Nozkin W124 E

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3798
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: Kalustoa lisää - W124:llä mennään nyt sitten jatkossakin

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Timo L. kirjoitti:
Nozki kirjoitti:Joo, se on kyllä erittäin totta, että noita ei E-malleissa paljon näy. Oliko se kuitenkin vielä valittavissa E-malleihin uutena?
Kyllä näkyi olevan halvempana vaihtoehtona vielä Cabrioletin hinnastossa 1996.
Allrighty, kiitos tiedosta.
RH kirjoitti:Kokeilet niitä kasireikiä. Ainakin mun oma suosikki lankkuun. Olet jo sen alustankin nostanut, niin voishan nuo vaikka mahtuakin :roll: :eh:. 16-tuumaisina varmaan paras kompromissi 215/55- renkailla ajettavuuden ja mukavuuden kannalta. Eikä kukaan ainakaan tule haukkumaan tuunauksesta. Ja tasan tosi, että ne on sairaan helppo pitää puhtaana. Ehkä juuri sen vuoksi vaimon paavossakin samanmoiset pyörii talvivanteina.
Jees, kävinkin tänään sovittelemassa, että onko niissä tilaa kasvattaa ET:tä, ja on vähän. Jarrut eivät ole esteenä, mutta etuiskari sen sijaan tulee ensimmäisenä pistämään hanttiin mokomalle touhulle. Eivät kasireiät missään tapauksessa ole huonot, ja järkevintähän olisi tehdä juuri noin kuin ehdotat. Harmi vain, että mun touhuilla ja järjellä ei toisinaan tunnu olevaan paljoakaan tekemistä toistensa kanssa... :roll:

Jotenkin nimittäin tuntuu omassa päässäni vinksahtaneen jossain vaiheessa niin, että 15-reikäiset olisivat juuri nyt jollain tavalla miellyttävämmät kesäksi. Johtuneeko siitä, että sellaisia mulla ei ole koskaan ollut, mutta talvisin on pelkästään kasireikiä ollut mun autoissa kohta jo kymmenen vuotta. No, täytyy katsoa, mihin ratkaisuun tulee lopulta päädyttyä. Onneksi ei sinänsä ole mikään kiire, kun siinä nytkin on kuitenkin täysin toimivat ja laadukkaat vanteet ja renkaat.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3798
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Nozkin W124E: Vanneihmettelyä

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Ajattelin kysellä täältäkin vielä vähän lisää näkemyksiä sopivista vanteista. Karran kanssa on keskusteltu hänellä olevista 15-reikäisistä, ja hän on ystävällisesti jaksanut vastailla, vaikka itse olen vielä pohtimassa, millaiset vanteet oikeastaan olisivat hyvät (tai parhaat :) ). Huomasin tänään, että olis olemassa vielä yhdet R129:n alkuperäisvanteet, samankokoiset ja samalla ET:llä kuin nämä, joista on täällä keskusteltu.

Mitäs raati tykkää, sopisivatko tän linkin takaa löytyvät vanteet tuohon mun kärryyn?http://www.ebay.de/itm/Alufelgen-Felgen ... 4755546111

Foorumiltakin löytyy kuvia, jossa hienokuntoiset tuommoiset ovat hienokuntoisessa lankussa, mutta mun autoa ei ole tarkoitus madaltaa, kuten niissä kuvissa olevalle autolle on tehty. Siihen matalampaan versioon sopivat ainakin mainiosti mielestäni ja muutenkin se näyttää hyvältä kuvissa.

