Auto Japanista?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: Su 21.10.2018 12:25
ViestiLähetetty: To 10.01.2019 16:27
juusmo: Jonkun takuusumman talletus etukäteen, jotta voi osallistua tarjousten huutamiseen on tietysti aivan ymmärrettävää ja loogista. En tunne sikäläistä kaupankäyntikulttuuria, mutta jos asia on niin kuin sen tuossa ylempänä epäiltiin olevan, eli "pitää etukäteen tallettaa tietty summa rahaa, jotta pääsee näkemään kaikki myynnissä olevat autot", niin se ei ole ymmärrettävää saatikka loogista.

"Laita mun tilille xxxx euroa, niin suostun näyttämään mitä mulla on myynnissä..." En ole ikinä kuullutkaan moisesta. Kuka siitä hyötyy? Myyjät, välittäjät, who ever, luulisi esittelevän koko kattauksen mahdollisimman houkuttelevasti, jotta mahdollisimman moni tallettaisi takuusummia ja alkaisivat huutaa tarjouksia. Vai olenko nyt ihan pihalla?

egyptian: valitettavasti ei ole linkkiä, koska törmäsin tähän aiheeseen sattumalta useita vuosia sitten kun kaveri osti Japanista sen 129:n. Spekulointi aiheesta ja kaikki nämä edellä kerrotut erikoisuudet vain jäivät mieleen.

Vielä yksi mielenkiintoinen Japani-ilmiö: Olen jo jonkun aikaa etsiskellyt W126 tai W116 300 SD-mallia, peräänkuulutin täälläkin, mutta ilmeisesti ilmo on jo poistunut ja pitäisi uusia. Mutta... Saksassa on aika hyvin sinne jenkeistä laivattuja yksilöitä, mutta mikä erikoisinta, siellä on myös useampia Japanista paluulaivattuja 300 SD:tä.

Ilmeisesti sitten, jos vasemman puolen ohjaus on ollut Japanissa statusjuttu, niin ilmeisesti myös nokivasara on ollut siellä kuuminta hottia, jos niin moni on halunnut 80-luvun alun ässänsä dieselinä?

Hienojen 126 dieseleiden hintapyynnöt pyörivät 15.000,- euron molemmin puolin. Sen hintaista yli 30 v vanhaa autoa en ainkaan itse ihan äkkiä lähtisi paikan päällä näkemättä ostamaan, 3 vuotta vanhan kyllä. Mutta kukin tyylillään, ja saahan siinä ehkä jännitystä elämään jos sattuu kaipaamaan sitä uuden auton lisäksi.


______________


Mersumies
Mersumies
Viestit: 1032
Liittynyt: Pe 02.05.2003 14:40
Paikkakunta: Savonlinna
ViestiLähetetty: To 10.01.2019 18:24
On Japaniin myös viety paljon autoja niin Euroopasta kuin lähi-idästäkin. Mutta nämä näkee helposti, ja itse ainakin poistin vaihtoehdoista kaikki jälkituodut, ja ostin lopulta ensimmäiseltä omistajalta olevan alkuperäisen japsin, eikä kyllä kaduttanut.
S213 E 220 d
W251 R 280 CDI

entisiä mersuja: S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 320
Liittynyt: Ti 09.07.2013 07:17
Paikkakunta: Helsinki
ViestiLähetetty: Pe 11.01.2019 08:00
Karel kirjoitti:juusmo: Jonkun takuusumman talletus etukäteen, jotta voi osallistua tarjousten huutamiseen on tietysti aivan ymmärrettävää ja loogista. En tunne sikäläistä kaupankäyntikulttuuria, mutta jos asia on niin kuin sen tuossa ylempänä epäiltiin olevan, eli "pitää etukäteen tallettaa tietty summa rahaa, jotta pääsee näkemään kaikki myynnissä olevat autot", niin se ei ole ymmärrettävää saatikka loogista.

"Laita mun tilille xxxx euroa, niin suostun näyttämään mitä mulla on myynnissä..." En ole ikinä kuullutkaan moisesta. Kuka siitä hyötyy? Myyjät, välittäjät, who ever, luulisi esittelevän koko kattauksen mahdollisimman houkuttelevasti, jotta mahdollisimman moni tallettaisi takuusummia ja alkaisivat huutaa tarjouksia. Vai olenko nyt ihan pihalla?


