W205 C-sarja

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1519
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
ViestiLähetetty: Su 30.09.2018 12:57
partajaara kirjoitti:
tahtoomersun kirjoitti:
Jarpsa82 kirjoitti:Toinen kysymys koskee automaattilaatikon öljyn vaihtoja. Mitenköhän kuuluu ohjelmaan? Ootteko ite teettäny esim 100tkm välein?

60tkm

Veho kertoi minulle että 120 tkm / 5v olisi huolto-ohjelmassa vaihtoväli.

Myyvät mielummin laatikkoremonttia kuin huoltoa... On paljon edullisempaa käyttäjälle vaihtaa öljyt kuin korjata laatikkoa.

Joskushan suosittelivat, että kerran vaihdetaan ja sitten ei ikinä, oli varmaan tuottoisaa korjaamolle :roll:
Perheessä:
W208 CLK 320 -99
S 212 E 200 CDI -11
C126 500 SEC-89
ex
W211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
"Tahto voittaa järjen"

Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 265
Liittynyt: Ke 12.05.2010 21:45
Paikkakunta: Espoo
ViestiLähetetty: Ti 02.10.2018 16:47
Onkos kokemuksia jo 200+tkm ajetuista?

Onko nokkaketjut venyneet tai kiristimiä vaihdettu?
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 265
Liittynyt: Ke 12.05.2010 21:45
Paikkakunta: Espoo
ViestiLähetetty: Ke 10.10.2018 15:54
Aika hiljaista. Pitänee itse kokeilla tuollainen 150-200tkm ajettu 205, hinnat alkaa olla siedettävällä tasolla näin keskituloisellekin...

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Su 04.02.2018 21:45
ViestiLähetetty: Pe 26.10.2018 23:52
tahtoomersun kirjoitti:
partajaara kirjoitti:
tahtoomersun kirjoitti:
Jarpsa82 kirjoitti:Toinen kysymys koskee automaattilaatikon öljyn vaihtoja. Mitenköhän kuuluu ohjelmaan? Ootteko ite teettäny esim 100tkm välein?

60tkm

Veho kertoi minulle että 120 tkm / 5v olisi huolto-ohjelmassa vaihtoväli.

Myyvät mielummin laatikkoremonttia kuin huoltoa... On paljon edullisempaa käyttäjälle vaihtaa öljyt kuin korjata laatikkoa.

Joskushan suosittelivat, että kerran vaihdetaan ja sitten ei ikinä, oli varmaan tuottoisaa korjaamolle :roll:


Tommosta PDF:ää lueskellessa mainittiin

"Optimized vehicle cooling, an improved fluid formula, and reduced friction throughout the transmission translate into extended service intervals, whereby the fluid no longer must be replaced the first 50,000 km, but every 125,000 km only."
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 311
Liittynyt: Ti 27.05.2008 16:55
Paikkakunta: Vantaa
ViestiLähetetty: Ma 29.10.2018 08:55
Tuli tohon omaan 250deehen asennettua ylläpitolaturi, työmatka kun on alle 10km niin tuo webaston käyttö todennäköisesti tuhoaisi akun aika nopeasti. Eipä hirveästi ole ylinmäärästä tilaa enää näissä nykyautoissa asennella mitään ylimäärästä, akun vierestä löytyi juuri ja juuri sopivan verran tilaa. Laturiksi tuli DEFA:n 12A malli, lähinnä sen takia että asennus on helppo tehdä siististi defakaapeleilla ja tolpasta kun tulee sähköä vain se 2 tuntia kerrallaan niin ehtii edes hieman ladata.

Tosiaan tämä oli ainoa kohta mihin tuo laturi mahtui, akun ympäri kun menee vielä tuulilasin vedenpoistot niin se tekee vielä oman lisänsä tuohon ahtauteen.
Kuva

Helppo oli tosin kytkeä tuo laturi, akun vieressä oli maadoituspiste ja myös tyhjä paikka johon kävi kivasti tuo laturin plus-johto.
Kuva

Nyt kelpaa webastoa huudattaa ja kestää ehkä akkukin talven yli :)
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti :D )
S205 C250d -14

ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94

Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Pe 02.11.2018 11:57
ViestiLähetetty: Ma 19.11.2018 19:25
erkkimersu kirjoitti:
erkkimersu kirjoitti:
markoala kirjoitti:
erkkimersu kirjoitti:Osaatteko sanoa mistä johtuu w205 (220diesel), rattia kääneltäessä tuntuu pieni klonksahdus käsissä? Autolla ajettu 70tkm


Kuuluuko myös kanttikiven ylityksessä tietyssä kääntökulmassa lonks?


