W211 faceliftin osto, paljonko jättää "takametsää"

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
remedy
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Ke 13.10.2004 23:08
Paikkakunta: Oulu

W211 faceliftin osto, paljonko jättää "takametsää"

Viesti Kirjoittaja remedy »

Tervehdys! Mersu kuume on yltynyt suorastaan hurjaksi, joten olen tässä ajatellut melko vakavasti ryhtyä mersumieheksi.

Hakusessa olisi facelift mallin E200CDI A vm. 2006-2008. Kilometrejä nuilla on varmaan sellanen 200 000 kertynyt 25k€ hinta luokassa.

Netistä kun lukee kalliita korjaustarinoita niin mietin onko tavallisella pulliaisella varaa huollattaa Veholla? Tuo facelift pitäisi olla kuulemma luotettavampi kuin prefacelift niin tekniikalta kuin ruostumiseltaankin.
Eli Paljonko jättää sitä "takametsää" yllättäviin remontteihin? Pelkkä touhutonni ei taida tässä tapauksessa riittää? Entä paljonko maksaa ABCD-huollot?

Kuulisin mielellään auton omistavien kommentteja 8)
Jussiboy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 360
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:23

Viesti Kirjoittaja Jussiboy »

Mulla ei ole kyseistä peliä, mutta kommentoin silti :)
Mun mielestä tuosta faceliftin ruostumattomuudesta ei vielä ole kuin mutu tietoa. Itse laittaisin paljon painoarvoa siihen, että huollot on tehty auktorisoiduissa korjaamoissa mahdollisten ruosteongelmien takuun vuoksi.
lkosso
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: To 21.05.2009 13:36
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja lkosso »

Kuume on vaaraksi lompakolle! Oletko ajatellut matkaa ulkomaille? Itse hain E280T CDIA vm-07 Saksasta ja kaikkine kuluineen autolle tuli hintaa noin 6-7 tonnia vähemmän kuin "karvalakkiversio" Suomessa. Olen ajellut noin 22 tkm reilun puolen vuoden aikana ja kerran teetättänyt C-huollon Veholla. Samalla vaihdettiin uudet takajarrulevyt paloineen sekä eteen alapallo. Lisäksi koodattiin asentamani vetokoukku ja jotain muuta pientä, jolla varmistettiin toimivuus Suomessa. Kustannusta tuli kaikkiaan 900 euroa, josta jo pelkän öljyn osuus himpun vajaa 200 euroa (täyttö 8ltr). Nyt voin vielä ajella pitkään ennen seuraavaa huoltoa. En menisi sanomaan onko sen kalliimpi pitää kuin muukaan mersu, kuluvia osia täytyy vaihtaa kaikkiin autoihin joskus. Itse mietin pitkään uskaltaako ostaa, mutta hetkeäkään en ole katunut.
remedy
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Ke 13.10.2004 23:08
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja remedy »

Jussiboy kirjoitti:Mulla ei ole kyseistä peliä, mutta kommentoin silti :)
Mun mielestä tuosta faceliftin ruostumattomuudesta ei vielä ole kuin mutu tietoa. Itse laittaisin paljon painoarvoa siihen, että huollot on tehty auktorisoiduissa korjaamoissa mahdollisten ruosteongelmien takuun vuoksi.
Kiitoksia vinkistä. Pitääpä tarkistaa tämä tarkkaan autoa katsellessa.

lkosso kirjoitti:Kuume on vaaraksi lompakolle! Oletko ajatellut matkaa ulkomaille? Itse hain E280T CDIA vm-07 Saksasta...
No kyllä sekin kävi mielessä, mutta ajattelin ostaa näin aluksi karvalakki mallin ja sitten ehkä myöhemmin päivittää tehokkaampaan lompakon salliessa :wink:
Uskallanko kysyä paljonko köyhdyit autostasi kaikkine kuluineen :D
Zinovjev
Mersumies
Mersumies
Viestit: 599
Liittynyt: Su 13.05.2007 22:59

Viesti Kirjoittaja Zinovjev »

Osta E220* malli, eron tuntee.
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Viesti Kirjoittaja tempera »

Zinovjev kirjoitti:Osta E220* malli, eron tuntee.
:P :P :P :oops: Miksei kerralla E 320 CDI
Itse ajelen tommosella eikä voima lopu kesken.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
remedy
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Ke 13.10.2004 23:08
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja remedy »

tempera kirjoitti:
Zinovjev kirjoitti:Osta E220* malli, eron tuntee.
:P :P :P :oops: Miksei kerralla E 320 CDI
Itse ajelen tommosella eikä voima lopu kesken.
Tai samantien vaikka AMG :D No ei leikki leikkinä. Olen kokeillut molempia malleja ja kyllä sillä kakssatkullakin pärjää Suomen nopeusrajoituksilla. Tai ainakin minä pärjään :shock:

