G-Mersu kuorma-autona

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: G-Mersu kuorma-autona

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Jos olisi oikein palveleva katsastusasema, niin ehkäpä siellä löydettäisiin
tyyppihyväksyntänumero Suomessa kuorma-autoksi rekisteröidylle G:lle
ja siitä ehkä selviäisi myös, millä edellytyksillä katsastusasema voisi
G:n katsastaa kuorma-autoksi. Ts. minkälaista taka-akselia tms. kaivataan.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: G-Mersu kuorma-autona

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Kohta voi tilata joltain kinkkusivulta....

http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/lege ... nalaiseksi" onclick="window.open(this.href);return false;

. :D
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
Laaksonen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1175
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:09
Paikkakunta: Hollola

Re: G-Mersu kuorma-autona

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Juhannushuumorina kuorma-autoaiheinen pilakuva Kuljetusliike Pierulta:
Kuva :lol:
matkalla
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: Su 31.08.2008 12:21
Paikkakunta: "Viitostieltä"

Re: G-Mersu kuorma-autona

Viesti Kirjoittaja matkalla »

Sen verran siihen kuorma-auton rekisteröintiin tarvitaan,että on selkeä erillinen kuormatila. Kuormatilan kokoa ei ole määritelty. Esim matkailuautoja joissa on iso tavaratila polkupyörien ym tavaroiden kuljetukseen voidaan rekisteröidä kooaaksi. Irrallinen takaboksi ei ole tarvittava taratila.
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Re: G-Mersu kuorma-autona

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

matkalla kirjoitti:Sen verran siihen kuorma-auton rekisteröintiin tarvitaan,että on selkeä erillinen kuormatila. Kuormatilan kokoa ei ole määritelty. Esim matkailuautoja joissa on iso tavaratila polkupyörien ym tavaroiden kuljetukseen voidaan rekisteröidä kooaaksi. Irrallinen takaboksi ei ole tarvittava taratila.
Tälläisen varmaan saisi helpostikkin kuorma-autoksi?
Kuva
Tosin kuvassa oleva on bensa koneella joten ei kauheasti hyödytä. G 63 AMG 6x6
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Avatar
ssuvik
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2782
Liittynyt: Pe 05.08.2011 18:42

Re: G-Mersu kuorma-autona

Viesti Kirjoittaja ssuvik »

Näyttäs olevan kaiken lisäksi portaaliakselit :thumbup:
E350CDI&A180CDI
Avatar
Melchior
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 122
Liittynyt: La 16.06.2012 09:30

Re: G-Mersu kuorma-autona

Viesti Kirjoittaja Melchior »

G Professional mallin voi rekisteröidä suoraan kuorma-autoksi. Kuorma-auto versiossa nopeus rajoitettu 89km/h.
http://auto.fi.msn.com/koeajot/mercedes-benz-g300-cdi
Noita löytyy ulkomailta käytettyinä, mutta sen verran tuoreita, että hintaa piisaa.
soikka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 85
Liittynyt: To 19.04.2007 07:47
Paikkakunta: kymi

Re: G-Mersu kuorma-autona

Viesti Kirjoittaja soikka »

Lainaan ketjua... Tuollainen G mersu olisi vielä jossain vaiheessa tarkoitus hommata , vähän niinkuin "eläkepäiviks" , nimenomaan vanhan liiton tekniikalla, eli vm 1994-1997 , 300 TD , nahat ja rekkulat tietty. Mobilessa ei muuten tarjonta ole mikään liian runsas, about 5-10 sopivaa tarjokasta , joka on kyllä aika vähän Saksan osalta.
CDI tekniikat on kokeiltu, ei kiitos enää. Taidan suosiolla rekisteröidä kyllä ha-ksi.

Noissa on jokin facelif tullut 90 luvun lopulla , tietääkö kukaan onko tekniikan osalta jotain merkittävää siinä yhteydessä ?
MB Exät:
GLK 220 CDI BE 4matic 09
ML 270 CDI 01
E 220 CDI 00 farkku
E 250 D 89 farkku
E 200 D 90
E 200 D 86
220 D 78
etrade
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1976
Liittynyt: Pe 01.01.2010 19:54

Re: G-Mersu kuorma-autona

Viesti Kirjoittaja etrade »

Tuollainen ennen Cdi ongelmia
http://www.automobile-catalog.com/car/1 ... n_swb.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
ssuvik
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2782
Liittynyt: Pe 05.08.2011 18:42

Re: G-Mersu kuorma-autona

Viesti Kirjoittaja ssuvik »

