Johtuiko se A:n melu renkaista vai oliko muutenkin huonon ääneneristyksen tuntua? Ainakin 203 C-koppainen on varsin meluisa verrattuna E-malleihin, 204:stä ei itselläni juuri ole kokemuksia vielä.Marko_K kirjoitti:En sitten päässyt yli melusta...
A-malli W176
Re: A-mallin (W176) esittely lähestyy
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Re: A-mallin (W176) esittely lähestyy
Paha sanoa. 18-tuumaisilla melu oli järkyttävä, 17-tuumaisilla kova. 16-tuumaisia en kokeillut. Joka tapauksessa W204 on 16-tuumaisilla hurjasti hiljaisempi kuin W176. Kuulomuisti on ihmisellä huono, mutta ei tuo C sen meluisammalta tuntunut kuin mun edellinen S212. Mutta siinä olikin 18-tuumaiset 265/35 läskit alla. 16-tuumaisilla se olisi varmasti ollut kuin kuiskaus.Eldorado kirjoitti:Johtuiko se A:n melu renkaista vai oliko muutenkin huonon ääneneristyksen tuntua? Ainakin 203 C-koppainen on varsin meluisa verrattuna E-malleihin, 204:stä ei itselläni juuri ole kokemuksia vielä.Marko_K kirjoitti:En sitten päässyt yli melusta...
Re: A-mallin (W176) esittely lähestyy
Joo vaikka täällä Saksassa on asfaltti siloista niin kun taas tuo talvirenkaat vaihtaa alle (16 tuumaiset) niin kaikki rengasäänet häviävät ja yhtäkkiä auto alkaa tuntua 200 km/h nopeuksissa turhan pehmeältä sporttialustasta huolimatta. Olisi kyllä pitänyt ottaa 17 tuumaiset alle, mutta toisaalta meidän jokavuotisella Suomireissulla ei sitten tarvitse pelätä jääpaakkujen osumista alustaan.Marko_K kirjoitti:Paha sanoa. 18-tuumaisilla melu oli järkyttävä, 17-tuumaisilla kova. 16-tuumaisia en kokeillut. Joka tapauksessa W204 on 16-tuumaisilla hurjasti hiljaisempi kuin W176. Kuulomuisti on ihmisellä huono, mutta ei tuo C sen meluisammalta tuntunut kuin mun edellinen S212. Mutta siinä olikin 18-tuumaiset 265/35 läskit alla. 16-tuumaisilla se olisi varmasti ollut kuin kuiskaus.
S212 350CDI 2011, Volvo XC60 D4 AWD 2015
Re: A-mallin (W176) esittely lähestyy
Mullepa selvisi vasta tänään, että W176 on yhtä leveä kuin W123, eli 4 cm leveämpi kuin W124 . Taitaa auto vaan kaventua suuresti takapäätä kohti, uskon että vorgangereissa takapenkin leveyttä on kuitenkin enemmän.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: A-mallin (W176) esittely lähestyy
Enpä ole 176:n ovea avannut mutta kyllä kolariturvallisuus syö nykyautoissa aika paljon sisätiloja, pelkkä ulkomittojen vertailu ei paljoa kerro.Timo L. kirjoitti:Mullepa selvisi vasta tänään, että W176 on yhtä leveä kuin W123, eli 4 cm leveämpi kuin W124 . Taitaa auto vaan kaventua suuresti takapäätä kohti, uskon että vorgangereissa takapenkin leveyttä on kuitenkin enemmän.
Re: A-mallin (W176) esittely lähestyy
No istuppas ensimmäiseen a-sarjalaiseen ja vaikka w202:seen . 202 on järjettömästi hiljaisempi, joten mielestäni käsikädessä menee. Ei pikku auto voi olla S-sarjalainen vaikka niin haluaisikin ja itsekkin olen sitä mieltä että nykyautojen pitäisi olla hiljaisempia.Marko_K kirjoitti:Paha sanoa. 18-tuumaisilla melu oli järkyttävä, 17-tuumaisilla kova. 16-tuumaisia en kokeillut. Joka tapauksessa W204 on 16-tuumaisilla hurjasti hiljaisempi kuin W176. Kuulomuisti on ihmisellä huono, mutta ei tuo C sen meluisammalta tuntunut kuin mun edellinen S212. Mutta siinä olikin 18-tuumaiset 265/35 läskit alla. 16-tuumaisilla se olisi varmasti ollut kuin kuiskaus.Eldorado kirjoitti:Johtuiko se A:n melu renkaista vai oliko muutenkin huonon ääneneristyksen tuntua? Ainakin 203 C-koppainen on varsin meluisa verrattuna E-malleihin, 204:stä ei itselläni juuri ole kokemuksia vielä.Marko_K kirjoitti:En sitten päässyt yli melusta...
Dodge Charger 440 R/T 1969
Re: A-mallin (W176) esittely lähestyy
Ei tietenkään, mutta eiköhän parivertailussa W176 vs. W204 äänekkyysero johdu lähinnä rahasta. En minä keksi mitään teknistä syytä siihen, etteikö A voisi olla yhtä hiljainen kuin C, jos niin haluttaisiin. Ei A kuitenkaan minusta mikään pikkuauto ole, sehän on lähes täsmälleen Golfin kokoinen. Tai pitäisikö paremminkin sanoa, ettei C missään tapauksessa ole iso auto.Ville126 kirjoitti:Ei pikku auto voi olla S-sarjalainen vaikka niin haluaisikin ja itsekkin olen sitä mieltä että nykyautojen pitäisi olla hiljaisempia.
Painoeroakaan ei ole kuin noin 100 kg. Mutta ilmeisesti äänieristykseen ei vain ole panostettu.
- H.E. von Kuusi
- Mersumies
- Viestit: 639
- Liittynyt: Ke 19.10.2011 18:34
- Paikkakunta: Åbo
Re: A-mallin (W176) esittely lähestyy
Itsellekin w176, Amelie tulossa ensikuun lopussa. 180 bensa 7G-lootalla.
Pikkuautoista on lähennä kokemusta Honda Civicin osalta (kolme viimeisintä sukupolvea), omistanut en ole ikinä mutta ajanut jonkun verran. Niihin kikottimiin verraten W176 ainakin tuntui lähes edustusautolta. Ehkä melussa jo tuo uusin Civic pääsee lähelle, mutta se siitä.
