Tarinointia tuontiautoista

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: La 11.12.2010 12:17
ViestiLähetetty: To 11.07.2019 07:44
sportsman kirjoitti:
MacBenz kirjoitti:Jaahas, kiitos tiedosta niin en hämmästy jos tähän törmään. Sähkömersujen kanssa varmaan mikä tahansa on mahdollista, tuntuu olevan heille aika uutta. Laitan tänne tietoa kuinka homma sujuu.


Jäikö asia aikomiseksi vai missä mennään?



Ei jäänyt vaikka kesti. Kaupat on tehty Daimler Berliinissä ja haetaan ensi viikolla. Saksan latausverkkoa olen tutkinut viime päivät.
X204 CDI250 4matic


Mersumies
Mersumies
Viestit: 2600
Liittynyt: Ke 10.08.2005 11:46
Paikkakunta: Lahti
ViestiLähetetty: Ti 16.07.2019 06:33
Hienoa!
Minulle jäi se kuva, että ainakin ostoskeskuksissa on latauspaikkoja. Tosin tuo 200 km latausväli saattaa tuoda oman mausteensa kotimatkalle jos meinaat Baltian kautta ajaa kotiin?
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.

Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Su 11.08.2019 17:00
ViestiLähetetty: Su 11.08.2019 17:25
Ensimmäistä Mersua Saksasta ostamassa. Saksan kielen taitoa ei juurikaan ole. Ilmeisesti tälläisen Junge Sterne-auton uskaltaa ostaa aika turvallisesti tämmönen totaaliummikkokin? Aika monessa noista JS-autoissa on tuo kohta "Vorschaden" Ja . Tietääkö kukaan että mitä se käytännössä tarkoittaa, onko auto ollut ns. lunastuskunnossa vai lievempää kolaria? Hintaan sillä ei tunnu hirveän suurta merkitystä olevan.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2356
Liittynyt: Pe 23.05.2003 16:49
Paikkakunta: Salo
ViestiLähetetty: Su 11.08.2019 17:38
Ei sitä kysymättä tiedä. Lunastuskuntoisia JS-rivistä tuskin löytyy mutta pienempiä korjauksia kyllä. Jos asia vaivaa se kannattaa selvittää ennen kauppaa, sen jälkeen vastapuolen motivaatio häipyy ja selvittäminen on joko vaikeaa tai mahdotonta.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2356
Liittynyt: Pe 23.05.2003 16:49
Paikkakunta: Salo
ViestiLähetetty: Pe 16.08.2019 17:27
Tuontiautojen suosio kasvaa - heinäkuun loppuun mennessä tuotu jo lähes 30000 autoa. Suositun merkki on Mercedes-Benz, 4773 kpl
Kauppalehti.fi https://www.kauppalehti.fi/uutiset/kl/a ... 91862ddc75
(Samalla ajanjaksolla ensirekisteröitiin Suomessa 3566 uutta M-B henkilöautoa, lähde: Autoalan Tiedotuskeskus http://www.aut.fi/tilastot/ensirekister ... ttain/2019)

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ke 21.10.2015 20:57
ViestiLähetetty: Pe 04.10.2019 08:22
Sain veropäätöksen. Siinä oli käytetty vertailuajoneuvona ja hintahavainnoissa nelivetoisen tietoja vaikka autoveroilmoituksessani oli oikein eli 2WD. Kyse ei ole mistään harvinaisuudesta (V250) ja nettiautossakin on runsaasti omani katlaisia autoja. Onko tällainen miten yleistä ja muutoksenhakuunko tässä on mentävä ? Vaikka tässä alkaa kärhämöidä niin ei vero nyt ainkaan nousta voi, kai :-)

Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ma 14.10.2019 13:57
ViestiLähetetty: Ma 14.10.2019 13:58
Onko foorumilaisista joku tuonut Vianoa lähiakoina? Kokemuksia haussa...

