W220 Kysy&vastaa.

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Lukittu
Jakeluvesimies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 114
Liittynyt: Ti 09.01.2018 21:38

Re: W220 Kysy&vastaa.

Viesti Kirjoittaja Jakeluvesimies »

Millanen homma käytännössä nuo uudet riisiryynit?
Avatar
crikez
Mersumies
Mersumies
Viestit: 660
Liittynyt: Su 30.03.2014 01:39
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: W220 Kysy&vastaa.

Viesti Kirjoittaja crikez »

https://www.youtube.com/watch?v=SW6zxhpgffk" onclick="window.open(this.href);return false;

klstä kompuran korjaussarja ja raskas-osasta ryynisäkki
x204 GLK 350cdi 4matic -13
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: W220 Kysy&vastaa.

Viesti Kirjoittaja AK47 »

MiHe kirjoitti:
FinlandMerceds kirjoitti: Ei paitsi jos vuotaa niin että käynin aika katkaisu menee päälle,
onko uusi vai korjattu kompura,
" supertappajaarktisenkuolemapakkasen" normali suomen pakkanenen, mikä toki edelämainitujen jutuissa johtuu ilmaston muutoksesta mikä taas johtuu yksityis autojen polttomootoreista suomessa... :lol:
aikan niin kosteutta systeemissä, kulunut kompura
Vanha kompura enkä minä sille ole mitään tehnyt sinä aikana kun se toista vuotta on itsellä ollut. Imuletkun ja suodattimen vaihdatin 'ostohuollossa'. Varmasti on silicat soseena, mutta kun se ei edes kuulostanut lähtevän päälle uudelleen, tai voihan olla että en sitä vain kuullut kun sisäpuhallin puhisee. Sen kompuran sammumisen kyllä kuulee hyvin.

Voiko se olla samoin lämpötilaherkkä että sitten kun pakkanen oli iltapäivällä laskenut kymmeneen asteeseen niin alkoi toimia. Sulamaanhan mikään paikka ei tuossa pääse jos lämmöt muuttuu -26 --> -15 --> -10

No mulla on ostettuna kiinalainen kompura, vaihtaa sen ja kattoo kuinka kiinanpoika on osannut huomioida 60 asteen ambient eron :shock: niin ja on uus vettiiliblokikin, se on ihan tähtimerkillä kun kuulemma Miesslerin venttiililohkon kanssa ongelmia joissain malleissa.
Kuulostaa tyypilliseltä. Itsellä ilmeni sama ongelma jo viime talvena. Erityisesti lössähti keula jos ajeli pakkasella mukulakivillä. Jostain nollasta miinukselle päin ja ilmiö tapahtui aina sillointällöin.

Vuotoa metsästelin mutta mistään ei suhissut. Stari herjasi kerran kompuran sisäistä vuotoa ja kerran muistaakseni B7 tms venttiiliblokissa olevaa paine anturia. Ensitöiksi kompuran renkaan vaihto ja pelasi hieman paremmin.

Sitten taas etsiskelyä ja vaihdoin kompuran ja relen. Pelasi yhä paremmin ja nousu nopeasti. No ei siinäkään vika. Sitten vaihdoin sen venttiiliblokin ja taas parani ja edelleen lössäytti keulaa niin että vilkautti punaista aina välillä ja sit nousi takas. Sitten taas paheni. Lopunperin vuotoa alkoi löytyä suhinana. Ensin tolpan yläpään valusta (suhisi vain kun keulan nosti ilmaan) koska se oli halennut arvatenkin siitä että oli ajettu kun keula oli lössähtänyt. Sitten se pahin vuoto selvisikin kun vaihdoin öljyt ja katselin nastatilannetta keulailmassa... Kun käänsi käsin renkaan ääriasentoon niin tolppa suhahti tyhjäksi. Tuohon tilanteeseenhan ei ajossa pääse ajamatta pöpelikköön mutta tolppa siis paskana ehkä jostain pussin ja tolpan sisäputken liitoksesta - muuta selitystä en keksi.

Nyt sitten tolpan vaihtoa seuraavaksi. Jospa lopultakin loppuisi askartelu.

Kyllä se tolppa on näissä heikoin lenkki.

