W220 Kysy&vastaa.

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Lukittu
Avatar
kilikali
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: Ke 23.11.2011 18:07

Re: W220 Kysy&vastaa.

Viesti Kirjoittaja kilikali »

Mitenkäs näistä w220 säädetään turvavyön korkeutta pilarista? En löytäny ohjeita eikä käyttistä ole.
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2461
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: W220 Kysy&vastaa.

Viesti Kirjoittaja noroljan »

kilikali kirjoitti:Mitenkäs näistä w220 säädetään turvavyön korkeutta pilarista? En löytäny ohjeita eikä käyttistä ole.
Taisi säätyä penkin mukana (laskee alaspäin, kun penkkiä hilaa eteenpäin), muuta säätöä siinä ei olekkaan...

Huomaa kyllä että ei muista enää oikein mitään asiaa ässään liittyen, kun viimeiseen 2 vuoteen on tainnut tulla itse ajettua yht. 100-200 km :?
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6248
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W220 Kysy&vastaa.

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Jaahas mun sadetutka eikun -tunnistin heräs henkiin.... pyyhkii vielä vähän hassusti ja yleensä vaatii aika paljon vettä ennenkuin pyyhkäisee, täytyy katsoa paraneeko toiminta kun saan aikaiseksi sen pidemmän sulan. Ei vain tahdo löytyä muuta kuin vinkuvia bossilaisia... tilasin autonosat24:sta aktiivihiilisuodattimet ja SWF:n lötkösulat, saa nähdä sopiiko.

Kumimatot tilasin saksan ebaystä (joojoo plyyssimatto ässässä pitää olla mutta kyllä mua kaihertaa hypätä kurasilla kengillä siihen kangasmatolle...).

Mitenkäs tuo ajovalojen säätö muuten menee tuossa kun ei oo ksenoneita? Jos jälkiasentais sellaset niin tarttee lisätä anturit ja moottorilliset umpiot? No voi olla että retrofitti jää pesuritasolle...

Muistipenkeistä; mitä se 'E' nappi tekee? Ohjekirja ei kerro, sen mukaan siinä on kolmas muistipaikka...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6248
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W220 Kysy&vastaa.

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Jatketaan monologia...

Sadutennistin tosiaan alkaa olemaan ihan ok, nyt 700m SWF:n sulka pyyhkii yli koko tunnistimen. Koppa kiinni case closed.

Kumimatot saapuivat, stingrayt istuvat paikoilleen kuin sormi sian p*rseeseen, taisivat maksaa alle neljäkymppiä setti.

WISsiä selasin, xenonit tarvitsevat vain ohjainboksin ja piuhasarjan. En tiedä tulenko koskaan päivittämään valoja, mutta pesurillisen valokatkaisijan jo tilasin ebaysta kun sai halvalla :lol:

E-näppäintä en vielä muistanut kokeilla mutta jenkkifoorumin mukaan se on 'ergonomia' toiminto. Penkin etäisyyssäätö säädetään kohdilleen, sitten E nappi ajaa muut säädöt ergonomisesti kohdilleen? Kukaan ei ole viisaampi kuin saksalainen autoinsinööri... :wink:

Koukkumysteeri jumittamisen kanssa on edelleen päällä, vien Venetmäelle jos osaisivat sille jotain tehdä, saavat vaihtaa samalla peräöljyt, ohjaustehostinöljyt, airmaticin suodattimen... ite kun ei autoa ylös saa nostettua.

Ilmansuodattimet tulivat myös postissa, en tiedä kuinka laadukkaita ovat mutta murto-osalla motonetinhinnoista /varsinkin aktiivihiiliversio)...

eka polttimokin kärvähti, onneksi oli parkki minkä mahtui vaihtamaan helposti... oikea lyhyt ajovalo näyttää värisevän, taitaa olla kohta menossa... pissipojan säiliö on vaan pahasti edessä. Vaihdoin muuten ajovalon pesurimoottorin tulpankin kun oli kovettunut ihan kovaksi ja vuoti pesunestettä.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2461
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: W220 Kysy&vastaa.

Viesti Kirjoittaja noroljan »

MiHe kirjoitti:Jatketaan monologia...
Se E-nappi tosiaan on joku vakioasento, en ole sen enempää miettinyt, kun ei sillä mitään käyttöä ole. Ei siinä asennossa ainakaan voi autoa ajaa, mihin se penkin ajaa :) . Toisissa näissä on se 3 muistipaikkaa ja toisissa tuo 2 muistipaikkaa+E nappi.

