W212 kysy & vastaa

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: To 03.01.2019 11:25
ViestiLähetetty: Ma 07.01.2019 20:09
En nähnyt nopealla silmäyksellä tälläästä topiiccia nii tein sitten. Yp poistaa jos näkee tarpeelliseksi.
Pihaan tuli W212 elegance -10 mallia ja tuota, löytyykö tästä auxi reikää jostaki? Hanska- tai käsinojalokerosta ei löytyny. Entä tuo bluetooothin aktivointi? Netistä löysin ohjeet mutta tuo valikko on erinäköinen, joten taitaa olla mulla vanha versio järjestelmästä. Onko sen päivittäminen minkämoinen operaatio? Ja vielä yksi kysymys kuuluu, että minkä hintanen mahtaa olla ohjekirja?

Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2204
Liittynyt: Pe 23.05.2003 16:49
Paikkakunta: Salo
ViestiLähetetty: Ma 07.01.2019 20:50
Aux-reikä on hanskalokeron vasemmassa sivussa mustan n. 12 mm muoviprikan keskellä.

Valikot (ja Bluetoothin aktivoinnin onnistuminen) on enemmänkin radion mallista kiinni (Audio 20, Audio 50, Comand). Audio 20 = ei navigointia (NAVI-näppäin puuttuu), Comand = korttipaikka volumenupin alla.

Online-käyttöohje on ensihätään hyvä vaihtoehto: http://www4.mercedes-benz.com/manual-ca ... ?owda=misc

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: Ke 07.09.2011 17:14
ViestiLähetetty: Ti 08.01.2019 19:59
Ei sitä aux reikää välttämättä ole ollenkaan. W212 avassa ei löydy mistään auxia eikä usbia, hanskalokeron kulmassa on vaan jokin tietokoneen liittimen näkönen aukko, mikä tarkoitus sillä on. Soitin on varmaan comand, on navi ja korttipaikka etulevyssä, mitenkähän ja millä se toimii. Keskikonsolissa jokin puhelin teline takaseinässä, siinä jokin liitin, mikähän systeemi siihen kävisi? Niin ja auto w212 250cdi vm12 avantgarde.

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: To 03.01.2019 11:25
ViestiLähetetty: Ti 08.01.2019 20:42
Auxi löyty hanskalokerosta taskulampulla piti etsiä. Usbia tuskin on. Radio taitaa sitte olla tuo Audio 50, kun navi löytyy mutta ei korttipaikkaa.
Minkälaisia lisävaloja ootte laittanu näihin? Tuntuu ettei noilla vakio halogeeneilla näe mihinkään. Toinen vaihtoehto olis laittaa ledi polttimot, onko mitään järkeä?

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 91
Liittynyt: Su 02.12.2018 09:38
ViestiLähetetty: Ti 08.01.2019 21:03
eikös -10 mallissa ole xenonit, ja vaihde ohjaustolpassa. Eikös se vain 09 ollut vaihdekeppi tunnelissa ja halogeenit.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2266
Liittynyt: Ma 11.04.2005 11:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila
ViestiLähetetty: Ti 08.01.2019 21:39
Kaikki on vähintään 2010 malleja. Halogeenit on vakiovalot. Media interface lisävaruste lisää liittimen hanskalokeroon, kaapelisarja hankkimalla voi yhdistää minkä vain laitteen. Sarja oli minulla auton mukana kun ostin.

Vaihdekeppi on toinen tarina.
W213 220d myynnissä + W201 1.8e

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: To 03.01.2019 11:25
ViestiLähetetty: Ti 08.01.2019 21:53
Halokeenit mulla on ja on aivam perseestä. Laittakaas kuvia lisävalovirityksistä
Avatar
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ma 30.03.2009 19:24
Paikkakunta: Oulu
ViestiLähetetty: La 12.01.2019 18:14
Tulipa myös täällä vaihdettua 10v ja lähes 500tkm palvellut w203 tuohon faceliftattuun w212. Auto on -14 vuosimallin 100kW saksantuonti E 200CDI BE TA Avantgarde ja Premium Business paketein. Varusteina mm. ledivalot, isot nahkat (erittäin nätillä tummanruskealla nahalla!), comand online, 7G-tronic (722.9?), park assist, taittuva koukku ym.

Tässä pari huomiota saksantuonnista:
- Auto on äänekäs, edelliset w203 farkut ovat persetuntumalta puolet hiljaisempia sisältä? En tiedä mistä tämä johtuu, liekö huonot talvirenkaat mutta yllätyin tästä.
- Auto on valtava kooltaan, tiloiltaan, kontiltaan ym. varusteiltaan verrattuna C-malleihin. Fantastinen suorastaan.
- Direct Start on perkeleestä seuraava ominaisuus. Onko kenelläkään vinkkejä miten tuo poistetaan käytöstä kokonaan? Toimii miten sattuu ja milloin sattuu. Mielestäni auto on rikki jos se itsestään sammuu risteykseen.
- Kova syömään polttoainetta. Ajotietokonetta seuraillessa työmatkallani, joka on noin 40km suuntaansa pääasiassa moottoritietä, pääsen harvoin alle 7,5L/100km? Voiko tuo pitää paikkaansa vai onko jotain rikki? Vertailukohteena edellinen 270CDi meni kevyesti 5,5L keskikulutuksella.
- Comandin karttapäivitykset Wetterillä, Veholla ym. aivan naurettavan hintaisia. Oulussa pyydellään kolme-neljäsataa karttapäivityksistä. Löysin toisesta threadista ebaylinkit joista ostin päivityksen seitsemäänkymppiin.
- Verot yhteensä noin 70e halvemmat kuin w203 farmarissa
- Aktiiviset LED-valot aivan huippuluokkaa. En tiennyt että autoissa voi olla tälläisia valoja ennen kuin ajoin sivuteitä joulukuun pimeillä keleillä.
- Emergency Call System (ECALL) ei toimi comandissa Suomessa? Saakohan tätä toimimaan jollain konstilla?
- Mercedes Me on kiva lelu. Mukava seurailla myös puhelimesta miten tankkaukset, polttoaine, kilometrit, akun jännitteet ym. jaksaa.
- Vaihdelaatikko nykäisee 2-3 ja 3-4 välit varsinkin pakkasella kylmänä? Liekö tuo vaarallista ja saakohan tuon kuntoon Kyb tai johdinlevyhommilla? Öljyt on vaihdettu säännöllisesti laatikkoon merkkihuollossa saksassa.
- Moottori ei lämpiä -20 pakkasella yli +60c. En ole tutkinut onko vika termostaatissa vai onko vaan 200CDI ominaisuus. Toki tähän olen vuosien kuluessa tottunut :wink:

