Tarinaa ja kuvia 300 CE 1989

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1940
Liittynyt: Pe 01.01.2010 19:54
ViestiLähetetty: Ke 20.05.2015 19:27
Eikös ne vaihda katillisen pakoputken, syöttöpumpun ja mitälie katsastukseen :shock:


Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski
ViestiLähetetty: To 21.05.2015 07:19
Ei se suodatin miksikään mene jos ei ole kilsoja. Tietääkseni.
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Avatar
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 13447
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna
ViestiLähetetty: Ke 03.06.2015 09:49
No niin, kamat on kasassa ja remonttia voisi aloitella. Onko suutinten vaihdossa mitään spesiaalia, vanha pois, uusi tilalle, tiivisteet vaihtoon? Ilmeisesti ei kovin tiukalle saa kiertää, 15 Nm.
Entä lambaaada-anturissa? Plug and play?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1983 230 E Automatic
1982 230 E
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 26.09.2005 17:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
ViestiLähetetty: Ke 03.06.2015 19:13
Timo L. kirjoitti:No niin, kamat on kasassa ja remonttia voisi aloitella. Onko suutinten vaihdossa mitään spesiaalia, vanha pois, uusi tilalle, tiivisteet vaihtoon? Ilmeisesti ei kovin tiukalle saa kiertää, 15 Nm.
Entä lambaaada-anturissa? Plug and play?


Juuri näin.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 13447
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna
ViestiLähetetty: Ke 03.06.2015 21:18
Sille vaikutti. Suuttimet hilpetööreineen, tulpat ja lambda on nyt paikoillaan.

Suuttimissa kummeksutti, kun EPC näytti o-renkaita vain 6 kpl. Vanhoissa osissa oli o-rengas sekä ohjausputkessa (vaalea muovinen) sekä holkissa (musta kuminen), joka tulee ylemmäs suuttimen perää kohti. Päätin laittaa uuden o-renkaan mustaan kumiseen holkkiin ja ohjausputkeen vanhan.

Lambda lähti yllättävän helposti irti, naputtelin jakariin vasaralla. Uudessa Bosch-lambdassa oli läpivientikumi kiinteänä paikallaan. Huomenna starttaillaan, mielenkiinnolla odotan näkyykö mitään muutosta economy-mittarissa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1983 230 E Automatic
1982 230 E

Mersumies
Mersumies
Viestit: 2561
Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
Paikkakunta: Espoo
ViestiLähetetty: To 04.06.2015 07:02
Lambda taisi sitten lähteä heti suosiolla irti, hyvä näin! Muuten olikos siinä lambdassa kiinni sellainen suoja pelti jonka voi työntää sivusuunnassa irti, kun hiukan ruuvarilla avustaa?
Jaakko.P

Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Avatar
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 13447
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna
ViestiLähetetty: To 04.06.2015 07:44
jaakko.putkisaari kirjoitti:Lambda taisi sitten lähteä heti suosiolla irti, hyvä näin! Muuten olikos siinä lambdassa kiinni sellainen suoja pelti jonka voi työntää sivusuunnassa irti, kun hiukan ruuvarilla avustaa?


Kyllä lähti. Joo, roiskevesisuoja oli EPC:n nimitys esineelle.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1983 230 E Automatic
1982 230 E
Avatar
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 13447
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna
ViestiLähetetty: Ma 08.06.2015 18:31
Auto sai leiman. Uudet arvot tyhjäkäynnillä olivat (suluissa hylätyt)

CO 0,26 (1,66) % sallittu 0,50
CO2 12,40 (13,40) %
HC 40 (199) ppm sallittu 100
O2 2,60 (0,94) % sallittu 5,00

Ainakaan leimareissulla auto lähti käyntiin hyvin kuumana hetken aikaa seisottuaan; aiemmin saattoi lähteä höpsöttämällä muutamalla pytyllä jonkun sekunnin ajan. Economy-mittariin rempalla ei ollut mitään merkitystä, edelleen puolivälissä tyhjäkäynnillä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1983 230 E Automatic
1982 230 E