Mutta jos saisin lisätietoja huoltokuluista ym sellasesta niin oisin oikein tyytyväinen 8)
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Faceliftattu W211 220CDI (3/2006->) vastaa kyllä perstuntumaltaan ihan hyvin lähelle W210 320CDI:tä (temperan menopeli, myös itseltäni ko. vempain löytyy) kulkupuoleltaan. Ja softamuutoksella tehoa saa vielä lisää eli kyllä se 220CDI on ihan järkipeli, kuitenkin halvempi ylläpitää ku 280CDI tai 320CDI. Tosin neloskoneiden äänet muistuttaa traktoria, mutta ei noissa onneksi kuulu sisälle asti enää...

Faceliftattu W211 320CDI:nä 7G-Tronicilla onkin jo sitte TODELLA hurja peli, ihan eri ku faceliftaamaton W211 320CDI (tai W210 320CDI)... Vääntöä on enempi ku E 500:ssa ja vaan 90Nm vähempi ku E63 AMG:ssa. Sitä päivää odotan, kun pääsis piruvie testaamaan vielä E 420 CDI:tä... Sata nyyttonia enempi vääntöä ku E63 AMG:ssa eli naurettavat 730 Nm :lol:
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Tomp »

Juuri autooni jakoketjun vaihdattaneena voin sanoa, että mitä isompi kone, sitä isommat huoltokulut. Korjaamon päällikkökin sanoi minulle, että älä koskaan osta noin isokokoisella koneella olevaa autoa. No mukavan kyydin kyllä antaa kun enemmän potkua. Järkevänä vaihtoehto tuollainen 200CDI menee ja pienellä kulutuksella. Huoltaa voi autoa myös muualla kuin Veholla. Satakunnasta tiedän edullisemman kuin Veho ja hyvän paikan huoltaa auton.
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Mutta jos saisin lisätietoja huoltokuluista ym sellasesta niin oisin oikein tyytyväinen 8)
.


Hultoja voi tehdä muuallakin kuin veholla.
Nykyisin on jo hyviä huotamoita joissa voi huollot teettää.
Laitat tänne foorumille vain kyselyn paikkakuntasi hyvistä mersun huolloista niin saat nopsaan vastauksia.
Voi jo ollakkin valmiina se tieto täällä.
:wink:
Moni on kyllästynyt noihin vehon huolto hinnoitteluihin.
Moni vanha korjaamo joka on erikoistunut mersujen huoltoihin on varmasti enempi perillä asioista kuin moni nuori asentaja ,niin ja asenne ratkaisee
miten huollot tehdään. :wink:
esim,Ylivieskassa on kaksi huoltoliikettä, joissa voi auton huollattaa.
Jussiboy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 360
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:23

Viesti Kirjoittaja Jussiboy »

Mun mielestä uudehkoa Mersua kannattaa käyttää huolloissa vain auktorisoiduissa huoltoliikkeissä niin säilyy koritakuu ja mobilo-life.
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Tomp »

Toi koritakuu on kans niin ja näin. Siitä ollut keskustelua aikaisemmin täällä paljon. Mutta ei se ruoste sitä tiedä missä autoa on huollettu. Itse mielummin huollatan auton paikassa jossa hommat osataan, siis muutkin kuin Veho. Ja kyllähän nykyään autossa takuu säilyy vaikka ei merkkikorjaamolla huollakaan. On nykyään jo aika paljon niitä valtuutettuja korjaamoita. Auton massaamalla saa kans hieman estettyä sitä ruostumista. Takuu kuitenkin -07 autosta on jo mennyt, että sama missä huoltaa.
Jussiboy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 360
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:23

Viesti Kirjoittaja Jussiboy »

Sen jälkeen kun ensimmäinen papukaijamerkki jää hankkimatta on aivan sama missä huoltaa :D
Itse teen seuraavan määräaikaishuoltoni Tallinnassa, kun tykkään Mersun leimoista mutten rahan menosta. Haluan täsmentää, että en puhu auton korjaamisesta vaan ainoastaan määräaikaishuolloista.
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Re: W211 faceliftin osto, paljonko jättää "takametsää&

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

remedy kirjoitti:Tervehdys! Mersu kuume on yltynyt suorastaan hurjaksi, joten olen tässä ajatellut melko vakavasti ryhtyä mersumieheksi.

