W204 harkinnassa

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
MM81
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 157
Liittynyt: Su 08.02.2015 12:58
Paikkakunta: Vantaa-Ruskeasanta

Re: W204 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja MM81 »

Ehdottomasti facelift tuosta pitää ottaa. Nykyaikaisemman näköinen LED-valoilla ja raikkaammalla sisustalla.

Eikös noissa pre-facelifteissä ole myös se vanha 5-lovinen kuminauha?
S205 C 180 d Bluetec
ex: W205 C 200 d, S212 220, S204 180, X204 220 + 2 x A3, 3 x A4, A6 ja muutama VW
Avatar
Bercedes Menz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 795
Liittynyt: Ti 21.12.2010 18:21
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W204 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja Bercedes Menz »

jiikola kirjoitti:
tn62634 kirjoitti:
jiikola kirjoitti:Hei mersuihmiset! Minulla olisi myös vakavasti harkinnassa tällainen w204 200 kompressori. Siihen liittyen pari kyssäriä:
Jos on saksantuontimalli, mitä tulee huomioida?
No se, että auto on parempi kuin Suomi-auto. Mutta kannattaa katsoa, että on xenonvalot, automaatti ja Comand-navigaattori.

jiikola kirjoitti: Mitä tässä ns perusradiossa on ominaisuuksina? Eli onko bluetooth puhelimeen, ääniohjausta tms. Ja minkä hintainen homma olisi hankkia navigaattorivehkeet perusradon tilalle?
Bluetooth on käsittääkseni perusradiossakin. Mutta osta sellainen auto, missä on jo valmiiksi navigaattori. Jälkikäteen niistä tulee sen verran kustannuksia ja harmittaa, kun ei ostanut kerralla kunnollista. Comand-navigaattori on onneksi yleinen varuste auton kotimarkkinoille. Itäblokin vientimalleissa se on harvinaisempi.

Ok, kiitos vastauksesta. Noita ei kuitenkaan ole vaihtoautona ihan mahdottomasti tarjolla sellaisia, että löytyisi kaikki varusteet vimosen päälle ja hintakin miellyttäisi. Eli täytyy pitää tätä mahdollisuutta yllä, että sen laittaisi jälkikäteen..

Yksi vaihtoehto on tämä: http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/6893973" onclick="window.open(this.href);return false; Herääkö jotain huomioita?
Jos yhtään ymmärsin VIN-koodin päälle (osasin siirtää sen copy-paste -tekniikalla googlesta löytyvään VIN-decoderiin) niin tuo linkin auto on saksantuonti, mutta silti aika perusvarusteilla. Paljonko tuollainen maksaa Saksassa (kannattaako itse hakea)?

110 FUEL VOLUME FOR EX/M WITH PLANT
202B HANDS IN GENERAL.AND SERV.BOOK ON GERMAN
220 PARKTRONIC SYSTEM (PTS)
229L Germany
250B MOBILO-LIFE / SERVICE PACK FOR EUROPE
260 CANCEL DESIGNATION ON the TRUNK LID
260B INFORM. THE SIGN ON THE PILLOWS OF SAFETY. - ./ENG.
280 KOZHAN. FINISH RUL. WHEEL AND LEVER SWITCH.TRANSMISSION
287 OPENING FOR LOADING LONG ITEMS
294 KNEE AIRBAG
2XXL Germany
302B LANGUAGE HEAD UNIT - GERMAN
332B LANGUAGE of the DASH/GROWN. DEVICES: GERMAN

