W204 harkinnassa

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Nuuskamuikkunen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Su 17.05.2015 10:18

Re: W204 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja Nuuskamuikkunen »

Yksi W204 kiinnostaisi ja on mietinnässä.

Comand puuttuu eli se kääntyvä näyttöpaneeli. Mitä tuossa käytännössä menettää?

Auto on OM646 (220 CDI) -moottorilla. Kannattaisiko mieluummin olla uudempi OM651? 320 CDI on ollut ykkösvaihtoehto, mutta josko tuoasta 220:stä ohjelmoinnilla saisi ulos jotain...
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1551
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Re: W204 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja koyama »

Nuuskamuikkunen kirjoitti:Yksi W204 kiinnostaisi ja on mietinnässä.

Comand puuttuu eli se kääntyvä näyttöpaneeli. Mitä tuossa käytännössä menettää?

Auto on OM646 (220 CDI) -moottorilla. Kannattaisiko mieluummin olla uudempi OM651? 320 CDI on ollut ykkösvaihtoehto, mutta josko tuoasta 220:stä ohjelmoinnilla saisi ulos jotain...
käyttökustannukset nousee sitä mukaa kuin sylinteriluku kasvaa :D
Vee kutosella takarenkaita kuluu 3 paria kesässä.Polttoainetta pari-kolme litraa sataselle enemmän.Vakuutusmaksut,käyttövoimaverot vähän suuremmat.Jos haluaa vääntöä niin eihän noilla seikoilla ole mitään merkitystä.Jos ajelee ns normaalisti niin 220 lastutettuna varmaan kelpo peli
KAIKENLAISTA KELOTUOTETTA MYYTÄVÄNÄ

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: W204 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Itsellä on ollut kolme C250 CDI:tä. Siinä on täysi 500 Nm vääntö päällä kun latauksen merkkivalo sammuu ja käytännön kulutus lähes sama kuin 200 CDI:ssä. Harkitsin maaliskuussa myös 350 CDI:tä, mutta auton valinta ratkaisi moottorin, kun kuutta sylinteriä ilman sytytystulppia ei ollut kyseiseen koriin edes saatavana.
Kale79
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Su 29.03.2015 01:17

Re: W204 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja Kale79 »

Mistäs latauksen merkkivalosta puhutaan? Eikö tuossa ole koko ajan käytössä se 500nm vääntöä? Mä mitään merkkivaloa ole huomannut. :)
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: W204 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Tämä nyt oli vaan tällainen sanonta asiasta, että huippuvääntö on tarjolla jo matalilla kierroksilla. :) Muistaakseni 1600 rpm.
simosami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 914
Liittynyt: Ma 24.02.2014 11:26

Re: W204 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja simosami »

Facelifti 250CDI farkku on harkinnassa.

Vanha on alkupään 320 CDI w204 farkku. Matkaa on sille kertynyt liki 300tkm, minulla on ollut vajaat 6v. Se on AMG paketilla.
Siitä syystä AMG paketti kiinnostaa, kun on aivan mahtava ohjaus ja alusta muutenkin.

Jostakin kuulin, että nimenomaan 250 CDI olisi jakoketju ongelmaa, ja että sen vaihto maksaa hunajaa? Onko siinä perää?
Olen luullut, että 200-250 CDI:t on aivan samalla koneella, paitsi 250ssa on tuplaturbo?

Toinen kysäri automaatista. Mistä vuodesta alkaen vaihtui 5. lovinen 7 loviseen?
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
N!KE26
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: To 06.02.2014 15:13

Re: W204 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja N!KE26 »

Minuanki kiinnostaa tuollainen w204, olen lueskellut c220 koneista ja 646 suositellaan 651 sijaan. Olen ajatellut hankkia vm2007-2009, kumpaa konetta täällä suositellaan, olen katsonut 100-170tkm ajettuja.
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: W204 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

simosami kirjoitti:Facelifti 250CDI farkku on harkinnassa.
Toinen kysäri automaatista. Mistä vuodesta alkaen vaihtui 5. lovinen 7 loviseen?
Faceliftissä on aina 7-vaihteinen kun esim. vielä 2010 se oli optio.
mol
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 328
Liittynyt: Ke 23.02.2005 23:09
Paikkakunta: Pälkäne

Re: W204 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja mol »