Tässä lyhyesti fiiliksiä. Olen vaihtoon erittäin tyytyväinen, mukava todella iso auto jota on ilo ajaa päivittäin. Jännityksellä odotan mitä vuosittaiset huolto ja ylläpitokulut tulevat E-sarjalaisessa olemaan.
W212 200 CDI T A Avantgarde -14
W203 270 CDI T A Avantgarde -05
W203 200 CDI Classic -01
W201 190D -89

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 279
Liittynyt: Ma 26.03.2018 15:38
ViestiLähetetty: La 12.01.2019 18:39
Fl w212 on oikein mainio peli, kulutuksesta valittelit ja epäilit siinä olevan jotain ”vikaa” niin ainakin moottorin lämpö vaikuttaa paljon, mainitsitkin sen pysyttelevän ~60 asteessa kunnon pakkasilla. Nykydiesel ei ihan kovin herkkä ole lämpeämään kovilla pakkasilla mutta kyllä sen ehjänä tulisi reiluun 80 asteeseen lämmitä. Vaihda ensin termostaatti ja samalla asennutat keulaan suojan. Tuolla reseptillä lämpiää jos muutoin ehjä moottori niinkuin nyt oletettavasti onkin.

Nyt kun tälläisen karkin hait itsellesi niin jos meinaat tälläkin ajaa sinne 500tkm lukemiin, suosittelen puolittamaan öljynvaihtovälin jotta kestää varmasti myös. Lisää myös jälleenmyyntiarvoa etenkin jos tuleva auton ostaja tiedostaa pitkien öljynvaihtovälien harmit.

Valot ovat näissä erinomaisen hyviä, siinä jää ~2010 vuotiset uudehkot xenonit pitkälle kakkoseksi..

Karttapäivityksien hinnat on aivan poskettomia. Minkäs niille mahtaa, mukavaa jos ebaysta löytyy järkihintaan.
Yhden karttapäivityksen hinnalla saa 2kpl tuulilasiin kiinnitettäviä navigaattoreita ilmaisilla päivityksillä...päivityksien hinta itseäkin kummastuttaa. Oikeasti kuinka usein edes normaalisti ihminen sitä navia tarvitsee, yleisesti ottaen melko harvoin, ja silloinkin google mapsin navi kännykästä ajaa asiansa mainiosti joten sikäli navien päivitykset mielestäni pitäisi olla max 50e luokkaa nykyään kun ilmaiset ohjelmatkin ovat erittäin kilpailukykyisiä.

Ja niin, ajotietokoneen lukemia ei kannata uskoa, oletko mitannut ihan tankkaamalla? Veikkaan että tämä menee todellisuudessa vähemmällä kuin entinen 270cdi autosi.

Vaihdelaatikon nykimiseen kylmällä.. kauanko näillä öljyillä on ajettu? Tottakai -20 asteessa täytyy ymmärtää että vaihteiston toiminta tulee ollakin ”kankeaa” tiettyyn pisteeseen saakka, jossain vaiheessa kun tökkii tarpeeksi niin aletaan puhumaan viasta. Öljynvaihto uudella suodattimella toimii moneen vaivaan, vaihtovälinä kannattaa pitää se 60tkm vaihteistoöljylle. Jos lompakko kestää niin vaihtaa öljyjen lisäksi kyb venttiilinkin ihan mielenrauhan takaamiseksi. Jos tällä ei ongelmat poistu niin täytyy vaihteistoa yrittää adaptoida uudelleen.
Avatar
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ma 30.03.2009 19:24
Paikkakunta: Oulu
ViestiLähetetty: La 12.01.2019 19:22
Ruuvimeisseli kirjoitti:Fl w212 on oikein mainio peli, kulutuksesta valittelit ja epäilit siinä olevan jotain ”vikaa” niin ainakin moottorin lämpö vaikuttaa paljon, mainitsitkin sen pysyttelevän ~60 asteessa kunnon pakkasilla. Nykydiesel ei ihan kovin herkkä ole lämpeämään kovilla pakkasilla mutta kyllä sen ehjänä tulisi reiluun 80 asteeseen lämmitä. Vaihda ensin termostaatti ja samalla asennutat keulaan suojan. Tuolla reseptillä lämpiää jos muutoin ehjä moottori niinkuin nyt oletettavasti onkin.

Nyt kun tälläisen karkin hait itsellesi niin jos meinaat tälläkin ajaa sinne 500tkm lukemiin, suosittelen puolittamaan öljynvaihtovälin jotta kestää varmasti myös. Lisää myös jälleenmyyntiarvoa etenkin jos tuleva auton ostaja tiedostaa pitkien öljynvaihtovälien harmit.

Valot ovat näissä erinomaisen hyviä, siinä jää ~2010 vuotiset uudehkot xenonit pitkälle kakkoseksi..

Karttapäivityksien hinnat on aivan poskettomia. Minkäs niille mahtaa, mukavaa jos ebaysta löytyy järkihintaan.
Yhden karttapäivityksen hinnalla saa 2kpl tuulilasiin kiinnitettäviä navigaattoreita ilmaisilla päivityksillä...päivityksien hinta itseäkin kummastuttaa. Oikeasti kuinka usein edes normaalisti ihminen sitä navia tarvitsee, yleisesti ottaen melko harvoin, ja silloinkin google mapsin navi kännykästä ajaa asiansa mainiosti joten sikäli navien päivitykset mielestäni pitäisi olla max 50e luokkaa nykyään kun ilmaiset ohjelmatkin ovat erittäin kilpailukykyisiä.