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1527
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu
ViestiLähetetty: Ma 14.10.2019 14:15
OtivusRem kirjoitti:Sain veropäätöksen. Siinä oli käytetty vertailuajoneuvona ja hintahavainnoissa nelivetoisen tietoja vaikka autoveroilmoituksessani oli oikein eli 2WD. Kyse ei ole mistään harvinaisuudesta (V250) ja nettiautossakin on runsaasti omani katlaisia autoja. Onko tällainen miten yleistä ja muutoksenhakuunko tässä on mentävä ? Vaikka tässä alkaa kärhämöidä niin ei vero nyt ainkaan nousta voi, kai :-)


Ota yhteys,että verotettu 4- vetoisena vaikka 2 vetoinen,niin kyllä korjaavat virheensä! Ei tietenkään voi nousta!
S320CDI W221,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ke 21.10.2015 20:57
ViestiLähetetty: Ma 14.10.2019 14:40
jussilampi kirjoitti:
OtivusRem kirjoitti:Sain veropäätöksen. Siinä oli käytetty vertailuajoneuvona ja hintahavainnoissa nelivetoisen tietoja vaikka autoveroilmoituksessani oli oikein eli 2WD. Kyse ei ole mistään harvinaisuudesta (V250) ja nettiautossakin on runsaasti omani katlaisia autoja. Onko tällainen miten yleistä ja muutoksenhakuunko tässä on mentävä ? Vaikka tässä alkaa kärhämöidä niin ei vero nyt ainkaan nousta voi, kai :-)


Ota yhteys,että verotettu 4- vetoisena vaikka 2 vetoinen,niin kyllä korjaavat virheensä! Ei tietenkään voi nousta!


Tosin päätöksen kaavassa lasketaan suhdeluku (autoni uushankintahinta/4WD:n vertailuhinnalla) joka pienentää käytettävää yleistä pyyntihintaa. Joten kuten päätöksessäkin sanotaan että suhteen oletetaan pysyvän vakiona. Elikkä pyyntihintana käytetään 4WD hintoja mutta se kompensoidaan.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1527
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu
ViestiLähetetty: Ma 14.10.2019 17:20
OtivusRem kirjoitti:
jussilampi kirjoitti:
OtivusRem kirjoitti:Sain veropäätöksen. Siinä oli käytetty vertailuajoneuvona ja hintahavainnoissa nelivetoisen tietoja vaikka autoveroilmoituksessani oli oikein eli 2WD. Kyse ei ole mistään harvinaisuudesta (V250) ja nettiautossakin on runsaasti omani katlaisia autoja. Onko tällainen miten yleistä ja muutoksenhakuunko tässä on mentävä ? Vaikka tässä alkaa kärhämöidä niin ei vero nyt ainkaan nousta voi, kai :-)


Ota yhteys,että verotettu 4- vetoisena vaikka 2 vetoinen,niin kyllä korjaavat virheensä! Ei tietenkään voi nousta!


Tosin päätöksen kaavassa lasketaan suhdeluku (autoni uushankintahinta/4WD:n vertailuhinnalla) joka pienentää käytettävää yleistä pyyntihintaa. Joten kuten päätöksessäkin sanotaan että suhteen oletetaan pysyvän vakiona. Elikkä pyyntihintana käytetään 4WD hintoja mutta se kompensoidaan.


Tuossa vuoden aikana verotetut 2-vetoiset:
https://ottoauto.de/cgi-bin/ottoauto/in ... &avgtkm=65

Ja tuossa vuoden aikana verotetut 4-vetoiset:
https://ottoauto.de/cgi-bin/ottoauto/in ... avgtkm=105

Huomattava hintaero veroissa,ilmeisesti viimeinen sinun auto,eikö siinä ole veroprosenttikin liian korkea!
S320CDI W221,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ke 21.10.2015 20:57
ViestiLähetetty: Ma 14.10.2019 21:30
jussilampi kirjoitti:
OtivusRem kirjoitti:
jussilampi kirjoitti:
OtivusRem kirjoitti:Sain veropäätöksen. Siinä oli käytetty vertailuajoneuvona ja hintahavainnoissa nelivetoisen tietoja vaikka autoveroilmoituksessani oli oikein eli 2WD. Kyse ei ole mistään harvinaisuudesta (V250) ja nettiautossakin on runsaasti omani katlaisia autoja. Onko tällainen miten yleistä ja muutoksenhakuunko tässä on mentävä ? Vaikka tässä alkaa kärhämöidä niin ei vero nyt ainkaan nousta voi, kai :-)


Ota yhteys,että verotettu 4- vetoisena vaikka 2 vetoinen,niin kyllä korjaavat virheensä! Ei tietenkään voi nousta!


Tosin päätöksen kaavassa lasketaan suhdeluku (autoni uushankintahinta/4WD:n vertailuhinnalla) joka pienentää käytettävää yleistä pyyntihintaa. Joten kuten päätöksessäkin sanotaan että suhteen oletetaan pysyvän vakiona. Elikkä pyyntihintana käytetään 4WD hintoja mutta se kompensoidaan.


