W204 harkinnassa
Re: W204 harkinnassa
Kiitos tarjouksesta mutta olen valmis tinkimään muutamista varusteista että autossa on vähän enemmän tehoa. Tuossa sinun yksilössä on kyllä todella hyvät varusteet.
Siinä ei muutama puuttuva varuste tunnu missään kun lähdet ohittamaan täysi nyytti päällä ja kuski kiihtyy nopeammin kun auto.
Aikoinaan oli helppoa kun ajeli Toyotalla ei tarvinnut varusteista stressata. Oli tasan kaksi vaihtoehtoa XLI - Gli tai Terra - SOL. Tehtaalla mietitty sinun puolesta miten auto varustellaan.
Sitten kasvoin isoiksi ja huomasin että oikeita autoja on myös olemassa jotka varustellaan yksilöllisesti.
Siinä ei muutama puuttuva varuste tunnu missään kun lähdet ohittamaan täysi nyytti päällä ja kuski kiihtyy nopeammin kun auto.
Aikoinaan oli helppoa kun ajeli Toyotalla ei tarvinnut varusteista stressata. Oli tasan kaksi vaihtoehtoa XLI - Gli tai Terra - SOL. Tehtaalla mietitty sinun puolesta miten auto varustellaan.
Sitten kasvoin isoiksi ja huomasin että oikeita autoja on myös olemassa jotka varustellaan yksilöllisesti.
Mb s204 250cdi -12
Re: W204 harkinnassa
Onko näissä menty niin paljon taaksepäin ettei REST kuulu ilmastoinnin vakiovarustukseenLegge kirjoitti:Thermotronicissa on aina REST-toiminto, joten sille on nappi ilmastoinnin säädöissä:
https://www.pieseauto.ro/poze/modul-cli ... -0-0-0.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
oulaistenliikenne.fi
Re: W204 harkinnassa
Ei kai edeltävässä 203-korissakaan kuulunut Thermaticiin? Sen verran on menty eteenpäin edeltävästä kopasta, että Thermotronicissa tulee lämpötilasäätö takapenkkiläisille.
Re: W204 harkinnassa
Okei, en niin ole perehtynyt. Taisihan se olla lisävaruste 202-210 ilmastoinneissakin, itselle vaan sattunut näitä joissa aina ollut REST jos on ilmastointi.
oulaistenliikenne.fi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 68
- Liittynyt: Ke 11.06.2014 21:43
- Paikkakunta: Tampere
Re: W204 harkinnassa
Laskin juuri että oma juuri hankittu s204 320cdiA amgsport + muut mausteet olis maksanu suomesta ostettuna uutena 76 500 €-jari- kirjoitti:tässä olis s204 varuste tietoja -08 vuodelta, niin ei tarvitse arvailla ...
[ [url=http://i7.aijaa.com/t/00307/14339864.t.jpg] ][/url]
[ [url=http://i4.aijaa.com/t/00778/14339867.t.jpg] ][/url]
Nyt maksoin noin 20% uuden hinnasta parisataa tuhatta ajettuna ja 9 vuotta vanhana
Ei taida iha normaalia olla että auto polttaa dpf fää luokkaa 100km välein? Missäs päin putkistoa tämä sijaitsee, että onko helppo poistaa kun käyttää ohjelmalla auton. Ja kattia en halua pois, joten mistä tunnistan katin ja dpf toisistaan?
S204 320CDI 7G Amgsport
Re: W204 harkinnassa
Onhan ilman putsarit vaihdettu? Menevät tukkoon aika nopeaan.mekkeri203 kirjoitti:Laskin juuri että oma juuri hankittu s204 320cdiA amgsport + muut mausteet olis maksanu suomesta ostettuna uutena 76 500 €-jari- kirjoitti:tässä olis s204 varuste tietoja -08 vuodelta, niin ei tarvitse arvailla ...
[ [url=http://i7.aijaa.com/t/00307/14339864.t.jpg] ][/url]
[ [url=http://i4.aijaa.com/t/00778/14339867.t.jpg] ][/url]
Nyt maksoin noin 20% uuden hinnasta parisataa tuhatta ajettuna ja 9 vuotta vanhana
Ei taida iha normaalia olla että auto polttaa dpf fää luokkaa 100km välein? Missäs päin putkistoa tämä sijaitsee, että onko helppo poistaa kun käyttää ohjelmalla auton. Ja kattia en halua pois, joten mistä tunnistan katin ja dpf toisistaan?