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 251
Liittynyt: Ti 20.12.2005 09:20
Paikkakunta: Nakkila
ViestiLähetetty: To 16.07.2020 07:13
Vuosien tauon jälkeen taas foorumilla ja pitihän vanhan CE:n ketju ensimmäisenä tsekata. :)

Vieläkö auto on Timolla ja joko on museossa? Hieno auto kyllä ja sai arvoisensa kodin. Itse ajelin ihan lyhyesti Mersulla 2014 kesällä, mutta muuten on ollut muita merkkejä alla. Nyt piti palata foorumille, kun olen autoton ja Mersut taas alkaneet kiinnostaa. Pitää etsiä täältä tietoa 02-06 CLK mallista, kun tuollainen (varmaan 320) on nyt ehkäpä kärjessä sen suhteen, että millä seuraavat vuodet ajaisi.

PS. Minä en porannut reikiä siihen listaan! Harmitti itseänikin ainoa virhe muuten siistissä sisustassa. :x
-A-J-
Avatar
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 13447
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna
ViestiLähetetty: To 30.07.2020 21:07
Tenox kirjoitti:Vuosien tauon jälkeen taas foorumilla ja pitihän vanhan CE:n ketju ensimmäisenä tsekata. :)

Vieläkö auto on Timolla ja joko on museossa? Hieno auto kyllä ja sai arvoisensa kodin.
PS. Minä en porannut reikiä siihen listaan! Harmitti itseänikin ainoa virhe muuten siistissä sisustassa. :x


Hei vaan, kyllä, 13. vuosi on menossa coupella laivueessamme. Onpa vierähtänyt viisi vuotta viime kirjoituksestani tässä ketjussa. Auto on ollut siis kesäkäytössä vuodesta 2009. Kilometrejä on viime vuosina kertynyt hyvin maltillisesti, muutama tuhat vuoteen, kun museofarkku tuli toiseksi kesäautoksi 2014. Katsastuksissa ei ole juuri ollut sanomista, jotain vilkkujen kosketushäiriöitä ja jarruletku eteen. Mappiin XHF:n kohdalle varaosaostoiksi on kertynyt vuoden 2015 jälkeen

jarruletku 2017
takaäänenvaimennin 2017
edellisen kannattimet 2018

Lisäksi tietysti öljyt ja suodattimet. Viimeiset kaksi kesää matkamittari on pyörinyt oikeastaan vain muutamia kilometrejä sen osoittaessa nyt lukemaa n. 241 500. Todellinen lukema on lähellä 250 000 km. Sain vasta viikko sitten foorumilaiselta varaosamittariston ja ajattelin perehtyä sen sielunelämään. Saa nähdä, uskallanko itse käydä peukaloimaan CE:n mittaria vai lähetänkö Palannolle. Tarkoitus olisi korjauksen yhteydessä ruuvata siihen lisää muutama tuhat kilometriä. Muuten auto on kyllä ollut todella luotettava ja vahva, helppo harrasteauto. Harrastetapahtumissa on tullut käytyä kylläkin museofarkulla, mutta klubin Motopark-ratapäivässä päästelin coupella ihan antaumuksella. Eihän tuolla vakioalustalla huimiin kaarrenopeuksiin päässyt, mutta tuli hyvin testattua omat ja auton rajat jarruja unohtamatta. Ne toimivat hyvin. Niin - museossa se ei vielä ole. Siihen ei pitäisi tarvita kuin mankan vaihto/peitelevy ja yhden pienen ruostekukan korjaus vasemmasta takalokasuojasta.

Ohessa kuva tämän päivän ulkoasusta. Kokeilin Autoglymin renkaankiillotusgeeliä - olipa työlästä hangata Hankookin tiheään raidoitukseen. Alla on muuten edelleen kevään 2015 päivityksessä mainittu "uusi rengaskerta" :-) .

