E 300 Blue Tec Hybrid
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 71
- Liittynyt: Ma 22.03.2010 18:08
E 300 Blue Tec Hybrid
Onko arvoisilla keskustelijoilla mitään käsitystä uuden hybridin hinnasta?
"Detroitin autonäyttelyssä Mercedes-Benzin tärkeimmät uutuudet ovat SL-sarjan lisäksi E 300 Blue Tec Hybrid ja E 400 Hybrid.
Uuden Mercedes-Benz E 300 Blue Tec Hybridin hiilidioksidipäästöt ovat 109 g/km eli vielä 20 g/km alhaisemmat kuin E 250 CDI -mallissa. Kaksikossa on sama 2,1-litrainen 150 kW kehittävä dieselmoottori, mutta uudessa E 300 Hybridissä on lisäksi 20 kW:n tehoinen sähkömoottori. Uusi dieselhybridi tulee markkinoille sekä porrasperäisenä että farmarina.
Mistään ei dieselhybridissä ole tingitty, pikemminkin päinvastoin. Suorituskyky on vähintään riittävä, sillä kiihdytys 0-100 km/h sujuu 7,5 sekunnissa ja huippunopeus on 240 km/h. Silti yhdistetty kulutus on vain 4,2 l/100 km, mikä on 15 prosenttia alhaisempi kuin ilman sähkömoottoria olevassa mallissa.
Toinen Mercedes-Benzin uusi hybridi, E 400 Hybrid, on tarkoitettu ainoastaan Pohjois-Amerikan markkinoille. Siihen on dieselhybridin tapaan lisätty 20 kW:n tehoinen sähkömoottori. Tässä mallissa se on 3,5-litraisen 225 kW kehittävän bensiinimoottorin rinnalla. Molemmissa malleissa on sammutusautomatiikka, jarrutusenergian talteenotto ja ”seilaus”-toiminto. Viime mainittu tarkoittaa rullausmahdollisuutta maantieajossa."
http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/merc ... -hybrideja" onclick="window.open(this.href);return false;
"Detroitin autonäyttelyssä Mercedes-Benzin tärkeimmät uutuudet ovat SL-sarjan lisäksi E 300 Blue Tec Hybrid ja E 400 Hybrid.
Uuden Mercedes-Benz E 300 Blue Tec Hybridin hiilidioksidipäästöt ovat 109 g/km eli vielä 20 g/km alhaisemmat kuin E 250 CDI -mallissa. Kaksikossa on sama 2,1-litrainen 150 kW kehittävä dieselmoottori, mutta uudessa E 300 Hybridissä on lisäksi 20 kW:n tehoinen sähkömoottori. Uusi dieselhybridi tulee markkinoille sekä porrasperäisenä että farmarina.
Mistään ei dieselhybridissä ole tingitty, pikemminkin päinvastoin. Suorituskyky on vähintään riittävä, sillä kiihdytys 0-100 km/h sujuu 7,5 sekunnissa ja huippunopeus on 240 km/h. Silti yhdistetty kulutus on vain 4,2 l/100 km, mikä on 15 prosenttia alhaisempi kuin ilman sähkömoottoria olevassa mallissa.
Toinen Mercedes-Benzin uusi hybridi, E 400 Hybrid, on tarkoitettu ainoastaan Pohjois-Amerikan markkinoille. Siihen on dieselhybridin tapaan lisätty 20 kW:n tehoinen sähkömoottori. Tässä mallissa se on 3,5-litraisen 225 kW kehittävän bensiinimoottorin rinnalla. Molemmissa malleissa on sammutusautomatiikka, jarrutusenergian talteenotto ja ”seilaus”-toiminto. Viime mainittu tarkoittaa rullausmahdollisuutta maantieajossa."
http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/merc ... -hybrideja" onclick="window.open(this.href);return false;
Tasaisia tuulia!
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: E 300 Blue Tec Hybrid
Ei ole faktaa mutta veikataan.
300E. 85.000€
400E 110.000€...
Osuukohan lähellekään.?
300E. 85.000€
400E 110.000€...
Osuukohan lähellekään.?
Opel, "weird lieben autos"....
