Vito 639 vakionopeudensäädin

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ke 24.06.2009 17:23
ViestiLähetetty: Ke 12.08.2009 19:47
Elikkä onko ketään asentanut vakkaria -04 taikka uudempaan vitoon, itse taikka liikkeen toimesta.
Paljonko tuli maksamaan tai jos asensit itse nii oliko paha homma.

Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: Ma 18.08.2008 11:32
ViestiLähetetty: Ke 12.08.2009 21:28
Jos autossa ei vakiona ole ollut vakkaria, niin onnistuu koodaus vain autokohtaisesti (yhteys samalla saksaan) jolloin auton tiedot päivittyy.

Suosittelen tässä tapauksessa veholla käyntiä, jossa ainakin onnistuu... vakionopeus viiksi + asennus hintaan n. 400e? :roll:
111CDI... ;)

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ke 24.06.2009 17:23
ViestiLähetetty: To 13.08.2009 10:37
Itellä olis kaapissa joku vanha tempomatin viiksi mutta tiedä sitten sopiiko se Vitoon.... vai käyttääkö mersu kaikissa samaa viikseä?
Johtosarjaa minulla ei siihen ole mutta se ilmeisesti pitäisi olla autossa vai tarviiko sekin hommata jostain
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: Ma 18.08.2008 11:32
ViestiLähetetty: To 13.08.2009 19:51
639 mallin viiksi jossa itsessään ohjauskortti sekä "johto/liitin" jolla suoraan kytketään kojetaulun taakse, tarvii myös toisenlaisen rattiputken suojamuovin jossa läpivienti/kiinnitys viikselle, en tiedä tuleeko mukaan vehon vakkari setissä?

Sitä en tiedä ovatko vakkari viikset yhteen sopivia keskenään muitten auto mallien kanssa :roll: tietäiskö joku muu forumilla?
111CDI... ;)

Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 4284
Liittynyt: La 24.04.2004 08:39
ViestiLähetetty: To 13.08.2009 22:21
.
Mullakin on sellainen kuva, että kuorma-autoissakin on se viiksi samanlainen, eli yhtä mallia vaan kaikki.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ke 24.06.2009 17:23
ViestiLähetetty: Su 16.08.2009 21:37
Täytyypä käydä huomemma veholta kysymässä jos tuo vanha viiksi sopisi vitoon. jos oikein muistan niin viiksi irroitettu -03 mallisesta E mersusta.

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ke 24.06.2009 17:23
ViestiLähetetty: Su 16.08.2009 21:38
Täytyypä käydä huomenna vehossa kysymässä jos tuo vanha viiksi sopisi vitoon. jos oikein muistan niin viiksi irroitettu -03 mallisesta E mersusta.

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Ma 02.11.2009 09:59
Paikkakunta: Rovaniemi
ViestiLähetetty: Ma 02.11.2009 10:00
jomela kirjoitti:Täytyypä käydä huomenna vehossa kysymässä jos tuo vanha viiksi sopisi vitoon. jos oikein muistan niin viiksi irroitettu -03 mallisesta E mersusta.


Miten kävi viiksen kanssa? Sopiko se sinun vitoon?

Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ma 04.01.2010 12:27
Paikkakunta: Lapinkylä
ViestiLähetetty: Ma 04.01.2010 13:43
Tänään vei 07 Viton huoltoon ja samalla autoon jälkiasennettaan vakionopeudensäädin.
Kerron loppuviikosta miten kävi ja mitä oli kustannukset.
Asennuspaikka Veho Lommila Espoo.
Auto Vito 115.

Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ma 04.01.2010 12:27
Paikkakunta: Lapinkylä
ViestiLähetetty: To 21.01.2010 12:57
Mexico65 kirjoitti:Tänään vei 07 Viton huoltoon ja samalla autoon jälkiasennettaan vakionopeudensäädin.
Kerron loppuviikosta miten kävi ja mitä oli kustannukset.
Asennuspaikka Veho Lommila Espoo.
Auto Vito 115.


Hinta noin 400€.
Asennus huollon yhteydessä.
Toimii ohjekirjan mukaisesti.
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 22:37
ViestiLähetetty: To 21.01.2010 13:59
Jos itse laittaa cruisen niin ratti ja rattiakselin muovi pois.
Cruiseviiksi tulee vilkkuviiksen telineeseen.
Uusi rattiakselin muovi paikalleen.
Viiksen johtoliitin kytketään virtalukkoon.
Veholla starilla syötetään koodi MS1.

Mutta eipä siinä montaa kymppiä säästä jos veholla koko homma ~400e.

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: La 14.05.2016 14:26
Paikkakunta: Nurmijärvi
ViestiLähetetty: Ma 30.05.2016 18:22
Terve!

Kaivoin vanhan ketjun ylös, olisiko jollain tällä foorumilla tietoa miten tuon vakkarin saa jälkikäteen asennettua, soittelin tänään Veholle ja sieltä kertoivat että viiksi olisi jo tuon 370€ ja siihen noin pari tuntia töitä, mutta olivat tehneet 11 malliseen operaation ja siinä oli jouduttu kaasupoljin vaihtaan ja aikaa oli tuohon mennyt kolme tuntia ja hinta vajaat 200€ osalle eli alkaa mennä jo todella arvokkaaksi tuo operaatio jos vakkarin haluaa. Katoin että saksasta saisi retrofit kitin vitoon noin 200€ hintaan. Netistä löytyy video missä ohjeet vaihtoon ja työkalut pysyy sen verran kädessä että tuo voisi onnistua... ja lopuksi jos saisi jonkun tuon starilla koodaamaan.

