Kuinka erottaa E-sarjan facelift?
Kuinka erottaa E-sarjan facelift?
Kuinka voi erottaa E-sarjan facelift-mallin ostettaessa, esim. etu-umpiothan voi vaihtaa jne.
Mikä on pommin varma tapa havaita että todella ostaa uudempaa mallia mikäli liikutaan vaikka 2006 vuosimallissa jossa on (?) kumpaakin?
Näkeekö esim. valmistenro:sta?
Mikä on pommin varma tapa havaita että todella ostaa uudempaa mallia mikäli liikutaan vaikka 2006 vuosimallissa jossa on (?) kumpaakin?
Näkeekö esim. valmistenro:sta?
V:n mallisesta keulasta/etupuskurista, jäähdyttäjän säleiköstä, etu- ja takavaloista, sivupeileistä, sumuvalojen mallista, päivämäärästä: facelift tuli 3/2006 (voi katsoa valmistus/myyntipäivän VIN-koodin perusteella). Myös sähköhydrauliset jarrut on jätetty pois. Onhan tossa kaikkea muutakin, kuten kovassa jarrutuksessa vilkkuvat takajarruvalot ja uudentyyppiset "älykkäät" niskatuet. Niitä ei kukaan ainakaan mee faceliftaamattomaan laittamaan 

Kiitos, vanhemmat haaveilevat E-mersusta ja meikäläisestä povataan hakumiestä Saksasta. Itselle uusi aihe koko E-mersu, mutta nyt pitää alkaa opiskella.
Sen verran nettiä selasin että ilmeisesti tyyppivikojen ja heikkouksien puolesta faceliftin jälkeinen olisi ehdoton. Hintakatto veroineen 30t€. Eli sillä joitain faceliftejä näkyi olevan.
Kriteerit: Diesel, musta, nahkat, sport-paket, alle 150tkm, huoltokirja.
Sen verran nettiä selasin että ilmeisesti tyyppivikojen ja heikkouksien puolesta faceliftin jälkeinen olisi ehdoton. Hintakatto veroineen 30t€. Eli sillä joitain faceliftejä näkyi olevan.
Kriteerit: Diesel, musta, nahkat, sport-paket, alle 150tkm, huoltokirja.

Kannattaa sitten olla varovainen/tarkka sen nahkasisustuksen valinnan suhteen. Se puolinahkasisustus on huonolaatunen (aivan täyttä kuraa ainakin niissä mitä minä olen katellut, itseänikin kun huvittaisi joku -06-08 320cdi), siis tämmönen mikä tässäkin ko. ilmotuksen autossa on http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/3323138. Se oikea laadukas nahkasisustus on sitten ollut paljon kalliimpi, laatuki on paljon paremman olonen vaikkei nyt ihan kaikissa kovin hääviltä näytäkään edes vähillä kilsoilla (on paljon käytöstä ja hoidosta kiinni). Siitä nahastakin näkee aika hyvin, kuka jaksaa hinkata autoaan...
Joihinkin on laitettu facelift-keula.
Joten tarkkan kannattaa olla.
Peilit on iri korista facelift malleissa.
Parhaiten kait äkkiä näkee varmuuden kun katsoo konepellin alle.
Niissä ei ole tuota sähköjarru hässäkkää.
Mutta, jos ei tiedä millainen oli vanhemmissa niin sitten meni vaikeaksi.
Kannattaa tutustua tarkemmin .
Sisältä ratti on erilainen facelift mallissa.
Esim,tässä 2007 200 dieseliä,
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/searc ... dCarSeals=
Joten tarkkan kannattaa olla.
Peilit on iri korista facelift malleissa.
Parhaiten kait äkkiä näkee varmuuden kun katsoo konepellin alle.
Niissä ei ole tuota sähköjarru hässäkkää.
Mutta, jos ei tiedä millainen oli vanhemmissa niin sitten meni vaikeaksi.
Kannattaa tutustua tarkemmin .
Sisältä ratti on erilainen facelift mallissa.