Ja niin, ajotietokoneen lukemia ei kannata uskoa, oletko mitannut ihan tankkaamalla? Veikkaan että tämä menee todellisuudessa vähemmällä kuin entinen 270cdi autosi.

Vaihdelaatikon nykimiseen kylmällä.. kauanko näillä öljyillä on ajettu? Tottakai -20 asteessa täytyy ymmärtää että vaihteiston toiminta tulee ollakin ”kankeaa” tiettyyn pisteeseen saakka, jossain vaiheessa kun tökkii tarpeeksi niin aletaan puhumaan viasta. Öljynvaihto uudella suodattimella toimii moneen vaivaan, vaihtovälinä kannattaa pitää se 60tkm vaihteistoöljylle. Jos lompakko kestää niin vaihtaa öljyjen lisäksi kyb venttiilinkin ihan mielenrauhan takaamiseksi. Jos tällä ei ongelmat poistu niin täytyy vaihteistoa yrittää adaptoida uudelleen.


Kiitokset vastauksista. Kävin itse asiassa juuri eilen hakemassa tuohon Tammerssin maskisuojan jonka aamusella laitoin paikoilleen. Mietin tuota termostaattia marraskuulla autoa ostaessa mutta mielestäni muuten pelaa ja lämmöt nousee niin en kiirehtinyt sen kanssa. Menee vaihtoon viimeistään ensisyksynä kuitenkin. Ajan pitempiä työreissuja ja niillä tarvitsen toimivaa navia. Tähän asti olen käyttänyt Tomtomin navia tai puhelinta, mutta kun autossa on comand online niin onhan se mukava ainakin kokeilla mihin se pystyy. Toimii kyllä nyt päivityksellä ja uudella kartalla aivan loistavasti. Kävin vielä latailemassa nopeuskamerat http://www.scdb.info saitilta niin osaa myös niistä varoittaa.

Polttoaineen kulutus on tiukassa syynissä. Seurailen tankkauksia ja laskeskelen kulutuksen kunhan tilanne tasoittuu niin saan oikeat lukemat katsottua.

Laatikosta sen verran että öljyillä on edellisen vaihdon (suodatin + öljy) jälkeen ajettu noin 41tkm. Edellinen vaihto tehty maaliskuussa 2017, ajassa siis lähes pari vuotta. w203 vaihdoin öljyn ja suotimen 60tkm välein ja vanha laatikko toimi kuin junan vessa. Pitänee seuraavassa huollossa vaihdattaa tuo öljy.
W212 200 CDI T A Avantgarde -14
W203 270 CDI T A Avantgarde -05
W203 200 CDI Classic -01
W201 190D -89
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2204
Liittynyt: Pe 23.05.2003 16:49
Paikkakunta: Salo
ViestiLähetetty: La 12.01.2019 19:54
Ruuvimeisseli kirjoitti:kyllä sen ehjänä tulisi reiluun 80 asteeseen lämmitä. Vaihda ensin termostaatti ja samalla asennutat keulaan suojan
Ääni termostaatillle. Täällä etelässä ei 2014-2017 välillä uuden termostaatin vaihdon jälkeen niin kylmää tullut etteikö lämmöt olisi 15 km/15 min matkalla nousseet +85:een ilman maskinsuojaakin. Keskikulutus (pääasiassa 120 km työmatka moottoritietä pitkin) oli mittarin mukaan 5,7 ja tankkauksista laskettuna 10% enemmän (mittari on näyttänyt tämän verran alakanttiin joka autossa jossa näyttö on). Oli vielä 5-vaihteinen automaatti joten faceliftillä pitäisi helposti tuon alle päästä.

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Ke 13.06.2012 21:33
ViestiLähetetty: Su 13.01.2019 21:33
Autonvaihto mullakin edessä. Pitkällisen analysoinnin jälkeen oon päättänyt palata mersukantaan ja mallina on facelift-S212, moottorina 220 cdi ja veto takapyörillä. Mittarilukema alle 150 tkm.

Yksi auto on jo koeajettu ja pari ehdokasta on vielä kokeilematta ennen päätöstä. Moottoritienopeuksien rengasmelu jopa kitkarenkailla on ainoa negatiivinen piirre mallissa. Taajamassahan tuo on uskomattoman äänetön.

Kysymyksiä:
-ilmeisesti mitään jakopäähuolia ei enää 2014-mallin autoissa tarvitse murehtia?
-kun on tehdasasenteinen webasto, niin käynnistyykö se kylmällä kelillä itsestään apulämmittämään moottoria, ja jos käynnistyy niin saako toiminnon kytkettyä pois päältä (miten?). Testaisin tällä että termostaatti pelaa.
-kupliiko näissä maali säännönmukaisesti jostain?
-vetokoukun asennus, ilmeisesti suht iisi asentaa jopa kotikonstein?
-ja sitten kaikista noloin kysymys: miten konepelti avataan? ei ollu kahvaa siellä, missä vanhassa 203:ssani.
S212 220 Cdi 2014

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 279
Liittynyt: Ma 26.03.2018 15:38
ViestiLähetetty: Su 13.01.2019 22:54
Kyllä se kahva siellä on missä se on ollut käytännössä aina. Punainen kahva joka aika hyvin kyllä istuu siihen kehykseen ettei ehkä heti käsikopelolla osu mutta katso vaikka lampulla sinne niin näet missä se on. Olettaen että sitä ei nyt joku ole onnistunut repäsemään irti tms
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 390
Liittynyt: Ke 11.09.2013 07:24
Paikkakunta: Nummela
ViestiLähetetty: Su 13.01.2019 23:39
Nukuttalahden isäntä kirjoitti:Autonvaihto mullakin edessä. Pitkällisen analysoinnin jälkeen oon päättänyt palata mersukantaan ja mallina on facelift-S212, moottorina 220 cdi ja veto takapyörillä. Mittarilukema alle 150 tkm.