Siinä hyvä pätkä tuosta G63 AMG 6x6:sta. Videolla haastatellaan G-mersuista vastaavaa "myynti- ja tuotejohtajaa", hänen mukaansa on mahdollista, että malli tulee tuotantoon, mikäli kiinnostuneita on tarpeeksi. Jos näin käy, siitä tulisi kallein auto Mercedeksen mallistossa.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=rQ6Hd8F3 ... ata_player[/youtube]
E350CDI&A180CDI
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: G-Mersu kuorma-autona

Viesti Kirjoittaja Sergey »

ne o hakenu tuota Islannin markkinarakoa?
Kuva
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
ssuvik
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2782
Liittynyt: Pe 05.08.2011 18:42

Re: G-Mersu kuorma-autona

Viesti Kirjoittaja ssuvik »

On kyllä hienoja vehkeitä nuokin millä Islantilaiset päästää jäätiköllä :thumbup:
E350CDI&A180CDI
mach71
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: Su 05.04.2009 20:03
Paikkakunta: pohjois pohjanmaa

Re: G-Mersu kuorma-autona

Viesti Kirjoittaja mach71 »

Onko tullut lisätietoa G-Mersun kuorma-autoksi rekisteröineistä?
Kiinnostaisi jos nuita vanhempia saisi kuorkiksi esim. G300 om 606 tai vm 2001 400cdi.
TTL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 186
Liittynyt: Pe 06.03.2009 20:50

Re: G-Mersu kuorma-autona

Viesti Kirjoittaja TTL »

Tästä saisi varmaan jonkinmoisen kuormurinkin.
MB S500e 5/2015 (työmatka-auto)
Opel Vivaro L2H1 107 kW 9/2017 (mökkiauto)
Avatar
E38
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 232
Liittynyt: Ma 25.07.2011 15:29
Paikkakunta: HKI-TKU

Re: G-Mersu kuorma-autona

Viesti Kirjoittaja E38 »

2014 Mercedes-Benz G63 AMG 6x6 priced at 451,010 EUR...

http://www.worldcarfans.com/11309236334 ... 451010-eur
Timo J
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Su 06.02.2005 15:09

Re: G-Mersu kuorma-autona

Viesti Kirjoittaja Timo J »

JarkkoN kirjoitti:Jos olisi oikein palveleva katsastusasema, niin ehkäpä siellä löydettäisiin
tyyppihyväksyntänumero Suomessa kuorma-autoksi rekisteröidylle G:lle
ja siitä ehkä selviäisi myös, millä edellytyksillä katsastusasema voisi
G:n katsastaa kuorma-autoksi. Ts. minkälaista taka-akselia tms. kaivataan.
Selvitin vuonna 2005 suomen katsalta vaatimukset:
-kokonaispaino 3550kg (yli 3500kg)
-rajoitin
-piirturin asennustakin ehdottivat
-perään huudettiin että tämä on pitkä ja kivinen tie, vaikka saisinkin 3550kg papereilla olevan G:n :lol:

Kysyin saksasta jälleenmyyjiltä, silloin ei ollut mahdollista nostaa kokonaispainoa mistään käytetyistä G-malleista 3550 kiloon.
Kysyin vielä tehtaalta, eikä silloisista tuotanto malleistakaan ollut mahdollista saada 3550 kiloisia.


-> Luovutin
Avatar
cuuno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2252
Liittynyt: To 11.08.2005 16:55
Paikkakunta: hki

Re: G-Mersu kuorma-autona

Viesti Kirjoittaja cuuno »

:) ...eikö suomeen armeijalle tulevat G pelit ole kuorma autoiksi katsastettu :think:
Eli siitä mallista mitä myydään siviileillekin kuorma autona :think:
Timo J
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Su 06.02.2005 15:09

Re: G-Mersu kuorma-autona

Viesti Kirjoittaja Timo J »

cuuno kirjoitti::) ...eikö suomeen armeijalle tulevat G pelit ole kuorma autoiksi katsastettu :think:
Eli siitä mallista mitä myydään siviileillekin kuorma autona :think:
En ole perehtynyt nykyisiin, mutta tuolloin 8-9 vuotta sitten ei onnistunut, kokonaispaino tyssäsi rakenteiden puolesta muistaakseni 3200 kiloon.
Nythän tuo näyttäisi onnistuvan pelkillä euroilla.
Leväinen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: To 15.12.2011 20:04
Paikkakunta: Maavesi
Viesti:

Re: G-Mersu kuorma-autona

Viesti Kirjoittaja Leväinen »

Terve,
Onko tähän aiheeseen tullut mitään uutta tietoa? Viikko sitten paloi firman auto ja nyt pitäisi saada uusi. G mersua olen haaveillut vuosia. Nyt jos sen saisi K-A:na niin voisi olla mahdollista ostaakkin sellainen.
Avatar
cuuno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2252
Liittynyt: To 11.08.2005 16:55
Paikkakunta: hki

Re: G-Mersu kuorma-autona

Viesti Kirjoittaja cuuno »

:D ...veholta löytyy


Mercedes-Benz G 300 CDI N2 STW Lang Professional
Ajoneuvolaji Kuorma-auto Pituus (mm)
Korimalli Ei sovellettavissa Leveys (mm)
Moottoritilavuus (cm3) 2987 Korkeus (mm)
Moottorinteho (kW) 135 Tavaratilan tilavuus (l)
Ovien lkm 4 Polttoainesäiliön tilavuus (l) 96
Polttoainetyyppi Dieselöljy EU-kulutus kaupunki (l/100km)
Vaihteistotyyppi Automaatti EU-kulutus maantie (l/100km)
Vetotapa Neliveto EU-kulutus yhdistetty (l/100km)
Hinta ilman lisävarusteita 77 100,00 e Päästöt (CO2 g/km)

...tilaukseen :D
Petri R
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 153
Liittynyt: To 05.07.2007 12:58

Re: G-Mersu kuorma-autona

Viesti Kirjoittaja Petri R »

ruotsissa ja saksassa on pyörinyt muutamia "professionaaleja" käytettynä n. 40.000€ hintaan....tosin aika joutun on mennyt kaupaksi. Liekkö samat painot rekisteriotteessa että menis kuorkiksi Suomessa, vai onks noi vehon myymät mallit jotain "suomispeciaaleja"?
...lähtee ku purkka tukasta...
Avatar
cuuno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2252
Liittynyt: To 11.08.2005 16:55
Paikkakunta: hki

Re: G-Mersu kuorma-autona

Viesti Kirjoittaja cuuno »

:think: ...ton saman saa varmaan kympin halvemmalla kun ostaa joltain ulkomaalaiselta mb kauppiaalta :wink:
...suomessa kun on aina ollut katteet enemmän kun hyviä :lol:

Käytettyjä hyvillä varusteilla...
Junge Sternekin...
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/me ... ORT&noec=1" onclick="window.open(this.href);return false;
http://suchen.mobile.de/auto/mercedes-b ... ofessional" onclick="window.open(this.href);return false;
http://home.mobile.de/GFG#ses_189591158" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
jar-i
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ma 17.02.2014 11:22

Re: G-Mersu kuorma-autona

Viesti Kirjoittaja jar-i »

Pienen selvittelyn jälkeen G malli kuorma-autona on W461 eli Professional mallit perustuvat W461 koppaan.
W463 ei ymmärtääkseni ole olemassa kuorma-autona.
Olikos se niin että 290TD ja 350 ennen vuotta 1999 mallit ovat kaikki W461 korisia jotka pitäis onnistua katsastamaan kuorma-autoksi?
mursupari
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: La 24.08.2013 12:59
Paikkakunta: Kuopio

Re: G-Mersu kuorma-autona

Viesti Kirjoittaja mursupari »

Onko kukaan saanut w463 vm07 uudempaa leimattua kuorma-autoksi tai korotettua kokonais massaa yli 3,5 tonnin suomessa tai saksassa?
ps.parinviikon päästä saksaan
G300 -97
(ex)Mb 320 4matic w211
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: G-Mersu kuorma-autona

Viesti Kirjoittaja karra »

mursupari kirjoitti:Onko kukaan saanut w463 vm07 uudempaa leimattua kuorma-autoksi tai korotettua kokonais massaa yli 3,5 tonnin suomessa tai saksassa?
ps.parinviikon päästä saksaan
Suomessa se ei kait onnistu (enää?). Saksassa onnistuu kai mutta tulee maksamaan tuhansia kuulemma. Itse hylkäsin sitten ajatuksen ja päätin rekisteröidä henkilöautoksi. En siis ihan prikulleen tarkkaan selvittänmyt mutta MVA-Auton ja Tare Lahtisen kanssa olin ainakin juttusilla keväällä.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
mursupari
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: La 24.08.2013 12:59
Paikkakunta: Kuopio

Re: G-Mersu kuorma-autona

Viesti Kirjoittaja mursupari »