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 71
- Liittynyt: Ma 22.03.2010 18:08
Re: E 300 Blue Tec Hybrid
En oikein usko.LopenUupunut kirjoitti:Ei ole faktaa mutta veikataan.
300E. 85.000€
400E 110.000€...
Osuukohan lähellekään.?
Ensinnäkin E 400 Hybrid ei tule Eurooppaan eikä siten Suomeenkaan.
Toiseksi E 300:n hintaa pitää tarkastella E 250 CDI A:n hintaan peilaten. Sellainen maksaa (business) hinnaston mukaan 58 tonnia ja päästöt ovat mainitut 129 grammaa. Kovin paljoa yli tuon ei voi hintaa olla, jos meinataan saada myyntivolyymiä. Suomessa tilannetta auttaa 20 grammaa alemmat päästötkin, joten veikkaan hinnaksi 62 tonnia. Saapa nähdä, mennäänkö pahasti pieleen.
Jonkinlaisena esimerkkinä voi pitää Tojota Auris tai Honda Jazz hybridejä. Nehän ovat Euroopassa ensimmäisiä hybridejä, joissa tekniikka on istutettu tavalliseen koriin eli kyse ei ole enää pelkästä hypetysarvoja kantavasta hybridi-autosta, kuten Prius tai Insight. Ainakin Auriksen kohdalla hintaero tavalliseen automaattivaihteiseen vaihtoehtoon on todella pieni.
Toinen vertailupari on S 350 ja S 400 Hybrid, joilla on hintaeroa 13 tonnia. Se on kyllä paljon se ja jostain käsittämättömästä syystä hybridillä on suuremmat päästötkin.
Tasaisia tuulia!
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: E 300 Blue Tec Hybrid
Suomessa onkin aina ekobingviineily maksanut vähän tai paljon enemmän kuin normi kakkiminen.
Ja mitä tulee tojotan tai mersun hinnoitteluun.....mersun hinta pomppaa aina eri logiikalla mallisarjojen läpivalaisussa.
Katteet senkun nousee mitä ylempään luokkaan mennään.
Eikös ässässäkin ollut 100% kate aikanaan useita vuosia...
Ja mitä tulee tojotan tai mersun hinnoitteluun.....mersun hinta pomppaa aina eri logiikalla mallisarjojen läpivalaisussa.
Katteet senkun nousee mitä ylempään luokkaan mennään.
Eikös ässässäkin ollut 100% kate aikanaan useita vuosia...
Opel, "weird lieben autos"....
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 71
- Liittynyt: Ma 22.03.2010 18:08
Re: E 300 Blue Tec Hybrid
Noinhan se on pruukannut mennä, mutta sitten menivät täysin yllättäen ja pyytämättä liittymään EU:hun ja Antti Siilin ajoi tulliin kuuluisalla W201:llään.LopenUupunut kirjoitti:Suomessa onkin aina ekobingviineily maksanut vähän tai paljon enemmän kuin normi kakkiminen.
Ja mitä tulee tojotan tai mersun hinnoitteluun.....mersun hinta pomppaa aina eri logiikalla mallisarjojen läpivalaisussa.
Katteet senkun nousee mitä ylempään luokkaan mennään.
Eikös ässässäkin ollut 100% kate aikanaan useita vuosia...
On toki Suomi-hinnoittelu edelleen voimissaan, mutta ei niinkään Mersun kohdalla. VAG-konsernin tuotepolitiikka on hyvä esimerkki. Suomeen tuodaan rajoitettua moottorivalikoimaa (ainakin Volkkarissa), värivalikoimakin on rajoitettu (ainakin Volkkarissa ja Skodassa), varustetasoja jätetty pois tuontiohjelmasta (ainakin Volkkarissa ja Skodassa) jne. Esimerkiksi Audi A4:een (eikä varmaan muihinkaan) ei Suomessa ole saatavana Mersun Designoa ja BMW:N Individual -mallistoa vastaavaa personointia. Suomenkielisessä esitteessä kyllä on kuvat ja kaikki niistäkin, mutta lukee pienellä painettuna, ettei kuulu Suomen tuontiohjelmaan.