Yksi auto on jo koeajettu ja pari ehdokasta on vielä kokeilematta ennen päätöstä. Moottoritienopeuksien rengasmelu jopa kitkarenkailla on ainoa negatiivinen piirre mallissa. Taajamassahan tuo on uskomattoman äänetön.

Kysymyksiä:
-ilmeisesti mitään jakopäähuolia ei enää 2014-mallin autoissa tarvitse murehtia?
-kun on tehdasasenteinen webasto, niin käynnistyykö se kylmällä kelillä itsestään apulämmittämään moottoria, ja jos käynnistyy niin saako toiminnon kytkettyä pois päältä (miten?). Testaisin tällä että termostaatti pelaa.
-kupliiko näissä maali säännönmukaisesti jostain?
-vetokoukun asennus, ilmeisesti suht iisi asentaa jopa kotikonstein?
-ja sitten kaikista noloin kysymys: miten konepelti avataan? ei ollu kahvaa siellä, missä vanhassa 203:ssani.


Ei käynnisty webasto itsestään.
Rengasmelu hyvillä renkailla on mitätöntä.
Omassani ei ainakaan maalit kupli.
Hyvä ja luotettava auto kaikinpuolin (w212 fl vm. 2014).
BMW X3 Lci 3.0d M-Sport
Audi RS2
Audi S2 sedan
Audi Quattro 20V

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Ke 13.06.2012 21:33
ViestiLähetetty: Su 13.01.2019 23:47
No noppeesti tulee vastaukset, kiitos.

Jäi vielä kysymättä, että onko kaikissa S212:ssa takapään ilmajousitus. Oletan, että noilla reilut 100 tkm ajetuilla ei vielä paljejumppaa ole luvassa, mutta kaipaako kuivaajan ryynit huomiota osakseen jo? Jos on mersulla huollettu, niin kuuluuko mihinkään huolto-ohjelmaan? Laatikkoöljyjä ei ainakaan kolmeen yksilöön oo vaihdettu täydellisestä huoltohistoriasta lukuunottamatta kertaakaan, joten se ainakin on tingittävä kauppaan mukaan.
S212 220 Cdi 2014
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4308
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus
ViestiLähetetty: Su 13.01.2019 23:48
Mullakin ollut kaks ja maali ei tosiaan kupli, ainoastaan helmamuovin takaosa hinkkaa maalin pois siitä kulmasta mistä takakaari lähtee nousemaan.
W123 300TDT projekti
W460 240GD
W212 350cdi 4matic

Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5070
Liittynyt: Ma 20.09.2010 12:10
ViestiLähetetty: Ma 14.01.2019 08:18
Nukuttalahden isäntä kirjoitti:No noppeesti tulee vastaukset, kiitos.

Jäi vielä kysymättä, että onko kaikissa S212:ssa takapään ilmajousitus. Oletan, että noilla reilut 100 tkm ajetuilla ei vielä paljejumppaa ole luvassa, mutta kaipaako kuivaajan ryynit huomiota osakseen jo? Jos on mersulla huollettu, niin kuuluuko mihinkään huolto-ohjelmaan? Laatikkoöljyjä ei ainakaan kolmeen yksilöön oo vaihdettu täydellisestä huoltohistoriasta lukuunottamatta kertaakaan, joten se ainakin on tingittävä kauppaan mukaan.

Farkuissa on aina ilmajouset takana; Airmaticilla sitten edessäkin. Itsellä on -11 mallinen 205tkm menty, jossa ryyneille ei ole tehty mitään. Jotkuthan huoltaa niitä hyvinkin tiuhaan. Ei kuulu huolto-ohjelmaan. Laatikkoöljyt vaihdetaan huolto-ohjelmassa 120 tkm välein, joten 100tkm mennyillä ei ole kuulunut ohjelmaan vielä kertaakaan. Tässäkin useimmat foorumilla suosittelevat tiuhempaa vaihtamista.
Autot:
s212 E350 CDI 4Matic -11
w639 115CDI -05 2,7/34KB
Muut:
Case 1394 4x4 HS -85
Jacobsen HR-5111 -97
Husqvarna Rider 16C AWD -10
Mariner 530HT + Volvo Penta AQ151A+290D

Villa Pikkujalo

Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5070
Liittynyt: Ma 20.09.2010 12:10
ViestiLähetetty: Ma 14.01.2019 08:23
Juomu kirjoitti:Tulipa myös täällä vaihdettua 10v ja lähes 500tkm palvellut w203 tuohon faceliftattuun w212. Auto on -14 vuosimallin 100kW saksantuonti E 200CDI BE TA Avantgarde ja Premium Business paketein. Varusteina mm. ledivalot, isot nahkat (erittäin nätillä tummanruskealla nahalla!), comand online, 7G-tronic (722.9?), park assist, taittuva koukku ym.