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Re: W204 harkinnassa
Omani sain kuusivuotiaana ,180tkm ajettuna , lisävarusteiden (suomi)hinnallamekkeri203 kirjoitti:Laskin juuri että oma juuri hankittu s204 320cdiA amgsport + muut mausteet olis maksanu suomesta ostettuna uutena 76 500 €-jari- kirjoitti:tässä olis s204 varuste tietoja -08 vuodelta, niin ei tarvitse arvailla ...
[ [url=http://i7.aijaa.com/t/00307/14339864.t.jpg] ][/url]
[ [url=http://i4.aijaa.com/t/00778/14339867.t.jpg] ][/url]
Nyt maksoin noin 20% uuden hinnasta parisataa tuhatta ajettuna ja 9 vuotta vanhana
W210 E50 amg, W211 220 cdi
ex - S204 220cdia AMG-sport,- W202 180b -97, -W123 250b -79
ex - S204 220cdia AMG-sport,- W202 180b -97, -W123 250b -79
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 68
- Liittynyt: Ke 11.06.2014 21:43
- Paikkakunta: Tampere
Re: W204 harkinnassa
Pitääpä tarkistaa kerta noin kehotatsimosami kirjoitti:Onhan ilman putsarit vaihdettu? Menevät tukkoon aika nopeaan.mekkeri203 kirjoitti:Laskin juuri että oma juuri hankittu s204 320cdiA amgsport + muut mausteet olis maksanu suomesta ostettuna uutena 76 500 €-jari- kirjoitti:tässä olis s204 varuste tietoja -08 vuodelta, niin ei tarvitse arvailla ...
[ [url=http://i7.aijaa.com/t/00307/14339864.t.jpg] ][/url]
[ [url=http://i4.aijaa.com/t/00778/14339867.t.jpg] ][/url]
Nyt maksoin noin 20% uuden hinnasta parisataa tuhatta ajettuna ja 9 vuotta vanhana
Ei taida iha normaalia olla että auto polttaa dpf fää luokkaa 100km välein? Missäs päin putkistoa tämä sijaitsee, että onko helppo poistaa kun käyttää ohjelmalla auton. Ja kattia en halua pois, joten mistä tunnistan katin ja dpf toisistaan?
S204 320CDI 7G Amgsport
Re: W204 harkinnassa
Nyt on tullut koko ikä ajettua vanhoilla Neoneilla, Ibizoilla ja viimeiset 2 vuotta uudehkolla vm 2014 Yariksella ja tavoite päivittää auto semmoiseen että ei tarvetta vaihtaa käytön puolesta 5 vuoden aikana ja ajaminen olisi nautintoa ilman nykyistä rengasmelua kun työpäivän jälkeen hyppää rattiin. Jälikasvua ei vielä ole ja sedania puolison kanssa mietitty. Sedan saattaa mukuloiden kanssa olla ahdas mutta se on sen ajan murhe. Lähinnä tässä painaa puolison mielipide että farkut on rumia. Vetokoukku on plussaa mutta sille ei juuri ole käyttöä.
W204 facelift diesel 180-220 koneella 2012-2013 on ollut haussa kevään aikana. Appiukolla autona 2012 w204 200 koneella automaattina jota olen ajanut ja ihastuin autoon. Nykyinen auto yaris niin uskon pärjääväni ilman kulttuurishokkia 180 koneen tehoilla, varsinkin jos sen käyttää ohjelmoinnissa, omissa ajoissa. Ajoa vuodessa tullut 26 tkm, joista 9-10 tkm työajoa kilsakorvauksilla ja loput omaa. Vuotuiset kilometrit varmaan nousee auton vaihdon myötä. Auto on ainut taloudessa kun asutaan Hesassa niin puoliso pääsee töihin julkisilla. Laskin että polttoainekulut nykyisessä yariksessa ja w204 diesel 180-200 koneella veroineen menevät nykyajoilla melko yksiyhteen. Yariksen keskikulutus 6 l bensakoneella.