Väyryseen verrattuna (tuohon facelift 200cdi:hin) ei voi kun oikein sanoa että melko erilainen auto. Molemmissa puolensa. Väittäisin Paavon olevan jopa hiljaisempi, lähinnä rengasmelun osalta. Tai sekään ei ole niin yksinkertaista: 60-80km/h vauhdissa jo yllättävän kova rengasmelu, mutta toisaalta taas 80km/h ja 120km/h melueroa ei juurikaan huomaa, ainakaan yhtä voimakkaasti kun Paavossa. "Järkyttävästä" rengasmelusta ei missään nimessä voi puhua. Autossa oli 16" rengastus, ja hiljaisempi se rengasmelun puolesta on kuin 1. sukupolven S80. Moottoria ei oikeastaan kuule muutakun reippaammissa kiihdytyksissä. Jos punarajalle asti vetää, on moottorin ääni melko voimakaskin, etenkin kun tuollainen 1.6l neljä pyttynen bensaturbo ei nyt ole mikään miellyttävin äänimaailmaltaan
Yllättävää kyllä myös W210:n laatikko toimii omaan perseeseen joiltain osin jopa paremmin kuin tuo Amelien 7G-DTC. Normi ajossa oikein miellyttävä, mutta minkä **tun takia aski jää täyskaasukiihdytyksessä miettimään toista sekuntia jokaisen vaihdon yhteydessä? Älykäs ja nykyaikainen laatikko muuten kyllä kyseessä, ja toiminta kaikenkaikkiaan kyllä todella huomaamatonta.
Tuo perusmoottori on kyllä melko tuhnu. Kyllä se tuon 200cdi:n päihittää, mutta tehokkaaksi sitäkään ei voi kutsua. Vääntöä turbon ansiosta on ihan kiitettävästi, minkä ansiosta esim. maantiellä laatikko ei paljoa vaihteita joudu vaihtelemaan vaikka kiekat oiskin pienet. Tehokkaamman olisin ottanut jos en olis niin persaukinen (lisäksi sain esittelyautosta ihan hyvän diilin aikaiseksi, ja se miellytti kokoonpanoltaan muuten kaikin puolin), mutta tällä hetkellä elän siinä toivossa että Tuikku osais kohta näitäkin ohjelmoida
Tässä sitten tulikin auton heikot puolet. Ulkonäkö miellyttää todella paljon silmää, erityisesti edestä. Kaikkialla autossa hehkuu tyypillinen mersu-laatu, mihin ei ikinä kyllästy. Ajo-ominaisuudet ovat todella huippuluokkaa, ihan eri tasoa kun W210 (mikä ei sekään huono ole). Kokonaisuudessaan todella onnistunut laitos, innolla odotan ensikuun loppua. Ja uusi auto on toki aina uusi auto.
Pikkuautoista on lähennä kokemusta Honda Civicin osalta (kolme viimeisintä sukupolvea), omistanut en ole ikinä mutta ajanut jonkun verran. Niihin kikottimiin verraten W176 ainakin tuntui lähes edustusautolta. Ehkä melussa jo tuo uusin Civic pääsee lähelle, mutta se siitä.
Väyryseen verrattuna (tuohon facelift 200cdi:hin) ei voi kun oikein sanoa että melko erilainen auto. Molemmissa puolensa. Väittäisin Paavon olevan jopa hiljaisempi, lähinnä rengasmelun osalta. Tai sekään ei ole niin yksinkertaista: 60-80km/h vauhdissa jo yllättävän kova rengasmelu, mutta toisaalta taas 80km/h ja 120km/h melueroa ei juurikaan huomaa, ainakaan yhtä voimakkaasti kun Paavossa. "Järkyttävästä" rengasmelusta ei missään nimessä voi puhua. Autossa oli 16" rengastus, ja hiljaisempi se rengasmelun puolesta on kuin 1. sukupolven S80. Moottoria ei oikeastaan kuule muutakun reippaammissa kiihdytyksissä. Jos punarajalle asti vetää, on moottorin ääni melko voimakaskin, etenkin kun tuollainen 1.6l neljä pyttynen bensaturbo ei nyt ole mikään miellyttävin äänimaailmaltaan
Yllättävää kyllä myös W210:n laatikko toimii omaan perseeseen joiltain osin jopa paremmin kuin tuo Amelien 7G-DTC. Normi ajossa oikein miellyttävä, mutta minkä **tun takia aski jää täyskaasukiihdytyksessä miettimään toista sekuntia jokaisen vaihdon yhteydessä? Älykäs ja nykyaikainen laatikko muuten kyllä kyseessä, ja toiminta kaikenkaikkiaan kyllä todella huomaamatonta.
Tuo perusmoottori on kyllä melko tuhnu. Kyllä se tuon 200cdi:n päihittää, mutta tehokkaaksi sitäkään ei voi kutsua. Vääntöä turbon ansiosta on ihan kiitettävästi, minkä ansiosta esim. maantiellä laatikko ei paljoa vaihteita joudu vaihtelemaan vaikka kiekat oiskin pienet. Tehokkaamman olisin ottanut jos en olis niin persaukinen (lisäksi sain esittelyautosta ihan hyvän diilin aikaiseksi, ja se miellytti kokoonpanoltaan muuten kaikin puolin), mutta tällä hetkellä elän siinä toivossa että Tuikku osais kohta näitäkin ohjelmoida
Tässä sitten tulikin auton heikot puolet. Ulkonäkö miellyttää todella paljon silmää, erityisesti edestä. Kaikkialla autossa hehkuu tyypillinen mersu-laatu, mihin ei ikinä kyllästy. Ajo-ominaisuudet ovat todella huippuluokkaa, ihan eri tasoa kun W210 (mikä ei sekään huono ole). Kokonaisuudessaan todella onnistunut laitos, innolla odotan ensikuun loppua. Ja uusi auto on toki aina uusi auto.
Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Re: A-mallin (W176) esittely lähestyy
Kolmen kuukauden odotus palkittiin tossa pari viikkoa sitten. Maaliskuun 12. päivä laitettiin tilaussoppariin nimet alle ja nyt tosiaan pari viikkoa kruisailtu uudella Aalla, ja olen erittäin tyytyväinen! Mökillekin pitäisi päästä useammin kun matkat menevät nyt niin mukavasti
Autoon tuli ruksittua urban paketti, joka sisältää urheilupenkit, 17" vanteet, tuplaputket, yms. pientä sälää jotka kohentavat ulkonäköä / sisustaa, tutkat eteen ja taakse, tupla ksenonit, vakkari, automaatti-ilmastointi, säilytys + valaistuspaketti. Ulkoväri perusmusta ja tummat takalasit. Moottorina pörisee hinnat alkaen 180 bensa ja vaihteistona manuaali.
