W204 harkinnassa

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: Su 13.03.2011 11:37
ViestiLähetetty: Ti 13.06.2017 20:56
MacBuggy kirjoitti:
nikopetterii kirjoitti:
-kepa- kirjoitti:
anttiso kirjoitti:
egyptian kirjoitti:Näkeekö EPC varustelistauksesta onko W204 facelift vai ei?

Tuliko start/stop vasta faceliftin yhteydessä?


Saako muuten tuota start/stoppia pois päältä? Kuulostaa saatanalliselta akkuja ja starttia aamupalaksi syövältä tekniikalta.


Saa napista painettua pois päältä, eikä se aktivoidu edes päälle jos esim akun varaus on alhainen. Ja kokonaan poiskin sen taitaa saada ohjelmoitua.


käytin tänään w204:en merkkiliikkeen huollossa niin heidän laitteilla ei onnistunut start/stop toiminnon poisto


Mitä luin jenkkifoorumia, niin taitaa olla aika hankala poistaa tuota käytöstä. Jotain 3rd party kikkuloita myytiin tuon start / stop toiminnon disabloimiseen.
C63 AMG '14


Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 248
Liittynyt: To 17.03.2016 10:25
Paikkakunta: Savo
ViestiLähetetty: Ti 13.06.2017 21:36
Joo no eivät varmasti merkki huollossa sitä toimintoa poista vaikka siihen ehkä pystyisivätkin!? Mutta luulis tuohon keinot olevan...

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: Su 13.03.2011 11:37
ViestiLähetetty: To 15.06.2017 16:28
nikopetterii kirjoitti:Joo no eivät varmasti merkki huollossa sitä toimintoa poista vaikka siihen ehkä pystyisivätkin!? Mutta luulis tuohon keinot olevan...


Kyllä sen pois saa mitä selvitin, mutta on yllättävän työläs ja vaatii vähän virittämistä. Helpointa on, kun sitä ei ole ollenkaan.
C63 AMG '14

Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 9259
Liittynyt: Pe 25.07.2008 20:26
Paikkakunta: Finland Proper
ViestiLähetetty: To 15.06.2017 18:20
Kai niillä kiintoavain huollossa on. Sillähän Start/Stopin saa pysyvästi pois päältä (nappaa vain pikkuakun irti). Omasta mielestä tuo on huono ratkaisu, joskus on ihan hyödyllistä pysäyttää moottori vaikkapa pitkään liikennevalostoppiin. Eikö paras ratkaisu ole se jossa kuskin viimeksi valitsema asento jää muistiin (eikä palaudu automaattisesti päälle joka startissa). Siihen tuskin merkkihuollossa lähtevät vaikka pystyisivätkin.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 248
Liittynyt: To 17.03.2016 10:25
Paikkakunta: Savo
ViestiLähetetty: To 15.06.2017 20:03
DBFI kirjoitti:Kai niillä kiintoavain huollossa on. Sillähän Start/Stopin saa pysyvästi pois päältä (nappaa vain pikkuakun irti). Omasta mielestä tuo on huono ratkaisu, joskus on ihan hyödyllistä pysäyttää moottori vaikkapa pitkään liikennevalostoppiin. Eikö paras ratkaisu ole se jossa kuskin viimeksi valitsema asento jää muistiin (eikä palaudu automaattisesti päälle joka startissa). Siihen tuskin merkkihuollossa lähtevät vaikka pystyisivätkin.


:D Joo on varmaan kiintoavaimia, mutta sanovat ainakin Kuopion Hartikaisella että merkkihuollolla ei ole lupaa tehdä mitään start/stopin pois kytkemiselle. Joo parashan tuo olisi noin kun saisi niin että viimeisin valinta jäisi muistiin..

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: Su 13.03.2011 11:37
ViestiLähetetty: Pe 16.06.2017 06:30
DBFI kirjoitti:Kai niillä kiintoavain huollossa on. Sillähän Start/Stopin saa pysyvästi pois päältä (nappaa vain pikkuakun irti). Omasta mielestä tuo on huono ratkaisu, joskus on ihan hyödyllistä pysäyttää moottori vaikkapa pitkään liikennevalostoppiin. Eikö paras ratkaisu ole se jossa kuskin viimeksi valitsema asento jää muistiin (eikä palaudu automaattisesti päälle joka startissa). Siihen tuskin merkkihuollossa lähtevät vaikka pystyisivätkin.


Ja auto ei varmaan vilkuttele vikakoodeja sen jälkeen jos tuon start/stopin vain ruuvaa irti :) Paras ratkaisuhan olisi tietenkin painike mistä sen voisi sammuttaa ihan tuetulla tavalla.
C63 AMG '14

Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 9259
Liittynyt: Pe 25.07.2008 20:26
Paikkakunta: Finland Proper
ViestiLähetetty: Pe 16.06.2017 07:26
-kepa- kirjoitti:
Ja auto ei varmaan vilkuttele vikakoodeja sen jälkeen jos tuon start/stopin vain ruuvaa irti :) Paras ratkaisuhan olisi tietenkin painike mistä sen voisi sammuttaa ihan tuetulla tavalla.