Omat kriteerit autolle on automaatti, kun ajelen paljon ruuhkissa pk seudulla ja en rupea enään keppiä veivaamaan siellä. Vaateena myös että auto on vähän ajettu, jolloin käyttökulut pienenee lähivuosina. Kilometrihaarukka n 50-80 tkm. Myös lohko+pistoke pakollinen. Webastollisen auton hinnat karkaa noilla kilsoilla. Väreissä puolisolle ei jostain syystä kelpaa musta. Molemmilla meiilä mielipide että valkoinen on turhan karvalakkimainen. Tutkat edessä ja takana pakolliset. Navi ei ole minulle pakollinen. Pärjään puhelimen sovelluksilla kun spotifyä käytän sen kautta kuitenkin. Puolinahkapenkit käy minulle hyvin. Avantgarde paketti myös oltava autossa keulatähden takia.
Tätä viestiketjua lukiessa totesin että ILS/xenonit varmaankin autossa myös oltava. Onko nuo facelift mallissa vakiona vai tuleeko lisävarusteena/avantgarden mukana?
Tässä Hangossa yksi mitä olen katsellut. https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/8584993" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja tässä Veholla myynnissä vastaava. https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/8657727" onclick="window.open(this.href);return false;
Autoissa erona että Hangossa myytävää on ajettu 5 tkm vähemmän, ils/xenonit, siinä on vetokoukku ja se on vehoa 1 000 € halvempi.
Vehon myytävässä ei ollut mainintaa xenoinesta. Tulkitsen että niitä ei ole. Veholla saa ostettavaan autoon hyvän takuun. Hangossa myyvä liike on taas vissiin pienjobbari. Kokemuksia kellään? Budjettini on suurinpiirtein ylläolevien autojen mukainen. Tulihan paljon tekstiä.
Kokeneempien mersumiesten mielipiteet kiinnostaa kun ensimmäinen mese itsellä hakusessa.
W204 facelift diesel 180-220 koneella 2012-2013 on ollut haussa kevään aikana. Appiukolla autona 2012 w204 200 koneella automaattina jota olen ajanut ja ihastuin autoon. Nykyinen auto yaris niin uskon pärjääväni ilman kulttuurishokkia 180 koneen tehoilla, varsinkin jos sen käyttää ohjelmoinnissa, omissa ajoissa. Ajoa vuodessa tullut 26 tkm, joista 9-10 tkm työajoa kilsakorvauksilla ja loput omaa. Vuotuiset kilometrit varmaan nousee auton vaihdon myötä. Auto on ainut taloudessa kun asutaan Hesassa niin puoliso pääsee töihin julkisilla. Laskin että polttoainekulut nykyisessä yariksessa ja w204 diesel 180-200 koneella veroineen menevät nykyajoilla melko yksiyhteen. Yariksen keskikulutus 6 l bensakoneella.
Omat kriteerit autolle on automaatti, kun ajelen paljon ruuhkissa pk seudulla ja en rupea enään keppiä veivaamaan siellä. Vaateena myös että auto on vähän ajettu, jolloin käyttökulut pienenee lähivuosina. Kilometrihaarukka n 50-80 tkm. Myös lohko+pistoke pakollinen. Webastollisen auton hinnat karkaa noilla kilsoilla. Väreissä puolisolle ei jostain syystä kelpaa musta. Molemmilla meiilä mielipide että valkoinen on turhan karvalakkimainen. Tutkat edessä ja takana pakolliset. Navi ei ole minulle pakollinen. Pärjään puhelimen sovelluksilla kun spotifyä käytän sen kautta kuitenkin. Puolinahkapenkit käy minulle hyvin. Avantgarde paketti myös oltava autossa keulatähden takia.
Tätä viestiketjua lukiessa totesin että ILS/xenonit varmaankin autossa myös oltava. Onko nuo facelift mallissa vakiona vai tuleeko lisävarusteena/avantgarden mukana?
Tässä Hangossa yksi mitä olen katsellut. https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/8584993" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja tässä Veholla myynnissä vastaava. https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/8657727" onclick="window.open(this.href);return false;
Autoissa erona että Hangossa myytävää on ajettu 5 tkm vähemmän, ils/xenonit, siinä on vetokoukku ja se on vehoa 1 000 € halvempi.
Vehon myytävässä ei ollut mainintaa xenoinesta. Tulkitsen että niitä ei ole. Veholla saa ostettavaan autoon hyvän takuun. Hangossa myyvä liike on taas vissiin pienjobbari. Kokemuksia kellään? Budjettini on suurinpiirtein ylläolevien autojen mukainen. Tulihan paljon tekstiä.
