Mersu jaappanista
Mersu jaappanista
Moro, tällänen valmistenumero olis WDB2153731A022199, mistähän sen mahtais tietää onko auton lasit e-hyväksytyt vai ei?? Hyvä tilata auto ja huomata suomessa että lasista puuttuu tuo kuuluisa e..
Re: Mersu jaappanista
Eikös ne sen verran halpoja on, että kannattaako sitä autoa hylätä 200e lasin takia
W211
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Re: Mersu jaappanista
E-merkintä pitää olla kaikissa laseissa, ei pelkästään tuulilasissa. Sivu ja takalasit ovat monesti kalliimpia pienempien valmistusmäärien takia. E-merkintä pitää löytyä myös kaikista valoista ja turvavöistä, turvavöissä usein on, ei kuitenkaan aina. Japanin autoissa ajovalot menevät aina vaihtoon käänteisen valokuvion takia. Kannattaa oikeasti selvittää löytyykö E-hyväksynnät, voi käydä kalliiksi.
Re: Mersu jaappanista
Mersujen laseissa on japanissa E-merkit, kaikissa laseissa. (jos ei museovehkeistä puhuta)
Re: Mersu jaappanista
Selvittelin itselleni vähän aikaa sitten japanin mersun tuonti asiaa ja minulle kyllä näin hieman kyseenlaiseksi sen kannattavuus Saksan tuontiin verrattuna . Lisäksi jos kyse on uudemasta (2000-) niin dokumetteja tarvitaan taas lisää. Siis dokumentti siitä että auto täyttää kaikki EU-normit.
Kun lasket ostohinnan lisäksi välittjän palkkio , merirahti, käsittelymaksut, arvonlisävero , tulli ensin ja sitten vasta lisäksi autovero sekä katsastus niin äkkiseltään saat auton samaan hintaan Saksasta. Lisäksi pääset tutkimaan auton itse eikä niin kuin Japanista että ostat auton huutokaupasta välittäjän avulla ilman että olet itse nähnyt autoa.
Mutta voin tietysti olla väärässäkin . Itse katselin SLK ja CLK sekä SL -malleja.
Kun lasket ostohinnan lisäksi välittjän palkkio , merirahti, käsittelymaksut, arvonlisävero , tulli ensin ja sitten vasta lisäksi autovero sekä katsastus niin äkkiseltään saat auton samaan hintaan Saksasta. Lisäksi pääset tutkimaan auton itse eikä niin kuin Japanista että ostat auton huutokaupasta välittäjän avulla ilman että olet itse nähnyt autoa.
Mutta voin tietysti olla väärässäkin . Itse katselin SLK ja CLK sekä SL -malleja.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: Mersu jaappanista
Ei siinä japanintuonnissa olekaan halvasta hinnasta kyse, vaan siitä, että saman hintainen auto on japanilaisena potentiaalisesti parempikuntoinen ja vähemmän ajettu, suorastaan uutta vastaava.
1989 560 SEC
1981 380 SL
1985 190 E 2.0
2007 Corvette
1981 380 SL
1985 190 E 2.0
2007 Corvette
Re: Mersu jaappanista
Ja näitä Japanin tuonteja löytyy ihan tuolta Virostakin, joten kauas ei tartte lähteä kattomaan paikan päälle.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Re: Mersu jaappanista
Kyllä katselin minäkin näitä vähän ajettuna ja näiden pohjalta tein vertailua.
Tuo Viro ei oikein auton hakusuuntana nappaa minua. Toisaalta vaikka Japanin tuonnin olisin saanut Viron rekisteriin ja
sitä ei välttämättä saa sen helpommin Suomen rekisteriin .
Tuo Viro ei oikein auton hakusuuntana nappaa minua. Toisaalta vaikka Japanin tuonnin olisin saanut Viron rekisteriin ja
sitä ei välttämättä saa sen helpommin Suomen rekisteriin .