Mitenkäs se korkeudensäätö tosiaan menee, sisällä ei tainnut olla mitään nappia halogeeniversiossa, eikä ne vissiin itsestäänkään säädy käynnistäessä? Mietin meinaan samaa asiaa tuon oman ML:län kanssa, kun siinä ei ole valoille mitään korkeudensäätöä. Airmaticin kanssa sitä ei tarvitsekkaan, mutta erikoista...

Koukulle antasin vain voimaa, jos se lukitus aukeaa, niin jumissa se vaan lienee. Tosin aina parempi jos sen joku muu rikkoo, kuin itse :wink:
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Re: W220 Kysy&vastaa.

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

MiHe kirjoitti:Takaluukun etureuna on koholla niinkuin RAMin topicissa toisella foorumilla, saranatapit ei kyllä liiku eivätkä ole väljät. Tuossahannäyttäisi olevan jonkinlainen säätö siinä kehikossa millä saranat kiinnittyvät runkoon? Luukku ei nouse ihan terhakasti pystyyn asti, kaasumännät vai mikä? Vai joko vanhuus vaikuttaa jöpötyskulmaan :D
Taitaa olla ns. tyyppivika, koska näitä menee purkuosina enemmän kuin esim. takaluukkuja Kertaalleen olen jo saranat vaihtanut, tosin käytettyihin. Ja taas alkaa olla toinen kulma kohollaan. Vanhoista katsoin, siellä yksi nivel antaa ajan myötä periksi.
Kaasujousiahan siellä ei ole, vaan perinteiset vieterit. Ja niille on muutama ylimääräinen kolo, että saa kireämmälle. Mutta helpoin konsti luukun erektio-ongelmiin on sprayrasva joka hemmetin saranan niveleen..
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6248
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W220 Kysy&vastaa.

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Esa H. kirjoitti:
MiHe kirjoitti:Takaluukun etureuna on koholla niinkuin RAMin topicissa toisella foorumilla, saranatapit ei kyllä liiku eivätkä ole väljät. Tuossahannäyttäisi olevan jonkinlainen säätö siinä kehikossa millä saranat kiinnittyvät runkoon? Luukku ei nouse ihan terhakasti pystyyn asti, kaasumännät vai mikä? Vai joko vanhuus vaikuttaa jöpötyskulmaan :D
Taitaa olla ns. tyyppivika, koska näitä menee purkuosina enemmän kuin esim. takaluukkuja Kertaalleen olen jo saranat vaihtanut, tosin käytettyihin. Ja taas alkaa olla toinen kulma kohollaan. Vanhoista katsoin, siellä yksi nivel antaa ajan myötä periksi.
Kaasujousiahan siellä ei ole, vaan perinteiset vieterit. Ja niille on muutama ylimääräinen kolo, että saa kireämmälle. Mutta helpoin konsti luukun erektio-ongelmiin on sprayrasva joka hemmetin saranan niveleen..
Joo tutkailin paremmin niin pelkät jousethan siellä, en koittanut säädellä, täytyy vielä katsoa missä kolossa ne nyt ovat. Luukku istuu nyt nätisti kun säädin 'kiinnitystelineen' etureunoja vähän alaspäin. Yhdestä nivelestä löytyi välystäkin, nivelet on nyt rasvattu kertaalleen mutta ei vieläkään ihan innolla ponkaise. Ei muuten haittaa mutta sateella kun luukku jää vähän vajaaksi niin tiputtaa ilkeesti vedet suoraan loosteriin.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6248
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W220 Kysy&vastaa.

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Etenee; koukku saatiin Venetmäellä liikkumaan :thumbup: Ei kuulemma mitään selkeää syytä löytynyt mikä siellä kanitti, käytön puutetta...

Jarrut vinkuivat välillä kuin Volvossa konsanaan, nyt on uudet palat joka kulmassa. Ohjaustehostimen ja perän öljyt vaihdettiin. Peräöljy oli sellaista kuraa että kannattaa kuuulemma vaihtaa pian uudelleen. Paljonkos tuon huollon mukainen vaihtoväli oli, autoa kuitenkin Rollella huollettu? 60tkm? :roll:

Airmaticci sai uuden suodattimen, toinen etutolppa vuotaa kun nostetaan nosturilla ylös... eli menee vaihtoon jossain vaiheessa. Pihassahan on vielä pysynyt ryhdissään. Alapalloissa on välystä, pitää nekin vielä takasten narinapuslien kanssa vaihtaa ennen seuraava katsastusta. Eli muutaman satkun saa laittaa vielä tähän 'uuden auton ostohuollon' piikkiin (Mootorin öljyt ja suodattimet vaihdan vielä ennen talvea, odottaa inspiraatiota). Ja sitten ne ruosteet laitattaa, sitähän ei vielä osaa sanoa paljonko tulee kustantamaan... :think:
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
harriba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: Ti 06.02.2007 23:08

Re: W220 Kysy&vastaa.