Ei kuulu. Kuuluu yleensä silloin jos kaarrat ensin vaikka oikealle ja sitten punot vasempaan päin. Semmonen pienen pieni klonks ääni ja ei läheskään aina. Tuntuu, että klonsahdus/ napsahdus tulee nimenomaan ”ratista” eikä ehkä niinkään mistään alustasta.


Noniin. Varasin tänään ajan huoltoon. Hammastanko tarkastuksen kohteena. Meleko vehkeitä...


Itsellä oli samanlainen ominaisuus C200 vm. 2014 bensamersussa. Kouvolassa Auto-Suni tutki asiaa ja havaitsivat, että ratin airbagin takana/pohjassa oleva alumiinilevy oli saattanut olla vähän löystynyt. Kiristivät levyn ruuvit ja klonksuminen lopui.

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Ma 26.10.2015 20:57
ViestiLähetetty: Ti 20.11.2018 16:04
Konehuoneessa oli irrallaan tuollainen muoviletku, paisarin vierestä sen löysin. :think:
Osaako kukaan antaa valistunutta arvausta mihin se kuuluu?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S205 C 180 BlueTec T A Premium Business, MY 2015, OM626 + 7g
Ex: S211 E 200 cdi aut. 2008, OM646 + 5g
Ex: R129 300SL 1990

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Ti 14.08.2012 08:47
Paikkakunta: Uusimaa
ViestiLähetetty: La 24.11.2018 06:02
300d tullut hinnastoihin 4maticcina, varsin maltillinen hintaero 220d verrattuna. 300d myös pari grammaa pienemmät päästöt.
Eihän siinä sitten muu auttanut kuin kätellä 300d.
W205 250d 4matic -16

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Su 04.02.2018 21:45
ViestiLähetetty: Ma 26.11.2018 23:02
teekoo67 kirjoitti:
erkkimersu kirjoitti:
erkkimersu kirjoitti:
markoala kirjoitti:
erkkimersu kirjoitti:Osaatteko sanoa mistä johtuu w205 (220diesel), rattia kääneltäessä tuntuu pieni klonksahdus käsissä? Autolla ajettu 70tkm


Kuuluuko myös kanttikiven ylityksessä tietyssä kääntökulmassa lonks?


Ei kuulu. Kuuluu yleensä silloin jos kaarrat ensin vaikka oikealle ja sitten punot vasempaan päin. Semmonen pienen pieni klonks ääni ja ei läheskään aina. Tuntuu, että klonsahdus/ napsahdus tulee nimenomaan ”ratista” eikä ehkä niinkään mistään alustasta.


Noniin. Varasin tänään ajan huoltoon. Hammastanko tarkastuksen kohteena. Meleko vehkeitä...


Itsellä oli samanlainen ominaisuus C200 vm. 2014 bensamersussa. Kouvolassa Auto-Suni tutki asiaa ja havaitsivat, että ratin airbagin takana/pohjassa oleva alumiinilevy oli saattanut olla vähän löystynyt. Kiristivät levyn ruuvit ja klonksuminen lopui.


Mulla kuuluu tai pidemmin tuntuu pienen pieni naksahdus aika ajoin normiajossa. Tänään tuli Veholta soitto, että takainsinkutsu ois ohjausakselin tms vuoksi. Keskiviikkona huoltoon. Samalla otan lisäainekäsittelyn sen Nestegaten vuoksi, vaikka oireita ei olekkaan. Pitää ottaa kun sitä tarjotaan. Päivitän detailit miten meni ja mitä korjasivat.

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Su 04.02.2018 21:45
ViestiLähetetty: Ke 28.11.2018 20:50
kapupetri kirjoitti:
teekoo67 kirjoitti:
erkkimersu kirjoitti:
erkkimersu kirjoitti:
markoala kirjoitti:
erkkimersu kirjoitti:Osaatteko sanoa mistä johtuu w205 (220diesel), rattia kääneltäessä tuntuu pieni klonksahdus käsissä? Autolla ajettu 70tkm


Kuuluuko myös kanttikiven ylityksessä tietyssä kääntökulmassa lonks?


Ei kuulu. Kuuluu yleensä silloin jos kaarrat ensin vaikka oikealle ja sitten punot vasempaan päin. Semmonen pienen pieni klonks ääni ja ei läheskään aina. Tuntuu, että klonsahdus/ napsahdus tulee nimenomaan ”ratista” eikä ehkä niinkään mistään alustasta.