Ihan sattumalta huomasin, että sellaisethan olisivat ihan täällä Suomessakin myytävänä...
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Nozkin W124E: Vanneihmettelyä

Viesti Kirjoittaja Sergey »

minusta ne ei sovi muutakuin just madallettuna ja venytetyllä kumilla w124 alla. Minusta nämä perus 16 tuumaset 15 reikäiset on hyvännäköset kaikkien w124 alla, oli se madallettu tai ei.

klikkaamalla isommaksi
Kuva
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3798
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: Nozkin W124E: Vanneihmettelyä

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Sergey kirjoitti:minusta ne ei sovi muutakuin just madallettuna ja venytetyllä kumilla w124 alla. Minusta nämä perus 16 tuumaset 15 reikäiset on hyvännäköset kaikkien w124 alla, oli se madallettu tai ei.
Kiitos kommentista. Voin kertoa, että vannejuttuja pähkäillessäni olen tuota samaista kuvaa (ihaillen) katsellut kerran jos toisenkin tässä viime päivinä... ;) Auton ja vanteiden lisäksi maisemakin on hieno. :thumbup:

Niin tosiaan, tuommoiset vanteet eivät omaanikaan olisi missään tapauskessa ainakaan huono vaihtoehto. Varmaan aika tavalla tuon näköinen se sitten olisi, vaikka tässä nyt onkin ykkössarjan W124 ja vieläpä Ameriikan versiona:

Kuva
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Nozkin W124E: Vanneihmettelyä

Viesti Kirjoittaja napa »

jos ei 8 reikäisistä tykkää, niin sitten on nuo vanhemmat 15 reikäiset (itse nimitän niitä köyhän miehen ufo pöläreiksi :lol: )... siinä ne 2 parhainta ulkonäöllisesti w124 sopivaa vannetta tulikin lueteltua... onhan sitä sitten "tuning" vannetta maailma pullollaan, mutta ne jakaa mielipiteet niin rajusti, että on kyseessä melkein aina henkilökohtainen valinta :think: tasit saman huomata niiden BBS:n kanssa... ja itse en uudempien mersujen vanteita saa ulkonöllisesti sopimaan mitenkään w124 koppaan (esim. w211)
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Nozkin W124E: Vanneihmettelyä

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Lisäisin vielä että 15 reikäinen niillä uudemmilla keskiöillä missä on hopea tausta ja irtonainen kromitähti
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3798
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: Nozkin W124E: Vanneihmettelyä

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Nonniin,

nyt pääsee jatkamaan siitä, mihin viimeksi tuli jäätyä. Vähän harmittaa, että taidan tässä vaikuttaa henkilöltä, jolla ei ole omaa mielipidettä ollenkaan, kun seuraan niinkin tarkasti muiden vinkkejä. Tuli tosiaan hankittua sellaiset vanteet, joita napa tuossa nimitti köyhän miehen ufo-pöläreiksi ja juuri Sergeyn suosittelemilla keskilätkillä. Onneksi sentään olin jo ennen tuota Sergeyn suositusta itsekin sellaisia kauppaan kuuluvaksi kysellyt. :)

Anyways, nyt alan olla itse sen verran tyytyväinen tähän vanneasiaan, että toistaiseksi saa olla noin. Ja nimenomaan saa olla noin, vaikka tälläkin kertaa joku sanoisi, ettei tuo nyt niin hyvä ole. ;) Alla on siis R129:ään tai W201 EVO ykköseen alun perin tarkoitetut 8x16-tuumaiset vanteet, siis samanlaiset, joita Karra tuossa aiemmin tässä topicissa mainosti. Eikä ainoastaan samanlaiset, vaan samat. :thumbup: Renkaiksi laitatin semmoiset kuin Good Year EfficientGrip kokoa 205/55 R 16. Normien mukaan sentin verran liian kapea tuolle 8-tuuman levyiselle vanteelle, mutta ei näytä kovin venytetyltä. Renkaan levein kohta on kyllä selvästi vanteen leveintä kohtaa leveämpi vielä, mutta tämä ei nyt niin helposti ota kiinni noihin sisälokareihin kuin leveämpi olisi ottanut.