Mitä nyt parin viikon aikana tullut huomioitua niin sisämelu ei ole ollenkaan niin paha kuin olisi joistakin kirjoituksista voinut päätellä. Uuten Skoda octaviaan nähden hiljaisempi, Avensiksen kanssa samaa luokkaa, eli hyvin tavanomainen suoritus hintaluokassaan, kokoluokassaan hyvä. Moottori ei anna autolle teräsmiehen voimia, mutta on käytännön ajossa varsin sitkeä. Minun käyttööni vähintäänkin riittävät voimavarat. Ajettavuudeltaan ihan helkkarin hyvä, etenkin pieniä mutkaisia teitä on nautinto ajaa
Uusimmassa Tuulilasi- lehdessä( 09/2013) A-sarjalainen tuli vertailussa toiseksi. Vastassa olivat Audi A3, BMW 1 ja Volvo V40. Ihan mielenkiintoinen juttu kaikille kyseisistä autoista kiinnostuneille
Autoon tuli ruksittua urban paketti, joka sisältää urheilupenkit, 17" vanteet, tuplaputket, yms. pientä sälää jotka kohentavat ulkonäköä / sisustaa, tutkat eteen ja taakse, tupla ksenonit, vakkari, automaatti-ilmastointi, säilytys + valaistuspaketti. Ulkoväri perusmusta ja tummat takalasit. Moottorina pörisee hinnat alkaen 180 bensa ja vaihteistona manuaali.
Mitä nyt parin viikon aikana tullut huomioitua niin sisämelu ei ole ollenkaan niin paha kuin olisi joistakin kirjoituksista voinut päätellä. Uuten Skoda octaviaan nähden hiljaisempi, Avensiksen kanssa samaa luokkaa, eli hyvin tavanomainen suoritus hintaluokassaan, kokoluokassaan hyvä. Moottori ei anna autolle teräsmiehen voimia, mutta on käytännön ajossa varsin sitkeä. Minun käyttööni vähintäänkin riittävät voimavarat. Ajettavuudeltaan ihan helkkarin hyvä, etenkin pieniä mutkaisia teitä on nautinto ajaa
Uusimmassa Tuulilasi- lehdessä( 09/2013) A-sarjalainen tuli vertailussa toiseksi. Vastassa olivat Audi A3, BMW 1 ja Volvo V40. Ihan mielenkiintoinen juttu kaikille kyseisistä autoista kiinnostuneille
W212 200 bluetec
W204 180 CDI
W204 180 CDI
- H.E. von Kuusi
- Mersumies
- Viestit: 639
- Liittynyt: Ke 19.10.2011 18:34
- Paikkakunta: Åbo
Re: A-mallin (W176) esittely lähestyy
Noniin, paria viestiä ylemänä mainitulla A180:llä tullut ajeltua. Kokonaisuutena todella tyytyväinen autoon, koeajosta jääneet vähätkin pahat maut kumoutuivat suurimmaksi osaksi. Tässä vähän mietteitä kyseisestä autosta, nimenomaan niitä ikäviä puolia:
Voimansiirto aiheuttaa välillä hämmennystä. Kaupunkinopeuksissa kuuluu varmaankin vaihteistosta ajoittain omituista (vaimeaa) ujellusta. Kun kyseisen auton kävin koeajamassa, mittarissa oli 5000km, nyt siinä on hieman yli 10 000km. Sama ujellus on ollut kokoajan. Vika vai ominaisuus?
Kun auto on hetken seissyt, ja lähtee liikkeelle ensimmäistä kertaa, niin jos kaasua painaa liian äkkiä, nykäisee auto todella ikävästi, ja auto meinaa "stumpata". Jos odottaa pari sekuntia kun on vaihdevivusta vääntänyt, ei tätä esiinny. Eli vaihteella kestää kytkeytyä vaihteiston jäähdyttyä melko pitkään. Vika vai ominaisuus?
Lisää vaihteiston omituisuuksia. Välillä laatikko antaa kierrättää todella paljon, ennenkuin suostuu vaihtamaan isommalle, vaikka kiihdyttäisi suht pienelläkin kaasulla. Välillä taas vaihtaa niinkun pitää, pintakaasulla kahden tonnin kieppeillä jne. Toinen mikä yhä ihmetyttää, on tuo, kun reilummin kiihdyttää ja päästää sitten kaasua ylös niin, että pitää vauhdin tasaisena, niin miten sillä laatikolla voi kestää niin tuhottoman kauan vaihtaa kunnollinen vaihde sinne silmään? Monta sekuntia menee ennenkuin laatikko vaihtaa edes yhtä pienemmälle. Ehkä vaan turbiini automaattiin tottuneena vähän omituista tämmösen roboottilaatikon toiminta. Mutta taas kerran, jos muilla kokemuksia näistä laatikoista, kuuluuko tosiaan toimia näin tyhmästi? Muuten on kyllä hyvä loota, vaihtaa luonnollisesti hyvin huomaamattomasti.
Niin ja sitten vähän perus veho meininkiä. Autoa hakiessani syynäsin tietysti auton tarkasti läpi, ja huomasin tuulilasissa melkoisen ison kiveniskemän. Sovittiin myyjän kanssa, että se korjataan, puhuivat että tulee paikkauksella luultavasti kuntoon. No varaan sitten ajan sen korjaukseen. Tänään hain veholta, huollon kaveri sanoi jo suoraan jotta ei tullut hyvää. Totesi, että jos alkaa halkeamaan niin menee koko lasi vaihtoon, just sitä vehon perus rahastusmeininkiä, ettei kerralla voi tehdä hyvää. Siihen sitten hieman ärtyneenä tuumasin, että "vaihtakaa vaan, tehän sen maksatte". Huollon kaveri meni melko hiljaiseksi. No, siinä sitten kävelen autolle ja totean sen minkä myyjä jo kertoi: ei se siitä miksikään muuttunut, varmasti lähtee halkeamaan. No, oli vähän kiire siinä, ajattelin että pitää sen myyjän kanssa neuvotella huomenna miten tehdään. Auto käyntiin ja menoks. Eikä mitään, kun airbag valo palaa ja valittaa että left front airbag visit workshop. No siinähän sitä oltiin valmiiksi Ei muuta kun takaisin sisälle, ja aikaa varaamaan sen korjaukseen, ensi maanantaiksi meni. Näinköhän oli vaan huonoa tuuria, vai tuleeko sähköviat piinaamaan koko omistussuhteen ajan? Aika näyttää...