345 RAIN SENSOR
423 ACP 5-STUPAS.
440 cruise control
442 MULTIFUNCTION STEERING WHEEL (12 BUTTONS)
477 WARNING SYSTEM ABOUT the FALL of TYRE PRESSURE
523 RADIO AUDIO 20
580 CLIMATE
584 power WINDOWS
690 spare parts of high.WHEEL (MINISPARE)
700A compound COMBINATION SKIN
701A COMBINED LEATHER - BLACK / ANTHRACITE
739 decorative panels. ELEMENTS FROM ALUMINUM
755U GREY TENORIT METALLIC PAINT
808 AEJ 07/1
873 HEATED DRIVER's SEAT, LEFT AND RIGHT
954 PACKAGE CONFIGURATION AVANTGARDE
985 COC CERTIFICATE (EURO 4) PASSPORT T/S
K11 ADAPTIVE STOP light FLASHING
K13 STEUERCODE FUER SERVICEINTERVALL 25000 KM
M019 POWER PEERSPIDER.
M18 WORKING VOLUME of 1.8 L
M271 R4-OTTOMOTOR M271
R01 SUMMER TIRES
R48 LEGASPI. DISK 5 DOUBLE SPOKES 17" FOR ALL WHEELS
U01 STATUS INDICATOR REAR STRAP
U37 FOG LIGHTS
V50 SPEED- + LOADINDEX 91W
Mercedes-Benz W212 250cdi aut. pehmeä Avantgarde -11 (62tkm -->
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: W204 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Jos lampunpesurit puuttuvat, tarkoittaa se halogen-valoja ja tuontiautostatusta. Mutta tuontiauto ei omasta mielestäni ole huono juttu. Kannattaa katsella millaisessa puhalluksessa helmojen etupäät täällä Suomessa ovat olleet. Toki 2007-mallinen on voinut viettää jo suurimman ojan ajastaan puolet vuodesta suolasuihkussa.

Tämän ikäisessä ei ole vielä digitaalista huoltokirjaa. Itse arvostan aukotonta merkkiliikkeen huoltohistoriaa liikkumis- ja puhkiruostumattomuusturvalla. Siitä oli merkittävä etu, kun 2007-mallinen autoni arvioitiin lunastustilanteessa ja mittarissa oli jo 401000 km.
jiikola
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ma 16.02.2015 21:57

Re: W204 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja jiikola »

tn62634 kirjoitti:
jiikola kirjoitti:Yksi vaihtoehto on tämä: http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/6893973" onclick="window.open(this.href);return false; Herääkö jotain huomioita?
Tästä puuttuvat xenonit ja Comand-navigaattori, jotka itse vaatisin. Ei sitä Comandia ehkä tonnilla asennuta?

En ota hintaan suoraan kantaa, mutta minulla on facelift 10/2011 200 CDI 160000 km, johon laittaisin hinnaksi pari tonnia tuon päälle. Toki esimerkin autossa on 50 hevosvoimaa enemmän ja vähemmän mittarissa, mutta on ikääkin yli neljä vuotta.
Joo hinnassa on varmasti hieman ilmaa vaihdokin tarjoajille. Mutta mulla on suorat kaupat mielessä, joten uskoisin, että alle 20 olisi "vasarahinta"
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: W204 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Katsoin nettiautosta bensakoneisten hintatasoa ja vaikuttaa suolaiselta. Et ole dieseliä miettinyt, vaikkei kilometrejä tulisikaan?
jiikola
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ma 16.02.2015 21:57

Re: W204 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja jiikola »

tn62634 kirjoitti:Katsoin nettiautosta bensakoneisten hintatasoa ja vaikuttaa suolaiselta. Et ole dieseliä miettinyt, vaikkei kilometrejä tulisikaan?
Olen huomannut saman, bensakoneiden hinnat astetta korkeampia kun dieselit. Mistä lie johtuu, ehkä dieseleissä on mittarissa jo keskimäärin reilusti enemmän.

Minulle ei tuo diesel oikein sovi, kilsoja varmaan noin 15tkm vuoteen, joten kilsojenkin puolesta vähän niin ja näin. Mutta kesällä vieläpä tuo moottoripyörä on pääsääntöinen kulkuväline ja auton käyttöaste pienempi.
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: W204 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Näköjään maksavat. Odottele jonkun bensakoneista tietävän kommenttia vielä.

Itselläni on tällainen, jonka hinnaksi ajattelin laittaa 23000: http://i849.photobucket.com/albums/ab57 ... G_1733.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
jiikola
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ma 16.02.2015 21:57

Re: W204 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja jiikola »

tn62634 kirjoitti:Näköjään maksavat. Odottele jonkun bensakoneista tietävän kommenttia vielä.

