Nozkin W124 E

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3812
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Nozkin W124 E

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Heip,

nyt kun sattui kohdalle mielestäni aika hyvät valaistusolosuhteet valokuvaamisen kannalta ja mulla oli suhteellisen puhdas auto, ajattelin napata muutaman foton ja uusien kuvien myötä tulla foorumillakin kaapista ulos uusimman hankintani kanssa…

Nythän on niin, että olen vähän reilun yhdeksän vuoden ajan ajellut W124 250D:llä vuodelta 1992. Se on ollut mielestäni erinomainen auto – ei tietenkään täydellinen, mutta minulle hyvin sopiva, luotettava ja toimiva; viihtyisä yhtä lailla pitkillä kuin lyhyilläkin matkoilla. Sitä paitsi pääomakuluja ei vuosittain ole kovin kummoisesti enää tuollaisella autolla, jonka rahallinen arvo on käyttöarvoa paljon, paljon pienempi.

No, tällä hetkellä tuon auton mittarissa on kilometrejä reilut 680 000, ja alkaahan se jo vähän jossain päin näkyä ja tuntua. Koska auto on palvellut minua mielestäni niin hyvin, en oikein halunnut ajaa sitä kuoliaaksi, vaan sen sijaan päätin alkaa laittaa sitä vähemmälle käytölle niin, että joskus tulevaisuudessakin se on vielä olemassa ja tallessa, hyvänä lajinsa edustajana.

Näinpä ollen tilalle piti saada jotakin. Täältäkin olen lueskellut keskusteluja siitä, onko W124 edelleen järkevämpi hankinta kuin W210 tai vaikka W211. Siihen tietysti jokaisella on omat näkemyksensä, mutta itselle jotenkin W124 oli vielä omalta tuntuva valinta. Mielelläni olisin ottanut uudempien mallien kehittyneen turvallisuuden ja laajemman turvavarustelun seuraavaan autooni, mutta toisaalta W124:n tekniikka ja metkut ovat itselleni niin paljon tutumpia kuin noiden kahden muun mainitun mallin, että näitä oli helpompi lähestyä. Lisäksi näissä tekniikka on sen verran perinteisempää, että itsellänikin on paremmat mahdollisuudet osata tehdä huoltoja ja korjauksia. Muutamista remonteista on jo jonkin sortin kokemustakin, joten kaikkea ei tarvitse ihan alusta asti opetella. Päätin siis hieman puoliaktiivisesti seurailla, millaisia kakkosnelosia on markkinoilla. (En edes yritä väittää, että vanhalla Mersulla ajaminen olisi järkiperusteilla pääteltynä paras ratkaisu, mutta tunneperäisiä päätöksiähän harrastehommissa muutenkin tehdään.)

Joskus jo vuosia sitten olin ajatellut, että seuraavassa autossani pitäisi edelleen olla ABS-jarrut. Sen lisäksi parannuksena 250D:hen verrattuna siinä pitäisi olla vähintään kaksi turvatyynyä, automaattivaihteisto ja ilmastointi sekä massaan nähden enemmän tehoa. Aika moni nykyauto täyttää nuo vaatimukset heittämällä; W124- yksilöt eivät ihan niin usein niitä täytä.

Jossain vaiheessa tarjontaa selaillessani vastaan tuli yksi vuoden -94 E300 Turbodiesel. Sen lisäksi, että se täytti edellä mainitut vaatimukset, siinä oli myös mielestäni erinomainen ulkopinnan ja sisustan väri- ja materiaaliyhdistelmä ja muitakin suosikkivarusteitani suurin osa. Ei lähellekään mitään "kaikki varusteet" -yksilöä, mutta paljon niitä juttuja, joista itse tykkään. Ainoat puuttuvat suosikkivarusteeni oikeastaan olivat takaikkunan verho, istuinlämmittimet sekä etuovien bassokaiuttimet ja niiden vahvistinsysteemi. Nuo eivät ole mitenkään erityisen välttämättömiä varusteita, ja voihan ne vaikka jälkiasentaa, jos siltä tuntuu… Niin ja olisivat tietty urheiluistuimetkin olleet kivat, mutta toisaalta niistä taitaa hajota selkänojan vasemman reunan verhoilu vielä tavallistakin helpommin, eivätkä ne kokemukseni mukaan ole omalle selälleni lopulta ainakaan yhtään sen paremmat kuin nuo vakiotuolitkaan. Toisaalta en olisi halunnut urheilualustaa (tykkään enemmän mukavuudesta kuin mataluudesta ja kuulemma joissain Sportline-yksilöissä tietyt alustan osat ovat tavallisia paljon kalliimmat), automaatti-ilmastointia, sähkösäätöisiä istuimia tai alkuperäistä hälytinjärjestelmää (epäilyttää, että nuo vanhemmiten keksivät turhan helposti itseensä toimintahäiriöitä). Ja kun mitään näistä varusteista ei siinä autossa ollut, sekin oli vain plussaa. Plussaa oli myös moottorissa; 6-sylinterisen dieselin äänimaailmassa on jotakin sellaista mahtavuutta, jota en itsekään osaa selittää. :shock: Ja onhan tämä tietysti tehokkain diesel, jota tähän korimalliin on saanut - ei sekään ole hullumpi homma. ;)