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: Mersu jaappanista
Jos etsii täysin ruosteettomia alle 100 tkm ajettuja yli 15 vuotta
vanhoja Mersuja, niin Japani on hyvä paikka etsiä. 2001 tai uudempi
auto on parempi hakea Saksasta.
Paperien ja sopivuuksien kanssa ei 12-30 vuotta vanhoissa Mersuissa
tule juurikaan ongelmia. Joissain tapauksissa ei tarvitse muuttaa tai
todistaa mitään, ei edes valoja. Tosin E-hyväksyntä pitäisi olla myös
renkaissa, näin tuskin on.
Esim. W140 bensamoottorilla on hyvä ja halpa Japanissa.
Sikaa säkissä kuitenkin huutokaupassa ostetaan ja pettymyksiäkin voi tulla.
Ihan halpoja autoja ei kannata tuoda, kun tulli ja alv nostaa hintaa.
Kymppitonni on sopiva panos.
vanhoja Mersuja, niin Japani on hyvä paikka etsiä. 2001 tai uudempi
auto on parempi hakea Saksasta.
Paperien ja sopivuuksien kanssa ei 12-30 vuotta vanhoissa Mersuissa
tule juurikaan ongelmia. Joissain tapauksissa ei tarvitse muuttaa tai
todistaa mitään, ei edes valoja. Tosin E-hyväksyntä pitäisi olla myös
renkaissa, näin tuskin on.
Esim. W140 bensamoottorilla on hyvä ja halpa Japanissa.
Sikaa säkissä kuitenkin huutokaupassa ostetaan ja pettymyksiäkin voi tulla.
Ihan halpoja autoja ei kannata tuoda, kun tulli ja alv nostaa hintaa.
Kymppitonni on sopiva panos.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: Mersu jaappanista
Pystykö laittaan linkkiä muutamaan vaihtoehtoon sekä myös laskelmaa kokonaishinnan muodostumisesta ?
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: Mersu jaappanista
Eikö näissä ole ratti väärällä puolella?
Re: Mersu jaappanista
Kunto tuntuis olevan parempi noissa Japanian vehkeissä mut silti käyttötunteja voi olla reilummin ku tuplaten veivatuissa joten ei tuokaan ihan yksiselitteinen juttu ole
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Re: Mersu jaappanista
Nyt myynnissä S600L 1994 67 tkm, kuntoluokka 4.5 eli todella siisti kunto, arvo noin 374.000 Y (3.423 E). 100.000 Y = 915 E.sportsman kirjoitti:Pystykö laittaan linkkiä muutamaan vaihtoehtoon sekä myös laskelmaa kokonaishinnan muodostumisesta ?
Hiukan heikompikuntoisia saa puoleen hintaan.
http://auc.autoaccessjapan.com/aj-2fxZAP7IWMqrDQ4.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
S500L 1996 70 tkm, kuntoluokka 4 eli siisti kunto, arvo noin 278.000 Y (2.544 E).
Alle 50 tkm ajetut maksavat noin 400.000 (3.661 E) ja alle 25 tkm ajetut 600.000 (5.491 E).
http://auc.autoaccessjapan.com/aj-3e7JMtTyzISNKis.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Esimerkkilaskelma:
Auto 3.500
Kulut 2.000
Tulli 550
ALV 1.350
Huolinta 150
Hangossa 7.550
Autovero 2.450
Yhteensä 10.000
Katsastus tarvitaan ja ehkä myös vaatimustenmukaisuustodistus (120 E) tarvitaan yleensä, jos auto on vanhempi kuin 1996.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: Mersu jaappanista
Tämän nykyisen väykyn hajin Tallinnasta ja samassa liikeessä oli Japanian tuonti cl- mersuja rivissä, niin olihan ne aivan järkyttävän hyväkuntoisen näköisiä, kuin uusia. Yritin kattoa tihrustaa kantteja ja loksuja, niin ei ollut muuta kuin keulassa pari pienen pientä kiven iskeymää. Kymppi kun olisi ollut ylimääräistä heittää, niin olisi tullut otettua cl:kin mukaan. Siinä poristiin autokauppiaan kanssa näistä Japanin tuonneista ja niiden järestään olevista hyvistä kunnoista. Eipä osa nuista muutakuin käypi kääntymässä siellä Viron puolella ja jatkaa matkaa ympäri eurooppaa.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Re: Mersu jaappanista
Yleensä mersuissa ei,vaikka jaappaniasta ostaiskin.tn62634 kirjoitti:Eikö näissä ole ratti väärällä puolella?