Itselläni on tällainen, jonka hinnaksi ajattelin laittaa 23000: http://i849.photobucket.com/albums/ab57 ... G_1733.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Komea on! Mä olen käynyt tuon linkittämäni yksilön koeajamassa ja pidän todella siitä tunnelmasta ja arvokkuudesta jota tämä W204 tarjoaa ja tuo värikin näytti livenä paljon paremmalta kuin rinta-joupin kuvissa.

Tämä medialaitos nyt jotenkin kalvaa mieltä, eli olenko ymmärtänyt oikein, että tässä on vakiona tuo RADIO AUDIO 20 systeemi? JA pitääkö nämä mersun sivuilta bongatut ominaisuudet paikkaansa 2007 vuoden mallissa:

Audio 20 CD -järjestelmä tarjoaa runsaasti viihdettä. Sitä voi laajentaa vielä lisävarusteena saatavalla Becker® MAP PILOT -navigointijärjestelmällä ja integroidulla 6 levyn CD-vaihtajalla.

Ominaisuudet yhdellä silmäyksellä:

Bluetooth®-yhteydet
CD-levyasema, MP3/WMA/AAC-toisto, lisävarusteena tarjolla 6 levyn CD-vaihtaja
Toimintonäppäimet keskusyksikössä
Integroitu 12 näppäimen näppäimistö keskusyksikössä
RDS / kaksoisviritin ja liikennetiedotusdekooderi (TP/TA)
5,8 tuuman TFT-värinäyttö
Yleismallinen Media interface -liitäntä joka sisältää johtosarjan (lisävaruste)
USB- ja Aux-in-liitäntä keskikyynärnojassa
Monitoimiohjain keskikonsolissa


Tässä vielä linkki sivuille http://www.mercedes-benz.fi/content/fin ... ation.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Jos kyseessä tällainen vehje, niin mitä tarkoittaa tuo Becker® MAP PILOT? Eli onko se joku lisäosa jolla saisi tuohon perus (pieneen) näyttöön vavigaattorin? Ja mitähän se maksaa.
jiikola
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ma 16.02.2015 21:57

Re: W204 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja jiikola »

Jos yhtään ymmärsin VIN-koodin päälle (osasin siirtää sen copy-paste -tekniikalla googlesta löytyvään VIN-decoderiin) niin tuo linkin auto on saksantuonti, mutta silti aika perusvarusteilla. Paljonko tuollainen maksaa Saksassa (kannattaako itse hakea)?
Minulla ei ole aikaa/mahdollisuuksia hakea itse Saksasta, mutta kyselin yhdestä putiikista joka noita Suomeen tuo, niin sanoivat tällaisen olevan noin 20k€ kaikkineen kun asennetaan vielä pohjoisen varusteet (lohkolämppäri, talvirenkaat yms.)
MM81
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 157
Liittynyt: Su 08.02.2015 12:58
Paikkakunta: Vantaa-Ruskeasanta

Re: W204 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja MM81 »

Itse ostin Veholta uutena tuon bensakoneisen 180:sen. 7-lovisella laatikolla oikein mukava ajettava ja 156 heppaa riitti omassa käytössä vallan hyvin.
Käytännön kulutus oli 8 litran tuntumassa.

Auto oli mulla vuoden/25tkm ja vaihdossa sain siitä teoriassa kolme tonnia vähemmän kuin maksoin. Sitten autoliike myi sen 5 tonnia alle sen mitä minä siitä uutena maksoin ja meni kolmessa päivässä.

Melko hyvin siis pitää hintansa noi pienet bensakoneet.
S205 C 180 d Bluetec
ex: W205 C 200 d, S212 220, S204 180, X204 220 + 2 x A3, 3 x A4, A6 ja muutama VW
Avatar
Bercedes Menz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 795
Liittynyt: Ti 21.12.2010 18:21
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W204 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja Bercedes Menz »

tn62634 kirjoitti:Jos lampunpesurit puuttuvat, tarkoittaa se halogen-valoja ja tuontiautostatusta. Mutta tuontiauto ei omasta mielestäni ole huono juttu. Kannattaa katsella millaisessa puhalluksessa helmojen etupäät täällä Suomessa ovat olleet. Toki 2007-mallinen on voinut viettää jo suurimman ojan ajastaan puolet vuodesta suolasuihkussa.

