Uusien MB-dieseleiden ongelmat

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
s1jviita
Mersumies
Mersumies
Viestit: 571
Liittynyt: Ti 19.06.2012 10:18
Paikkakunta: Tampere - Pori

Re: Uusien MB-dieseleiden ongelmat

Viesti Kirjoittaja s1jviita »

Jotta pysytään topicin aiheessa eli MB:n uusimpien moottoreiden ongelmissa niin nythän homma tosiaan menee niin, että 4-syl cdi-moottoreiden 220/250 piezo-suuttimet korvataan solenoidi-suuttimin eli samoihin, joita käytetään 180/200 cdi-moottoreissa. Palataan siis kehityksessä taaksepäin :)
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2719
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: Uusien MB-dieseleiden ongelmat

Viesti Kirjoittaja markoala »

:roll: :roll: Erikoista. Kallista. Pietsojen osuus ilmeisesti pienenee suuttimien kokonaismarkkinoita ajatellen näinä aikoina. Muoti muuttuu.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Avatar
Bercedes Menz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 795
Liittynyt: Ti 21.12.2010 18:21
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Uusien MB-dieseleiden ongelmat

Viesti Kirjoittaja Bercedes Menz »

s1jviita kirjoitti:Jotta pysytään topicin aiheessa eli MB:n uusimpien moottoreiden ongelmissa niin nythän homma tosiaan menee niin, että 4-syl cdi-moottoreiden 220/250 piezo-suuttimet korvataan solenoidi-suuttimin eli samoihin, joita käytetään 180/200 cdi-moottoreissa. Palataan siis kehityksessä taaksepäin :)
Tarkoittaako tämä sitä, että jos piezo-suuttimet kyrvähtävät niin ne vaihdetaan korjauksessa solenoidi-suuttimiin vai että jo uusissa 220 ja 250cdi:ssä on tehtaalta tullessaan solenoidisuuttimet?
Mercedes-Benz W212 250cdi aut. pehmeä Avantgarde -11 (62tkm -->
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Avatar
s1jviita
Mersumies
Mersumies
Viestit: 571
Liittynyt: Ti 19.06.2012 10:18
Paikkakunta: Tampere - Pori

Re: Uusien MB-dieseleiden ongelmat

Viesti Kirjoittaja s1jviita »

Bercedes Menz kirjoitti:
s1jviita kirjoitti:Jotta pysytään topicin aiheessa eli MB:n uusimpien moottoreiden ongelmissa niin nythän homma tosiaan menee niin, että 4-syl cdi-moottoreiden 220/250 piezo-suuttimet korvataan solenoidi-suuttimin eli samoihin, joita käytetään 180/200 cdi-moottoreissa. Palataan siis kehityksessä taaksepäin :)
Tarkoittaako tämä sitä, että jos piezo-suuttimet kyrvähtävät niin ne vaihdetaan korjauksessa solenoidi-suuttimiin vai että jo uusissa 220 ja 250cdi:ssä on tehtaalta tullessaan solenoidisuuttimet?
Kumpikin, mutta ainakin nykyiset piezolaiset vaihdetaan solkkuihin ja luulisi, että nyt jos auton tilaa niin se tulee jo solkuilla jos siis mallina menee tehdastilaukseen, Hangon pihalla seisovat mallit erikseen!
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Avatar
jukka-tre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1025
Liittynyt: To 14.09.2006 19:04
Paikkakunta: Pirkanmaa / Tampere

Re: Uusien MB-dieseleiden ongelmat

Viesti Kirjoittaja jukka-tre »

Kylmänraudanseppä kirjoitti:Kyllä se mallisarjan loppu on mielestäni aina paras vaihto-ehto... mielellään hyvällä historialla ja varusteilla.