Kuva
Tuommoiset varusteet

Katsomaanhan sitä piti lähteä, ja sen verran, mitä omat taitoni mahdollistivat, koitin autoon perehtyä mahdollisimman tarkasti. Muutamia pikkupuutteita tuli vastaan, mutta yleiskunto kuitenkin vaikutti olevan siinä määrin siisti ja ehjä, että loppujen lopulta tuosta päädyttiin tekemään kaupat. Perushuolto oli tehty tälle Ranskasta tuodulle autolle syksyllä, ja sen jälkeen sillä ei juuri ollut ajettu, eikä se kyllä ollut vielä Suomen rekisterissäkään. Niin, mittarilukema oli jonkin verran alle 200 000, jolle oli huoltokirjakin olemassa todisteena. En edelleenkään tiedä, ovatko nuo metrit todelliset – ehkä on, ehkä ei. Toisaalta, mitäpä väliä silläkään nyt sitten lopulta on. Jos tämä osoittautuu lopulta toimivaksi, niin sehän riittää.

Tähän mennessä olen purkanut pois vanhan toimii-ei-toimi-Demel Serpi Star- merkkisen jälkiasenteisen hälyttimen ja asentanut vissiin vähän turhankin huolellisesti tilalle Cobran uuden ja kunnollisen hälyn. Lisäksi asensin lohkolämmittimen sekä sisäpistokkeen, ja etuistuimet olen käsitellyt nahanhoitoaineella. Havunneulasia ja muuta autoon kuulumatonta moskaa olen kanssa kaivanut ja imuroinut pois enemmän kuin ihan vähän… Ja noiden hommien jälkeen teetin Finikor-ruosteenestokäsittelyn, jonka yhteydessä korjattiin muutama ruostepaikka, jotka olivat jo etukäteen tiedossa (yhden tunkinreiän viereen pieni pala uutta peltiä ja muutamaan muuhun alustan pieneen alueeseen hiekkapuhalluksella pintaruoste pois ja maalia päälle). Tuolle hommalle tulikin kolmen vuoden takuu, ja positiivisena seikkana mitään (ruoste- tai muuta) yllätystä ei kuulemma tullut vastaan, vaikka käsittelyn yhteydessä purettiin pois kaikki pohjamuovit, helmamuovit ja ovien kylkipaneelit sekä tavaratilan verhoiluja myös aika reippaasti. Eli kuulemma kori on erinomaisessa kunnossa, kuten olin itsekin koko ajan vähän niin kuin kuvitellut (eli toivonut parasta ja pelännyt pahinta… :) ) Samalla laitettiin Lokari-sisälokasuojat. Edessä olevat ovat sellaiset roiskeläpillä varustetut, eivätkä erityisen kauniit. No, saattaapa olla, että niistä lähtee ylimääräiset jossain vaiheessa pois ja tilalle tulee alkuperäiset roiskeläpät. Joskus sitten syssymmällä ehkä. Vaihteisto kaipaisi 2-3 vaihdon luistamista vähentävää korjaussarjaa, ja jostain päin voimansiirrosta kuuluu jurinaa. Jotenkin se kuulostaa siltä, että se voisi ehkä olla kardaanin tukilaakeri; kuuluu kaikilla nopeuksilla, eikä ole riippuvainen siitä, onko veto päällä tai mennäänkö suoraan vai käännytäänkö. Ainakin vahvasti toivon, että se olisi nimenomaan kannatinlaakeri eikä esim. ASD-perä… Niin ja helkutti, perässä lukee vain E300. Koska kyseisen tekstin poistamisesta näytti jäävän harmillinen jälki maalipintaan, niin pitää sitten vissiin hankkia jostain semmoinen TURBODIESEL-teksti tuohon oikealle puolelle peräluukkuun.

No joo, korjattavaahan näin vanhassa autossa väkisinkin tulee olemaan, mutta niiden kunnostaminenhan on sitä, mitä minä kutsun harrastamiseksi. :wink: Täytyy toivoa, että osoittautuisi hyväksi autoksi.

Loppuun vielä ne kuvat, joista kirjoittamalla aloitin tämän viestin.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Edit:

Otsikoita vaihdettu:
18.6.-12
18.9.-12
25.9.-12
Viimeksi muokannut Nozki, Ti 25.09.2012 23:55. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12592
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: Kalustoa lisää - W124:llä mennään nyt sitten jatkossakin

Viesti Kirjoittaja epk »

erittäin hyvä löytö :) juuri tarvittavat varusteetkin löytyy ! onkos tuossa sportline alusta ?
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14014
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Kalustoa lisää - W124:llä mennään nyt sitten jatkossakin

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Paljon onnea! Jos penkinlämppärit olisivat niin tuohan olisi lähes täydellinen :-). Turbodiesel-tekstihän tuohon kuuluu, kun poistokoodia ei ole. Oliko auto liikkeessä kaupan vai yksityisellä? Urh. alusta lienee jälkiasennus kun siitäkään ei koodia näy? Onko vetokoukku ranskalaista vai suomalaista alkuperää?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
karvinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: La 07.08.2004 23:56