Tuossa vuoden aikana verotetut 2-vetoiset:
https://ottoauto.de/cgi-bin/ottoauto/in ... &avgtkm=65

Ja tuossa vuoden aikana verotetut 4-vetoiset:
https://ottoauto.de/cgi-bin/ottoauto/in ... avgtkm=105

Huomattava hintaero veroissa,ilmeisesti viimeinen sinun auto,eikö siinä ole veroprosenttikin liian korkea!


Pitääpä raapustella Oikaisuvaatimus.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4666
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa
ViestiLähetetty: Ke 11.12.2019 17:07
Heräteostos Ruotsista... (no ei oikeasti heräteostos mutta nopeat kaupat lähes sokkona):

W212 350CDI vm. 2009

Parameter Value
030 ELECTR. REGULATED DIESEL FUEL PUMP
108 CONTROL CODE MARKETING
110 FUEL AMOUNT FOR COLLECTION BY CUSTOMER
141 MEASURE PACKAGE 2
16P ME VEHICLE
197U OBSIDIAN BLACK
1U2 SNOW GRID
1U4 VEHICLE WAXING WITH ADDITIONAL SCOPE
200A LEATHER
201A LEATHER - BLACK/ANTHRACITE
210B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - SWEDISH
213 SPEED-SENSITIVE POWER STEERING/VARIO STEERING
22P TRACK PACKAGE
230 PARKING GUIDANCE
234 BLIND SPOT ASSISTANT
236 ADAPTIVE REAR INTERIOR LIGHT
249 INTERIOR AND EXTERIOR MIRROR,AUTOMATICALLY DIMMING
255B No code designation available
267B AIRBAGLABLE - SWEDISH/ENGLISH
275 MEMORY PACKAGE (DRIVER SEAT, STRG. COL., MIRROR)
279 ELECTRONIC GEAR RANGE SELECTION
280 LEATHER STEERING WHEEL AND LEATHER GEAR SHIFT KNOB
287 THROUGH-LOADING FEATURE
294 KNEE AIRBAG
309 CUP HOLDER
310B HEAD UNIT LANGUAGE - SWEDISH
340B INSTRUMENT CLUSTER/HU LANGUAGE - SWEDISH
427 AUTOMATIC TRANSMISSION 7-SPEED
428 STEER.WHEEL GEARSHIFT BUTTONS/SHIFT PADDLE PAINTED
474 DIESEL PARTICULATE FILTER
476 AUTOMATIC LANE RECOGNITION
477 TIRE PRESSURE LOSS WARNER
512 COMAND APS WITH DVD CHANGER
518 UNIVERSAL COMMUNICATIONS INTERFACE (UCI)
524 VEHICLE PROTECTIVE COVER (FULL BODY COVER)
550 TRAILER COUPLING
569L SWEDEN
581 AUTOMATIC CLIMATE CONTROL
59N STEUERCODE WERK SINDELFINGEN/GRAZ
5XXL EUROPE
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
619 CORNERING ILLUMINATION
622 HEADLAMP WITH ILS, RIGHT-HAND TRAFFIC
65N STEUERCODE WERK SINDELFINGEN/GRAZ
666 PRODUCT PROT.F.TRANSPORT VEH. W/O TIE-DOWN HOOKS
670 RESIDUAL ENGINE HEAT UTILIZATION (MRA)
677 AVANTGARDE/STANDARD SUSPENSION
800 AEJ 09/1
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
875 HEATED SCREEN WASH SYSTEM
915 FUEL TANK WITH GREATER CAPACITY - VOLUME 2
928 EXHAUST GAS CLEANING WITH EURO 5 TECHNOLOGY
954 EQUIPMENT PACKAGE FOR AVANTGARDE VEHICLES
966 COC PAPER EURO 5 TECH. W/O REGIST. CERT. PART 2
989 IDENTIFICATION LABEL UNDER WINDSHIELD
99N STEUERCODE WERK SINDELFINGEN/GRAZ
A21 SHIFT BY WIRE
A22 NEW CONVERTER GENERATION
A24 JOINT FLANGE, 4-ARM 120
A36 TORQUE CONVERTER HOUSING AGA
A49 CONVERTER WITH 3 FRICTION DISKS
A52 R- VALVE BODY ASSEMBLY WITH VGS 3
F212 MODEL SERIES 212
FW LIMOUSINE
G902 TRANSMISSION CODE VERSION 02
GA AUTOMATIC TRANSMISSION
H76 TRIM PIECES - ALUMINUM FACET LOOK
HA REAR AXLE
J1A NAT2 WITH OPTIMIZED DSM
J52 ADDITIONAL CODE FOR DAMPING MAT
K10 SOFTWARE CONTROL FOR STATIC CURVE ILLUMINATION
K11 ADAPTIVE STOP LIGHT FLASHING
K13 CONTROL CODE FOR SERVICE INTERVAL 25000 KM
K22 SOFTWARE CONTROL F. LOW BEAMS WITHOUT NIGHT DESIGN
L LEFT-HAND STEERING
M019 SERVICE REPOSITIONED
M30 DISPLACEMENT 3.0 LITER
M642 V6 DIESEL ENGINE OM642
N9V STEUERCODE WERK SINDELFINGEN/GRAZ
R01 SUMMER TIRES
R11 N/A
U01 REAR BELT STATUS INDICATION
U12 FLOOR MATS - VELOUR
U18 AUTOMATIC CHILD SEAT RECOGNITATION (AKSE)
U60 PEDESTRIAN PROTECTION - ACTIVE ENGINE HOOD
U72 DVD PLAYER WITH REGIONAL CODE 2, EUROPE, JAPAN
V06 SPEED- + LOADINDEX 95W
VL FRONT AXLE HALF, LEFT
VR FRONT AXLE HALF, RIGHT