Jätän kuitenkin 212: sen väliin ihan vain eriävistä ulkonäkömieltymyksistä ja minulle liian japanilaisista sisustan muotoilu-materiaalivalinta ratkaisuista johtuen; ehkäpä 219 diesel ihan mallisarjan lopusta ja kelpo varusteilla?... 219: sen muotoilu on mielestäni legendaarista! Kunhan vain raaskisi luopua nykyisestä 211 V 6 CDI facelift dieselistä!
On tuo huikea laite todellakin! Väkisin hiipii itellekin mieleen ajatus, että miksipäs ei?
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Avatar
s1jviita
Mersumies
Mersumies
Viestit: 571
Liittynyt: Ti 19.06.2012 10:18
Paikkakunta: Tampere - Pori

Re: Uusien MB-dieseleiden ongelmat

Viesti Kirjoittaja s1jviita »

Uusin takaisinkutsu ainakin 200CDI:lle on moottorin kannen ja polttoainesuodattimen jalan välisen vesiletkun uusiminen. Luulisin, että koskee myös malleja 180/200/220/250CDI OM651-moottorilla. Omaani tuo tehtii pari päivää sitten kun oli TAAS Veholla kun vaihtoivat sadetunnistimen, pyyhkijöiden moottorin ja etsivät syytä nykimiselle. Nyt alla sijaisauto kun Veho munkki niin, että vain kuskin puolen pyyhin toimii ja samalla yrittävät hakea vikaa nykimisestä. Viimeksi nykimiseen ei auttanut turbiinin opettaminen ja veikkauksena oli nyt, että turbiini saattaa olla rikkein :evil:
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2719
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: Uusien MB-dieseleiden ongelmat

Viesti Kirjoittaja markoala »

Nykii ne manuaalivaihteisetkin. Kierrokset heijaa kierrosmittarin mukaan ensin ja ehkä vähän veto ontuu. Vehon mukaan ei vikaa. Motorbitin mukaan sama "ominaisuus" ollut kaikissa mitä siellä softattu.
Sittemmin itse starilla tutkien tyhjäkäynnillä ruiskutusmäärä meni alle raja-arvon välillä eli punaiselle. Samasta oletan johtuvan alhaisten kierrosten lievän heijaamisen ja nykimisen. Määränsäädin viallinen?
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Avatar
Bercedes Menz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 795
Liittynyt: Ti 21.12.2010 18:21
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Uusien MB-dieseleiden ongelmat

Viesti Kirjoittaja Bercedes Menz »

markoala kirjoitti:Nykii ne manuaalivaihteisetkin. Kierrokset heijaa kierrosmittarin mukaan ensin ja ehkä vähän veto ontuu. Vehon mukaan ei vikaa. Motorbitin mukaan sama "ominaisuus" ollut kaikissa mitä siellä softattu.
Sittemmin itse starilla tutkien tyhjäkäynnillä ruiskutusmäärä meni alle raja-arvon välillä eli punaiselle. Samasta oletan johtuvan alhaisten kierrosten lievän heijaamisen ja nykimisen. Määränsäädin viallinen?
Olisko ongelmana sellainen, että commonrail "putkessa" (hieman ehkä vaillinainen kuvaus :lol: :lol: ) ei pysy paine ja sen takia nykii. Kuulin tuollaisesta ongelmasta paikallisella Mersu-pajalla, mutta kyseessä oli C203.

Alkaa kiinnostus uudempia Mersuja kohtaa laimentua, eikä omaankaan oo täysin luottoa. Voi vattu, pitäisköhän hommata seuraavaksi autoksi taas Honda niin ei tarvii pelätä vikoja...
Mercedes-Benz W212 250cdi aut. pehmeä Avantgarde -11 (62tkm -->
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Avatar
s1jviita
Mersumies
Mersumies
Viestit: 571
Liittynyt: Ti 19.06.2012 10:18
Paikkakunta: Tampere - Pori

Re: Uusien MB-dieseleiden ongelmat

Viesti Kirjoittaja s1jviita »

markoala kirjoitti:Nykii ne manuaalivaihteisetkin. Kierrokset heijaa kierrosmittarin mukaan ensin ja ehkä vähän veto ontuu. Vehon mukaan ei vikaa. Motorbitin mukaan sama "ominaisuus" ollut kaikissa mitä siellä softattu.
Sittemmin itse starilla tutkien tyhjäkäynnillä ruiskutusmäärä meni alle raja-arvon välillä eli punaiselle. Samasta oletan johtuvan alhaisten kierrosten lievän heijaamisen ja nykimisen. Määränsäädin viallinen?
Itse myös ajattelin johtuvan virisoftasta ja laitoin vakioksi niin sama homma, jopa pahempi! Itse kyllä en usko turbiinivikaan, koska jos esim. lähtee ohittamaan 4-vaihteella 2000rpm:stä niin 2300-2400rpm rupeaa vähänkuin röpöttämään ja hetkellinen kulutuskin notkahtaa tuolloin ja silloinhan ei ole kysymys turbiinista vaan ecun väärin säätelemistä arvoista tai viallisesta osasta, ehkä juuri kertomastasi määränsäädin?? Onko sulla tietoa, että noissa ollut jotain?