Oletko kokeillut? Itse en ole mutta isot pojat sanoo että mittaristoon ei tule mitään vikaviestejä, merkkivalo vaan jää keltaiseksi niin kuin se muutoinkin välillä palaa keltaisena omia aikojaan esim. akun ollessa vajaa tai rikki. Eipä tuolla merkitystä kun oli vaan esimerkki siitä miten toiminnon saa kuka tahansa pois.

Ei auennut mitä tarkoitat tuetulla tavalla, tarkoitatko merkkihuollossa tehtynä? Kuten nikopetterikin sanoi, ei huolloilla ole eikä varmasti tule tapaa tai lupaa tehdä tuolle mitään muutoksia.

Olisi muuten mukava kuulla tarkemmin mitä tuohon selvittämääsi "työlääseen ja vähän virittämistä vaativaan ratkaisuun" kuuluu. Oletan että et viittaa aiemmin mainittuun Vladimirin CAN-filtteriin, tarkoitatko ohjainlaitteen versiokoodauksia vediamolla/monacolla?

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Ma 03.04.2017 13:38
ViestiLähetetty: Ke 05.07.2017 18:25
Olis w204 facelift kuume päällä ja alla tiedot yksilöstä (-12 192tkm) , josta olen hieronut kauppaa. Eniten minua kiinnostaa onko tässä nyt jo päivitetyt jakopään osat? Entä onko suurta merkitystä, huoltojen kannalta (kustannukset), että onko autolla rullattu 180 vai 190tkm? Kiitos jo etukäteen jos joku asiasta enemmän tietävä osaa antaa vastauksia :)

Sales designation: C 200 CDI
Order number: 0 1 221 12417
Delivery date: 15 12 2011
Market: AG,Europe
Production order: N
Paint code 1:
775U - BRIGHT SILVER METALLIC CLEAR COAT PAINT
Equipment:
721A - LEATHER COMBINATION - BLACK/ANTHRACITE
Engine no.:
651913 30 922529
Major assembly variant: A 651 010 66 07
Part var. design.:
Text
Transmission:
722996 03 820692 [transmissionType = GA]

Varustelista:

052 - AEJ 11/2
110 - FUEL AMOUNT FOR COLLECTION BY CUSTOMER
1U2 - SNOW GRID
202B - OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - GERMAN
218 - REAR-VIEW CAMERA
228 - AUXILIARY HEATER
229L - GERMANY
22P - TRACK PACKAGE
230 - PARKING GUIDANCE
234 - BLIND SPOT ASSISTANT
240 - LED DAYTIME RUNNING LIGHTS
249 - INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING
255B - MB MOBILO WITH DSB AND GGD
260 - TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
260B - AIRBAGLABEL - GERMAN/ENGLISH
280 - LEATHER STEERING WHEEL AND LEATHER GEAR SHIFT KNOB
287 - THROUGH-LOADING FEATURE
294 - KNEE AIRBAG
299 - PRESAFE
2U1 - RADIATOR SHUTTER
2XXL - FEDERAL REPUBLIC OF GERMANY
302B - HEAD UNIT LANGUAGE - GERMAN
332B - INSTRUMENT CLUSTER/HU LANGUAGE - GERMAN
345 - RAIN SENSOR
386 - MOBILE PRE.-INSTALLATION (MTUS)
414 - ELECTRIC TILT/SLIDE SUNROOF IN GLASS VERSION
427 - AUTOMATIC TRANSMISSION 7-SPEED
440 - TEMPOMAT (CRUISE CONTROL)
442 - MULTIFUNCTION STEERING WHEEL (12 BUTTONS)
44R - 17" LT ALLOY WHEEL 5 DOUBLE-SPOKE DES. ALL-ROUND
474 - DIESEL PARTICULATE FILTER
476 - AUTOMATIC LANE RECOGNITION
477 - TIRE PRESSURE LOSS WARNER
4U4 - RADIATOR GRILLE WITH CENTER STAR
500 - OUTSIDE REAR VIEW MIRROR LH AND RH FOLDING
513 - TRAFFIC SIGN RECOGNITION
518 - UNIVERSAL COMMUNICATIONS INTERFACE (UCI)
527 - COMAND DVD APS WITH NAVIGATION
551 - ANTI-THEFT/ANTI-BREAK-IN WARNING SYSTEM
580 - AIR CONDITIONER
584 - ELECTRIC WINDOW REGULATOR
58U - ROOF INTERIOR TRIM GRAY FABRIC
600 - HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
608 - AUTOMATIC HIGH BEAM SWITCH (IHC)
622 - HEADLAMP WITH ILS, RIGHT-HAND TRAFFIC
677 - AVANTGARDE/STANDARD SUSPENSION
720A - LEATHER COMBINATION
721A - LEATHER COMBINATION - BLACK/ANTHRACITE
736 - TRIM PIECES - WOOD ASH BLACK
775U - BRIGHT SILVER METALLIC CLEAR COAT PAINT
802 -
810 - SOUND SYSTEM
81P - COMAND WITH NAVIGATION UPDATE
840 - DARK TINTED GLASS
873 - SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
882 - INTERIOR SAFEGUARD
890 - AUTOMATIC REAR-END DOOR
909 - ALTERNATOR MANAGEMENT
916 - FUEL TANK WITH INCREASED CONTENT
928 - EXHAUST GAS CLEANING WITH EURO 5 TECHNOLOGY
954 - EQUIPMENT PACKAGE FOR AVANTGARDE VEHICLES
967 - COC PAPER EURO 5 TECH. W. REGISTRAT .CERT. PART 2
A20 - DIRECT START
A62 - FE TORQUE CONVERTER HOUSING 19
A66 - FE CONVERTER 19 MM
A86 - T VALVE BODY ASSEMBLY WITH VGS 3
A89 - REDUCED-FRICTION
B03 - DIRECT START / ECO START/STOP FUNCTION
B09 - REFRIGERANT COMPRESSOR WITH MAGNETIC COUPLING
B24 - REMOTE CONTROL FOR AUXILIARY HEATER
F204 - MODEL SERIES 204
FS - COMBI - VEHICLE
G996 - TRANSMISSION CODE VERSION 96
GA - AUTOMATIC TRANSMISSION
HA - REAR AXLE
J82 - FULL-LOAD VENTILATION OM668
K11 - ADAPTIVE STOP LIGHT FLASHING
K13 - STEUERCODE FUER SERVICEINTERVALL 25000 KM
L - LEFT-HAND STEERING
M013 - ENGINE REDUCED PERFORMANCE
M22 - DISPLACEMENT 2.2 LITER
M651 - R4-DIESEL ENGINE M651
NB6 - CONTROL CODE BREMEN PLANT
NO2 - CONTROL CODE BREMEN PLANT
P01 - VEHICLE FLEET PACKAGE "PLUS"
P47 - AUTOMATIC PACKAGE
P49 - MIRRORS PACKAGE
P54 - THEFT PROTECTION PACKAGE
R01 - SUMMER TIRES
U01 - REAR BELT STATUS INDICATION
U41 - FUEL - WATER SEPARATOR AND LUBRICATION PACKAGE
U72 - DVD PLAYER WITH REGIONAL CODE 2, EUROPE, JAPAN
V50 - SPEED + LOAD INDEX 91W
VL - FRONT AXLE HALF, LEFT
VR - FRONT AXLE HALF, RIGHT
775U - BRIGHT SILVER METALLIC CLEAR COAT PAINT
721A - LEATHER COMBINATION - BLACK/ANTHRACITE
M651 - R4-DIESEL ENGINE M651

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 248
Liittynyt: To 17.03.2016 10:25
Paikkakunta: Savo
ViestiLähetetty: Ke 05.07.2017 19:03
Just tänään kävin omaa w204 vm.2013 huollattamassa paikallisella mersu marmorilla ja kysyin juurikin tästä jakoketju hommasta, niin sanoi että om651 pahimmat ongelmat jakopään kanssa olivat alkupäähän 2011 valmistetuissa om651:ssä, sen jälkeisissä ei enää ongelmia ole ollut niinkään ja sanoi että kyllä on jo heilläkin aikaa kun viimeksi on tarvinnut ketjuja vaihdella kyseiseen koneeseen. Sanoi että hyvä "mittari" ketjun venymään on kylmäkäynnityksen jälkeinen ääni, jos sellaisia ääniä ei kuulu voi olla aika huoletta ja venymän voi tarkistuttaa jos ääntä alkaa kuulumaan tai vaikka jo aiemminkin jos näin haluaa, mutta sanoi että käytännössä aika huoletta voi olla jos kylmäkäynnistyksissä ei ääniä kuulu jne.. Ja sanoi että en edes muista hintaakaa tarkkaan ulkoa jos haluaa ketjun vaihdattaa kiristimineen yms, mutta heitti että sinne lähemmäs tonnia mennään ja konetta ei tarvitse ottaa pois vaan onnistuu helpomminkin...

