Seinäjoelle on jo tulossa w222 facelift s63 amg (valitettavasti ei mulle )jussilampi kirjoitti:Kyllä Facelift W222 on tulollaan,uusi kori tulee ilmeisesti 2019 loppuvuodesta.Hage kirjoitti:Onko tämä siis Möhkön facelift malli vai? Ikkunat on liian pienet, maskikin on jotenkin outo ja valot liian futuristiset. Liian massiivinen jopa S-luokan mittoihin ja näyttää muutenkin vähän tönköltä.
Jää tämä Mersu minulta ostamatta..
W222 ässä ja C217 S-Coupé
- tuomkiti81
- Vakiokalustoa
- Viestit: 438
- Liittynyt: Pe 19.03.2004 20:31
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: Tulossa: W222 ässä ja W212 facelift
Cls 350 cdi -11 (W218)
Opel Insignia 2.0 Ctdi -10
Scania R560 8x4 -13
Ex. Mb Cls 350cgi -07(W219)
Ex. Bmw 530dA -05 (E60)
Ex. Bmw 530dA -01 (E39)
Ex. Vw Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i 16V -99
Opel Insignia 2.0 Ctdi -10
Scania R560 8x4 -13
Ex. Mb Cls 350cgi -07(W219)
Ex. Bmw 530dA -05 (E60)
Ex. Bmw 530dA -01 (E39)
Ex. Vw Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i 16V -99
- Wilhelm_Maybach
- Vakiokalustoa
- Viestit: 134
- Liittynyt: To 07.04.2016 17:19
Re: W222 ässä ja C217 S-Coupé
Minä ymmärrän tuon lehdistötiedotteen niin, että siellä on kaksivaiheinen turboahto molemmissa tehoversioissa.Laaksonen kirjoitti:-Onko 350d:n ja 400d:n tehoerolla selityksenä, että 286 hv-versiossa on 1 turbo ja 340 hv-versiossa 2
Eli tämä osa:
"Even though it has noticeably more power than its predecessor, the new engine consumes over seven percent less fuel. The special traits of the top-of-the-line engine in the diesel family include the stepped-bowl combustion process, two-stage turbocharging and for the first time the use of CAMTRONIC variable valve-lift control. Its design features a combination of aluminium engine block and steel pistons as well as further improved NANOSLIDE® coating of the cylinder walls."
http://media.daimler.com/marsMediaSite/ ... PTU!&rs=41" onclick="window.open(this.href);return false;
koskee OM 656(OM 656 DE 30 LA) moottorin molempia tehoversioita.
kaksivaiheinen turboahto voi itseasiassa sisältää jopa kolme erillistä turboahdinta: https://www.youtube.com/watch?v=l0vp9HGuNZo" onclick="window.open(this.href);return false;
Sequential two-stage turbocharging
Basically speaking, sequential two-stage turbocharging
operates in the same way as
sequential single-stage turbocharging. However,
instead of an individual turbocharger in each
case, a pair of turbochargers is added or
disconnected as required.
Regulated two-stage turbocharging
In the case of regulated two-stage turbocharging, two
turbochargers are connected in series. In the system
configuration employed by MTU, the exhaust flow from the
cylinders is split so that part of it passes through the
high-pressure (HP) turbine and the rest is diverted through a
bypass by a controllable wastegate valve. The entire mass
flow then flows through the low-pressure turbine (LP).
https://www.mtu-online.com/fileadmin/fm ... g_2014.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Wilhelm Maybach
Re: W222 ässä ja C217 S-Coupé
OM656:n 4-sylinterissä "pikkuveljessä" OM654:ssa Camtronicia siis ei ole( ).
Jossain lähteissä luvattiin tuosta koneesta n. 230 hv versiota. No, jos C-sarjan faceliftissä tuohonkin tulee muuttuva venttiiliajoitus, niin ehkä tuokin tehoversio toteutuu.
Jossain lähteissä luvattiin tuosta koneesta n. 230 hv versiota. No, jos C-sarjan faceliftissä tuohonkin tulee muuttuva venttiiliajoitus, niin ehkä tuokin tehoversio toteutuu.