Voimansiirto aiheuttaa välillä hämmennystä. Kaupunkinopeuksissa kuuluu varmaankin vaihteistosta ajoittain omituista (vaimeaa) ujellusta. Kun kyseisen auton kävin koeajamassa, mittarissa oli 5000km, nyt siinä on hieman yli 10 000km. Sama ujellus on ollut kokoajan. Vika vai ominaisuus?
Kun auto on hetken seissyt, ja lähtee liikkeelle ensimmäistä kertaa, niin jos kaasua painaa liian äkkiä, nykäisee auto todella ikävästi, ja auto meinaa "stumpata". Jos odottaa pari sekuntia kun on vaihdevivusta vääntänyt, ei tätä esiinny. Eli vaihteella kestää kytkeytyä vaihteiston jäähdyttyä melko pitkään. Vika vai ominaisuus?
Lisää vaihteiston omituisuuksia. Välillä laatikko antaa kierrättää todella paljon, ennenkuin suostuu vaihtamaan isommalle, vaikka kiihdyttäisi suht pienelläkin kaasulla. Välillä taas vaihtaa niinkun pitää, pintakaasulla kahden tonnin kieppeillä jne. Toinen mikä yhä ihmetyttää, on tuo, kun reilummin kiihdyttää ja päästää sitten kaasua ylös niin, että pitää vauhdin tasaisena, niin miten sillä laatikolla voi kestää niin tuhottoman kauan vaihtaa kunnollinen vaihde sinne silmään? Monta sekuntia menee ennenkuin laatikko vaihtaa edes yhtä pienemmälle. Ehkä vaan turbiini automaattiin tottuneena vähän omituista tämmösen roboottilaatikon toiminta. Mutta taas kerran, jos muilla kokemuksia näistä laatikoista, kuuluuko tosiaan toimia näin tyhmästi? Muuten on kyllä hyvä loota, vaihtaa luonnollisesti hyvin huomaamattomasti.
Niin ja sitten vähän perus veho meininkiä. Autoa hakiessani syynäsin tietysti auton tarkasti läpi, ja huomasin tuulilasissa melkoisen ison kiveniskemän. Sovittiin myyjän kanssa, että se korjataan, puhuivat että tulee paikkauksella luultavasti kuntoon. No varaan sitten ajan sen korjaukseen. Tänään hain veholta, huollon kaveri sanoi jo suoraan jotta ei tullut hyvää. Totesi, että jos alkaa halkeamaan niin menee koko lasi vaihtoon, just sitä vehon perus rahastusmeininkiä, ettei kerralla voi tehdä hyvää. Siihen sitten hieman ärtyneenä tuumasin, että "vaihtakaa vaan, tehän sen maksatte". Huollon kaveri meni melko hiljaiseksi. No, siinä sitten kävelen autolle ja totean sen minkä myyjä jo kertoi: ei se siitä miksikään muuttunut, varmasti lähtee halkeamaan. No, oli vähän kiire siinä, ajattelin että pitää sen myyjän kanssa neuvotella huomenna miten tehdään. Auto käyntiin ja menoks. Eikä mitään, kun airbag valo palaa ja valittaa että left front airbag visit workshop. No siinähän sitä oltiin valmiiksi Ei muuta kun takaisin sisälle, ja aikaa varaamaan sen korjaukseen, ensi maanantaiksi meni. Näinköhän oli vaan huonoa tuuria, vai tuleeko sähköviat piinaamaan koko omistussuhteen ajan? Aika näyttää...
Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Re: A-mallin (W176) esittely lähestyy
On tullut ajeltua oman auton lisäksi tomaatilla varustettuja yksilöitä ja kaikista on varsinkin pintakaasulla kuulunut tuollainen vaimea voimansiirron ääni. Olettaisin sen siis olevan "ominaisuus". Tuplakytkinautomaattiin on tullut ohjelmistopäivityksiä, joiden pitäisi parantaa sen omituisuuksia. Veikkaisin, ettei Veholla moisia päivityksiä ole omatoimisesti tehty esittelyautoon. Itse en tykännyt koeajolla tuosta laatikosta lainkaan, mikä hinnan ohella oli syy ottaa manuaali. Tuntuu siltä, että varsinkin 180 bensasta saa enemmän irti, kun itse hämmentää keppiä.
Mulla on 6 kk:n jälkeen mittarissa reilu 10t km. Pari kertaa on oltu pajalla, kun vvt-systeemin solenoidi päätti hajota (ensimmäisellä kerralla vehon ratkaisu oli ohjelmistopäivitys ). Muuten ei ole ollut ongelmia. Tulipahan testattua mobilon toimivuus.
Top tip: Bensamalleihin voi tilata dieselin osanumerolla konepellin äänieristeen (ei taida olla missään bensassa vakiona). Maksoi kiinnikkeineen marmorilla 70 euroa, ei tarvitse liimailla.
Mulla on 6 kk:n jälkeen mittarissa reilu 10t km. Pari kertaa on oltu pajalla, kun vvt-systeemin solenoidi päätti hajota (ensimmäisellä kerralla vehon ratkaisu oli ohjelmistopäivitys ). Muuten ei ole ollut ongelmia. Tulipahan testattua mobilon toimivuus.
Top tip: Bensamalleihin voi tilata dieselin osanumerolla konepellin äänieristeen (ei taida olla missään bensassa vakiona). Maksoi kiinnikkeineen marmorilla 70 euroa, ei tarvitse liimailla.
Ajossa: Kia ProCeed GT 2020
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Re: A-mallin (W176) esittely lähestyy
Vasta pari tuhatta km ajettu A180BE automaatilla. Ujellusta en ole huomannut eikä nopeissa liikkeelle lähdöissä nykimistä, viivettä eikä moottorin tukehtumista.
Muuten samat kommentit automaatin käyttäytymisestä; kierrokset jää kiihdyttäessä toisinaan korkealle kun isompaa vaihdetta "ei löydy". Olen huomannut myös saman että kiihdytyksen ei tarvitse olla kova vaan ennemmänkin hillittyä sekä laatikon ollessa vielä kylmä. Joskus olen laittanyt merkille pientä viivettä vaihteen vaihdossa muissakin käyttötilanteissa.
Myös jaan mielipiteen että summana sekä laatikko että koko auto on miellyttänyt. Automaatilaatikolla valitsisin ehdottomasti edelleenkin. Teknisiä murheita ei ole ollut mutta ajomäärä on vielä kovin alhainen.