Eipä kummemmin väliä onko auto 180tkm vai 190tkm ajettu, tärkeintä on että pyydät täydellisen sähköisen huoltohistorian nähtäväksi ja katsot sen läpi jonkun puoluettoman ihmisen toimesta joka tietää miten se pitäisi olla huollettu, autoliikkeiden myyjien höpinät voi unohtaa... Jos ei myyjältä saa kunnolista huoltokirjaa niin kävelet vaikka marmorille auton runkonumeron kanssa ja sanot että voitasko katsoa tälläisen auton huoltohistoria kunnolla läpi että kannattaako tuota mennä ostamaan, auttavat varmasti mielellään. Näin itsekkin tein aika monen yksilön kohdalla kun myyjällä ei ollut näyttää sähköistä huoltokirjaa, sanoi vain että on se kunnossa että pitäs kysyä mersuhuollosta, mutta on se kunnossa ja ei vain aina ollut kun selvittelin...

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: Su 27.02.2011 20:50
Paikkakunta: Espoo
ViestiLähetetty: To 06.07.2017 08:31
nikopetterii kirjoitti:Just tänään kävin omaa w204 vm.2013 huollattamassa paikallisella mersu marmorilla ja kysyin juurikin tästä jakoketju hommasta, niin sanoi että om651 pahimmat ongelmat jakopään kanssa olivat alkupäähän 2011 valmistetuissa om651:ssä, sen jälkeisissä ei enää ongelmia ole ollut niinkään ja sanoi että kyllä on jo heilläkin aikaa kun viimeksi on tarvinnut ketjuja vaihdella kyseiseen koneeseen. Sanoi että hyvä "mittari" ketjun venymään on kylmäkäynnityksen jälkeinen ääni, jos sellaisia ääniä ei kuulu voi olla aika huoletta ja venymän voi tarkistuttaa jos ääntä alkaa kuulumaan tai vaikka jo aiemminkin jos näin haluaa, mutta sanoi että käytännössä aika huoletta voi olla jos kylmäkäynnistyksissä ei ääniä kuulu jne.. Ja sanoi että en edes muista hintaakaa tarkkaan ulkoa jos haluaa ketjun vaihdattaa kiristimineen yms, mutta heitti että sinne lähemmäs tonnia mennään ja konetta ei tarvitse ottaa pois vaan onnistuu helpomminkin...

Eipä kummemmin väliä onko auto 180tkm vai 190tkm ajettu, tärkeintä on että pyydät täydellisen sähköisen huoltohistorian nähtäväksi ja katsot sen läpi jonkun puoluettoman ihmisen toimesta joka tietää miten se pitäisi olla huollettu, autoliikkeiden myyjien höpinät voi unohtaa... Jos ei myyjältä saa kunnolista huoltokirjaa niin kävelet vaikka marmorille auton runkonumeron kanssa ja sanot että voitasko katsoa tälläisen auton huoltohistoria kunnolla läpi että kannattaako tuota mennä ostamaan, auttavat varmasti mielellään. Näin itsekkin tein aika monen yksilön kohdalla kun myyjällä ei ollut näyttää sähköistä huoltokirjaa, sanoi vain että on se kunnossa että pitäs kysyä mersuhuollosta, mutta on se kunnossa ja ei vain aina ollut kun selvittelin...


Mulle merkkiliike (ei Mersun) kävi hakemassa sähköisen huoltohistorian toisesta (Mersun omasta) liikkeestä etukäteen, tämä helpotti ostopäätöstä kummasti, varsinkin kun huoltohistoria oli täydellinen. Siinähän on vielä omat ruutunsa sille onko huollot tehty huolto-ohjelman mukaan, myös lisätöille on oma ruutunsa. Toki tehtyjä toimenpiteitä voi verrata huoltovihkossa kuvattuun huolto-ohjelmaan, mutta se on vähän työläämpi homma jos ei muista kaikkien toimenpiteiden frekvenssiä ulkoa.

Olen oman autoni ajanut nyt 180tkm -> 190tkm, eikä se huollon osalta näy muuten kuin että se lähestyy päivä päivältä... Auto oli huollettu 179tkm:ssä, tarkoitus on ajella kilometrejä säästelemättä, koska huolto on joka tapauksessa loppusyksystä ja huoltoväli kilometreissä on se 25tkm. Eli huollon osalta sanoisin etteivät kokonaiskilometrit merkitse mitään, vaan se milloin auto on viimeksi huollettu ja mitä toimenpiteitä seuraavassa huollossa on tulossa. Itsellä on edessä seuraavaksi isompi B-huolto, mutta lisätöitä ei juurikaan pitäisi olla, ellei sitten jotain kulutusosia mene vaihtoon.
C 200 CDI T A 2013

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Ma 03.04.2017 13:38
ViestiLähetetty: To 06.07.2017 13:24
Kiitos paljon selventävistä vastauksista!