Esim,tässä 2007 200 dieseliä,
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/searc ... dCarSeals=
Niinpä, ajattelin jos jostain VIN:stä näkisi sen faceliftin kerralla, kun palikoita voi vaihdella ja auto ei ole kovin tuttu. Onko näissä diesel- koneissa yleensä tyyppivikapommeja, kuten esim Audeissa 2,5&2,7-koneet. Kuulemma niissä se olisi joko 3,0 tai 1,9. Miten 4 Matic?
Täytyy tätä asiaa tunnustella rauhassa ja ajan kanssa. 30t€ pommiin ei houkuta. Tietysti sitten vaihtoehdot katsellaan kun lähtö on, ja vielä ei ole sen aika näillä tiedoilla, mutta jos nyt olisin menossa katsoisin näitä:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1
Täytyy tätä asiaa tunnustella rauhassa ja ajan kanssa. 30t€ pommiin ei houkuta. Tietysti sitten vaihtoehdot katsellaan kun lähtö on, ja vielä ei ole sen aika näillä tiedoilla, mutta jos nyt olisin menossa katsoisin näitä:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1
nautseri kirjoitti:Joihinkin on laitettu facelift-keula.
Joten tarkkan kannattaa olla.
Peilit on iri korista facelift malleissa.
Parhaiten kait äkkiä näkee varmuuden kun katsoo konepellin alle.
Niissä ei ole tuota sähköjarru hässäkkää.
Mutta, jos ei tiedä millainen oli vanhemmissa niin sitten meni vaikeaksi.
Kannattaa tutustua tarkemmin .
Sisältä ratti on erilainen facelift mallissa.
Esim,tässä 2007 200 dieseliä, Jotka ovat kaikki olleet takseina!!
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/searc ... dCarSeals=
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
- Kylmänraudanseppä
- Mersumies
- Viestit: 557
- Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
- Viesti:
Re: Kuinka erottaa E-sarjan facelift?
Varmin keino valmistenumeron perusteella mersulta tarkistaa malliversio... mutta sähköjarruja tuskin kukaan kehtaa vaihtaa mekaanisiksi.W35U kirjoitti:Kuinka voi erottaa E-sarjan facelift-mallin ostettaessa, esim. etu-umpiothan voi vaihtaa jne.
Mikä on pommin varma tapa havaita että todella ostaa uudempaa mallia mikäli liikutaan vaikka 2006 vuosimallissa jossa on (?) kumpaakin?
Näkeekö esim. valmistenro:sta?
Faceliftissä muuttui 2000 kohtaa alkusarjaan verrattuna... facelift 211: sta saatte tosi hyvän auton, kunhan se ei ole huoltamaton / pahasti kolaroitu.
Kannattaa varmaankin etsiä hyvillä varusteilla, vaikka sitten enemmän ajettukin... manuaalia ei ehkä kannata ostaa, jos miettii jälleenmyyntiarvoa / -helppoutta.
--------------------------------------------------------
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Helpoimmat tavat erottaa facelift:
Takaa:
-takavalojen vaalea alue on yhtenäinen, ensimmäisessä versiossa on kaksi vaaleaa "raitaa"
-takakontin kromilista on leveämpi kuin se syvennys, jossa rekisterikilpi sijaitsee eli jatkuu yli
Edestä:
- peilit ovat ikäänkuin irti korista, ensimmäisessä versiossa ovat kiinteämmät
-sumuvalot ovat ikäänkuin istutettu mustan muovin ympärille, ensimmäisessä versiossa etupuskurissa ympärillä ei ole mustaa muovia vaan ovat enempi etupuskurissa kiinteästi eli niille on selkeästi oma kolonsa
-etuvalojen yläosassa on lamellit
-etumaskissa on mersun pieni merkki keskellä ylhäällä
Sisältä:
-ratin näppäimet ovat ovaalit, pallomaiset
-kaikissa facelifteissä näet kojetaulusta digitaalisesti ilmoitettuna lämpötilan, ensimmäisessä versiossa vain harvemmissa malleissa
Takaa:
-takavalojen vaalea alue on yhtenäinen, ensimmäisessä versiossa on kaksi vaaleaa "raitaa"
-takakontin kromilista on leveämpi kuin se syvennys, jossa rekisterikilpi sijaitsee eli jatkuu yli
Edestä:
- peilit ovat ikäänkuin irti korista, ensimmäisessä versiossa ovat kiinteämmät
-sumuvalot ovat ikäänkuin istutettu mustan muovin ympärille, ensimmäisessä versiossa etupuskurissa ympärillä ei ole mustaa muovia vaan ovat enempi etupuskurissa kiinteästi eli niille on selkeästi oma kolonsa
-etuvalojen yläosassa on lamellit
-etumaskissa on mersun pieni merkki keskellä ylhäällä
Sisältä:
-ratin näppäimet ovat ovaalit, pallomaiset
-kaikissa facelifteissä näet kojetaulusta digitaalisesti ilmoitettuna lämpötilan, ensimmäisessä versiossa vain harvemmissa malleissa
EQC400 4Matic AMG -20 (N293)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
Takerrun nyt hieman epäolennaiseen.Arno kirjoitti: -kaikissa facelifteissä näet kojetaulusta digitaalisesti ilmoitettuna lämpötilan, ensimmäisessä versiossa vain harvemmissa malleissa
Tämähän on vain asetus-kysymys. Eli ajotietokoneesta vain säätää, että näyttää lämpötilan, eikä nopeutta siinä trippimittarin yläpuolella.
Tää menee vähän aiheen ohi mutta onko faceliftiin mahdollista vaihtaa pre:n rattia
Maskinhan voi vaihtaa jos tuo hiukkasen kantikkaan oloinen ei sattuis miellyttään 


Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
W126 300SD -84 talviunilla.
Lavetti (S124-OM603-ST) Yhteishuoltajuudessa.
“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?”
MB 313 CDI Kasten -00.
W126 300SD -84 talviunilla.
Lavetti (S124-OM603-ST) Yhteishuoltajuudessa.
“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?”
Oma ilmaisuni oli hieman epäselvä, mutta tarkoitin autoon ilmastoinnin avulla luotua lämpötilaa ja keskikonsolin digimittaria (tai siis digitaalista auton lämpötilan ilmoittajaa).Tomp kirjoitti:Takerrun nyt hieman epäolennaiseen.Arno kirjoitti: -kaikissa facelifteissä näet kojetaulusta digitaalisesti ilmoitettuna lämpötilan, ensimmäisessä versiossa vain harvemmissa malleissa
Tämähän on vain asetus-kysymys. Eli ajotietokoneesta vain säätää, että näyttää lämpötilan, eikä nopeutta siinä trippimittarin yläpuolella.
Ja tästäkään ominaisuudesta en kieltämättä ole 100-varma.

EQC400 4Matic AMG -20 (N293)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
Tarkoitat siis digitaalista sisäilman lämpötilan näyttöä? Sellainen tulee 4-vyöhyke ilmastoinnin mukana, itsellä sellainen ja auto on -03Arno kirjoitti:Oma ilmaisuni oli hieman epäselvä, mutta tarkoitin autoon ilmastoinnin avulla luotua lämpötilaa ja keskikonsolin digimittaria (tai siis digitaalista auton lämpötilan ilmoittajaa).Tomp kirjoitti:Takerrun nyt hieman epäolennaiseen.Arno kirjoitti: -kaikissa facelifteissä näet kojetaulusta digitaalisesti ilmoitettuna lämpötilan, ensimmäisessä versiossa vain harvemmissa malleissa
Tämähän on vain asetus-kysymys. Eli ajotietokoneesta vain säätää, että näyttää lämpötilan, eikä nopeutta siinä trippimittarin yläpuolella.
Ja tästäkään ominaisuudesta en kieltämättä ole 100-varma.
Jos moottorin katsomista tarkoitat niin ei ole mitenkään varma tapa.nautseri kirjoitti: Parhaiten kait äkkiä näkee varmuuden kun katsoo konepellin alle.
Itselläni on alkuperäinen tehtaalla asennettu V6 moottori vaikka auto ei muiltaosin ole facelift vaan 1/2006 valmistunut.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv