W220 Kysy&vastaa.

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Lukittu
Avatar
ssuvik
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2782
Liittynyt: Pe 05.08.2011 18:42

W220 Kysy&vastaa.

Viesti Kirjoittaja ssuvik »

Alkanut hieman polttelemaan tuollaisen ässän hankinta. Olisi muutama asia mikä mietityttää, olisin kiitollinen jos kyseisen mallin omistajat viitsivät edes jotakin kertoa. Googlesta on hieman apua mutta täältä saa luultavasti paremmin ja luotettavampaa tietoa :)

Auto tulisi lähinnä muijalle kauppakassiksi, ja pitempiä reissuja varten. Työajoon on toinen auto, eli kilometrejä tulisi vuodessa noin 15000.

-"Toimiiko" auto pienen vauvan kanssa, mahtuuko vaunut konttiin hyvin ym.? Turvakaukalon luulisi mahtuvan hyvin takapenkille...
-Riittäkö noiden 320-koneiden käytännön suorituskyky kuljettamaan autoa?
-Mikä on kasikoneiden todellinen kulutus? Kaupungissa joku 15-20?
-Onko nuo kovin vikaherkkiä vehkeitä? Jotakin osaa itsekin tehdä mutta isommat rempat jätän suosiolla pätevämmille henkilöille :D
-Kannattaako ässää ylipäänsä hankkia? :D Sellainen on kyllä ollut aina jonkinlainen unelma-auto, pitäisikö siis ostaa (jälleen kerran) tunteella eikä järjellä..
-Ja vielä pakollinen mitänäistäpitääerityisestitsekataennenostoa-kysymys.

Muitakin kysymyksiä on mielessä, mutta jätetän ne tällä kertaa esittämättä.
Viimeksi muokannut ssuvik, Ma 12.10.2015 17:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
E350CDI&A180CDI
Avatar
simoks
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1658
Liittynyt: Ma 28.09.2009 01:03
Paikkakunta: Toijala

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja simoks »

320cdi kone varmasti liikuttaa tuota koria tarpeeksi, ja on muutenki taloudellinen ja hyvä kone kaikinpuolin.. Tietysti ässä taitaa olla vähän kalliimpi käyttökustannuksissa yleisesti kuin esim E-malli? Jotenkin tää w220 kori on jäänyt multa väliin kun ei niitä autokauppiatkaan oikein tunnu huolivan ja taitaa maine olla "väyrysen" tasoa(vaikka väykky hyvä auto onkin :D ) Hienon näköinen ainakin ja ruosteongelmia ei kai ainakaan taida olla?
W210 E320cdi
Avatar
ozzy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: Pe 09.06.2006 19:37
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja ozzy »

320 koneella varmaan pärjää mutten ottanut riskiä ;-) ...sekalaisessa ajossa kulutus pyöriny noin 13 litran kieppeillä.
Laite antaa todella mageet kyydit ja takapenkilläkin on ilo matkustaa ainakin tässä Langi mallissa...varsinkin kun lisävarusteena olevan jääkaapin muistaa täyttää kaljalla :-)
Ilmajousituksessa voipii kovilla pakkasilla ehkä tulla ongelmia,...muuuutta silti...auto minun makuun ja tuntuu olevan emännänki,lähinnä hänen ajoon hankittu.
SL500 R129
CLS 500
Avatar
Arto S
Mersumies
Mersumies
Viestit: 563
Liittynyt: Ma 02.02.2004 11:42
Paikkakunta: Oulu

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja Arto S »

Kyllä se 320 bensa ihan arkikäyttöön on riittävä :P Eihän se mikään tykki ole, mutta ihan muvavasti kulkee. 0-100 km/h tehdas lupaa 8,2 s mutta suurin plussa on mielyttävässä ja alhaalta vääntävästä V6 moottorissa, edellinen autoni E280 W210 (suoralla kutosella) tuntui paljon laiskemmalta lähinna puuttuvan alaväännön vuoksi vaikka paperilla suunnilleen samat suoritusarvot. Mutta toisaalta eihän tehoja ole koskaan liikaa olishan S500 mahtava peli ei sillä.