Tässä pari huomiota saksantuonnista:
- Auto on äänekäs, edelliset w203 farkut ovat persetuntumalta puolet hiljaisempia sisältä? En tiedä mistä tämä johtuu, liekö huonot talvirenkaat mutta yllätyin tästä.
- Auto on valtava kooltaan, tiloiltaan, kontiltaan ym. varusteiltaan verrattuna C-malleihin. Fantastinen suorastaan.
- Direct Start on perkeleestä seuraava ominaisuus. Onko kenelläkään vinkkejä miten tuo poistetaan käytöstä kokonaan? Toimii miten sattuu ja milloin sattuu. Mielestäni auto on rikki jos se itsestään sammuu risteykseen.
- Kova syömään polttoainetta. Ajotietokonetta seuraillessa työmatkallani, joka on noin 40km suuntaansa pääasiassa moottoritietä, pääsen harvoin alle 7,5L/100km? Voiko tuo pitää paikkaansa vai onko jotain rikki? Vertailukohteena edellinen 270CDi meni kevyesti 5,5L keskikulutuksella.
- Comandin karttapäivitykset Wetterillä, Veholla ym. aivan naurettavan hintaisia. Oulussa pyydellään kolme-neljäsataa karttapäivityksistä. Löysin toisesta threadista ebaylinkit joista ostin päivityksen seitsemäänkymppiin.
- Verot yhteensä noin 70e halvemmat kuin w203 farmarissa
- Aktiiviset LED-valot aivan huippuluokkaa. En tiennyt että autoissa voi olla tälläisia valoja ennen kuin ajoin sivuteitä joulukuun pimeillä keleillä.
- Emergency Call System (ECALL) ei toimi comandissa Suomessa? Saakohan tätä toimimaan jollain konstilla?
- Mercedes Me on kiva lelu. Mukava seurailla myös puhelimesta miten tankkaukset, polttoaine, kilometrit, akun jännitteet ym. jaksaa.
- Vaihdelaatikko nykäisee 2-3 ja 3-4 välit varsinkin pakkasella kylmänä? Liekö tuo vaarallista ja saakohan tuon kuntoon Kyb tai johdinlevyhommilla? Öljyt on vaihdettu säännöllisesti laatikkoon merkkihuollossa saksassa.
- Moottori ei lämpiä -20 pakkasella yli +60c. En ole tutkinut onko vika termostaatissa vai onko vaan 200CDI ominaisuus. Toki tähän olen vuosien kuluessa tottunut :wink:

Tässä lyhyesti fiiliksiä. Olen vaihtoon erittäin tyytyväinen, mukava todella iso auto jota on ilo ajaa päivittäin. Jännityksellä odotan mitä vuosittaiset huolto ja ylläpitokulut tulevat E-sarjalaisessa olemaan.

Pari kommenttia:
- ei se minusta kovin äänekäs ole, tosin ehkä aavistuksen äänekkäämpi kuin 211
- oma nelikko 350CDI syö naftaa suunnilleen samanlaisessa ajossa reilun 8l, voisi kuvitella että vajaavetoinen 200CDI menisi vähemmällä kuin 7,5. Ajotietokone voi näyttää mitä vaan, mittaa tankkauksista.
- karttapäivityksiä saa tosiaan maailmalta halvemmalla. 70e kuulostaa kyllä siltä, että olet maksanut rasvaisen hinnan laittomasta kopiosta, jonka voi polttaa ilmaiseksikin. Halvimmat aidot lienevät 150e suuruusluokassa (uusin versio siis)
- laatikon nykiminen ei ole normia, kannattaa hoidattaa kuntoon
- termari kuntoon, ei liene ominaisuus
Autot:
s212 E350 CDI 4Matic -11
w639 115CDI -05 2,7/34KB
Muut:
Case 1394 4x4 HS -85
Jacobsen HR-5111 -97
Husqvarna Rider 16C AWD -10
Mariner 530HT + Volvo Penta AQ151A+290D

Villa Pikkujalo

Mersumies
Mersumies
Viestit: 914
Liittynyt: Ma 24.02.2014 11:26
ViestiLähetetty: Ma 14.01.2019 09:55
Rengasäänistä. Onko tämä vakio kaikissa 212:ssa?

J52 ADDITIONAL CODE FOR DAMPING MAT
Minulla se löytyy.

Pienellä haulla en löytänyt, mitä tuo käytännössä tarkoittaa?

Olen huomannut vastaavia rengasäänien yms ulkopuolisten äänien eroja s204 C sarjassa.
Niissä osassa on lamonoidut ikkunat. Niistä on kait jokin jälkitakuu juttu myös.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 914
Liittynyt: Ma 24.02.2014 11:26
ViestiLähetetty: Ma 14.01.2019 10:12
Kulutus omassa S212 350cdi BE, 2012, 4M, 7 v. autom.

Pienin on 4,9L/100km. Keskinopeus 80km. (Talvi, nastat)(auton kulutusmittarin mukaan)
Normaalisti talvella, maantie 6-7 välillä
Kesällä, maantie (moottoritie) 7-8 välillä

Kaasujalka vaikuttaa todella paljon.

Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5070
Liittynyt: Ma 20.09.2010 12:10
ViestiLähetetty: Ma 14.01.2019 11:05
simosami kirjoitti:Kaasujalka vaikuttaa todella paljon.

Toki näin. Itselläni kaasujalan asetus on distronic asetettuna rajoitus +10:een. (Joskus välähtää, mutta huomautusta kummempaa ei tule koskaan. Useimmiten ei sitäkään)
Autot:
s212 E350 CDI 4Matic -11
w639 115CDI -05 2,7/34KB
Muut:
Case 1394 4x4 HS -85
Jacobsen HR-5111 -97
Husqvarna Rider 16C AWD -10
Mariner 530HT + Volvo Penta AQ151A+290D

Villa Pikkujalo
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2204
Liittynyt: Pe 23.05.2003 16:49
Paikkakunta: Salo
ViestiLähetetty: Ma 14.01.2019 11:20
simosami kirjoitti:Rengasäänistä. Onko tämä vakio kaikissa 212:ssa?
J52 ADDITIONAL CODE FOR DAMPING MAT
Minulla se löytyy.
Pienellä haulla en löytänyt, mitä tuo käytännössä tarkoittaa?

Kuttaperkaläpyskä vaihdelaatikon päällä, ei vaikutusta rengasääniin.

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: To 13.09.2018 09:40
ViestiLähetetty: Ti 15.01.2019 11:02
, jaetaanpas omatkin kokemukset kun ensimmäinen mersu eli FI w212, 220 4matic 2016, on nyt ajossa.
Tässä fiiliksiä 6 kk omistuksen jälkeen.

-mielestäni hiljainen ja miellyttävä auto, ilo ajella eikä rengasmelua juurikaan kuulu mutta dieselin raksutus oli aluksi yllättävän kovaa, ainakin edelliseen 6-syl pensamoottoriin tottuneena. Tässä yksilössä on koko pohjan peittävä äänieristelevy, joka ilmeisesti auttaa meluun.