Nettisivua pyörittävä huutokauppavälittäjä ei yleensä omista yhtään myynnissä olevaa autoa. Eli siis sillä firmalla, jonka asiakkaaksi vaikkapa suomalainen asiakas ryhtyy, on vain oikeus ja mahdollisuus osallistua valtaviin huutokauppoihin, joita järjestetään muiden firmojen toimesta eri puolilla Japania. Tällä välittäjällä on sitten tarvittavat integraatiot, joilla se saa tiedot eri huutokauppoihin tulevista kohteista, jotka se sitten listaa vuorostaan omalla sivustollaan omia asiakkaitaan varten.

Osa näistä firmoista, kuten ilmeisesti JPC, on syystä tai toisesta päättänyt, että ei anna kaikkea tietoa koko internetin pällisteltäväksi huvin vuoksi, vaan pelkästään niille jotka ovat valmiita sitoutumaan depositin verran. Tähän on varmasti monia syitä, esimerkiksi se että nettipalvelujen pyörittäminen ei ole ilmaista ja hinta riippuu mm. käyttäjien ja käytön määrästä, joten saattaa olla hyvä idea rajoittaa käyttäjämäärää niihin, jotka ovat tosissaan. Toinen syy lienee tietysti ostajien sitouttaminen nimenomaan omaan palveluun.

Kaikki firmat eivät tosin toimi näin, esim. smilejv.com, jossa itse olen näitä pällistellyt, antaa tietonsa ilmaiseksi (deposittikin oli aiemmin sisällä, mutta vedin sen pois kun totesin että etsimäni R129:t on jo joko myyty pois Japanista tai sitten hinta on jo karannut käsistä). Oli miten oli, näiden firmojen ansaintamalli on välitysmaksut voitetuista huutokaupoista - ne eivät ole ilmoituspalveluita kuten mobile.de tai Nettiauto, jotka rahoittavat toimintansa mainoksilla ja myyjien maksuilla.

Sekin on syytä huomioida, että rahan siirto Japaniin on joko hidasta (pankkisiirto) tai kallista (esim. Paypal), ja huutokauppakohde yleensä ilmestyy listoille maksimissaan pari-kolme päivää ennen kauppaa, joskus vielä lyhyemmällä varoajalla. Käytännössä jos deposit ei tässä vaiheessa ole jo sisällä, joudut joko maksamaan kalliista siirrosta tai sitten missaat kohteen, koska tilisiirto ei ehdi perille siihen mennessä että ehtisit saada käännöksen auction sheetistä, tehdä päätöksen ja antaa välittäjälle toimeksiannon.

Jos lontoo sujuu, SmileJV:llä on ihan asiallinen selitys siitä miten kuvio pyörii: http://www.smilejv.com/auc_howitworks.php. Siellä on myös video jonka kohdassa 4:10 näytetään miten itse huutokauppa toimii.

Ratin puolesta sen verran, että VIN:n perusteella on kyllä ihan helppo todeta mihin auto on uutena viety, ja kyllä niistä tuolla kaupattavista Mersuista suurin osa on ratin puolesta riippumatta Japaniin viety uutena. Oman seurantani aikana opin, että osa hintahaitarin yläpään autoista tuodaan eri kanavia pitkin ilmeisesti mm. sen takia, että virallisen japanilaisen maahantuojan valikoima on ollut kovin rajallinen. Törmäsin esim. yhteen SL60 AMG:hen, joka oli uutena toimitettu Mongoliaan ja sieltä sitten saman tien Japaniin (helppo todentaa valmistuspäivämäärän ja Japanin ensirekisteröinnin erotuksesta). Kyseistä autoa melkein huusinkin, mutta tosiaan välittäjän teettämän tarkastuksen perusteella moottorissa oli outo sivuääni joten jäi huutamatta. Japaniin uutena viedyissä autoissa tuntuu joskus olevan myös tosi rajallinen väri- ja varustevalikoima. Esim. R129 panoraamakatolla tai ortopedi-istuimilla ovat todella harvinaisia ilmestyksiä, ja väritkin ovat pääsääntöisesti harmaasävyskaalalla.
SL600 -97
ex: SL320 -96
Avatar
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: Su 21.10.2018 12:25
ViestiLähetetty: Pe 11.01.2019 15:25
Kiitos juusmo kattavasta selvityksestä. Ei vain ole minun "kuppini teetä" tuollainen asioiminen ja kaupankäynti. Oletettavasti tuo systeemi menettelee uudehkoilla autoilla, joista on runsas tarjonta. Harvinaisemman veteraanikaluston kanssa ainakin itse olen niin vanhanaikainen, että haluan nähdä kaikki kortit avoimesti ja ilman ehtoja, ja sitten jos lopulta haluan auton, kaivan setelinipun esiin.