Re: Mersu jaappanista
Riippuu kai, keneltä kysytään. Yleensä ohjaus on vasemmalla Japanin Mersuissa.tn62634 kirjoitti:Eikö näissä ole ratti väärällä puolella?
Valmistusnumerosta WDB2153731A022199 nähdään heti, että autossa on ohjauspyörä vasemmalla, kun ennen A:a on ykkönen.
Lasit on E-hyväksytty, kuten joku jo mainitsi.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: Mersu jaappanista
Missäs tuo liike sijaitsi ? Ollaan tässä kohta menossa viikonlopuksi tuonne niin voisi kehitellä ohjelmaa lauantain krapulaa-aamuun, käväistä liikkeessä kuolaamassa autoja...siis jos se on auki viikonloppuisin ?BTriker kirjoitti:<...> Tallinnasta ja samassa liikeessä oli Japanian tuonti<...>
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Mersu jaappanista
Jos auton tuo varaosiksi ja auto maksaa tonnin, niin noin 4 tonnia jää kustannuksia.
Hiukan peltikolaroituja ei kannata korjata, vaikka tekniikka olisi hyvä ja ajokuntoinen.
V12-malleissa varaosa-auto kannattaisi ehkä tuoda, jos on moottorille tarvetta.
Hiukan peltikolaroituja ei kannata korjata, vaikka tekniikka olisi hyvä ja ajokuntoinen.
V12-malleissa varaosa-auto kannattaisi ehkä tuoda, jos on moottorille tarvetta.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: Mersu jaappanista
Kierretään nyt veistä autoverotuksen haavassa:
CL600 1997 71 tkm, kunto 4, arvo noin 337.000 Y (3.084 E).
http://auc.autoaccessjapan.com/aj-2UHFWPRXu2PlB6b.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Autoveroineen tuo menee jo yli kymppitonnin, kun se on niin uusi ja korjattavaakin voi olla.
Ksenonit näyttävät olevan epäsymmetriset eli ne pitäisi ainakin vaihtaa.
CL600 1997 71 tkm, kunto 4, arvo noin 337.000 Y (3.084 E).
http://auc.autoaccessjapan.com/aj-2UHFWPRXu2PlB6b.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Autoveroineen tuo menee jo yli kymppitonnin, kun se on niin uusi ja korjattavaakin voi olla.
Ksenonit näyttävät olevan epäsymmetriset eli ne pitäisi ainakin vaihtaa.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: Mersu jaappanista
Tämä liikehän se on http://www.autod.ee/vehicles/search.php ... ehicle_id=" onclick="window.open(this.href);return false;veskola kirjoitti:Missäs tuo liike sijaitsi ? Ollaan tässä kohta menossa viikonlopuksi tuonne niin voisi kehitellä ohjelmaa lauantain krapulaa-aamuun, käväistä liikkeessä kuolaamassa autoja...siis jos se on auki viikonloppuisin ?BTriker kirjoitti:<...> Tallinnasta ja samassa liikeessä oli Japanian tuonti<...>
Mustamäen vierestä löytyy.
Lauantaisin on auki ja pari myyjää puhuu suomea ihan täysin.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Re: Mersu jaappanista
Tuolta autod.ee liikkeestä ostin myös ton mun evo mitsun. Hyvin suju kaupat,suomea puhuen.