Tämän ikäisessä ei ole vielä digitaalista huoltokirjaa. Itse arvostan aukotonta merkkiliikkeen huoltohistoriaa liikkumis- ja puhkiruostumattomuusturvalla. Siitä oli merkittävä etu, kun 2007-mallinen autoni arvioitiin lunastustilanteessa ja mittarissa oli jo 401000 km.
Tuontiauto on ehdottomasti hyvä asia, sillä auto ei ole kivisuihkulla hiekkapuhallettu. Ekan talven jälkeen pinta onkin sitten jo aivan karmeessa kunnossa ts. täyttää Suomi-auton statuksen. Kun Suomessa on liikkeessä myynnissä tuontiauto, jossa on vaatimattomat varusteet, mutta hinta normaali tai korkeampi niin tulee mieleen, että liike on saanut kyseisen pelin halvalla ja rahastaa tietämättömiä kovalla kädellä. Tällöin herää ajatus, että ehkä kannattaisi hakea (haetuttaa) itse vastaava tai parempi ja säästää rahaa.
Mercedes-Benz W212 250cdi aut. pehmeä Avantgarde -11 (62tkm -->
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: W204 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

jiikola kirjoitti: Tämä medialaitos nyt jotenkin kalvaa mieltä, eli olenko ymmärtänyt oikein, että tässä on vakiona tuo RADIO AUDIO 20 systeemi? JA pitääkö nämä mersun sivuilta bongatut ominaisuudet paikkaansa 2007 vuoden mallissa:

Audio 20 CD -järjestelmä tarjoaa runsaasti viihdettä. Sitä voi laajentaa vielä lisävarusteena saatavalla Becker® MAP PILOT -navigointijärjestelmällä ja integroidulla 6 levyn CD-vaihtajalla.

Ominaisuudet yhdellä silmäyksellä:

Bluetooth®-yhteydet
CD-levyasema, MP3/WMA/AAC-toisto, lisävarusteena tarjolla 6 levyn CD-vaihtaja
Toimintonäppäimet keskusyksikössä
Integroitu 12 näppäimen näppäimistö keskusyksikössä
RDS / kaksoisviritin ja liikennetiedotusdekooderi (TP/TA)
5,8 tuuman TFT-värinäyttö
Yleismallinen Media interface -liitäntä joka sisältää johtosarjan (lisävaruste)
USB- ja Aux-in-liitäntä keskikyynärnojassa
Monitoimiohjain keskikonsolissa


Tässä vielä linkki sivuille http://www.mercedes-benz.fi/content/fin ... ation.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Jos kyseessä tällainen vehje, niin mitä tarkoittaa tuo Becker® MAP PILOT? Eli onko se joku lisäosa jolla saisi tuohon perus (pieneen) näyttöön vavigaattorin? Ja mitähän se maksaa.
Ei pidä enää paikkaansa. Becker Map Pilot on eräänlainen irtonavigaattori ja saatavissa vasta keväällä 2011 tulleeseen faceliftiin. Siinä hanskalokerossa on telakka sellaiselle navigaattoripalikalle. Johdotukset pitää myös olla tätä varten eli Becker-valmius. Sitten jos on johdot, voi ostaa navigaattorin hansikaslokeron telakkaan vähän niin kuin Nintendoon laitettaisiin pelimoduli. Ja toiminee kuten mikä tahansa perusnavigaattori. Beckerin etu Comandiin verrattun on suomenkielisyys. Muuten se ei vakuuttanut, kun olin myyjäliikkeen GLK:n kyydissä Stuttgartista Uhingeniin syksyllä. Näyttö pimeni pari kertaa montussa ja näytti varsin lapselliselta Comandiin verrattuna eikä 204:n Comandkaan ole enää ihan tätä päivää.
jiikola
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ma 16.02.2015 21:57