Kokeneempien mersumiesten mielipiteet kiinnostaa kun ensimmäinen mese itsellä hakusessa.
Re: W204 harkinnassa
"Hangon autoon" on tehty vain moottoriöljyn ja suodattimen vaihto kolme kertaa, seuraava huolto 75000 / 9-2017.
"Vehon auto" on huollettu neljä kertaa joista viimeisimmässä vaihdettu moottoriöljyn ja suodattimen lisäksi ilmansuodatin, polttoainesuodatin ja jarrunesteet. Seuraava huolto 89000 / 2-2018.
Huollettu on siis kumpaakin. Itse vierastan nykyisiä huoltovälejä, eli em. autoista toisella tulee ajettua vähintään 75000 kilometriä ja yli neljä vuotta pelkillä moottoriöljynvaihdoilla.
"Vehon auto" on huollettu neljä kertaa joista viimeisimmässä vaihdettu moottoriöljyn ja suodattimen lisäksi ilmansuodatin, polttoainesuodatin ja jarrunesteet. Seuraava huolto 89000 / 2-2018.
Huollettu on siis kumpaakin. Itse vierastan nykyisiä huoltovälejä, eli em. autoista toisella tulee ajettua vähintään 75000 kilometriä ja yli neljä vuotta pelkillä moottoriöljynvaihdoilla.
oulaistenliikenne.fi
Re: W204 harkinnassa
ILS/xenonit eivät ole vakio Avantgardessakaan, ne tulevat Vehon Premium Business -varusteiden mukana tai sitten erikseen lisävarusteena valittuna.Hankis kirjoitti:Tätä viestiketjua lukiessa totesin että ILS/xenonit varmaankin autossa myös oltava. Onko nuo facelift mallissa vakiona vai tuleeko lisävarusteena/avantgarden mukana?
Tässä Hangossa yksi mitä olen katsellut. https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/8584993" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja tässä Veholla myynnissä vastaava. https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/8657727" onclick="window.open(this.href);return false;
Autoissa erona että Hangossa myytävää on ajettu 5 tkm vähemmän, ils/xenonit, siinä on vetokoukku ja se on vehoa 1 000 € halvempi.
Vehon myytävässä ei ollut mainintaa xenoinesta. Tulkitsen että niitä ei ole. Veholla saa ostettavaan autoon hyvän takuun. Hangossa myyvä liike on taas vissiin pienjobbari. Kokemuksia kellään? Budjettini on suurinpiirtein ylläolevien autojen mukainen. Tulihan paljon tekstiä.
Kokeneempien mersumiesten mielipiteet kiinnostaa kun ensimmäinen mese itsellä hakusessa.
Nuo molemmat on varsin perusvarusteisia Suomi-autoja, myös Vehon autossa on ILS/xenonit, lisäksi siinä on parametriohjaus ja isompi tankki, joita toisessa ei ole. Hangon auton vetokoukku ei ole tehdasvetokoukku.
Tässä Vehon auton varusteet: http://carinfo.kiev.ua/cars/vin/mercede ... lticyot194" onclick="window.open(this.href);return false;
EQB 300 4Matic -23
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 333
- Liittynyt: To 17.03.2016 10:25
- Paikkakunta: Savo
Re: W204 harkinnassa
Joo vehon autossa on xenonit ils ja muutenkin jos noista kahdesta pitäs valita niin ehdottomasti vehon auto, isompi tankki ja tuo parametriohjaus, joka melkein ensimmäinen varuste mikä autossa pitäisi olla, sen tajuaa silloin kun käy ajamassa autot jossa sitä ei ole ja jossa on, ja saat siihen vehon autoon kunnon takuun jos sattuu jotain tulemaan. Tuolla 5tkm enemmän ajetulla ei oikeestaan ole mitään merkitystä kellekkään. Ja ehkä on vain parempi kun koukkua ei ole, niin eipähän ole auto joutunut "koville" ainakaan kärrien/vaunujen vedossa, jos koukku ei ole kuitenkaan tärkeä varuste. Ja mitä noihin väreihin tulee niin onhan ne maku asioita, monien mielestä w204 ainut oikea väri on juurikin valkoinen varsinkin amg paketillisessa versiossa, mutta autoa valitessa lienee meille miehille auton väri se vähemmän tärkeä kriteeri kun taas naisille se yksi tärkeimmistä. Ehdottomasti kannattaa käydä koeajelemassa eri yksilöitä ja jos ei hirveä kiire ole autoa saada niin vähän kyttäillä jos saisi mieluisemman yksilön mitä tällä hetkellä on tarjolla. Yksi kullanarvoinen varuste myös on sähköpenkit muistilla jos samalla autolla ajaa molemmat pariskunnan osapuolet, ei tarvitse penkkiä, rattia ja sivupeilejä säädellä ikinä kun kuski vaihtuu, vaan ne on aina siinä tutussa asennossaan.