- Wilhelm_Maybach
- Vakiokalustoa
- Viestit: 134
- Liittynyt: To 07.04.2016 17:19
Re: W222 ässä ja C217 S-Coupé
"Reading between-the-lines, the new AMG V-8 could have a flat-plane crank, which makes for optimal exhaust-pulse phasing for turbochargers, but results in a flat exhaust note that sounds similar to a four-cylinder. AMG V-8s, including the recent 5.5-liter twin-turbo, have always had a burbly exhaust note that comes with a cross-plane crank."
http://www.motortrend.com/news/we-hear- ... -turbo-v8/" onclick="window.open(this.href);return false;
animaatio: https://www.youtube.com/watch?v=kkNKNYNFflw&t=130s" onclick="window.open(this.href);return false;
Kyllä tuo on a cross-plane crankshaft/Die Crossplane-Kurbelwelle.
http://www.motortrend.com/news/we-hear- ... -turbo-v8/" onclick="window.open(this.href);return false;
animaatio: https://www.youtube.com/watch?v=kkNKNYNFflw&t=130s" onclick="window.open(this.href);return false;
Kyllä tuo on a cross-plane crankshaft/Die Crossplane-Kurbelwelle.
Wilhelm Maybach
Re: W222 ässä ja C217 S-Coupé
Saksan nettisivuilla faceliftin alustava esittely:
http://www.mercedes-benz.de/content/ger ... class_w222" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mercedes-benz.de/content/ger ... class_w222" onclick="window.open(this.href);return false;
- Wilhelm_Maybach
- Vakiokalustoa
- Viestit: 134
- Liittynyt: To 07.04.2016 17:19
Re: W222 ässä ja C217 S-Coupé
Sitä vain tuossa laskeskelin, että periaatteessahan tuo V16 vastaava löytyy jo turboahdettuna V8 moottorina, jos tehojen ja vääntömomentin perusteella lasketaan. Puuttuu se V16 moottorin tuottama "smoothness (low vibration) and silence"Wilhelm_Maybach kirjoitti:Jotenkin ei enää tuo V12 lainkaan kiinnosta sen jälkeen kun netistä löysin vahingossa tämän:
Mercedes-Benz W140 800SEL / 800SEC
8.0 Liter V16 mit 540PS
http://www.germancarforum.com/attachmen ... pg.323081/" onclick="window.open(this.href);return false;
8 tai 9 litrainen V16 kelpaisi, mutta nyt ajattelen lähinnä, että tehot ratkaisee. Sillä ei sitten niin väliä, miten tehot on tuotettu.
https://www.youtube.com/watch?v=b3W5GPIruEI" onclick="window.open(this.href);return false;
mutta jos vertaa mersun vanhoja noin 4 litraisia vapaasti hengittäviä V8 moottoreita ja tuplaa tehot ja väännöt, tuo uusi turboahdettu 4.0 l V8 vastaakin siihen siinä, missä vapaasti hengittävä 8,6 litrainen V16:kin olisi tehnyt.
M113 E43
Output for the variant used in the C43 AMG is uprated to 302 bhp (225 kW) and 302 ft·lbf (409 N·m).
https://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_M113_engine" onclick="window.open(this.href);return false;
ja nykyinen M 177 DE 40 AL
450 kW, 900 Nm
https://de.wikipedia.org/wiki/Mercedes- ... _177/M_178" onclick="window.open(this.href);return false;
Wilhelm Maybach
- Wilhelm_Maybach
- Vakiokalustoa
- Viestit: 134
- Liittynyt: To 07.04.2016 17:19
Re: W222 ässä ja C217 S-Coupé
Huomasin muuten, että kaikki 5,5 litran V8 moottorilla olleet E ja S sarjalaiset käytetyt on myyty. Voisikohan selityksenä olla, ettei tuo 4.0 litrainen V8 ole yhtä haluttu ja nyt sitä odottaneet ovatkin pettyneitä iskutilavuuden pienenemiseen ja hankkineet käytetyn 5,5 litraisella V8:lla?
Wilhelm Maybach
Re: W222 ässä ja C217 S-Coupé
Eikös tuo nelilitranen ole se nk. Hot V? Muistaakseni tuota konetta on pelätty sen takia että olisi paljon vaikeampi ja kalliimpi korjata kuin tuo 5.5.