Re: W204 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja jiikola »

tn62634 kirjoitti:
Ei pidä enää paikkaansa. Becker Map Pilot on eräänlainen irtonavigaattori ja saatavissa vasta keväällä 2011 tulleeseen faceliftiin. Siinä hanskalokerossa on telakka sellaiselle navigaattoripalikalle. Johdotukset pitää myös olla tätä varten eli Becker-valmius. Sitten jos on johdot, voi ostaa navigaattorin hansikaslokeron telakkaan vähän niin kuin Nintendoon laitettaisiin pelimoduli. Ja toiminee kuten mikä tahansa perusnavigaattori. Beckerin etu Comandiin verrattun on suomenkielisyys. Muuten se ei vakuuttanut, kun olin myyjäliikkeen GLK:n kyydissä Stuttgartista Uhingeniin syksyllä. Näyttö pimeni pari kertaa montussa ja näytti varsin lapselliselta Comandiin verrattuna eikä 204:n Comandkaan ole enää ihan tätä päivää.
Ok! Minkähänlaiset nuo tuon 2007:n ominaisuudet on?
Avatar
Patomursu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 129
Liittynyt: Ma 15.12.2014 21:00

Re: W204 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja Patomursu »

Jos ei joka päivä käy uusissa osoitteissa niin mihin sitä navigaattoria tarvitsee? Pari kertaa navigoinnut puhelimella (iphone 6+) ja kyllä voittaa auton oman navin mennen tullen, ääniohjausta ei tarvitse ja googlemaps toimii hyvin, kuten myös aplen oma mappi. Ajatuksena virittää ipadille teline, mistä sitten hoituu autoloman navigoiminen, tosin tienviittoja seuraamalla pärjää jo pitkälle suomessa.
Mercedes-Benz C 200 CDI 2012
Skoda Octavia 1,6 TDI 2010
MM81
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 157
Liittynyt: Su 08.02.2015 12:58
Paikkakunta: Vantaa-Ruskeasanta

Re: W204 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja MM81 »

Itse en myöskään ymmärrä tuon navin ihannointia... Jos on juusto katolla, niin sitten on tietenkin ymmärrettävää.
En kyllä uuteen autoon maksaisi satasta enempää.
S205 C 180 d Bluetec
ex: W205 C 200 d, S212 220, S204 180, X204 220 + 2 x A3, 3 x A4, A6 ja muutama VW
jurppaisa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ke 06.02.2013 21:09

Re: W204 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja jurppaisa »

MM81 kirjoitti:Itse en myöskään ymmärrä tuon navin ihannointia... Jos on juusto katolla, niin sitten on tietenkin ymmärrettävää.
En kyllä uuteen autoon maksaisi satasta enempää.
Ei kaikkea tarvitse ymmärtääkään, osaltaan myös fiilisjuttuja. ;) Itse ymmärrän täysin ja omaan autooni laitatin jälkikäteen tuon beckerin. Kyllä se toimintaa helpottaa yllättävän ja itse tykkään myös, että "navi"-painikkeen takaa löytyy ko. toiminto eikä se kummittele toimettomana konsolissa. Rahaa ei viitsi keskusteluun sotkea koska sillä ei sinänsä ole pointtia keskustelussa. Laite ostetaan jos sellaisen haluaa/tarvitsee ja jos ei tarvitse niin pakkohan ei ole ostaa yhtään mitään. Uuden auton hinnassa tuo navigaattori on häviävän pieni osa. Jos parempi soitin+navi tai pelkkä becker maksavat n. 1000-2000€ lisää 50k autossa niin onko se liikaa? Kannattaako koko autoa edes siinä tapauksessa harkita vaan ostaa mielummin se 5 vuotta vanha auto ? Kaikki on suhteellista. Sori offtopicista.
S212 200CDI 2012 (ex. W176 200CDI -14, S204 200CDI -08, S202 200CDI -00)
MM81
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 157
Liittynyt: Su 08.02.2015 12:58
Paikkakunta: Vantaa-Ruskeasanta

Re: W204 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja MM81 »

Totta. Kukin tyylillään.

