikille.

Tuli ensimmäinen mersu hommattua, ja malliksi tuli W205 220 bluetec 11/2014, 108tkm - Premiun Business, Polar White.
Autossa sport täysnahkapenkit, jos jotakin pitää huomioida :clap:

Ruotsista tuotu, autolla ajoa takana 1000km ja ihan olen ollut tyytyväinen.

2 takaisin kutsua oli, kun veholta kysyin - Airbag ja Automaattilaatikon joku putki.

Otin myös imuputken talven ajaksi pois, niin ei mene ilmansuodatin pyryssä jäähän, niin kuin joillakin on täällä mennyt. Myös ABS -yksikkö ja pissapojan alla oleva elektroniikka suojattu.

Kyselin Veholta, että onko joskus vaihdettu ketjunkiristimen tiivisterengas, kun minulla siitä ei ole tietoa, niin eipä sieltä vastausta saanut. Kuitenkin takaisinkutsu on 2/2014 ja 11/2014 valmistetuissa autoissa. Ehkä se on huollettu, ehkä ei. Kone ei rallata muutenkaan kylmänä edes hetkistä. Onko sitten ihme?
Suhinoitakaan ei kuulu, että on varmaan Ruotsissa vaihdettu ikkunat/tiivisteet, mistä täälläkin on ollut puhetta.

Määräaikaishuollot teetetty valtuutetulla Ruotsissa.
Öljynä ollut 0w-30. Jatkossa öljynvaihto 12tkm.

Mitä öljyä muut ovat laittaneet/laitattaneet??

ILS LED-ajovalot automaatilla ovat kyllä tosi hyvä keksintö.

Jossain vaiheessa Tuikulla ohjelmaan päivitystä..

Näillä mennään.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 814
Liittynyt: La 31.10.2009 16:56
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ke 02.01.2019 23:32
Legge kirjoitti:Nopea kyssäri täällä, kun en uutta aihetta moisesta viitsi tehdä. Kuuluisiko mittarivalaistuksen säätörulla olla valaistu? Muissa namiskoissa vieressä on valaitus, mutta rulla näyttää minulla olevan pimeä.


Ei ole mullakaan valaistu kyseinen hanikka.
1989 560 SEC
1989 300 SEL
2015 C 200

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1577
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
ViestiLähetetty: To 03.01.2019 12:57
Essential_ kirjoitti:
Jossain vaiheessa Tuikulla ohjelmaan päivitystä..

Näillä mennään.

"Optimoinnilla" saa hyvänkin auton pilattua.....
Perheessä:
W208 CLK 320 -99
S 212 E 200 CDI -11
C126 500 SEC-89
ex
W211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
"Tahto voittaa järjen"

Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 9529
Liittynyt: Pe 25.07.2008 20:26
Paikkakunta: Finland Proper
ViestiLähetetty: To 03.01.2019 13:20
tahtoomersun kirjoitti:
Essential_ kirjoitti:
Jossain vaiheessa Tuikulla ohjelmaan päivitystä..

Näillä mennään.

"Optimoinnilla" saa hyvänkin auton pilattua.....


Tässä ei puhuttukaan "optiomoinista" vaan optimoinnista, Tuikulla käynnistä.

PS. vähän respectiä, täällä on helppo heittää kommenttia ja Tuikku maksaa senkin lystin (suurelta osin, foorumin sponsorina).

Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Pe 04.01.2019 08:27
ViestiLähetetty: Pe 04.01.2019 08:32
80-luvun lopulta kun istuin ensimmäistä kertaa johtotähden (w124 300d) kyytiin on mielessä ollut, että tällainen auto pitää saada. :geek:

Nyt ostossa hankinnassa C-sarjalainen 2015 vuosimallia 250d 4matic.

Onko raatilla näistä kokemuksia tai tietoa josta ostajan kannattaisi olla kartalla?
Näillä tuppaa olemaan se 150 000 ajettu kun myyntiin tulevat, ei luulisi olevan vielä ongelma?