Re: Kalustoa lisää - W124:llä mennään nyt sitten jatkossakin

Viesti Kirjoittaja karvinen »

Nätti autohan se, mutta nahkapenkit ilman lämmitystä on aika jäätävä kokemus näin pakkasilla.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Kalustoa lisää - W124:llä mennään nyt sitten jatkossakin

Viesti Kirjoittaja napa »

karvinen kirjoitti:Nätti autohan se, mutta nahkapenkit ilman lämmitystä on aika jäätävä kokemus näin pakkasilla.
ja kesällä ne on polttavan kuumat :D keväällä/syksyllä hiertää muuten vain...

no ei, siisti pelihän tuo näyttää olevan, ainut mikä meikäläistä tuossa häiritsee, on tuo polttoaine... bensakoneella tuolle olis ollut ottajia nykyään varmasti enemmän :think:

jos joku tietää, että olis myynnissä vastaavan kuntoinen w124 bensa 6 tai 8 koneella, niin vinkatkaa... (ei tule mulle, vaan yksi kaveri on tuollaisen päättänyt hankkia, max. hinta tais olla alle 5000 €... lähinnä kai liikutaan jossakin 2500-4000 € luokassa, muut kriteerit tais olla, "kaikki varusteet", täysin ruosteeton/virheetön ja ajettu alle 200 000 km todistettavasti...)

500 €:n lankku, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
killerimersu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 835
Liittynyt: Ti 06.09.2011 11:27
Paikkakunta: pori

Re: Kalustoa lisää - W124:llä mennään nyt sitten jatkossakin

Viesti Kirjoittaja killerimersu »

jos sua haittaa ettei ole penkinlämmittimiä mä voin kyllä sun auton ottaa :D :D
bensalla pestään pensselit. dieselillä tehdään voimaa

124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3812
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: Kalustoa lisää - W124:llä mennään nyt sitten jatkossakin

Viesti Kirjoittaja Nozki »

epk kirjoitti:erittäin hyvä löytö :) juuri tarvittavat varusteetkin löytyy ! onkos tuossa sportline alusta ?
Timo L. kirjoitti:Paljon onnea! Jos penkinlämppärit olisivat niin tuohan olisi lähes täydellinen :-). Turbodiesel-tekstihän tuohon kuuluu, kun poistokoodia ei ole. Oliko auto liikkeessä kaupan vai yksityisellä? Urh. alusta lienee jälkiasennus kun siitäkään ei koodia näy? Onko vetokoukku ranskalaista vai suomalaista alkuperää?
Kiitos! :) Taisin kirjoittaa turhan epäselvästi, mutta tässä siis nimenomaan ei ole urheilualustaa. Takapää on kyllä jonkin verran normaalia alempana, ja yleisen suuntauksen vastaisesti mulla on suunnitelmissa laittaa siihen tilalle ei-madaltavat jouset. Nuo nykyiset ovat hiukka pompottavat ja isommissa heitoissa aivan eri paria etujousien kanssa. Iskarit ainakin testin mukaan ovat kunnolliset, joten niissä ei pitäisi olla tuohon syytä vissiinkään.

Liikkeestähän minä tuon hain, mutta tarkalleen ottaen myyjä oli sen liikkeen pomo eikä liike (oli alun perin hankkinut itselleen harrasteautoksi kuulemma). Vetokoukku on Ranskasta kotoisin, ja niin hemmetin ruma, että tekisi mieli heivata se kokonaan pois... No, olkoon nyt toistaiseksi - ei se ihan niin paha ole noin, kun se nuppi on irrotettuna.
napa kirjoitti:
karvinen kirjoitti:Nätti autohan se, mutta nahkapenkit ilman lämmitystä on aika jäätävä kokemus näin pakkasilla.
ja kesällä ne on polttavan kuumat :D keväällä/syksyllä hiertää muuten vain...
Näin se just on, puhumattakaan siitä, että noita pitää sitten hinkata kaiken maailman litkuilla, että pysyisivät siisteinä, mutta tyyliln vuoksi pitää joskus kärsiä. :D Totta puhuen olin itsekin vähän huolissani siitä, miten järkyttävältä noilla istuminen pakkasessa tuntuu. Lopulta nuo ovat kyllä olleet tähän mennessä kuitenkin miellyttävämmän tuntuiset kuin olin olettanutkaan; sekä kylmällä kelillä että hyvin lämmenneessä autossa. Kesäkuumat sitten erikseen; toivottavasti ilmastointi toimii edelleen silloinkin.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3812
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: Kalustoa lisää - W124:llä mennään nyt sitten jatkossakin

Viesti Kirjoittaja Nozki »

killerimersu kirjoitti:jos sua haittaa ettei ole penkinlämmittimiä mä voin kyllä sun auton ottaa :D :D
Kiitos tarjouksesta, mutta mä yritän toistaiseksi selvitä ilman niitä lämmittimiä. :wink:
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: Kalustoa lisää - W124:llä mennään nyt sitten jatkossakin

Viesti Kirjoittaja RH »