Hondassa ei mulla ollut koskaan vikoja ja tänään kyselinkin jo vaihtoa uuteen Serviin kun rupee nyppimään kerta viikossa Veholla!
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2719
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: Uusien MB-dieseleiden ongelmat

Viesti Kirjoittaja markoala »

Ei tietoa. Mutta cdi203:n kanssa keskusteltu. Pysyy tiettyjen raja-arvojen sisällä niin ei tule vikakoodia. No vielä se käy eikä ole sammunut ym. kevyellä kuormituksella eli ihan pintakaasulla havaitsee nykimistä. Ei ryvi kiihdytyksessä. Ja autohan oli vakio silloinkun Veholla kierrosten heijaamista yritettiin selvittää ja laittoivat tästä johtuen uuden softan mittaristoon.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Mikke270
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: La 27.02.2010 19:58

Re: Uusien MB-dieseleiden ongelmat

Viesti Kirjoittaja Mikke270 »

Niin ei perke..!Tarkoitus päivittää tuo W211 270 uudempaan sattui kohdalle W212 190 000 tuhatta ajettu avantgarde 220 CDI malli 2009.Googletus antoi tietoa jakoketju ongelmista...se siitä sitten!
Avatar
s1jviita
Mersumies
Mersumies
Viestit: 571
Liittynyt: Ti 19.06.2012 10:18
Paikkakunta: Tampere - Pori

Re: Uusien MB-dieseleiden ongelmat

Viesti Kirjoittaja s1jviita »

Mikke270 kirjoitti:Niin ei perke..!Tarkoitus päivittää tuo W211 270 uudempaan sattui kohdalle W212 190 000 tuhatta ajettu avantgarde 220 CDI malli 2009.Googletus antoi tietoa jakoketju ongelmista...se siitä sitten!
Niin ja onko muutenkaan järkeä ostaa 200tkm rullattu laite, tietysti jos sen jostain syystä pitää olla Mersu...
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Re: Uusien MB-dieseleiden ongelmat

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

s1jviita kirjoitti:
Mikke270 kirjoitti:Niin ei perke..!Tarkoitus päivittää tuo W211 270 uudempaan sattui kohdalle W212 190 000 tuhatta ajettu avantgarde 220 CDI malli 2009.Googletus antoi tietoa jakoketju ongelmista...se siitä sitten!
Niin ja onko muutenkaan järkeä ostaa 200tkm rullattu laite, tietysti jos sen jostain syystä pitää olla Mersu...
Mersuhan on silloin vasta sisäänajossa!
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Avatar
s1jviita
Mersumies
Mersumies
Viestit: 571
Liittynyt: Ti 19.06.2012 10:18
Paikkakunta: Tampere - Pori

Re: Uusien MB-dieseleiden ongelmat

Viesti Kirjoittaja s1jviita »

Kylmänraudanseppä kirjoitti:
s1jviita kirjoitti:
Mikke270 kirjoitti:Niin ei perke..!Tarkoitus päivittää tuo W211 270 uudempaan sattui kohdalle W212 190 000 tuhatta ajettu avantgarde 220 CDI malli 2009.Googletus antoi tietoa jakoketju ongelmista...se siitä sitten!
Niin ja onko muutenkaan järkeä ostaa 200tkm rullattu laite, tietysti jos sen jostain syystä pitää olla Mersu...
Mersuhan on silloin vasta sisäänajossa!
Niinkai kun kaikki osat on taas uutta :D
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5232
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Uusien MB-dieseleiden ongelmat

Viesti Kirjoittaja S202 »

Hah hah
S124 300TE
S211 E500
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Re: Uusien MB-dieseleiden ongelmat