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
- Wilhelm_Maybach
- Vakiokalustoa
- Viestit: 134
- Liittynyt: To 07.04.2016 17:19
Re: W222 ässä ja C217 S-Coupé
Kyllä se on. Kiitos tiedosta. Juu siitä oli aikoinaan keskustelua, kun uutisoitiin 4 litraisen korvaavan 5.5 litrainen. Jokunen oli sitä mieltä, ettei 4 litrainen tule korvaamaan 5.5 litraista suinkaan kaikissa automalleissa, mutta nythän se näyttää siltä, että 5.5 litrainen todellakin tulee poistumaan kokonaan.Hage kirjoitti:Eikös tuo nelilitranen ole se nk. Hot V? Muistaakseni tuota konetta on pelätty sen takia että olisi paljon vaikeampi ja kalliimpi korjata kuin tuo 5.5.
Wilhelm Maybach
Re: W222 ässä ja C217 S-Coupé
Maybach-versiot tullaan tuntemaan tyyppimerkinnöillä S560 ja S650:
http://blog.mercedes-benz-passion.com/2 ... ellpflege/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://blog.mercedes-benz-passion.com/2 ... ellpflege/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W222 ässä ja C217 S-Coupé
Facelift tulee markkinoille 22. heinäkuuta seuraavilla moottoreilla:
http://blog.mercedes-benz-passion.com/2 ... ellpflege/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: W222 ässä ja C217 S-Coupé
Saksan sivustolle ilmestyneet jo facelift-mallien tekniset tiedot:
http://www.mercedes-benz.de/content/ger ... odels.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mercedes-benz.de/content/ger ... odels.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimeksi muokannut Laaksonen, Ke 31.05.2017 19:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W222 ässä ja C217 S-Coupé
Eikö V12 mallia tule faceliftiin?
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
- Wilhelm_Maybach
- Vakiokalustoa
- Viestit: 134
- Liittynyt: To 07.04.2016 17:19
Re: W222 ässä ja C217 S-Coupé
Mercedes-AMG S 65 long wheelbase on jo tulossa:Hage kirjoitti:Eikö V12 mallia tule faceliftiin?
http://media.daimler.com/marsMediaSite/ ... TU!&rs=325" onclick="window.open(this.href);return false;
Wilhelm Maybach
Re: W222 ässä ja C217 S-Coupé
Ollakseni varsinainen pilkunn*ssija totean, että Mersun konfiguraattorissa mainittu iskutilavuus 2925 cm3 on 2 kuutiosentimetriä alakantissa; tässä annetuilla halkaisijalla ja iskunpituudella (82 X 92,4 mm) saan tilavuudeksi 2927 cm3:
http://blog.mercedes-benz-passion.com/2 ... edes-benz/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://blog.mercedes-benz-passion.com/2 ... edes-benz/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W222 ässä ja C217 S-Coupé
Minä sain tilavuudeksi 2926,311696 cm3. Kuinka tarkalla piillä laskit ?Laaksonen kirjoitti:Ollakseni varsinainen pilkunn*ssija totean, että Mersun konfiguraattorissa mainittu iskutilavuus 2925 cm3 on 2 kuutiosentimetriä alakantissa; tässä annetuilla halkaisijalla ja iskunpituudella (82 X 92,4 mm) saan tilavuudeksi 2927 cm3:
http://blog.mercedes-benz-passion.com/2 ... edes-benz/" onclick="window.open(this.href);return false;
W124 300 E -87 Aut.
Re: W222 ässä ja C217 S-Coupé
Minunkin laskimessa ihan omanlaisensa ℼ. Lähempänä kuitenkin Laaksosen laskinta, ellei sitten kyse pyöristysvirheistä.acparma kirjoitti:Minä sain tilavuudeksi 2926,311696 cm3. Kuinka tarkalla piillä laskit ?Laaksonen kirjoitti:Ollakseni varsinainen pilkunn*ssija totean, että Mersun konfiguraattorissa mainittu iskutilavuus 2925 cm3 on 2 kuutiosentimetriä alakantissa; tässä annetuilla halkaisijalla ja iskunpituudella (82 X 92,4 mm) saan tilavuudeksi 2927 cm3:
http://blog.mercedes-benz-passion.com/2 ... edes-benz/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jos nuo mitat on kolmella desimaalilla niin ei sitä tilavuuttakaan voi tarkemmin arvailla. 2925 sopii I4:lle ilmoitetun moottorin tilavuuden kanssa yhteen mutta voihan ne molemmat olla virheellisiä. Paljon noissa teknisten tietojen taulukoissa on virheitä.