Mitä nyt olen saksasta kysellyt niin muutos tulee maksamaan 1500-2000eur mutta en ole onnistunut vielä löytämään sellaista paikkaa mistä se onnistuisi ihan paperille saakka...
Jos nyt joku tietää et on saanut paperille nostettua kokonaismassan nimenomaan w463 vm07 uudemmassa niin olisin todella kiinnostunut kuulemaan sen. Professional malli w461 ei kiinnosta... Kiitoksia jos joku vastaa
G300 -97
(ex)Mb 320 4matic w211
SuperFly
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: To 13.10.2016 14:09

Re: G-Mersu kuorma-autona

Viesti Kirjoittaja SuperFly »

Selvitin tätä itse hyvinkin tarkkaan noin vuosi sitten. Ajatuksena oli siis, että voisiko w463 mallin rekisteröidä kuorma-autoksi.
G-mersua löytyy kahtena eri malliversiona. w463 on kaikilla herkuilla varustettu luxus-malli. W461 on askeettinen militari- / hyötyajoneuvomalli, jossa on esim. veivi-ikkunat, eikä mitään mukavuuksia.

Aloitin selvityksen Trafista. Trafissa tunnettiin tapaus ja kerrottiin, että esim. puolustusvoimien G:t on rekisteröity kuorma-autoiksi. Kuorma-autoksi rekisteröinnin hankalimpana vaatimuksena tässä tapauksessa on juuri tuo yli 3500 kg kokonaismassan ylittäminen. Muut vaatimukset ovat helposti ratkaistavissa (nopeudenrajoitin, kuormatilan erottaminen esim. teräsverkolla, kuormansidontalenkit).

Trafilta kerrottiin, että valmistajalta täytyisi saada massankorotustodistus kyseiselle autolle. Trafi kehotti soittamaan Veholle. Trafilla osattiin nimetä oikea henkilökin, joka osaisi auttaa asiassa. Seuraavaksi soitin Veholle. Veholta sain infoa, että Mercedes myöntää massankorotuksen vain w461 mallille. Veholta ehdotettiin, että voisin olla yhteydessä Test-Center nimiseen firmaan, joka tekee yksittäishyväksyntätestauksia esim. kuorma-autojen päälirakenteita valmistaville yrityksille.

Tässä vaiheessa Veholta huomautettiin, että yksittäistestaus ei ole ihan ilmaista... no ei ole G-mersun omistaminenkaan, joten olin seuraavaksi yhteydessä Test-Centeriin. Test-Center kertoi, että he voivat vain todentaa ajoneuvon täyttävän valmistajan vaatimukset, mutta eivät voi antaa hyväksyntää esim. korkeammalle kokonaismassalle. Olisivat kuulemma mielellään tehneet sen, mutta ainakaan toistaiseksi se ei ollut mahdollista. Olin yhtyedessä myös muutamaan muuhun vastaavaan tahoon, mukaan lukien saksalainen Tüv.

Seuraavaksi otin puhelun puolitutulle katsastusmiehelle. Hän ehdotti rekisteröinti pakettiautoksi (tavallinen paku, tai kaksikäyttöauto) ja epäili ettei kuorma-autoksi rekisteröinti tule onnistumaan. Kävimme katsastusmiehen kanssa läpi trafin tietokantaa, eikä Suomesta löytynyt yhtään w463-mallia kuorma-autona. Jokunen uusi W461-malli löytyi kuorma-autona.

Seuraavana vaihtoehtona oli tehdä muutosrekisteröinti jossain toisessa maassa. Olin yhteydessä useaan G-mersuihin erikoistuneeseen pajaan ja autokauppaan Saksassa ja Hollannissa. Kävin mm. seuraavat tahot läpi: G-Zuna Hollanti, G-center Cor Millenaar Hollanti, GFG Saksa, ORC Saksa. Saksassa kuorma-autoksi muuttaminen olisi ollut mahdollista rakenteita vahvistamalla, mutta se olisi ollut taloudellisessa mielessä kannattamatonta. Hollannissa muutos olisi onnistunut vain pakettiautoksi. Olin myös yhteydessä saksalaiseen G-mersu harrastajaan, jonka mukaan kuorma-autoksi (lkw) rekisteröinti oli ollut tavallista 90-luvulla, mutta ei onnistu enää.