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

s1jviita kirjoitti:
Kylmänraudanseppä kirjoitti:
s1jviita kirjoitti:
Mikke270 kirjoitti:Niin ei perke..!Tarkoitus päivittää tuo W211 270 uudempaan sattui kohdalle W212 190 000 tuhatta ajettu avantgarde 220 CDI malli 2009.Googletus antoi tietoa jakoketju ongelmista...se siitä sitten!
Niin ja onko muutenkaan järkeä ostaa 200tkm rullattu laite, tietysti jos sen jostain syystä pitää olla Mersu...
Mersuhan on silloin vasta sisäänajossa!
Niinkai kun kaikki osat on taas uutta :D
Saapa nähdä, paljonko osia pitää vaihtaa 200 000 km mennessä; nyt neljän vuoden aikana vm. 2007 211 V 6 CDI 7 G facelift autooni on pitänyt vaihtaa vasta 1 kpl oikea alapallo + jarrupalat + 1 kpl hehkutulppa 155 000 km mennessä huoltotoimenpiteiden yhteydessä... jotka kaikki ovat mielestäni kulutusosia. Auto oli ostaessani tehdastakuu-auto ja ensimmäinen omistaja saksassa ei ollut teetättänyt mitään autoon tehtaan tietokannan mukaan ensimmäisenä vuotena kotimaassaan ajamansa noin 40 000 km aikana.

Olenkin ollut erittäin tyytyväinen tämän viimeisen 211: sen viattomuuteen; kahdessa aiemmin omistassani mallisarjan alun 211: ssa oli enemmän laiteltavaa, varsinkin vm 2003 classic manual 200 CDI: ssä.
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1828
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Re: Uusien MB-dieseleiden ongelmat

Viesti Kirjoittaja nautseri »

s1jviita kirjoitti:
Kylmänraudanseppä kirjoitti:
s1jviita kirjoitti:
Mikke270 kirjoitti:Niin ei perke..!Tarkoitus päivittää tuo W211 270 uudempaan sattui kohdalle W212 190 000 tuhatta ajettu avantgarde 220 CDI malli 2009.Googletus antoi tietoa jakoketju ongelmista...se siitä sitten!
Niin ja onko muutenkaan järkeä ostaa 200tkm rullattu laite, tietysti jos sen jostain syystä pitää olla Mersu...
Mersuhan on silloin vasta sisäänajossa!
Niinkai kun kaikki osat on taas uutta :D
Mersuilla ajetaan yleensä miljoona km,jotta revi siitä. :lol:
Avatar
Bercedes Menz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 795
Liittynyt: Ti 21.12.2010 18:21
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Uusien MB-dieseleiden ongelmat

Viesti Kirjoittaja Bercedes Menz »

Mitenkäs nuo Mersujen uudet automaattilaatikot ovat kestäneet ts. onko teillä jollain ollut jotain ongelmia tai oletteko kuulleet laatikko-ongelmista? Itse olen siinä käsityksessä että 5-vaihteisia automaattilaatikkoja ei enää uusiin Mersuihin saa eli vain 7-vaihteisia, olenko oikeassa? Jos olen, niin mistä vuosimallista lähtien 7-vaihteiset ovat tulleet mukaan ja mihin koneisiin? Eli kaipailen listausta josta selviäisi milloin mihinkin koneeseen on tullut 7-v laatikko.

Toinen juttu, joka askarruttaa on uudempien Mursujen huolto muualla kuin Veholla. Olen kuullut huhuja (taksimiesten suusta kuultua), että uudempien Mersujen huollot eivät onnistu ihan joka pajalla, koska "MB päämäja" ei ole jakanut testisoftia tms. testereissä tarvittavia "juttuja". Pahoitteluni epämääräisestä artikuloinnista, mutta kun en ihan itsekään ymmärrä mistä on kyse saatika osaa käyttää oikeita termejä. :lol: Jos saitte selvää mitä tarkoitan niin kertokaa onko tuo paskapuhetta tai että mistä on kyse. Sen tiedän, että paikallinen Mersu-huolto, jota käytän ei pysty esim. vaihtamaan 7-vaihteiseen lootaöljyjä (varmistivat erikseen, että mulla on 5-vaihteinen, jotta homma onnistuu). Oletan tuon johtuvan juurikin tuosta testeristä eli ettei mm. vikakoodeja pystytä lukemaan tai nollaamaan laatikon öljynvaihdon yhteydessä. Kertokaa kuinka kaffeella olen...
Mercedes-Benz W212 250cdi aut. pehmeä Avantgarde -11 (62tkm -->
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2719
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: Uusien MB-dieseleiden ongelmat