Kaikenlaiset "kynnysrahat", potentiaalisten osatjien sitouttaminen tiettyyn kauppaan, monta välikättä, jne. No thanks. Mutta, kukin tyylillään, ja joku voi tykätä asioida tuolla tavalla.

Japanista löytyy varmasti hienoja yksilöitä, ei sieltä muuten autoja tuotaisi. Muutama japanintuonti on itsellänikin kiikarissa saksalaisissa autoliikkeissä. Jotenkin nyt alkaa auton ostaminen Saksasta tuntua yhtä helpolta kuin vain naapuripitäjässä piipahtaisi... :)


__________________

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 320
Liittynyt: Ti 09.07.2013 07:17
Paikkakunta: Helsinki
ViestiLähetetty: Pe 11.01.2019 15:42
Todellisen veteraanikaluston kanssa hinnat nousevat kyllä Japanissakin äkkiä korkeiksi. "Sweet spot" lienee usein jossain 5-15v iän välillä autosta ja vaikka mistä riippuen.
SL600 -97
ex: SL320 -96

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1032
Liittynyt: Pe 02.05.2003 14:40
Paikkakunta: Savonlinna
ViestiLähetetty: Pe 11.01.2019 19:26
Viimeistään 25 vuoden kohdalla karkaa hinnat kohtuuttomiin, kun jenkit pääsee apajille. Sinne kun ei nuorempia saa viedä. Vuosituhannen alun autot on nyt hintakuopassa.
S213 E 220 d
W251 R 280 CDI

entisiä mersuja: S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: Ti 09.01.2018 21:38
ViestiLähetetty: Su 13.01.2019 00:09
Ite nyt yhden auton ostaneena, omatoimisesti, tyytyväinen :thumbup:

Toinen deposit 800e sisällä jo... Sen saa takaisin kyllä, jos ei lopulta uskalla ostaa vaan kamuxille käy tie.

Tällä hetkellä voisi sanoa että isot bensamoottorit merkistä riippumatta on niitä, joita kannattaa kytätä, silloin se ratti on luultavammin vasemmalla. Se onko jälkituonti vai ei, selviää kun avaat vin-numeron omatoimisesti - itse valitsin jälkituonnin.

Kulurakenne kannattaa olla tiedossa, peruskinneriä ei kannata tuoda, ellei ostohinta 1e, jos silloinkaan :D

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Su 14.01.2018 19:03
Paikkakunta: Naantali
ViestiLähetetty: Ti 15.01.2019 16:53
Aika paljon näitä Japanista tuotuja on tarjolla Suomessa liikkeissä mm Macea Cars Lahti ja STC Center Tuusula .
Japanista tuotu 10-15 vuotias Mersu jolla on mittarissa 61000 km ei todelkakaan vastaa esim. Saksasta tuotua vastaavaa Mersua. Tuollaiset alhaiset kilsat houkuttelevat mutta totuus on toinen. Jutteln tästä Macea Carsin nimeltä mainitsemattoman henkilön kanssa ( ei halua nimeeän esille) ja hän vahvisti käsitykseni.
Japanista tuodut autot ovat seisseet tyhjäkäynnillä liikenneruuhkissa tuhansia ja taas tuhansia tunteja. Joten vaikka ajetut kilsat ovat alhaiset käyttötunnit ovat hyvinkin korkeat. Isot V8 myllyt jauhaneet tuhansia tunteja tyhjäkäyntiä, voi arvata loput. Ja näkee ne käyttötunnit usein kuskin penkistäkin ja moni ihmettelee miten se on noin kulunut noin alhaisilla kilometreillä.
Myös japaninkielisten huoltokirjojen tulkitsiminen voi olla hankalaa, tämänkin vahvisti Macean kaveri. Kun olin yhdestä heidän CLS kiinnostunut hän laittoi mailia ja ilmoitti että mahdoton selvittää milloiin esim laatikkoöljyt vaihdettu tai onko ollenkaan.

Toinen juttu tietty navi comand poppivehkeet. Ne eivät toimi sellaisenaan Euroopassa kun japseille on omat mallnsa.
Ne pitää modifioida toimimaan Suomessa,radiotaajuudet jne.