Muuten samat kommentit automaatin käyttäytymisestä; kierrokset jää kiihdyttäessä toisinaan korkealle kun isompaa vaihdetta "ei löydy". Olen huomannut myös saman että kiihdytyksen ei tarvitse olla kova vaan ennemmänkin hillittyä sekä laatikon ollessa vielä kylmä. Joskus olen laittanyt merkille pientä viivettä vaihteen vaihdossa muissakin käyttötilanteissa.
Myös jaan mielipiteen että summana sekä laatikko että koko auto on miellyttänyt. Automaatilaatikolla valitsisin ehdottomasti edelleenkin. Teknisiä murheita ei ole ollut mutta ajomäärä on vielä kovin alhainen.
ex 600SL (R129)
ex B180CDI (W245)
ex A180BE A (W176)
ex SL500 (R230)
ex 300SEL (W126)
ex GLA180A (X156)
ex SL55 AMG (R230)
ex 200E (W124)
ex CLK 200 Sport (W208)
ex GLK 280 4matic (X204)
ex C200T 4Matic (S205)
ex 230E (W124)
250SE (W108)
GLC 300e 4Matic (X253)
SLK 230 (R170)
E240 A Avantgarde (w210)
ex B180CDI (W245)
ex A180BE A (W176)
ex SL500 (R230)
ex 300SEL (W126)
ex GLA180A (X156)
ex SL55 AMG (R230)
ex 200E (W124)
ex CLK 200 Sport (W208)
ex GLK 280 4matic (X204)
ex C200T 4Matic (S205)
ex 230E (W124)
250SE (W108)
GLC 300e 4Matic (X253)
SLK 230 (R170)
E240 A Avantgarde (w210)
Re: A-mallin (W176) esittely lähestyy
Itsellä (tai vaimolla) harkinnassa W176 200CDI automaatti. Täälläkin on ollut puhetta niistä rumista penkeistä joissa niskatuki on yhtä puuta selkänojan kanssa. Tänään näin kadun varressa W176:n, jossa normaalit irrotettavat niskatuet. Autossa oli vaalea nahkasisusta. Miellytti silmää paljon enemmän. Mikä varustekoodi antaa nämä penkit? Etuistuinten mukavuuspaketti vai pitääkö olla P34 exlusive paketti?
Re: A-mallin (W176) esittely lähestyy
Veikkaan, että siinä oli vaalea Artico-sisusta. Sen ruksimalla saat vaihdettua tyylikkäät jakkarat normi-istuimiin Ilman Style- tai Urban-pakettia saat ne kaupan päälle kankaalla verhoiltuna. AMG-pakettiin et lainkaan.
Ajossa: Kia ProCeed GT 2020
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
- H.E. von Kuusi
- Mersumies
- Viestit: 639
- Liittynyt: Ke 19.10.2011 18:34
- Paikkakunta: Åbo
Re: A-mallin (W176) esittely lähestyy
Juuh elikkäs ehtihän se airbagin valo pysyä melkein viikon poissa. Tiistaina oli Veholla korjattavana, nyt (lauantaina) syttyi uudelleen. Sanoivat kyllä siellä jo että jos vielä syttyy uudestaan niin menee koko bagi vaihtoon. Ei siinä, eihän se mitään maksa, mutta alkaa ketuttaa pikkuhiljaa kun jatkuvasti joutuu ravaamaan tämän kanssa veholla Pitää samalla sanoa että päivittäisivät sen vaihteiston ohjelman!
Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Re: A-mallin (W176) esittely lähestyy
Tässä kävi nyt niin, että vaimo halusi 318Da F30 bemariin W176 sijasta.
Uusi A-Mersu on muotoilultaan aika onnistunut, joskin muutama asia häiritsi.
-etupää hieno ja tunnistaa mersuksi. Takapää ei eroa korealaisista, ranskalaisista tai mistään muustakaan.
-Näkyvyys taakse heikko. Parkkitutkat tai peruutuskamera on must, mikä on hieman hullua auton koko huomioiden.
-Penkit integroidulla niskatuella ei miellytä silmää ja huonontaa takamatkustajien näkyvyyttä. Perinteisellä niskatuella olevia penkkejä ei saa kaikilla verhoilulla. Nahkapenkit olivat hakusessa. Tekonahkapenkkejä meille ei tule.
-Näkyvyys takapenkiltä huono (lapset). Penkki matalalla ja takaoven ikkuna-aukko korkealla
-Monitoiminäyttö keskellä konsolia on kotitekoisen oloinen. Olisi saman tien vaikka irroitettava iPad. Jonka voi ottaa mukaan
-kaksoinkytkinvaihteisto ei miellytä ja herättää epäilyjä. Automaatin pitää mielestäni olla momentinmuuntimella. Hyötyajoneuvot on sitten erikseen.
-Mersulla on ollut laatuhaasteita aikaisemminkin uusien mallien kanssa. Nyt vielä valmistuspaikka olisi ollut uusi(kaupunki) eli minä en ainakaan maksa premiumia ”paremmasta” laadusta (yhden W210 ja W211 kokemuksella). Ehkä tässä jo OM651 koneen jakopää- ja suutinongelmat olisivat olleet historiaa
Erikoista tässä oli se, että vastaavan B-sarjalaisen olisi saanut pari tonnia halvemma kuin A:n josta alennukset olivat niukkoja (suora käteiskauppa - ei vaihtoautoa) Tällä kertaa ei C-sarjalaista viitsinyt edes miettiä, vaikka hyvä auto onkin, kun on elinkaarensa loppupäässä ja häviää takatiloiltaan BMW 3:lle.
Katsotaan tekeekö tuolla bimmerillä mitään. Hieman mersua uraherkemmältä tuntuu. Moottori-vaihteistopaketti on ainakin erittäin käteensopiva.
Uusi A-Mersu on muotoilultaan aika onnistunut, joskin muutama asia häiritsi.
-etupää hieno ja tunnistaa mersuksi. Takapää ei eroa korealaisista, ranskalaisista tai mistään muustakaan.
-Näkyvyys taakse heikko. Parkkitutkat tai peruutuskamera on must, mikä on hieman hullua auton koko huomioiden.
-Penkit integroidulla niskatuella ei miellytä silmää ja huonontaa takamatkustajien näkyvyyttä. Perinteisellä niskatuella olevia penkkejä ei saa kaikilla verhoilulla. Nahkapenkit olivat hakusessa. Tekonahkapenkkejä meille ei tule.