Kun itse ostin tuon 204:n uutena Veholta, niin pidin tärkeimpinä varusteina Avantgarden, ILS-valot, Direct Steer ja sadetunnistimen.
Pitkän aikaa näissä kolmessa Saksalaisessa premium-merkissä nuo navigaattorit ovat olleet törkeän hintaisia. Nykyään alkaa hinnat olemaan jo siellä päin mutta vielä vuosia sitten +4000€ sai Audissakin naveista maksella.

Mutta tosiaan makuasioita ja onhan näissä MB/Audi/BMW hankinnassa se kiva puoli, että varusteilla voi auton hinnan vaikka tuplata.
S205 C 180 d Bluetec
ex: W205 C 200 d, S212 220, S204 180, X204 220 + 2 x A3, 3 x A4, A6 ja muutama VW
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: W204 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Jos ostaa Veholta niin eikös ILS, Avantgarde ja sadetunnistin ole ihan vakiovarusteita? Nykyisin Suomi-autoissa on bisnespakettien vuoksi jo vakiona ihan siedettävä varustelu ja välillä navigaattoritkin ovat olleet tarjouksessa. Tuontiautoissa varusteluskaala onkin suurempi. Niissä on ihan neekerimalleista huippuvarusteltuihin.

Mitä tulee navigaattoriin niin mielestäni sitä on kiva katsella siinä kojetaulussa, vaikkei navigoisikaan minnekään. Ja tehdasnavigaattori on kyllä paljon kauniimpi katsella kuin joku tuulilasiin liimattava pimeässä hohkaava TomTom. Lisäksi en osaa ajaa esim. Berliinin keskustaan ilman navigaattoria. Kaistaohjaus toimii ainakin Comandissa hyvin. Ja voihan siitä joku katsoa DVD:täkin. Eli jos käytettyä 204:sta ostaa niin en keksisi mitään syytä ostaa ilman navigaattoria, jos niitä tarjolla on. Hintaero kun ei ole tuhansia.

Itsellä kun ei ole varaa ostaa uutta niin koitan ostaa kivan käytetyn. Viimeksi piti 204:ssa olla AMG-paketti, panoraamakatto, xenonit, automaatti, penkinlämmittimet, Comand, 500 Nm ja takuu. Melkeinpä käytetyissä pääsee varusteet jopa paremmin valitsemaan juurikin taloudellisten rajoitteiden vuoksi. :)
MM81
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 157
Liittynyt: Su 08.02.2015 12:58
Paikkakunta: Vantaa-Ruskeasanta

Re: W204 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja MM81 »

tn62634 kirjoitti:Jos ostaa Veholta niin eikös ILS, Avantgarde ja sadetunnistin ole ihan vakiovarusteita?
Ainakaan ILS ei kuulunut silloin vakiovarusteisiin mutta noista muista en ole varma. Pidin vain tärkeänä, että kyseiset löytyy.

Alkaa löytymään noita 204:ia kivoilla varusteilla ja järkevään hintaan käytettyinä. 250/300 4Maticina olisi kiva ensi talveksi.
S205 C 180 d Bluetec
ex: W205 C 200 d, S212 220, S204 180, X204 220 + 2 x A3, 3 x A4, A6 ja muutama VW
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: W204 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Neliveto olisi varmaan kyllä ihan hyvä talvella. Tekniikkaosiossa oli tosin juuri kysely 212:n etuvetareista. Jos maksavat 2000e/puoli niin ei ihan niin kiva enää siinä vaiheessa, jos pitää uusia. :shock: Pakko myöntää, että katselin nelivetojakin, mutten uskaltanut ostaa. Hintaa ei tiennyt etukäteen Saksasta ostettassa ja pelotti vähän kalliit osat.
Avatar
Legge
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 411
Liittynyt: Ke 09.01.2013 15:38
Paikkakunta: Helsinki

Re: W204 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja Legge »

MM81 kirjoitti:Itse en myöskään ymmärrä tuon navin ihannointia... Jos on juusto katolla, niin sitten on tietenkin ymmärrettävää.
En kyllä uuteen autoon maksaisi satasta enempää.
Eihän noita leluja uusiin ruksi kuin rahamiehet. Tässä kuitenkin ollaan ostamassa käytettyä, jolloin rimaa on kiva hilata korkeammalle. Vaikutus hintaan on minimalistinen.