IMG_20200730_200347.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1983 230 E Automatic
1982 230 E

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 251
Liittynyt: Ti 20.12.2005 09:20
Paikkakunta: Nakkila
ViestiLähetetty: Pe 31.07.2020 07:54
Hienoa! Kiitos päivityksestä!
-A-J-
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 12067
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Pe 31.07.2020 09:23
Oletko Timo ajatellut auton museointia?
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL pikkuprojekti
1987 560 SEC museoauto
2000 G500 käyttöharraste - Umweltsau
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3139
Liittynyt: Pe 11.06.2004 01:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä
ViestiLähetetty: Pe 31.07.2020 12:38
Enpä oo aikasemmin kiinnittäny huomiota tässä autossa, mut hämääkö kuva, vai onko etupuskuri eri sävyssä ku kylkimuovit?
w123 230E automatic -84
w126 300 SEL -89
w124 200D -89 (käyttis, saattohoidossa) ja -92 (tuon -89:n edeltäjä ja ehkä vielä seuraajakin)
w124 250D -90 (seuraava käyttis)
w124 300D -90 (pyhäauto)
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
s202 C180 -98
w460 300GD -83
w638 Vito 110CDI -03
w168 A160 automatic Avantgarde -01
Mazda B2000 GLX -89 :oops:

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
Avatar
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 13447
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna
ViestiLähetetty: Pe 31.07.2020 12:42
jackie kirjoitti:Enpä oo aikasemmin kiinnittäny huomiota tässä autossa, mut hämääkö kuva, vai onko etupuskuri eri sävyssä ku kylkimuovit?


Kyllä se vielä aamulla oli samanvärinen. Valotus on ihmeellistä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1983 230 E Automatic
1982 230 E
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1029
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:26
Paikkakunta: Helsinki
ViestiLähetetty: Su 02.08.2020 12:06
Hieno C124 Coupe. Tämä on yksi niistä parhaiten Muotiluista Bruno Saccon aikaisista Mersuista. :thumbup:
Nyk; S204 200 Kompressor A 2008 ja Mercedes Benz W123 230E A 1982 (Lepäämässä tallissa)

Ex Mercedes Benz w115 220 D (mr)

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 67
Liittynyt: Pe 16.09.2016 10:08
ViestiLähetetty: Ma 03.08.2020 20:59
On kyllä erittäin hieno yksilö :thumbup:

Onko sinulla esim. 4Matic:eista jotain kertomusta?
944 S2 -91
ex. 300 TE -91
Avatar
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 13447
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna
ViestiLähetetty: Ma 03.08.2020 21:41
Getriebe kirjoitti:On kyllä erittäin hieno yksilö :thumbup:

Onko sinulla esim. 4Matic:eista jotain kertomusta?


Kyllä on, Tarinaa ja kuvia -otsikon alla löytyy myös museofarkusta ja Ärrästäkin.

viewtopic.php?f=3&t=77155 W124
viewtopic.php?f=3&t=116786 S124

viewtopic.php?f=3&t=155633 S123
viewtopic.php?f=3&t=185488 W251

Näyttää sille, että aika moni ketju kaipaa päivittämistä... :-)
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1983 230 E Automatic
1982 230 E

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 67
Liittynyt: Pe 16.09.2016 10:08
ViestiLähetetty: Ma 03.08.2020 22:30
Timo L. kirjoitti:
Getriebe kirjoitti:On kyllä erittäin hieno yksilö :thumbup:

Onko sinulla esim. 4Matic:eista jotain kertomusta?


Kyllä on, Tarinaa ja kuvia -otsikon alla löytyy myös museofarkusta ja Ärrästäkin.

viewtopic.php?f=3&t=77155 W124
viewtopic.php?f=3&t=116786 S124

viewtopic.php?f=3&t=155633 S123
viewtopic.php?f=3&t=185488 W251

Näyttää sille, että aika moni ketju kaipaa päivittämistä... :-)


Kiitos!
Erittäin hienoja kaikki, täytyy lukea ajan kanssa kaikki.
944 S2 -91
ex. 300 TE -91
Edellinen

Paluu Muuta Mersuasiaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Dr. Diablo ja 14 vierailijaa







kl-varaosat.fi

PowerOn24.com

nettikasinot


Nettikasinot