C Mersun osto w203
C Mersun osto w203
Moi kaikille mersumiehille ja naisille
On herännyt kiinnostus C Mersuun 2000-2007. Pitäisi olla bensakoneella, automaattivaihteinen ja sedan malli.
onko jotain erikoisempia juttuja jota kannattaa ottaa huomioon näissä? ruostekohtia jne? Olen saannut sellaisen käsityksen että mersun automaattilootat ovat kestäviä, pitääkö paikkansa? onko moottorit hihnalla tai ketjulla?
olen nyt tässä viimeiset 3 vuotta ajannut kahdella vähän vanhemmalla Chevroletilla, ja nyt olis 1994 Camaro myynnissä ja Caprice Classicci pitäis jäädä harraste autoksi.
kiitos vastauksista!
ehkä tuleva Mersu mies
On herännyt kiinnostus C Mersuun 2000-2007. Pitäisi olla bensakoneella, automaattivaihteinen ja sedan malli.
onko jotain erikoisempia juttuja jota kannattaa ottaa huomioon näissä? ruostekohtia jne? Olen saannut sellaisen käsityksen että mersun automaattilootat ovat kestäviä, pitääkö paikkansa? onko moottorit hihnalla tai ketjulla?
olen nyt tässä viimeiset 3 vuotta ajannut kahdella vähän vanhemmalla Chevroletilla, ja nyt olis 1994 Camaro myynnissä ja Caprice Classicci pitäis jäädä harraste autoksi.
kiitos vastauksista!
ehkä tuleva Mersu mies
W211 Mercedes-Benz E320 USA-malli 2004
Chevrolet Caprice Classic 305 1991
Chevrolet Caprice Classic 305 1991
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: C Mersun osto w203
Jako pää on ketjulla (kumilenkit ei kuulu autoihin)
vaikka joissain bensamalleissa on kyllä surkea ketju/kiristys systeemi
vaikka joissain bensamalleissa on kyllä surkea ketju/kiristys systeemi
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: C Mersun osto w203
ok hyvä! olen selannut tätä sivustoa jonkinverra tästä aiheesta läpi nyt, löytyykö mitään pahaa sanottavaa näistä?
W211 Mercedes-Benz E320 USA-malli 2004
Chevrolet Caprice Classic 305 1991
Chevrolet Caprice Classic 305 1991
Re: C Mersun osto w203
Jos budjetti riittää, niin kannattanee katsella facelift-malleja, eli olikohan ne sitten 2004 -> . Faceliftissä on aavistus päivitetty ulkonäköä sekä tekniikan puolelta korjattu joitain "lastentauteja". Itsellä ei kokemusta W203, joten joku muu voi kertoa tarkemmin.
ex C215 CL500
ex W204 C220T CDI A
ex W202 C180
ex C124 300CE-24
ex W201 190E 1.8
ex W204 C220T CDI A
ex W202 C180
ex C124 300CE-24
ex W201 190E 1.8
- nieminen69
- Vakiokalustoa
- Viestit: 119
- Liittynyt: Ma 04.04.2011 14:06
- Paikkakunta: HELSINKI
Re: C Mersun osto w203
Tarkista ruosteen varalta auton alta helmakotelot, lokasuojien sisäpuoli ja poikittaispalkit, luonnollisesti myös ulkopuoli kannattaa tsekata. Pienet sähköviat saattavat olla myös ongelmana eli kaikki vempaimet kannattaa käydä läpi. Muuten mukava, tasainen ja kenties jopa nopea auto mallista riippuen.
Audi S6 4.2 V8 Tiptronic -01
Re: C Mersun osto w203
Faceliftiä on kehuttu vähemmän ruosteiseksi. Paljon on sähkönippeliä ja antureitä, Täytyy vaan toivoa että kestää.
Muuten on yllättävän miellyttävän tuntunen 124 ja 126 rinnalla.
Muuten on yllättävän miellyttävän tuntunen 124 ja 126 rinnalla.
ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126
Re: C Mersun osto w203
Kyllä ne faceliftitkin ruostuu. Lokarin kaaret, ovet (b-pilarin seutu tiivisteiden aluset, kanttauksien reunat), taka-apurungon seutu ja takaluukku ovat ainakin niitä ruosteelle otollisia paikkoja. Etupään ja takapään nivelissä voi olla väljää, mutta niiden uusiminen ei kovin paljoa maksa. Koelauta ja mittaristo ovat enemmän tätä päivää tuossa faceliftissä. Todella paljon fiksumman näköinen verrattuna pre-faceliftiin. Myös verhoilut ovat mielestäni nätimpää kuosia.