Viesti Kirjoittaja harriba »

MiHe kirjoitti:Jatketaan monologia...

WISsiä selasin, xenonit tarvitsevat vain ohjainboksin ja piuhasarjan. En tiedä tulenko koskaan päivittämään valoja, mutta pesurillisen valokatkaisijan jo tilasin ebaysta kun sai halvalla :lol:
Olikohan se niin että 25W Xenonit ei tarvitse pesureita eikä korkeudensäätöä?

Mulla on joutava setti pre-fl Xenon ballasteja ja sytyttimiä. Löytyy vaikka koko umpiot, tosin Japanin mallista ts. kuvio ei toimi Suomessa. Kuvio tulee tässä tapauksessa umpion lasista.
harri
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA, W220 S500
Jaguar XJ X308, R1100RT, Hyundai Ioniq hybrid
Avatar
H.E. von Kuusi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 639
Liittynyt: Ke 19.10.2011 18:34
Paikkakunta: Åbo

Re: W220 Kysy&vastaa.

Viesti Kirjoittaja H.E. von Kuusi »

Liitytäämpä täälläkin kerhoon. Menneenä viikonloppuna kävin noutamassa länsinaapurista hyvällä historialla olevan, 104tkm ajetun w220 mopokoneisen ässän. Väriyhdistelmä (taivaansininen metalliväri + vaaleat nahat), sekä itseä miellyttävä varustelu (kattoluukku, parkkitutkat, tuuletetut ja lämmitetyt istuimet, comand ja xenonit sekä muuta pientä) ajoi lopulta kokeilemaan tätä pikkukoneista. Hyvä, että tuli kokeiltua. Ainoa omalta listalta puuttuva "pakollinen varuste" oli soft-close, mikä mielestäni kuuluu (tämän ikäiseen) ässään, mutta onhan tässä ilman sitä tähänkin saakka pärjätty toki. Myöskään kaipaamaani CD-vaihtajaa ei ole, mutta sen jälkiasennus lienee varsin vaivaton operaatio.

Normaaliajossa 320 on varsin mukava kone, ja toimii todella hienosti tuon 5g-tronicin kanssa, mutta kieltämättä täyskaasulla jää jotain uupumaan. Eipä sillä, ero esim. 430:seen ei mielestäni ole kovinkaan merkittävä, ja toisaalta kutosessa on omaan korvaan ihan mukava ominaismurina. Kulutuskin jää täällä kaupunkiajossa empiiristen kokemusteni mukaan jopa merkittävästi pienemmäksi kaseihin verraten. Jos suorituskykyä haluaisi, pitäisi sitten olla 600 biturbo, mikä ei kuulunut nyt vaihtoehtoihini auton kuitenkin toimittaessa käyttöauton virkaa. Näin ollen 320 on etenkin jo kaupat tehneen mielestä varsin järkevä ratkaisu; kaikki on ylläpidon kannalta hieman edullisempaa.

Auto on varsin hienossa kunnossa, vuodesta 2004 lähtien autolla on ajettu ainoastaan kesäisin. Ainoastaan valitettavasti kuljettajan ovessa on keskellä avaimella tai muulla vastaavalla konstilla tehty naarmu, jonka korjauttamista vielä harkitsen, sillä tällaista väriä on vaikea saada osumaan maalatessa oikeansävyiseksi. Ruostetta ei ole - tämä oli myös yksi pääkriteerini autoa ostaessa, mikä karsi melko lailla ehdokkaita. Näillä kriteereillä, välittämättä koneesta, ei Suomesta löytynyt ainoatakaan ehdokasta. Saksasta hakeminen tulee tämän hintaluokan autossa turhan kalliiksi suhteessa auton hintaan. Siksi katse kohdistui Ruotsiin, mistä pienen etsinnän jälkeen löytyikin sopiva. Teknisestikin kaikki on kunnossa. Airmatic toimii kuten pitää, eikä ainakaan yön yli tiputa yhtään nurkkaa huomattavasti alas. Vielä en ole ehtinyt sen pitempää autoa seisottaa. Kaikki varusteet toimii parkkitutkia ja sadetutkaa myöden.