Joo. onnea vaan uuden hankinnan ansiosta 8) .
Mitä noita sisäkuvia tuijotin, niin se 200tuh. voi jopa pitä paikkansa. Kuljettajan nahkajakkara kun vääjäämättä alkaa isoilla kilometreillä myös ottaa itseensä. Tuohan näyttää ihan melkein pakasta rytkäistyltä, eikä silti miltään kokonaan uusiksi fiksatulta. Ja hieno autohan tuo siis näyttää olevan. Kuten värimaailmasta totesit, niin ihan kymppi. Ei muuta kuin kovaa hoitoa. (...ajoa ei enää tuollaiselle seniorille sovi toivottaa :wink: )
karvinen kirjoitti:Nätti autohan se, mutta nahkapenkit ilman lämmitystä on aika jäätävä kokemus näin pakkasilla.
Totta kyllä, mutta esim. Ikeasta saa tosi edullisesti uusseelantilaisen lampaan päälikerroksen. Ja sitten se on jo juhlaa. Nim. kokemusta on.
napa kirjoitti:ja kesällä ne on polttavan kuumat :D keväällä/syksyllä hiertää muuten vain...
Höh. Luonnonmateriaali. Se mitään polta. Nää nykyiset premium businekset on sitten kumimuovipenkkeineen jotain muuta sontaa.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13272
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kalustoa lisää - W124:llä mennään nyt sitten jatkossakin

Viesti Kirjoittaja karra »

Onnea vaan, komea peli! Valinta aika naseva kaikin puolin :P .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Juha_M117
Mersumies
Mersumies
Viestit: 991
Liittynyt: La 31.10.2009 16:56
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Re: Kalustoa lisää - W124:llä mennään nyt sitten jatkossakin

Viesti Kirjoittaja Juha_M117 »

napa kirjoitti: jos joku tietää, että olis myynnissä vastaavan kuntoinen w124 bensa 6 tai 8 koneella, niin vinkatkaa... (ei tule mulle, vaan yksi kaveri on tuollaisen päättänyt hankkia, max. hinta tais olla alle 5000 €... lähinnä kai liikutaan jossakin 2500-4000 € luokassa, muut kriteerit tais olla, "kaikki varusteet", täysin ruosteeton/virheetön ja ajettu alle 200 000 km todistettavasti...)
Kuvailemaasi ei tohon hintaan saa. Jos saa niin sitä ei kukaan pidä, kun voi helposti tehdä instana 3-4 tuhatta tiliä jobbaamalla eteenpäin :D
Ite möin kuvailemasi laisen 320 coupen vuosi sitten keväällä, rahnoo tuli karvan yli 10k.
1989 560 SEC
1981 380 SL
1985 190 E 2.0
2007 Corvette
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Kalustoa lisää - W124:llä mennään nyt sitten jatkossakin

Viesti Kirjoittaja napa »

Juha_M117 kirjoitti:
napa kirjoitti: jos joku tietää, että olis myynnissä vastaavan kuntoinen w124 bensa 6 tai 8 koneella, niin vinkatkaa... (ei tule mulle, vaan yksi kaveri on tuollaisen päättänyt hankkia, max. hinta tais olla alle 5000 €... lähinnä kai liikutaan jossakin 2500-4000 € luokassa, muut kriteerit tais olla, "kaikki varusteet", täysin ruosteeton/virheetön ja ajettu alle 200 000 km todistettavasti...)
Kuvailemaasi ei tohon hintaan saa. Jos saa niin sitä ei kukaan pidä, kun voi helposti tehdä instana 3-4 tuhatta tiliä jobbaamalla eteenpäin :D
Ite möin kuvailemasi laisen 320 coupen vuosi sitten keväällä, rahnoo tuli karvan yli 10k.
ai jaa :shock: no mikäs tuo sitten on... -> http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;

no juu, kilometrit on varmaan vähän kuinka sattuu, mutta ei tuo muuten kovin kaukana niistä kriteereistä olisi... tänään haastattelin ostajaehdokasta uusiksi ja se oli kyllä jo valmis hieman löysäämään tuota kilometri vaatimustaan :D 2500 €:lla alkaa tarjontaa olemaan jo hieman liikaakin, kun päivän on nettiä taas selannut...

ja se kai on sanomattakin selvää, että suomesta näitä on turha etsiä... ruotsi ja saksa lähinnä etsintä kohteina...

edit: tuo kyseinen ykslö oli manuaali, eli ei tule kyseeseen...

500 €:n lankku, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17194
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Kalustoa lisää - W124:llä mennään nyt sitten jatkossakin

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kylläpä on hieno 124, onnittelut.

Lampaantaljat penkeille lämmittämään talveksi, ei se pyhäinhäväistys ole :thumbup:
oulaistenliikenne.fi
Avatar
johani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 895
Liittynyt: Pe 23.09.2011 00:15
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Kalustoa lisää - W124:llä mennään nyt sitten jatkossakin

Viesti Kirjoittaja johani »

Siistin yksilön olet löytänyt, tykkään :)

Ittekkin olen lampaantaljoilla päällystetyillä nahkapenkeillä talvella ajellut ja lämpimäksi todennut :)

aika samalla korkeudella tuo on sportline alustan kanssa vai mitä sanot ? ite tykkään tuosta korkeudesta, ei oo häiritsevän korkea, tietty jos pomputtelee häiritsevästi niin asialle kannattaa tehä jotain, sanoisin kyllä että tuohon keulaankin on kajottu.