Noniin. Varasin tänään ajan huoltoon. Hammastanko tarkastuksen kohteena. Meleko vehkeitä...


Itsellä oli samanlainen ominaisuus C200 vm. 2014 bensamersussa. Kouvolassa Auto-Suni tutki asiaa ja havaitsivat, että ratin airbagin takana/pohjassa oleva alumiinilevy oli saattanut olla vähän löystynyt. Kiristivät levyn ruuvit ja klonksuminen lopui.


Mulla kuuluu tai pidemmin tuntuu pienen pieni naksahdus aika ajoin normiajossa. Tänään tuli Veholta soitto, että takainsinkutsu ois ohjausakselin tms vuoksi. Keskiviikkona huoltoon. Samalla otan lisäainekäsittelyn sen Nestegaten vuoksi, vaikka oireita ei olekkaan. Pitää ottaa kun sitä tarjotaan. Päivitän detailit miten meni ja mitä korjasivat.



Ehkä tilanne hieman parani, liekkö sivuoire, koska rattihommia tekivät. Tää oli kuitenkin se takaisinkutsu (Trafin sivulta lainattu)

Vikakohde: Ohjausakseli

Teille toimitetuissa C-sarjan ja GLC-sarjan (mallisarjat 205 ja 253) autoissa saattaa ohjauspyörän riittämättömän maadotuksen seurauksena, jos ohjauspyörämodulissa olevan liitäntäspiraalin johdinpinnoissa on samanaikaisesti vaurio, staattisen sähkön varauksen purkautuminen voi aiheuttaa kuljettajan turvatyynyn aiheettoman laukeamisen. Johdinpintojen vauriosta kuljettaja saa tiedon mittariston näyttöön ilmestyvällä turvatyynyn varoitusviestillä ja mittaristoon syttyvällä turvatyynyjen punaisella varoitusvalolla. Kuljettajan turvatyynyn aiheeton laukeaminen voisi aiheuttaa kuljettajan loukkaantumisvaaran ja lisätä onnettomuusvaaraa.

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: To 26.05.2016 07:55
ViestiLähetetty: Ke 05.12.2018 07:14
Jos käytettynä ostaa tälläistä niin onko alkupään mallit (2014/2015) ihan hyviä ostoksia vai onko niissä lastentauteja?

Mersumies
Mersumies
Viestit: 708
Liittynyt: Pe 27.01.2006 09:24
ViestiLähetetty: Ke 05.12.2018 11:34
Rey kirjoitti:Jos käytettynä ostaa tälläistä niin onko alkupään mallit (2014/2015) ihan hyviä ostoksia vai onko niissä lastentauteja?


Ainakin 2015 meni johtosarja uusksi kun ABS boxiin pääsi vettä sitä kautta = jarrut veks.
Jokohan kaikki ko autot on korjattu...
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001, Volvo S40 2.4i manuaali, 170hk, 2005
Kuva

Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: La 30.11.2013 22:43
Paikkakunta: Lieto
ViestiLähetetty: To 06.12.2018 22:11
taky kirjoitti:
Rey kirjoitti:Jos käytettynä ostaa tälläistä niin onko alkupään mallit (2014/2015) ihan hyviä ostoksia vai onko niissä lastentauteja?


Ainakin 2015 meni johtosarja uusksi kun ABS boxiin pääsi vettä sitä kautta = jarrut veks.
Jokohan kaikki ko autot on korjattu...


Ei ole ainakaan omaan 2014-malliseen mitään virallista korjausta tehty. Oston jälkeen katsoin heti liittimen kunnon ja tein 5 litran muovikannusta leikkaamalla hatun ABS-koneistolle.

Jossain vaiheessa (2016?) uusissa autoissa tuulilasin alla oleva muovi on vaihtunut parannettuun versioon, jossa sadevesi ei mene suoraan ABS-koneiston päälle.

Liitteen kuvassa vasemmalla vanhan mallinen muovi ja oikealla parannettu versio. Kuvaan merkitty kohta josta vesi menee ABS-koneiston päälle.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
03/14 W205 C 220 BlueTec
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 809
Liittynyt: La 31.10.2009 16:56
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Pe 07.12.2018 14:30
Mun auto on toimitettu 07/2015 ja siinä on ainakin tuo uudistettu muovi. Jos siis ymmärrän oikein mistä tässä nyt on kysymys.

Kuva
1989 560 SEC
1989 300 SEL
2015 C 200
Edellinen

Paluu Muuta Mersuasiaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa







AUTOIHINvaraOSAT.fi

kl-varaosat.fi

mbosa.fi

https://Www.AutoDoc.fi

www.merteil.fi