Ja plussana tulee kohtuu kulutus, maantiellä menee n. 8l/100km jopa allekkin rajoitusten mukaan ajessa ja oma keskikulutus taajama ja kapunki painoitteisessa ajossa 12 l

Olen ollut kyllä erittäin tyytyväinen autoon ja sen luotettavuuteen tosin kokemusta vasta 7kk/8000 km. Ja kyyti on kyllä huippuluokkaa airmatic jousituksella. Jousitushan nuissa onkin sitten kallis rempata jos jotain tulee. Edellinen omistaja oli vaihdattanut uudet etuiskarit n.2vuotta sitten (2800€/pari) tosin vehon hinta ja vehon piikkiin, mutten varmaan kestävää tekniikkaa. Kaikki pelotteli, että on paljon sähkövikaa ym. kun olin autoa hankkimassa, mutta kaikki vermeet kyllä ovat pelanneet ja toivottavasti pelaavat vielä kun pakkasetkin tulee :D

Ikävä kyllä ruoste tahtoo olla ongelma näissä W220 malleissakin. Tyypipaikat ovat ovienalaosat, omastakin on takaovien helmat jouduttu maalaamaan n. 2v sitten muuten on ruoste pysynyt aisoissa.

Mielestäni terkeimmät seikat ovat W220:n ostaessa ovat kunto ja huoltohistoria eikä niinkään moottorin koko. Yleensä ne halvimmat ja hinnat alkaen mallit ovat joko ruosteen raiskaamat tai huonolla pidolla oleet ja huoltoa laiminlyöty. Niihin saakin sitten kulummaan tonnikaupalla rahaa jos huono tuuri käy.

Tiloiltaahan tuo on isompi kun E-malli joka suunnasta ja varsinkin kontti joten luulisi vaunut mahtuvan kyytiin.
W114 250CE -70
W221 S350 Lang -06
W212 E350cdi -10
H-D Road King -98

+ ex Mersuja 30+
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13147
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Arto S kirjoitti: Tiloiltaahan tuo on isompi kun E-malli joka suunnasta ja varsinkin kontti joten luulisi vaunut mahtuvan kyytiin.
Onko? Itse olen ottanut E:n kun on pitänyt kuljettaa jotain isompaa tavaraa, eikä pelkästään sen takia että E:ssä taittuvat penkit. Vaunut nyt mahtuu autoon kuin autoon, ainakin kasaan laittamalla mutta syvyydessä S minusta jää paljon E-koria jälkeen. Tietenkin voi vähän riippua mitä E-koria ja S-mallia vertaa.
Avatar
Arto S
Mersumies
Mersumies
Viestit: 563
Liittynyt: Ma 02.02.2004 11:42
Paikkakunta: Oulu

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja Arto S »

DBFI kirjoitti:
Arto S kirjoitti: Tiloiltaahan tuo on isompi kun E-malli joka suunnasta ja varsinkin kontti joten luulisi vaunut mahtuvan kyytiin.
Onko? Itse olen ottanut E:n kun on pitänyt kuljettaa jotain isompaa tavaraa, eikä pelkästään sen takia että E:ssä taittuvat penkit. Vaunut nyt mahtuu autoon kuin autoon, ainakin kasaan laittamalla mutta syvyydessä S minusta jää paljon E-koria jälkeen. Tietenkin voi vähän riippua mitä E-koria ja S-mallia vertaa.
No voi ollakin ei ole tullut mitattua :D Lähinnä vertasin W210:n mutu tuntumalla W211:stä ei kokemusta käytännössä. Ei taida kuitenkaan kaikissa E-malleissa takapenkit kaatua? Tosiaan ei se ässän kontti hirveän syvä ole, mutta pituutta ainakin on.
W114 250CE -70
W221 S350 Lang -06
W212 E350cdi -10
H-D Road King -98

+ ex Mersuja 30+
Avatar
ssuvik
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2782
Liittynyt: Pe 05.08.2011 18:42

Viesti Kirjoittaja ssuvik »

Kiitos kaikille vastauksista, laittakaahan muutkin kokemuksia! Alkaa näyttää siltä että kohta minäkin olen ässän omistaja :thumbup:
E350CDI&A180CDI
Avatar
Arto S
Mersumies
Mersumies
Viestit: 563
Liittynyt: Ma 02.02.2004 11:42
Paikkakunta: Oulu

Re:

Viesti Kirjoittaja Arto S »

ssuvik kirjoitti:Kiitos kaikille vastauksista, laittakaahan muutkin kokemuksia! Alkaa näyttää siltä että kohta minäkin olen ässän omistaja :thumbup:
Onnea hyvän yksilön etsinnälle! vai onko jo joku tietty katottuna? On nuo hinnat tulleet melkoisesti alas tämän vuoden aikana!
W114 250CE -70
W221 S350 Lang -06
W212 E350cdi -10
H-D Road King -98

+ ex Mersuja 30+
terokoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 321
Liittynyt: Ke 14.09.2005 19:27
Paikkakunta: satakunta

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja terokoo »

Arto S kirjoitti:
ssuvik kirjoitti:Kiitos kaikille vastauksista, laittakaahan muutkin kokemuksia! Alkaa näyttää siltä että kohta minäkin olen ässän omistaja :thumbup:
Onnea hyvän yksilön etsinnälle! vai onko jo joku tietty katottuna? On nuo hinnat tulleet melkoisesti alas tämän vuoden aikana!
tuo pitää kyllä paikkansa! omaani kun tuossa tarjoilin liikkeisiin vaihdossa niin hyvitys oli 13-14 tuhatta 25 tonnin autoon.
about kymmeneen eri liikkeeseen tarjosin ympäri suomen maan.jotkut eivät huolineet lainkaan vaihdossa. reilu vuosi sitten kun ostin niin oli suht oikeen hintanen kun niitä kyttäsin.pyyntiä oli sillon 22900.ja autohan oli s400cdi-01.
hande
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Su 29.08.2004 12:16
Paikkakunta: Savo

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja hande »

Tuli haettua heinäkuun alussa Stuttgartin liepeiltä S320CDI -03, n. 8000 km takana eikä voi kun kehua... :) .
Aika ylellinen kyyti ja eikä paha kulutuskaan, sekalaista kaupunki/moottoritieajoa kulutus 7.5 l. Vääntöä ja kulkua riittävästi. Varusteita kuten keyless-go ja ilmastoidut penkit alkaa todella arvostaa mukavuutena silloin kun ne autossa on.

Ja jos nyt ei aivan taloudelliseksi katastrofiksi osoittaudu, niin eihän tämän seuraaja joskus vuosien päästä voi olla muu kuin W221...
Lada 1600 -83
Mercedes S 320 CDI -03
Avatar
ssuvik
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2782
Liittynyt: Pe 05.08.2011 18:42

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja ssuvik »

Arto S kirjoitti:
ssuvik kirjoitti:Kiitos kaikille vastauksista, laittakaahan muutkin kokemuksia! Alkaa näyttää siltä että kohta minäkin olen ässän omistaja :thumbup:
Onnea hyvän yksilön etsinnälle! vai onko jo joku tietty katottuna? On nuo hinnat tulleet melkoisesti alas tämän vuoden aikana!
Tuossa on kaksi 500 ja yksi 430, mistä olen erityisesti kiinnostunut. Toinen noista 500 on melko lähellä, sitä olisi tarkoitus mennä katsomaan nyt alkavalla viikolla, jos se ei natsaa niin siirryn sitten noihin muihin vaihtoehtoihin..
E350CDI&A180CDI
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1594
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja Matti R »

S500 kulutuksesta: minulla pienimmillään moottoritieajossa cruisella 8.8 l/100km, keskikulutus nyt 10.9l/100km. Ajot on pääosin Länsiväylää päästä päähän ja välillä maantieajoa. Hyvä on ajella, huollot kalliit jos Veholla teettää. Keyless-go ja Distronic parhaat varusteet, näppärä on myös lapsilukkojen avaaminen kojelaudan napista.
Matti
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
Avatar
ssuvik
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2782
Liittynyt: Pe 05.08.2011 18:42

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja ssuvik »

Kävin tänään katsomassa 500 ässää, ja olihan se niin hyvä että kaupat tuli. Varusteita on totta kai rutkasti, muttei ihan kaikkia mitä ässään saa, uupuu mm. Distronic, sähköherkut takaa ja Keyless Go.
E350CDI&A180CDI
Avatar
Arto S
Mersumies
Mersumies
Viestit: 563
Liittynyt: Ma 02.02.2004 11:42
Paikkakunta: Oulu

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja Arto S »

ssuvik kirjoitti:Kävin tänään katsomassa 500 ässää, ja olihan se niin hyvä että kaupat tuli. Varusteita on totta kai rutkasti, muttei ihan kaikkia mitä ässään saa, uupuu mm. Distronic, sähköherkut takaa ja Keyless Go.
Onnea uuden auton johdosta! Mukava kun foorumille tulee lisää W220 omistajia. Aika vähemmistönä ollut nämä uudemmat Ässät.
W114 250CE -70
W221 S350 Lang -06
W212 E350cdi -10
H-D Road King -98

+ ex Mersuja 30+
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja RH »

