tuontimese Italiasta

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Vesa T
Mersumies
Mersumies
Viestit: 819
Liittynyt: Pe 11.04.2003 20:21
Paikkakunta: Varkaus

tuontimese Italiasta

Viesti Kirjoittaja Vesa T »

Kävin tuossa Sport Car Centerissä Tikkurilassa ihmettelemässä tuontiautoja ja myyjä kertoi kaikkien tuonti mersujen olevan tuotu Italiasta (mm. Milanosta). Kyselin syytä ja kertoi, että ovat parempia, halvempia ja rukkaamattomia. No olihan siellä liki kymmenen Eemeliä ja muutama C. Pisti silmään että kaikki Eemelit oli E 200 tai E 200 Kompressor -malleja, pl. yksi E 430 8) . Myöskin kaikissa oli manuaaliaski. Ihmetellessäni sitä kertoi äijä että italiaanot kuulemma diggaa enempi manuja ja 200:n on suosituin mylly siellä suunnalla. Tiedä sitten! :?:

Ei kuulemma kannata tuoda Saksasta kun ovat nostaneet siellä hintoja suomalaisten ja ryssien sinne rynnätessä ja ovat vielä mittaritkin on peukaloituja häneen mukaansa. Kaikki lafkan pelit oli siten ajettu alle 100 tkm ja hinnat 30 teuron kahden puolen (-96 ja 97:t). En tullut kyseneeksi, että myyntihintanne ovat silti katossa vaikka väitättekin saavanne ne useita tonneja halvemmalla sieltä Italiasta. Tosin onhan sieltä enempi matkaa roudata!!
W203 C180 Kompressor A Sport -05
W201 190E 2.3-16 A Cosworth -86 -> Project 2022-2024: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco.

Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor A Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Näin on

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Temperamenttiset latinot ymmärtävät hyvän päälle eli manuaali on serpentiiniteillä kätevämpi. Nooh, mitähän se vanha viisaus sanoikaan ketusta ja pihlajanmarjoista....
200-koneen suosio on peräisin etenkin maan verotuskäytännöstä. Yli 2-litraista rangaistaan jo reippaalla kädellä. Isojenkin autojen moottorit ovat helposti 1.3-1.6-litraisia. Esim. Fiatin aikoinaan suurin korimalli 132 oli saanteissa 1.6 koneella, suurinkin mylly oli vain 1998 cm2. Ja auto oli about W123:n kokoinen. Aikoinaan oli suosittu mm. taksina Kadettin 1.2-koneella "vauhditettu" Ascona (takaveto) ja 1.3 ensimmäinen etuvetomalli).
Taisi mennä jo aavistuksen ooteen puolelle.... :shock:
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
Sami J. E.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 653
Liittynyt: Pe 04.04.2003 17:38
Paikkakunta: Belgia

Viesti Kirjoittaja Sami J. E. »

Jep, juuri verotuksen takia pienemmät myllyt on suosittuja. Huhujen mukaan täällä Pelkijjassa 95% Mersuista on dieseleitä, niin kuin melkein kaikki muutkin kiesit.
"Das Beste oder Nichts."-Gottlieb Daimler 1834-1900
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14015
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Aivan, ja tuosta syystä W124:ssä oli malli "200 E" saatavilla Italiassa jo paria vuotta ennen kuin muualla sivistyneessä maailmassa. Samoin markkinoille vietiin mallia 200 CE, ja W210:ssakin taisi olla E200 K aikas alusta lähtien.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Ekku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 300
Liittynyt: Pe 04.04.2003 19:41
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Ekku »

Mitenköhän ne onnistuu löytämään Italiasta kolhimattomia autoja?

Mitä nyt olen Italiassa käydessäni autoja katsellut, niin tuntuu useimmissa olevan kyljet täynnä pieniä lommoja ja puskureiden päät ruvella.

Ei se kyllä mikään ihme ole, kun näyttää Milanonkin parkkiruudut olevan mitoitettu Fiat Puntoille sopivaksi.

Ei se auton pito näytä sielläkään olevan niin kovin huolellista, pikemminkin päin vastoin.
kalusto:
-M-B E200 cdi -11



isän autot . -M-B W220 320cdi lang -04
-M-B W221 320 cdi lang -08


entiset: M-B W124 300 d-turbo -89
M-B W211 220 cdi elegance
M-B E320 cdi -03 Avantgarde
M-B E320T CDi -06

"Ei niin pilvistä päivää ettei yhtä tähteä nää"
Vastaa Viestiin