Venttiiliblokin vaihto on varmasti hyvä idea. - Mulla heitteli korkeudet 10-25mm jopa 65mm vanhalla. Uuden hologrammipaketista laitetun blokin jälkeen oli auto 1mm sisällä nollatasosta. Liekkö 84 valetun lattian surouuskaan sitä luokkaa edes.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Jakeluvesimies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 114
Liittynyt: Ti 09.01.2018 21:38

Re: W220 Kysy&vastaa.

Viesti Kirjoittaja Jakeluvesimies »

Onko näissä mahdollista itse ilmapaljetta vaihtaa, vai aina koko tolppa kerrallaan?
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: W220 Kysy&vastaa.

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Jakeluvesimies kirjoitti:Onko näissä mahdollista itse ilmapaljetta vaihtaa, vai aina koko tolppa kerrallaan?
Kiinalaiset myy ilmapussia olikos 100-200eur kipale. Kinkkitms tolppa säädöillä 400eur (miessler). Bilstein tolppa 600eur, tolppa veholta arvaan 1500+eur

Kuulema bilstein olisi OE valmistaja. Mitään muuta kuin bilsteinin ebay myyjän myyntipuhetta (kuvatekstiä) ei ole todisteeksi esittää.

Englantilaiset korjaa tolpan n 300-400eur hinnalla mutta lienee kinkkien ilmapussi sinne sitten. Muuten voisin tollaista harkita mutta englanti - tuo teknologian länsimainen neuvostoliitto... Tolpan pantti oli 60eur.

Itse äänestäisin perseaukisena siltikin bilsteiniä. No vanhat tolpat vois kyllä korjata tuommoisella varaosapussukoilla.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6266
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W220 Kysy&vastaa.

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Miesslerillä oli aiemmin pelkkiä ilmapalkeitakin mutta näköjään ei enää... mutta kokotolpat maksaa alta kolmesataa

tuohon listaan vielä arnott ja aerosus mitä voi googletella :)
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: W220 Kysy&vastaa.

Viesti Kirjoittaja AK47 »

MiHe kirjoitti:Miesslerillä oli aiemmin pelkkiä ilmapalkeitakin mutta näköjään ei enää... mutta kokotolpat maksaa alta kolmesataa

tuohon listaan vielä arnott ja aerosus mitä voi googletella :)
Sanoisin ettei kannata laittaa ilman alustasäätöä jos sitä on käyttänyt. Säätö on vain alkuperäisessä, bilsteinissä ja uudessa miesslerissä. Muissa feikkijohto. Oli niitä miesslerin pusseja kun vasta katselin tarjontaa. Mutta miessler ei itse suosittele tolppia ja kaiketi pussejakaan kylmään kuten suomen talvi.

Englannin korjauspaja ei kertonut kenen tekemä pussi ja muut vaihdettavat osat on eli eiköhän nekin kiinasta tule sinne peruskorjattuihin.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: W220 Kysy&vastaa.

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Jahah, vaihdoin palat syksyllä eteen ja tulee brake herjaa taas. Star ei näyttänyt mitään jarruihin viittaavaa. Onko paloista omat paikat starissa kulumisanturille ja jos niin missä siellä?

Etu ja takapalat näyttää että pintaa on reilusti. No, voihan toi olla tarvikeanturin (etu oik) syytäkin. Pitänee se tutkia.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Avatar
crikez
Mersumies
Mersumies
Viestit: 660
Liittynyt: Su 30.03.2014 01:39
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: W220 Kysy&vastaa.

Viesti Kirjoittaja crikez »

Täällä samantyyppistä vaivaa ollut kanssa, ainoa herja mitä ajotietokone enää herjaa on jarrupalat. Kaikki jarrut ok ja kaikki kolme kulumisentunnistin anturia vaihdettu mutta edelleen herjaa, en ole vielä saanut aikaiseksi mitata auton johtoja läpi.
x204 GLK 350cdi 4matic -13
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: W220 Kysy&vastaa.

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Jahah, M113 E50 moottorin vikavalo syttyi tänään ja ilmapumppua testeri sanoo syypääksi (tai sitä läppää) Viikolla kuuluikin pakkasten jälkeen semmoinen roaaarrrroaaaarroaaaarroaaaar sekunnin parin taajuudella oskilloiden kevyessä kuormituksessa myllystä. Normaalisti kuuluu siis normaali murina.

