G-Mersu kuorma-autona

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 992
Liittynyt: Ma 16.04.2012 17:09
Paikkakunta: Hollola
ViestiLähetetty: Ke 07.02.2018 14:22
G500 (4.0 tbo V8):n hinta Saksassa verollisena: 107 040,50 €
https://www.mercedes-benz.de/passengerc ... 180115.pdf

Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2008
Liittynyt: To 11.08.2005 15:55
Paikkakunta: hki
ViestiLähetetty: Pe 09.02.2018 02:38
...tästä kuorma-auto suomen kilvissä :wink:

https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/g/9399226
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 389
Liittynyt: Ke 11.09.2013 07:24
Paikkakunta: Nummela
ViestiLähetetty: Pe 09.02.2018 08:30
...ja tästä uusi...

https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/g/9180167
W212 -14
Audi RS2
Audi S2 sedan
Audi Quattro 20V

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1506
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu
ViestiLähetetty: Pe 16.02.2018 01:28
Kyllä sen pitkän G- saa varmaan kuormaautoksi jos Veholta saa uuden kokonaispaino kyltin jossa kokonaispaino vaikka 3550kg. Sprinterin 300 sarjaan saa tilaamalla Veholta uuden kokonaispainon jos haluaa rekisteröidä kuormaautoksi.maksaa muutaman satasen, ja ohjelmoivat nopeusrajottimen josta saa katsastukseen todistuksen.

Nuo G- mersut vaan käytettynäkin pirun kalliita saksassa 12vuotta vanhasta hyväkuntoisesta huolletusta saa maksaa yli 30000 euroa, niin se rajoittaa tuontiinnostusta!
S320CDI W221,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 992
Liittynyt: Ma 16.04.2012 17:09
Paikkakunta: Hollola
ViestiLähetetty: Su 04.03.2018 11:57
Lumma Design esitteli jo tuunatun näkemyksensä upouudesta Mersun G-luokasta:
Kuva
https://www.jokamies.fi/tama-maasturi-e ... -luokasta/
-Mielenkiintoista nähdä, millaisen version esim. G-Power tekee? :roll:
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 992
Liittynyt: Ma 16.04.2012 17:09
Paikkakunta: Hollola
ViestiLähetetty: Ke 21.03.2018 21:28
Mercedes-Benzin uusi G-sarja sai Suomi-hinnat – alkaen 210 284 euroa, josta 40% on autoveroa:
https://tekniikanmaailma.fi/mercedes-be ... autoveroa/
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 992
Liittynyt: Ma 16.04.2012 17:09
Paikkakunta: Hollola
ViestiLähetetty: Su 25.03.2018 20:28
Laaksonen kirjoitti:G500 (4.0 tbo V8):n hinta Saksassa verollisena: 107 040,50 €
https://www.mercedes-benz.de/passengerc ... 180115.pdf

Suomen hinnasto ladattavissa tästä:
https://www.mercedes-benz.fi/content/me ... 032018.pdf
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 992
Liittynyt: Ma 16.04.2012 17:09
Paikkakunta: Hollola
ViestiLähetetty: Pe 29.06.2018 09:36
Uusi & wanha:
Kuva
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 992
Liittynyt: Ma 16.04.2012 17:09
Paikkakunta: Hollola
ViestiLähetetty: Su 16.12.2018 18:30
Tätä G-Mersua valmistetaan vain 10 yksilöä — nollasta sataan 5,0 sek.
Kuva
https://autotoday.fi/tata-g-mersua-valm ... j8PSnu_8AI
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 992
Liittynyt: Ma 16.04.2012 17:09
Paikkakunta: Hollola
ViestiLähetetty: Ma 07.01.2019 09:29
G 350 D myyntiin Saksassa 8.1:
https://blog.mercedes-benz-passion.com/ ... estellbar/

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ti 09.06.2015 22:01
ViestiLähetetty: La 23.02.2019 22:28
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/g/9691783

Mercedes-Benz G
300 TD 28 STW 5d
ID 9691783. Musta maastoauto kevyt kuorma-auto




Vuosimalli
1999

Katsastettu
12-2017
Moottori
3.0 l, Diesel

Rek.nro
ENE-903
Mittarilukema
316 000 km

Vetotapa
Neliveto
Sijainti
Pori, Satakunta

Vaihteisto
Automaatti
Päivitetty
09.01.2019

Tämä kaveri näyttää myyvän 1999 mallista pitkää G kuorma-autoa. Miten lie saatu kuorma-autoksi? Onko kellään mitään faktatietoa, jos hakee esim. Saksasta 2015-2017 mallisen pitkän G:n, niin saako siihen Veholta tai muualta sen painonkorotustarran ja sen avulla onnistuis kuorma-autoksi rekisteröinti?

Sitä pari vuotta sitten lanseerattua saksalaisten virallista kuorma-automallia eli Professional -mallia (paino jo saksassa yli 3500kg) en halua, koska se on ihan liian karvalakki. Ei mitään eristyksiä sisällä jne. Veivi ikkunat, ei navia, ei mitään. Sopii peltoautoksi (kunhan on muutama sata hehtaaria tuottavaa peltoa).

Jos perinteisen maasturi G:n rekisteröinti kuorma-autoksi (Siis Suomessa) edellyttää akselimuutoksia tmv. niin onko tietoa kuka niitä mahdollisesti tekee? Joku off road paja?

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ti 09.06.2015 22:01
ViestiLähetetty: La 23.02.2019 22:30
jussilampi kirjoitti:Kyllä sen pitkän G- saa varmaan kuormaautoksi jos Veholta saa uuden kokonaispaino kyltin jossa kokonaispaino vaikka 3550kg. Sprinterin 300 sarjaan saa tilaamalla Veholta uuden kokonaispainon jos haluaa rekisteröidä kuormaautoksi.maksaa muutaman satasen, ja ohjelmoivat nopeusrajottimen josta saa katsastukseen todistuksen.