W204 C180K avantgarde -myyty-
Re: C Mersun osto w203
ok, eli 2004 tuli facelift malli. mun budjetti rajoittuu kyllä valitettavasti niihin ensimmäisiin malleihin. ja tietyt mahdolliset ruostekohdat, mutta nämä ei taida ruostua yhtä paljon kun väyryset!?
Olis yksi aika sopiva C320 bensa automaatti myynissä yhessä autoliikkeessä herttoniemessä, pitääpä varmaan käydä sitä kattelemassa! minkä hintaisia huollot näihin c-märssuihin on?
ja ettei asiat menis liian helpost niin nyt viikonloppuna vesipumppi meni pa$kaks camarosta... just sitä mitä tarvitsen, tänään duunin jälkeen hakemaan uuden pumpun. sit vaan auto kuntoon että sitä uskaltaa myydä tai antaa vaihdossa!
Olis yksi aika sopiva C320 bensa automaatti myynissä yhessä autoliikkeessä herttoniemessä, pitääpä varmaan käydä sitä kattelemassa! minkä hintaisia huollot näihin c-märssuihin on?
ja ettei asiat menis liian helpost niin nyt viikonloppuna vesipumppi meni pa$kaks camarosta... just sitä mitä tarvitsen, tänään duunin jälkeen hakemaan uuden pumpun. sit vaan auto kuntoon että sitä uskaltaa myydä tai antaa vaihdossa!
W211 Mercedes-Benz E320 USA-malli 2004
Chevrolet Caprice Classic 305 1991
Chevrolet Caprice Classic 305 1991
Re: C Mersun osto w203
Ruostuu. Näissä on ne surkeat ketjunkiristimet. Jos ääni muuttuu dieseliksi, ketju on hypännyt yhden hampaan yli.
Tässä vikoja:
http://www.honestjohn.co.uk/carbycar/me ... ection=bad" onclick="window.open(this.href);return false;
Tässä vikoja:
http://www.honestjohn.co.uk/carbycar/me ... ection=bad" onclick="window.open(this.href);return false;
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: C Mersun osto w203
No ei varmasti ruostu niin kuin väykky. Väykyssä ruostuu pintapellien lisäksi jousenkupit irti ja moottorin alta runkopalkki ja mitähän muuta vielä
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: C Mersun osto w203
Eikös ketju viat ole vaan noissa 4-koneissaJarkkoN kirjoitti:Ruostuu. Näissä on ne surkeat ketjunkiristimet. Jos ääni muuttuu dieseliksi, ketju on hypännyt yhden hampaan yli.
Tässä vikoja:
http://www.honestjohn.co.uk/carbycar/me ... ection=bad" onclick="window.open(this.href);return false;
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
- nieminen69
- Vakiokalustoa
- Viestit: 119
- Liittynyt: Ma 04.04.2011 14:06
- Paikkakunta: HELSINKI
Re: C Mersun osto w203
Oikein mukava kone tuo 3.2 V6, syö kyllä kaupungissa 15 pintaan mutta maantiellä pääset alle 8 helposti (ajokortistakin pääsee oikein helposti ). Perushuollot ei mitään ihmeellistä mutta esim. tulppien vaihto (2/sylinteri) on kalliimpaa. Aika hankalalta näyttää noiden vaihtaminen itse.burzi kirjoitti:Olis yksi aika sopiva C320 bensa automaatti myynissä yhessä autoliikkeessä herttoniemessä, pitääpä varmaan käydä sitä kattelemassa! minkä hintaisia huollot näihin c-märssuihin on?
Audi S6 4.2 V8 Tiptronic -01
Re: C Mersun osto w203
Saattaa olla, kommenttini oli tarkoitettu yleensä W203:en. Kuutosisssa on omat ongelmansa:jupehalm kirjoitti:Eikös ketju viat ole vaan noissa 4-koneissaJarkkoN kirjoitti:Ruostuu. Näissä on ne surkeat ketjunkiristimet. Jos ääni muuttuu dieseliksi, ketju on hypännyt yhden hampaan yli.
Tässä vikoja:
http://www.honestjohn.co.uk/carbycar/me ... ection=bad" onclick="window.open(this.href);return false;
27-8-2011: Problem of premature wear of timing chain sprocket for balancer shaft of V6 petrol engines.
Mercedes Star bulletin about this. Big job. Can cost £4,000.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: C Mersun osto w203
Ei noista nyt hirmu pahaa sanottavaa kuule, kai se on ihan hyvä merkki?