Tälläkin hetkellä esim STC Car Centerissä on japanista tuotu hienon näköinen CLS 500, 2006 käyttöönottovuosi ja ajettu 61 000 ,mutta kun laiton pyynnön esin Vin numerosta ja huolloista sain mailia, että tällaiset asiat selvitetään vasta kaupanteon yhteydessä.
Silti ovat kedanneet laittaa hinnaksi 29900!! Autossa ei ainakaan liikkeeen ilmoituksessa puhuta mitään AMG paketista saati että olisi aito AMG kun on tuo M113 mylly. Vastaavilla km ja vuotista ja vastaavilla varusteilla olevaa CLS 500 myydään muissa liikkeissä 10 tonnin halvemmalla.
Mihin lie perustelevat hinnoittelunsa kun noin ylimielistä mailiakin saa asiallseen kysymykseen.
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 211
Liittynyt: Ti 06.02.2007 23:08
ViestiLähetetty: Ti 15.01.2019 18:44
jjjarvi kirjoitti:Aika paljon näitä Japanista tuotuja on tarjolla Suomessa liikkeissä mm Macea Cars Lahti ja STC Center Tuusula .
Japanista tuotu 10-15 vuotias Mersu jolla on mittarissa 61000 km ei todelkakaan vastaa esim. Saksasta tuotua vastaavaa Mersua. Tuollaiset alhaiset kilsat houkuttelevat mutta totuus on toinen. Jutteln tästä Macea Carsin nimeltä mainitsemattoman henkilön kanssa ( ei halua nimeeän esille) ja hän vahvisti käsitykseni.
Japanista tuodut autot ovat seisseet tyhjäkäynnillä liikenneruuhkissa tuhansia ja taas tuhansia tunteja. Joten vaikka ajetut kilsat ovat alhaiset käyttötunnit ovat hyvinkin korkeat. Isot V8 myllyt jauhaneet tuhansia tunteja tyhjäkäyntiä, voi arvata loput. Ja näkee ne käyttötunnit usein kuskin penkistäkin ja moni ihmettelee miten se on noin kulunut noin alhaisilla kilometreillä.


Mjoo, riippuu yksilöstä. Ei mun ässän penkeissä ole yhtään mitään eroja, kaikki ovat uudenveroisia. Voihan toki olla että siellä on ollut 5 kevyttä sälliä istumassa ne tuhannet ruuhkatunnit samettihousut jalassa.

Ruosteettomia 60t km ajettuja mersuja olen aika vähänlaisesti nähnyt Mobilessa. Varmaan niitä löytyy, ja kunnot saattavat olla huippuja, mutten usko että €6500:llä niitä on Suomessa kilvissä ensimmäistäkään. Suomessahan ruosteen raiskaamista 300t km ajetuistakin pyydettiin €10k silloin kun omani Japseista toin. Itselleni ruostettomuus merkkaa paljon enemmän kuin ruuhkassa madellut kilometrit. Ruostevaurioiden korjaaminen on niin vihonviimeistä ähräämistä. Oli oikein mukavaa vaihtaa kaikki jarrulevyt ja -palat kun 18 vuotiaassa autossa jokainen pultti ja levy aukesi nätisti kuin uutena ikään. Ja luonnollisesti jos aroista korinosista ei huolehdi niin kukkiminen on varmaa.

jjjarvi kirjoitti:Myös japaninkielisten huoltokirjojen tulkitsiminen voi olla hankalaa, tämänkin vahvisti Macean kaveri. Kun olin yhdestä heidän CLS kiinnostunut hän laittoi mailia ja ilmoitti että mahdoton selvittää milloiin esim laatikkoöljyt vaihdettu tai onko ollenkaan.


Mulla nuo japsihuoltodokumentit ovat lähestulkoon sarjakuvia. Kyllä niistä google translatella hajulle pääsee. Tottakai ne *voi* olla hankalaa. Kun kävelen ovesta ulos, niin meteoriittikin *voi* pudota päähän.

Vaihteistoöljyn vaihdon voi ainakin W220:ssä hoksata ölpäntäyttöputken korkista. Merkkihuolto vaihtaa orkkiksen mustan korkin tilalle punaisen korkin. Se ei todista että öljyt on vaihdettu. Näin siis totesi mun käyttämä mersuihin erikoistunut huoltomies.

Eräs todellinen riski on auringonpaiste. Jos lintta on seissyt Japanin auringon alla parikymmentä vuotta niin tietyistä kumiosista ei ole paljoa jäljellä. Tosin jos autossa ei ole esim. ikkunatiivisteitä enää ollenkaan niin greidit eivät ole enää 4B luokkaa.

jjjarvi kirjoitti:Toinen juttu tietty navi comand poppivehkeet. Ne eivät toimi sellaisenaan Euroopassa kun japseille on omat mallnsa.
Ne pitää modifioida toimimaan Suomessa,radiotaajuudet jne.