2013 vuosimallissa ainakin sellaisia eroja että mittaristo ja näytön sävyt/värit hienommat, vakkarin ja vilkun viikset ovat fiksummin käytettävissä kuin vanhemmissa, mutta nämäkin pikkujuttuja joilla ei kokonaisuuteen merkitystä. Sanoit etsiväsi 2012-2013 ikäistä niin lisää vaan 2014 myös hakuhaarukkaan, w204:sta on myös 2014... Nopealla vilkaisulla paras vaihtoehto alle 85tkm ja alle 30000e maksavista ehdottomasti tämä ja ei ole niin karvalakki kuin mainitsemasi esimerkit, paitsi karvalakki valkoinen https://m.nettiauto.com/mercedes-benz/c ... 4&vifNav=Y" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja jos mahdollista niin myö vanha autosi itse ja osta mersu ilman vaihtoautoa, näin saat varmasti säästöä jopa tonneja. Tuon hintaluokan vaihtoautosta saat ilman vaihtoautoa tingittyä varmasti tonnin pari jopa kolme ja saat vanhastasi tonnin pari jopa kolme enemmän itse myymällä kuin että sen antaisit vaihdossa.
2013 vuosimallissa ainakin sellaisia eroja että mittaristo ja näytön sävyt/värit hienommat, vakkarin ja vilkun viikset ovat fiksummin käytettävissä kuin vanhemmissa, mutta nämäkin pikkujuttuja joilla ei kokonaisuuteen merkitystä. Sanoit etsiväsi 2012-2013 ikäistä niin lisää vaan 2014 myös hakuhaarukkaan, w204:sta on myös 2014... Nopealla vilkaisulla paras vaihtoehto alle 85tkm ja alle 30000e maksavista ehdottomasti tämä ja ei ole niin karvalakki kuin mainitsemasi esimerkit, paitsi karvalakki valkoinen https://m.nettiauto.com/mercedes-benz/c ... 4&vifNav=Y" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja jos mahdollista niin myö vanha autosi itse ja osta mersu ilman vaihtoautoa, näin saat varmasti säästöä jopa tonneja. Tuon hintaluokan vaihtoautosta saat ilman vaihtoautoa tingittyä varmasti tonnin pari jopa kolme ja saat vanhastasi tonnin pari jopa kolme enemmän itse myymällä kuin että sen antaisit vaihdossa.
Re: W204 harkinnassa
Tässä ois kanssa navia, nahkaa ja sähköpenkkejä kohtuullisen matkan päässä PK-seudulta. Mittarissakin vain 48t km:
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/8662634" onclick="window.open(this.href);return false;
Itseä houkuttaisi varmaan tuo nikopetteriin postaama, koska AMG-paketti+valkoinen väri on ihan must have
EDIT: Savon Autokeskukseen (Mikkeli) pullahtaa varmaan tässä kuussa myyntiin isän vanha 2014 W204 220 CDI 4Matic. Mittarissa muistaakseni n. 75t km ja varusteina Premium Busineksen päälle AMG-paketti, nahat, sähköpenkit muistilla, panoramakatto luukulla, listat tummaa saarnia ja piiloon kääntyvä vetokoukku. Hyvin pidetty yksilö, eikä ole vedetty mitään painavaa. Veikkaan tosin, että myyntihinta on lähempänä 33 000 euroa.
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/8662634" onclick="window.open(this.href);return false;
Itseä houkuttaisi varmaan tuo nikopetteriin postaama, koska AMG-paketti+valkoinen väri on ihan must have
EDIT: Savon Autokeskukseen (Mikkeli) pullahtaa varmaan tässä kuussa myyntiin isän vanha 2014 W204 220 CDI 4Matic. Mittarissa muistaakseni n. 75t km ja varusteina Premium Busineksen päälle AMG-paketti, nahat, sähköpenkit muistilla, panoramakatto luukulla, listat tummaa saarnia ja piiloon kääntyvä vetokoukku. Hyvin pidetty yksilö, eikä ole vedetty mitään painavaa. Veikkaan tosin, että myyntihinta on lähempänä 33 000 euroa.