Lievähköjä haasteita oli saada nämä vanteet käyttökuntoon. Maalaaminen ei varsinaisesti mennyt kuin elokuvissa, mikäli sitten ei ole farsseista puhe. Lopputulos on kuitenkin mielestäni ihan kelvollinen. Ja sainpa nämä vielä alle ennen talvirengasaikaa – sitten laitetaankin taas ne alkuperäiset 15-tuumaiset kasireiät ja nastarenkaat. Tuolla vähän lisää siitä, miten näiden maalaamishommat etenivät: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 3&t=123375

Tänään sain lopulta renkaat vanteille ja vanteet autoon paikalleen. Jotta asennushommakaan ei olisi mennyt ilman ongelmia, sain yhden keskilätkän kiinnikekynnen tietysti katkaistua jollain ihmeen tavalla, mutta lisäksi sain sen tinakolvilla jotenkin kumma kyllä hitsattua takaisin kiinni. Vähän laitoin sitten vielä Sikaflexiä tukemaan tuota liitosta. Saapa nähdä, pysyykö se vai ei… Otin taas parit ennen-jälkeen –kuvat sisältä ja ulkoa ennen kuin lähdin tallilta. Myöskään tallista ulos poistuminen ei tietenkään pitänyt tapahtua ilman vastoinkäymisiä: :P http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 40#p835840

Kuva

Kuva


Kuva

Kuva


Että tämmöistä tällä kertaa – näillä mennään.

PS. Ne olis noi nyt pois otetut BBS:t myynnissä...
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Nozkin W124E: Onko tää nyt sitä factory tuningia? ;)

Viesti Kirjoittaja napa »

nyt kun nuo kuvat näki noin vierekkäin/lähekkäin, niin kyllä nuo 16" 15 reikäiset paljon paremmin istuu, kuin bbs... jopa omaan silmään oli liikaa jo kumia niiden bbs päällä :silent: kyseessä täytyy olla joku optinen harha, koska fakta on se, että 195/65 15 rengas on suurempi halkaisijaltaan, kuin 205/60 15 ja nyt tuo 205/60 15 näytti joltain ihan muulta (lähinnä 205/75 15 :D ) tai sitten se ei ollut 205/60 15 kuten olin tuolta aikaisemmasta tekstistä lukenut :think:

ne bbs on varmaan paremmat johonkin w201 koriseen, jotenkin se vanne vain ei toimi enää tuossa 15" koossa w124 alla...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
johani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 895
Liittynyt: Pe 23.09.2011 00:15
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Nozkin W124E: Vanneihmettelyä

Viesti Kirjoittaja johani »

napa kirjoitti:itse en uudempien mersujen vanteita saa ulkonöllisesti sopimaan mitenkään w124 koppaan (esim. w211)

Siinä on uuden mersun vannetta
Kuva
ja passaa ku nyrkki silmään 124 koppaan
Kuva
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Nozkin W124E: Onko tää nyt sitä factory tuningia? ;)

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Kyllähän tuo orginaali luukki on mahtava. Itselläkin monta eri ollut mutta tämä on suosikki edelleen http://i219.photobucket.com/albums/cc13 ... 081908.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Vai bbs myynnissä...
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Juha_M117
Mersumies
Mersumies
Viestit: 990
Liittynyt: La 31.10.2009 16:56
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Re: Nozkin W124E: Onko tää nyt sitä factory tuningia? ;)

Viesti Kirjoittaja Juha_M117 »

Kyllä nuo 16" kaivonkannet ovat yksiselitteisesti kauniit ja arvokkaan näköiset vanteet.
Nozki, tuo sinun vannesarja on ilmeisesti ollut minunkin auton alla vähän aikaa! ;)

Kuva

126:ssa ne vanteet näyttää ikävä kyllä vähän höntiltä, ison offsetin takia.
Viimeksi muokannut Juha_M117, Ti 18.09.2012 14:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1989 560 SEC
1981 380 SL
1985 190 E 2.0
2007 Corvette
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14009
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Nozkin W124E: Onko tää nyt sitä factory tuningia? ;)

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Hyvälle näyttää, MUTTA

on se kumma miten ainakin minun silmäni hieman (huom. erittäin vähän) tökkää yhdistelmässä 15-reikävanne ja E-konepelti. Kaiketi siksi, kun konepellin sisäkulmissa on hieman ekstrapyöreyttä, se ikäänkuin vaatii sitä myös muualle. Tällöin 8-reikävanne käy kuin nyrkki silmään. 15-reikäinen taas vaatii ne television kokoiset ja muotoiset lamput.