Jep, itse poppikoneiden lisäksi auton johtosarja on ainakin W220:ssä erilainen. Ainoan olennaisen eli aux in:in kolvaa puolessa tunnissa. Loput sitten oman harrastuksen, lompakon ja mielenkiinnon mukaan.

jjjarvi kirjoitti:Tälläkin hetkellä esim STC Car Centerissä on japanista tuotu hienon näköinen CLS 500, 2006 käyttöönottovuosi ja ajettu 61 000 ,mutta kun laiton pyynnön esin Vin numerosta ja huolloista sain mailia, että tällaiset asiat selvitetään vasta kaupanteon yhteydessä.
Silti ovat kedanneet laittaa hinnaksi 29900!! Autossa ei ainakaan liikkeeen ilmoituksessa puhuta mitään AMG paketista saati että olisi aito AMG kun on tuo M113 mylly. Vastaavilla km ja vuotista ja vastaavilla varusteilla olevaa CLS 500 myydään muissa liikkeissä 10 tonnin halvemmalla.
Mihin lie perustelevat hinnoittelunsa kun noin ylimielistä mailiakin saa asiallseen kysymykseen.


Näitä toiveikkaita joppareita Suomenmaassa piisaa, eikä siinä mitään. Valmistenumeron panttaaminen on jotenkin huvittavan urpoa. Sopii kuvaan että [muiden] japsituonnit ovat 10.000 tuntia ruuhkassa istuttuja huoltamattomia linttoja :)

Nettiautoon kannattaa aina vetää miljoonahinnat hatusta, koska niiden perusteella lasketaan autoverot kaikille muille tuojille.
harri
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA
E39 530d, W220 S500, R1100RT

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: Ti 09.01.2018 21:38
ViestiLähetetty: Ti 15.01.2019 19:40
Japanista kun omatoimisesti huutaa, niin valmistenumero seisoo ilmoituksessa suoraan - siitä jokainen päätellä onko mikä kinneri ja tarjotako yleensä :thumbup: Voi esim paljastua että ko. auton alkuperäinen väri on muuta kuin kuvissa :o

Jobbari vetänyt katteen ostaissa ja nyt historiaa piilottelee, näin yleistäen :roll:

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Su 14.01.2018 19:03
Paikkakunta: Naantali
ViestiLähetetty: Pe 18.01.2019 14:18
Nyt on vielä pakko ottaa esille tuo aiemmin mainitsemani autojobbari Tuusulassa. Näköjään järjestäen huimia hintapyyntöjä tuskin ylihintaa ja reilua sellaista voi selitellä millään tuningautolla.
Katsoin kokeeksi muita kuin CLS meseä ja tottavie. Esim 2006 Ässämersu v8 koneella heillä hinta 29900 ajettu muistaakseni 180 000 ja kilpailijalla täysin sama auto mutta uudempi 2007 ajettu 80 000km eli satatuhatta vähemmän hinta 28 900 eli tonnin halvempi.
Siis tonnin halvempi uudempi ja 100 000 km vähemmän mittarissa. Molemmat Japanin tuonteja.

Onko jollain kokemusta tuosta STC jobbarista millä he perustelee noita poskettomia pyyntöjä ja ylimielistä vastausta mm huolto ja vin numero kyselyihin. Vanha sanontahan on että ainahan autosta saa pyytää mutta hullu on se joka maksaa mitä pyydetään.

Varmaan kävis vielä niin tuon jobbarin kanssa että kun sanois että vie auton katsastusasemalle kuntotarkastukseen omaan laskuun niin eivät antaisi sitä tehdä?

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: Ti 09.01.2018 21:38
ViestiLähetetty: Pe 18.01.2019 15:47
Imeisesti nämä jobbarit myy auton siinä Japanin kunnossaan, rekisteröintikatsastamattomina (300e kulu). Eli ostajalle jää vastuu auton saattamisesta Suomen kilpiin teknisine muutoksineen . Toki he tekevät sen jollain summalla, mutta liekö taitoa ja kiinnostusta sitten... Vai onko tämä jo ylihinnassa sisässä??

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Su 14.01.2018 19:03
Paikkakunta: Naantali
ViestiLähetetty: Pe 18.01.2019 17:24
Jakeluvesimies kirjoitti:Imeisesti nämä jobbarit myy auton siinä Japanin kunnossaan, rekisteröintikatsastamattomina (300e kulu). Eli ostajalle jää vastuu auton saattamisesta Suomen kilpiin teknisine muutoksineen . Toki he tekevät sen jollain summalla, mutta liekö taitoa ja kiinnostusta sitten... Vai onko tämä jo ylihinnassa sisässä??