Tälläkin foorumilla taannoin itkin kun ei suomalaiset ole raaskineet ruksittaa muistepenkkejä eemeleihinsä. Lisäksi kun halusi distronc plussan (no sitä ei kuitenkaan nyt saatu), kuolleenkulma tunnistimen (lahiavine tutkineen), vetokoukun, ILS valot (saiko tätä edes ilman?), nahkajakkarat lämmityksellä, ilman airmaticcia ja nelivetoo, niin hiljaista oli. Samoin kyllä ruotsissakin, muistipenkit tuntuivat olevan harvinaista vaikka varusteita muutoin oli. 4matic tuntui olevan hyvin yleinen varuste molemmissa maissa. Calixin lämmittimet oli autoon asennettu, led bar lisäpitkiksi, valitettavasti vain yhdet renkaat. Toisaalta eipä tarvitse myidä noita vanhoja W211:n vanteita renkaineen, ne taitavat käydä tähänkin.

No tuo yllämainittu kulkine ilmestyi viime viikolla myyntiin Östersundissa, ei sinänsä heti iskenyt kun Kaisa Mäkäräinenkin oli sieltä jo pois tulossa ja matkaa Uumajaankin kertyisi, sekä lautta kulkee vain aamuisin Vaasaan. No perjantaina lakkoon valmistautuessani alkoi ajatus itää että mullahan on kuitenkin kolme päivää loppuaikaa, mitä sitä tekis? Laitoin viestiä että mitenkäs onnistuis auton kuskaaminen tukholmaan (liikkeellä on 9 toimipistettä joista kaksi tukholmassa)? No kuulemma onnistuu maanantai-illaksi. Kyselin kaikenlaista autosta mitä nyt mieleen juolahti ja kun ei edelleenkään pahalta kuulostanut (tsekkasin carfaxista auton omistus/huolto/katsastushistorian), sovin että maksan varausmaksun ja tulen tiistaina hakemaan auton Tukholmasta, jos mitään ihmeellistä ei koeajossa ja tsekkauksessa ilmene.

Varaamaan lentoja Tukholmaan. On aivan stanan turha Lentoyhtiöiden, Finnavian vai kuka ihme näitä nyt hallinnoikaan valittaa, että miksi Tampereelta ei matkustajamäärät lisäänny. A. Jos suoria lentoja ei ole kuin kouralliseen kohteita B. Jos liityntälento esim Helsinkiin maksaa 100-200 välillä. C. "sama" lento Tukholmaan maksaa 300€ kun helsingistä pääsi 90€:lla. Pirkkalan pysäköintiin menevä rahasumma kompensoituu junalipulla Helsikiin. Lisäksi ei tarvinnut rotuuttaa meluavalla ATR:llä vaan pääsi sivistyneesti Airbussilla jossa oli ehkä 50 matkustajaa, reilusti alle puolillaan siis.

Lautan varaus Tukholmasta Turkuun hinta autoineen 24€ kun pikkuisen käytti pisteitä. Käyttöönottoilmot, vakuutukset voimaan ja tarrakilvet konttorilta.

Olin jo tiistaina lentokentällä kun auton myyjä soittaa että auto on muuten vielä Östersundissa... tilattu autorekka maanantaiksi ei koskaan tullutkaan, ja siirto oli tekemättä. No nopeasti auton myyjä ehdotti että hän voi lähteä ajamaan auton Tukholmaan (tämä innokkuus selittyi osaltaan ehkäsillä että kyseessä oli parikymppinen nuori jantteri joka varmaan ihan ilokseen lähti tekemään keikan pääkaupunkiin). No asia sovittiin kun summailtiin että kyllä aika riittää moiseen.