Ei kai se mikään optio (valittavissa oleva varuste) ollut? C250 CDI 4-matic oli 7-vaihteinen ja takaveto 5-vaihteinen. Eli takavetoa ei tuolloin saanut 7-vaihteisena eikä nelivetoa 5-vaihteisena. Faceliftin yhteydessä tuli kaikkiin 7-vaihteinen automaatti.
C220d T 4-Matic
JTR320
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Su 15.03.2015 08:47

Re: W204 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja JTR320 »

Itsellä oli 646 koneinen 200 cdi -08 softattuna, ( kone identtinen vastaavaan 220 cdi) ja sukulaismiehellä vastaavasti 651 koneinen 220 cdi -09. Vanhempaa konetta suositellaan ymmärtääkseni kestävyyden takia jonka voi kyllä allekirjoittaa. Omassa ei ollut mitään häikkää, sukulaisen 3 kertaa vähemmän ajettuun vaihdettiin suuttimet. Ominaisuuksissa 651 hakkaa kyllä edeltäjänsä. Optimaalista verailua ei kulutukseen saatu tehtyä, mutta uskallan väittää että pienemmällä menee tuo uudempi, ihan selvästi. Käyntiääni on myös sivistyneempi uudemmassa ja vääntää ainakin verrokkiautoon verrattuna alempaa ja tasaisemmin. Itse valitsisin 651 koneisen. Suuttimet on varmaankin suurempaan osaan vaihdeltu takuuseen, ja ainakin aiemmin suuttimiin liittyvät harmit meni Mersun piikkiin ongelmavuosimallien kanssa, vaikkei takuuta enää olisikaan. Jakopäässä ilmeiseti kanssa ollut enemmän murheita tämän uudemman koneen kanssa. Niistä ei enempää tietoa meikäläisellä.
W251 R 320 cdi lang -09

Ex S204 200 cdi (ohjelmoitu) -08
Ex S203 270 cdi -03
Klarion
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Ke 22.04.2015 13:29

Re: W204 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja Klarion »

JTR320 kirjoitti:Itsellä oli 646 koneinen 200 cdi -08 softattuna, ( kone identtinen vastaavaan 220 cdi) ja sukulaismiehellä vastaavasti 651 koneinen 220 cdi -09. Vanhempaa konetta suositellaan ymmärtääkseni kestävyyden takia jonka voi kyllä allekirjoittaa. Omassa ei ollut mitään häikkää, sukulaisen 3 kertaa vähemmän ajettuun vaihdettiin suuttimet. Ominaisuuksissa 651 hakkaa kyllä edeltäjänsä. Optimaalista verailua ei kulutukseen saatu tehtyä, mutta uskallan väittää että pienemmällä menee tuo uudempi, ihan selvästi. Käyntiääni on myös sivistyneempi uudemmassa ja vääntää ainakin verrokkiautoon verrattuna alempaa ja tasaisemmin. Itse valitsisin 651 koneisen. Suuttimet on varmaankin suurempaan osaan vaihdeltu takuuseen, ja ainakin aiemmin suuttimiin liittyvät harmit meni Mersun piikkiin ongelmavuosimallien kanssa, vaikkei takuuta enää olisikaan. Jakopäässä ilmeiseti kanssa ollut enemmän murheita tämän uudemman koneen kanssa. Niistä ei enempää tietoa meikäläisellä.
Jakapää on ilmeisesti tuossa uudemmassa vähän heikompi. Jakopääremontti on myöskin kallis, koska kone täytyy ottaa pois että sille voi jotain tehdä.
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2719
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: W204 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja markoala »

Ketjunvaihto onnistuu yläkautta ilman moottorin irroitusta.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Avatar
Pikku Mersu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 551
Liittynyt: Ti 06.05.2003 09:04
Paikkakunta: Itä-Uusimaa

Re: W204 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja Pikku Mersu »

Mitä kustantaa suurin piirtein nuo suuttimien ja jakopään korjaus?
GLC 300 de -21 & SLK 230 Kompressor aut -00.
ex. w168 170 cdi aut, w245 200 cdi cvt, s204 220 cdi aut, s205 220 d 4matic aut. -16 ja Smart ForTwo aut +muita romuja...
simosami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 914
Liittynyt: Ma 24.02.2014 11:26

Re: W204 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja simosami »

markoala kirjoitti:Ketjunvaihto onnistuu yläkautta ilman moottorin irroitusta.