Käsittääksen auto on katsastettu( siis CLS 500) joulukuussa 2018 eli maahantuontikatsastus ja vuosikatsastus eli pitäiis mennä kilpiin heittämällä.
ID 10205980. Tämä tapaus nettiauton tunnus

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: Ti 09.01.2018 21:38
ViestiLähetetty: Pe 18.01.2019 19:20
jjjarvi kirjoitti:
Jakeluvesimies kirjoitti:Imeisesti nämä jobbarit myy auton siinä Japanin kunnossaan, rekisteröintikatsastamattomina (300e kulu). Eli ostajalle jää vastuu auton saattamisesta Suomen kilpiin teknisine muutoksineen . Toki he tekevät sen jollain summalla, mutta liekö taitoa ja kiinnostusta sitten... Vai onko tämä jo ylihinnassa sisässä??


Käsittääksen auto on katsastettu( siis CLS 500) joulukuussa 2018 eli maahantuontikatsastus ja vuosikatsastus eli pitäiis mennä kilpiin heittämällä.
ID 10205980. Tämä tapaus nettiauton tunnus


Tuosta autosta sen verran hyvää, että jälkiasennussoitin, saattaa toimia tai ei, mutta helppo vaihtaa suomessa toinen tuohon tilalle :thumbup:

616 BI-XENON HEADLICHT W.ACTVIE CURVELIGHT - tästä jätetty 100% varmuudella pois "lefthand traffic" :think: Eli miten valot leimalle...

Ps.

Noita saa Suomeen ihan valita asti 15000e kaikki kulut + autovero päälle :thumbup:

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Su 15.03.2009 10:05
ViestiLähetetty: La 19.01.2019 05:51
Mihin hintaan sieltä saa r230 korisen sl-mersun ostettua?
500/55 amg kiinostais,olisiko jollakulla aikaa/mielenkiintoa auttaa ja opastaa ostosta tehdessä?

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 69
Liittynyt: La 03.11.2018 15:07
ViestiLähetetty: La 19.01.2019 09:05
STC-firmasta. Kävin huvikseni selailemassa autoja. Osassa vin-numero löytyi suoraan lisätiedoista. Kertooko sitten tietyjen yksilöiden kohdalla jotakin, jos sitä ei anneta?

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: Ti 09.01.2018 21:38
ViestiLähetetty: La 19.01.2019 17:55
juzaari kirjoitti:STC-firmasta. Kävin huvikseni selailemassa autoja. Osassa vin-numero löytyi suoraan lisätiedoista. Kertooko sitten tietyjen yksilöiden kohdalla jotakin, jos sitä ei anneta?


Kyllähän sä sen vinnin paikan päällä autosta katot vaikka tuulilasilta :thumbup:

Vai netistä kattelit...

Luulisi sen valmistenumeron olevan yhtä hyvää valuuttaaa kuin suomalaisen rekisterinumeron...

pasi j kirjoitti:Mihin hintaan sieltä saa r230 korisen sl-mersun ostettua?
500/55 amg kiinostais,olisiko jollakulla aikaa/mielenkiintoa auttaa ja opastaa ostosta tehdessä?


Alkupään 2002-2005 SL500 suunnilleen 12-15000e suomeen rahteineen tulleineen. AMG sitten 17-20000e. Noihin autovero ja leimat ym. muutokset päälle. Nämä karkeat otokset eikä hintatakuuta, kun en ole enempi seurannut ko. korimallia, 800e sisään maksaneena :roll:
Viimeksi muokannut Jakeluvesimies päivämäärä La 19.01.2019 20:48, muokattu yhteensä 5 kertaa
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2689
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna
ViestiLähetetty: La 19.01.2019 18:46
Karel kirjoitti:Mikä magia ja fetissi tähän Japanin tuontiin oikein liittyy? Kai siellä on kaiken kuntoista vaihdokkia, ihan niin kuin muuallakin. Sehän on saarivaltio eikä mikään Sahara, joten jonkinlaiselle korroosiolle autot varmasti sielläkin altistuvat. Entä pienet kilometrit? Jos Japania ajattelee maantieteelisetsi ja liikennekulttuurisesti, niin voiko olettaa, että esim. 100tkm mittarissa on lähes kaikki jumpattu ja potkittu jossakin kaupunkiajossa?

Mutta sitten se suurin ihmetyksen aihe: Japanissa on vasemmanpuoleinen liikenne. Miksi sinne olisi alun alkaen rekisteröity autoja, joissa ohjaus on "väärällä" puolella? Ihmetystä ei vähennä se, että nyt puhutaan erittäin kalliista tuontiautoista, joten mikään kustannuskysymys se ei voi olla. Saksalaisilla keskustelupalstoilla on jopa esitetty, että nämä kaikki siellä myytävänä olevat länsimaiset ökyautot on ensin jobbattu jossakin muualla ja syystä taikka toisesta sitten roudattu "luotettavaan" Japaniin myytäväksi sieltä taas ulkomaille...