Kiitos raatille vastauksista etukäteen.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1577
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
ViestiLähetetty: Pe 04.01.2019 12:26
DBFI kirjoitti:
tahtoomersun kirjoitti:
Essential_ kirjoitti:
Jossain vaiheessa Tuikulla ohjelmaan päivitystä..

Näillä mennään.

"Optimoinnilla" saa hyvänkin auton pilattua.....


Tässä ei puhuttukaan "optiomoinista" vaan optimoinnista, Tuikulla käynnistä.

PS. vähän respectiä, täällä on helppo heittää kommenttia ja Tuikku maksaa senkin lystin (suurelta osin, foorumin sponsorina).

Eli foorumilla saa keskustella ja kertoa vain sellaisista aiheista mistä rahoittajat ei pahoita mieltään? :crazy: vaikuttaa kovin pohjoikorealaiselta ajattelumallilta :shifty:
Perheessä:
W208 CLK 320 -99
S 212 E 200 CDI -11
C126 500 SEC-89
ex
W211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
"Tahto voittaa järjen"

Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 9529
Liittynyt: Pe 25.07.2008 20:26
Paikkakunta: Finland Proper
ViestiLähetetty: Pe 04.01.2019 17:19
tahtoomersun kirjoitti:Eli foorumilla saa keskustella ja kertoa vain sellaisista aiheista mistä rahoittajat ei pahoita mieltään? :crazy: vaikuttaa kovin pohjoikorealaiselta ajattelumallilta :shifty:


Keskustella saa vapaasti ja saa täällä toisia haukkuakin vapaasti (olen huomannut). Tuikulta ei juuri pinna pala asiattomistakaan viesteistä, itsellä pinna vähän herkemmässä (vähän kuten sinulla kaikenlainen kritiikki mersuja kohtaan).

Keskustelussa vaan olisi mukava tuoda jotain perusteluja omille mielipiteilleen, aiempaa kommenttiasi en oikein keskusteluksi lukisi. Tuossahan edellä vain sanoit että "optimoinnilla" saa auton pilattua ja kun siinä lainattiin tekstiä tuikutuksesta niin helposti olettaa kritiikin menevän siihen suuntaan. Itse en lähde perustelemaan tuikutuksen hyviä tai huonoja puolia, siitä on kattavat threadit jo valmiina.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1577
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
ViestiLähetetty: La 05.01.2019 11:18
DBFI kirjoitti:
tahtoomersun kirjoitti:Eli foorumilla saa keskustella ja kertoa vain sellaisista aiheista mistä rahoittajat ei pahoita mieltään? :crazy: vaikuttaa kovin pohjoikorealaiselta ajattelumallilta :shifty:


Keskustella saa vapaasti ja saa täällä toisia haukkuakin vapaasti (olen huomannut). Tuikulta ei juuri pinna pala asiattomistakaan viesteistä, itsellä pinna vähän herkemmässä (vähän kuten sinulla kaikenlainen kritiikki mersuja kohtaan).

Keskustelussa vaan olisi mukava tuoda jotain perusteluja omille mielipiteilleen, aiempaa kommenttiasi en oikein keskusteluksi lukisi. Tuossahan edellä vain sanoit että "optimoinnilla" saa auton pilattua ja kun siinä lainattiin tekstiä tuikutuksesta niin helposti olettaa kritiikin menevän siihen suuntaan. Itse en lähde perustelemaan tuikutuksen hyviä tai huonoja puolia, siitä on kattavat threadit jo valmiina.