-Näkyvyys takapenkiltä huono (lapset). Penkki matalalla ja takaoven ikkuna-aukko korkealla
-Monitoiminäyttö keskellä konsolia on kotitekoisen oloinen. Olisi saman tien vaikka irroitettava iPad. Jonka voi ottaa mukaan
-kaksoinkytkinvaihteisto ei miellytä ja herättää epäilyjä. Automaatin pitää mielestäni olla momentinmuuntimella. Hyötyajoneuvot on sitten erikseen.
-Mersulla on ollut laatuhaasteita aikaisemminkin uusien mallien kanssa. Nyt vielä valmistuspaikka olisi ollut uusi(kaupunki) eli minä en ainakaan maksa premiumia ”paremmasta” laadusta (yhden W210 ja W211 kokemuksella). Ehkä tässä jo OM651 koneen jakopää- ja suutinongelmat olisivat olleet historiaa
Erikoista tässä oli se, että vastaavan B-sarjalaisen olisi saanut pari tonnia halvemma kuin A:n josta alennukset olivat niukkoja (suora käteiskauppa - ei vaihtoautoa) Tällä kertaa ei C-sarjalaista viitsinyt edes miettiä, vaikka hyvä auto onkin, kun on elinkaarensa loppupäässä ja häviää takatiloiltaan BMW 3:lle.
Katsotaan tekeekö tuolla bimmerillä mitään. Hieman mersua uraherkemmältä tuntuu. Moottori-vaihteistopaketti on ainakin erittäin käteensopiva.
Re: A-mallin (W176) esittely lähestyy
Vuokrasin juuri viikon verran A180 CDItä. Sen perustella tuntuu, että moni noista mainituista asioista on enemmän ns. "periaatteellista laatua" kuin kokemuksesta läheteneitä aisoita. Jos vaihteiston kerran "pitää" olla perinteinen momentinmuunnin niin sehän jo itsestään karsiin A-sarjan pois. Mutta kyllä ainakin viikon päivittäisessä käytössä olin tuohon vaihteistoon positiivisesti yllättynyt. Perusryömintänopeus oli yllättävän alhainen, vaihteista vaihtoi pehmeästi, eikä päästyään liikkelle ollut havaittavissa mitään erityistä pohtimista.tulimäki kirjoitti:Tässä kävi nyt niin, että vaimo halusi 318Da F30 bemariin W176 sijasta.
Uusi A-Mersu on muotoilultaan aika onnistunut, joskin muutama asia häiritsi.
-etupää hieno ja tunnistaa mersuksi. Takapää ei eroa korealaisista, ranskalaisista tai mistään muustakaan.
-Näkyvyys taakse heikko. Parkkitutkat tai peruutuskamera on must, mikä on hieman hullua auton koko huomioiden.
-Penkit integroidulla niskatuella ei miellytä silmää ja huonontaa takamatkustajien näkyvyyttä. Perinteisellä niskatuella olevia penkkejä ei saa kaikilla verhoilulla. Nahkapenkit olivat hakusessa. Tekonahkapenkkejä meille ei tule.
-Näkyvyys takapenkiltä huono (lapset). Penkki matalalla ja takaoven ikkuna-aukko korkealla
-Monitoiminäyttö keskellä konsolia on kotitekoisen oloinen. Olisi saman tien vaikka irroitettava iPad. Jonka voi ottaa mukaan
-kaksoinkytkinvaihteisto ei miellytä ja herättää epäilyjä. Automaatin pitää mielestäni olla momentinmuuntimella. Hyötyajoneuvot on sitten erikseen.
-Mersulla on ollut laatuhaasteita aikaisemminkin uusien mallien kanssa. Nyt vielä valmistuspaikka olisi ollut uusi(kaupunki) eli minä en ainakaan maksa premiumia ”paremmasta” laadusta (yhden W210 ja W211 kokemuksella). Ehkä tässä jo OM651 koneen jakopää- ja suutinongelmat olisivat olleet historiaa
Erikoista tässä oli se, että vastaavan B-sarjalaisen olisi saanut pari tonnia halvemma kuin A:n josta alennukset olivat niukkoja (suora käteiskauppa - ei vaihtoautoa) Tällä kertaa ei C-sarjalaista viitsinyt edes miettiä, vaikka hyvä auto onkin, kun on elinkaarensa loppupäässä ja häviää takatiloiltaan BMW 3:lle.
Katsotaan tekeekö tuolla bimmerillä mitään. Hieman mersua uraherkemmältä tuntuu. Moottori-vaihteistopaketti on ainakin erittäin käteensopiva.
Nuorinkin tyttäreni (5v) näki ihan hyvin autosta ulos ja eteenpäin pelkan korokkeen voimalla, joten en nyt täysin pysty yhtymään tuohon takapenkiltä ei näe mitään komenttiin, eikä mielestäni nistatuilla ole mitään merkitystä jos penkissä istuu jo joku. Peruuttaminen oli mielestäni varsin helppoa, koska muodot on helppo hahmottaa vaikka takanäkyvyys onkin varsin rajoittunut.
Negatiiviset puolet omasta mielestäni olivat, että liikkeelle lähtiessa piti painaa varsin kunnolla kaasua, jotta auto liikkui mihinkään. Perinteinen mersukaasupolin yhdistettynä tuohon PSAn pieneen dieseliin, jossa mitään ei tapahdu pikkukierroksilla, teki vilkkaan liikenteen sekaan tulemisen kohtuullisen jännittäväksi, ennenkuin tajusi painaa kaasua oikein kunnolla. Muuten tuo dieselkone tuntui varsin riittävältä A-sarjalaisen liikutteluun väännön puolesta. Jopa moottorietienopeuksissa pystyy täydessä lastissa kiihdyttämään ylämäkeen. Mutta pienessä raossa ohittelun voi kyllä unohtaa, kun vauhtia pitää kelata ennakkoon. Kaistoja vaihtaessa takaviistoon ei käytännössä näe yhtään. B-pilarin ja penkin (joo nimenomaan sen perinteisillä niskatuilla varustetun) väliin jää vain todella pieni kaistale.
Hinnoittelua lukuunottamatta voisin helposti ostaa A-sarjalaisen kakkosautoksi. Käytännössä täälläkin saa 3-sarjalaisen samaan hintaan kuin hyvin varustetun A:n. Mutta muutenhan autot ovat tarkoitettu täysin eri tarkoitukseen, eikä Ata voi oiken perheautoksi ajatella.