Kestäviäkin autoja ne on, ainakin dieselit. Ei kai niitä nyt muuten olisi Nettiautossakin myynnissä useita yli 400 000km ajettuja (dieseleitä, bensoista en tiedä)?
Automaatitkin on ilmeisen kestäviä, jos vain öljyt vaihdellaan säännöllisesti ja huolella. Enemmän olisin huolissani siitä "glykolit laatikkoon" -ongelmasta, joka kai esiintyy näissäkin W203 2000--? -malleissa (Valeo -merkkinen syyläri, jonka sisällä/yhteydessä oleva vaihteistoöljyn jäähdytin hajoaa ja laskee glykolit vaihdelaatikkoon, aiheuttaen katasrtofaalisen kalliin remontin... )
Eikös jokaisesta autosta voi sanoa ympäripyöreästi että "ruostuu pyöränkaarista". Tai voiko joku oikeasti nimetä jonkun 10-vuotta vanhan automallin, josta ei pyöränkaaret ruostu ollenkaan, varsinkin jos ajellaan hiekkateillä, eikä kaaria ole suojattu kiveniskumassalla tms.? Ei kai näiden "ruosteongelmista" nyt voi puhua edes samana päivänä esim. "legendaaristen" W210 "väyrysten" kanssa?
http://www.honestjohn.co.uk/carbycar/me ... ection=bad" onclick="window.open(this.href);return false; <--- tuohon Honest Johnin "vikalistaan" voisi sen verran kommentoida, että saahan sen näyttämään pitkältä, jos listaa kaikki "viat" lähtien lasinpyyhkijän mekanismin voitelusta tyyliin: Mechanism of single arm wiper needs freqent greasing and is not included in normal Mercedes service schedules. No shit, really!!!??? Voi jestas sentään
Minusta W203 ainakin sedanina miellyttää jotenkin silmää, sehän on kuin miniatyyri saman aikakauden S-sarjasta! Makuasioista ei voi kiistellä, mutta oma mielipiteeni on, että se on kauniimpi kori kuin W204! W204 näyttää kulmikkaine muotoiluineen esim. perästä enemmän "Madzdamaiselta". Jos ostaisin uuden 50 000EUR auton, en haluaisi että se näyttää Madzdalta.
Kestäviäkin autoja ne on, ainakin dieselit. Ei kai niitä nyt muuten olisi Nettiautossakin myynnissä useita yli 400 000km ajettuja (dieseleitä, bensoista en tiedä)?
Automaatitkin on ilmeisen kestäviä, jos vain öljyt vaihdellaan säännöllisesti ja huolella. Enemmän olisin huolissani siitä "glykolit laatikkoon" -ongelmasta, joka kai esiintyy näissäkin W203 2000--? -malleissa (Valeo -merkkinen syyläri, jonka sisällä/yhteydessä oleva vaihteistoöljyn jäähdytin hajoaa ja laskee glykolit vaihdelaatikkoon, aiheuttaen katasrtofaalisen kalliin remontin... )
Eikös jokaisesta autosta voi sanoa ympäripyöreästi että "ruostuu pyöränkaarista". Tai voiko joku oikeasti nimetä jonkun 10-vuotta vanhan automallin, josta ei pyöränkaaret ruostu ollenkaan, varsinkin jos ajellaan hiekkateillä, eikä kaaria ole suojattu kiveniskumassalla tms.? Ei kai näiden "ruosteongelmista" nyt voi puhua edes samana päivänä esim. "legendaaristen" W210 "väyrysten" kanssa?
http://www.honestjohn.co.uk/carbycar/me ... ection=bad" onclick="window.open(this.href);return false; <--- tuohon Honest Johnin "vikalistaan" voisi sen verran kommentoida, että saahan sen näyttämään pitkältä, jos listaa kaikki "viat" lähtien lasinpyyhkijän mekanismin voitelusta tyyliin: Mechanism of single arm wiper needs freqent greasing and is not included in normal Mercedes service schedules. No shit, really!!!??? Voi jestas sentään
Minusta W203 ainakin sedanina miellyttää jotenkin silmää, sehän on kuin miniatyyri saman aikakauden S-sarjasta! Makuasioista ei voi kiistellä, mutta oma mielipiteeni on, että se on kauniimpi kori kuin W204! W204 näyttää kulmikkaine muotoiluineen esim. perästä enemmän "Madzdamaiselta". Jos ostaisin uuden 50 000EUR auton, en haluaisi että se näyttää Madzdalta.
Re: C Mersun osto w203
W203:n ruostepaikkoja ja ruosteongelman laajuutta voi googlata (W203 rost).
