Mersun E malli 200cdi kokemuksia

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Ke 30.09.2015 17:49
ViestiLähetetty: Ti 10.09.2019 12:43
Eli 2012 vuotisista 200cdi E malleista millasia tyyppivikoja ja kokemuksia?


Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Ke 30.09.2015 17:49
ViestiLähetetty: Ti 10.09.2019 20:39
no joo kyllähän näillä :)

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: To 05.09.2019 19:56
ViestiLähetetty: Ke 11.09.2019 20:07
Kilsoista ja huoltohistoriasta riippuu aika paljon että onko huolia vai ei ja toki siitäkin että miren sitä autoa jatkossa käytetään. Tuo om651 on paljon parempi moottori mitä annetaan ymmärtää.

Tuon auton sähkötjärjestelmä on tehty suht hyvin, siitä en huolis liikoja.

Itellä oli 250cdi 2010 198000km-225000km ja ainoa selkeä vika oli hajonnut ohjauslukko.

Nyt on 220cdi ja vikoja ei ole ilmaantunut, tosin kilsoja satatuhatta vähemmän.

Meillä käy keskimäärin max 250tkm ajettuja, yhtään ketjuvikasta om651 mootyoria ei ole tullut vielä vastaan.

Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Su 06.10.2019 20:54
ViestiLähetetty: Su 06.10.2019 22:00
Iltaa foorumiin. Olen uusi jäsen ja liittynyt jäseneks koska tuli tuossa pienoinen kuume ostaa taksissa ollut Eemeli käyttöautoksi.
Paljon ajetuista autoista on aikaisemmin kokemusta, mutta mersuista ei.
Itseasiassa olin jo autokuumeessa siinä vaiheessa, että olin unohtaa joskus kuulemiani varoituksia nykymersujen laadusta.
Onkohan nyt niin, ettei OM654.920 moottorilla varustettua autoa pidä ostaa, jos siinä on jo "sisäänajot" ajeltu?
Vakavasti ottaen, mihin pitää varautua ja mitä ko. moottorilla varustettuun autoon kannattaisi ennakkoon tehdä, pahimpien vahinkojen välttämiseksi.

Miksikö Mersu? No ostin joitakin vuosia sitten V70 Volvon suoraan taksista. Mitään vikaa ei kohta ½ miljoonaa ajetussa Volvossa ole, mutta kyllästyminen ja vaihtokuume alkaa olla päivittäin mielessä.

Volvon uusista malleista ei oikein innosta kun xc60, mutta uusikoppaiset on vielä liian kalliita ja vanhakoppaisen ero nykyvolvooni on liian mitätön. Sikäli maasturi ei ole paras kombinaatio, koska tavaraa pitää saada kuskattua.
Eli farkku on ehkä paras korimalli.

Jos sitten miettii vaihtoehtoja Volvolle, niin todettakoon heti, ettei VAG konsernin tuotteet kiinnosta vähääkään.
Ranskalaisenkin laatu menee mielestäni VAG:n edelle.

BMW on merkki, joka ei sovi "imagoon". Fordissa mennään jo liikaa alle Volvon tason. Kyllähän auton pitäis vaihtaessa parantua.

Jotenkin sitten päädyin Mersun kannalle, kun niitä on sukulaisilla ja kavereilla ennestään.
Ja kyllähän se -18 mallinen Eemeli oli hieno peli, kun koeajolla kävin.

Nyt vain alkoi tulla pupu pöksyyn, kun luin näistä mersujen moottoriongelmista sun muista, joita tuntuu merkillä jonkin verran olevan.

EDIT. kyseinen auto jo hankittu
Viimeksi muokannut valpe päivämäärä La 02.11.2019 10:01, muokattu yhteensä 1 kerran
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 392
Liittynyt: Ti 06.11.2012 18:14
ViestiLähetetty: Ti 08.10.2019 02:50
Kyllä OM654 on loistava moottori. Jos olet lukenut juttuja "suoli24" palstalta, niin ne kannattaa sivuuttaa.
W124 300 E -87 Aut.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1816
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
ViestiLähetetty: Ti 08.10.2019 07:03
MAsi1 kirjoitti:Eli 2012 vuotisista 200cdi E malleista millasia tyyppivikoja ja kokemuksia?

Itsellä ollut OM651 nyt 5v ja ajettu on tällähetkellä 286tkm josta itse ajanut 120tkm Ei ole ollut muita vikoja kuin polttoainesuodattimen jalka, joka on pitänyt vaihtaa pari kertaa. (alkaa vuotamaan jäähdytysnestettä)

Kokemusta kyseisestä moottorista on myös kahden sprintterin osalta, jotka hankittu uutena ja toisella sjettiin 400tkm ja toisella 450tkm ei moottoriongelmia niissäkään.

W/S 212 tuntuisi olevan muutenkin kestävä ja hyvä kampe, esim. 211 vaivanneet
etupään nivelongelmat puuttuu täysin.
Perheessä:
S 205 C 220 CDI -15
S 2O4 C 350 CDI -09
C126 500 SEC-89
ex
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
"Tahto voittaa järjen"

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Ti 07.08.2012 17:00
ViestiLähetetty: Ti 08.10.2019 12:28
Itsellä W212 -12. Olen ajanut sillä 260 tkm - 500tkm ja matka jatkuu.
Paljon kestävemmän oloinen kuin W211 johon sai usein vaihdella alustan niveliä.
Alustaan on tarvinnut vaihtaa yksi pallonivel 440tmk kohdalla. Jakoketkun kiristin 300 tkm tienoilla Goodwill takuuseen. 450 tkm tienoilla ketju +kiristin varuiksi.
Akku, tuulilaseja, jarrulevyt ja paloja mennyt. Öljyt olen vaihtanut 20tkm välein. Laatikko- ja peräöljyt 80tkm välein.
Yksi hankalampi vikakoodi oli, johtuen reijästä turbon putkessa.
OM651 E200CDI siis kyseessä.

Paluu Muuta Mersuasiaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa







kl-varaosat.fi

nettikasinot