Irrotettavaa koukkua suosittelen/ koukun poistoa, kuvasta muokattu pois, oikeasti koukku paikallaan, vaatis koukun poiston ja takavalot kirkkaiksi.

Kuva

Kuva

ja se vakiokorkeus:

Kuva
Viimeksi muokannut johani, To 23.02.2012 07:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3812
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: Kalustoa lisää - W124:llä mennään nyt sitten jatkossakin

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Jaahas,

mukava lukea näin paljon positiivisia kommentteja. Kiitos kovasti! :)
johani kirjoitti:...
aika samalla korkeudella tuo on sportline alustan kanssa vai mitä sanot ? ite tykkään tuosta korkeudesta, ei oo häiritsevän korkea, tietty jos pomputtelee häiritsevästi niin asialle kannattaa tehä jotain, sanoisin kyllä että tuohon keulaankin on kajottu.
Niin, emmä oikein varmaksi osaa sanoa. Taannoin tallilla mittailin oman vakioalustaisen 250D:n (varustekoodilla 483, eli kovemmat jouset ja pohjapanssari) ja tämän korkeuksia lokasuojan reunoista, ja edessä ne olivat about millin sisään samat. Takana oli eroa; en nyt muista minkä verran; ei montaa senttiä, mutta kyllä sen ihan huomaa jo siinäkin, kun esim. avaa tavaratilan kannen, niin se tuntuu tässä olevan alempana, kun on vuosia tottunut tuohon korkeampaan. Voi kyllä olla, että nämä kuvat hiukan hämäävät etupään korkeuden suhteen?

Sitten taas, löysin yhden kuvan, jossa olivat edestä päin kuvattuna rinnakkain tämä samainen 250D sekä faijan edellinen -92 300D Turbo, jossa oli alkuperäinen urheilualusta + 8-reikävanteet (koodi 653) , niin kyllä siinä keula oli ihan silminnähden matalammalla kuin tuossa 250D:ssä. Pitääkin seuraavalla kerralla, kun samoille mestoille osutaan, niin ihan mielenkiinnosta verrata noita korkeuksia isännän nykyisen auton kanssa, kun se sitten taas on alustaltaan käsittääkseni alkuperäinen -93 E 300 Turbodiesel Sportline.

Nätti auto sullakin muuten, tuo vaalea Karo-sisusta urheiluistuimilla on kanssa tyylikäs ja aika harvinainen yhdistelmä. :thumbup:
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Juukes
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 91
Liittynyt: La 20.03.2010 22:26
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Kalustoa lisää - W124:llä mennään nyt sitten jatkossakin

Viesti Kirjoittaja Juukes »

Voi ku sais itelleki nuo nahkajakkarat, ois meikäläisenki hopia e300d sata kertaa arvokkaamman oloinen :cry:
Tosi hieno pirssi. Meikäläisen mielestä täysi kymppi! :thumbup:
Mercedes-Benz a124 avo |kesälelu|
Mercedes-Benz 200d 1989 |käyttöauto|
Dodge Dart GT avo 1967 |Kesälelu|
Chevrolet Pickup 3500 6.5TD 1994 EX
Mercedes-Benz E300D 1994 automaatti EX
Mercedes-Benz 200E 1992 w124 EX
Ford Escort mk2 1976
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3812
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: Kalustoa lisää - W124:llä mennään nyt sitten jatkossakin

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Na jaa,
ajattelin kesän kunniaksi laittaa pari uutta kuvaa tästä härvelistä.

Ensiksi tässä ennen-jälkeen –kuva. Tempusta, jota moni tämän foorumin käyttäjä varmasti ei ollenkaan ymmärrä… Kaikkihan alkoi siitä, että mielestäni etupään ja takapään jousitus olivat aika lailla eri paria ja takapää muutenkin jotenkin turhan kova. Aikani kun pohdin, niin päätin, että laitan nyt sitten kaikki jouset uusiksi, ja miksipä en sitten iskunvaimentimiakin samalla. Iskarit ovat KL-Varaosilta hankitut Bilsteinit ja jouset alkuperäiset – laskettiin pisteet niin, että pitäisi olla juuri tasan oikeat tämmöiselle autolle. Tulihan siitä korkeampi, enkä itsekään siitä asiasta ole ulkonäön puolesta niin innoissani, mutta nyt etu- ja takapää ovat jousituksen osalta samaa paria, ja matkanteko muutenkin miellyttävämpää. Takajousista muuten oli jossain vaiheessa rälläköity kierroksen verran pois, etujouset olivat vakiokorkuiset, mutta uusiin verrattuna pehmeämmät. Varmaan vain kuoleentuneet, veikkaisin. (Takaiskarit muuten olivat vuodelta 2003, hyväkuntoisen oloiset ja alkuperäiset, ja nyt ylimääräisinä myytävänä.)
Kuva

Nuo edellisen kuvan vanteet olivat vähän niin kuin lainassa tuosta 250D:stä, joten tälle piti saada omat vanteet. Aikani sitä pohdin, ja päädyin sitten hankkimaan edelleen 15-tuumaiset vanteet. Ikäluokkahan mielestäni pitää ehdottomasti olla samaa kuin autonkin ikä on. Nuo ovat nyt sitten BBS RM:t, 7x15 tuumaa. Laitoin sitten oikein vähän leveämmät matalaprofiilirenkaat. 205/60 R 15. :oops: No, joskus 80-luvun lopussa noita vielä olisi pidettykin aika leveinä ja matalaprofiilisina, tosin tuota autoa ei silloin vielä ollut edes olemassa… :mrgreen: Mutta ajomukavuuden kannalta se varmasti on parempi noin kuin esim. 17-tuumaisten kohdalla, ja hintakin on kohtuullisempi. Totta puhuen, kyllähän mä nyt taisin vähän turhan pienet vanteet tuohon valita, mutta ovathan ne ihan komiat siitä huolimatta.