Vuosimalleissa 2000-2003 on suuria ongelmia. Ruoste lähtee helposti kiveniskemistä,
mutta myös ovien alareunat ruostuvat.
Kuva vasemmasta etuovesta:
http://www.motor-talk.de/bilder/rost-un ... 51011.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Vasen takaovi:
http://www.motor-talk.de/bilder/rost-un ... 63885.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ruosteongelmasta (auto motor und sport):
http://www.auto-motor-und-sport.de/news ... 33781.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Tammikuussa 2003 (facelift) kori sai täyssinkityksen ja suojavahaa lisättiin. Toukokuussa autot alettiin maalata kastamalla ja maalia parannettiin (nanolakka?). Sinkittykin kori ruostuu takaosistaan.
Am Rostschutz zuviel gespart
So hat auch Mercedes früh erkannt, dass hier an der falschen Stelle gespart wurde: Mit der Modellpflege der C-Klasse zum Januar 2003 wurde die Karosserie vollverzinkt, der Einsatz von Schutzwachsen verstärkt und im Mai desselben Jahres auf eine Tauchbadlackierung mit einem verbesserten Lack umgestellt. Dass die Rostprobleme danach immer noch nicht zu 100 Prozent gelöst waren, zeigen nicht nur auto motor und sport-Bilder von einem Leserfahrzeug, dessen verzinkte Karosserie im Heckbereich leichte Korrosion aufweist.
Yhden bitin tarkkuus ei tarkoituksenmukaisesti riitä erottelemaan tavallisia autoja toisistaan (ei ruostu lainkaan/ruostuu).
Audeissa harvoin on ruostetta 10 vuoden iässä.
Alumiiniset autot eivät ruostu, mutta ovat harvinaisia:
http://autospeed.com/cms/title_Aluminiu ... ticle.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Kaikissa yhden pyyhkijän Mersuissa on pyyhkijänvarren kanitusongelma, ei vain W203:ssa.
Huolto-ohjelmaan ei kuulu pyyhkijänvarren voitelu eikä siitä puhuta käyttöohjeessa.
Ennen pitkää varren liuku kuitenkin alkaa harata vastaan ja pyyhin takellella. Lopulta
pyyhin pysähtyy ja pyyhkijän moottori voi palaa. Pyyhkijän varren voitelu olisi kuitenkin helppo
homma tehdä huollossa tai itsekin, vaan eipä ole Mersu vaivautunut ottamaan asiaa esiin.
Vastuu ongelman tietämisestä ja korjaamisesta jää käyttäjälle.
Vuosimalleissa 2000-2003 on suuria ongelmia. Ruoste lähtee helposti kiveniskemistä,
mutta myös ovien alareunat ruostuvat.
Kuva vasemmasta etuovesta:
http://www.motor-talk.de/bilder/rost-un ... 51011.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Vasen takaovi:
http://www.motor-talk.de/bilder/rost-un ... 63885.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ruosteongelmasta (auto motor und sport):
http://www.auto-motor-und-sport.de/news ... 33781.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Tammikuussa 2003 (facelift) kori sai täyssinkityksen ja suojavahaa lisättiin. Toukokuussa autot alettiin maalata kastamalla ja maalia parannettiin (nanolakka?). Sinkittykin kori ruostuu takaosistaan.
Am Rostschutz zuviel gespart
So hat auch Mercedes früh erkannt, dass hier an der falschen Stelle gespart wurde: Mit der Modellpflege der C-Klasse zum Januar 2003 wurde die Karosserie vollverzinkt, der Einsatz von Schutzwachsen verstärkt und im Mai desselben Jahres auf eine Tauchbadlackierung mit einem verbesserten Lack umgestellt. Dass die Rostprobleme danach immer noch nicht zu 100 Prozent gelöst waren, zeigen nicht nur auto motor und sport-Bilder von einem Leserfahrzeug, dessen verzinkte Karosserie im Heckbereich leichte Korrosion aufweist.
Yhden bitin tarkkuus ei tarkoituksenmukaisesti riitä erottelemaan tavallisia autoja toisistaan (ei ruostu lainkaan/ruostuu).
Audeissa harvoin on ruostetta 10 vuoden iässä.
Alumiiniset autot eivät ruostu, mutta ovat harvinaisia:
http://autospeed.com/cms/title_Aluminiu ... ticle.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Kaikissa yhden pyyhkijän Mersuissa on pyyhkijänvarren kanitusongelma, ei vain W203:ssa.