Suomi-autojen kohdalla navia, nahkaa ja muistipenkkiä tuntuu olevan kohtuullisesti liikenteessä, kun valitsee faceliftin. Niitä on nääs saanut ruksittua Premium Businekseen kohtuu järkevillä hinnoilla. Silloin mukana on aina myös ILS, sadetunnistin ja parkkitutkat. Pre-faceliftiin ei muistaakseni ollut niin hyviä tarjouksia edes mallikaaren loppupäässä. Ainakin jotkut liikkeet tarjoilivat sen aikaista ILS-pakettia tavallisten xenonien hinnalla. Ei noissa tosin tainnut olla muuta älykästä kuin LED-päivävalot.
Ajossa: Kia ProCeed GT 2020
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: W204 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Ja jos katsoo faceliftiä niin Fahrassistenz Paket Plus on hyvä. Siinä saa Distronicin ja kuolleenkulman avustimet. Muut osat ovat sitten vähän turhaa. Itse koen esim. kaista-avustimen ennemminkin häiritseväksi.

Lisäksi peilipaketti on hyvä, koska siinä tulee himmenevät peilit. Itse en kaipaa kippaustoimintoa, mutta pimeässä automaattinen himmentyminen on plussaa.

Neljäs 204 odottaa itsellä noutamista, mutta vieläkään ei ole muistipakettia. :/ Muut merkittävät varusteet ovatkin sitten pääasiassa jo olleet tai tulossa, mutteivat valitettavasti kaikki samassa yksilössä. Kyllä se persaukisuus haittaa käytettyä ostettaessa myös. :) Kymppitonni lisää niin sitten olisi ollut "mit alles".
Avatar
Patomursu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 129
Liittynyt: Ma 15.12.2014 21:00

Re: W204 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja Patomursu »

Itse ostin joulukuussa 204:n. facelift sen piti olla kun pre fl kojelauta oli järkyttävän ruma ja ratti myös (vrt 12 nappinen). Muut kriteerit oli vat sedan, valkoinen väri, automaatti, diesel, avantgarde ja xenon valot (tässä ils) webastonkin asennutin vanhasta autosta. Penkissä ei ole kuin pysty ja selkänojan eteen taakse sähkösäätö, muistipaikkoja en tarvitse kun yleensä penkki ei itsestään autossani liiku?

Tyytyväinen olen ollut valintaani ja tuolla ajelee vielä pitkään, ostaessani oli 13 500 km ajettu, esittelyauto. Toki autoakin makselee vielä pitkään :D
Mercedes-Benz C 200 CDI 2012
Skoda Octavia 1,6 TDI 2010
< Tomppa­ >
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Su 24.05.2015 10:54

Re: W204 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja < Tomppa­ > »

Päivää taloon.

Täälläkin olisi vakavanpuoleisessa harkinnassa S204 facelift. Saksasta olisi tarkoitus jossain vaiheessa kipasta kyseinen farmari. Tässä nyt jarruttaa pelko tulevasta tai siitä ettei sitä tule, eli siis autoverouudistus. Vähän on kyllä semmonen kutina, että tämä tulee koskemaan vain uutena ostettuja autoja, joten jäämme odottelemaan.

Itelle olis ehdottomina varusteina AMG-paketti, ILS-valot, automaattivaihteet ja Junge-Sterne -takuu ja ostohinta lähempänä kahta kuin kolmea kymppiä, eli puhumme noin 100tkm ajellusta mersusta. Värikriteerinä päälimmäisenä joku muu kuin musta eli hopea tai valkoinen, mutta kyllä minä mustankin huolin. Tekniikkana 220/250CDI ja nimenomaan facelift pienempien päästöjen tuoman veroedun vuoksi. Mutta kun olen parantumaton kamahomo, en pistä pahitteeksi jos härvelistä löytyisi kaikenmaailman "turhakkeita" kuten sähköinen takaluukku, BT-audio stream (onko nämä vakiona jossain audiovarustelussa esim?), liikennemerkkitunnistin, DVD/TV yms. Siitäpä päästäänkin asiaan, että löytyykö nimenomaan W204 koriselle Faceliftille vakiovarustelistoja ja audiolaitteiden ominaisuuksia vertailtaviksi vielä jostain lontooksi tai savoksi? Jälkivarustelua voi tietenkin harrastaa joiltain osin jälkeenpäinkin, mutta semmonen kivasti varusteltu pitäisi löytää, johon jälkivarustelukin on edes jossainmäärin mahdollista harrastella, jos ei parempaakaan rahareikää keksi. Esimerkiksi nuita liikennemerkkitunnistuksia (suomessa toimiviksi modattuna) ja TV-virittimiä on vissiinkin asenneltu jälkikäteenkin.