Taisi olla isomminkin onnea mukana niissä hirvipeijaisissa :wink: .
Hyvä veto. Hieno auto ja asiallisella moottorillakin vielä.
Trevlig resa. :thumbup:
Avatar
ssuvik
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2782
Liittynyt: Pe 05.08.2011 18:42

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja ssuvik »

RH kirjoitti:Taisi olla isomminkin onnea mukana niissä hirvipeijaisissa :wink: .
Hyvä veto. Hieno auto ja asiallisella moottorillakin vielä.
Trevlig resa. :thumbup:
No joo, ehkei se nyt niin iso vahinko ollutkaan sitten loppujen lopuksi..
E350CDI&A180CDI
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

ssuvik kirjoitti:Kävin tänään katsomassa 500 ässää, ja olihan se niin hyvä että kaupat tuli. Varusteita on totta kai rutkasti, muttei ihan kaikkia mitä ässään saa, uupuu mm. Distronic, sähköherkut takaa ja Keyless Go.
Tervetuloa "kerhoon" :thumbup:
Sen verran hyvät kyydit ässä antaa, että kompensoi tuota bensan kulutusta.
By the way: Peräkontin tilavuus tuli testattua, yhtä monta kaljalaatikkoa mahtui Tallinnasta kyytiin kuin väyrysessä :lol:
Eli ei niissä paljon kokoeroa ole.
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Avatar
ssuvik
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2782
Liittynyt: Pe 05.08.2011 18:42

Viesti Kirjoittaja ssuvik »

Jotain vikaakin autossa on :( Eli siis takaluukku on jämähtänyt lukkoon. Ei aukea avaimella, ovesta eikä itse luukusta. Mikä neuvoksi? Eikös lukko toimi ilmalla? Voisiko joku letku olla poikki/mutkalla?
E350CDI&A180CDI
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

Kuvia systeemeistä:

Kuva

Kuva

Kuva
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Avatar
Merbensium
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 235
Liittynyt: Ma 23.11.2009 00:32
Paikkakunta: Vantaa

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja Merbensium »

Lainaanpa nopeasti valmista topickia, kun tuommoinen auto on mahdollisesti seuraavaksi tulossa. Tavismallissa kun ei käsittääkseni ainakaan ole lukkoperää, niin mitenkäs nuo AMG härvelit? Aiemmassa pirssissä lukkoperä oli, ja se tuntui kyllä aika hyvältä etenkin talvella. Parempi se on että kaksi rengasta vetää, kuin vain yksi. Tuommoinen 55 voisi olla vielä ihan varteenotettava vaihtoehto. Mutta jos ei siinä ole sen kummoisempia eroja normaalimalleihin verrattuna, niin ei sitä kannata pelkän AMG:n takia hankkia. Onkohan noita muuten kukaan viritellyt?
The Best or.. AMG?

MB W219 CLS 55
ex. Audi D3 A8L W12
ex. MB V126 560SEL
Avatar
ssuvik
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2782
Liittynyt: Pe 05.08.2011 18:42

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja ssuvik »

Onko normaalia ettei imuovet toimi kunnolla pakkasessa? Aamulla kun lähdin niin ei imenyt ovea kiinni. Ajeltuani hetken aikaa, paikkojen lämmettyä sen sijaan toimi kunnolla..
E350CDI&A180CDI
terokoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 321
Liittynyt: Ke 14.09.2005 19:27
Paikkakunta: satakunta

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja terokoo »

ssuvik kirjoitti:Onko normaalia ettei imuovet toimi kunnolla pakkasessa? Aamulla kun lähdin niin ei imenyt ovea kiinni. Ajeltuani hetken aikaa, paikkojen lämmettyä sen sijaan toimi kunnolla..
kyl mun ässässä pelas viime talvena vielä 30 pakkasilla joten ei tuo normaalia ole...tosin se oli yks niistä harvoista asioista mikä ylipäänsä pelas siinä laitteessa... :?
Avatar
ssuvik
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2782
Liittynyt: Pe 05.08.2011 18:42

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja ssuvik »

terokoo kirjoitti:
ssuvik kirjoitti:Onko normaalia ettei imuovet toimi kunnolla pakkasessa? Aamulla kun lähdin niin ei imenyt ovea kiinni. Ajeltuani hetken aikaa, paikkojen lämmettyä sen sijaan toimi kunnolla..
kyl mun ässässä pelas viime talvena vielä 30 pakkasilla joten ei tuo normaalia ole...tosin se oli yks niistä harvoista asioista mikä ylipäänsä pelas siinä laitteessa... :?
Kiitos vastauksesta. Mahtaako kenelläkään olla ideaa mikä voisi mättää?
E350CDI&A180CDI
Avatar
RAM
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1256
Liittynyt: Ke 19.05.2010 23:23
Paikkakunta: Numminen

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja RAM »

Tekisikö pakkanen ongelmia ilmasysteemin tiiveydelle??