Huolto-ohjelmaan ei kuulu pyyhkijänvarren voitelu eikä siitä puhuta käyttöohjeessa.
Ennen pitkää varren liuku kuitenkin alkaa harata vastaan ja pyyhin takellella. Lopulta
pyyhin pysähtyy ja pyyhkijän moottori voi palaa. Pyyhkijän varren voitelu olisi kuitenkin helppo
homma tehdä huollossa tai itsekin, vaan eipä ole Mersu vaivautunut ottamaan asiaa esiin.
Vastuu ongelman tietämisestä ja korjaamisesta jää käyttäjälle.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: C Mersun osto w203
Luulisi että 2000-luvun alun autoista olisivat Valeot jo hajonneet ja vaihdettu parempiin. Siis ne jotka yleensäkään hajoavat.Matti_L kirjoitti: Automaatitkin on ilmeisen kestäviä, jos vain öljyt vaihdellaan säännöllisesti ja huolella. Enemmän olisin huolissani siitä "glykolit laatikkoon" -ongelmasta, joka kai esiintyy näissäkin W203 2000--? -malleissa (Valeo -merkkinen syyläri, jonka sisällä/yhteydessä oleva vaihteistoöljyn jäähdytin hajoaa ja laskee glykolit vaihdelaatikkoon, aiheuttaen katasrtofaalisen kalliin remontin...
C220d T 4-Matic
Re: C Mersun osto w203
Mulla oli V6 mutta 202 korissa. Eikös se ole sama moottori? Sillä oli ajettu 240tkm kun myin. En ainakaan huomannut mitään ketjuun liittyvää vikaa tai ongelmaa. Taitaa löytyä nettiautosta paljon enempi ajettujakin V6sia. Ei voi muuta sanoa kun hyvä ja kestävä moottori.JarkkoN kirjoitti:Saattaa olla, kommenttini oli tarkoitettu yleensä W203:en. Kuutosisssa on omat ongelmansa:jupehalm kirjoitti:Eikös ketju viat ole vaan noissa 4-koneissaJarkkoN kirjoitti:Ruostuu. Näissä on ne surkeat ketjunkiristimet. Jos ääni muuttuu dieseliksi, ketju on hypännyt yhden hampaan yli.
Tässä vikoja:
http://www.honestjohn.co.uk/carbycar/me ... ection=bad" onclick="window.open(this.href);return false;
27-8-2011: Problem of premature wear of timing chain sprocket for balancer shaft of V6 petrol engines.
Mercedes Star bulletin about this. Big job. Can cost £4,000.
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Re: C Mersun osto w203
Ei noita w203:sen ruostejuttuja kannata kuitenkaan säikähtää, se pitää vaan ostaessa kattoo että mikä kori on, yksilöitä ovat kovasti. Löytyy niitä kovapeltisiä w202:siakin niin miksei w203:siakin, se on hoidosta ja ajosta kiinni. Ei näissä C:ssä ole lainkaan sentasosia ongelmia kun esim vastaavissa 300:ssa biimereissä, niistä on ruosteen takia jopa revenny koko takakehto.
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=72650" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=72650" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: C Mersun osto w203
No e36 ja w203 eivät kyllä ole edes aman aikakauden tuote. W202 ja e36 ovat samalta ajanjaksolta. E46 ja etenkin sen facelift versio on käytännössä aika ruostevapaa kulkupeli. Ennen faceliftiä oli ruosteongelmaa konepellin ja takaluuun saumoissa. Itse korit kestävät hemmetin hyvin. Mulla noita e46 korisia on ollut 4kpl eikä yksikään ruosteessa mistään kohtaa koria. E36 korisia 3kpl ja suht asiallisessa kunnossa nekin olivat. Yhden e46 coupen konepelti korjattiin takuuna. Uusi osa työt ja sijaisauto kustannuksitta vaikka auto oli jo 5v vanha. Vehon nykyinen omavastuukäytäntö on kyllä pelkkä vitsi. Omavastuuosuus on sen hintanen, että sillä maalauttaa paikat samalla rahalla missä vaan.
Viimeksi muokannut Mänis, Ti 30.08.2011 14:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W204 C180K avantgarde -myyty-
Re: C Mersun osto w203
http://www.turnermotorsport.com/image/s ... rame_2.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.turnermotorsport.com/p-91-e4 ... t-kit.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.turnermotorsport.com/p-91-e4 ... t-kit.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: C Mersun osto w203
Toivottavasti. Kauhulla oon vaan lukenut niitä "glykolit laatikkoon" -viestiketjuja täältä...mol kirjoitti: Luulisi että 2000-luvun alun autoista olisivat Valeot jo hajonneet ja vaihdettu parempiin. Siis ne jotka yleensäkään hajoavat.