Tässä pari kuvaa Mersusta ja suomalaisesta maalaismaisemasta kesäkuisena iltana:
Kuva


Kuva
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17194
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Kalustoa lisää - W124:llä mennään nyt sitten jatkossakin

Viesti Kirjoittaja dealer »

Auto on edelleen hieno. Voi kun olisi kasireikävanteet, nuo BBS:t eivät ole oikein minkään näköiset tuossa koossa / normaalikorkuisessa autossa. (mielipide)

Edit; karran alempana ehdottamat 15-reikävanteet olisivat myös hyvä valinta !
Viimeksi muokannut dealer, Su 10.06.2012 09:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14014
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Kalustoa lisää - W124:llä mennään nyt sitten jatkossakin

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

dealer kirjoitti:Auto on edelleen hieno. Voi kun olisi kasireikävanteet, nuo BBS:t eivät ole oikein minkään näköiset tuossa koossa / normaalikorkuisessa autossa. (mielipide)
Samaa mieltä, orkkista alle vaan sekä vanteissa että alustassa. Itsehän tein alustan kanssa saman jutun coupen - ja taisinpa tehdä 260 E:n kanssakin. Uudet jouset ja iskarit kerralla kuntoon niin onpahan sitten jonkun aikaa sellainen kuin sen pitää olla. Vaikka 300 CE:ssä olikin 3000 km ajetut tarvike-etujouset... ;-).
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13272
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kalustoa lisää - W124:llä mennään nyt sitten jatkossakin

Viesti Kirjoittaja karra »

Timo L. kirjoitti:
dealer kirjoitti:Auto on edelleen hieno. Voi kun olisi kasireikävanteet, nuo BBS:t eivät ole oikein minkään näköiset tuossa koossa / normaalikorkuisessa autossa. (mielipide)
Samaa mieltä, orkkista alle vaan sekä vanteissa että alustassa. Itsehän tein alustan kanssa saman jutun coupen - ja taisinpa tehdä 260 E:n kanssakin. Uudet jouset ja iskarit kerralla kuntoon niin onpahan sitten jonkun aikaa sellainen kuin sen pitää olla. Vaikka 300 CE:ssä olikin 3000 km ajetut tarvike-etujouset... ;-).
Kyllähän nuo kohtuuhyvin sopivat :D . Mutta jos orkkista haetaan niin itse suosisin 15-reikäisiä. Kasireiät on vaan niin tylsät :P . Factory tunigia saa kun laittaa EVO1/R129 15-reikäiset 16" koossa; minulla on tulossa myyntiin raepuhallettu sarja ja ne ovat nyt L-Weldillä oikaistavana kun niissä oli pientä vipotusta.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: Kalustoa lisää - W124:llä mennään nyt sitten jatkossakin

Viesti Kirjoittaja RH »

Juu. Vanteet vielä kertaalleen vaihtoon, niin sitten on :thumbup: .
Avatar
Noname
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 372
Liittynyt: Ke 21.02.2007 20:49
Paikkakunta: Espoo

Re: Kalustoa lisää - W124:llä mennään nyt sitten jatkossakin

Viesti Kirjoittaja Noname »

Hieno satalankku ja uskomattoman siistissä kunnossakin. Onneksi olkoon löydöstä !

Siitähän tuli ihan auton näköinen kun nosti alustan taas oikeaan korkeuteen.
Peltivanteet ja kromireuna ufot on aina tyylikkäät 8)
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
Nyt ajossa: MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3812
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: Kalustoa lisää - W124:llä mennään nyt sitten jatkossakin

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Jeps,

kiitos kommenteista! Harmi juttu, että tuo uusin vannehankintani herättää näköjään muissakin samanlaisia ajatuksia kuin itsellänikin. Valitettavasti en vois enempää olla samaa mieltä dealerin kanssa siitä, että tuolla alustalla ja tuon kokoiset BBS:t eivät oikeastaan olleetkaan ihan niin hyvä juttu kuin alun perin arvelin. Sitä kun ei oikein kokeilematta tiennyt / osannut arvata. Eihän noissa vanteissa sinänsä mitään vikaa ole ja tuo värimaailma harmaa + kullatut kehäruuvit + kiillotettu kehä on hyvin sopiva tuon mustan värin kanssa sentään mielestäni edelleen, mutta ei se nyt sit kuitenkaan jotenkin...