Eli kun auto seisoo, katoaa paineet. Ajon aikana sitten taas nousevat.

Oma ässäni oli halpa, kuin saippuapala, mutta kaikki oleellinen pelaa.
Vasemman sivupeilin automaattihimmennys ei pelaa, ja sen pystysuunnan potikassa on kanssa ongelmia. Eli aika pikkujuttuja, kuten tuo oven imusysteemikin. Jotain pientä voi muutaman tonnin autossa aina olla.
Avatar
ssuvik
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2782
Liittynyt: Pe 05.08.2011 18:42

Re:

Viesti Kirjoittaja ssuvik »

ssuvik kirjoitti:Jotain vikaakin autossa on :( Eli siis takaluukku on jämähtänyt lukkoon. Ei aukea avaimella, ovesta eikä itse luukusta. Mikä neuvoksi? Eikös lukko toimi ilmalla? Voisiko joku letku olla poikki/mutkalla?

Tähän päivitystä. Eli luukku ei toiminut koska sinne oli yritetty murtautua. No se lukko vaihdettiin, mutta tuli vain puoliksi kuntoon. Vaihdettaessa on joku johto päässyt irtoamaan tai katkennut; lukko ei aukea ohjaamon eikä avaimen sähkönapeista. Mekaaninen avain siis ainut konsti päästä luukkuun. Tai oli, siihen asti kunnes vaimo katkaisi avaimen lukkoon :( Mahtaakohan sitä avaimen palaa saada ongittua millään sieltä pois, vai onko ainoa vaihtoehto tilata taas uusi lukko (480€)?
E350CDI&A180CDI
Avatar
ssuvik
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2782
Liittynyt: Pe 05.08.2011 18:42

Viesti Kirjoittaja ssuvik »

Muistelen tästä olleen puhetta jossakin topikissa, mutten sitä löytänyt. Ongelma on seuraava: Vaimo jätti valot yöksi päälle, ja nyt akku tyhjä. Mistä virtaa akulle? Konehuoneessa ei ole paikkoja kaapeleille(?), enkä saa takaluukkua auki koska avain on katkenut sinne. Laturin kautta?
E350CDI&A180CDI
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3032
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja jysi »

Konehuoneen vasemman reunan sulakerasiassa etummaisena olevasta kolmesta isosta sulakkeesta ainakin yksi (olisiko ollut keskimmäinen?) on kytketty jatkuvaan virtaan, eli sulake pois ja plusjohto siihen tilalle. Latta-Abiko johdonpäähän tai paljaaksi kuorittu ja litistetty johdonpää sulakkeen alle.

Luultavasti siellä akussa on vielä joku voltti jäljellä (ohjauselektroniikka luovuttaa paljon ennen akun täydelllistä tyhjenemistä) niin että sen oikean sulakkeen löytää ottamalla sulakkeet yksi kerrallaan irti ja mittaamalla molemmista päistä jännitettä maata vasten. Se josaa on yli nolla on se oikea.
Avatar
RAM
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1256
Liittynyt: Ke 19.05.2010 23:23
Paikkakunta: Numminen

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja RAM »

Sieltä auton valikosta kannattaa laittaa valot aina päälle, niin siihen kytkimeen ei sen jälkeen tarvitse koskea. Näin ei myöskään ne valot jää sitten päälle.
jalpuri
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: La 07.01.2012 02:36

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja jalpuri »

Olen kohtalaisen uusi Mersun omistaja ja uusi myös tämän forumin jäsenenä
Tuollaisen W220 korisen 03 vuosimallia olevan 55AMG ässän kiikutin saksan tuliaisena marraskuussa.
Olen halvaantunut rintakehästä alaspäin viime kesänä ja vaikka ennen sitä on tullut kaikenlaisia mekaanisia ja sähköisiä huoltotöitä tehtyä, niin nyt on sellaiset tehtävät vähissä kun on tuollainen rajoite.
Autoon on asennettu käsihallintalaitteet joten pystyn niillä ajamaan autoa lähes normaalisti,
mutta huoltotöiden teko ei onnistu ilman apua.