Eikös W203 facelift tullut joskus 4/2004? Vai miten se on?
Ihan samalla tavalla voi Googlata "Volkswagen rost, Skoda rost, BMW rost, Audi rost, Jaguar rost, Ferrari rost, SAAB rost, Lada rost problem..." ja aina löytyy matskua! Netti pullollaan juttua! Nettikeskustelujen perusteella mitään autoa ei kannattaisi ostaa, niin paljon löytyy kaikista vaan vikaa ja ruostetta. Kyllä varmaan korjaamattomista kiveniskemistä lähtee mukavasti ruoste alulle melkein autossa kuin autossa, yleensä niitä ovien alareunojakaan ei jakseta pestä eikä millään tavalla tarkkailla - sinne nähdäkseenhän joutuu aivan kyyristymään lampun kanssa, jos ei saa autoa nosturille! Tällä foorumilla on autoharrastajia, joten autot ovat varmasti keskimääräistä paremmin pidettyjä ja "tarkkailtuja". Noissa provokatiivisissa nettijutuissa olevat esimerkkiautothan voivat olla mitä tahansa suolavedessä säilytettyjä "tulvavahinko" -autoja tms. Kuka tietää?JarkkoN kirjoitti:W203:n ruostepaikkoja ja ruosteongelman laajuutta voi googlata (W203 rost).
Vuosimalleissa 2000-2003 on suuria ongelmia. Ruoste lähtee helposti kiveniskemistä,
mutta myös ovien alareunat ruostuvat.
Itse en omista w203:sta, enkä tunne ketään joka omistaisi w203:sen, joten puhun ihan 100% "mutua", mutta jotenkin tuntuu että katukuvassa näkyvät w203:set ovat yleisilmeeltään melko siistejä? En muistaakseni ole koskaan nähnyt mitään erityisen roisin ruosteista "pommi" w203:sta? Vai voisiko joku foorumilainen jolla oikeasti on pre-facelift w203, ja sen kanssa
ilmoittautua ja kertoa lisää?!JarkkoN kirjoitti:suuria ongelmia.
Muutama viikko sitten jututin parkkipaikalla erästä pappaa, joka ajeli ruosteettoman näköisellä W203 pre-facelift 200CDI:llä (manuaali). Melkein 400 000km mittarissa, auto ollut jo monta vuotta ja ainakin ukon sanoin "Ei mitään vikoja - vaan öljyjä ja suodattimia vaihdeltu."
Re: C Mersun osto w203
Joo kyllähän noitten ruosteitten kanssa saa olla tarkkana kun W203 on ostamassa. Itellä seisonut reippaat 5kk pihassa -01 w203. Auto on ruotsista uitettu -08 ja ennen sitä on maalautettu auto takuuseen. Nyt olisi tarkoitus maalauttaa auton lokasuojat ja helmat uusiksi ennen talven tuloa. Myös vänkärin etuoven kylkilistan alla oli pieni ruostetäplä, sekä kuskinoven alareunassa.
Myös mitä kummallisimpia vikailmoituksia autoa hälyyttelee välillä, mutta yleensä "korjaantuu" käynnistämällä auto uudestaan. Pari viikkoa sitten vaihdettiin vaihteiston ohjainlaite, koska peruutusvalot eivät syttyneet. Tämä ei kuitenkaan taida olla kovin yleinen vika. Ja ennen katsastusta pitää vaihtaa jokunen nivel etupäähän...
Myös mitä kummallisimpia vikailmoituksia autoa hälyyttelee välillä, mutta yleensä "korjaantuu" käynnistämällä auto uudestaan. Pari viikkoa sitten vaihdettiin vaihteiston ohjainlaite, koska peruutusvalot eivät syttyneet. Tämä ei kuitenkaan taida olla kovin yleinen vika. Ja ennen katsastusta pitää vaihtaa jokunen nivel etupäähän...
Re: C Mersun osto w203
Ok,
Ketjun aloittaja, burzi, varmasti kuulisi mielellään muitakin kokemuksia W203:sta kuin jaappausta pre-faceliftin mahdollisesta ruosteherkkyydestä...
- Oletteko W203:n omistajat olleet muuten tyytyväisiä autoon?
- Minkälaiset ajo-ominaisuudet kesällä/talvella (autohan kai ostetaan pääasiassa ajettavaksi)? Eikös se saanut hyvät (korkeimmat?) pisteet jonkun TM:n talviautotestissä joskus?