Mersuun sentään saa kaikki varusteet siinä missä ulkomaillakin. Suomi-hinnoittelu vaan on sen suuntainen, ettei asiakkaita ole jonoksi asti pähkäilemässä Designo värejä tai verhoiluja.
Tasaisia tuulia!
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: E 300 Blue Tec Hybrid
Täytyy myöntää etten kovin paljon designosta tiedä mutta ainakin audiin sai värimaailman valita juuri sellaisen kuin halusi...ainakin 2006 kun tilasin edellisen audin....tarkoittaako designo juuri tätä?.
Mistähän alkuperäisen aiheen hinnat löytyisi, voisiko ulkomaan hinnoista unelmoidakaan laskevansa hehtaarille osuvan hinnan?
....jos vaikka laskisi 30%katteen veholle
.
Mistähän alkuperäisen aiheen hinnat löytyisi, voisiko ulkomaan hinnoista unelmoidakaan laskevansa hehtaarille osuvan hinnan?


.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: E 300 Blue Tec Hybrid
Löysinpäs tuollaisen vihertävän dokumentin jossa esitellään hybriditekniikkaa.
Ensimmäinen yllätys oli tekninen toteutus (s.12) - momentinmuunnin on hukattu kokonaan moottorin ja vaihteiston välistä
Toinen se että (pienen laskennan jälkeen) diesel- ja hybridimallin välisessä päästövertailussa elinkaaren aikaiseksi ajosuoritteeksi arvioidaan 250 tkm - Suomessa totuus taitaa olla jossakin 500-1000 tkm välillä
Kolmas se että luulin Mersujen olevan rautaa, mutta bauksiittiahan siihen on käytetty melkein yhtä paljon...
Ensimmäinen yllätys oli tekninen toteutus (s.12) - momentinmuunnin on hukattu kokonaan moottorin ja vaihteiston välistä
Toinen se että (pienen laskennan jälkeen) diesel- ja hybridimallin välisessä päästövertailussa elinkaaren aikaiseksi ajosuoritteeksi arvioidaan 250 tkm - Suomessa totuus taitaa olla jossakin 500-1000 tkm välillä
Kolmas se että luulin Mersujen olevan rautaa, mutta bauksiittiahan siihen on käytetty melkein yhtä paljon...
Re: E 300 Blue Tec Hybrid
Tekniikan Maailman numero 1/13 mukaan E300 Bluetec Hybrid maksaa 61475€. Se ei ole paljoa enempää kuin 250CDI.Heikki Kuitunen kirjoitti:Onko arvoisilla keskustelijoilla mitään käsitystä uuden hybridin hinnasta?
E350CDI&A180CDI
Re: E 300 Blue Tec Hybrid
...
Viimeksi muokannut TTL, La 21.02.2015 18:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB S500e 5/2015 (työmatka-auto)
Opel Vivaro L2H1 107 kW 9/2017 (mökkiauto)
Opel Vivaro L2H1 107 kW 9/2017 (mökkiauto)
Re: E 300 Blue Tec Hybrid
No ei tietenkään kerro koko totuuta! Ei autohinnastojen laatijat voi tietää millaisilla varusteilla kukakin autonsa tilaa. Niinkuin en minkään voi tietää millä varusteilla topicin aloittaja autonsa haluaa. Siksi en voinut niitä sihen mukaan laskeaTTL kirjoitti:Olipas mielenkiintoinen dokumenttilinkki ylempänä! Tuo hinta-arvio ed. viestissä vaan ei kerro koko totuutta. Farkkuna ja siedettävillä varusteilla 75 donaa.

E350CDI&A180CDI
Re: E 300 Blue Tec Hybrid
...
Viimeksi muokannut TTL, La 21.02.2015 18:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB S500e 5/2015 (työmatka-auto)
Opel Vivaro L2H1 107 kW 9/2017 (mökkiauto)
Opel Vivaro L2H1 107 kW 9/2017 (mökkiauto)
Re: E 300 Blue Tec Hybrid
Hinta,
E300 T Hybrid 67 002,49 €
Business malli E300 H T, 67 615,61
Sedan
E300 H, 62 153,53 €
Business malli E300 H, 62 755,26 €
E300 T Hybrid 67 002,49 €
Business malli E300 H T, 67 615,61
Sedan
E300 H, 62 153,53 €
Business malli E300 H, 62 755,26 €
Re: E 300 Blue Tec Hybrid
...