Kaiken kaikkiaan on sanottava, että hyväkuntoisena tällainen ässä tarjoaa kyllä valtavasti vastinetta rahalle kaikin puolin. Olen ajanut w221 korista, sekä useampaa w222 korista ässää, ja etenkään tuohon w221 koriseen verraten en koe merkittävää eroa ajo-ominaisuuksissa. w222:een verraten sitten toki jo ollaan ajo-ominaisuuksien kannalta selkeästi eri aikakaudella, mutta mukavuus ja hiljaisuus on siihenkin verrattavissa.

Varusteita ei mainitsemieni lisäksi sitten juuri olekaan. Tässä vielä lista:

Parameter Value
200A LEATHER
220 PARKTRONIC SYSTEM (PTS)
249 INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING
268A LEATHER GREY
275 MEMORY PACKAGE (DRIVER SEAT, STRG. COL., MIRROR)
347U BLUE QUARTZ METALLIC PAINT
352 COMAND
401 DELUXE FRONT SEATS WITH VENTILATION AND HEATING CO
414 ELECTRIC TILT/SLIDE SUNROOF IN GLASS VERSION
596 HEAT INSULATING+IR REFLECTG.SAFETY GLASS ALL-ROUND
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
612 HEADLAMP-XENON R.H.TRAFFIC
671 LIGHT-ALLOY-WHEEL 7-SPOKE-DESIGN
673 HIGH-CAPACITY BATTERY
809 N/A
875 HEATED SCREEN WASH SYSTEM
925 AIR POLLUTION CONTROL D4 EU3-MEASURES
988 VEH. TIT. OF OWN. & COC DOC. + MODEL PLATE (MACH.)
M112 V6-GASOLINE ENGINE M112
Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Avatar
harriba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: Ti 06.02.2007 23:08

Re: W220 Kysy&vastaa.

Viesti Kirjoittaja harriba »

Onnea uudelle ässälle.

Paraikaa olen ekalla pidemmällä reissulla omalla W220:lla. Todella häkellyttävää miten 17 vuotta vanha kikotin yhä pesee ja huuhtelee ajomukavuudessa 90% nykyautoista. Ei mun 4 vuotta tuoreempi E-sarjalainen päässyt lähimaillekaan samaa.

Ihan kätevä mittapuu hiljaisuudelle (+Bose audiolle) on se, miten esim. Kate Bushia voi kuunnella motarinopeudessa ja laulun sanoista saa selvää myös hiljaisissa kohdissa.
harri
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA, W220 S500
Jaguar XJ X308, R1100RT, Hyundai Ioniq hybrid
Ilipo57
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: Ma 10.11.2014 18:46
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: W220 Kysy&vastaa.

Viesti Kirjoittaja Ilipo57 »

Nostaisin sen paremmuusprosentin 99:ään. Kun auto on vielä ruosteeton voisi ns. täyskäsittely ruosteenestofirmassa olla paikallaan, ja ainakin omassa autossa ns. sähköongelmat hävisivät kun pidän sen aina laturissa jos ei ole ajoa päivittäin.
W220 S320 -99
W164 ML500 -06
Avatar
H.E. von Kuusi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 639
Liittynyt: Ke 19.10.2011 18:34
Paikkakunta: Åbo

Re: W220 Kysy&vastaa.

Viesti Kirjoittaja H.E. von Kuusi »

Ilipo57 kirjoitti:Nostaisin sen paremmuusprosentin 99:ään. Kun auto on vielä ruosteeton voisi ns. täyskäsittely ruosteenestofirmassa olla paikallaan, ja ainakin omassa autossa ns. sähköongelmat hävisivät kun pidän sen aina laturissa jos ei ole ajoa päivittäin.
Ruosteenestokäsittely on ollut mielessä. Auto on kyllä aina tallissa, kotona kylmässä ja töissä lämpimässä. Ja autoa pesen vähintään kerran viikossa (liuotin + painepesuri). Vaikka tästä piti käyttöauto tehdä, niin nyt autoa katsellessa tullut mieleen, että eihän tuota raaskisi suolakeleillä ajella lainkaan, kun on vielä säilynyt niinkin hyvänä. Varsinkin kun tietää mitä nämä w220:t yleensä ovat.
Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Avatar
jusi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 534
Liittynyt: Pe 22.11.2013 22:58
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W220 Kysy&vastaa.