- Huoltaminen ja ylläpito kallista/halpaa, vaikeaa/helppoa?
- Sisätilat?
- Muuta?
Ketjun aloittaja, burzi, varmasti kuulisi mielellään muitakin kokemuksia W203:sta kuin jaappausta pre-faceliftin mahdollisesta ruosteherkkyydestä...
- Oletteko W203:n omistajat olleet muuten tyytyväisiä autoon?
- Minkälaiset ajo-ominaisuudet kesällä/talvella (autohan kai ostetaan pääasiassa ajettavaksi)? Eikös se saanut hyvät (korkeimmat?) pisteet jonkun TM:n talviautotestissä joskus?
- Huoltaminen ja ylläpito kallista/halpaa, vaikeaa/helppoa?
- Sisätilat?
- Muuta?
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: C Mersun osto w203
Noita on ollut jokunen vuosien varrella ja ajetavaksi nekinMatti_L kirjoitti:Ok,
Ketjun aloittaja, burzi, varmasti kuulisi mielellään muitakin kokemuksia W203:sta kuin jaappausta pre-faceliftin mahdollisesta ruosteherkkyydestä...
- Oletteko W203:n omistajat olleet muuten tyytyväisiä autoon?
- Minkälaiset ajo-ominaisuudet kesällä/talvella (autohan kai ostetaan pääasiassa ajettavaksi)? Eikös se saanut hyvät (korkeimmat?) pisteet jonkun TM:n talviautotestissä joskus?
- Huoltaminen ja ylläpito kallista/halpaa, vaikeaa/helppoa?
- Sisätilat?
- Muuta?
hommatuja ovat ollet, vaikka kilsoja tulee keskimäärin vuodessa vaan 65-100tkm
hommatessa ovat ollet eri ikäisiä ja kilsoja niisä on ollut ennemän/vähemmän,
-helposti niillä ajelee talvella tai kessällä päivässä 1500km siivuja
-huoltaminen on yllätävän halpaa(siis osat eikä perus työkään ole hirveän hintaista)
-tilat on käytännössä 2 aikuista+ 2lasta (taka jalkatilat menee olemattomiksi jos edessä istuu yli 170cm)
sisältä jonkun verran kova äänisempi kuin 211
-hommattessa muistaa että huoltokirjalla ei ole oikeestaan edes wcpaperin arvoa(siihen leimattavat huollot ei ilman erikssen tilattavia lisä töitä sisällä oikeen mittän)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: C Mersun osto w203
Vetoluistonesto on sanalla sanoen paska. Bemarin jälkeen luulin, että se on rikki autosta, kun sillä jäi kiinny yhteen ja toiseen paikkaan. Kai se oli sitten vain niin, että 330i:n vetoluistonesto olikin normaalia parempi. Muutoin ei oo valitettavaa. kivasti menee, meteliä ei oo liikaa ja no mersuhan se on. Musta hyvä kompromissi kakennäköiseen ajeluun. Classicit ja elegancet jättäisin kylä kauppaan. Mä oon vielä 20v liian nuori niihin Sport ja avantgarde kelpaa.
W204 C180K avantgarde -myyty-
Re: C Mersun osto w203
Jos puhutaan facelift-malleista, ei niissä isompia eroja ole. Ulkoa esim. Elegance ja Avantgarde ovat samanlaiset (paitsi ikkunat) ja sisällä eroa on verhoilussa ja listoituksen värissä. Classic on hieman karumpi, siinä esim. ei ole kromilistoja tai maalattuja ovenkahvoja ulkona. Tekniikka on ilmeisestikin täysin samaa kaikissa.Mänis kirjoitti:Classicit ja elegancet jättäisin kylä kauppaan. Mä oon vielä 20v liian nuori niihin Sport ja avantgarde kelpaa.
Re: C Mersun osto w203
Näinhän se on. Pikku jutut vaikuttaa kuitenkin paljon. Alumiinikoristeet, fiksummat kuosit ja nätimpi ratti ja johan on fiilis ihan toinen. Avantgarden sävylasit ovat myös ihan jees. Alustoissa taitaa olla myös eroa. Jollain häiriintyneellä tavalla mä kyllä tykkään pre-facelift sportin ruutukuosista. Tekniikassa itsessään ei käsittääkseni ole eroa. Sportin jarrut ovat kyllä komeat ja varmasti pysäyttävät pirssin mukavasti. Niitä oon koittanut etsiskellä ebaystä, mutta aika harvakseltaan näkyy myynnissä. Meneekö ne sportin jarrut muuten kiinni tavallisen olkavarsiin? Sitten kun autosta haluaa eroon, ei avantgarden myynti ainakaan hanklalampaa oo kuin classicin tai elegancen.