Re: Mersu jaappanista
Oon kuullu huhua, et noi jaappanin huutokaupppojen gradet(kuntoisuudet) pitää todella hyvin paikkansa. tiedä sit siitä arpapelistä.
Re: Mersu jaappanista
Eli laskelmasta puuttuu vielä katsastus 250 € sekä vaatimuksen mukaisuustodistus 120€.JarkkoN kirjoitti:Nyt myynnissä S600L 1994 67 tkm, kuntoluokka 4.5 eli todella siisti kunto, arvo noin 374.000 Y (3.423 E). 100.000 Y = 915 E.sportsman kirjoitti:Pystykö laittaan linkkiä muutamaan vaihtoehtoon sekä myös laskelmaa kokonaishinnan muodostumisesta ?
Hiukan heikompikuntoisia saa puoleen hintaan.
http://auc.autoaccessjapan.com/aj-2fxZAP7IWMqrDQ4.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
S500L 1996 70 tkm, kuntoluokka 4 eli siisti kunto, arvo noin 278.000 Y (2.544 E).
Alle 50 tkm ajetut maksavat noin 400.000 (3.661 E) ja alle 25 tkm ajetut 600.000 (5.491 E).
http://auc.autoaccessjapan.com/aj-3e7JMtTyzISNKis.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Esimerkkilaskelma:
Auto 3.500
Kulut 2.000
Tulli 550
ALV 1.350
Huolinta 150
Hangossa 7.550
Autovero 2.450
Yhteensä 10.000
Katsastus tarvitaan ja ehkä myös vaatimustenmukaisuustodistus (120 E) tarvitaan yleensä, jos auto on vanhempi kuin 1996.
Kyllä siinä Suomen valtio kiittää kun saa rahaa 4350 €. lisäksi tietysti alvit katsastuksesta sekä kulujen osuudesta.
Mutta onhan tuo silti kokonaisuudessaan halvempi kuin Saksasta vastaava, jossa nuo autot näyttävät maksan sen yli 15 K€. Tosin jos tyytyyy lähemmäs 100 tkm ajettuun niin hintakin putoaa jo alle 10 K€.
Miten tuo 2000 euron kulu muodostuu ?
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: Mersu jaappanista
kulut -> olisko rahti ja välittäjän kulut
W211 E63 AMG
W251 320cdi "ärrä"
Ex: W203 C32 AMG
W251 320cdi "ärrä"
Ex: W203 C32 AMG
Re: Mersu jaappanista
Kulut muodostuvat meklarin palkkiosta ja muista Japanin kuluista ja rahdista vakuutuksineen.
Välttämättä ihan noin paljon ei mene. Jos ei itse halua hommata, niin ESV auttaa.
Jos autossa on EU-tyyppikilpi, ei tarvita mitään todistuksia. Jos auto on USA:sta,
tarvitaan kalliimpi todistus. Japaniin virallisesti maahantuojan kautta tuotuihinkin
saattaa tarvita sen kalliimman paperin (500-600 E), jos ei ole EU-tyyppikilpeä, en osaa sanoa.
Autovero riippuu täysin autosta ja verottajasta, joten sitä on vaikea laskea etukäteen.
Sama se on kuitenkin kuin Saksasta tuodessa.
Välttämättä ihan noin paljon ei mene. Jos ei itse halua hommata, niin ESV auttaa.
Jos autossa on EU-tyyppikilpi, ei tarvita mitään todistuksia. Jos auto on USA:sta,
tarvitaan kalliimpi todistus. Japaniin virallisesti maahantuojan kautta tuotuihinkin
saattaa tarvita sen kalliimman paperin (500-600 E), jos ei ole EU-tyyppikilpeä, en osaa sanoa.
Autovero riippuu täysin autosta ja verottajasta, joten sitä on vaikea laskea etukäteen.