-keskikulutus on mittarin mukaan 7,3 L/100km. 15km työväliä suuntaansa, siis kylmänä ja kaupunkiajoa käytännössä koko matka. Olin tottunut 13l/100km samassa ajossa.
-webastolla lämmittelen ajon aikana 80 asteeseen, vaikka lämpimästä tallista lähden, koska kone ei kerkeäisi lämmetä kun n. 60C. Ehkä termari pitäis vaihtaa. Onko näissä automaattisesti sulkeutuva säleikkö keulassa? muista lukeneeni jostain, että olisi. Pitännee tarkistaa joku ilta tarkemmin kun viimeksi en mitää sellaista havainnut.
-webasto (alkuperäinen) ei lähde automaattisesti päälle, enkä ole varma lämmittääkö se muutenkaan kuin ainoastaan toissijaisesti moottoria. Trafin mukaan euro6 autoissa ei moottoria lämmitetä weballa. Mulla ainakin mittari nousee weballa helposti 60 asteeseen mutta tipahtaa heti reilusti kun moottorin käynnistää.

-ensimmäinen 4-vetoinen auto minulla ja olen positiivisesti erittäin yllättynyt pidon määrästä. Jopa kitkarenkailla ei mitään pelkoa, että jään jalkoihin liikennevaloissa, vaikka kuinka huonot olosuhteet. Täällä pohjoisessa ei pitäisi vajaavetoisia ollakkaan. 4-vedon kestävyydestä en tiedä mutta muuten suosittelen ehdottomasti jos voi valita.

-"Direct Start" onko sama kuin "ECO, start/stop"? sen nappaan napista pois aika tottuneesti joka kerta kun lähden liikkeelle. En tiedä vaikuttaako nokkaketjun kestoon.
-tilava auto mutta sähkösäätöisistä etupenkeistä puuttuu muisti ja vaimon ajoasento on niin paljon eri kuin minulla, että en meinaa päästä autoon ratin ja penkin välistä. Muistipaikat olisi ehdoton juttu. Penkin eteen/taakse säätö on manuaalinen?? miksi ihmeessä jätetty noin kun kaikki muut suunnat on sähköllä + ordopedi -säädöt, joita pidän turhina. Takapenkeissä ei ole lämmitystä, sais olla kun nahkapenkit on kylmät talvella.
-aika hyvin kiihtyy ja kulkee diisselimersuksi. Optimointi tehty, egr poistettu, ad-blue poistettu, dpf jätettiin kun toimii (vielä).
-lyhyet ajot sai aikaan sen, että dpf -polttoa ei kerennyt kertaakaan suorittaa loppuun asti ja n. 10 yrityskerran jälkeen sytytti vikavalon. Ajot ei minulla muutu eli seuraavan vikavalon jälkeen pöntön tyhjennys ja ohjelmasta pois koko systeemi vai onko muuta ideaa? joskus huomaan talliin jo ajaneena, että outo haju tulee autosta. Ilmeisesti yritti polttoa.

Sitten kysymys. Taka -kilpivaloista toinen on himmeä mutta kirkastuu kun napautan siihen.
Yritin vaihtaa sen mutta miten? Irroitin lunkan verhoilun sisäpuolelta mutta sieltä ei saa muuta kuin piuhan irti.
Ilmeisesti valaisin tulee ulospäin pois mutta miten irroitetaan se kromilista ja muovinen suojus? En uskaltanut vääntää kun en tiedä mihin suuntaan irtoaa, ruuvin kantoja ei näy missään.
Voiko tuohon vaihtaa poltinta vai meneekö koko valaisin vaihtoon? en tiedä onko led, voisin tilata valmiiksi uudet.

Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5070
Liittynyt: Ma 20.09.2010 12:10
ViestiLähetetty: Ti 15.01.2019 11:37
Nuo ei sitten ole varsinaiset sähköpenkit (eikös vakiojakkaroissa ole juuri noin, että osa säätyy sähköllä ja osa ei. Etäisyyden lisäksi ei taida myöskään niskatuki säätyä sähköllä?). "Oikeissa" sähköpenkeissä kaikki säätyy sähköllä ja on muistit, olikohan varustekoodi 275
Autot:
s212 E350 CDI 4Matic -11
w639 115CDI -05 2,7/34KB
Muut:
Case 1394 4x4 HS -85
Jacobsen HR-5111 -97
Husqvarna Rider 16C AWD -10
Mariner 530HT + Volvo Penta AQ151A+290D

Villa Pikkujalo
Avatar
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ma 30.03.2009 19:24
Paikkakunta: Oulu
ViestiLähetetty: Ti 15.01.2019 14:51
Eipäs kyllä tosiaan käynyt mielessäkään, että farkussa olisi aina takana ilmapussit. Olisiko jollain heittää lyhyttä listaa mitä noista ja noiden huolloista olisi hyvä tietää ettei astu johonkin tyyppivika-ansaan tietämättömyyttään kun ei mitään kokemuksia ilmajousista ole.

- karttapäivityksiä saa tosiaan maailmalta halvemmalla. 70e kuulostaa kyllä siltä, että olet maksanut rasvaisen hinnan laittomasta kopiosta, jonka voi polttaa ilmaiseksikin. Halvimmat aidot lienevät 150e suuruusluokassa (uusin versio siis)

Karttapäivitys on nimeomaan hoidettu USB-tikulla. Karttapäivityksiä DVD-muodossa tuskin tuo NTG4.7 Comandi huolii? Täsmennän vielä että KARTAN saaminen ei ollut minkäänlainen ongelma, päivitykseen tarvittava Lisenssiavain oli se josta erittäin pitkin hampain maksoin.