Kai tuon 200:n sitten uskaltaa ottaa, kun on varusteetkin kohdillaan. Ja saahan sen kulkupuolen hiukan paremmaksi tietysti :roll:

Tähän asti olen ajellut w211 OM642 (ohjelmoitu), joten saa laittaa yhteystietoja vaikka privana, missä tuon saisi "tuikutettua" Länsi-Suomen alueella :angel:

Edit. Ja lopulta monen mutkan kautta alle tuleekin uudempi, 2014, 250 cdi mallinen cee farkku. Oli sen verran hyvässä iskussa ja muutenkin palikat kohdallaan, että se oli kerrasta menoa :)

Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ma 24.04.2017 19:09
ViestiLähetetty: Ma 21.08.2017 18:43
Iltaa! Jonku verra jo luinki tätä ketjua kun alkoi toi w204 220cdi kiinnostaa. Noissa ei ilmeisemmin mitään isompia (tyyppi)vikoja pitäisi olla olemassa, tarkotus katella jotain 07-09 autoa. Omaan budjettiin menee enemmänki noi n. 300tkm ajetut, onko järkeä ostaa enää noilla kilometreillä ja mitä juttuja pitäs ton verran ajetusta katella tarkemmin?

En oo vielä tolla 220cdillä kerenny ajamaan mutta suorituskyky lienee vähintäänki sama kuin CLK w209 270cdissä? Ja mikäli innostuu niin saako tosta 220cdistä vielä ohjelmoitua minkä verra tehoja irti järkevästi?
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 878
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:26
Paikkakunta: Helsinki
ViestiLähetetty: Ma 21.08.2017 20:32
Mitä kaikkea kuuluu W204 A-huoltoon :?: Olisi kiva tietää mitä muutakin kuuluu kuin pelkkä Moottoriöljy ja öljynsuodatin. Tänään nimittäin tuli mittarinäyttöön ilmoitus että tee A-huolto viimeistään 30 päivän päästä :!:
Nyk; S204 200 Kompressor A 2008 ja Mercedes Benz W123 230E A 1982

Ex Mercedes Benz w115 220 D (mr)
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 243
Liittynyt: Ke 12.05.2010 21:45
Paikkakunta: Espoo
ViestiLähetetty: Ti 22.08.2017 08:48
Pontus kirjoitti:Mitä kaikkea kuuluu W204 A-huoltoon :?: Olisi kiva tietää mitä muutakin kuuluu kuin pelkkä Moottoriöljy ja öljynsuodatin. Tänään nimittäin tuli mittarinäyttöön ilmoitus että tee A-huolto viimeistään 30 päivän päästä :!:

A-huoltoon kuuluu silmämääräisiä tarkastuksia valot, pyyhkijät, rengaspaineet, jarrut. Pissapojan nesteet ja olikohan jotain muuta? Alustan tarkastus ei kuulu. Mahdolliset muut lisätyöt riippuu siitä, mitä Assyst käskee tekemään, korjaamokoodin saa ajotietokoneen "salavalikosta".

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 79
Liittynyt: Ma 21.08.2017 18:58
ViestiLähetetty: La 26.08.2017 14:58
Morjesta, tuli hankittua w204 c180 om651 koneella, onko muut omistajat huomanneet ilmiötä että täysin kylmällä koneella pelkästään tyhjäkäynnillä kone vähän ns.heilahtelee/humppaa. Tuntuu ihan persuksissa asti. Kierrosluku mittarissa ei juuri heijaaminen näy.

Entä oletteko missä vaiheessa jakoketjuun kolskeita vaihdelleet? Itsellä vm.2012 ja ajettu 190tkm. Kylmänä käynnistäessä rallattaa sekunnin/kolme.

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ti 15.02.2011 13:08
ViestiLähetetty: Su 27.08.2017 19:05
Tyhjäkäynnin yskiminen kylmänä johtuu todennäköisimmin polttoaineen määränsäätimestä. Ketjun kiristin on mulle vaihdettu 240tkm kohdalla satunnaisen aamurallatuksen takia. Oireet loppuivat siihen, nyt menty 324tkm eikä ääntele.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 79
Liittynyt: Ma 21.08.2017 18:58
ViestiLähetetty: Ma 28.08.2017 10:06
carbon kirjoitti:Tyhjäkäynnin yskiminen kylmänä johtuu todennäköisimmin polttoaineen määränsäätimestä. Ketjun kiristin on mulle vaihdettu 240tkm kohdalla satunnaisen aamurallatuksen takia. Oireet loppuivat siihen, nyt menty 324tkm eikä ääntele.
mahtaakohan tuo olla miten "vaarallista" jos tuo käynnistyksessä vähän rallattaa, sain ajan vasta 2vko:n päähän, niin katsoovat silloin tuota jakopäätä.