Sitten olikin vuorossa tylsin osuus, ajantappoa Arlandassa (olen varmasti viettänyt siellä enemmän aikaan kuin muilla maailman kentillä yhteensä), maailman kallein taksi 5km päähän lentokentästä autoliikkeeseen (en tiedä olisiko sitä pitänyt tinkiä?), ajantappoa liikkeessä kahvia kitaten niin että mahaan jo sattui. Kello alkoi jo olemaan sitä vaille paljon että soitin myyjälle missä mies viipyy, no ihan kulmilla tuolloin jo oli.

Pimeään pihaan kurvaa maailman paskaisin auto (tästä lisää myöhemmin), siinä oli hieman hankalaa päällisin puolin kuntoa tutkailla (yksi ruostepaikka löytyi kotona pesun jälkeen), koeajossa ei mitään ihmeellistä ollut. Jakoketju on tulossa vaihtopituuteen (reikä pilkistää), tästä ei kuitenkaan pojoja saanut putoamaan. No kaupat tehtiin ja jäi vielä vajaa tunti hyvääkin ehtiä lautalle (yhden liittymän missannenakin). Satamaan kun pääsi niin 'Active bonnet malfunction' pasahti näyttöön. Tuon koodin kotona luin, ilmoittaa oikosulkua maahan toisessa konepellin pompsauttimessa. Pitää irroitella kun ehtii ja katsoa onko piuhavika vai menikö koko laitos mykäksi. En tiedä onko mitään mahdollisuuksia tästäkään valittaa... osahan ei sinänsä taida kallis olla, satasen päältä oli katsovinani.

Lautta oli myös aivan tyhjä, silti aamuyöstä pussihousukansa möykkäsi keskenään 'älä valehtele minun päälle - tapellaanko - mennään syömään - minä en valehtele...' :crazy: No lyhyehköillä yöunilla selvittiin satamaan ja kovaa ajoo peuravaaratielle. ABCilla aamukahvipysähdyksen jälkeen auto ilmoitti takapenkinturvavyön kytemättömyydestä. Ajattelin jo että tämän takiako auto on myynnissä, sähköt sekaisin kuin seinäkello... no ilmoitus poistui eikä vikakoodejakaan takepenkin hiluihin liittyen ollut, en tiedä minkä haamun tunnisti takapenkille... ameriikassa se olis kuitenkin ollut joku joka on tapettu sinne ja jääny kummittelemaan...

Kotiin päästyäni totesin että en ala itse autoa pesemään, niin sairaan likainen se oli. Menin arvalla erääseen pesulafirmaan joka mainosti käsinpesuja ajanvarauksella, johon sain ajan puolen tunnin päähän. Äijä totesi että onpas autossa suolaa pinnassa, koko auto kattoa myöden ihan karhea. Vaati kahteen kertaan täyden pienpoisto aineella hankauksen että kaikki kaspa saatiin pois, ja pesulan mies totesikin että ei ole koskaan aiemmin NOIN likaista autoa nähnyt. Nyt lähti kyllä kaikki pienikin vaha mitä autossa ehkä? on ollut, täytynee viedä kovavahaukseen pikapuoliin.

Vikakoodeja oli tallennettuna vielä yksi; sisäilman laatutunnistimen vika. Esiintynyt muutaman kerran. Pitää seurailla, eikös tuo ole yleensä sen 'imurin' vika? Ja sitten niitä kuollenkuman tutkien vikoja seuraavaksi odottelemaan...

Kaistavahti kun on niin pitää tutkia saako starilla liikennemerkkitunnistimen ja/tai IHC:n koodattua vai vaatiiko vediamon. Kamera käsittääkseni on sama.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
W220 320CDI -01

Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Ma 08.12.2003 22:53
Paikkakunta: Tampere
ViestiLähetetty: La 14.12.2019 21:37
Itsellä kokemuksia kahdesta tuontiautosta. Toisen toin liian aikaisin S202:n, C220cdi farkku vuonna 2004. Maksoi Saksassa 12500€ ja veroja noin 8000€. Tästä tein valituksen autoveropäätöksestä ja sain ensin jotain toista tonnia takaisin. Edelleen tämän osalta on joku valitusprosessi menossa ja en edes tiedä tämän hetken tilannetta. Jossakin korkeimmassa oikeudessa yleisellä tasolla mennään. Tuohon aikaan oli kaikkea EI-ALV (ELV?) veroa yms juttuja joista minä ja monet muut joutuivat maksamaan veroja valtiolle. Ja valtio kiistää....Ja prosessi kestää... Koska en osannut kiistää tuota EI-ALV veroa niin sitä en edes saa takaisin enää jonka maksoin.