Ainoa omakohtainen kokemus Japanista tuodusta autosta on kaverin entinen R129. Muutaman metrin päästä katsottuna virheetön auto, mutta osoittatui täydelliseksi pommiksi, jossa aivan käsittämättömätkin osat vaan alkoivat hajota yksi toisensa jälkeen. Mittarissa alle 100tkm ja auto niin loppu ja jäteosista kasaan parsittu kun vaan ikinä voi olla. Värikin oli jossakin vaiheessa vaihdettu. Katsuri hylkäsi valot, stereoilla ei täälllä tehnyt mitään jne.

Sitten vielä tämä matematiikkapuoli. Yllä esitetty esimerkkilaskelma, jossa itse auto maksaa palttiarallaa pari tonnia ja lopulta täällä kilvissä noin kympptonnin, tuntuu sourastaan sairaalta ja absurdilta. Oheiskulut maksavat siis neljä kertaa koko auton hinnan, ja sitten se "sattumalta" jää juuri kutkuttavasti samaan tai alle kuin esim. vastaava auto Euroopassa... Palaneen käry on ilmeinen.

Ja ylhäältä vielä lainauksena: "Ilmeisesti pitää etukäteen tallettaa tietty summa rahaa, jotta pääsee näkemään kaikki myynnissä olevat autot." Siis mitä v****a???

Merta edemmäs kalaan lähteminenkin alkaa tuntua järkevältä ja kivalta touhulta tähän verrattuna.

Voisiko joku valistuneempi vähän raottaa verhoa?


Aikamoisia tarinoita. Runkonunerolla näkee heti mihin maahan ko.auto myyty uutena.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: Ti 09.01.2018 21:38
ViestiLähetetty: La 19.01.2019 20:26
laineracing kirjoitti:
Karel kirjoitti:Mikä magia ja fetissi tähän Japanin tuontiin oikein liittyy?


Aikamoisia tarinoita. Runkonunerolla näkee heti mihin maahan ko.auto myyty uutena.


Tää on kuin ummikot ulkomailla ohjelmasta(Kiuruveeltä lähin ja analiaan päädyin) :lol:

Mersumies
Mersumies
Viestit: 2261
Liittynyt: Ti 10.08.2004 19:00
Paikkakunta: 08/09
ViestiLähetetty: La 19.01.2019 20:43
Voin huutaa mersun japanista ja hommata sille kuletuksen satamaan suomessa. 300 vaivanpalkkaa asiasta kuitenkin joutuu maksamaan ja ennen huutoa auton ja rahdin hinta pitää olla tilillä - ettei huuto-oikeus mene. Ei renkaanpotkijakyselyitä. Homma alkaa ton 300 siirtämisellä tilille niin tietää että ei tule ajan tuhlausta. Ne on nähty jo:D
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: Ti 09.01.2018 21:38
ViestiLähetetty: La 19.01.2019 20:51
Mäkin voin tilinumeroni kyselijöille antaa heti kärkeen, siitä se lähtee :lol:

Mersumies
Mersumies
Viestit: 2261
Liittynyt: Ti 10.08.2004 19:00
Paikkakunta: 08/09
ViestiLähetetty: La 19.01.2019 21:11
Jakeluvesimies kirjoitti:Mäkin voin tilinumeroni kyselijöille antaa heti kärkeen, siitä se lähtee :lol:


Pitäiskö jotain tehdä ilmaiseksi sen takia että mersuaiheisella forumilla joku haluaa itselleen auton Japanista? On tossa homma sen 300 edestä ja voihan sitä touhuta itse ilmaiseksi ja maksella 100000JPY pantin huuto-oikeudesta Japaniaan. On nähty nämä haaveilijat jotka ovat ns aikarosvoja.