Varmaan juurikin syy ääneen tuossa. Joltain ketjunkiristimen/rullan ääneltä kuulostelin sieltä jotain rohinoita kuuluvan ja ajattelin vaihdella kiristimen ja hihnan kun ne on tossa odotellut vaihtamista jo iät ja ajat.

Millainen keksintö toi oikein on. Uutta en kyllä osta. Aina ajatellut että olkoot jos toimii mutta jos kiukuttelee niin lentää lepikkoon moiset pumput. Eli onko hiilet vaihdettaviossa tms? Ja tuskinpa vaikiuttaa päästöihin lämpimällä myllyllä kuten aina katsastuksessa. Muistaakseni ton saa poistettua starilla?

Testeri ei kyllä antanut koko keksinnölle elonmerkkejä. Pysyi 450mV tietämissä lambdat vaikka ois pitänyt minuutissa laskea olikos 40 vai 60mV tietämille.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: W220 Kysy&vastaa.

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Juu, purin ilmapumpun ja sieltä oli käämilanka poikki staattorilta. Merkillistä. Itse moottorihan ei kummoisesti kuormitu ilmaa vispatessaan. Pyöri ihan kevyesti. Mutta niin vaan oli lanka todennäköisesti palanut poikki, ei se muuten voine katketa. Tosin oli siinä staattorin päästä eristettä irronnut - olisiko se katkaissut langan vai toisinpäin. Samapa tuo, jotain tolle tehtävä - ensialkuun sorvasin tulpan pumpun yhteeseen.

Pitää nyt katsoa korjaako moottorin vai vaihtaako ehjään/uuteen vai poistaisiko koko härvelin....

Näemmä ovat poistelleen pumppuja ja lambdoja käytöstä maailmalla. Pumppu on kuulemma kohdassa 0178, takimmaiset lambdat 0182 ja onhan siellä muutakin. Mikähän syy O2 eli takimmaisten lambdojen poiskytkemiseen on? Tossa on yksi s500 jossa ei ole alunperinkään pumppua ja taisi toiset lambdat puuttua. Oli jenkeissä joku poistanut kaikki lamdat ja tyhjännyt katitkin... Kuulema nätimpi tyhjäkäynti....

Mitäs raati sanoo, palautetaanko alkuperäiseksi vai heivataanko pumppu kierrätykseen ja pitäisikö pumpun mukana poistaa ne venttiilitkin?
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W220 Kysy&vastaa.

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

AK47 kirjoitti:Juu, purin ilmapumpun ja sieltä oli käämilanka poikki staattorilta. Merkillistä. Itse moottorihan ei kummoisesti kuormitu ilmaa vispatessaan. Pyöri ihan kevyesti. Mutta niin vaan oli lanka todennäköisesti palanut poikki, ei se muuten voine katketa. Tosin oli siinä staattorin päästä eristettä irronnut - olisiko se katkaissut langan vai toisinpäin. Samapa tuo, jotain tolle tehtävä - ensialkuun sorvasin tulpan pumpun yhteeseen.

Pitää nyt katsoa korjaako moottorin vai vaihtaako ehjään/uuteen vai poistaisiko koko härvelin....

Näemmä ovat poistelleen pumppuja ja lambdoja käytöstä maailmalla. Pumppu on kuulemma kohdassa 0178, takimmaiset lambdat 0182 ja onhan siellä muutakin. Mikähän syy O2 eli takimmaisten lambdojen poiskytkemiseen on? Tossa on yksi s500 jossa ei ole alunperinkään pumppua ja taisi toiset lambdat puuttua. Oli jenkeissä joku poistanut kaikki lamdat ja tyhjännyt katitkin... Kuulema nätimpi tyhjäkäynti....

Mitäs raati sanoo, palautetaanko alkuperäiseksi vai heivataanko pumppu kierrätykseen ja pitäisikö pumpun mukana poistaa ne venttiilitkin?
Jep noissa sarakeissa ovat yleensä,
Takimaiset siis katin jälkeisen lamdan poistoon
niin ei välitä enään kateista kun ei valovo milään toimiiko ne
Mökkillä
'
Avatar
crikez
Mersumies
Mersumies
Viestit: 660
Liittynyt: Su 30.03.2014 01:39
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: W220 Kysy&vastaa.