Viesti Kirjoittaja jusi »

Hyvin on tullut kahlattua tämä ketju läpi. Toteutin nimittäin haaveeni ja liityin tänään W220-kerhoon. Ostin vuoden 2003 S 320 CDI:n. Auto on tuotu Suomeen vuonna 2005 ja viimeiset 11 vuotta ollut yhdellä omistajalla. Kilometreja on mittarissa vaatimattomat 145 tkm ja näyttää kovasti siltä, että lukema pitää paikkansa. Auto on mustalla nahkasisustalla, ja sisältä tämä on todella hienossa kunnossa. Myös maalipinta on muuten hyvä, mutta lisää kiiltoa kaivattaisiin. Kävin pellit läpi maalipinnan paksuusmittarilla ja maalipinta näyttää olevan tehtaan jäljiltä.

Kone, laatikko ja alusta ovat mukavasti iskussaan. Varusteita on minulle riittävästi, esim. tuuletetut mukavuusetuistuimet, lämmitetty ratti, ja imuovet. Suksipussia olisin tosissani kaivannut (tiedän että tankki pitäisi vaihtaa jos sen haluaisi jälkikäteen), mutta ehkäpä tyydyn käyttämään suksiboksia.

Pientä laittoa on luvassa lähipäiville, esim:
- termostaatti pitää vaihtaa heti huomenna, maantiellä lämmöt ei nouse tarpeeksi. OM648:aan taitaa olla helppo homma.
- kuskin aktiivipenkissä ei toimi aktiivitoiminto, hieronta tai alipainesäädöt. Normaalit sähkösäädöt kyllä pelaa.
- moottorijarrutukselle siirryttäessä jyrinää +90 km/h -nopeuksissa. Kardaanin kumit tai laakeri?
- kattoluukku ei liu'u taakse, luukun takaosa kyllä nousee. Tämä saa odottaa kevääseen.
- kaikkien lokarien kaarien alaosissa on pientä "hiekkapuhalluksesta" alkunsa saanutta pintaruostetta, onneksi vain pienellä alueella.
- moottorissa on mukavasti puhtia, mutta lisävoima ei olisi pahasta
- autoa lukitessa kaukosäätimen ensimmäisestä painalluksesta vilkut jäävät vilkkumaan. Toisella painalluksella sammuvat. Vika vai ominaisuus?
- pitänee tutustua, minkälainen työ on saada ajonaikainen webasto toimimaan myös esilämmittimenä

Ennen kuin hain auton, vaimo kyseli, enkö voisi ostaa jotain modernimman näköistä ja pienempää autoa. Tänään kun hän pääsi ajamaan, mieli oli muuttunut. "Miten tämä voi olla niin hiljainen, niin mukava ja niin hyvä ajaa?"
W221 350 CDI Lang -10, W124 300 D aut. -91, W140 300 SE -92
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6248
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W220 Kysy&vastaa.

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Onnoa uudelle autolle ja tervetuloa joukkoon hulluun :)
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6248
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W220 Kysy&vastaa.

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Suodatinhuoltoa vihdoinkin...

tämä on ihan normaalia
moottori.jpg
taas nähtiin mitä 'huoltokirja' tarkoittaa... aktiivihiilissä päiväys vuodelta 2003.... joo onhan ne voineet varastossa makailla, jos toissa vuonna sitten otettu hyllystä :D No eivät sentään ihan alkuperäiset olleet.
aktiivi1.jpg
Melkoinen ero halppissuodattimet ja orkkiksen välillä, vanhat painoivatkin ainakin 5x enemmän
aktiivi2.jpg

Raitisilmasuodattimetkin olivat sen näköiset että ei oltu viimeisessä huollossa vaihdettu. Hanskalokeron yksi ruuvin peitetulppa oli kyllä hukattu joten JOSKUS nuokin ehkä oli vaihdettu :wink:
raitis.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Ilipo57
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: Ma 10.11.2014 18:46
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: W220 Kysy&vastaa.