Viimeksi muokannut TTL, La 21.02.2015 18:47. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
MB S500e 5/2015 (työmatka-auto)
Opel Vivaro L2H1 107 kW 9/2017 (mökkiauto)
Opel Vivaro L2H1 107 kW 9/2017 (mökkiauto)
Re: E 300 Blue Tec Hybrid
Eikös tuossa ollut parametriohjaus vakiona?
Re: E 300 Blue Tec Hybrid
Sähköinen tehostin kuten uudessa CLS:ssä, mahdollistaa minunkin osumisen parkkiruutuun avustinta käyttäen
eli lienee entisen parametriohjauksen jäljitelmä.

MB S500e 5/2015 (työmatka-auto)
Opel Vivaro L2H1 107 kW 9/2017 (mökkiauto)
Opel Vivaro L2H1 107 kW 9/2017 (mökkiauto)
Re: E 300 Blue Tec Hybrid
Tuo on varmaan hyvä ja mielenkiintoinen auto. Kulutuslukemat ovat tosi alhaiset. On mielenkiintoista kuulla tuloksia talviajosta, etenkin kulutuksen suhteen, nouseeko se paljonkin. Energian tarvehan on talvella monella tapaa suurempi: kitkahäviöt ja lämmityksen tarve ovat ehkä merkittävämpiä. Akku varmaan kykenee varautumaan myös talvioloissa, onhan se hieman käyttöäakkua erilaisempi.
Aika pitkä toimitusaika, ilmeisesti mainitsemasi lisäoptioiden takia.
Aika pitkä toimitusaika, ilmeisesti mainitsemasi lisäoptioiden takia.
Re: E 300 Blue Tec Hybrid
Vehnäoluesta en tiedä, kun itse sain shampanjaa hakiessani auton paikalliselta automyyjältä. Tyypillisesti uutta autoa ostaessa odotetaan noin 10-20% alennusta listahinnasta. Käytettyjä kannattaa yleensä myydä suoraan ellei kyseessä ole samanmerkkinen auto, kuin se jota olet ostamassa ja mielellään vielä samalta diileriltä ostettuna. Kyllä nämä omista asiakkaistaa hyvää huolta pitävät.TTL kirjoitti:Hybridistä autoveroetua ja Premium Business -paketista varusteluetua niin, että Saksan konfiguraattorilla samoilla varusteilla laskettuna hinta on €72 774 ja Suomessa Veholta hintaan €77 425. Ei kovin paha Suomi-lisä. Toki Saksassa käteisalennuksia ym. (mm. hyvää vehnäolutta) saanee hövelimmin kuin täällä. Ja toisaalta vaihdokkien arvot ovat sitten omassa luokassaan tai luokattomuudessaan.
S212 350CDI 2011, Volvo XC60 D4 AWD 2015
Re: E 300 Blue Tec Hybrid
...
Viimeksi muokannut TTL, La 21.02.2015 18:48. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
MB S500e 5/2015 (työmatka-auto)
Opel Vivaro L2H1 107 kW 9/2017 (mökkiauto)
Opel Vivaro L2H1 107 kW 9/2017 (mökkiauto)
Re: E 300 Blue Tec Hybrid
Kaunis auto.TTL kirjoitti:Laitoin tuonne toiselle foorumille hieman ensikokemuksia. Tässä kerettiläinen linkitys...
Re: E 300 Blue Tec Hybrid
...
Viimeksi muokannut TTL, La 21.02.2015 18:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB S500e 5/2015 (työmatka-auto)
Opel Vivaro L2H1 107 kW 9/2017 (mökkiauto)
Opel Vivaro L2H1 107 kW 9/2017 (mökkiauto)
Re: E 300 Blue Tec Hybrid
Sattupas silmään tämäkin...
Mulla on tuollainen Farkkuna, Joulukuussa 2012 käyttöönotettu ja nyt mittarissa reilut 60 tkm. Ajo pääasiassa ruuhkaisen pääkaupunkiseudun nytkyttelyä, tyytyväinen olen ollut. Kulutusta kattellu excellin ja todellisten litrojen perusteella, melko lailla tasan 6 litraa / 100 km (koko ajalta).