Viesti Kirjoittaja crikez »

Mitähän vaihtoehtoja viaksi olis siihen kun kuulostaapi nyt siltä että airmaticin kompura huutaa lähes koko ajan ajossa, kuulee selvästi että sammuu kun hiljentää alle 20kmh tai pysähtyy :think:
x204 GLK 350cdi 4matic -13
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: W220 Kysy&vastaa.

Viesti Kirjoittaja AK47 »

crikez kirjoitti:Mitähän vaihtoehtoja viaksi olis siihen kun kuulostaapi nyt siltä että airmaticin kompura huutaa lähes koko ajan ajossa, kuulee selvästi että sammuu kun hiljentää alle 20kmh tai pysähtyy :think:
Vuodonetsintäspräy tai saippuavesi, korvat, star testeri, $$$. Nuilla homma alkaa selvitä. Tai oirehan olisi että rele päällä kokoajan. (K20)

Mulla vuoto löytyi vasta kun nostin keulan ilmaan. Toinen vuotopaikka löytyi kun lisäksi käänsi renkaasta ohjauksen laidasta laitaan, ääriasennossa vuosi kunnolla. Merkillistä mutta aina se paikka ei löydy ihan heti.

Tolpan päädyn valu mulla rikki molemmissa, pieni halkeama. Sit jostain palkeen liitoksesta kai vuosi kanssa.

Nyt sitten ihmetellään mihin UPS on uudet tolpat hävittänyt. Toimitusosoite kuulema not valid. Taitaa olla kuskina kartanlukutaidoton ja ehkä myös lukutaidotonkin kuski asialla. Jopa suomen posti osaa tuoda postin perille. Kaikki navigointilaitteet tuntevat osoitteen, taloja on vain A, B, C ja D. Hieno juttu - UPSista sentään.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Avatar
Raissi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Ma 04.02.2019 17:57

Re: W220 Kysy&vastaa.

Viesti Kirjoittaja Raissi »

Hellou ja hellät tunteet, uus foorumilainen ilmottautuu.

Itsellä olis semmosta kyssäriä, että: Minkä ET:n vanteita porukka on käyttänyt, kun kysessää 17" tai 18" vanteet?
Hakusessa kesäksi uudet/käytetyt pyörät ja olen miettinyt 17", tosin kait se 18" menis. Pre facelift 320 CDI vehe kyseessä.

Mainittakoon vielä, kun porukalla on tuota airmatic ongelmaa. Täällä myös jousitus värkkäili pakkasilla, vaan eipä värkkää enään, kun ilmajouset vaihdettiin rautajousiin. Tiedän, olen syntinen, antakaa anteeksi.. :oops: :twisted:
MB W163 270 CDI Final Edition 2005
MB W220 320 CDI 2004

Entiset
MB W220 320 CDI 2001
MB W203 200 CDI farkku 2005
MB W210 200 CDI 2001
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: W220 Kysy&vastaa.

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Raissi kirjoitti:Hellou ja hellät tunteet, uus foorumilainen ilmottautuu.

Itsellä olis semmosta kyssäriä, että: Minkä ET:n vanteita porukka on käyttänyt, kun kysessää 17" tai 18" vanteet?
Hakusessa kesäksi uudet/käytetyt pyörät ja olen miettinyt 17", tosin kait se 18" menis. Pre facelift 320 CDI vehe kyseessä.

Mainittakoon vielä, kun porukalla on tuota airmatic ongelmaa. Täällä myös jousitus värkkäili pakkasilla, vaan eipä värkkää enään, kun ilmajouset vaihdettiin rautajousiin. Tiedän, olen syntinen, antakaa anteeksi.. :oops: :twisted:
Laita rautavanteet, ei mulla muuta :lol:
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6266
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W220 Kysy&vastaa.

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Venttiililohko ja kompura vaihdatettu Venetmäellä, nyt saapi pakkaset taas tulla... ehkä... no se etutolppa saattaa suotaa mutta ei pitäis koko lotja lötköttää maassa. Kävipä sitten ilmi että tuossa on erillinen jäähykuuleri ja sille sähköflekti siellä kompuran lähellä... syystä että tehtaalainen vetokoukku. Tästä joskus muistan huhua lukeneeni jonkun muukoppasen kanssa mutta nyt tuli varmistettua tuokin että kyllä niitä on ollut.