Re: W222 ässä ja C217 S-Coupé
Tässäkin tiedotteessa on tilavuudeksi annettu 2927 cm3, joten luotan siihen ja AMK:ssa hankittuun laskutaitooni:
http://media.daimler.com/marsMediaSite/ ... d=14315931" onclick="window.open(this.href);return false;
http://media.daimler.com/marsMediaSite/ ... d=14315931" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W222 ässä ja C217 S-Coupé
Voi herranen aika mitä insinööripornoa. Ässämersusta julkaistaan facelift ja täällä porukka miettii että miten pienimmän dieselkoneen tilavuus kuuluu pyöristää
Re: W222 ässä ja C217 S-Coupé
Lisää insinööripornoa: -näkisiköhän mistään S 400 d:n teho- ja vääntökäyriä?
Re: W222 ässä ja C217 S-Coupé
Tässä taas sanotaan näin:Wilhelm_Maybach kirjoitti:Minä ymmärrän tuon lehdistötiedotteen niin, että siellä on kaksivaiheinen turboahto molemmissa tehoversioissa.Laaksonen kirjoitti:-Onko 350d:n ja 400d:n tehoerolla selityksenä, että 286 hv-versiossa on 1 turbo ja 340 hv-versiossa 2
http://mercedesblog.com/the-next-merced ... d-in-2020/" onclick="window.open(this.href);return false;Mercedesblog.com kirjoitti:The 6 inline 3 liter diesel was already presented last month on the S-Class facelift and will deliver 286 HP (one turbo) and 340 HP (two turbo) while the 6 inline 3 liter petrol will deliver more than 400 HP.
- Wilhelm_Maybach
- Vakiokalustoa
- Viestit: 134
- Liittynyt: To 07.04.2016 17:19
Re: W222 ässä ja C217 S-Coupé
Nyt kiinnostaisi tietää, mistä mercedesblog on tuon tiedon saanut.
Minun on hyvin vaikea uskoa tuota, koska dieselin turboahdossa ei ole kyse vain lisätehoista:
"The result is optionally higher power density and, in conjunction with Miller engine cycle, reduced exhaust emissions and lower fuel consumption."
http://turbocharger.man.eu/technologies ... bocharging" onclick="window.open(this.href);return false;
Pitäisi uskoa, että tuon pienempitehoisen dieselin pakokaasupäästöillä ja polttoaineenkulutuksellakaan ei ole niin väliä? Kuulostaa typerältä.
Mutta tietty jos tuon voi varmistaa vielä jostain toisesta lähteestä, pakkohan se on uskoa.
Minun on hyvin vaikea uskoa tuota, koska dieselin turboahdossa ei ole kyse vain lisätehoista:
"The result is optionally higher power density and, in conjunction with Miller engine cycle, reduced exhaust emissions and lower fuel consumption."
http://turbocharger.man.eu/technologies ... bocharging" onclick="window.open(this.href);return false;
Pitäisi uskoa, että tuon pienempitehoisen dieselin pakokaasupäästöillä ja polttoaineenkulutuksellakaan ei ole niin väliä? Kuulostaa typerältä.
Mutta tietty jos tuon voi varmistaa vielä jostain toisesta lähteestä, pakkohan se on uskoa.
Wilhelm Maybach
Re: W222 ässä ja C217 S-Coupé
Mercedes-Benzin uudistuneen S-sarjan hinnat laskevat merkittävästi – tulee Suomeen vain nelivetoisena:
https://tekniikanmaailma.fi/autot/merce ... vetoisena/" onclick="window.open(this.href);return false;
-Eikö muka S65:sta tule Suomeen
https://tekniikanmaailma.fi/autot/merce ... vetoisena/" onclick="window.open(this.href);return false;
-Eikö muka S65:sta tule Suomeen
- Wilhelm_Maybach
- Vakiokalustoa
- Viestit: 134
- Liittynyt: To 07.04.2016 17:19
Re: W222 ässä ja C217 S-Coupé
Edelleenkin - miksi edes harkita S65:sta? S65 on tehopainosuhteeltaan huonompi kuin S63.Laaksonen kirjoitti:-Eikö muka S65:sta tule Suomeen
Jos taas pohtii Suomen oloja - talvella liukasta, rajoitukset max. 120 km/h, niin ylellisyyttä halutessaan täällä toimii huomattavasti paremmin ajatus autosta Mercedes-Maybach S 560 4Matic. Sen minäkin hankkisin ennen S65:sta.
tuossa hinnasto:
http://www.mercedes-benz.fi/content/med ... 010117.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Wilhelm Maybach
Re: W222 ässä ja C217 S-Coupé
Niin, itse en koe V12-moottoria tarpeellisena enää nykyään, sinähän tosin perustelit moottorin olemassaolon tasaisemmalla väännöntuotolla.