Tässä vaiheessa totesin, ettei mitään järkevää tapaa tunnu löytyvän ja maksoin kiltisti autoveron ja rekisteröin G:n Suomeen ihan normaaliin tapaan. Haluan myös mainita, että sain Suomesta ja ulkomailta aina erittäin hyvää palvelua ja asiasta oltiin usein jopa vähän innostuneita.

Mikäli haluat G:n kuorma-autoksi tai muuuten vaan säästää autoverossa niin vaihtoehdot ovat oman käsitykseni mukaan seuraavat:

1.) Käyttää apuna jotain toimijaa, jolla on autonvalmistajan status (kuten esim. kuorma-autoiksi rekisteröidyt Hilux pick-upit Truck Master merkillä) ja rekisteröidä G kuorma-autoksi valmistajan omalla merkillä.

2.) Vaihtaa vanha kunnostettu runko uudempaan G:hen, jolloin autovero menee rungon vuosimallin mukaan. Näitä voi myös ostaa suoraan Hollanista, eli esim. 1981 mallia olevan rungon päälle on asennettu 2009-mallin G.

3.) Ostaa w461 ja asentaa siihen esim. kolariautosta w463 sisustus ja w463 koripaneelit, peilit yms.

Vaihtoehto 1. jäi siis itseltäni vielä kokeilematta, mutta uskon sen maksavan liian paljon säästöä ajatellen.
Vaihtoehto 2. on helppo toteuttaa, mutta siinä säästää vain tuontiverossa.

Itse olen katsellut uudehkoa w461-mallia pienillä kilometreillä. G:stä on nyt sen verran kokemusta ja tietotaitoa, että tiedän mitä tuo vaihtoehto 3. vaatii. Muutostyö tosin tulee helposti maksamaan autoveron verran, jopa enemmänkin. Ylipäätään säästämisajattelu G-mersun kohdalla on vähän nurinkurista. Mikäli haluaa säästää, on G autona väärä vaihtoehto. Tosin G:ssä saa jokaiselle eurolle vastinetta :lol:


T. SuperFly
etrade
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1976
Liittynyt: Pe 01.01.2010 19:54

Re: G-Mersu kuorma-autona

Viesti Kirjoittaja etrade »

Eikö noita 2,9 koneella olevia pitkiä saanut kuorma-autoksi ja ei tarvi rajoitinta tietenkään?
SuperFly
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: To 13.10.2016 14:09

Re: G-Mersu kuorma-autona

Viesti Kirjoittaja SuperFly »

etrade kirjoitti:Eikö noita 2,9 koneella olevia pitkiä saanut kuorma-autoksi ja ei tarvi rajoitinta tietenkään?
Tuo voi olla mahdollista. Mun aikaisempi kirjoitus koski 2000-luvun G-malleja. Rajoitin on tullut pakolliseksi 2000-luvun alkupuolella, olisiko 2001.

90-luvun alussa G:t jaettiin kahteen eri mallinumeroon w463 ja W461. Sitä vanhemmat G:t kulkevat mallinumerolla W460.

G-Zunan mukaan 90-luvun w463-mallien rekisteröinti kuorma-autoksi onnistuisi edelleen Hollannissa (mutta olisi kuulemma erittäin työlästä).

Mobile.de:ssa on välillä (harvoin) ollut myynnissä 90-luvun w463-malleja, jotka ovat kuorma-autoiksi rekisteröityjä (LKW).
Ne ovat tosin olleet esim. huoltoautokäytössä ja kunto on ollut sen mukainen.

Yksi vaihtoehto olisi ottaa runko tuollaisesta autosta ja vaihtaa se uudempaan w463:een. Silloin auton voisi varmaan rekisteröidä Suomessa niillä vanhemman auton papereilla kuorma-autoksi. Tuokaan ei tosin olisi ihan ilmaista ja vaatisi aika paljon työtä.

Tuosta aikaisemmasta kirjoituksesta jäi puuttumaan kaikkein helpoin tie kuorma-auto rekisteröintiin. Eli ostaa w461-malli, pyytää siihen massakorotustodistus ja rekisteröidä se kuorma-autoksi. Muutama suoraan kuorma-autoksi rekisteröity w461 on tullut vastaan Saksassa ja Itävallassa. Silloin ei tarvittaisi edes massakorotustodistusta. Suurin osa ostajista tosin haluaa hyvin varustellun w463-mallin.
etrade
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1976
Liittynyt: Pe 01.01.2010 19:54

Re: G-Mersu kuorma-autona

Viesti Kirjoittaja etrade »

https://www.youtube.com/watch?v=rkvn52YD7es" onclick="window.open(this.href);return false;
Vastaa Viestiin