Tilasin jo tiivisteet, pieni ryynipussi mulla jo olikin, niin täytyy kunnostaa tuo kompura...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
johnde
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Su 23.07.2017 17:35

Re: W220 Kysy&vastaa.

Viesti Kirjoittaja johnde »

Pitäs korjaa/hitsaa W220 oik. taka nostokohta. Ei kestänyt tunkkia. Onko siihen hommaan jokin korjauspala tai -sarja? Miten kannattaa korjata tai korjauttaa?
Meneekö jotain kaapeleita helmakotelossa joita pitää varoa?
En nyt löytänyt tästä juttua aiemmin, mut jos tiedät niin olisin kiitollinen myös linkistä.
Laika
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Ti 12.03.2019 21:16

Re: W220 Kysy&vastaa.

Viesti Kirjoittaja Laika »

Terve

Pihaan tuli w220 kuuspyttynen bensa vm-03. Olisi muutamamia pieniä vikoja joita laitella puhdetöinä. Vänkärinpuolen kahvavalo ei aluksi syttynyt, mutta nyt syttyy välillä hetkeksi ja sammuu. Mistä rupean herkistelemään onkohan joku liitin hapettunut? Imu ovet toimi hyvin, mutta nyt kuskin puolen imuovi ei ole toiminut pariin päivään. Muut toimivat normaalisti. Edellinen omistaja on hukannut navigointi cd:n mistä nuita saa? Levyt ja ohjelmat kelpaa. Saako tuohon comandiin laitettua peruutuskameraa? Pari viikkoa, sitten ajoin vähän rajummin. Heitti päälle ESP ASB PreSafe hälyt ja meni voimattomaksi. Korjaantui sammuttamalla ja käynnistämällä uudelleen, onko normaalia?
Avatar
jusi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 537
Liittynyt: Pe 22.11.2013 22:58
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W220 Kysy&vastaa.

Viesti Kirjoittaja jusi »

Laika kirjoitti:Terve

Pihaan tuli w220 kuuspyttynen bensa vm-03. Olisi muutamamia pieniä vikoja joita laitella puhdetöinä. Vänkärinpuolen kahvavalo ei aluksi syttynyt, mutta nyt syttyy välillä hetkeksi ja sammuu. Mistä rupean herkistelemään onkohan joku liitin hapettunut? Imu ovet toimi hyvin, mutta nyt kuskin puolen imuovi ei ole toiminut pariin päivään. Muut toimivat normaalisti. Edellinen omistaja on hukannut navigointi cd:n mistä nuita saa? Levyt ja ohjelmat kelpaa. Saako tuohon comandiin laitettua peruutuskameraa? Pari viikkoa, sitten ajoin vähän rajummin. Heitti päälle ESP ASB PreSafe hälyt ja meni voimattomaksi. Korjaantui sammuttamalla ja käynnistämällä uudelleen, onko normaalia?
Imuovista: vuotoa jossain. Ei välttämättä löydy edes Starilla, vaan saattaa edellyttää pneumatiikkalinjojen tarkistelua alipaineen ja -mittarin kanssa. Minulla on myös satunnaisia häiriöitä takaluukun linjasta johtuen.

Kahvavalosta: se on DCM:n eli oven ohjainlaitteen takana. Vika voi olla ledissä, johdossa tai ohjainlaitteessa. Star ja ohjatut tarkastukset yleismittarin kanssa voi auttaa eteenpäin. Purkuosana uusi ledi ja johto ei varmaankaan ole kallis. Oven paneli on nopea irrottaa. Kannattaa ostaa sellainen muovikiila (wedge) ja katsoa purkuohjeet w220.ee:sta jos ei ole WIS:ia käytettävissä.

Navilevyjä saa esimerkiksi eBaysta. Jotkut myyjät myyvät piraatteja, jotka eivät välttämättä toimi Comandissa.

Vikatila rajumman ajon jälkeen: pitäisi selvittää Starilla, mistä vikatila aiheutuu. Sitten saa täältä ehkä paremmin vinkkiä siitä, mikä on vikana. Jos kyseessä ei ole päällä oleva vika, vikatila poistuu sammuttamalla eli normaalia on siltä osin. Mutta jokuhan sen aiheutti ja aiheuttaja kannattaa selvittää.