Sama se on kuitenkin kuin Saksasta tuodessa.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: Mersu jaappanista
Jos auto löytyy tullin ylläpitämästä mahtihintajärjestelmästä niin kyllä tällöin saa jo etukäteen tietää autoverontarkan määrän.
Tuolle alle 50 tkm ajetulle ei löydy arvoa joten se menee arvontaan. Jos autolla olisi ajettu 150 tkm niin tällöin hinta verotusarvo löytyy
9050 € joten vero mene lähes 4000 euroa joten tuo arvioimasi veron määrä 2500 on todennäköiseti 4000 euroa jopa yli .
Veroprosenttihan menee kokonaispainon mukaan ja on tuossa n 40%:a
Tuolle alle 50 tkm ajetulle ei löydy arvoa joten se menee arvontaan. Jos autolla olisi ajettu 150 tkm niin tällöin hinta verotusarvo löytyy
9050 € joten vero mene lähes 4000 euroa joten tuo arvioimasi veron määrä 2500 on todennäköiseti 4000 euroa jopa yli .
Veroprosenttihan menee kokonaispainon mukaan ja on tuossa n 40%:a
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: Mersu jaappanista
Tuo laskelman veroarvio oli mukana vain pyöristämässä loppusumma 10 tonniin,
se ei liittynyt mihinkään tiettyyn autoon.
Periaatteeessa ne "kulut" ovat aina kiinteät, tulli 10% menee auton hinnasta ja kuluista.
ALV 23% menee tullistakin.
Autoveroprosentti määräytyy auton kokonaismassan mukaan ja sen verran sitten
verotetaan käyvästä hinnasta. Tällaiset hienot Mersut ovat Suomessa harvinaisia, koska
korkea autovero aikoinaan esti niitä yleistymästä. Niinpä autovero voi olla pieni yllätys
suuntaan tai toiseen, jos markkinahintaa ei ole tai siitä ollaan erimielisiä.
se ei liittynyt mihinkään tiettyyn autoon.
Periaatteeessa ne "kulut" ovat aina kiinteät, tulli 10% menee auton hinnasta ja kuluista.
ALV 23% menee tullistakin.
Autoveroprosentti määräytyy auton kokonaismassan mukaan ja sen verran sitten
verotetaan käyvästä hinnasta. Tällaiset hienot Mersut ovat Suomessa harvinaisia, koska
korkea autovero aikoinaan esti niitä yleistymästä. Niinpä autovero voi olla pieni yllätys
suuntaan tai toiseen, jos markkinahintaa ei ole tai siitä ollaan erimielisiä.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: Mersu jaappanista
Ajovalot vaihdettava,hommattava tuv todistus hinta noin 500e koska auto eu:n ulkopuolelta
-mitä isompi kone ja kokonaispaino sitä isompi vero
-vero lasketaan päästöjen mukaan
-12 pyttysestä autovero oli keväällä 44,10%.
- minulle ainakin tuli kalliimmaksi kun samanlaiset kilvitetyt nettiautossa.
-Plussaa tietysti ruosteettomuus ja vähät kilometrit,ja siihen tullin mahtilaskuriin ei kannata luottaa näissä erikoisemmissa mersuissa,ne arpoo ne hinnat hatusta minullakin oli vero yli 3 tonnia enemmän mitä laskurin mukaan olisi pitänyt olla.
-mitä isompi kone ja kokonaispaino sitä isompi vero
-vero lasketaan päästöjen mukaan
-12 pyttysestä autovero oli keväällä 44,10%.
- minulle ainakin tuli kalliimmaksi kun samanlaiset kilvitetyt nettiautossa.
-Plussaa tietysti ruosteettomuus ja vähät kilometrit,ja siihen tullin mahtilaskuriin ei kannata luottaa näissä erikoisemmissa mersuissa,ne arpoo ne hinnat hatusta minullakin oli vero yli 3 tonnia enemmän mitä laskurin mukaan olisi pitänyt olla.