Minäkö outo?

Mutta joka tapauksessa nätimmät kuin BBS:t.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13268
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Nozkin W124E: Onko tää nyt sitä factory tuningia? ;)

Viesti Kirjoittaja karra »

Juha_M117 kirjoitti:Kyllä nuo 16" kaivonkannet ovat yksiselitteisesti kauniit ja arvokkaan näköiset vanteet.
Nozki, tuo sinun vannesarja on ilmeisesti ollut minunkin auton alla vähän aikaa! ;)

[ http://jupix.info/sec/pics/vanteet/1_800.jpg ]

126:ssa ne vanteet näyttää ikävä kyllä vähän höntiltä, ison offsetin takia.
Juha, ei samat vanteet. Nuo sinunkin alla olleet supersiistit orkkisvärissä olleet myin muistaakseni Ouluun, taisi mennä foorumilaiselle (nyt kaduttaa että myin, ja vielä liian halvalla... :D ) . Itsellä on kitkoilla Teon vanhat vastaavat jotka oli uunimaalattu mustiksi, maalasin ne itse astralsilverillä, välttävät tuli (lakka halkeili). Kesäajossa minulla on vastaava sarja jonka maalaus onnistui paremmin, kahdesta parista kasattu, molemmat uunimaalauksen jälkeen siis itse maalattu.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Nozkin W124E: Onko tää nyt sitä factory tuningia? ;)

Viesti Kirjoittaja napa »

Timo L. kirjoitti:Hyvälle näyttää, MUTTA

on se kumma miten ainakin minun silmäni hieman (huom. erittäin vähän) tökkää yhdistelmässä 15-reikävanne ja E-konepelti. Kaiketi siksi, kun konepellin sisäkulmissa on hieman ekstrapyöreyttä, se ikäänkuin vaatii sitä myös muualle. Tällöin 8-reikävanne käy kuin nyrkki silmään. 15-reikäinen taas vaatii ne television kokoiset ja muotoiset lamput.

Minäkö outo?

Mutta joka tapauksessa nätimmät kuin BBS:t.
saattaa olla, että 8 reikä sopis tosiaan paremmin näihin E malleihin tuolta osin... mutta jorma uotisen sanoin näistä 15 reikäisistä, ei huono... :D

molemmista tykkään itse, 8 ja 15 reikäisistä, 8 reikä ehkä vielä enemmän omaan makuun (sitten on vielä se 6 puolainen w201 cossun vanne, mutta se vaatii jo muutakin sporttisuutta autolta, kuin hellan takaspoilerin :D eikä oikein sovi enää tähän "factory tuning" luokkaan mielestäni )

eli nämä 6 puolaiset, joita on käsittääkseni ollut w201 ja r129 kopassa...

Kuva
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3798
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: Nozkin W124E: Onko tää nyt sitä factory tuningia? ;)

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Jahas,

täällähän on kommentoitu. Kiitoksia vain palautteesta. :)

Minäpä heitän kommenttia muutamiin juttuihin...
napa kirjoitti:nyt kun nuo kuvat näki noin vierekkäin/lähekkäin, niin kyllä nuo 16" 15 reikäiset paljon paremmin istuu, kuin bbs... jopa omaan silmään oli liikaa jo kumia niiden bbs päällä :silent: kyseessä täytyy olla joku optinen harha, koska fakta on se, että 195/65 15 rengas on suurempi halkaisijaltaan, kuin 205/60 15 ja nyt tuo 205/60 15 näytti joltain ihan muulta (lähinnä 205/75 15 :D ) tai sitten se ei ollut 205/60 15 kuten olin tuolta aikaisemmasta tekstistä lukenut :think:

ne bbs on varmaan paremmat johonkin w201 koriseen, jotenkin se vanne vain ei toimi enää tuossa 15" koossa w124 alla...
No nyt ollaan samaa mieltä kaikista kohdista. :) Kyllä ne tosiaan on 205/60 R15 ne BBS:ien päällä olevat renkaat, vaikka jotenkin kumman korkeilta näyttävätkin. Toivottavasti vaikka joku w201:n omistaja innostuis ostamaan noi BBS:t. Itse asiassa olisko ollut edellisessä Tähdelliset-lehdessä, kun oli kuva tenavasta, jossa tuommoiset oli alla. Paremmin sopii mun mielestä ainakin.
Timo L. kirjoitti:Hyvälle näyttää, MUTTA

on se kumma miten ainakin minun silmäni hieman (huom. erittäin vähän) tökkää yhdistelmässä 15-reikävanne ja E-konepelti.
...
Ymmärrän kyllä tuon pointin, enkä oikein saa edes oltua kovasti eri mieltä asiasta. W124E ja 15-reikävanteet -oikeastaan- kyllä ovat vähän eri aikakautta, vaikka niitä samaankin aikaan on myyty. Mutta kun ei millään tykkää katsella pelkästään kasireikävanteita tuossa autossa ympäri vuoden, niin kehitellään näillä sitten sitä virkistävää vaihtelua. :lol:
karra kirjoitti:Juha, ei samat vanteet.
...
No jotenkin sellainen käsitys mullakin oli, että tää sarja on tullut melko lailla suoraan Saksasta eBayn ja sen jälkeen L-Weldin (sekä tietty karran) kautta tänne päin. En vain maininnut asiasta ennen kuin karra oli sen itse todennut, etten näin ulkopuolisena mene puuttumaan Lappeenrannan sisäpoliittisiin seikkoihin. ;)
napa kirjoitti: (sitten on vielä se 6 puolainen w201 cossun vanne, mutta se vaatii jo muutakin sporttisuutta autolta, kuin hellan takaspoilerin :D eikä oikein sovi enää tähän "factory tuning" luokkaan mielestäni )

eli nämä 6 puolaiset, joita on käsittääkseni ollut w201 ja r129 kopassa...
Itse asiassa yhdet tuommoiset oli myynnissä samaan aikaan kuin nuo BBS:t, ja niitäkin silloin ainakin puolivakavissani harkitsin. Tulin kuitenkin kans aika pian siihen tulokseen, että 17-tuumainen vanne noin matalalla renkaalla näyttäis tuossa vakioalustaisessa autossa enemmän kuin dorkalta...
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14009
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Nozkin W124E: Onko tää nyt sitä factory tuningia? ;)

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

napa kirjoitti:[

eli nämä 6 puolaiset, joita on käsittääkseni ollut w201 ja r129 kopassa...

[ http://speedhero.files.wordpress.com/2009/12/mercedes-benz_190_evo.jpg ]
Jees. Minusta tuota mallia oli vain tuossa EVO 2:ssa ja E 500 Limitedissä. Minun taas on ollut pakko opetella tykkäämään 8-reikäisistä uuden farkun myötä, sellaiset pitää kai hankkia talvivanteiksikin kunne E-faceliftin pölärit ovat niin rumat. 15-reikäisiä ei talossa ole enää kuin sedanin orkkisvanteet.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Nozkin W124E: Onko tää nyt sitä factory tuningia? ;)

Viesti Kirjoittaja napa »

Timo L. kirjoitti:
napa kirjoitti: eli nämä 6 puolaiset, joita on käsittääkseni ollut w201 ja r129 kopassa...
Jees. Minusta tuota mallia oli vain tuossa EVO 2:ssa ja E 500 Limitedissä.
eli noita on ollut myös w124 kopassa :think: jostain muistain lukeneeni, että R129 jossain "juhlamallissa" olis ollut myös tuon w201 cossun lisäksi, mutta tuo E 500 limited on kyllä mennyt ohi :oops:

eli kyllä tuollaiset sitten voi hyvällä omallatunnolla w124 alle sovitella :D mulla olis joku idea tuollaisista "talvivanteiksi" (mattamustana) on niin huonokuntoiset vanteet muuten, mutta pulverilla mustaksi ne vois mennä...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14009
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Nozkin W124E: Onko tää nyt sitä factory tuningia? ;)