Helpottaa elämää hirveästi, jos on käytettävissä WIS ja EPC, ja mahdollisuuksien mukaan Star. Niiden puuttuessa kannattaa etsiä tietoa w220.ee:stä.
W221 350 CDI Lang -10, W124 300 D aut. -91, W140 300 SE -92
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
Ale.s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: Ti 16.01.2018 00:29
Paikkakunta: Länsi-suomi

Re: W220 Kysy&vastaa.

Viesti Kirjoittaja Ale.s »

Millainen ääni lähtee jos ottaa toiseksi viimeisimmät takapöntöt pois? Siis katalysaattorin ja takapönttöjen välissä olevat. s500 kyseessä.
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: W220 Kysy&vastaa.

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Ale.s kirjoitti:Millainen ääni lähtee jos ottaa toiseksi viimeisimmät takapöntöt pois? Siis katalysaattorin ja takapönttöjen välissä olevat. s500 kyseessä.
Pakko kysyä että miksi?
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Ale.s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: Ti 16.01.2018 00:29
Paikkakunta: Länsi-suomi

Re: W220 Kysy&vastaa.

Viesti Kirjoittaja Ale.s »

Mielestäni jos autosta löytyy v8 niin pitää olla v8 äänet...
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: W220 Kysy&vastaa.

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Ale.s kirjoitti:Mielestäni jos autosta löytyy v8 niin pitää olla v8 äänet...

Ai käydä tyhjäkäyntiä niin että melkein sammuu ja piereskelee ja kilpailla mopopoikien kanssa kummalla pörisee enempi :D

Toi s500 on niin mopo ettei se pärinäputkella siitä yhtään paremmin kulje.

No ääntäähän toikin vähän kun polkee kaasun pohjaan.

Ootko kokeillu aukaista ikkunoita ja painaa kaasun pohjaan... Ässä on ääniesistetty kohtuullisesti.

Ota sieltä ilmapumppu pois niin kylmällä murisee kurkkuaan auki. Samointein lambdat pois. Tyhjennä katit. Turhahan sitä on jotain pelkkiä välipönttöjä poistella.

Pistä takakonttiin ja kojelautaan amg tarrat - kyllä se siitä :D
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Avatar
harriba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: Ti 06.02.2007 23:08

Re: W220 Kysy&vastaa.

Viesti Kirjoittaja harriba »

Ale.s kirjoitti:Millainen ääni lähtee jos ottaa toiseksi viimeisimmät takapöntöt pois? Siis katalysaattorin ja takapönttöjen välissä olevat. s500 kyseessä.
Viimeiset änkkärit poistamalla tulee matalaa murinaa.
harri
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA, W220 S500
Jaguar XJ X308, R1100RT, Hyundai Ioniq hybrid
Avatar
Raissi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Ma 04.02.2019 17:57

Re: W220 Kysy&vastaa.

Viesti Kirjoittaja Raissi »

Kesätuli ja ai että ompas mukavaa kun autossa toimii ilmastointi, vaikkakin ei aivan täysin.
Pari kertaa pasautti kuskille pelkkää kuumaa ilmaa ja pässinkiveksiä kolistelemalla on nyt taas pelannut. Häätyy käyttää irti jahka kesälomille pääsee ja tutkailla asiaa tarkemmin. Eli ei siis iso vika, mutta on kyllä veemäisessä paikassa :evil:

Siinä samalla tuli myös perehdyttyä tihkutunnistimen toimintaan, koska sekään ei ole oikeen toiminut..
Vesikannun avulla löytyi tarkkapaikka tuulilasista ja siinä pyyhkijöiden liikettä seuraamalla kävi ilmi ettei pyyhin edes pyyhi tunnistimen päältä :lol:
Mittailin sulat ja olivat 65/66cm pitkiä ja jos en vallan väärässä ole oikea koko tulisi olla 68cm. No eihän moisia sulkia löytynyt, joten ostin 70cm pitkän ja nyt pelaa taas tihku niinkuin kuulukin :roll:
Kesällä pitäis myös koittaa saaha facelift mallin takavalot autoon, jos löytyy motivaatio ne ostaa. Ne ilmeisesti menee ilman sen kummempia värkkäilyjä paikalleen?
Myös tuo antiikkinen comand olisi tarkoitus vaihtaa modernimmaksi, mutta siihen täytyy vielä perehtyä, sähkö osaaminen ei ole vahvinta alaani. Vaikkakin täältä foorumilta hyviä ohjeita siihenkin löytyy.