Re: W222 ässä ja C217 S-Coupé
Faceliftatut cabriolet ja coupe esitellään Frankfurtissa syksyllä:
https://www.motor1.com/news/173371/upda ... frankfurt/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.motor1.com/news/173371/upda ... frankfurt/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W222 ässä ja C217 S-Coupé
S-sarjan faceliftin koko sedanmallisto julkaistu:
http://blog.mercedes-benz-passion.com/2 ... -s-klasse/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://blog.mercedes-benz-passion.com/2 ... -s-klasse/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W222 ässä ja C217 S-Coupé
Tässä jotain, mitä ei olla nähty Mersuissa 12 vuoteen; R6 (diesel) konehuoneessa:
http://www.autobild.de/artikel/mercedes ... 29669.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autobild.de/artikel/mercedes ... 29669.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Wilhelm_Maybach
- Vakiokalustoa
- Viestit: 134
- Liittynyt: To 07.04.2016 17:19
Re: W222 ässä ja C217 S-Coupé
Huomasitteko muuten, että uusi Active Speed Limit Assist ei toimi täydellisesti Suomessa?
"Ajajat tuppaavat unohtamaan, että nopeusrajoitus alkaa heti merkin kohdalla.
Nopeusrajoitus tosiaankin alkaa rajoitusta osoittavan merkin kohdalta eikä siinä ole mitään liukumavaraa. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että on turha kuvitella nostavansa jalan kaasulta vasta merkin kohdalla kun nopeus vaihtuu esim. 100 km/h:sta 80 km/h:ssa, että selviäsi ilman rapsuja, jos nopeus 100 m merkin jälkeen olisi vaikkapa 95 km/h. Valvontakameroita on muuten muuallakin kuin Luumäellä nopeusrajoitusmerkin jälkeen."
http://www.iltalehti.fi/autot/2010082712070674_ae.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
ja videon perusteella: http://media.daimler.com/marsMediaSite/ ... 4PTU!&rs=3" onclick="window.open(this.href);return false;
tuo mersun ratkaisu vaihtaa nopeusrajoitusta vasta merkin jälkeen.. merkkiin asti ajaa vanhalla nopeudella, jolloin koko tuon liukuman ajan Suomen lainsäädännön mukaan mennään ylinopeutta.
Joten tällä uudellakin ratkaisulla voit saada sakot ylinopeudesta.. hullua, sanon.
"Ajajat tuppaavat unohtamaan, että nopeusrajoitus alkaa heti merkin kohdalla.
Nopeusrajoitus tosiaankin alkaa rajoitusta osoittavan merkin kohdalta eikä siinä ole mitään liukumavaraa. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että on turha kuvitella nostavansa jalan kaasulta vasta merkin kohdalla kun nopeus vaihtuu esim. 100 km/h:sta 80 km/h:ssa, että selviäsi ilman rapsuja, jos nopeus 100 m merkin jälkeen olisi vaikkapa 95 km/h. Valvontakameroita on muuten muuallakin kuin Luumäellä nopeusrajoitusmerkin jälkeen."
http://www.iltalehti.fi/autot/2010082712070674_ae.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
ja videon perusteella: http://media.daimler.com/marsMediaSite/ ... 4PTU!&rs=3" onclick="window.open(this.href);return false;
tuo mersun ratkaisu vaihtaa nopeusrajoitusta vasta merkin jälkeen.. merkkiin asti ajaa vanhalla nopeudella, jolloin koko tuon liukuman ajan Suomen lainsäädännön mukaan mennään ylinopeutta.
Joten tällä uudellakin ratkaisulla voit saada sakot ylinopeudesta.. hullua, sanon.
Wilhelm Maybach
Re: W222 ässä ja C217 S-Coupé
Pahus, muuten ottaisin S 65 AMG Langin mutta eihän tuollaista voi ostaa kun se ajaa ylinopeutta...