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Kuva
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Nozkin W124E: Onko tää nyt sitä factory tuningia? ;)

Viesti Kirjoittaja Sergey »

tuo 6 puolainen Ceginus EVO2 on 8,25x17et34. Myös R129 ja E500 saanut samassa koossa. Olen nähnyt myös 8x17et34 mutta siitä en tiedä oliko se OEM vai tarvike.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3088
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: Nozkin W124E: Onko tää nyt sitä factory tuningia? ;)

Viesti Kirjoittaja Hage »

Näinpäin niitä mersuja pitäisi tuunata. Yleensä se menee toisinpäin.. :thumbup:
OT: Koskas muuten 8-reikäset tuli vaihtoehtovanteiksi w124:n?
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
jaakko.putkisaari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2561
Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
Paikkakunta: Espoo

Re: Nozkin W124E: Onko tää nyt sitä factory tuningia? ;)

Viesti Kirjoittaja jaakko.putkisaari »

Mitenkäs onko kukaan tunkenut noita GL llän viisi reikäisiä siis malliltaan kasireikäisiä 124sen alle,noita muuten en ole nähnyt juurikaan kotomaassa,mutta eteläisessä naapurissa jonnin verran GL llien alla.Miltähän mahtais ko vanne siis viisireikäisenä näyttä 124 sen alla!?Photosoppaajat vinkki!?Omalta kohdalta tykästynyt juuri noihin levymallisiin vanteisiin,juurikin kaivonkansi,kasireikä ja väyrysmallin umpi varsioon,joka sekään esim; 124 cupeen alla ei huono,en nyt pirskatti saa päähäni vanne tyypppiä !??Ko vanne muuten sarjassa Vanha kettu oli juurikin dumpattu 124 sen alle!
Jaakko.P

Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Avatar
C280
Mersumies
Mersumies
Viestit: 578
Liittynyt: Ke 28.01.2009 13:51
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Nozkin W124E: Onko tää nyt sitä factory tuningia? ;)

Viesti Kirjoittaja C280 »

Sergey kirjoitti:tuo 6 puolainen Ceginus EVO2 on 8,25x17et34. Myös R129 ja E500 saanut samassa koossa. Olen nähnyt myös 8x17et34 mutta siitä en tiedä oliko se OEM vai tarvike.
Näitä on löytynyt myös koossa 7.5x17 et 37 en muuten tietäisi mutta kun olivat tuos ex. mosselmanin alla ostettaessa.
Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Fiesta Sportvan st-replica -15 teho sopiva ;)
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3798
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: Nozkin W124E: Onko tää nyt sitä factory tuningia? ;)

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Olen ollut sen verran innoissani noista vanteista, että olen tullut ottaneeksi kuvia sieltä täältä. Ajattelin nyt pistää pari niistä vielä tännekin näytille. Nyt siinä on yksi pellon laidalla-mallinen kuva, kun kerran BBS:ien kanssakin oli sellainen. Totta puhuen tälle autolle tuommoinen puolihämärä auringonlaskun aikaan on kyllä mielestäni paras kuvaamiskeli. Silloin auton väri on parhaimmillaan ja maalipinnan pikkukolhut ja naarmut eivät näy. Niitäkin tämän ikäisessä autossa vaan alkaa olla...