Viesti Kirjoittaja Ilipo57 »

Kannattaa katsoa myös vasemmalta puolelta muovin alta bensasuodatin, omassa oli ostettaessa 2014 syksyllä kaikki huollot merkattu huoltokirjaan, mutta bensasuodatin oli vaihtamatta, ja pari viikkoa oston jälkeen se ruostui puhki ja valutti bensat halpahallin parkkiruutuun, siihen tupakoijien läheisyyteen. Selvittiin säikähdyksellä. Hyväkään auto ei kestä huonoa huoltoa ja/tai halpoja tarvikeosia.
W220 S320 -99
W164 ML500 -06
tas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: Ke 12.12.2012 16:22

Re: W220 Kysy&vastaa.

Viesti Kirjoittaja tas »

Sattuuko kukaan tietämään saako ässään mistään uusia lcd-näyttöjä mittaristoon? Omasta lämpötilan näytöstä vuotanut nestekiteet, eli ei se perinteinen johtimista johtuva pikselivika. Ebaysta kyllä löytyy muihin malleihin, mutta ei ässään...
-W220 s320 lang
-W124 300d
-w211 200cdi
-w211 270cdi
Ex:
-w210 200cdi×2
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6248
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W220 Kysy&vastaa.

Viesti Kirjoittaja MiHe »

tänään oli aikaa taas tutkailla starilla, vaikka pääasiallinen tarkoitus unohtuikin, piti katsoa avainten koodaukset miten ne tässä on tehty ja montako avainta systeemi näyttää yms..

No kuitenkin tuli tehtyä airmaticci testit läpi, hyväksytyksi meni, eli tosiaan se tunkilla nostettaessa tapahtuva tolpan tyhjeneminen ei näy auton ollessa tassuillaan.

Virheilmo oli GPS antennin yhteydessä katkos, vika päällä, kuitenkin sijaintitieto näkyi comandissa? Lisäksi ei oltu määritely renkaan halkaisijaa ja jotain muuta... en jaksanut kaivaa esille edes kontin kaapeleita, toisaalta ohje oli mitata modulilta resistanssia... mutta kun ei ole edes navi-levyä niin...

Etuistuinten niskatukien säädöstä myös antoi päälläolevan virheen, ne kuitenkin toimivat ihan ok. Tässä EI ole takapenkissä säätöjä jolloin starin mukaan kyseisen ilmon voi jättää huomioitta. Samaan törmäsin jo jonkun toisen auton kanssa.

Otin lampunpesurin koodauksen pois, sellaisen joku kuitenkin oli päälle laittanut vaikka tosiaan tehtaalta autossa sellaista ei ole asennettu, vaikka puskurissa luukut onkin. Eikä ole sitä pumppuakaan.

Olynvaihtohistoria tuli myös tsekattua vasta nyt, tallenteleekos tämä kilometrejä moneen paikkaan? Vaihtohistoriaa ei ole kuin kuusi kpl... tais olla väykyssä sama?

Vaihdoin vänkärin puolen lyhyen polttimon, olipas ahdasta. Varsinkin kun joku on vetänyt sisätilan lämppärin kaapelin siitä pesunestesäiliön edestä. Lyhkäiset umpio on jotenkin pikkuisen irti, heiluu vähän kun polttimoa paikoilleen väänteli. Näkyy myös pienenä tärinänä valokuviossa, luulinkin ensin että polttimon lanka siellä väpättää. Toivottavasti kestää, vaikka eipä tuohon uudet projektorin pahaa tekis. Mutta kallista hubaa.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
harriba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: Ti 06.02.2007 23:08

Re: W220 Kysy&vastaa.

Viesti Kirjoittaja harriba »

MiHe kirjoitti:Toivottavasti kestää, vaikka eipä tuohon uudet projektorin pahaa tekis. Mutta kallista hubaa.
Olen ymmärtänyt että toimivia ja tuohon sopivia projektoreita saisi netistä ~€60/kpl. Ei varmaan OEM-laatua, mutta todnäk parempia mitä >10 vuotta vanha orkkis.
harri
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA, W220 S500
Jaguar XJ X308, R1100RT, Hyundai Ioniq hybrid
jusni
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Pe 22.03.2013 18:23

Re: W220 Kysy&vastaa.

Viesti Kirjoittaja jusni »

Päivää. Parikin kysymystä, kyseessä -98 500 lang.

Commandista katosi ääni, radio on päällä ja kaikki muu toimii normaalisti, mutta kaiuttimet on mykät? Vahvistimen jokin pääsulake tms joka sijaitsee missä?