Nuo G- mersut vaan käytettynäkin pirun kalliita saksassa 12vuotta vanhasta hyväkuntoisesta huolletusta saa maksaa yli 30000 euroa, niin se rajoittaa tuontiinnostusta!



"kyllä varmaan saa", mutta siis saako varmasti? Vai oliko tuo arvaus?

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ti 09.06.2015 22:01
ViestiLähetetty: La 23.02.2019 22:47
cuuno kirjoitti::D ...veholta löytyy


Mercedes-Benz G 300 CDI N2 STW Lang Professional
Ajoneuvolaji Kuorma-auto Pituus (mm)
Korimalli Ei sovellettavissa Leveys (mm)
Moottoritilavuus (cm3) 2987 Korkeus (mm)
Moottorinteho (kW) 135 Tavaratilan tilavuus (l)
Ovien lkm 4 Polttoainesäiliön tilavuus (l) 96
Polttoainetyyppi Dieselöljy EU-kulutus kaupunki (l/100km)
Vaihteistotyyppi Automaatti EU-kulutus maantie (l/100km)
Vetotapa Neliveto EU-kulutus yhdistetty (l/100km)
Hinta ilman lisävarusteita 77 100,00 e Päästöt (CO2 g/km)

...tilaukseen :D


Professional on askeettinen ja eristämätön peltoauto. Kun saisi normi G:n painonkorotuksella kuorma-autoksi, lähtisin heti Saksaan hakemaan.
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11380
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Su 24.02.2019 04:17
Selvittelin asiaa kolmisen vuotta sitten ja sain tiedon parilta eri välittäjältä että nykyään maahatuoja ei voi tehdä tuollaisia muutoksia. Pitää tehdä lähtö maassa eli Saksassa esim. Joko Daimlerilla tai jossain pajalla ja sitten TUVin hyväksyntä. Hinnaksi arvioitiin about 6-7 tonnia. En tiedä onko muuttunut...
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ti 09.06.2015 22:01
ViestiLähetetty: Su 24.02.2019 08:11
karra kirjoitti:Selvittelin asiaa kolmisen vuotta sitten ja sain tiedon parilta eri välittäjältä että nykyään maahatuoja ei voi tehdä tuollaisia muutoksia. Pitää tehdä lähtö maassa eli Saksassa esim. Joko Daimlerilla tai jossain pajalla ja sitten TUVin hyväksyntä. Hinnaksi arvioitiin about 6-7 tonnia. En tiedä onko muuttunut...


Tollanen 6-7000 kannattaa ilman muuta maksaa jos siitä sillä pääsee..Nyt näyttää olleen myynnissä jo hyvän aikaa Ford Ranger Wildtrack pick up 4 -ovinen ja 5 -paikkainen kuorma-auto, ihan maahantuojan myötävaikutuksella. Jos siitä saa "kuorma-auton" niin luulisi G:stäkin saavan. Jotain salamyhkäistä ja erikoista näihin rekisteröinteihin tuntuu liittyvän.

Mietin sitäkin, että voihan sitä ostaa Professionalin (uusi alk. n.75 000 eur) ja siihen voi sitten teettää esim. Virossa korin eristyksen, nahkaverhoilun, lasinnostimet, navin jne..säästää siinäkin kymmeniä tuhansia euroja verrattuna siihen että tuo vastaavan henkilöautona Suomeen. Mutta joo, ei siitä "kunnollista" noinkaan tule. On tämä suht hankalaksi tehty.
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11380
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Su 24.02.2019 09:15
Olin yhteydessä ainakin Tarmo Lahtiseen sekä MVA huoltoon Savonlinnassa. Jotain neuvoja sain Kotkan Raskoneen tutulta joka valaisi Sprinterien ka-muunnoksista. Nuo kaksi ekaa kannattaa soittaa läpi.
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver

Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 9593
Liittynyt: Pe 25.07.2008 20:26
Paikkakunta: Finland Proper
ViestiLähetetty: Su 24.02.2019 09:43
jamppa kirjoitti:terve

saksassa 3500 kg on kuorma auto ,suomessa ei

Yst Jamppa


Vanha viesti mutta kun kukaan ei tuohon kommentoinut niin: eihän tuo pidä paikkaansa.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 959
Liittynyt: Pe 06.06.2003 19:35
Paikkakunta: uusimaa
ViestiLähetetty: Ma 25.02.2019 11:41
Terve
Mitkäs kilot on sitten nykyään käytössä,jos 3500 kiloa ei ole raja kuorkille.

Yst jamppa
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 992
Liittynyt: Ma 16.04.2012 17:09
Paikkakunta: Hollola
ViestiLähetetty: To 28.02.2019 18:02
Uusi G menestyi muuten hyvin EuroNCAPissa, mutta testinukeissa olisi saanut olla enemmän vihreää:
GE.png

https://www.euroncap.com/en/results/Mer ... lass/34835
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 992
Liittynyt: Ma 16.04.2012 17:09
Paikkakunta: Hollola
ViestiLähetetty: Ke 20.03.2019 08:04
G400d (330 hv) huhujen mukaan tulossa myös:
https://blog.mercedes-benz-passion.com/ ... 0-ps-doch/
Edellinen

Paluu Muuta Mersuasiaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: [ESA-77] ja 5 vierailijaa







AUTOIHINvaraOSAT.fi

kl-varaosat.fi

https://Www.AutoDoc.fi