S212 350CDI 2011, Volvo XC60 D4 AWD 2015
Re: A-mallin (W176) esittely lähestyy
Nää nyt ei taida olla niitä ihan hiljasimpia malleja, mutta ei ainakaan ole viivettä kaasussa.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=oBQiG7yanog[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=oBQiG7yanog[/youtube]
Re: A-mallin (W176) esittely lähestyy
Ei PSA, vaan manuaalissa Rellun K9K kone, ja jos oli automaatti, niin mersun oma OM651.D-MB kirjoitti:Vuokrasin juuri viikon verran A180 CDItä.tulimäki kirjoitti: Moottori-vaihteistopaketti on ainakin erittäin käteensopiva.
Perinteinen mersukaasupolin yhdistettynä tuohon PSAn pieneen dieseliin,
Re: A-mallin (W176) esittely lähestyy
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
- H.E. von Kuusi
- Mersumies
- Viestit: 639
- Liittynyt: Ke 19.10.2011 18:34
- Paikkakunta: Åbo
Re: A-malli W176
Onneksi nyt ei ole niin paljoa muuttunut, kun tuo oma on vielä kaksois-xenoneilla, niin ei näytä juurikaan erilaiselta Toi mainosvihree on ihan siisti, mutta silti tykkään enemmän tosta sinisestä! Toi uus comand näyttää kyllä mielenkiintoselta, sen verran nörttiä itsestä löytyy
Comandista puheenollen, oma autonihan oli pari kuukautta veholla, ennenkuin tuli minulle, enkä näin ollen päässyt valitsemaan varusteita. Tämä on kyllä aika lailla juuri niillä spekseillä, mitä itse olisin ottanut, mutta isomman Comandin (online) asennus on kiinnostanut jo auton ostosta lähtien, ja ilmeisesti sitäkin tehdään jonkun verran. Onkohan täällä kukaan siihen ryhtynyt, ja oliko työläskin homma?
Comandista puheenollen, oma autonihan oli pari kuukautta veholla, ennenkuin tuli minulle, enkä näin ollen päässyt valitsemaan varusteita. Tämä on kyllä aika lailla juuri niillä spekseillä, mitä itse olisin ottanut, mutta isomman Comandin (online) asennus on kiinnostanut jo auton ostosta lähtien, ja ilmeisesti sitäkin tehdään jonkun verran. Onkohan täällä kukaan siihen ryhtynyt, ja oliko työläskin homma?
Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Re: A-malli W176
Mistä näistä tietää valmistuspaikan? Tänään pitäisi käydä hakemassa A180 automaatti -13 vanhan W168:n tilalle, olisi kiva tietää voiko kehuskella "suomalaisella" autolla
Navigaattorin jälkiasennus lienee hinnakasta touhua? Tuossahan on vakiona se navigaattorin painike, mutta tähän yksilöön sitä ei ole tehtaalta tilattu. Autokauppias sanoi, että saa jälkiasennettuna, mutta hinta olisi jopa 1800 €
Navigaattorin jälkiasennus lienee hinnakasta touhua? Tuossahan on vakiona se navigaattorin painike, mutta tähän yksilöön sitä ei ole tehtaalta tilattu. Autokauppias sanoi, että saa jälkiasennettuna, mutta hinta olisi jopa 1800 €
Re: A-malli W176
Vilkaise B-pilarissa olevasta tarrasta. Siellä pitäisi lukea Made in Finland. Suomessa kootuissa on myös valmistenumerossa ennen viimeistä numerolitaniaa V-kirjain.
Suomeen tehtävissä A-mersuissa ei tosiaan ole edes navigaattorin johdoitusta paikoillaan. Siitä tuo kallis hinta. Esim. brittiläisissä autoissa löytyy navigaattorin kehto valmiina hanskalokerosta, jolloin riittää pelkän boksin osto.
Suomeen tehtävissä A-mersuissa ei tosiaan ole edes navigaattorin johdoitusta paikoillaan. Siitä tuo kallis hinta. Esim. brittiläisissä autoissa löytyy navigaattorin kehto valmiina hanskalokerosta, jolloin riittää pelkän boksin osto.
Ajossa: Kia ProCeed GT 2020
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Re: A-malli W176
OK, eli navin jälkiasennus on pois laskuista. Valmistenumerossa viimeinen kirjain ennen numeroita on K, eli tämä ei siis ole Suomessa valmistettu.
Re: A-malli W176
Legge kirjoitti:
Suomeen tehtävissä A-mersuissa ei tosiaan ole edes navigaattorin johdotusta paikoillaan. Siitä tuo kallis hinta. Esim. brittiläisissä autoissa löytyy navigaattorin kehto valmiina hanskalokerosta, jolloin riittää pelkän boksin osto.
En tunne A-sarjaa eikä pitäisi kommentoida mutta taidat viitata Becker Map Pilot valmiuteen (508)? Sehän on ollut lisävaruste, nyt ei näköjään enää saatavilla kun koko Map Pilot korvattu muulla tuotteella.
Vanhaa UK-hinnastoa en löytänyt enkä pystynyt tarkistamaan onko valmius ollut vakiona UK-markkinoilla, varmaan on kun niin sanot mutta kyse on tehtaan lisävarusteesta jonka sikäläinen maahantuoja on asettanut vakiovarusteeksi. A-sarjasta en osaa vastaavaa esimerkkiä esittää toiseen suuntaan (näytti penkinlämmittimetkin sentään olevan vakiot UK:ssa) mutta ainakin muissa korimalleissa on paljon esimerkkejä tehtaan lisävarusteista jotka Suomessa on vakiona mutta ei Saksassa tai UK:ssa.
Becker Map Pilot -valmiuden puuttuminen ei sinänsä kaada navigoinnin jälkiasennusta, tarkoittaa "vain" lisätöitä. Toisaalta jos auton omistaja haluaakin jonkin premium navigaattorin, vaikkapa Comandin niin molemmilla on yhtä suuri urakka.
Re: A-malli W176
Ajattelin että jos tuon helpolla ja halvalla saisi, niin miksei, mutta kyllä ilmankin pärjää. Kyseessä on talouden kakkosauto, jolla harvemmin käydään kehä 3:n ulkopuolella
Valmistusmaa näyttää olevan Saksa
Valmistusmaa näyttää olevan Saksa
Re: A-malli W176
En mää kai muuta väittänytkään? BMP-valmius on jälkiasennuksena muistaakseni listahinnaltaan lähemmäs tonnin luokkaa. Jossain vaiheessa tuo pullahti myös Suomen tehdaslisävarustelistalle huokeampaan hintaan. Olisi varmaan saanut alusta pitäen, jos olisi älynnyt kysyä.DBFI kirjoitti: En tunne A-sarjaa eikä pitäisi kommentoida mutta taidat viitata Becker Map Pilot valmiuteen (508)? Sehän on ollut lisävaruste, nyt ei näköjään enää saatavilla kun koko Map Pilot korvattu muulla tuotteella.