Mutta onko tällä foorumilla ketään joka tuon olisi tehnyt ja saako millään selville pitääkö tuohon kaasupolkimeen kajota ?
Auto on 111cdi vm2010 manuaali..

--Pasi

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: La 14.05.2016 14:26
Paikkakunta: Nurmijärvi
ViestiLähetetty: Ti 31.05.2016 20:35
Itse itselleni vastaten manuaaliin pitää vaihtaa kaasupoljin anturi jossa on tuo kickdown toiminto.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 783
Liittynyt: Ti 23.10.2007 12:20
Paikkakunta: Kalajoki
ViestiLähetetty: Ke 01.06.2016 07:56
Toimii ilman tuota kickdown kaasupoljintakin, jos haluaa säästellä, ja ohjelmoidussa autossa aika turha koko kickdown.
Jostain purku autosta viiksi ja starilla koodaus, ei tuu montaa kymppiä maksaan. Tais henkilömalleissakin olla sama viiksi.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 22:37
ViestiLähetetty: To 16.06.2016 22:09
Omaan ex 115 vitoon ostin veholta.
Sarjassa tuli uusi rattiakselin muovi ja viiksi.
Veholla koodi (5min homma) ja toimi.
Piuha tuli virtalukon taakse.
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 330
Liittynyt: La 26.03.2005 20:40
Paikkakunta: Alastaro
ViestiLähetetty: Su 19.06.2016 22:46
Entiseen 111 -07 malliseen laitoin, viiksi purkuosana c-koppasesta 40e, rattimuoviin dremelillä siisti kolo, koodaus paikallisessa mersuhuollossa 60e ja hienosti pelitti..
s203 220cdi -06
w639 120cdi -08 ex
S211 280cdi -07 ex
w639 111cdi -07 ex
w124 260e -88 ex
w639 115cdi -07 ex
s211 320cdi -04 ex
c124 300 ce-24 -90 ex
w210 220d -96 ex
w168 170 cdi -98 ex
s124 300D A -86 ex
s124 300TDT A -90 ex
w201 2.6E -91 ex
w124 250d -85 tuning ex
w202 220 sport -94 ex
w124 300cea 12v ex
w168 160 -00 ex
w202 180 esprit -95

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: La 16.02.2008 10:06
Paikkakunta: Etelä-Karjala
ViestiLähetetty: Su 11.03.2018 13:26
Miksi kaasupoljin on erilainen autossa jossa on vakionopeudensäädin vs. auto, josssa ei ole vakionopeudensäädintä?

Mersumies
Mersumies
Viestit: 2424
Liittynyt: Ke 22.07.2015 09:48
Paikkakunta: Mökillä
ViestiLähetetty: Su 11.03.2018 18:54
Motti M kirjoitti:Miksi kaasupoljin on erilainen autossa jossa on vakionopeudensäädin vs. auto, josssa ei ole vakionopeudensäädintä?


Kickdown nappullan takia
sitä ei yleensä ole manuallissa
(eikä sitä muuhun siinä tarvita kun jos käytää vakkarin viiksessä oleva limiter toimintoa
se kun poistuu käytöstä jos painaa kaasun ihan pohjaan samalla tavaala jos painais siitä viiksestä sen pois)
muuten toimii se toinekin poljin ihan hyvin

Viiksen varaosa No
A2035450224
Mökkillä
'

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: La 16.02.2008 10:06
Paikkakunta: Etelä-Karjala
ViestiLähetetty: Su 11.03.2018 23:43
FinlandMerceds kirjoitti:
Motti M kirjoitti:Miksi kaasupoljin on erilainen autossa jossa on vakionopeudensäädin vs. auto, josssa ei ole vakionopeudensäädintä?


Kickdown nappullan takia
sitä ei yleensä ole manuallissa
(eikä sitä muuhun siinä tarvita kun jos käytää vakkarin viiksessä oleva limiter toimintoa
se kun poistuu käytöstä jos painaa kaasun ihan pohjaan samalla tavaala jos painais siitä viiksestä sen pois)
muuten toimii se toinekin poljin ihan hyvin

Viiksen varaosa No
A2035450224


Ahaa, kiitoksia tiedosta. Aika turha itselle tuo limiter-toiminto, joten en siis tarvitse uutta kaasupoljinta Vitoon. Vain viiksi ja ohjelmointi.

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: La 05.10.2019 04:46
ViestiLähetetty: Ma 02.12.2019 21:32
Onnistuuko vakkarin asennus myös facelift versioon vm 2012 pelkän viiksen vaihtamalla/ohjelmoimalla? Kyseessä siis 110cdi manuaali.

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: La 02.01.2016 20:29
ViestiLähetetty: To 05.12.2019 21:44
Vipperi kirjoitti:Onnistuuko vakkarin asennus myös facelift versioon vm 2012 pelkän viiksen vaihtamalla/ohjelmoimalla? Kyseessä siis 110cdi manuaali.

Kyllä onnistuu. Tuli laitettua omaan 2012 vitoon kans vakkari. Viiksen hommasin purkaamolta w203 mersasta ja kolosin siististi rattimuovin. Veholla sit ohjelmointi kun ei omalla starilla onnistunut. 30e viiksi ja 90e ohjelmointi.

Paluu Muuta Mersuasiaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google Adsense [Bot], merzuE ja 9 vierailijaa







kl-varaosat.fi