Ajossa: Kia ProCeed GT 2020
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Re: W204 harkinnassa
Kiitos vastauksista.
Varmaankin hankinta tuohon Vantaan Vehon autoon kallistuu, kun on tässä vieressä ja hyvillä varusteilla + takuulla.
AMG korisarja ei niin tärkeä minulle ole ja en viitsisi siitä erikseen maksaa, vaan mieluummin valitse varusteet/edukkuuden/kilometrit sen tilalle. Maavara tuossa on myös matalampi ja ajelen välillä rakennustyömailla niin isompi riski, että ottaa puskureiden reunoihin kiinni.
Tuota Mikkelissä myynnissä olevaa olen myös katsellut. Tuo perus hopea väri on itselle vähän kuin valkoinen auto. Mutta varteenotettava vaihtoehto.
Varmaankin hankinta tuohon Vantaan Vehon autoon kallistuu, kun on tässä vieressä ja hyvillä varusteilla + takuulla.
AMG korisarja ei niin tärkeä minulle ole ja en viitsisi siitä erikseen maksaa, vaan mieluummin valitse varusteet/edukkuuden/kilometrit sen tilalle. Maavara tuossa on myös matalampi ja ajelen välillä rakennustyömailla niin isompi riski, että ottaa puskureiden reunoihin kiinni.
Tuota Mikkelissä myynnissä olevaa olen myös katsellut. Tuo perus hopea väri on itselle vähän kuin valkoinen auto. Mutta varteenotettava vaihtoehto.
Re: W204 harkinnassa
Jaa... Minulla on nyt ollut puoli vuotta facelift-malli ja vieläkin tulee silloin tällöin vilkuteltua valoja kun koitan käyttää vakkaria. Tässä tapauksessa tietenkin helpompaa kun ei ole kokemusta Mersussa entisistä viiksistä.nikopetterii kirjoitti:
2013 vuosimallissa ainakin sellaisia eroja että mittaristo ja näytön sävyt/värit hienommat, vakkarin ja vilkun viikset ovat fiksummin käytettävissä kuin vanhemmissa,
C220d T 4-Matic
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 333
- Liittynyt: To 17.03.2016 10:25
- Paikkakunta: Savo
Re: W204 harkinnassa
Niin sulla on facelift, mutta mikä vuosimalli? Onko vilkun viiksi vai vakkarin viiksi ylempi viiksi?mol kirjoitti:Jaa... Minulla on nyt ollut puoli vuotta facelift-malli ja vieläkin tulee silloin tällöin vilkuteltua valoja kun koitan käyttää vakkaria. Tässä tapauksessa tietenkin helpompaa kun ei ole kokemusta Mersussa entisistä viiksistä.nikopetterii kirjoitti:
2013 vuosimallissa ainakin sellaisia eroja että mittaristo ja näytön sävyt/värit hienommat, vakkarin ja vilkun viikset ovat fiksummin käytettävissä kuin vanhemmissa,
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 333
- Liittynyt: To 17.03.2016 10:25
- Paikkakunta: Savo
Re: W204 harkinnassa
Hmmm, joku viisaampi varmaan muistaa että onko amg paketillisessa sen enempää madallusta kuin normaali avangardessakaan? Kun itellä jotenkin sellanen mutu että classic ja elegance normaali alusta ja avangarde hiukan madallettu ja amg paketti ei madallusta lisää toisi avangardeen verrattuna?Hankis kirjoitti:Kiitos vastauksista.
Varmaankin hankinta tuohon Vantaan Vehon autoon kallistuu, kun on tässä vieressä ja hyvillä varusteilla + takuulla.
AMG korisarja ei niin tärkeä minulle ole ja en viitsisi siitä erikseen maksaa, vaan mieluummin valitse varusteet/edukkuuden/kilometrit sen tilalle. Maavara tuossa on myös matalampi ja ajelen välillä rakennustyömailla niin isompi riski, että ottaa puskureiden reunoihin kiinni.
Tuota Mikkelissä myynnissä olevaa olen myös katsellut. Tuo perus hopea väri on itselle vähän kuin valkoinen auto. Mutta varteenotettava vaihtoehto.