Onko ongelma sama 200, 220 ja 250 koneissa?
Ymmärsin, että kyse olisi ollut kiristäjästä. Ja nyt asia olisi hoidossa..(651)
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Avatar
Bercedes Menz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 795
Liittynyt: Ti 21.12.2010 18:21
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W204 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja Bercedes Menz »

simosami kirjoitti:
markoala kirjoitti:Ketjunvaihto onnistuu yläkautta ilman moottorin irroitusta.

Onko ongelma sama 200, 220 ja 250 koneissa?
Ymmärsin, että kyse olisi ollut kiristäjästä. Ja nyt asia olisi hoidossa..(651)
Kiristäjässä on se ongelma ja sen Veho hoitaa mukisematta, jos alkaa ketju äännellä. Mittaavat venymän ja tarvittaessa vaihtavat ketjun. OM651-koneeseen on myös takaisinkutsu ketjunkiristäjän tiivisteestä. Mulle (220cdi vm. -10) on vaihdettu noi molemmat eli kiristäjä ja sen jälkeen tiiviste. Mittasivat ketjun ja ei ollut venymää. Suuttimista ei ole tietoa eli onko ne vaihdettu mun autoon, mutta jos alkavat temppuilla niin pitäisi mennä "goodwillin" piikkiin.
Mercedes-Benz W212 250cdi aut. pehmeä Avantgarde -11 (62tkm -->
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Kruisaaja
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ke 17.06.2015 22:07

Re: W204 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja Kruisaaja »

Terve, olen uusi täällä ja kiinnostaisi onko kenelläkään täällä kokemusta w204 mallista c320 koneella vuosina 2007-2008. Onko tämä vuosimallien koneet koodilta om648 ja miten kestäviä nämä ovat, yltääkö om646 tasolle? Entä laatikko, onko 7 vaihteinen samanlainen kuin 5 vaihteinen ajettavuudelta, toimivuudelta ja kestävyydeltä? Olen katsellut alle 150tkm ajettuja.

Paljon kysymyksiä heti alkuun :)
Pajatsomies
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ke 06.04.2005 00:28
Paikkakunta: Turku

Re: W204 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja Pajatsomies »

Tulin ostaneeksi torstaina S204:n, malliksi valikoitui 180 CGI vuosimallia 2010, mittarissa n. 82 000 km. Ostin auton koeajamatta, joten heitin viikonloppuna n. 1000 kilometriä lisää tauluun ja on kyllä äärimmäisen mukava menopeli. Minullakin oli tässä ketjussa monella esiintyneitä ajatuksia varusteista ym. mutta loppujen lopuksi aika varustelematon yksilö valikoitui:

200A LEATHER
202B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - GERMAN
215A LEATHER - BEIGE
220 PARKTRONIC SYSTEM (PTS)
229L GERMANY
255B No code designation available
260B AIRBAGLABEL - GERMAN/ENGLISH
280 LEATHER STEERING WHEEL AND LEATHER GEAR SHIFT KNOB
287 THROUGH-LOADING FEATURE
294 KNEE AIRBAG
297 ELECTRIC ROLLER SUN BLINDS IN REAR DOOR LH AND RH
299 PRESAFE
2U1 RADIATOR SHUTTER
2XXL FEDERAL REPUBLIC OF GERMANY
302B HEAD UNIT LANGUAGE - GERMAN
310 DUAL CUP HOLDER
332B INSTRUMENT CLUSTER/HU LANGUAGE - GERMAN
345 RAIN SENSOR
411 6-SPEED MANUAL TRANS.
442 MULTIFUNCTION STEERING WHEEL (12 BUTTONS)
477 TIRE PRESSURE LOSS WARNER
485 (COMFORT RUNNING GEAR)
497U CUPRITE BROWN - METALLIC PAINT
523 RADIO AUDIO 20
580 AIR CONDITIONER
584 ELECTRIC WINDOW REGULATOR
734 TRIM PIECES - WOOD EUCALYPTUS
801 YOM 10/1
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
890 AUTOMATIC REAR-END DOOR
909 ALTERNATOR MANAGEMENT
910 DYNAMO WITH HIGHER CAPACITY (FFO)
928 EXHAUST GAS CLEANING WITH EURO 5 TECHNOLOGY
955 EQUIPMENT PACKAGE ELEGANCE
967 COC PAPER EURO 5 TECH. W. REGISTRAT .CERT. PART 2
B03 DIRECT START / ECO START/STOP FUNCTION
F204 MODEL SERIES 204
FS COMBI - VEHICLE
GM MANUAL TRANSMISSION
GM04 No code designation available
GMJ6 No code designation available
GPW3 No code designation available
HA REAR AXLE
K11 ADAPTIVE STOP LIGHT FLASHING
K13 STEUERCODE FUER SERVICEINTERVALL 25000 KM
L LEFT-HAND STEERING
M006 POWER OUTPUT VARIANT
M010 EVO/VEHICLE UPGRADE ENGINES
M013 ENGINE REDUCED PERFORMANCE
M18 DISPLACEMENT 1.8 LITER
M271 R4-GASOLINE ENGINE M271
R01 SUMMER TIRES
R79 INVALID
U01 REAR BELT STATUS INDICATION
U12 FLOOR MATS - VELOUR
U37 FOGLAMP
V22 SPEED- + LOADINDEX 91V
VL FRONT AXLE HALF, LEFT
VR FRONT AXLE HALF, RIGHT