Kyllä Meruja saa ja pitääkin kritisoida, ei siitä kannata hermostua. Perusteluja tuohon mielipiteelleni "optimoinnista" on monia, mutta niitä ei tarvita kuin yksi: auto on sen jälkeen tieliikennekelvoton. Tämän kyllä asiantuntijakin tietää.... Tietysti jos ohjelmalle on haettu hyväksyntä asiaankuuluvalta laitokselta ja auto muutoskatsastettu, niin sitten olen väärässä.
Viimeksi muokannut tahtoomersun päivämäärä La 05.01.2019 12:28, muokattu yhteensä 1 kerran
Perheessä:
W208 CLK 320 -99
S 212 E 200 CDI -11
C126 500 SEC-89
ex
W211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
"Tahto voittaa järjen"

Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 9529
Liittynyt: Pe 25.07.2008 20:26
Paikkakunta: Finland Proper
ViestiLähetetty: La 05.01.2019 11:35
OK, "pilattuja" tuolla aiemmassa kommentissa tarkoittikin ajoltaan (eri tavoin) parannettua autoa joka ei välttämättä täytä kaikkia määräyksiä vaikka katsastuksesta meneekin läpi. Siitä voidaan olla samaa mieltä. En vain osannut samalla tavalla tulkita sitä alkuperäistä kommenttiasi.

PS. rumilus laittoi YV:tä ja kertoi että tuikulla ei ole hommaan akkreditointia mutta hänellä on. Sieltä vaan pyytämään leimat paperiin. :thumbup:

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: To 02.08.2018 11:10
ViestiLähetetty: La 05.01.2019 11:56
tahtoomersun kirjoitti:
DBFI kirjoitti:
tahtoomersun kirjoitti:Eli foorumilla saa keskustella ja kertoa vain sellaisista aiheista mistä rahoittajat ei pahoita mieltään? :crazy: vaikuttaa kovin pohjoikorealaiselta ajattelumallilta :shifty:


Keskustella saa vapaasti ja saa täällä toisia haukkuakin vapaasti (olen huomannut). Tuikulta ei juuri pinna pala asiattomistakaan viesteistä, itsellä pinna vähän herkemmässä (vähän kuten sinulla kaikenlainen kritiikki mersuja kohtaan).

Keskustelussa vaan olisi mukava tuoda jotain perusteluja omille mielipiteilleen, aiempaa kommenttiasi en oikein keskusteluksi lukisi. Tuossahan edellä vain sanoit että "optimoinnilla" saa auton pilattua ja kun siinä lainattiin tekstiä tuikutuksesta niin helposti olettaa kritiikin menevän siihen suuntaan. Itse en lähde perustelemaan tuikutuksen hyviä tai huonoja puolia, siitä on kattavat threadit jo valmiina.


Kyllä Meruja saa ja pitääkin kritisoida, ei siitä kannata hermostua. Perusteluja tuohon mielipiteelleni "optimoinnista" on monia, mutta niitä ei tarvita kuin yksi: auto on sen jälkeen tieliikennekelvoton. Tämän kyllä asiantuntijakin tietää.... Tietysti jos ohjelmalle on haettu hyväksyntä asiaankuuluvalta laitokselta, niin sitten olen väärässä.



Joo..nämä dieselmoottoreiden ohjelmamuutokset vaikuttavat autoveropäätökseen/ käyttövoimamaksuihin, jollaisena auto on maahan tuotu. Pienhiukkasten ja typen oksidien lisääntyminen ohjelmamuutoksen johdosta autoa ei lain mukaan saa käyttää, ennekuin päästöisyysnormit täyttyvät tai ohjelmamuutettua autoa verotetaan todellisten päästöjen mukaan. Trafi on jälkijättöisesti auttamatta retuperällä, hallinnoimalla koko ajoneuvojen käyttövoimaveron ja autoveron valvonnan suhteen. Kaikki ajoneuvot jotka eivät täytä lain mukaista velvoitetta , olisi käyttökielto asetettava voimaan heti.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2689
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna
ViestiLähetetty: La 05.01.2019 13:03
DBFI kirjoitti:OK,

PS. rumilus laittoi YV:tä ja kertoi että tuikulla ei ole hommaan akkreditointia mutta hänellä on. Sieltä vaan pyytämään leimat paperiin. :thumbup:


Juuujuuuu :clap: :lol:
EdellinenSeuraava

Paluu Muuta Mersuasiaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 8 vierailijaa







AUTOIHINvaraOSAT.fi

kl-varaosat.fi

https://Www.AutoDoc.fi