Itse asiassa ne 16-tuumaiset 15-reikäiset ei välttämättä tosiaan olisi ollenkaan hullumpi juttu. Mites, onko niissäkin ET34? Nimittäin, mullahan on yksi sarja niitä 8x16 ET34 8-reikävanteita. Ne kun kunnostaisi ja laittaisi, niin olisivat kanssa muuten ihan ok, mutta mä laskeskelin, että niissä kuitenkin rengas tulee turhan lähelle lokasuojan reunaa, ainakin jos laittaa 215 -levyisen gummin siihen. Tuota ongelmaahan ei olisi, jos en olisi päättänyt laittaa noita sisälokareita tuohon, mutta siinäpä ne nyt ovat. Enkä ajatellut heti ottaa pois, kun niillä on kuitenkin sen verran hyvä suojaava vaikutus. Ja äänieristystäkin saa niillä paremmaksi, kunhan joskus saisin aikaiseksi laittaa niihin vaimennusmattoa kiinni.

Sellaista olen pohtinut, että voiko noista alkuperäisistä 8-reikäisistä tai 15-reikäisistä koneistaa jokusen millin pois navan vastinpinnasta niin, että saisi ET:tä suuremmaksi? Tai siis voi tietysti, mutta onko se lujuuden kannalta liian riskialtista hommaa? (Sen lisäksi, että se olisi kultturihistoriallisesti arvokkaiden esineiden tuhoamista...) Tarvikekasireikäisethän ovat kiinni lyhyemmillä pulteilla, joten niissä ainakin lujuus riittää, vaikka ovatkin tuosta kohdasta vähän ohkaisemmat kuin alkuperäiset. Mikäs niissä olikaan se pulttien pituusero? Tais olla niin, että tarvikkeissa on 28mm kierrepituus ja originaaleissa noin 40mm; niin paljoa ei välttämättä olisi edes tarvetta sitä vannetta koneistaa, että saisi vaikka juuri ne 215- leveät menemään tässäkin autossa ihan ok. Voishan niillekin laittaa 205:t, mutta omaa silmää ei oikein miellytä leveän vanteen ja kapean renkaan yhdistelmä, vaikkakaan se nyt ei tuossa yhdistelmässä ole vielä ollenkaan niin äärimmäistä meininkiä kuin monet tuning-miehet tykkäävät tehdä.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13272
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kalustoa lisää - W124:llä mennään nyt sitten jatkossakin

Viesti Kirjoittaja karra »

Nozki kirjoitti:Itse asiassa ne 16-tuumaiset 15-reikäiset ei välttämättä tosiaan olisi ollenkaan hullumpi juttu. Mites, onko niissäkin ET34?

Sellaista olen pohtinut, että voiko noista alkuperäisistä 8-reikäisistä tai 15-reikäisistä koneistaa jokusen millin pois navan vastinpinnasta niin, että saisi ET:tä suuremmaksi? Tai siis voi tietysti, mutta onko se lujuuden kannalta liian riskialtista hommaa? (Sen lisäksi, että se olisi kultturihistoriallisesti arvokkaiden esineiden tuhoamista...) .
Kyllä, niissä ns EVO1 vanteissa on juuri ET34, kokoa 8x16. Esimerkiksi L-Weld tekee ET:n kasvatusta koneistamalla. Ajattelin tehdä samaa omille vanteille jotka on lankun alla mutta sitten tajusin että isot jarrut ei enää välttämättä mahdu sinne. Pienillä jarruilla saattaa olla tilaa ottaa vaikka 6 mm ohuemmaksi eli ET40 siis. Lujuuteen en osaa ottaa kantaa mutta sitähän voisi kysyä L-Weldiltä nyt kun siellä on yhdet sellaiset vanteet oikaistavana.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3812
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: Kalustoa lisää - W124:llä mennään nyt sitten jatkossakin

Viesti Kirjoittaja Nozki »

karra kirjoitti:Kyllä, niissä ns EVO1 vanteissa on juuri ET34, kokoa 8x16. Esimerkiksi L-Weld tekee ET:n kasvatusta koneistamalla. Ajattelin tehdä samaa omille vanteille jotka on lankun alla mutta sitten tajusin että isot jarrut ei enää välttämättä mahdu sinne. Pienillä jarruilla saattaa olla tilaa ottaa vaikka 6 mm ohuemmaksi eli ET40 siis. Lujuuteen en osaa ottaa kantaa mutta sitähän voisi kysyä L-Weldiltä nyt kun siellä on yhdet sellaiset vanteet oikaistavana.
Jaahasjoo. Muistelin, että sinulla oli jossain kuva noista 16- tuumaisista ynnä 15- reikäisistä vanteista mustan W124E:n alla, ja löysinkin sen sitten Photobucketista. Ei hullumman näköinen ollenkaan. Täytyypä jossain vaiheessa yrittää testata niiden omien samankokoisten kasireikien kanssa, että ovatko jarrut kovin lähellä vai nou. Vois vaikka laittaa jonkun muovailuvahamöykyn tai vastaavan sinne vanteen sisäpintaan ja kokeilla, minkä kokoisen möykyn kanssa alkaa ottaa jarruihin kiinni, niin siitä saisi jonkin sortin osviittaa ET:n suurentamisen vaikutuksista.