Direct Startilla tosiaan tarkoitin juuri tuota ECO-nappia. Kiitos keskikulutuksista, termostaatti menee vaihtoon perjantai-aamuna tämän perusteella.
W212 200 CDI T A Avantgarde -14
W203 270 CDI T A Avantgarde -05
W203 200 CDI Classic -01
W201 190D -89

Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5070
Liittynyt: Ma 20.09.2010 12:10
ViestiLähetetty: Ti 15.01.2019 15:58
Juomu kirjoitti:Eipäs kyllä tosiaan käynyt mielessäkään, että farkussa olisi aina takana ilmapussit. Olisiko jollain heittää lyhyttä listaa mitä noista ja noiden huolloista olisi hyvä tietää ettei astu johonkin tyyppivika-ansaan tietämättömyyttään kun ei mitään kokemuksia ilmajousista ole.

- karttapäivityksiä saa tosiaan maailmalta halvemmalla. 70e kuulostaa kyllä siltä, että olet maksanut rasvaisen hinnan laittomasta kopiosta, jonka voi polttaa ilmaiseksikin. Halvimmat aidot lienevät 150e suuruusluokassa (uusin versio siis)

Karttapäivitys on nimeomaan hoidettu USB-tikulla. Karttapäivityksiä DVD-muodossa tuskin tuo NTG4.7 Comandi huolii? Täsmennän vielä että KARTAN saaminen ei ollut minkäänlainen ongelma, päivitykseen tarvittava Lisenssiavain oli se josta erittäin pitkin hampain maksoin.

Direct Startilla tosiaan tarkoitin juuri tuota ECO-nappia. Kiitos keskikulutuksista, termostaatti menee vaihtoon perjantai-aamuna tämän perusteella.

Ok, sorry, en noteerannut että tuossa on erilainen Comand.
Autot:
s212 E350 CDI 4Matic -11
w639 115CDI -05 2,7/34KB
Muut:
Case 1394 4x4 HS -85
Jacobsen HR-5111 -97
Husqvarna Rider 16C AWD -10
Mariner 530HT + Volvo Penta AQ151A+290D

Villa Pikkujalo

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 91
Liittynyt: Su 02.12.2018 09:38
ViestiLähetetty: Ti 15.01.2019 18:25
lyhyet ajot sai aikaan sen, että dpf -polttoa ei kerennyt kertaakaan suorittaa loppuun asti ja n. 10 yrityskerran jälkeen sytytti vikavalon. Ajot ei minulla muutu eli seuraavan vikavalon jälkeen pöntön tyhjennys ja ohjelmasta pois koko systeemi vai onko muuta ideaa? joskus huomaan talliin jo ajaneena, että outo haju tulee autosta. Ilmeisesti yritti polttoa.


joo, tuo 10 yrityskertaa dumppaa sitten dieseliä öljynsekaan. ELi kannattaa vähän seurailla autoa, että koska se polttaa sitä ja onnistuuko siinä. Jos esim haisee siltä kumilta niin poltto kesken ja se haluaisi sen tehdä. menee joku 15km ? maantietä siihen polttoon ainakin mitä v6 sitä seurasin tuosta odb torque apista. Sehän se on älytöntä kun ei voi olla mitään ilmoitusta, että se polttaa sitä. Jotkut huomaa sen kai siitä että kone ei vaihda isoimmalle, vaan jää kutoselle maantiellä. ? Saisi kyllä olla varoitusvalo tuolle, mutta kun ihmisiä ei voi vaivata sellaisella, mielellään vaivataan sillä, että öljyt dilutoi ja menee laakerit koneesta. tai dpf on niin tukossa että joutuu viemään pajalle. Sehän se on kätevää.

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: To 13.09.2018 09:40
ViestiLähetetty: Ke 16.01.2019 08:59
Nurmituomas kirjoitti:joo, tuo 10 yrityskertaa dumppaa sitten dieseliä öljynsekaan. ELi kannattaa vähän seurailla autoa, että koska se polttaa sitä ja onnistuuko siinä. Jos esim haisee siltä kumilta niin poltto kesken ja se haluaisi sen tehdä. menee joku 15km ? maantietä siihen polttoon ainakin mitä v6 sitä seurasin tuosta odb torque apista. Sehän se on älytöntä kun ei voi olla mitään ilmoitusta, että se polttaa sitä. Jotkut huomaa sen kai siitä että kone ei vaihda isoimmalle, vaan jää kutoselle maantiellä. ? Saisi kyllä olla varoitusvalo tuolle, mutta kun ihmisiä ei voi vaivata sellaisella, mielellään vaivataan sillä, että öljyt dilutoi ja menee laakerit koneesta. tai dpf on niin tukossa että joutuu viemään pajalle. Sehän se on kätevää.

Hyvä huomio, Kiitos. Pitääkin vaihtaa öljyt heti.
Tuhat kilsaa sitten tehnyt viimeisen onnistuneen polton, eli juuri heti edellisen öljynvaihdon jälkeen uusille öljyille ja tämän lisäksi vielä 12 epäonnistunutta kertaa.

Xentry kertoi, että 12 kertaa yrittänyt polttoa ja joka kerta keskeytynyt "päävirran katkeamiseen". P246309 eli hiukkassuodattimen nokipitoisuus ei ole kunnossa.
Ehdottomasti pitäisi olla jokin huomiovalo polton ollessa käynnissä. Voi olla monenkin laakerivaurion juurisyy eli olisko tehdas jopa vastuussa, koska selvä virhe tuotteessa. Vikavalon kuittauksen jälkeen kävinkin ajamassa 50km lenkin, nyt voisin käyttää uudestaan piuhan päässä ja todeta tekikö onnistunutta polttoa.

BBC kirjoitti:Sitten kysymys. Taka -kilpivaloista toinen on himmeä mutta kirkastuu kun napautan siihen.
Yritin vaihtaa sen mutta miten? Irroitin lunkan verhoilun sisäpuolelta mutta sieltä ei saa muuta kuin piuhan irti.
Ilmeisesti valaisin tulee ulospäin pois mutta miten irroitetaan se kromilista ja muovinen suojus? En uskaltanut vääntää kun en tiedä mihin suuntaan irtoaa, ruuvin kantoja ei näy missään.
Voiko tuohon vaihtaa poltinta vai meneekö koko valaisin vaihtoon? en tiedä onko led, voisin tilata valmiiksi uudet.