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ti 15.02.2011 13:08
ViestiLähetetty: Ma 28.08.2017 14:11
Tuskin tuo siitä miksikään menee kahdessa viikossa, jos nyt ei aivan korvia raastavaa rutinaa kuulu. Melkein kannattaa ensin kokeilla vain sitä ketjunkiristimen vaihtoa, se on helppo homma eikä maksa paljon. Mulla ainakin korjautui tuo aamuääntely pelkällä kiristimellä, tosin se ei joka aamu rouskuttanutkaan, vaan silloin kun se oli kuumana sammutettu ja sen jälkeen yön yli seissyt. Ketjussa ei ollut mainittavaa venymää tuolloin 240tkm ajettuna.
BTW, se polttoaineen määränsäädinkään ei osana ollut hirmuisen kallis, mutta siinä menee merkkiliikkeelläkin likemmäs pari tuntia aikaa sen vaihtamiseen, koska se on vähän ahtaassa paikassa ja osaa pitää purkaa jonkin verran edestä pois.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 79
Liittynyt: Ma 21.08.2017 18:58
ViestiLähetetty: Ma 28.08.2017 15:12
carbon kirjoitti:Tuskin tuo siitä miksikään menee kahdessa viikossa, jos nyt ei aivan korvia raastavaa rutinaa kuulu. Melkein kannattaa ensin kokeilla vain sitä ketjunkiristimen vaihtoa, se on helppo homma eikä maksa paljon. Mulla ainakin korjautui tuo aamuääntely pelkällä kiristimellä, tosin se ei joka aamu rouskuttanutkaan, vaan silloin kun se oli kuumana sammutettu ja sen jälkeen yön yli seissyt. Ketjussa ei ollut mainittavaa venymää tuolloin 240tkm ajettuna.
BTW, se polttoaineen määränsäädinkään ei osana ollut hirmuisen kallis, mutta siinä menee merkkiliikkeelläkin likemmäs pari tuntia aikaa sen vaihtamiseen, koska se on vähän ahtaassa paikassa ja osaa pitää purkaa jonkin verran edestä pois.

Jees, autolla on vuoden fraguksen takuu ja siihen olisi tarkoitus laittaa tuo jakopää remontti ja alipainepumppu (tyhjäkäynnillä jarrua polkiessa pitää pahaa ääntä) mites vesipumpum vaihto ja moniurahihnan, niitä ei ole huoltokirjan mukaan ikinä vaihdettu niin olisiko ne fiksua vaihdattaa samalla? Ei ilmeisesti kovin iso homma olisi? Mitäs muuta? Mielellään laittaisi vähän euroja kun entisestä autosta meni 2xkonetta 70tkm sisään paskaksi. Tosin ei johtunut huonosta huollosta.

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ti 15.02.2011 13:08
ViestiLähetetty: Ti 29.08.2017 11:10
Vesipumppu on näissä 651:ssä kulutustavaraa. Ainakin minun autossa alkoi vuotamaan 200tkm jälkeen aika runsaasti. Jos päätät sen vaihtaa, niin laita koko pumppuyksikkö uusiksi. Siihen saa myös pelkän pumppuosan, mutta minulla se alkoi vuotamaan uudestaan 25tkm päästä, sitten vaihdettiin koko yksikkö runkoineen ja on pitänyt nesteet sisällään.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 79
Liittynyt: Ma 21.08.2017 18:58
ViestiLähetetty: Ti 29.08.2017 12:12
carbon kirjoitti:Vesipumppu on näissä 651:ssä kulutustavaraa. Ainakin minun autossa alkoi vuotamaan 200tkm jälkeen aika runsaasti. Jos päätät sen vaihtaa, niin laita koko pumppuyksikkö uusiksi. Siihen saa myös pelkän pumppuosan, mutta minulla se alkoi vuotamaan uudestaan 25tkm päästä, sitten vaihdettiin koko yksikkö runkoineen ja on pitänyt nesteet sisällään.

Täytyyy siis sekin laittaa hankinta listalle!
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2306
Liittynyt: Ke 04.08.2010 00:36
ViestiLähetetty: Ti 29.08.2017 12:54
rozzo kirjoitti:
carbon kirjoitti:Tuskin tuo siitä miksikään menee kahdessa viikossa, jos nyt ei aivan korvia raastavaa rutinaa kuulu. Melkein kannattaa ensin kokeilla vain sitä ketjunkiristimen vaihtoa, se on helppo homma eikä maksa paljon. Mulla ainakin korjautui tuo aamuääntely pelkällä kiristimellä, tosin se ei joka aamu rouskuttanutkaan, vaan silloin kun se oli kuumana sammutettu ja sen jälkeen yön yli seissyt. Ketjussa ei ollut mainittavaa venymää tuolloin 240tkm ajettuna.
BTW, se polttoaineen määränsäädinkään ei osana ollut hirmuisen kallis, mutta siinä menee merkkiliikkeelläkin likemmäs pari tuntia aikaa sen vaihtamiseen, koska se on vähän ahtaassa paikassa ja osaa pitää purkaa jonkin verran edestä pois.