Vakiokokoiset kasireiäthän mulla on tuossa talvipyörissä. 15-reikäiset olisivat kyllä kieltämättä kivaa vaihtelua kesäksi... :wink:
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14014
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Kalustoa lisää - W124:llä mennään nyt sitten jatkossakin

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Nozki kirjoitti:
karra kirjoitti: Vakiokokoiset kasireiäthän mulla on tuossa talvipyörissä. 15-reikäiset olisivat kyllä kieltämättä kivaa vaihtelua kesäksi... :wink:
Nätit ne on kyllä, mutta niiiin ikävät puhdistaa jarrupölystä ;-). Minulla on ollut kahdessa autossa 15-reikäiset. Nyt olen tervehtinyt ilolla uuden farkun kasireikiä, on ne kyllä sujuvat puhdistaa. Itsekin aiemmin tuumasin että on ne melko tylsät, mutta E-lookkiin ne käyvät ehkä hitusen paremmin kuin 15-reikäiset. Makuasia, mutta 1. ja 2. sarjan ulkonäössä on sitä kulmikkuutta enempi kuten 15-reikäisissäkin. 8-reikäiset ovat jo huomattavasti sportimmat.

Harvoin muuten näkee juuri missään E-faceliftiä ja 15-reikäisiä. Tässä yksi kuva:

Kuva
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3146
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Kalustoa lisää - W124:llä mennään nyt sitten jatkossakin

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Nozki kirjoitti:mullahan on yksi sarja niitä 8x16 ET34 8-reikävanteita. Ne kun kunnostaisi ja laittaisi
Eipäs, kun myyt ne satasella minulle... :D
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3812
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: Kalustoa lisää - W124:llä mennään nyt sitten jatkossakin

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Timo L. kirjoitti:Nätit ne on kyllä, mutta niiiin ikävät puhdistaa jarrupölystä ;-). Minulla on ollut kahdessa autossa 15-reikäiset. Nyt olen tervehtinyt ilolla uuden farkun kasireikiä, on ne kyllä sujuvat puhdistaa. Itsekin aiemmin tuumasin että on ne melko tylsät, mutta E-lookkiin ne käyvät ehkä hitusen paremmin kuin 15-reikäiset. Makuasia, mutta 1. ja 2. sarjan ulkonäössä on sitä kulmikkuutta enempi kuten 15-reikäisissäkin. 8-reikäiset ovat jo huomattavasti sportimmat.

Harvoin muuten näkee juuri missään E-faceliftiä ja 15-reikäisiä...
Joo, se on kyllä erittäin totta, että noita ei E-malleissa paljon näy. Oliko se kuitenkin vielä valittavissa E-malleihin uutena? Ei silti, mä ajattelen, että ainakin noin teoriatasolla voisin vaikka olla erilainen nuori (kohta 32v...), ja laittaakin kasireikien sijaan 15-reikäiset. Tai emmätiiä, kunhan nyt mielessäni pohdiskelen.
Pakardinen kirjoitti:
Nozki kirjoitti:mullahan on yksi sarja niitä 8x16 ET34 8-reikävanteita. Ne kun kunnostaisi ja laittaisi
Eipäs, kun myyt ne satasella minulle... :D
Joo, tuota niin niin... Kiitos tarjouksesta, pidetään mielessä! Mut en mä ihan vielä ainakaan niitä lupaa tuohon hintaan myydä. :D Tosin, Matkahuolto kyllä tykkäisi, jos mä nyt lähettäisin ne heidän palvelunsa avulla täältä länsirannikolta pohjoiseen Savoon, kun ne juur viime kesänä saapuivat tänne Lappeenrannasta... Niiden kanssa ehdin aloittaa projektia sen verran, että totesin, ettei Nitromors ole kovin tehokas tuon maalityypin kanssa. Ja sitten totesin, että tarvitsen vanteenpyörityslaitteen, ja kun lopulta huomasin, ettei noita oikein tollaisenaan voi omaan autoon laittaa, eikä pyörityskonetta edelleenkään näy missään muualla kuin haavekuvissa, niin ovat vähän jääneet niille sijoilleen. No, katotaan nyt, kuin niiden kanssa sitten lopulta käy.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: Kalustoa lisää - W124:llä mennään nyt sitten jatkossakin

Viesti Kirjoittaja RH »

Kokeilet niitä kasireikiä. Ainakin mun oma suosikki lankkuun. Olet jo sen alustankin nostanut, niin voishan nuo vaikka mahtuakin :roll: :eh:. 16-tuumaisina varmaan paras kompromissi 215/55- renkailla ajettavuuden ja mukavuuden kannalta. Eikä kukaan ainakaan tule haukkumaan tuunauksesta. Ja tasan tosi, että ne on sairaan helppo pitää puhtaana. Ehkä juuri sen vuoksi vaimon paavossakin samanmoiset pyörii talvivanteina.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14014
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Kalustoa lisää - W124:llä mennään nyt sitten jatkossakin

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Nozki kirjoitti:Joo, se on kyllä erittäin totta, että noita ei E-malleissa paljon näy. Oliko se kuitenkin vielä valittavissa E-malleihin uutena?
Kyllä näkyi olevan halvempana vaihtoehtona vielä Cabrioletin hinnastossa 1996.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Vastaa Viestiin