Edelleen kaipailen kilpivalon vaihtoon apuja. Ei viittis tuon takia oikeaan korjaamoon jonottaa kun oma tallikin on
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 390
Liittynyt: Ke 11.09.2013 07:24
Paikkakunta: Nummela
ViestiLähetetty: Ke 16.01.2019 09:22
BBC kirjoitti:
Edelleen kaipailen kilpivalon vaihtoon apuja. Ei viittis tuon takia oikeaan korjaamoon jonottaa kun oma tallikin on


Saattaa olla samanlainen kuin oli minun CL:ssä eli se kromilista lähtee kampeamalla irti ja sen alta muovi pois. Omassa w212 fl on led kilpivalot tehtaan asentamana eikä ainakaan vielä ole mitään ongelmia ollut, tosin ajettu vasta 360 tkm.
BMW X3 Lci 3.0d M-Sport
Audi RS2
Audi S2 sedan
Audi Quattro 20V

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1635
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
ViestiLähetetty: Ke 16.01.2019 09:23
BBC kirjoitti:, jaetaanpas omatkin kokemukset kun ensimmäinen mersu eli FI w212, 220 4matic 2016, on nyt ajossa.
Tässä fiiliksiä 6 kk omistuksen jälkeen.

-mielestäni hiljainen ja miellyttävä auto, ilo ajella eikä rengasmelua juurikaan kuulu mutta dieselin raksutus oli aluksi yllättävän kovaa, ainakin edelliseen 6-syl pensamoottoriin tottuneena. Tässä yksilössä on koko pohjan peittävä äänieristelevy, joka ilmeisesti auttaa meluun.

-keskikulutus on mittarin mukaan 7,3 L/100km. 15km työväliä suuntaansa, siis kylmänä ja kaupunkiajoa käytännössä koko matka. Olin tottunut 13l/100km samassa ajossa.
-webastolla lämmittelen ajon aikana 80 asteeseen, vaikka lämpimästä tallista lähden, koska kone ei kerkeäisi lämmetä kun n. 60C. Ehkä termari pitäis vaihtaa. Onko näissä automaattisesti sulkeutuva säleikkö keulassa? muista lukeneeni jostain, että olisi. Pitännee tarkistaa joku ilta tarkemmin kun viimeksi en mitää sellaista havainnut.
-webasto (alkuperäinen) ei lähde automaattisesti päälle, enkä ole varma lämmittääkö se muutenkaan kuin ainoastaan toissijaisesti moottoria. Trafin mukaan euro6 autoissa ei moottoria lämmitetä weballa. Mulla ainakin mittari nousee weballa helposti 60 asteeseen mutta tipahtaa heti reilusti kun moottorin käynnistää.

-ensimmäinen 4-vetoinen auto minulla ja olen positiivisesti erittäin yllättynyt pidon määrästä. Jopa kitkarenkailla ei mitään pelkoa, että jään jalkoihin liikennevaloissa, vaikka kuinka huonot olosuhteet. Täällä pohjoisessa ei pitäisi vajaavetoisia ollakkaan. 4-vedon kestävyydestä en tiedä mutta muuten suosittelen ehdottomasti jos voi valita.

-"Direct Start" onko sama kuin "ECO, start/stop"? sen nappaan napista pois aika tottuneesti joka kerta kun lähden liikkeelle. En tiedä vaikuttaako nokkaketjun kestoon.
-tilava auto mutta sähkösäätöisistä etupenkeistä puuttuu muisti ja vaimon ajoasento on niin paljon eri kuin minulla, että en meinaa päästä autoon ratin ja penkin välistä. Muistipaikat olisi ehdoton juttu. Penkin eteen/taakse säätö on manuaalinen?? miksi ihmeessä jätetty noin kun kaikki muut suunnat on sähköllä + ordopedi -säädöt, joita pidän turhina. Takapenkeissä ei ole lämmitystä, sais olla kun nahkapenkit on kylmät talvella.
-aika hyvin kiihtyy ja kulkee diisselimersuksi. Optimointi tehty, egr poistettu, ad-blue poistettu, dpf jätettiin kun toimii (vielä).
-lyhyet ajot sai aikaan sen, että dpf -polttoa ei kerennyt kertaakaan suorittaa loppuun asti ja n. 10 yrityskerran jälkeen sytytti vikavalon. Ajot ei minulla muutu eli seuraavan vikavalon jälkeen pöntön tyhjennys ja ohjelmasta pois koko systeemi vai onko muuta ideaa? joskus huomaan talliin jo ajaneena, että outo haju tulee autosta. Ilmeisesti yritti polttoa.

Sitten kysymys. Taka -kilpivaloista toinen on himmeä mutta kirkastuu kun napautan siihen.
Yritin vaihtaa sen mutta miten? Irroitin lunkan verhoilun sisäpuolelta mutta sieltä ei saa muuta kuin piuhan irti.
Ilmeisesti valaisin tulee ulospäin pois mutta miten irroitetaan se kromilista ja muovinen suojus? En uskaltanut vääntää kun en tiedä mihin suuntaan irtoaa, ruuvin kantoja ei näy missään.
Voiko tuohon vaihtaa poltinta vai meneekö koko valaisin vaihtoon? en tiedä onko led, voisin tilata valmiiksi uudet.

No eipä ole ihme, että vikavalot palaa ja tyhjennyspoltot ei onnistu. Ei vaan porukka usko, ettei noita ohjelmia pidä "optimoida" pelkkää harmia luvassa...
Perheessä:
S 2O4 C 350 CDI -09
S 212 E 200 CDI -11
C126 500 SEC-89
ex
W208 CLK 320 -99
W211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
"Tahto voittaa järjen"
Seuraava

Paluu Muuta Mersuasiaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Nozki ja 9 vierailijaa







AUTOIHINvaraOSAT.fi

kl-varaosat.fi

https://Www.AutoDoc.fi