Hakusessa olisi facelift mallin E200CDI A vm. 2006-2008. Kilometrejä nuilla on varmaan sellanen 200 000 kertynyt 25k€ hinta luokassa.

Netistä kun lukee kalliita korjaustarinoita niin mietin onko tavallisella pulliaisella varaa huollattaa Veholla? Tuo facelift pitäisi olla kuulemma luotettavampi kuin prefacelift niin tekniikalta kuin ruostumiseltaankin.
Eli Paljonko jättää sitä "takametsää" yllättäviin remontteihin? Pelkkä touhutonni ei taida tässä tapauksessa riittää? Entä paljonko maksaa ABCD-huollot?

Kuulisin mielellään auton omistavien kommentteja 8)
Suosittelen lämpimästi facelift versiota.... ja osta samalla hyvinvarusteltu ja hyvin huollettu auto saksasta merkkiliikkeestä. Saat hyvän vastineen rahalle.

PS. V6 280 CDI 7 g. + softapäivitys: saat lisäksi kovin makeat kyydit.
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Avatar
Division
Mersumies
Mersumies
Viestit: 775
Liittynyt: Ti 29.01.2008 21:58

Viesti Kirjoittaja Division »

E200Cdi on ihan järkiostos. E220Cdi:n osto on turhaa, kun molemmissa autoissa on sama kone ja niistä saa lastulla (suosittelen, muuten menee hermot tehottomuuteen) samat tehot.

Osta auto, jossa on ylimääräinen 12 kk takuu niin saat ehjän tai ainakin saat korjautettua isotkin viat ilmaiseksi.

Itselläni nyt kolmas talvi menossa E220Cdi:llä ja mitään toimintatonneja ei ole tarvinnut varata, koska autosta ei yleensä juuri hajoa mitään (EDIT: hajosi yksi suuttimen O-rengas, vaihto joitain satoja), jos se on huollettu asianmukaisesti. Suosittelen ostamaan auton, joka on huollettu valtuutetussa huoltamossa (eihän sitä takuuta muuten siihen saakaan) ja jatkossa itsekin huoltamaan esim. Veholla.
Ei se Veho ilmainen ole, mutta ei ole tarvinnut pettyäkään. Ja ihan tavallisella pulliaisella on varaa. Toisekseen, mitä järkeä olisikaan ostaa Mersua, jos sillä ei ole varaa ajaa.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Saahan siellä Veholla varmasti huollettua eikä ne Mersun huollot sielläkään älyttömästi maksa. Uuteen tai takuunalaiseen kannattaakin teettää merkkiliikkeessä.

Mutta ajatellaanpa autoa, jolla on ikää vaikka 5 vuotta ja ajettu normaali ajomäärä. Ei se Veho siihen enää mitään lisäarvoa tuo, jos auton saa huollettua jossain merkittävästi edullisemmin.

Esim. minulla on 2005 mallin Mersu ja tein siihen itse huollon viimeksi 120000 km kohdalla. Öljyt (Mobil 1 ESP), öljynsuodatin, polttoainesuodatin, raitisilmasuodatin ja ilmansuodatin (Mercedes-alkuperäisosia). Niin ja lisäksi vielä päästömittaus tehtiin. Hintaa tuli n. 170e.

Kai tuon nyt ainakin satasen halvemmalla sai kuin Vehossa teetettynä. On sekin tavalliselta pulliaiselta aina pois jostakin muusta, vaikka se olisi varaa autoonkin laittaa.
woodchip
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Ma 13.07.2009 21:24
Paikkakunta: Pöytyä

Viesti Kirjoittaja woodchip »

Ajoneuvovero ja autovero ovat pian kummatkin päästöperusteisia joten auton tuomisessa ja sen käytön verottamisessa otetaan huomioon auton päästöt. Tällöin selvästi etu on 200/280 koneissa, riippuen siitä haluaako ajaa 4 vai 6 koneella. Kummankin voi sitten jälkeen kellottaa tehokkaammaksi ilman että pitää maksaa isompia veroja tai käyttömaksuja. Tietysti lastutuskin maksaa.
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Pitemmän päälle moni on luopunut asiomasta vehossa.
Onhan asiaa puitu täällä foorumilla useita kertoja.

Jos itse viitsii olla mukana vehon tai jonkun muun huoltoa suorittavan
tahon kanssa.
Saa aika helposti käsityksen miten maksaa aivan turhasta. :shock:

On tietty joitakin erikois kohteita jotka voi vaatia niin sanotun merkki korjaamon.
Onhan hyvä ,että on vaihtoehtoja.

