C Mersun osto w203

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17118
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: C Mersun osto w203

Viesti Kirjoittaja dealer »

Facelift 203 nelisylinteriset bensakoneet on kaikki M271:iä, samaten W211 ja W204.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Vesa T
Mersumies
Mersumies
Viestit: 818
Liittynyt: Pe 11.04.2003 20:21
Paikkakunta: Varkaus

Re: C Mersun osto w203

Viesti Kirjoittaja Vesa T »

Luin tätä ketjua läpi ja ilmeisesti noista neloskoneista kannattaa karttaa M271 mallia. Ilmeisesti esim. tässä varmaankin juurikin se: http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/7849495 (epäilyttävän halpa ja tuontiauton kilometrin ym epäilyttää, mutta noin esimerkkinä. Nahkajakkarat yms olis tietysti kiva lisä.)

M271 sieltä löytyy. Tässä pohjalla siis avantgarde ja lisäksi sport (ei siis mielestäni sport edition, jossa olisi toisenlainen mittaristo), joka tuo mukanaan isommat etujarrut ja avantgardea matalamman alustan. Sport alusta on hiukan pintakovempi kuin avantgarde, riippuu tietysti rengastuksesta (rengaspaineet vaikuttaa). Huonoilla kaduilla joskus epämukava, tienpäällä yhtä mukava kuin avantgarde ja mutkatiellä paljon hauskempi. Avantgardessa on myös eriväriset lasit (sininen sävy) vrt. classic tai elegance.


Avantgardessa on vissiin vähän erilainen alusta. Jäykempi? Matalampi? Onko paljon eroa ajo-ominaisuuksissa? Noin kokonaisuutena haluaisi "semisporttisen perhe-käyttöauton" mutta mitään kivirekeä ei tee enää mieli, ne on jo nähty. Ainakaan C-sarjan farkkumalli ei oikein miellytä tosin silmää, eikä farkku olekaan must missään nimessä.

Onko kaikki bensakoneet ketjulla? Onko automaattivaihteistossa sen ihmeempiä yleistä ongelmaa vai pärjääkö perus öljyjen vaihdoilla?

Laatikko kestää kun ajaa oikein ja vaihtaa öljyjä säännöllisesti. Tarve riippuu tietysti käytöstä (vetohommat vs. normi matka-ajo)


Kiitos etukäteen ja toki tuohon hintahaarukkaan saa ehdotella muitakin malleja. :D

edit: Tämmöinen mielenkiintoinen ilmoitus putkahti juuri nettiautoon: http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/7858900
Onkos tuossa "sport" vielä arilainen alusta kuin avantgardessa...?[/quote]

Tämä ei taida olla oikeasti sport vaan AMG varusteltu (korisarja + muita kosmeettisia juttuja), jossa on matalampi alusta, mutta ei isoja jarruja edessä. Lisäksi siinä näyttää olevan muutamia kromi-lisävarusteita (lamppujen ympärykset, kynsilistat). Mittaristo muuttui hiukan -06 ja -07 sport edition/AMG malleissa.

Tuossa yksi ehdotus jos tuontiauto ei pelota. Varusteet hyvät ja ollut jo melko kauan kaupan (navi, ortopenkit, xenon). Myyjä puolituttu ja perussavolainen kauppamies :)

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/7336433" onclick="window.open(this.href);return false;
W203 C180 Kompressor A Sport -05
W201 190E 2.3-16 A Cosworth -86 -> Project 2022-2024: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco.

Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor A Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
hypodermic
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ke 02.03.2016 10:58

Re: C Mersun osto w203

Viesti Kirjoittaja hypodermic »

dealer kirjoitti:Facelift 203 nelisylinteriset bensakoneet on kaikki M271:iä, samaten W211 ja W204.
Hyvä tietää. Kova kuume vähän laski kun lueskelin täältä hieman noista M271 koneiden jakopää-ongelmista. Nykyisen merkin kanssa sama ongelma (ketjukone) oli iso tekijä auton (koneen) valinnassa ja sen verran karua luettavaa nuo jutut oli että taidanpa jättää nuo mallit kokonaan väliin. Ja juuri niitähän olisi paljon myynnissä omaan budjettiin sopivasti, no ehkä sitten syystä... Vaan onhan tuo faceliftattu W203 paljon tyylikkäämpi/nykyaikaisempi, niin ei sitten varmaan auta kuin etsiä 6-koneista mallia kun kerta sekä 180 että 200 K:t on tuolla M271:llä. Antaako tuo ketju edes mitään "ennakkovaroitusta" kun alkaa olla vaihtokunnossa eli rallatteleeko tms selvästi?
Vesa T kirjoitti:M271 sieltä löytyy. Tässä pohjalla siis avantgarde ja lisäksi sport (ei siis mielestäni sport edition, jossa olisi toisenlainen mittaristo), joka tuo mukanaan isommat etujarrut ja avantgardea matalamman alustan. Sport alusta on hiukan pintakovempi kuin avantgarde, riippuu tietysti rengastuksesta (rengaspaineet vaikuttaa). Huonoilla kaduilla joskus epämukava, tienpäällä yhtä mukava kuin avantgarde ja mutkatiellä paljon hauskempi. Avantgardessa on myös eriväriset lasit (sininen sävy) vrt. classic tai elegance.

Tämä ei taida olla oikeasti sport vaan AMG varusteltu (korisarja + muita kosmeettisia juttuja), jossa on matalampi alusta, mutta ei isoja jarruja edessä. Lisäksi siinä näyttää olevan muutamia kromi-lisävarusteita (lamppujen ympärykset, kynsilistat). Mittaristo muuttui hiukan -06 ja -07 sport edition/AMG malleissa.[/i]

Tuossa yksi ehdotus jos tuontiauto ei pelota. Varusteet hyvät ja ollut jo melko kauan kaupan (navi, ortopenkit, xenon). Myyjä puolituttu ja perussavolainen kauppamies :)

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/7336433" onclick="window.open(this.href);return false;
No niin, heti oppii paljon uutta. Tuo AMG:n korisarja ym on kyllä tyylikäs. Osaat(te)ko sanoa onko noissa matalempien alustojen (sport) osissa paljon eroa, lähinnä hinnoissa, vrt. Avantgardeen? Onko muuten Avantgarden alusta puolestaan matalampi kuin Elegance/Classicissa?

Eihän nuo tuontiautot sinäänsä pelota, mutta aina pieni epäilys on kilometrien ym puolesta. Ja tuossahan on nyt kanssa se M271 pannu, voihan...

edit: Mites tämmönen 230 http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/7773790? Ainakin autowikin (http://www.autowiki.fi/index.php/Mercedes-Benz_C_W203) perusteella tossa on 6-kone. Saattaapi toki jo syödä bensaa aika iloisesti. Miten muuten 180/200 Kompressoreiden kulutus, onko paljon eroa? Päästöthän näissä on kaikissa aika isot, mutta niin on nykyisesäkin kulkineessa n. 220g ja talvisin olen tankannut 98...
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: C Mersun osto w203

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Itsellä pihassa yksi M271- koneella oleva facelift ja jakopäänketju kiristimineen vaihdettu 145 tkm kohdalla Saksanmalla. Hintaa näyttää tulleen vaihdolle ja osille 2200 euroa. Kuuluu kai nykyisin jo tehtaan suositukseen vaihtaa ketju 150 tkm kohdalla. Voihan kai vaihtaa pelkän ketjunkin , jolloin vaihtotyön hinta lie osineen alle 1000 euroa. Minusta ihan ok moottori tuohon korimalliin arkiajoissa.


Toinen mersu pihassa on s203 facelift avantgarde sport edition. Hieman jäykempi ja matalampi alusta kuin perus.
Jos autossa on varustekoodi 486 , niin on käsittääkseni kovin alusta.
Vaihdoin juuri alustaan muutaman osan ja eivät juuri olleet sen kalliimpia.

Jos perheautoa haet, niin ehdottomasti farkku jo monikäyttöisyydenkin takia.
Ei pappa mallin sedan.

Huomaa, että myös Veho myy tuontiautoja...uusia ja käytettyjä....
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
hypodermic
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ke 02.03.2016 10:58

Re: C Mersun osto w203

Viesti Kirjoittaja hypodermic »

sportsman kirjoitti:Itsellä pihassa yksi M271- koneella oleva facelift ja jakopäänketju kiristimineen vaihdettu 145 tkm kohdalla Saksanmalla. Hintaa näyttää tulleen vaihdolle ja osille 2200 euroa. Kuuluu kai nykyisin jo tehtaan suositukseen vaihtaa ketju 150 tkm kohdalla. Voihan kai vaihtaa pelkän ketjunkin , jolloin vaihtotyön hinta lie osineen alle 1000 euroa. Minusta ihan ok moottori tuohon korimalliin arkiajoissa.

Jos perheautoa haet, niin ehdottomasti farkku jo monikäyttöisyydenkin takia.
Ei pappa mallin sedan.

Huomaa, että myös Veho myy tuontiautoja...uusia ja käytettyjä....
Huhhuh, ei ihan halpaa lystiä. Ei ihan helpolla tee mieli tuota riskiä kyllä ottaa. W204:ssa siis näemmä samaista M271 konetta eli siinä tismalleen samat murheet?

Ei vissiin auta kuin kääntää katseet 6-koneiden puolelle, saapahan lisää tehoa...

Niinhän tuo näyttää olevan Veholla. Kamuxilta kanssa näyttää tuontipelejä löytyvän "pilvin pimein".
Avatar
Vesa T
Mersumies
Mersumies
Viestit: 818
Liittynyt: Pe 11.04.2003 20:21
Paikkakunta: Varkaus

Re: C Mersun osto w203

Viesti Kirjoittaja Vesa T »

Itse vaihdatin ketjun 600 €:llä. Ei mielestäni kohtuuton hinta varsinkin kun muihin merkkeihin saa vaihdella jakohihnaa useammin. Jos tosiaan rattaat uusissa niin 1500-2000 €.

Ei kai se mikään riski moottorina ole, tehokas ja taloudellinen sekä huoleton oikein huollettuna. Itse taas ostaessani jätin väliin kutosmoottorit suurempien käyttökulujen vuoksi. Myöskään ei taida käytännössä tehot kutosessa paljon olla kummemmat, siis normaali käytännön teho. Mutta makuasioitahan nämä ovat.
W203 C180 Kompressor A Sport -05
W201 190E 2.3-16 A Cosworth -86 -> Project 2022-2024: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco.

Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor A Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: C Mersun osto w203

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Dieselmoottorillahan näillä ajaa maailman tappiin. Ostin Hampurista 2010-vuonna 7/2007 S203:n ja sillä ajettiin 247000-401000 km -väli. Öljyjä ja suodattimia vaihdettiin. Tosi hyvä auto oli.
Avatar
Mihkaili
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 248
Liittynyt: Su 12.07.2015 22:48
Paikkakunta: Joensuu

Re: C Mersun osto w203

Viesti Kirjoittaja Mihkaili »

Jos et ole jo laskenut niin kannattaa vielä kalkuloida kulut bensa vs diesel. Itselläni ei käynyt edes mielessä hankkia dieseliä "koska ajan niin vähän". Kävin kuitenkin kerran laskemassa polttoaine jne. kuluja ja se iso bensakone vaihtuikin yllättäin pikku kiisseliin.

Itselläni kun tulee pörrättyä pääasiassa kaupungissa on kulutuksessa iso ero ja itse asiassa tykkään muutenkin "vaivattomasta" tehosta/väännöstä, saapi ajella herraskaisesti pikku kierroksilla :D Ainakin toistaiseksi olen ollut tyytyväinen (kop, kop koputtaa puuta).

Makuasioita jne mutta ei välttämättä kannata sulkea tuotakaan vaihtoehtoa pois. Yksi laskuri esim. tuolla
http://diesel-laskuri.net/" onclick="window.open(this.href);return false;
W212 Avantgarde BE 220 cdi -11
hypodermic
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ke 02.03.2016 10:58

Re: C Mersun osto w203

Viesti Kirjoittaja hypodermic »

Eipä tuo ketjun vaihto pahan hintainen sinänsä ole jos sen tekisi "varotoimenpiteenä". Kysyin esim. Vesa T:n linkittämän auton myyjältä, niin ei tiennyt onko ketjua vaihdettu tms. Vois kai sitä koittaa vaatia kaupan päälisiksikin...

Täytyypä vielä vähän laskeskella ja tuumailla. Aika paljon kaupunkiajoa itselläkin tulee + sitten satunnaiset pidemmän matkan ajot.

Dieselissä mietityttää myös talviolosuhteet, varmaan lisälämmitin ainakin pakollinen. Ei ole dieseliä koskaan ollut niin ei niistä paljoa ole tietoa. Paitsi sen tiedän että vääntöä niistä löytyy joka on kyllä plussaa toki.

Onko noissa CDI koneissa sitten vastaavia ketjuongelmia ollut, tai jotain muuta yleistä vaivaa?
Avatar
multiviri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1037
Liittynyt: La 28.08.2010 13:53
Paikkakunta: Oulu

Re: C Mersun osto w203

Viesti Kirjoittaja multiviri »

Eipä oikeastaan ole mitään kalliita murheita cdi koneessa. Facelift malleissa tarkenee pakkasellakin hyvin
W212 E200 BlueTec 2016


Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava

www.mbosa.fi
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17118
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: C Mersun osto w203

Viesti Kirjoittaja dealer »

Antaako tuo ketju edes mitään "ennakkovaroitusta" kun alkaa olla vaihtokunnossa eli rallatteleeko tms selvästi?
Ei. Joskus ehtii vikavalo syttyä, joskus tulee tuho, usein vaihdetaan ennen ongelmia mutta silti voi olla pyörätkin jo pilalla.

Kilometrejä pitää tulla todella vähän jos bensa olisi olennaisesti dieseliä halvempi polttoaine- ja verokuluilleen, eli sen vuoksi ei tarvitse dieseliä pelätä.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Vesa T
Mersumies
Mersumies
Viestit: 818
Liittynyt: Pe 11.04.2003 20:21
Paikkakunta: Varkaus

Re: C Mersun osto w203

Viesti Kirjoittaja Vesa T »

Omassa CDI:ssäni on ollut kyllä kilsoihin nähden (160 tkm) luvattoman paljon uusittavaa: Turbo, ahtoputki, startti, jäähdytinremppa yms pientä. Muutoin CDI lastutettuna on kyllä miellyttävämpi ajella kuin kompressor: Vääntää hyvin, voimaa on, kulutus kohtuullinen (ei kuitenkaa mielestäni pieni n. 5,5 litraa mökkimatkoilla). Vakio 200 CDI (-05) on kylläkin melko tukkoinen ja kompressor vaatii rivakempaan liikkumiseen kierrättämistä.

Mulla kompressor on ollut helko huoleton (49 -> 150 tkm). Ketju vaihdettiin varmuuden vuoksi. Ei mitää merkkejä kulumisesta etukäteen. Alustaremontit w203:ssa ovat arkipäivää (tukivarret, laakerit, nivelet).
W203 C180 Kompressor A Sport -05
W201 190E 2.3-16 A Cosworth -86 -> Project 2022-2024: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco.

Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor A Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
hypodermic
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ke 02.03.2016 10:58

Re: C Mersun osto w203

Viesti Kirjoittaja hypodermic »

Olenko ymmärtänyt oikein että näissä ei oo (sedanissa) vakiona kaatuvat takapenkit? Miten tuo on edes mahdollista, luulin että kaikissa vähänkään nykyaikaisissa autoissa takapenkit kaatuu... :shock: Ei taida muutenkaan mikään tilaihme olla ja tottunut hyviin kuljetustiloihin niin tuo takapenkkien kaatuminen on kyllä ehdoton must. Mites sitten W204/W211:ssä?
Avatar
Mihkaili
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 248
Liittynyt: Su 12.07.2015 22:48
Paikkakunta: Joensuu

Re: C Mersun osto w203

Viesti Kirjoittaja Mihkaili »

Taitaapi olla lisävarute...luultavimmin tuo?
287 THROUGH-LOADING FEATURE
W212 Avantgarde BE 220 cdi -11
remedy
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Ke 13.10.2004 23:08
Paikkakunta: Oulu

Re: C Mersun osto w203

Viesti Kirjoittaja remedy »

Jos löydät M271 mallin jossa vaihdettu ketju niin mä ainakin ostaisin.
W209 CLK 200 Kompressor -05
Avatar
Verkke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 566
Liittynyt: Pe 04.12.2009 21:48
Paikkakunta: Kaakkois-Helsinki

Re: C Mersun osto w203

Viesti Kirjoittaja Verkke »

Luin tämän viestiketjun muistin virkistykseksi alusta loppuun, joten kerratkaapa vielä: mitä muutoksia malliin tuli vuonna 2003 ja/tai 2004?
ex-Chevrolet, ex-Audi, ex-Volvo, ex-190 -89, ex-E 200 CE -94, ex-C 250 TDT -99, ex-200 TE -90, ex-190 -89, ex-190E -89, ex-220 CE -93, ex-260 E -89, ex-190E -89, ex-E 220 -94, ex-190E 1.8 -92, Toyota Avensis -04
Avatar
Mihkaili
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 248
Liittynyt: Su 12.07.2015 22:48
Paikkakunta: Joensuu

Re: C Mersun osto w203

Viesti Kirjoittaja Mihkaili »

Linkin mukaan seuraavat muutokset...... http://www.mbclub.co.uk/forums/bodywork ... ences.html" onclick="window.open(this.href);return false;

- both bumpers
- front fogs
- front lights
- indicator inserts in mirrors
- rear lamps
- window trims (with chrome)
- bumper reinforcements
W212 Avantgarde BE 220 cdi -11
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: C Mersun osto w203

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Facelilf tuli n 4/2004 ja sen tunnistaa helpoiten mittaristosta, sillä facelilftissä on 2 pyöreää mittaria.
Tärkein muutos oli se , että koriin tuli sinkitys joten ei ruostu niinkuin aikaisempi malli.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
Verkke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 566
Liittynyt: Pe 04.12.2009 21:48
Paikkakunta: Kaakkois-Helsinki

Re: C Mersun osto w203

Viesti Kirjoittaja Verkke »

JarkkoN kirjoitti:
Tammikuussa 2003 (facelift) kori sai täyssinkityksen ja suojavahaa lisättiin. Toukokuussa autot alettiin maalata kastamalla ja maalia parannettiin (nanolakka?). Sinkittykin kori ruostuu takaosistaan.

.
Tuo kommentti ja monet muutkin saman suuntaiset arvaukset ketjussa ei siis pidä paikkaansa? Asian tietäminen täsmällisesti -eikä muutaman kuukauden tarkkuudella- on tärkeä juuri ruostesuojauksen osalta.
ex-Chevrolet, ex-Audi, ex-Volvo, ex-190 -89, ex-E 200 CE -94, ex-C 250 TDT -99, ex-200 TE -90, ex-190 -89, ex-190E -89, ex-220 CE -93, ex-260 E -89, ex-190E -89, ex-E 220 -94, ex-190E 1.8 -92, Toyota Avensis -04
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: C Mersun osto w203

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Verkke kirjoitti:
JarkkoN kirjoitti:
Tammikuussa 2003 (facelift) kori sai täyssinkityksen ja suojavahaa lisättiin. Toukokuussa autot alettiin maalata kastamalla ja maalia parannettiin (nanolakka?). Sinkittykin kori ruostuu takaosistaan.

.
Tuo kommentti ja monet muutkin saman suuntaiset arvaukset ketjussa ei siis pidä paikkaansa? Asian tietäminen täsmällisesti -eikä muutaman kuukauden tarkkuudella- on tärkeä juuri ruostesuojauksen osalta.
No , tuskin olet ostamassa autoa näkemättä , joten kun tutkit auton korin , näet ruostetilanteen . Ennen sinkitystä tehty ruostuu takaovien yläreunasta sekä takaluukusta.
Tuskin tarkkaa kuukautta tietää muut kuin Mersun tehtaanväki , joten soita sinne :)
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5218
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: C Mersun osto w203

Viesti Kirjoittaja S202 »

Joku sano että korin alaosia ruvettiin sinkittemään- 03 vuosimalliin, eli loppuvuodesta 2002 valmistettuihin autoihin joidenka varustelistasta löytyy koodi 803. Mitä tuo kastamalla maalaaminen tarkoittaa, ainahan ne on pohjamaalattu upottamalla auto ja tuskin pintamaalia nyt upottamalla voi maalata?
S124 300TE
S211 E500
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: C Mersun osto w203

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Hyvin kesti ainakin 2007-mallin kori. 400000 kohdalla oli vielä hienossa kunnossa. Kannattaa ostaa mahdollisimman uusi ja mahdollisimman hyvä. Jos aikoo auton sisälläkin viettää aikaa niin ei kannata harkita kuin faceliftiä.
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5218
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: C Mersun osto w203

Viesti Kirjoittaja S202 »

tn62634 kirjoitti:Hyvin kesti ainakin 2007-mallin kori. 400000 kohdalla oli vielä hienossa kunnossa. Kannattaa ostaa mahdollisimman uusi ja mahdollisimman hyvä. Jos aikoo auton sisälläkin viettää aikaa niin ei kannata harkita kuin faceliftiä.
Höpö höpö. Jos se elämä on siitä mittaristosta tai keskikonsolin nappuloista kiinni niin melko turhamainen pitää olla. Tottakai uudempi on parempi, mutta silti.
S124 300TE
S211 E500
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: C Mersun osto w203

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Ehkä noin vanhassa Mersussa ei enää turhamaisuus pääse parhaiten esiin, mutta hintaero on varmaan ihan olematon faceliftiin niin miksi ihmeessä ei sellaista ostaisi, kun se on hienompi ja ilmeisesti ruostesuojaukseltakin parempi.
hypodermic
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ke 02.03.2016 10:58

Re: C Mersun osto w203

Viesti Kirjoittaja hypodermic »

W204 miellyttää silmää vähän enemmän mutta varmaan tommoinen 06-07 mallinen W203 olisi fiksumpi hankinta kun yleisesti ottaen mallin loppupäässä on varmaan pikku "bugit" enempi tai vähempi korjattu vrt. uuden mallin (W204) ensimmäiset autot.

On vaan perseestä kun tuntuu että kahdessa kolmesta ei oo noita taittuvia takapenkin selkänojia. :crazy: Tuosta puheenollen niin meneekö tässä W203:ssa tavaratila tasaiseksi kun takanojat kaataa vai jääkö "kynnystä" penkkien kohdalle? Ainakin W211:stä lukaisin että saa täysin tasaisen tilan penkit kaatamalla.
Avatar
KleJar
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: La 06.02.2016 19:27

Re: C Mersun osto w203

Viesti Kirjoittaja KleJar »

S202 kirjoitti:Joku sano että korin alaosia ruvettiin sinkittemään- 03 vuosimalliin, eli loppuvuodesta 2002 valmistettuihin autoihin joidenka varustelistasta löytyy koodi 803. ...
Mulla näkyis olevan varustelistassa tuo 803, 803*1 ja 803*2 Onko tietoa, että mitä nuo meinaavat? Itse kuukausi sitten löysin Pulkkilasta oman W203:sen.
ruf
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 254
Liittynyt: Pe 20.07.2012 18:05

Re: C Mersun osto w203

Viesti Kirjoittaja ruf »

tn62634 kirjoitti:Ehkä noin vanhassa Mersussa ei enää turhamaisuus pääse parhaiten esiin, mutta hintaero on varmaan ihan olematon faceliftiin niin miksi ihmeessä ei sellaista ostaisi, kun se on hienompi ja ilmeisesti ruostesuojaukseltakin parempi.
Aamen. Itse en edes harkitsisi vanhaa mallia. Sisusta varsinkin on kuin eri vuosikymmenen autoista. Ruostesuojaus paremmalla mallilla, kylläkin pientä kukkaa alkaa itsellä olemaan takakaarien pokkauksissa, ollut jo yli vuoden, mutta tilanne ei ole muuttunut päälle päin mihinkään. Voi kuin saisi aikaiseksi töhäyttää puhtaaksi ja uudet maalit päälle.
M-B E200cdi -07
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17118
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: C Mersun osto w203

Viesti Kirjoittaja dealer »

Uudempi on parempi, myös siltä osin että dieselinäkin lämpenee nopeammin jne, mutta mikä on sitten se "olematon" hintaero ? Tutkitaanpa asiaa Nettiautosta :idea:

W203 diesel, kilometrit enintään 320000.
Nettiauton ensimmäinen sivu; vanhempi malli, hintahaarukka 3800-5990 ja facelift 6950-9800.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Matti_L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 140
Liittynyt: Ke 31.03.2010 22:33
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: C Mersun osto w203

Viesti Kirjoittaja Matti_L »

Moi,

Pakko kommentoida kun usein tulee luettua eri palstoilta 6-koneiden "suuremmista ylläpitokuluista" ym...

Bensakoneissa kaksi sytytystulppaa menee esim. M272:ssa enemmän (alkup. BOSCH hinta 8,70€ / kpl), moottorin ilmansuodattimia on kaksi (alkup. MANN Filter hinta yhteensä 60€), moottoriöljyä taitaa mennä 2,5-litraa enemmän (C 180/200 Kompressor = 5.5-litraa, C230/280/350 = 8,0-litraa), Mobil 0W-40 = 8,50/litra = 21,25€ enemmän... Hinnat KL-varaosista 2/2016 ja öljy Motonetista. M112 -moottorissa on kaksi sytystulppaa per sylinteri, että siihen niitä menee 12kpl.

Onkohan nelisylinterisissä pienempi/halvempi akku? Vaihdoin C 230:een 100 Ah Exiden akun äskettäin, sen hinta oli 145€. Ei sekään nyt mitenkään päätä huimaa, edellinen akku kesti melkein 10-vuotta...

Nimimerkille "hypodermic" voisin vastata, että toisaalta 6-kone ei tee välttämättä mitenkään autuaaksi verrattuna nelisylinteriseen M271 -moottoriin, olkoonkin että niissä on sitä jakoketjun venymisongelmaa. M272 V-6 -koneissa on ennen tiettyä sarjanumeroa se huonolaatuinen tasapainoakselin ratas (netissä "balance shaft failure"), joka sitten kustantaa +5000€ remonttia, joka alkaa sillä että kone otetaan pois autosta... Että katso tosi tarkkaan se, ettei tule kovat 'ylläpitokulut' 6-koneeseen...

Varmaan se W203 alkupään M112 6-kone olisi tosi kestävä/luotettava ja hyvä. Siinä ei vissiin ole mitään pahoja tyyppivikoja. 2.6 - 3.2 -litraiset siis. Varsinkin siinä 3.2 -litraisessa on varmaan 'kulkupuolikin' ihan suht' kunnossa :) 2.6-litraisesta olen kuullut että se ei oikein kulje mihinkään, mutta kulutus ja päästöt/verot on vaan kovat, tiedä sitten onko totta. En ole itse testannut.

Yhtä W203 C180 Kompressoria joskus koeajoin (alle 100 000km ajettu ja merkkihuollettu peli), niin oli kyllä aikamoinen 'nuhapumppu', mutta kyllähän silläkin varmaan jotenkin muun liikenteen mukana pärjäilee. Voi olla tietysti että oli joku tukossa oleva yksilö.

Mulla on tuossa C230:ssa juuri se M272 (2.5-litrainen versio), mutta se on sitä sarjanumeroa että tasapainoakselin rakennetta on vahvistettu. Mielestäni 6-kone on aika eri luonteinen - veto on jotenkin aika raakaa pienehkössä W203 -kopassa, jos milloin jaksaa ja huvittaa huudattaa konetta sinne lähemmäs punarajaa. On siinä kuitenkin yli 200 hevosvoimaa. 6-koneessa on myös mielestäni bonuksena kiva käyntiääni, varsinkin kylmänä kun se 'röhähtää' käyntiin niin aina hymyilyttää. Mutta tämä on tietysti täysin turhamainen asia, ja saan tästä kommentista kaikkien luonnonsuojelijoiden ym. vihat päälleni.

Käyttökustannuksissa 6-koneessa on suuremmat verot ja kulutus. Esimerkiksi polttoaineen kulutus (mercefreaken.com:in mukaan):

C180 Kompressor

-kaupungissa manuaalilla: 11,4-11,6 litraa / automaatilla: 11,7-12,0 litraa
-maantiellä manuaalilla: 5,9-6,4 litraa / automaatilla: 6,1-6,6 litraa
-yhdistetty manuaalilla: 7,9-8,3 litraa / automaatilla: 8,2-8,5 litraa

C230

-kaupungissa manuaalilla: 13,5-13,8 litraa / automaatilla: 13,2-13,5 litraa
-maantiellä manuaalilla: 6,8-7,1 litraa / automaatilla: 7,1-7,4 litraa
-yhdistetty manuaalilla: 9,3-9,6 litraa / automaatilla: 9,3-9,6 litraa

Edit: lisätty tietoja, korjattu kirjoitusvirheitä
Siikaa
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Su 05.06.2016 21:33

Re: C Mersun osto w203

Viesti Kirjoittaja Siikaa »

Ostin (ensiautoni) viime syksynä w203 vm 2002 c22 cdi mersun. Mittarin mukaan 250000 kasassa, mutta vanhana Saksan tuontiautona väittäisin että jotenkin sitä on viilattu. Tuulilasi näyttää satoine kiveniskuineen siltä että sillä olisi ajettu puoli miljoonaa kilometriä. Muuten pelannut hyvin, mutta nyt alkaa olla todella pahasti ruostetta molemmilla puolilla ovien alaosassa. Lisäksi on kaarissa ja takaluukussa, edessä sen sijaan ei lainkaan? Takaovessa toisella puolella ruoste on jo sisältä ulospäin tapahtuvaa. Eikös tuo pahamaineinen 30v ruostumattomuustakuu koske nimenomaan sisäpuolelle asti levinnyttä ruostetta? Onko mitään toivoa saada tällaista vanhaa peliä edes osittain tehtaan piikkiin maalatuksi vai onko kyseinen 30v 'takuu' pelkkä myyntikikka?
Vastaa Viestiin