Aluksi oli automaatti yhtenä kriteerinä, mutta en antanut manuaalin pelästyttää. Vääntöäkin tuntuu olevan tuossa CGI:ssä sen verran, että aika harvoin tuntuu keppiä tarvitsevan ja toisaalta itsellä 90% käytöstä maantieajoa kutosvaihteella. Vakionopeudensäädin löytyy minulta nilkasta ja navigaattoriakaan ei tule käytettyä, joten tällä nyt sitten mennään. Mainittu väriyhdistelmä nahoilla ja elegancella riitti pitkälle vakuuttamaan.

Auto on ollut Nürnbergissä pankin leasingautona ja käyttö on ollut hieman erilaista, ajotietokoneen mukaan viimeiset 43 000 km on ajettu keskinopeudella 38 km/h. Ei varmaan kovin hyvää tehnyt, mutta ei sitten liene kengittykään minkään teinin toimesta. Huollettu aina samassa paikassa Daimlerilla Nürnbergissä, viimeksi 80 000 km kohdalla. Saksalaisesta ylenpalttisesta tuhlailukulttuurista kertoo se, että eturenkaina on Bridgestonet, joissa pintaa 3 mm ja takana Continentalit, joissa 5 mm. Näillä ajo on hieman levotonta aina välillä, lienee paikallaan tarkistaa ohjauskulmat kun jossain vaiheessa vaihtaa renkaat. Luonnollisesti myös nuo listasta löytyvät velourmatot on pöllitty. Tilasinkin jo uudet alkuperäiset vaivaiseen 177 euroon.

Pari kysymystä tuli mieleen. Taustatöitä tehdessä tulin suhteellisen vakuuttuneeksi, että tässä M271 Evossa ei enää ole jakoketjuongelmia. Toivottavasti kukaan ei pysty ampumaan alas tätä uskomusta? Autotie.fi listaa virtalukko-ongelmat vain vuoteen 2008 asti ja forumeilla suurin osa lukoista on hajonnut nimenomaan noista ihan alkupään autoista. Mitään toivoa, että 2010 virtalukko/rattilukko olisi kestävämpi?

Kiitos kaikille ketjuun kirjoittaneile, omalta osaltanne käänsitte autokuumetta tähän suuntaan. Vaihtoehtoja oli ainakin W210 (esim. joku talliin unohtunut), W211, W245, W246, W203, W414, W415, W639 ja ehkä pari muutakin.
S204 C 180 CGI

Exät:
W169 A 160
W169 A 150
W124 200 D
W123 230 TE
W123 240 D
Avatar
Bercedes Menz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 795
Liittynyt: Ti 21.12.2010 18:21
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W204 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja Bercedes Menz »

Ymmärsinkö oikein, että tuossa ei ole vakionopeudensäädintä? Itse luulin, että sellainen on aina vakiovarusteena. :shock:
Mercedes-Benz W212 250cdi aut. pehmeä Avantgarde -11 (62tkm -->
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: W204 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Bercedes Menz kirjoitti:Ymmärsinkö oikein, että tuossa ei ole vakionopeudensäädintä? Itse luulin, että sellainen on aina vakiovarusteena. :shock:
Automaattivaihteiston yhteydessä vakiona.
simosami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 914
Liittynyt: Ma 24.02.2014 11:26

