kumpi on "ajajan auto " c w203 vai e w 211

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: kumpi on "ajajan auto " c w203 vai e w 211

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Kylmänraudanseppä kirjoitti: Nykyinen V 6 CDI 7g avantcarde alustalla ja parametriohjauksella on ollut minulla kohta 4 vuotta... ja vieläkään en malta siitä millään luopua.
Mielestäni ajotuntumassa ja aktiiviajon hauskuudessa on käsittämättömän iso ero alkusarjan ehjiin ja optimoituihin perusmallin 211: siin, jotka omistin aiemmin. Ero kasvaa voimakkaasti, kun siirrytään mannermaisempiin ajonopeuksiin.
Hiukan mene asian vieree, mutta minkälaisilla kulutuksilla menee sepällä tuo 7G ja millasella rengastuksesella? Paljonko meni ennen ja jälkeen DPF poiston? Missä oot kulmat säätänyt?
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Re: kumpi on "ajajan auto " c w203 vai e w 211

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

simppa80 kirjoitti:
Kylmänraudanseppä kirjoitti: Nykyinen V 6 CDI 7g avantcarde alustalla ja parametriohjauksella on ollut minulla kohta 4 vuotta... ja vieläkään en malta siitä millään luopua.
Mielestäni ajotuntumassa ja aktiiviajon hauskuudessa on käsittämättömän iso ero alkusarjan ehjiin ja optimoituihin perusmallin 211: siin, jotka omistin aiemmin. Ero kasvaa voimakkaasti, kun siirrytään mannermaisempiin ajonopeuksiin.
Hiukan mene asian vieree, mutta minkälaisilla kulutuksilla menee sepällä tuo 7G ja millasella rengastuksesella? Paljonko meni ennen ja jälkeen DPF poiston? Missä oot kulmat säätänyt?

Läheltä hipoo...

Nyt taas uudestaan alla 225/50-17 Hankook Evo 12 vakio avantcarde vanteilla, välillä oli 245/45-17 Hankook S1 evo... nämä kapeammat, pyöreäolkaiset ja kovemmat ohjaa tunnokkaammin, nopeammin ja suuntavakaammin... kestävät selvästi paremmin ja ovat hiljaiset. Conti premium con. ei minulla kestä, kuluu keskeltä äkkiä, riippumatta paineista... ja ei ole mielestäni yhtä hyvät kuin Evo 12.

Kulutus vaihtelee; kylillä liikennevaloissa namistellessa vie toki... tasaisella pinta-kaasuajolla lämpimällä koneella hiljaisella kantatiellä 80-90 km/ h keskinopeudella pääsee nyt noin 5.0-5.5 L / 100 km ja ko olosuhteissa keskinopeus 110 km / h noin 5.7-6.4 L / 100 km. Ongelma on, että ei tahdo malttaa olla käyttämättä vääntöä ajaessaan.

DPF - byrokraatti-tulpan poisto putkistosta ja pakokaasun uudelleensyönnin poisto toivat herkkyyttä ja tehoakin näiden avarampien sport vaimentimien kanssa... kulutus tippui arviolta 0.5-0.7 L / 100 km.

Olen käyttänyt muuallakin, mutta parhaimmat tulokset suuntavakauden ja ajonautinnon suhteen uraisilla sianselkäteillä olen saanut oulun vehon kokeneilta asentajilta ( en siis tarkoita ko liikekiinteistöä, vaan eräitä heidän asentajia ). Voisit kysyä vaikka Jouni Akk: ta säätämään autosi, jos innostut... hinta ei ole kovin paha tarvittavien epäkesko - pulttien kanssakaan. ( Lintosellakin (diilerin pajalla) y.vieskassa löytynee yksi asiaan perehtynyt telemark-säätömies myös ).
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Vastaa Viestiin