Niin ja meinasi vallan unohtua, peilien liikkeet ovat halvaantuneet täysin, vika melkovarmasti säätönupikassa. Sitä on ilmeisesti joskus koitettu korjailla/vaihtaa, jäljistä päätellen, mutta tästä lisää jahka on aikaa pajottaa :arrow:
MB W163 270 CDI Final Edition 2005
MB W220 320 CDI 2004

Entiset
MB W220 320 CDI 2001
MB W203 200 CDI farkku 2005
MB W210 200 CDI 2001
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6266
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W220 Kysy&vastaa.

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Juu tuosta pyyhkijän pituudesta oli pitkät jutut tuolla aiemmin!!! toinen ongelma on se sulan rungon leveys... mulla lisäksi irvistelee se tunnistin, on edellinen lasinvaihtaja ollut ammattitaidoton...

Ootko varma ettei oo piuhat poikki ovelle tulossa, tai sulake?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
Raissi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Ma 04.02.2019 17:57

Re: W220 Kysy&vastaa.

Viesti Kirjoittaja Raissi »

MiHe kirjoitti:Juu tuosta pyyhkijän pituudesta oli pitkät jutut tuolla aiemmin!!! toinen ongelma on se sulan rungon leveys... mulla lisäksi irvistelee se tunnistin, on edellinen lasinvaihtaja ollut ammattitaidoton...

Ootko varma ettei oo piuhat poikki ovelle tulossa, tai sulake?
Itseltä mennyt juttu nuista pyyhkijöistä ohi, häätyypi seku vain ettiskellä se tuolta. :D

Ja joo, ei piuhoissa tai sulakkeissa ole vikaa. Aiemmin talvella ku vaihoin ovesta ohjausmodulin ni katoin jo sillon tuota säätönupikkaa. Se oli jollain silikonimujulla juntattu kiinni siihen ovi"pahviin". En jaksanut silloin kiinnittää siihen huomiota koska peilit toimivat, mutta tosiaan nyt ei toimi. Täytyypi ottaa kuvasia kun sitä innostuu vaihtamaan, eipä nuille peilinsäädöille ole tarvetta ollutkaan.
MB W163 270 CDI Final Edition 2005
MB W220 320 CDI 2004

Entiset
MB W220 320 CDI 2001
MB W203 200 CDI farkku 2005
MB W210 200 CDI 2001
Ale.s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: Ti 16.01.2018 00:29
Paikkakunta: Länsi-suomi

Re: W220 Kysy&vastaa.

Viesti Kirjoittaja Ale.s »

Ilmeisesti tuossa airmaticissa pitäisi olla kolme tasoa? En ole omaani koskaan saanut nostettua kolmea tasoa. Minulla on se alimmainen taso mitä olen käytellyt ja tuo maasturi taso..mutta keskitaso puuttuu..tai sitten maasturi on keskitaso. Mutta alhaalla kun on ja napista nostaa niin ei nouse kun kerran...muuten toimii hyvin ja ilma pysyy kauan.
Avatar
jusi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 537
Liittynyt: Pe 22.11.2013 22:58
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W220 Kysy&vastaa.

Viesti Kirjoittaja jusi »

Ale.s kirjoitti:Ilmeisesti tuossa airmaticissa pitäisi olla kolme tasoa? En ole omaani koskaan saanut nostettua kolmea tasoa. Minulla on se alimmainen taso mitä olen käytellyt ja tuo maasturi taso..mutta keskitaso puuttuu..tai sitten maasturi on keskitaso. Mutta alhaalla kun on ja napista nostaa niin ei nouse kun kerran...muuten toimii hyvin ja ilma pysyy kauan.
Ihan oikein se toimii. Napista ajokorkeudeksi voi valita 2 tasoa: korotetun sekä normaalin tason. Lisäksi auto laskee itsekseen kovemmassa vauhdissa hieman mutta tätä matalampaa tasoa ei voi valita manuaalisesti.

Vaimennukselle taas on 3 napista valittavaa tasoa, mukava ja 2 kireämpää.
W221 350 CDI Lang -10, W124 300 D aut. -91, W140 300 SE -92
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
Lukittu