Re: W204 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja simosami »

Kruisaaja kirjoitti:Terve, olen uusi täällä ja kiinnostaisi onko kenelläkään täällä kokemusta w204 mallista c320 koneella vuosina 2007-2008. Onko tämä vuosimallien koneet koodilta om648 ja miten kestäviä nämä ovat, yltääkö om646 tasolle? Entä laatikko, onko 7 vaihteinen samanlainen kuin 5 vaihteinen ajettavuudelta, toimivuudelta ja kestävyydeltä? Olen katsellut alle 150tkm ajettuja.

Paljon kysymyksiä heti alkuun :)

Moottorikoodit ei ole minulle tuttuja. Mutta 2008 w204 320cdi on tullut tutuksi vajaa 300tkm. Ei ole ollut mitään isoja ongelmia. Muutama anturi ja jokin muu juttu on ollut.
Ymmärtääkseni on luotettavassa maineessa tämä V6. Ei raksuta ja vääntää mahtavasti.
7G loota on jo ilmeisesti 3 sukupolvea. Sen kanssa ei ole enään ongelmia. Ja on minun mielestä ihan eri planeetalta 5v verrattuna.
Erityisesti nappivaihteet ratin takana on kivat. (Amg paketti) Ja vaihtaminen on harkittua, ei mitää "vasta tuuleen pientä sisään" fiilistä. Loota osaa käyttää vääntöä hyödyksi.
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Kruisaaja
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ke 17.06.2015 22:07

Re: W204 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja Kruisaaja »

simosami kirjoitti: Moottorikoodit ei ole minulle tuttuja. Mutta 2008 w204 320cdi on tullut tutuksi vajaa 300tkm. Ei ole ollut mitään isoja ongelmia. Muutama anturi ja jokin muu juttu on ollut.
Ymmärtääkseni on luotettavassa maineessa tämä V6. Ei raksuta ja vääntää mahtavasti.
7G loota on jo ilmeisesti 3 sukupolvea. Sen kanssa ei ole enään ongelmia. Ja on minun mielestä ihan eri planeetalta 5v verrattuna.
Erityisesti nappivaihteet ratin takana on kivat. (Amg paketti) Ja vaihtaminen on harkittua, ei mitää "vasta tuuleen pientä sisään" fiilistä. Loota osaa käyttää vääntöä hyödyksi.
Kiitos!

Mikä keskikulutus sinulla on ollut?
Ottol
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: La 25.04.2015 07:15

Re: W204 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja Ottol »

N!KE26 kirjoitti:Minuanki kiinnostaa tuollainen w204, olen lueskellut c220 koneista ja 646 suositellaan 651 sijaan. Olen ajatellut hankkia vm2007-2009, kumpaa konetta täällä suositellaan, olen katsonut 100-170tkm ajettuja.

vink vink.

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/7360854" onclick="window.open(this.href);return false;


tuu hakkee poies :)
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: W204 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

651 ja 7-g mielummin.
Tähtisade
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: La 11.07.2015 16:11

Re: W204 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja Tähtisade »

Hei, ensimmäinen mersu (facelift W204) harkinnassa, yksi kiikarissa mutta yksi asia hämmentää. Mallia myydään elegancena mutta siinä on tähtimerkki grillissä eikä konepellin päällä, onko tämä lisävaruste jonka voi hankkia myös Elegance-pakettiin vai onko jotain hämminkiä? Käsittääkseni sehän kuuluu Avantgardeen. Muuten näyttäisi vastaavan Elegancea, "puuta" (lienee jäljitelmää) kojelaudassa yms. Auto tuotu Italiasta mutta esim. penkinlämmittimet löytyvät, onko jotain kohtia syytä tutkia tarkemmin näistä etelän hetelmisä? Täydellinen huoltokirja löytyy kyllä.