Noh, sitten mentiin parilla Suomi-autolla ja nyt 2018 hiihtolomalla kävin uudelleen Saksassa. Vm 2012 BMW 535D tuli ostettua. Tästäkin verottaja haukkasi huiman osansa. Veroja noin 7500€ ja verrokkina oli käytettynä x-drivejä kun oma auto taas on pelkästään takavetoinen. Co2 arvot jostain syystä tuossa auton papereissa myös xdriven lukemat, eli korkeammat kuin todellisuudessa.

Onko nykyään olemassa valmista pohjaa autoverovalitukseen, kuten oli aikaisemmin vai täytyykö nykyisin tehdä valitus omien kokemuksien pohjalta? Mistä kaikesta pitäisi valittaa, kun omien kokemuksien osalta on, että jollet ole osannut valittaa kaikista maksamistasi veroista niin jos tulli/verottaja vastaa vain niistä, jotka olet osannut kyseenalaistaa valituksessa tai pyytää oikaisua?

Mersumies
Mersumies
Viestit: 2600
Liittynyt: Ke 10.08.2005 11:46
Paikkakunta: Lahti
ViestiLähetetty: Su 15.12.2019 09:45
220cdi kirjoitti:Itsellä kokemuksia kahdesta tuontiautosta. Toisen toin liian aikaisin S202:n, C220cdi farkku vuonna 2004. Maksoi Saksassa 12500€ ja veroja noin 8000€. Tästä tein valituksen autoveropäätöksestä ja sain ensin jotain toista tonnia takaisin. Edelleen tämän osalta on joku valitusprosessi menossa ja en edes tiedä tämän hetken tilannetta. Jossakin korkeimmassa oikeudessa yleisellä tasolla mennään. Tuohon aikaan oli kaikkea EI-ALV (ELV?) veroa yms juttuja joista minä ja monet muut joutuivat maksamaan veroja valtiolle. Ja valtio kiistää....Ja prosessi kestää... Koska en osannut kiistää tuota EI-ALV veroa niin sitä en edes saa takaisin enää jonka maksoin.

Noh, sitten mentiin parilla Suomi-autolla ja nyt 2018 hiihtolomalla kävin uudelleen Saksassa. Vm 2012 BMW 535D tuli ostettua. Tästäkin verottaja haukkasi huiman osansa. Veroja noin 7500€ ja verrokkina oli käytettynä x-drivejä kun oma auto taas on pelkästään takavetoinen. Co2 arvot jostain syystä tuossa auton papereissa myös xdriven lukemat, eli korkeammat kuin todellisuudessa.

Onko nykyään olemassa valmista pohjaa autoverovalitukseen, kuten oli aikaisemmin vai täytyykö nykyisin tehdä valitus omien kokemuksien pohjalta? Mistä kaikesta pitäisi valittaa, kun omien kokemuksien osalta on, että jollet ole osannut valittaa kaikista maksamistasi veroista niin jos tulli/verottaja vastaa vain niistä, jotka olet osannut kyseenalaistaa valituksessa tai pyytää oikaisua?


Miten niin Co2 arvot auton papereissa kuin todellisuudessa?? Ne arvot, mitkä on auton alkuperäisissä rek.otteissa on oikeat.
Arvot kannattaa tarkistaa ennen auton ostoa ed.dokumenteistä. Arvot saattavat vaihdella jopa saman mallisarjan sisällä.
Tuskin kannattaa uhrata aikaa verovalituksen tekoon....
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Pe 18.08.2017 22:41
ViestiLähetetty: Ma 16.12.2019 11:21
Olen etsiskelemässä tuontiautoa Saksasta, ja olen nyt iskenyt silmäni erääseen tosi houkuttelevan oloiseen 2015 C220-farkkuun. Ongelma on vaan, että autolla on jo ajettu 200000 km, eikä hintakaan ole halvimmasta päästä. Auto houkuttelee nimenomaan kattavan varustelistan puolesta, kun ne yleensä tuppaavat olemaan aika lyhkäisiä. Kannattaako noin paljon ajettua C-sarjalaista tuoda, vaikka metrit tietysti vaikuttaa verotukseen positiivisesti.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2347
Liittynyt: Ma 11.04.2005 11:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila
ViestiLähetetty: Ma 16.12.2019 13:56
Kuulostaa että en ryhtyisi. Jollei hinta tipu.
W213 220d + W201 1.8e