Paljonko otat palkkaa siitä että etsit ja toimitat auton suomen satamaan?
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: Ti 09.01.2018 21:38
ViestiLähetetty: La 19.01.2019 23:15
Ei tarvii... Kunhan ilmouttaudutaan joukkoon :thumbup:

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Pe 22.04.2011 06:17
ViestiLähetetty: La 02.02.2019 20:55
mä voin tuolta ostaa jollekin auton ja tuoda auton pihaan asti jos jotain kiinnostaa privalla voidaan sopia tarkemmin
itselle tullut tuolta pari autoa deposit nytkin sisällä yms

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ma 02.07.2018 09:09
ViestiLähetetty: To 14.02.2019 10:00
Juutuupista löytyy nyt ihan suomenkielellä videota auton hankkimisesta Japanista.
Ei kuitenkaan huutokaupasta tällä kertaa.

https://youtu.be/dOedRy0Zpss

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ma 11.02.2019 19:52
ViestiLähetetty: Ke 13.03.2019 18:51
Kolme autoa olen vuoden sisään Japaniasta tuonut. Se on ihan satavarmasti selvää että jokainen niistä on aikansa siellä viettänyt sinne myytynä. Miksi niitä sieltä olen rahdannut? No jokainen on ollut merkittävästi paremmassa kunnossa kuin suomivastaava, ruosteen puute, kilsat yms. Nämä huutokaupoista länkkäreille näitä huutavat ja välittävät firmathan tekee bisnestään ja vieläpä aika paljon meikäläisiä isommilla tuntimäärillä. En minäkään ottas ketään sinne notkuun ja kyseleen ilman jonkinlaista todennetta siitä että ostaja on vakavissaan.

Itse huutokaupathan on ripeetä toimintaa ja aikaeron ja viestittelyn takia vaatii kyllä jonkin verran panostusta kun on ostoaikeissa. Ehdottomasti listaan myös japanilaisen suomalaista, sakua tai muuta euroaluetta luotettavammaksi kauppakumppaniksi. Selviää se onko auto japseissa ollut myös siinä vaiheessa kun alat purkaan auton ostettuasi niitä kaikenmaailman perseensuristimia pois. Tykkäävät kyllä harvinaisen paljon asennella romua autoihinsa. Ja yleensä vielä hyvin/oikein asennettuina vaikeinta mahdollista reittiä pitkin piuhat kuljettaen.

Ei kyllä kävisi mielessäkään ostaa autoo noilla samoilla huutokaupan ehdoilla mistään muualta maailmasta.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 542
Liittynyt: Ti 02.06.2009 21:36
ViestiLähetetty: La 22.06.2019 13:11
Maksatteko Japaniin tilisiirroilla vai paypalilla? Kelpaako p.p. yleensä, olisi turvallisempi tapa.

Entä onko kenelläkään kokemusta Kings auto co :sta? Heillä olisi sopiva auto minulle.

Kiitos etukäteen, itse olen tuonut vain saksasta aiemmin merssuja.
--------------------------------------------------------


W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm; turvallisilla säädöillä, mutta pakokaasua ei syödä enää uudelleen ja pakoputki ei ole enää DPF:llä tulpattu ( www.facebook.com/turbotec.fi/)
C 124 320 24 Coupe Sportline -94


Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1032
Liittynyt: Pe 02.05.2003 14:40
Paikkakunta: Savonlinna
ViestiLähetetty: La 22.06.2019 13:37
Paypalilla maksoin miettimättä, seuraavan kerran jos tilaan niin ehdottomasti tilisiirrolla. Paypal-maksut nousi lähemmäs 200 euroon.
S213 E 220 d
W251 R 280 CDI

entisiä mersuja: S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 542
Liittynyt: Ti 02.06.2009 21:36
ViestiLähetetty: La 22.06.2019 13:41
luokyio kirjoitti:Paypalilla maksoin miettimättä, seuraavan kerran jos tilaan niin ehdottomasti tilisiirrolla. Paypal-maksut nousi lähemmäs 200 euroon.


Ok; oliko iso summa, kun kulu nousi tuohon?

Varmaankin autoliikkeeseen uskaltaisi tilisiirrollakin... näkeeköhän nykyään esim OP: ssä, että tili on oikeasti ko autoliikkeen?

Jos epävarmaa tilinumerossa, maksaisin noin 10 000 e summasta sen 200 e mielenrauhasta.
--------------------------------------------------------


W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm; turvallisilla säädöillä, mutta pakokaasua ei syödä enää uudelleen ja pakoputki ei ole enää DPF:llä tulpattu ( www.facebook.com/turbotec.fi/)
C 124 320 24 Coupe Sportline -94


Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1032
Liittynyt: Pe 02.05.2003 14:40
Paikkakunta: Savonlinna
ViestiLähetetty: La 22.06.2019 16:39
Euroissa nelisen tonnia oli siirtosumma.
S213 E 220 d
W251 R 280 CDI

entisiä mersuja: S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
EdellinenSeuraava

Paluu Muuta Mersuasiaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa







AUTOIHINvaraOSAT.fi

kl-varaosat.fi

https://Www.AutoDoc.fi