Pääasia on huoltaa auto tekipä sen työn kuka tahansa.
Onhan jokunen työnsä osaava asentaja ruvennut yrittäjäksi ja
asiakkaita oisi tulossa enenpi ,mitä aika antaa myöten.

Niin ja asiaan kyllä w211 on hyvä auto,olipa kone mikä tahansa.
Tehoja ei ole koskaan liikaa. :arrow: :twisted:

Taisipa olla jossakin juttu myös kaikenlaisesta avusta ,auton hausta saksasta. :shock:


Joskus vaan sylettää ajaa köyhänä rahamiesten autoilla.. :D
Viimeksi muokannut nautseri, To 11.02.2010 22:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Tomp »

Itsellä meni Vehoon viime huollot yhteydessä luottamus. Autossa täydellinen huoltokirja jossa Saksan ja Suomen Vehon leimat, muualla autoa ei ole huollettu. Autosta löytyi alipaineventtiili joka oli korjattu LIIMAAMALLA. Liimaus oli pettänyt, yllätys yllätys. Tämä liimaminen huomattiin viime huollossa, joka ei ollut Veho.
jarskak
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 485
Liittynyt: Ti 02.10.2007 10:43

Viesti Kirjoittaja jarskak »

toi tehoasia on aina tapetilla. Voin kertoa että facelift W210 200CDi teho ja vääntö on huima verrattuna vanhempaan W210 220D vapariin.

Uudemmista ei oo kokemusta, mutta jos pitää arvata niin ei ne huonompia koneita tee

Asuntovaunuakin saa laittaa melkeen 2000 kg edestä perään... (voiko noin sanoa) ;)
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

jarskak kirjoitti:Voin kertoa että facelift W210 200CDi teho ja vääntö on huima verrattuna vanhempaan W210 220D vapariin.
Minkä tahansa auton teho tuntuu huimalta W210 220DSL:n jälkeen.

Terveisin aikoinaan pari sataa tuhatta km kärsinyt...
Avatar
Division
Mersumies
Mersumies
Viestit: 775
Liittynyt: Ti 29.01.2008 21:58

Viesti Kirjoittaja Division »

tn62634 kirjoitti:Saahan siellä Veholla varmasti huollettua eikä ne Mersun huollot sielläkään älyttömästi maksa. Uuteen tai takuunalaiseen kannattaakin teettää merkkiliikkeessä.

Mutta ajatellaanpa autoa, jolla on ikää vaikka 5 vuotta ja ajettu normaali ajomäärä. Ei se Veho siihen enää mitään lisäarvoa tuo, jos auton saa huollettua jossain merkittävästi edullisemmin.

Esim. minulla on 2005 mallin Mersu ja tein siihen itse huollon viimeksi 120000 km kohdalla. Öljyt (Mobil 1 ESP), öljynsuodatin, polttoainesuodatin, raitisilmasuodatin ja ilmansuodatin (Mercedes-alkuperäisosia). Niin ja lisäksi vielä päästömittaus tehtiin. Hintaa tuli n. 170e.

Kai tuon nyt ainakin satasen halvemmalla sai kuin Vehossa teetettynä. On sekin tavalliselta pulliaiselta aina pois jostakin muusta, vaikka se olisi varaa autoonkin laittaa.
Eikös tuollaiselle 2005 vuotiselle 120 tkm huollossa kuuluisi perus "A;B;C;D;E,", tmv. huollon lisäksi myös ainakin huolto-ohjelman mukaiset Servicet: 2, 3, 4, 5, 6, 7, 11 ja 13, eli tekemiesi lisäksi ainakin jarrunesteet ja jotain muuta sälää...?
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: W211 faceliftin osto, paljonko jättää "takametsää&

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

remedy kirjoitti:Tervehdys! Mersu kuume on yltynyt suorastaan hurjaksi, joten olen tässä ajatellut melko vakavasti ryhtyä mersumieheksi.

Hakusessa olisi facelift mallin E200CDI A vm. 2006-2008. Kilometrejä nuilla on varmaan sellanen 200 000 kertynyt 25k€ hinta luokassa.

Netistä kun lukee kalliita korjaustarinoita niin mietin onko tavallisella pulliaisella varaa huollattaa Veholla? Tuo facelift pitäisi olla kuulemma luotettavampi kuin prefacelift niin tekniikalta kuin ruostumiseltaankin.
Eli Paljonko jättää sitä "takametsää" yllättäviin remontteihin? Pelkkä touhutonni ei taida tässä tapauksessa riittää? Entä paljonko maksaa ABCD-huollot?