Talvi meni nastarenkailla hienosti, isompia jumeja ei pääse helposti syntymään, kun liikkeelle vääntäytyy sähkömoottorin avulla, ei sudi, vaan lähtee kuin joku työntäis alkuun ... Muutenkaan talvikulutus ei litralla muuttunut.
Joissain yksilöissä joita olen tavannut noin 30 kpl, on ollut perinteisen sukuista laatikon "johdinlevy" ongelmaa, ilmennyt yleensä rullauksen jälkeisenä käynnistymättömyytenä. Yksikin sellainen on liikaa ... Eli, jos em. tilanne tulee, heti yhteys Vehoon.
Hienoja vehkeitä - onnea omallesi ja muista aina silloin tällöin polkaista sieltä ne kaikki tehot pihalle, aiheuttaa hymyn
p.s. Kerrohan hiukan lisää tuosta Generaattorijarrun säätämisestä ? Vai tarkoitatko jarrupolkimella sen "ohjaamista" ? Olethan huomannut eron:
- nostaessasi kaasun = generaattorijarru
- nostaessasi kaasun + vaihteen ylöspäin pyyntö = todellinen vapaalla rullaus ilman generaattorijarrua
Mulla on tuollainen Farkkuna, Joulukuussa 2012 käyttöönotettu ja nyt mittarissa reilut 60 tkm. Ajo pääasiassa ruuhkaisen pääkaupunkiseudun nytkyttelyä, tyytyväinen olen ollut. Kulutusta kattellu excellin ja todellisten litrojen perusteella, melko lailla tasan 6 litraa / 100 km (koko ajalta).
Talvi meni nastarenkailla hienosti, isompia jumeja ei pääse helposti syntymään, kun liikkeelle vääntäytyy sähkömoottorin avulla, ei sudi, vaan lähtee kuin joku työntäis alkuun ... Muutenkaan talvikulutus ei litralla muuttunut.
Joissain yksilöissä joita olen tavannut noin 30 kpl, on ollut perinteisen sukuista laatikon "johdinlevy" ongelmaa, ilmennyt yleensä rullauksen jälkeisenä käynnistymättömyytenä. Yksikin sellainen on liikaa ... Eli, jos em. tilanne tulee, heti yhteys Vehoon.
Hienoja vehkeitä - onnea omallesi ja muista aina silloin tällöin polkaista sieltä ne kaikki tehot pihalle, aiheuttaa hymyn

p.s. Kerrohan hiukan lisää tuosta Generaattorijarrun säätämisestä ? Vai tarkoitatko jarrupolkimella sen "ohjaamista" ? Olethan huomannut eron:
- nostaessasi kaasun = generaattorijarru
- nostaessasi kaasun + vaihteen ylöspäin pyyntö = todellinen vapaalla rullaus ilman generaattorijarrua
Levannon We(l)ho
------------------------
W108 280 SE -70
Unimog 421 -70
Unimog 416 -78
W 124 300 D -86 iceuseonly slayride
Unimog U1700L -86
W 463 300 GD -91
A 124 300 E 24 -93
W 903 313 CDI -00
X 218 250 CDI -14
X 243 300 4Matic -21
------------------------
W108 280 SE -70
Unimog 421 -70
Unimog 416 -78
W 124 300 D -86 iceuseonly slayride
Unimog U1700L -86
W 463 300 GD -91
A 124 300 E 24 -93
W 903 313 CDI -00
X 218 250 CDI -14
X 243 300 4Matic -21
Re: E 300 Blue Tec Hybrid
...
Viimeksi muokannut TTL, La 21.02.2015 18:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB S500e 5/2015 (työmatka-auto)
Opel Vivaro L2H1 107 kW 9/2017 (mökkiauto)
Opel Vivaro L2H1 107 kW 9/2017 (mökkiauto)
Re: E 300 Blue Tec Hybrid
...
MB S500e 5/2015 (työmatka-auto)
Opel Vivaro L2H1 107 kW 9/2017 (mökkiauto)
Opel Vivaro L2H1 107 kW 9/2017 (mökkiauto)