Vanhaa UK-hinnastoa en löytänyt enkä pystynyt tarkistamaan onko valmius ollut vakiona UK-markkinoilla, varmaan on kun niin sanot mutta kyse on tehtaan lisävarusteesta jonka sikäläinen maahantuoja on asettanut vakiovarusteeksi. A-sarjasta en osaa vastaavaa esimerkkiä esittää toiseen suuntaan (näytti penkinlämmittimetkin sentään olevan vakiot UK:ssa) mutta ainakin muissa korimalleissa on paljon esimerkkejä tehtaan lisävarusteista jotka Suomessa on vakiona mutta ei Saksassa tai UK:ssa.
Becker Map Pilot -valmiuden puuttuminen ei sinänsä kaada navigoinnin jälkiasennusta, tarkoittaa "vain" lisätöitä. Toisaalta jos auton omistaja haluaakin jonkin premium navigaattorin, vaikkapa Comandin niin molemmilla on yhtä suuri urakka.
Noita Becker-bokseja saa tosin vaikka ebaystä kohtuu huokeasti verrattuna Vehon hintoihin. Ei siis tarvitse 1800 euroa maksaa koko paketista. Silti melkomoinen hinta tuosta navista.
Ajossa: Kia ProCeed GT 2020
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
- H.E. von Kuusi
- Mersumies
- Viestit: 639
- Liittynyt: Ke 19.10.2011 18:34
- Paikkakunta: Åbo
Re: A-malli W176
Tänään ajoin Aamelilla (3/2013 A 180 bensa 7G-DCT) pitkästä aikaa (viimeksi ajanut joskus talvella). Tein yhden reippaamman kiihdytyksen, jonka seurauksena moottorin vikavalo syttyi ja mylly rupesi käymään kolmella. Mittarissa n. 45 tkm. "Korjaantui" käynnistämällä auto uudestaan, mutta kuten odotettavissa, vika palasi taas kun vähän reippaammin kiihdytti. Ajoin suoraan vehon pihaan, pitäköön romunsa. Onneksi on huolenpitosopimus.
Aika vähän on vuodessa päiviä, kun tämä auto on oikeasti "tarpeellinen", vaikka sillä toki säännöllisesti ajetaankin. Nämä päivät ovat perinteisesti keskittyneet juhannukseen ja heinäkuulle. Ja tietysti piti hajota juuri nyt, kun ensi torstaina autolla pitäisi lähteä Etelä-Savoon, enkä omaa autoani voi antaa lainaksi kun tarvitsen sitä itse
Aika vähän on vuodessa päiviä, kun tämä auto on oikeasti "tarpeellinen", vaikka sillä toki säännöllisesti ajetaankin. Nämä päivät ovat perinteisesti keskittyneet juhannukseen ja heinäkuulle. Ja tietysti piti hajota juuri nyt, kun ensi torstaina autolla pitäisi lähteä Etelä-Savoon, enkä omaa autoani voi antaa lainaksi kun tarvitsen sitä itse
Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Re: A-malli W176
Olen tässä Kakkosautoa miettimässä talouteen ja alkanut vähän kiinnostamaan tämä A-sarja (W176). Lähinnä tuo bensa A 180 mitkä ajettu < 40 tkm.
On näkyy aika suosittu malli, vaan pikkusen arveluttaa, kun ihmeen paljon on tarjontaa juuri tähän haarukkaan, että onkohan millanen ongelmapesäke... siis ihan vaan, että jos on uusi auto hankittu, niin miksi sillä ei sitten ajeta nyt ainakin jonnekin 100tkm hujakoille tms.
Olisko nykyisillä tai entisillä omistajilla mitään tarinaa käyttökokemuksista jaettavaksi ?
On näkyy aika suosittu malli, vaan pikkusen arveluttaa, kun ihmeen paljon on tarjontaa juuri tähän haarukkaan, että onkohan millanen ongelmapesäke... siis ihan vaan, että jos on uusi auto hankittu, niin miksi sillä ei sitten ajeta nyt ainakin jonnekin 100tkm hujakoille tms.
Olisko nykyisillä tai entisillä omistajilla mitään tarinaa käyttökokemuksista jaettavaksi ?
- H.E. von Kuusi
- Mersumies
- Viestit: 639
- Liittynyt: Ke 19.10.2011 18:34
- Paikkakunta: Åbo
Re: A-malli W176
Hyvä auto on ollut. A-mersuja tavallisestikin ostetaan kakkosautoiksi, tai muuten vaan vähemmän ajettaviksi. Mersujen ostajissa riittää aina väkeä, jotka vaihtavat autoa uuden mallin tullessa. Olihan sitä paitsi tämä w176 huomattavan suosittu (ja ihan syystä) verrattuna edellisiin sukupolviin.mlau kirjoitti:Olen tässä Kakkosautoa miettimässä talouteen ja alkanut vähän kiinnostamaan tämä A-sarja (W176). Lähinnä tuo bensa A 180 mitkä ajettu < 40 tkm.
On näkyy aika suosittu malli, vaan pikkusen arveluttaa, kun ihmeen paljon on tarjontaa juuri tähän haarukkaan, että onkohan millanen ongelmapesäke... siis ihan vaan, että jos on uusi auto hankittu, niin miksi sillä ei sitten ajeta nyt ainakin jonnekin 100tkm hujakoille tms.
Olisko nykyisillä tai entisillä omistajilla mitään tarinaa käyttökokemuksista jaettavaksi ?
Mitä tulee tuohon aiempaan vuodatukseeni, veikkaukseni osui oikeaan, ja sytytyspuolahan siellä oli hajalla. Tämä oli kuitenkin korjaamon syytä, olivat vaihtaneet tulpat, ja yhden puolan johto oli jäänyt huonosti kiinni. Kaksi viikkoa tämän jälkeen kylläkin moottorin vikavalo syttyi uudestaan, nyt oli termostaatti hajalla. Auton mielestä käyntilämpöä ei saavutettu riittävän nopeasti -> päästöt suuremmat, kuin pitäisi -> moottorin vikavalo No, nyt auto on taas kunnossa. Pikkuvikoja.
Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98