W204 C180K avantgarde -myyty-
Re: C Mersun osto w203
Olen itse taas sitä mieltä, että Elegancen kokokankainen on fiksumpi kuin Avangarden kernin ja ja kankaan yhdistelmä. Lisäksi pitemmän päälle tummaa puuta katselee mieluummin kuin sitä alumiinia, mutta se on makuasia myös. Avantgardeen toki saa lisähinnasta samaa tummaa vaahteraa kuin 211:ssakin on vakiona. Ratit on ihan samoja Elegancessa ja Avantgardessa enkä usko alustoissakaan olevan eroja. Vakiovanteet ovat erilaiset, molemmissa 16-tuumaiset joten ne pitäisi kumminkin ruksia ainakin tuumaa isommiksi. Nämä siis koskevat faceliftejä.
Itselle kelpaisivat kaikki, mutta Classic ehkä heikommin, kun se vaatisi hiukan varusteitakin. Se Sport-paketti olisi hieno, erityisesti jos on penkitkin, mutta ne olisi syytä olla nahkaa eikä vakiona olevaa kerniä.
Itselle kelpaisivat kaikki, mutta Classic ehkä heikommin, kun se vaatisi hiukan varusteitakin. Se Sport-paketti olisi hieno, erityisesti jos on penkitkin, mutta ne olisi syytä olla nahkaa eikä vakiona olevaa kerniä.
Re: C Mersun osto w203
Okay, ompas tullut paljon vastauksia ja tietoa! kiitos kiitos!
Joo, eli nyt oon päättännyt että luultavasti 200kompressori mutta pidän kutoskoneiset viellä vaihtoehtoina. eli classic on se "perusmalli" ja sit avangarde ja elegance + sport. onko sport mallissa joku jäykempi alusta tai jossain muussakin mallissa? (ettei jää liian pintakovaksi, autossa pitää olla mukavaa matkustaa )
Millaisia kulutus eroja on 200kompressorilla ja kutoskoneilla on kaupunkiajossa?
luistonestolla ei ole mitään merkitystä, paras luistonesto on kuski! mutta oliks näissä esp vai pelkkä sutimisen esto?
Ja onko näissä "lukkoperää" ?
Nyt pitäis rupea vähän akviivisemmin katsoa näitä, on ollut kaikenäköisiä kiireitä tässä esteenä...
ja viellä jos jollain olis tarvetta hyvälle Chevrolet Camarolle niin ottakaa yhteyttä!
tosta viellä linkki: http://www.nettiauto.com/chevrolet/camaro/4217124" onclick="window.open(this.href);return false;
Joo, eli nyt oon päättännyt että luultavasti 200kompressori mutta pidän kutoskoneiset viellä vaihtoehtoina. eli classic on se "perusmalli" ja sit avangarde ja elegance + sport. onko sport mallissa joku jäykempi alusta tai jossain muussakin mallissa? (ettei jää liian pintakovaksi, autossa pitää olla mukavaa matkustaa )
Millaisia kulutus eroja on 200kompressorilla ja kutoskoneilla on kaupunkiajossa?
luistonestolla ei ole mitään merkitystä, paras luistonesto on kuski! mutta oliks näissä esp vai pelkkä sutimisen esto?
Ja onko näissä "lukkoperää" ?
Nyt pitäis rupea vähän akviivisemmin katsoa näitä, on ollut kaikenäköisiä kiireitä tässä esteenä...
ja viellä jos jollain olis tarvetta hyvälle Chevrolet Camarolle niin ottakaa yhteyttä!
tosta viellä linkki: http://www.nettiauto.com/chevrolet/camaro/4217124" onclick="window.open(this.href);return false;
W211 Mercedes-Benz E320 USA-malli 2004
Chevrolet Caprice Classic 305 1991
Chevrolet Caprice Classic 305 1991
Re: C Mersun osto w203
Minkäslaisia nuo neloskoneiset ovat? Onko C180:ssä sama M111 moottori kuin W202:ssa?
ex-Chevrolet, ex-Audi, ex-Volvo, ex-190 -89, ex-E 200 CE -94, ex-C 250 TDT -99, ex-200 TE -90, ex-190 -89, ex-190E -89, ex-220 CE -93, ex-260 E -89, ex-190E -89, ex-E 220 -94, ex-190E 1.8 -92, Toyota Avensis -04