Autosta on ohjelmoitu airmatic pois käytöstä, ja ohjaus on aftermarket rojuilla. Renkaita vaihtaessa keula tipahti tonttiin, eikä enään pysy tasossaan. Parkissa ei tipu, mutta ajoon lähtiessä vajoaa melko vauhdilla. Onkohan siellä joku tasosensori joka toimii "omillaan" ja olisi mennyt tuosta nostosta särki?

Ohjaustehostin alkoi saman operaation jälkeen pitämään ääntä, mutta tuskin on kytköksissä alustaan mitenkään, vaan pumppu vain vaihdon tarpeessa?
Ilipo57
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: Ma 10.11.2014 18:46
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: W220 Kysy&vastaa.

Viesti Kirjoittaja Ilipo57 »

jusni kirjoitti:Päivää. Parikin kysymystä, kyseessä -98 500 lang.

Commandista katosi ääni, radio on päällä ja kaikki muu toimii normaalisti, mutta kaiuttimet on mykät? Vahvistimen jokin pääsulake tms joka sijaitsee missä?

Autosta on ohjelmoitu airmatic pois käytöstä, ja ohjaus on aftermarket rojuilla. Renkaita vaihtaessa keula tipahti tonttiin, eikä enään pysy tasossaan. Parkissa ei tipu, mutta ajoon lähtiessä vajoaa melko vauhdilla. Onkohan siellä joku tasosensori joka toimii "omillaan" ja olisi mennyt tuosta nostosta särki?

Ohjaustehostin alkoi saman operaation jälkeen pitämään ääntä, mutta tuskin on kytköksissä alustaan mitenkään, vaan pumppu vain vaihdon tarpeessa?

Omasta Ässästä ruostui vasen korkeussensorin n. 6cm pitkä metallitanko poikki, jolloin keula putosi tonttiin, koska oikea puoli yritti pitää keulan suorassa. Pieni hitsaushomma, eikä se uusi tanko Veholla olisi paljoa maksanut.
W220 S320 -99
W164 ML500 -06
tas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: Ke 12.12.2012 16:22

Re: W220 Kysy&vastaa.

Viesti Kirjoittaja tas »

tas kirjoitti:Sattuuko kukaan tietämään saako ässään mistään uusia lcd-näyttöjä mittaristoon? Omasta lämpötilan näytöstä vuotanut nestekiteet, eli ei se perinteinen johtimista johtuva pikselivika. Ebaysta kyllä löytyy muihin malleihin, mutta ei ässään...
Eikö kellään tietoa...? :think:
-W220 s320 lang
-W124 300d
-w211 200cdi
-w211 270cdi
Ex:
-w210 200cdi×2
Avatar
jusi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 534
Liittynyt: Pe 22.11.2013 22:58
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W220 Kysy&vastaa.

Viesti Kirjoittaja jusi »

Kuherruskuukausi ässän kanssa on sujunut mukavasti. Termostaatin vaihto oli helppo ja sisäsiisti homma. Kardaanin keskilaakerin vaihdatin paikallisella eli siis lappeenrantalaisella Autohuolto Hannu Teitolla. Laakeri olikin aivan kelvottomassa kunnossa. Tärinät ja jyrinät katosivat sen sileän tien. Rättiniveliä tai mitään muutakaan ei ollut tarvetta vaihtaa.

Ilmanoton vedenpoistoa koskevat varoitukset kannattaa näköjään ottaa tosissaan. Omassani vedenpoisto oli lähes tukossa - onneksi mitään vahinkoa ei ehtinyt tapahtua. Kattoluukun toimintahäiriöön taas auttoi ohjekirjan lukeminen. Luukkua ei ollut ilmeisesti normitettu akun vaihdon jälkeen. Ohjekirjan mukaisen nappien painelun jälkeen kaikki toimii kuten pitääkin. Myös vilkkujen välkkyminen lukituksen jälkeen selvisi. Auton hälyttimen sireeni (tai paremminkin sen akku) on entinen. Tämä ei ole prioriteettilistani kärjessä, mutta saa toki tarjota YV:llä ehjää sireeniä.

Ilmajousituksen kompura näytti olevan siistissä kunnossa. Kompuraa ei luultavasti ollut koskaan otettu alas, koska pinnapultit ja mutterit olivat aika jumissa. Yhden pinnapultin tietysti katkaisin. Sisältä kompuran mäntä näytti siistiltä, enkä tehnyt muuta kuin vaihdoin suodattimen ja kuivasin ryynit uunissa.