Re: W204 harkinnassa
Avantgarden alusta ei nimenomaan ole sen matalampi. Vasta AMG-paketissa tulee madallus. Huomioitavaa on myös, että Vehon hinnaston/varustelistan mukaan Elegancessa ei ole Agility Control -alustaa.
Mitä noihin viiksiin tulee, alkuperäinen asettelu oli näin. Uudessa mallissa viiksien paikat on vaihdettu päittäin, (kuten nikopetterii sanoi) ja ovat muodoltaan samanlaiset kuin esim. W205:ssa.
http://4.bp.blogspot.com/_Kzhob95OV6k/T ... low_08.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Mitä noihin viiksiin tulee, alkuperäinen asettelu oli näin. Uudessa mallissa viiksien paikat on vaihdettu päittäin, (kuten nikopetterii sanoi) ja ovat muodoltaan samanlaiset kuin esim. W205:ssa.
http://4.bp.blogspot.com/_Kzhob95OV6k/T ... low_08.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Ajossa: Kia ProCeed GT 2020
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 333
- Liittynyt: To 17.03.2016 10:25
- Paikkakunta: Savo
Re: W204 harkinnassa
Joo muistelin väärin nuo alustat, paljonko tuo amg alusta on vakiota matalempi?Legge kirjoitti:Avantgarden alusta ei nimenomaan ole sen matalampi. Vasta AMG-paketissa tulee madallus. Huomioitavaa on myös, että Vehon hinnaston/varustelistan mukaan Elegancessa ei ole Agility Control -alustaa.
Mitä noihin viiksiin tulee, alkuperäinen asettelu oli näin. Uudessa mallissa viiksien paikat on vaihdettu päittäin, (kuten nikopetterii sanoi) ja ovat muodoltaan samanlaiset kuin esim. W205:ssa.
http://4.bp.blogspot.com/_Kzhob95OV6k/T ... low_08.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja nuo viikset tuossa kuvassa vaihtuu toisin päin vm2013 alkaen? Mulla ne on toisinpäin ja näin ollen mielestäni paremmin ja loogisemmin käytettävissä..
Mitäs kaikkea tuo amg paketti pitikään sisällään? 17 amg vanteet, amg kangas matot, amg styling korisarja, sporttisemmat penkit, polkimien pinnat sporttisemmat, sporttisempi ratti vaihde viiksillä, musta sisäkatto, vaihteistossa kolme asetusta, parametriohjaus ja madallettu alusta. Oliko vielä jotain muuta?
Re: W204 harkinnassa
Lisäksi tehokkaammat jarrut, teräksiset polkimet, alumiinia vaihdenupissa ja urheilullinen pakoputken pää myös 180/200-malleissa.
Alusta on muistaakseni 15 mm madallettu.
Alusta on muistaakseni 15 mm madallettu.
Ajossa: Kia ProCeed GT 2020
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 142
- Liittynyt: Ti 10.11.2009 13:48
Re: W204 harkinnassa
Ilmeisesti Suomessa on saanut "koko" AMG-paketin (sisä- ja ulkopaketti) sopuhintaan, kun muistaakseni ulkomailla on 204-koristakin tarjolla pelkällä ulkopaketilla?! Vai sotkenko nyt 212-koppaan?
Onko nuo AMG-paketin penkit sporttisemmat, kuin perus Avantgarden? Meillä on kakkosautona facelift S204 AMG-paketilla ja ainakin kuvista päätellen penkit näyttää kokolailla samalta, kuin samanikäisen Avantgarden nahkajakkarat (itsellä ei juuri muuta kokemusta 204-korista). Omassa kulkineessa on myös AMG-sisäpaketti.
Onko nuo AMG-paketin penkit sporttisemmat, kuin perus Avantgarden? Meillä on kakkosautona facelift S204 AMG-paketilla ja ainakin kuvista päätellen penkit näyttää kokolailla samalta, kuin samanikäisen Avantgarden nahkajakkarat (itsellä ei juuri muuta kokemusta 204-korista). Omassa kulkineessa on myös AMG-sisäpaketti.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 142
- Liittynyt: Ti 10.11.2009 13:48
Re: W204 harkinnassa
Meillä näyttää VIN-koodin perusteella olevan Sports Suspension (koodi 486). Onko Avantgardessa siis sama alusta, mutta hieman korkeampana? On kyllä omaan makuun todella onnistunut vakioalusta.