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1527
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu
ViestiLähetetty: Ma 16.12.2019 15:20
mmz kirjoitti:Olen etsiskelemässä tuontiautoa Saksasta, ja olen nyt iskenyt silmäni erääseen tosi houkuttelevan oloiseen 2015 C220-farkkuun. Ongelma on vaan, että autolla on jo ajettu 200000 km, eikä hintakaan ole halvimmasta päästä. Auto houkuttelee nimenomaan kattavan varustelistan puolesta, kun ne yleensä tuppaavat olemaan aika lyhkäisiä. Kannattaako noin paljon ajettua C-sarjalaista tuoda, vaikka metrit tietysti vaikuttaa verotukseen positiivisesti.


Onko tuo paljon,kun Helsingin taksi oli ajanut 4 vuodessa 1000000km samalla koneella!
S320CDI W221,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 615
Liittynyt: Ke 19.10.2011 17:34
Paikkakunta: Åbo
ViestiLähetetty: To 13.02.2020 15:38
jussilampi kirjoitti:
mmz kirjoitti:Olen etsiskelemässä tuontiautoa Saksasta, ja olen nyt iskenyt silmäni erääseen tosi houkuttelevan oloiseen 2015 C220-farkkuun. Ongelma on vaan, että autolla on jo ajettu 200000 km, eikä hintakaan ole halvimmasta päästä. Auto houkuttelee nimenomaan kattavan varustelistan puolesta, kun ne yleensä tuppaavat olemaan aika lyhkäisiä. Kannattaako noin paljon ajettua C-sarjalaista tuoda, vaikka metrit tietysti vaikuttaa verotukseen positiivisesti.


Onko tuo paljon,kun Helsingin taksi oli ajanut 4 vuodessa 1000000km samalla koneella!


Missäs tuollanen on ollu? Itse kuulin vain siitä 2016 mallisesta V6-koneellisesta (300 Bluetec), joka nimenomaan ei ole sama kone, vaan melko matalaviritteinen 3.0 litrainen.

Mitä itse kysymykseen tulee, eihän 200tkm ole liikaa vielä, jos auto on huollettu hyvin. Mutta esim. vaihteistoöljyt pitäisi olla vaihdeltu jo pariin kertaan noilla metreillä, vähintään kerran.
S 320 cdi w220 '00

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 61
Liittynyt: Ti 27.12.2016 15:03
ViestiLähetetty: Pe 14.02.2020 16:58
Tuli haettua työreissun yhteydessä sukulaiselle Hannoverista Junge Sterne GLK:

Parameter Value
01A DAS 3
13A OIL OFFSET AMOUNT +1300 ML OIL
1U2 SNOW GRID
202B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - GERMAN
211 EPS STEERING (ELECTRIC STEERING)
229L GERMANY
234 BLIND SPOT ASSISTANT
235 ACTIVE PARK ASSIST
240 LED DAYTIME RUNNING LIGHTS
249 INTERIOR AND EXTERIOR MIRROR,AUTOMATICALLY DIMMING
255B MB MOBILO WITH DSB AND GGD
260B AIRBAGLABEL - GERMAN/ENGLISH
280 LEATHER STEERING WHEEL AND LEATHER GEAR SHIFT KNOB
291 PELVIS AIRBAG (PELVISBAG)
294 KNEE AIRBAG
2U5 PAINTED SIDE SKIRT
2XXL FEDERAL REPUBLIC OF GERMANY
30A COVER WITH ADDITIONAL DAMPER ATTACHMENT POINT
332B INSTRUMENT CLUSTER/HU LANGUAGE - GERMAN
345 RAIN SENSOR
347 EMERGENCY CALL SYSTEM ECALL EUROPE
35A VGS D4-0, D3 PATTERN
39P COMFORT PACKAGE
427 AUTOMATIC TRANSMISSION 7-SPEED
428 STEER.WHEEL GEARSHIFT BUTTONS/SHIFT PADDLE PAINTED
440 TEMPOMAT (CRUISE CONTROL)
442 MULTIFUNCTION STEERING WHEEL (12 BUTTONS)
474 DIESEL PARTICULATE FILTER
475 TIRE PRESSURE CONTROL
491 STANDARD SUSPENSION LOWERED
500 ELECTRIC FOLDING OUTSIDE MIRROR
501 N/A
502 3 YEARS OF MAP UPDATES FREE OF CHARGE
513 TRAFFIC SIGN RECOGNITION
518 UNIVERSAL COMMUNICATIONS INTERFACE (UCI)
51U BLACK FABRIC ROOF INTERIOR TRIM
527 COMAND DVD APS WITH NAVIGATION
581 AUTOMATIC CLIMATE CONTROL
584 ELECTRIC WINDOW REGULATOR
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
603 SKD VEHICLES - LU - RUSSIA
608 AUTOMATIC HIGH BEAM SWITCH (IHC)
622 HEADLAMP WITH ILS, RIGHT-HAND TRAFFIC
670 RESIDUAL ENGINE HEAT UTILIZATION (MRA)
682 FIRE EXTINGUISHER
6P5 STEUERCODE VERTRIEB FUER CODE 475 ANFORDERUNG
722 CTR CONSOLE METAL FABRIC FILM BLACK/SILVER (2C07)
725 CHROME LOOK ROOF RAILING
755U TENORITE GRAY METALLIC PAINT
805 YOM 14/1
805 *1 204____ 20100929 YOM 14/1
805 *2 651.9__ 20120301 YOM 24/1
840 DARK TINTED GLASS
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
875 HEATED SCREEN WASH SYSTEM
876 INTERIOR LIGHT ASSEMBLY
877 AMBIENCE ILLUMINATION
889 KEYLESS - GO
890 AUTOMATIC REAR-END DOOR
900 EXTERIOR CHROME PACKAGE
900A MICROFIBER
909 ALTERNATOR MANAGEMENT
916 FUEL TANK WITH LARGE VOLUME - VOLUME 1
921A MICROFIBER - BLACK/ANTHRACITE
928 EXHAUST GAS CLEANING WITH EURO 5 TECHNOLOGY
967 COC PAPER EURO 5 TECH. W. REGISTRAT .CERT. PART 2
A11 ALTERNATIVE INJECTION
A20 DIRECT START
A21 SHIFT BY WIRE
A62 FE TORQUE CONVERTER HOUSING 19
A66 FE CONVERTER 19 MM
A68 TRANSMISSION HOUSING WITH DEEP OIL LINE CONNECTION
A89 REDUCED-FRICTION
A98 TRANSMISSION SOFTWARE RETROFIT
B03 DIRECT START / ECO START/STOP FUNCTION
B09 REFRIGERANT COMPRESSOR WITH MAGNETIC COUPLING
B54 MBCONNECT - REAL-TIME TRAFFIC DATA
F204 MODEL SERIES 204
FX SPECIAL VERSION
G965 TRANSMISSION CODE VERSION 65
GA AUTOMATIC TRANSMISSION
H79 TRIM ELEM. - ALUM W. LONGIT./TEXTURED GRAIN (2C16)
HA REAR AXLE
J4A DSM: STAR1 FBS3 UPDATE
JVM PLANT CONTROL CODE
JVO PLANT CONTROL CODE
K11 ADAPTIVE STOP LIGHT FLASHING
K13 CONTROL CODE FOR SERVICE INTERVAL 25000 KM
L LEFT-HAND STEERING
M005 VEHICLES WITH 4-MATIC-/ALL WHEEL DRIVE
M22 DISPLACEMENT 2.2 LITER
M651 R4-DIESEL ENGINE M651
P44 PARKING PACKAGE
P49 MIRRORS PACKAGE
P76 BASE PACKAGE, EXTERIOR
P95 SPORT PACKAGE INTERIEUR
R01 SUMMER TIRES
U01 REAR BELT STATUS INDICATION
U18 AUTOMATIC CHILD SEAT RECOGNITATION (AKSE)
U40 CARGO NET BEHIND FRONT SEATS
U62 ILLUMINATION PACKAGE
U72 DVD PLAYER WITH REGIONAL CODE 2, EUROPE, JAPAN
V53 SPEED- + LOAD INDEX 102V
VL FRONT AXLE HALF, LEFT
VR FRONT AXLE HALF, RIGHT

Aika pitkään näitä tuli kytättyä, yleensä huippuvarustellut ja järkevän hintaiset meni kaupaksi erittäin nopeasti, joten kun tämä osui kohdalle tuli tartuttua kiinni saman tien. Varsin mainio peli ajaa, ottaisin mieluusti itsellekin jos olisi Distronic plus ja muistipenkit. Eiköhän tuolla ole mukava sukulaisenkin ajella eläkepäivien ajot mitä tarvitsee.
Edellinen

Paluu Muuta Mersuasiaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa







kl-varaosat.fi

nettikasinot