Jees, autolla on vuoden fraguksen takuu ja siihen olisi tarkoitus laittaa tuo jakopää remontti ja alipainepumppu (tyhjäkäynnillä jarrua polkiessa pitää pahaa ääntä) mites vesipumpum vaihto ja moniurahihnan, niitä ei ole huoltokirjan mukaan ikinä vaihdettu niin olisiko ne fiksua vaihdattaa samalla? Ei ilmeisesti kovin iso homma olisi? Mitäs muuta? Mielellään laittaisi vähän euroja kun entisestä autosta meni 2xkonetta 70tkm sisään paskaksi. Tosin ei johtunut huonosta huollosta.

Onko tämä autoliikkeenottama takuu vai joku lisämaksullinen? (https://fragus.fi/) Tuolta nyt ei oikein selviä mitään, mutta ihmetyttää jos kaikki kuluvat osat menee takuuseen 200 tkm ajetusta autosta. Toisaalta maksaahan ne autot liikkeessä ylimääräistä muutenkin, mutta ei tartte sitten ihmetellä autojen hintoja suomessa (liikkeissä).
W163 ML 430 -00 (M113+722.6) (Talviauto)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) (Kesäauto)
+ Invataksi

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 79
Liittynyt: Ma 21.08.2017 18:58
ViestiLähetetty: Ti 29.08.2017 14:17
noroljan kirjoitti:
rozzo kirjoitti:
carbon kirjoitti:Tuskin tuo siitä miksikään menee kahdessa viikossa, jos nyt ei aivan korvia raastavaa rutinaa kuulu. Melkein kannattaa ensin kokeilla vain sitä ketjunkiristimen vaihtoa, se on helppo homma eikä maksa paljon. Mulla ainakin korjautui tuo aamuääntely pelkällä kiristimellä, tosin se ei joka aamu rouskuttanutkaan, vaan silloin kun se oli kuumana sammutettu ja sen jälkeen yön yli seissyt. Ketjussa ei ollut mainittavaa venymää tuolloin 240tkm ajettuna.
BTW, se polttoaineen määränsäädinkään ei osana ollut hirmuisen kallis, mutta siinä menee merkkiliikkeelläkin likemmäs pari tuntia aikaa sen vaihtamiseen, koska se on vähän ahtaassa paikassa ja osaa pitää purkaa jonkin verran edestä pois.

Jees, autolla on vuoden fraguksen takuu ja siihen olisi tarkoitus laittaa tuo jakopää remontti ja alipainepumppu (tyhjäkäynnillä jarrua polkiessa pitää pahaa ääntä) mites vesipumpum vaihto ja moniurahihnan, niitä ei ole huoltokirjan mukaan ikinä vaihdettu niin olisiko ne fiksua vaihdattaa samalla? Ei ilmeisesti kovin iso homma olisi? Mitäs muuta? Mielellään laittaisi vähän euroja kun entisestä autosta meni 2xkonetta 70tkm sisään paskaksi. Tosin ei johtunut huonosta huollosta.

Onko tämä autoliikkeenottama takuu vai joku lisämaksullinen? (https://fragus.fi/) Tuolta nyt ei oikein selviä mitään, mutta ihmetyttää jos kaikki kuluvat osat menee takuuseen 200 tkm ajetusta autosta. Toisaalta maksaahan ne autot liikkeessä
ylimääräistä muutenkin, mutta ei tartte sitten ihmetellä autojen hintoja suomessa (liikkeissä).
Lisämaksullinen

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: Su 13.03.2011 11:37
ViestiLähetetty: To 31.08.2017 17:38
Onko W204 pre-facelift ja facelift AMG -sport mallien välillä jotain eroja alustassa tms? Olen molempia ajanut ja jostain syystä pre-facelift tuntuu ajossa paremmalta ohjauksen puolesta ja on muutenkin miellyttävämmän oloinen (diesel -moottorin ruksutus ei kuulu sisälle niin kovaa) Tosin tuo facelift oli 4matic, mutta ei kai tuo neliveto voi niin paljon ajettavuutta huonontaa?
C63 AMG '14

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 248
Liittynyt: To 17.03.2016 10:25
Paikkakunta: Savo
ViestiLähetetty: To 31.08.2017 18:34
Jos tuo pre facelift on ilman amg pakettia ja facelift amg paketilla niin amg paketillinen alusta on matalempi ja jäykempi, samoin amg paketillisessa on parametri ohjaus, olikohan siinä pre faceliftissä sitä parametri ohjausta? En saanut täyttä varmuutta kysymyksestäsi oliko amg paketti molemmissa vai pelkästään faceliftissä... Eri kokoiset, eri merkkiset ja eri paineiset renkaat vaikuttaa kanssa asiaan ja toki vaikka olisi kaksi samanlaista autoa niin pieniä eroja varmasti on tuntumassa ja tuo nelivetokin huonontaa jonkun verran ajotuntumaa pitävillä alustoilla, se on eri asia sit kenen mielestä se on mitätön ero ja jonkun toisen mielestä ero voi tuntua isoltakin ja mihinkä tottuu niin se yleensä alkaa tuntua paremmalta...