Re: W204 harkinnassa
Onhan ne AMG-paketin penkit erilaiset kuin normaalit, muttei kovin kummoiset. Sitten kun on monia varusteita niin osa AMG-paketin varusteista korvataan toisilla kuten penkit, matot, ratti.
Re: W204 harkinnassa
Joo ei noissa mitään erikoisen urheilullista oo, mutta hyvät jakkarat omasta mielestä. Toi Avarin perusalusta on omaan makuun ihan liian lötkö. Sports Suspension on samaan aikaan riittävän mukava, muttei lillu pitkin poikin. Joutuuhan sillä toki ajamaan hidasteisiin vähän hiljempaa, mutta yli pääsee.
Suomessa oli tosiaan 2013-2014 kamppiksia, joissa sai AMG-pakettia pilkkahintaan. Sama pätee täysin sähkösäätöisiin nahkapenkkeihin ja navigaattoriin.
Suomessa oli tosiaan 2013-2014 kamppiksia, joissa sai AMG-pakettia pilkkahintaan. Sama pätee täysin sähkösäätöisiin nahkapenkkeihin ja navigaattoriin.
Ajossa: Kia ProCeed GT 2020
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 142
- Liittynyt: Ti 10.11.2009 13:48
Re: W204 harkinnassa
Mun mielestä sekä meidän talouden facelift S204:n, että prefacelift S212:n AMG-paketin mukana tulevat alustat ovat molemmat hyvä kompromissi sporttisuutta ja käytännöllisyyttä käyttöautoon. Eihän ne järin matalia ole, mutta eipähän raavi hidasteissa ym. kuormattunakaan. Omaan makuun 204:ssä on "tiukempi" alusta, mikä voi toki johtua siitä, että autokin on pienempi ja kevyempi. Molemmat kulkineet ovat hiukan alle 200 tkm ajettuja ja olleet siviilikäytössä.
Re: W204 harkinnassa
Minulla on ollut 204:ssä kangaspenkkiä, nahkapenkkiä, puolinahkapenkkiä, tekonahkapenkkiä, tavallista penkkiä, ortopedipenkkiä, ilmastoitua penkkiä, AMG-paketin penkkiä, mutta ehdottomasti parhaaksi sanoisin coupen urheilupenkit. Näyttävät hienoimmilta sekä tuntuvat parhaimmilta.
Re: W204 harkinnassa
2014, luulin että viiksien järjestys muuttui faceliftissä. Vakkari on alempi, ei se vilkun kanssa sekaisin muuten menisi. Kohta kun otan kesäauton käyttöön niin siinä taas vakkari on perinteisellä paikalla eli ylempänä. GRRR... ikinä en ehdi oppimaan kumpi on kumpi. Ennen oli helpompaa kun vakkari oli aina se ylempi.nikopetterii kirjoitti:
Niin sulla on facelift, mutta mikä vuosimalli? Onko vilkun viiksi vai vakkarin viiksi ylempi viiksi?
C220d T 4-Matic
Re: W204 harkinnassa
2013-mallin huononnus se viiksien paikka. Sama vika 205:ssä.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 333
- Liittynyt: To 17.03.2016 10:25
- Paikkakunta: Savo
Re: W204 harkinnassa
Minä olen taas tästä eri mieltä, kun aiemmissa autoissani ei ole vasemmalla puolella ollut kuin yksi viiksi, niin nyt tämä w204 vm2013 on eka auto jossa vasemmalla kaksi vipua niin jotenkin näin tuntuu luonnollisemmalle kun vilkku on ylempi ja vakkari alempi. Silloin kun kävin eri w204 faceliftejä koeajamassa niin luonnollisemmin onnistui vilkkujen käyttö niissä joissa vilkku ylempi viiksi... Mut kaipa tämä johtuu siitä mihin tottunut, eli makuasioita...tn62634 kirjoitti:2013-mallin huononnus se viiksien paikka. Sama vika 205:ssä.
Re: W204 harkinnassa
Itsellä on toisessa 204:ssä kolme vipua vasemmalla ja kun on tottunut että Mersussa vilkku on alla ja vakionopeudensäädin ylhäällä niin se tulee selkäytimestä. Ja kun ajoasento on vain vasemmalla kädellä ja kohdassa 20 vaille niin vilkkuviiksi on just siinä missä kuuluu ja käytettävissä sormenpäällä.