Kytkin Comandin (leveänäyttöinen 2.0 D2B-malli) AUXiin bluetooth-vastaanottimen. Hanskalokerossa oli valmiiksi 3,5 mm jakki. Kytkin siihen Clas Olsonin bluetooth-adapterin, jolle vedin sähköt tupakansytyttimeltä. Hirveästi muita vaihtoehtoja ei varmaankaan CAN-väylän takia ole. Nyt ei muuta kuin ajoa. Tämä on kyllä mahtava auto!
W221 350 CDI Lang -10, W124 300 D aut. -91, W140 300 SE -92
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6248
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W220 Kysy&vastaa.

Viesti Kirjoittaja MiHe »

tas kirjoitti:
tas kirjoitti:Sattuuko kukaan tietämään saako ässään mistään uusia lcd-näyttöjä mittaristoon? Omasta lämpötilan näytöstä vuotanut nestekiteet, eli ei se perinteinen johtimista johtuva pikselivika. Ebaysta kyllä löytyy muihin malleihin, mutta ei ässään...
Eikö kellään tietoa...? :think:
Ei oo kauheesti ässän pikseleistä täällä valitettu... taitavat olla pykälää laadukkaammat ku väykyssä. Mittaristojahan ebay on puolillaan hinnat 150e ylöspäin...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6248
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W220 Kysy&vastaa.

Viesti Kirjoittaja MiHe »

harriba kirjoitti:
MiHe kirjoitti:Toivottavasti kestää, vaikka eipä tuohon uudet projektorin pahaa tekis. Mutta kallista hubaa.
Olen ymmärtänyt että toimivia ja tuohon sopivia projektoreita saisi netistä ~€60/kpl. Ei varmaan OEM-laatua, mutta todnäk parempia mitä >10 vuotta vanha orkkis.

Oliko sulla suoraa linkkitietoo noihin, halvimmat mitä löysin oli 200€ pari kotiintuotuna, yleisesti oltiin kolmensadan pinnassa.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
harriba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: Ti 06.02.2007 23:08

Re: W220 Kysy&vastaa.

Viesti Kirjoittaja harriba »

MiHe kirjoitti:
harriba kirjoitti:
MiHe kirjoitti:Toivottavasti kestää, vaikka eipä tuohon uudet projektorin pahaa tekis. Mutta kallista hubaa.
Olen ymmärtänyt että toimivia ja tuohon sopivia projektoreita saisi netistä ~€60/kpl. Ei varmaan OEM-laatua, mutta todnäk parempia mitä >10 vuotta vanha orkkis.

Oliko sulla suoraa linkkitietoo noihin, halvimmat mitä löysin oli 200€ pari kotiintuotuna, yleisesti oltiin kolmensadan pinnassa.
Tuo joskus jäi mieleen:

https://www.retrofitlab.com/en/bosch-al ... ors-1.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Halvempia löytyy varmaan Kiinasta, tuo ei kait liene ihan kelvoton laadultaan.
harri
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA, W220 S500
Jaguar XJ X308, R1100RT, Hyundai Ioniq hybrid
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6248
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W220 Kysy&vastaa.

Viesti Kirjoittaja MiHe »

harriba kirjoitti:
Tuo joskus jäi mieleen:

https://www.retrofitlab.com/en/bosch-al ... ors-1.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Halvempia löytyy varmaan Kiinasta, tuo ei kait liene ihan kelvoton laadultaan.
Aaaa... sen saa vaihdettua sinne sisälle erikseen... aina oppii...

tänks, pitääpä tutustua...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2461
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: W220 Kysy&vastaa.

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Mitenkäs tuo käy, kun ajovaloissa ei ole projektoria ollenkaan alunperin?
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17118
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W220 Kysy&vastaa.

Viesti Kirjoittaja dealer »

MiHe kirjoitti: taas nähtiin mitä 'huoltokirja' tarkoittaa... aktiivihiilissä päiväys vuodelta 2003.... joo onhan ne voineet varastossa makailla, jos toissa vuonna sitten otettu hyllystä :D No eivät sentään ihan alkuperäiset olleet
Ainakin itse kysyn asiakkaalta erikseen haluaako että nuo vaihdetaan, kalliit kun on eikä niiden kautta ilma kulje kuin poikkeustapauksissa.
(Kalliit ja kalliit, eipä ässällä ajavan toki kuulu yhdestä satasesta huolissaan olla)
oulaistenliikenne.fi
Lukittu