Sitten tuo moottorin äänen kuuluminen sisälle on sellane juttu että täysin samanikäisissä täysin samoilla varusteilla ja samoilla kilsoilla olevissa on eroja moottorin äänekkyydessä, en tiedä mistä johtuu... Joskus äänekkyyttä lisää konehuoneessa olevat osat jotka rämisee ja näin lisää moottorin äänekkyyttä, ainakin faceliftissä om651 joku ilman otto putki alkaa olemaan aika löysällä jo alle 100tkm ajetuissa nii se rämisee aika lailla ja tästä huollossa mainitsin niin sanoivat että joo tämä on ihan tyypillinen juttu näissä ja muutamia ruuveja lisäilivät kiinnitys kohtiin niin loppu räminät ja varsinkin pysähdyksissä ja pienissä vauhdeissä "konehuoneen äänet" pieneni sisälle, kovemmissa vauhdeissa moottorin äänet nyt häviää jo aikalailla rengasäänien mukaan...
Viimeksi muokannut nikopetterii päivämäärä To 31.08.2017 18:46, muokattu yhteensä 1 kerran

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: Su 13.03.2011 11:37
ViestiLähetetty: To 31.08.2017 18:45
nikopetterii kirjoitti:Jos tuo pre facelift on ilman amg pakettia ja facelift amg paketilla niin amg paketillinen alusta on matalempi ja jäykempi, samoin amg paketillisessa on parametri ohjaus, olikohan sitä siinä pre faceliftissä sitä parametri ohjausta? Eri kokoiset, eri merkkiset ja eri paineiset renkaat vaikuttaa kanssa asiaan ja toki vaikka olisi kaksi samanlaista autoa niin pieniä eroja varmasti on tuntumassa ja tuo nelivetokin huonontaa jonkun verran ajotuntumaa pitävillä alustoilla, se on eri asia sit kenen mielestä se on mitätön ero ja jonkun toisen mielestä ero voi tuntua isoltakin ja mihinkä tottuu niin se yleensä alkaa tuntua paremmalta...


Molemmat oli siis AMG -paketilla ja parametriohjauksella. Prefaceliftin ohjaus on tarkempi, pehmeämpi ja auto vain tuntuu ajossa mukavammalta. Voi tietysti olla, että sen eron tekee renkaat ja tuo nelimatikki.
C63 AMG '14

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 248
Liittynyt: To 17.03.2016 10:25
Paikkakunta: Savo
ViestiLähetetty: To 31.08.2017 18:50
Pelkät renkaatkin vaikuttaa yllättävän paljon ja kyllä se 4matic vaikuttaa asiaan. Lisäsin tuohon edelliseen kirjoitukseeni vielä asiaa tuosta konehuoneen äänekkyydestä "asiaa"..

Kannattaa käydä kokeilemassa useita yksilöitä, jos mahdollista ennenku tekee ostopäätöksiä ja faceliftiäkin kannattanee kokeilla ilman 4maticia...

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 79
Liittynyt: Ma 21.08.2017 18:58
ViestiLähetetty: Ke 06.09.2017 16:32
tämmöstä tarjosivat paikallisesta huollosta jakoketju kiristimeksi 6510500800 Onkohan uusin versio? Mistä sen ylipäätänsä tietää?
Avatar
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Su 03.09.2017 12:20
Paikkakunta: Jyväskylä
ViestiLähetetty: Ke 06.09.2017 20:10
Tulipa nähtyä Laukaan AH-autokaupan edessä C-mersu,2010, 180 CGI. Navi ja Comand oli mutta hirveästi oli hintaa. 20.990€ maksaisi. :shock:
-93 W124 200E

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 79
Liittynyt: Ma 21.08.2017 18:58
ViestiLähetetty: To 14.09.2017 11:29
Mistä olette tilailleet parkkitutkan antureita autoonne? tai lähinnä että mistä sen oikean osaa tilata irroittamatta vanhaa anturia, taitaa olla noitakin monenlaisia.. Ostin auton muutama viikko sitten ja anturin vaihto piti mennä myyjäliikkeen piikkiin, teki kuitenkin konkurssin tuona aikana ja jouduin itse maksu mieheksi. Paikallisella mersu huollolla anturi + vaihto on 400€, mielestäni kohtuu kova hinta, joten jatkossa noita voisi itse hommailla.
EdellinenSeuraava

Paluu Muuta Mersuasiaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa







AUTOIHINvaraOSAT.fi

kl-varaosat.fi

mbosa.fi

https://Www.AutoDoc.fi

www.merteil.fi