Tänään vein auton talliin, ja jos kaikki menee niin kuin suunnittelin, niin jätän sen sinne siksi aikaa, että saan siellä rauhassa tehdä muutamia hommia. Ainakin olis suunnitelmissa kiveniskemien paikkamaalaus, yhden ovitiivisteen alta karmin alkavan ruostumisen paikkaus ja sama akun alapuoliselle pellille, ehkä pitäis avata kylkilistojakin ja varmistaa, ettei sinne ole päässyt ruosteita yrittämään esiin. Sitten vielä yltä ja päältä vahaus, roiskeläppien asennus, äänieristeen lisääminen (kattoon, oviin, sisälokasuojiin, tavaratilan väliseinään, tankkiin, takaistuimen alle nyt ainakin...), antennin vaihtaminen sähköisestä mekaaniseksi (ei ole niin herkkä talvella) ja musiikkilaitteitakin tekisi mieli päivittää. Jos nää kaikki tekee, niin seuraavaksi sen saakin sitten varmaan ajaa ulos niin, että on talvirenkaat alla... (Jos sitten ei mene koko talvea tuon kanssa. ;)) Seuraava suunniteltu mersuhomma on 250 D:n katsastaminen. Jos se menee ok, niin voi alkaa keskittyä sitten tähän pari vuotta uudempaan kärryyn.

Kuva

Kuva
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Nozkin W124 E

Viesti Kirjoittaja Sergey »

minkäs kokoset ne BBS on=?
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3798
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: Nozkin W124 E

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Sergey kirjoitti:minkäs kokoset ne BBS on=?
Tuotaniinniin, ne on semmoiset pikkuriikkiset. ;)

Eli tarkennettuna 7x15 tuumaa. On niistä myynti-ilmoituskin. Taidanpa päivittää sen just nyt. Ja sit linkitän tähän. Hetkinen...
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3798
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: Nozkin W124 E

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Nozki kirjoitti:
Sergey kirjoitti:minkäs kokoset ne BBS on=?
Tuotaniinniin, ne on semmoiset pikkuriikkiset. ;)

Eli tarkennettuna 7x15 tuumaa. On niistä myynti-ilmoituskin. Taidanpa päivittää sen just nyt. Ja sit linkitän tähän. Hetkinen...
Tosiaan joo, BBS RM 003:t ovat ylimääräisinä ja myynnissä. Koko 7 x 15 ET36. Tällä hetkellä päällä Continental ContiPremiumContact 5 -renkaat, kokoa 205/60 R 15. Hankittu tänä kesänä, ajettu about 3000km. Eivät siis paljon uutta häpeä.

Tuossa se ilmoitus vielä: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 44&start=0
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17143
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Nozkin W124 E

Viesti Kirjoittaja dealer »

Nyt on hienot vanteet alla :thumbup:
oulaistenliikenne.fi
tony
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1893
Liittynyt: To 11.03.2010 14:32
Paikkakunta: espoo

Re: Nozkin W124E: Vanneihmettelyä

Viesti Kirjoittaja tony »

johani kirjoitti:
napa kirjoitti:itse en uudempien mersujen vanteita saa ulkonöllisesti sopimaan mitenkään w124 koppaan (esim. w211)

Siinä on uuden mersun vannetta
Kuva
ja passaa ku nyrkki silmään 124 koppaan
Kuva
Mikä merkki, ja mistä tuon 124 koppasen vanteen voi ostaa ? Onko se 18" ? Tollanen olis hakusessa 18X8 et 42-50.
S204 CDI AMG
W209 240 CLK
Avatar
johani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 895
Liittynyt: Pe 23.09.2011 00:15
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Nozkin W124 E

Viesti Kirjoittaja johani »

AMG style 6 löytyy ainakin googlen kuvahausta.

Nettivaraosassa voi olla myynnissä replicoita...
MercMan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2065
Liittynyt: Ti 01.04.2003 11:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Nozkin W124 E

Viesti Kirjoittaja MercMan »

Minun entinen E200DA -95 joka on nykyisin isälläni.
Kuvassa siis alla 16" kasireiät ja 205/55R16 gummit ja mun silmään noilla vanteilla se auto on oikeinkin nätti

Kuva
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
Vastaa Viestiin