Kuulisin mielellään auton omistavien kommentteja 8)
hyvä että olet osaannut varautua,jos isompi huolto,niin ei siitä touhu tonnista paljon jäätelörahaa jää!Ruostumisen kanssa ei ikinä mitään ongelmaa,jos et mene suojauttamaan silloinhan takuut raukeaa!
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Division kirjoitti: Eikös tuollaiselle 2005 vuotiselle 120 tkm huollossa kuuluisi perus "A;B;C;D;E,", tmv. huollon lisäksi myös ainakin huolto-ohjelman mukaiset Servicet: 2, 3, 4, 5, 6, 7, 11 ja 13, eli tekemiesi lisäksi ainakin jarrunesteet ja jotain muuta sälää...?
Kyllä se auto ilmoittaa huoltonäytössä plussalla, jos jarrunesteet tarvii vaihtaa. Katsoin kyllä ne muutkin sälät, jotka olivat tarkastuksia, voiteluja ym. valohoitoa. Osia vaihdoin sitten jo enemmän kuin auto vaati. Ei olisi esim. tarvinnut pa-suodatinta ja ilmansuodatinta, mutta ne nyt eivät paljoa maksaneet.
Avatar
paloviita
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1140
Liittynyt: Su 22.08.2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja paloviita »

tn62634 kirjoitti: tarkastuksia, voiteluja ym. valohoitoa.
Jotkut voitelut kannattaa tehdä ihan suunnitelman mukaan...

nimim. kattoluukku jumittui :oops:
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
@rttu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: To 21.02.2008 21:54
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja @rttu »

Mullakin kaamea kuume w211 isokoneiseen cdi,hin.Kumpi noista koneista on se parempi v6 224hv vai r6 210hv.
Farmari automaatti "avantgarde"itsellä hakusessa ja viritetään tietysti.
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Suora kuutonen on helpompi huoltaa.
Polttoainettakin taitaa viedä vähemmän.

:wink:

Joka ei ole se pääasia näissä isoissa koneissa,vaan se kulkemisen vaivattomuus. :P
Avatar
Division
Mersumies
Mersumies
Viestit: 775
Liittynyt: Ti 29.01.2008 21:58

Viesti Kirjoittaja Division »

masaf1 kirjoitti:Faceliftattu W211 320CDI:nä 7G-Tronicilla onkin jo sitte TODELLA hurja peli, ihan eri ku faceliftaamaton W211 320CDI (tai W210 320CDI)... Vääntöä on enempi ku E 500:ssa ja vaan 90Nm vähempi ku E63 AMG:ssa. Sitä päivää odotan, kun pääsis piruvie testaamaan vielä E 420 CDI:tä... Sata nyyttonia enempi vääntöä ku E63 AMG:ssa eli naurettavat 730 Nm :lol:
Koska tuo yllä mainittu W211 320 Cdi:n facelift tarkalleen tuli? Kyselen, kun tuli juuri hankittua vanhan W211 E220Cdi:n tilalle, 2006 vuotinen W211 E320Cdi, 165kW/224hv versio, 7G-tronicilla.

Tarkkaa tietoa valmistuskuukaudesta ei ole juuri nyt saatavilla, kun saan auton vasta ensi viikolla käyttööni, sisäpesujen ja puunausten jälkeen. Ensirekisteröintikuukausi näyttäisi olevan 5/2006, mutta sehän ei paljoa vielä kerro. Ilmeisesti kahta eri versiota tästä 165kW/224hv -koneesta näyttäisi olevan ja lastutuksen jälkeiset erot nimellisiä (299hv/580nm ja 299 hv/620nm). Sattui nyt sitten itselle kumpi tahansa tehoversio niin eiköhän noilla molemmilla kerkiä...
Edit: Joissain listoissa lastutettuna näköjään myös 258hv/620nm?? Onko kellään tarkkaa tietoa, että mitä tästä 165kW/224hv koneesta todellisuudessa saa irti?
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

3/2006 tuli facelifti. Senhän erotaa hyvin keulastakin, faceliftissä keula on terävä V-mallinen (niin kuin koneetkin):

Kuva

Kuva
Avatar
Division
Mersumies
Mersumies
Viestit: 775
Liittynyt: Ti 29.01.2008 21:58

Viesti Kirjoittaja Division »

masaf1 kirjoitti:3/2006 tuli facelifti. Senhän erotaa hyvin keulastakin, faceliftissä keula on terävä V-mallinen (niin kuin koneetkin):
Terävöityikö samalla myös W211 farkkumallin keula 3/2006?
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Vastaa Viestiin