Pikkuisen kyllä tuo autoveroasia tällähetkellä kalvaa mieltä, ettei uskalla ennen tulevan hallituksen linjauksia persettään nostaa penkistä. Tuommonen 5-6 tonnia on köyhälle iso läjä rahaa ja sen minun budjetissa siirtäisi osittain mieluusti vaikka 4matic-versioon ja/tai auton ylläpitoon.
Avatar
Legge
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 411
Liittynyt: Ke 09.01.2013 15:38
Paikkakunta: Helsinki

Re: W204 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja Legge »

Tossa ois ainakin Vehon listat facelift S204:lle. On myös lueteltuna kuta kuinkin audiolaitteiden ominaisuudet.

http://www.helsinki.fi/~lsalmi/temp/C-f ... 100114.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Ajossa: Kia ProCeed GT 2020
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Nuuskamuikkunen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Su 17.05.2015 10:18

Re: W204 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja Nuuskamuikkunen »

Mitkä on mielestänne kestävimmät ja parhaimmat moottorivaihtoehdot W204:een?

Ja sitten veroista..

Tuontiautoista ei juurikaan kokemuksia, mutta mitä katsoin mahti -järjestelmästä, niin varmaan sellainen 7500 euroa veroa + tuontikulut mahdollisesti kun Saksasta hakee..

Muutama mitä katsonut, mutta esim. C230:n bensakone mietityttää kulutuksen ja kestävyyden puolesta (CDI -kone ehkä miellyttävämpi).

http://urly.fi/info/r8b" onclick="window.open(this.href);return false;


320 Cdi

http://urly.fi/info/r8d" onclick="window.open(this.href);return false;
< Tomppa­ >
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Su 24.05.2015 10:54

Re: W204 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja < Tomppa­ > »

Legge kirjoitti:Tossa ois ainakin Vehon listat facelift S204:lle. On myös lueteltuna kuta kuinkin audiolaitteiden ominaisuudet.

http://www.helsinki.fi/~lsalmi/temp/C-f ... 100114.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Kiitos. Tämä oli pitkälti se tieto mitä hain :thumbup:
Klarion
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Ke 22.04.2015 13:29

Re: W204 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja Klarion »

Onko kenelläkään tietoa, että paljonko maksaisi W204:n xenonien asennus jälkikäteen? Ja ei, nyt en tarkoita mitään laittomia virityksiä, vaan ihan alkuperäisiä. Xenonittomista puuttuu varmaan pakollinen automaattinen korkeudensäätö, mutta mitenköhän on esim. sähköjen laita? Veikkaisin, että maksaa niin paljon, että kannattaa vain ostaa auto johon on tehtaalta valmiiksi ruksittu xenonit.
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: W204 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Klarion kirjoitti:Veikkaisin, että maksaa niin paljon, että kannattaa vain ostaa auto johon on tehtaalta valmiiksi ruksittu xenonit.
Kyllä. Veikkaisin tuhansia euroja.
Klarion
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Ke 22.04.2015 13:29

Re: W204 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja Klarion »

tn62634 kirjoitti:
Klarion kirjoitti:Veikkaisin, että maksaa niin paljon, että kannattaa vain ostaa auto johon on tehtaalta valmiiksi ruksittu xenonit.
Kyllä. Veikkaisin tuhansia euroja.
No joo, jenkkifoorumilla joku kertoi että 5000 dollaria :D
Vastaa Viestiin