pari kertaa on autoon moottorin vikavalo syttynyt ekalla kerralla syynä oli liian alhainen öljyntaso. autossa ei ilmeisestikkään ole erikseen öljyvaloa? kuittailin kaverini avustuksella sitten sen pois ottamalla akun navan hetkeksi pois ja kun valo ei uudelleen syttynyt niin se öljyntasohan siihen silloin oli syynä, eikö?

nyt näillä pakkasilla ajelu on hieman epäilyttänyt kun olen lukenut juttuja mm. airmaticin toimivuudesta yms. ne kaikki ilma värkit pelaa hienosti ja ennen ajoon lähtöä lämmittelen autoa eberillä, eilen kuitenkin ilmestyi moottorinvikavalo jälleen tauluun, tietenkin ensimmäisenä tuli mieleen se samainen öljyntaso. soitin sitten faijalleni koska hän siinä lähellä asui, että tulisi jeesaamaan.
Mutta öljyä oli ihan riittävästi myllyssä ja kun jälleen sillä akku tempulla nollailtiin niin eipä palanut vika valo enään.

Voiko olla että nämä sähköiset anturit heittää jotain haamuherjoja kovilla pakkasilla?
Olisi kuitenkin kiva tietää hieman enempi aiheesta koska aina ei välttämättä ole se apu niin lähellä.

Staarin nokkaan olisi tuo auto kiva saada.
Asun läntisen-uudenmaan alueella joten joku maestro jolla on star voipi ilmottautua, kun en mielellään vehossa halua asioida.
My ride: W220 S 55AMG '03
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13147
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja DBFI »

jalpuri kirjoitti:Olen kohtalaisen uusi Mersun omistaja ja uusi myös tämän forumin jäsenenä
Tuollaisen W220 korisen 03 vuosimallia olevan 55AMG ässän kiikutin saksan tuliaisena marraskuussa.
Olen halvaantunut rintakehästä alaspäin viime kesänä ja vaikka ennen sitä on tullut kaikenlaisia mekaanisia ja sähköisiä huoltotöitä tehtyä, niin nyt on sellaiset tehtävät vähissä kun on tuollainen rajoite.
Autoon on asennettu käsihallintalaitteet joten pystyn niillä ajamaan autoa lähes normaalisti,
mutta huoltotöiden teko ei onnistu ilman apua.

pari kertaa on autoon moottorin vikavalo syttynyt ekalla kerralla syynä oli liian alhainen öljyntaso. autossa ei ilmeisestikkään ole erikseen öljyvaloa? kuittailin kaverini avustuksella sitten sen pois ottamalla akun navan hetkeksi pois ja kun valo ei uudelleen syttynyt niin se öljyntasohan siihen silloin oli syynä, eikö?

nyt näillä pakkasilla ajelu on hieman epäilyttänyt kun olen lukenut juttuja mm. airmaticin toimivuudesta yms. ne kaikki ilma värkit pelaa hienosti ja ennen ajoon lähtöä lämmittelen autoa eberillä, eilen kuitenkin ilmestyi moottorinvikavalo jälleen tauluun, tietenkin ensimmäisenä tuli mieleen se samainen öljyntaso. soitin sitten faijalleni koska hän siinä lähellä asui, että tulisi jeesaamaan.
Mutta öljyä oli ihan riittävästi myllyssä ja kun jälleen sillä akku tempulla nollailtiin niin eipä palanut vika valo enään.

Voiko olla että nämä sähköiset anturit heittää jotain haamuherjoja kovilla pakkasilla?
Olisi kuitenkin kiva tietää hieman enempi aiheesta koska aina ei välttämättä ole se apu niin lähellä.

Staarin nokkaan olisi tuo auto kiva saada.
Asun läntisen-uudenmaan alueella joten joku maestro jolla on star voipi ilmottautua, kun en mielellään vehossa halua asioida.
Enpä usko että moottorin vikavalo syttyy jos öljyä on liian vähän (oletan että tarkoitat sitä erillistä indikaattoria eikä mitään mittaristoon tulevaa viestiä). Autossa täytyy olla joku emissioihin liittyvä ongelma (ohjekirjasta näkee osviittaa mistä ongelmista mikäkin vikavalo syttyy) ja Starillahan sitä pitäisi selvittää. Läntisen Uudenmaan alueella asuu useampikin testerin omistava foorumilainen.

Öljytason antureissa on ollut ongelmia mutta sen seurauksena ei syty vikavalo vaan ruutuun tulee kehotus lisätä tai vähentää öljyjä vaikka tasot onkin kunnossa.
Lukittu