Kuuluuko automaatin öljynvaihto viralliseen huolto-ohjelmaan, ajettu rapiat 100k ilman vaihtoa mutta olen lukenut täältä että vahva suositus on vaihtaa laatikon öljyt esim. 60k välein vaikka virallisessa ohjelmassa ei ole. Onko järkeä tehdä vaihtoa muualla kuin merkkiliikkeessä, mikä lienee kustannusarvio?
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: W204 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Tähti kuuluu Elegancessa konepellille. Puu on puuta. Italiassa autot ovat halvempia. Eli näkyy ostohinnassa ja jälleenmyynnissä. Eikä houkuta ostajia jostain syystä kuten Saksasta tuodut. Minulla oli sieltä tuotu w211 ja oli hyvä auto, mutta hankala myydä. Automaatin öljyt ehkä 125000 kohdalla kun auto pyytää.
Tähtisade
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: La 11.07.2015 16:11

Re: W204 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja Tähtisade »

tn62634 kirjoitti:Tähti kuuluu Elegancessa konepellille. Puu on puuta. Italiassa autot ovat halvempia. Eli näkyy ostohinnassa ja jälleenmyynnissä. Eikä houkuta ostajia jostain syystä kuten Saksasta tuodut. Minulla oli sieltä tuotu w211 ja oli hyvä auto, mutta hankala myydä. Automaatin öljyt ehkä 125000 kohdalla kun auto pyytää.
Kiitos vastauksesta!

Voitko vielä tarkentaa kuuluuko lootan öljyjen vaihto viralliseen ohjelmaan 125k kohdalla jos auto kerta sitä pyytää?
Unelmavävy
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Ma 27.04.2015 00:16
Paikkakunta: Kouvola

Re: W204 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja Unelmavävy »

Tähtisade kirjoitti:
tn62634 kirjoitti:Tähti kuuluu Elegancessa konepellille. Puu on puuta. Italiassa autot ovat halvempia. Eli näkyy ostohinnassa ja jälleenmyynnissä. Eikä houkuta ostajia jostain syystä kuten Saksasta tuodut. Minulla oli sieltä tuotu w211 ja oli hyvä auto, mutta hankala myydä. Automaatin öljyt ehkä 125000 kohdalla kun auto pyytää.
Kiitos vastauksesta!

Voitko vielä tarkentaa kuuluuko lootan öljyjen vaihto viralliseen ohjelmaan 125k kohdalla jos auto kerta sitä pyytää?
Ei kuulu mutta de facto standardin mukaan ne suositellaan vaihdettavaksi 60 tkm välein.
s204 C200 CDI BE T A Facelift -11
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: W204 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Ei niitä öljyjä sinne laatikkoon uusita kuin mersufoorumilla 60000 välein. :)
D-MB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 257
Liittynyt: La 03.12.2011 19:41

Re: W204 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja D-MB »

Tähtisade kirjoitti:
tn62634 kirjoitti:Tähti kuuluu Elegancessa konepellille. Puu on puuta. Italiassa autot ovat halvempia. Eli näkyy ostohinnassa ja jälleenmyynnissä. Eikä houkuta ostajia jostain syystä kuten Saksasta tuodut. Minulla oli sieltä tuotu w211 ja oli hyvä auto, mutta hankala myydä. Automaatin öljyt ehkä 125000 kohdalla kun auto pyytää.
Kiitos vastauksesta!

Voitko vielä tarkentaa kuuluuko lootan öljyjen vaihto viralliseen ohjelmaan 125k kohdalla jos auto kerta sitä pyytää?
Saksassa ainakin vaihtavat laatikkoöljyt vasta, kun öljyn koostumus muuttuu. Itse pyysin vaihtoa 60t huollossa, mutta jättivät tekemättä kun öljyt olivat kunnossa. 80t kohdalla piti erityisesti korostaa että vaihtavat sekä laatikko että peräöljyt joka tapauksessa. Huoltomiehet selvästi pitivät allekirjoittanutta ihan hulluna ulkomaalaisena. Varmaan ainoa Saksassa oleva E, johon nuokin on vaihdettu alle 100t.
S212 350CDI 2011, Volvo XC60 D4 AWD 2015
simosami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 914
Liittynyt: Ma 24.02.2014 11:26

Re: W204 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja simosami »

Taas tarvitaan ammattilaisten apuja valintaa helpottamaan.
W204 facelift oli vm 2012?
Huomasin, että 250cdi moottorin CO2 arvot ovat kuitenkin pienemmät vasta 2013 mallissa?
Onko kenelläkään kokemusta 250 cdi moottorin äänimaailmasta VM 2011, 2012 ja 2013 välillä, onko moottorin nakutus pienentynyt faceliftin tai moottorin muutoksen yhteydessä?
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Vastaa Viestiin