Viesti Kirjoittaja markoala »

Kyllä tuo harrastajankin star testeri pääsee 212:een kun xentry puoli on toiminnassa. Eli eiköhän se huolto kohta onnistu muuallakin, myös 7-vaihteisen osalta.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
ola94
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1200
Liittynyt: Ma 23.04.2012 18:58
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusien MB-dieseleiden ongelmat

Viesti Kirjoittaja ola94 »

Olen itse Veholla työharjottelemassa niin ainakin w212 malleissa on ollut paljon vesipumppu ongelmaa , esim. vesipumpun kansihalki , vesipumppu vuotaa yms.
W212 220CDI A - 09
EX:W211 220 CDI A - 07
EX :W210 200CDI A-02
EX : S203 200CDI A-05
EX : W202 220D A -96
Avatar
s1jviita
Mersumies
Mersumies
Viestit: 571
Liittynyt: Ti 19.06.2012 10:18
Paikkakunta: Tampere - Pori

Re: Uusien MB-dieseleiden ongelmat

Viesti Kirjoittaja s1jviita »

markoala kirjoitti:Kyllä tuo harrastajankin star testeri pääsee 212:een kun xentry puoli on toiminnassa. Eli eiköhän se huolto kohta onnistu muuallakin, myös 7-vaihteisen osalta.
Huoltoa ajatellen ei testerillä tehdä muutakuin katsotaan mitä auto haluaa tehtävän (tuonkin saa näkyviin mittaristosta)jne, mutta tärkeintä on, että pääsee kirjaamaan ylös sähköiseen huoltokirjaan mikä sijaitsee jossain mersun palvelimella ja näin on luettavissa missä tahansa, kenellä on pääsy järjestelmiin eli harrastaja Xentryllä on turha koittaa. Itse huolto uusiinkiin mersuihin hoidetaan ihan samalla tavalla kuin vanhoihinkin!
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Avatar
Bercedes Menz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 795
Liittynyt: Ti 21.12.2010 18:21
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Uusien MB-dieseleiden ongelmat

Viesti Kirjoittaja Bercedes Menz »

s1jviita kirjoitti:
markoala kirjoitti:Kyllä tuo harrastajankin star testeri pääsee 212:een kun xentry puoli on toiminnassa. Eli eiköhän se huolto kohta onnistu muuallakin, myös 7-vaihteisen osalta.
Huoltoa ajatellen ei testerillä tehdä muutakuin katsotaan mitä auto haluaa tehtävän (tuonkin saa näkyviin mittaristosta)jne, mutta tärkeintä on, että pääsee kirjaamaan ylös sähköiseen huoltokirjaan mikä sijaitsee jossain mersun palvelimella ja näin on luettavissa missä tahansa, kenellä on pääsy järjestelmiin eli harrastaja Xentryllä on turha koittaa. Itse huolto uusiinkiin mersuihin hoidetaan ihan samalla tavalla kuin vanhoihinkin!
Kiitoksia selvennyksestä! Eli tuon takia nuo Mersu-pajat ei tee huoltoja ja laatikon öljynvaihtoja uudempiin Mursuihin, koska eivät pysty kirjaamaan sitä sähköiseen huoltokirjaan? Huolto samanlaista ropailua kuin vanhemmissa, mutta erona tuo huoltokirjan täyttäminen? Onko tiedossa, että tuo tilanne muuttuu eli että pikkupajojenkin testereillä pääsisi tietokantaan vai onko Suomessa vain Vehon "etuoikeus" (lue kilpailun rajoittamista)? Mistä vuosimallista lähtien tuota sähköistä huoltokirjaa on Mersuissa käytetty?
Mercedes-Benz W212 250cdi aut. pehmeä Avantgarde -11 (62tkm -->
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Avatar
s1jviita
Mersumies
Mersumies
Viestit: 571
Liittynyt: Ti 19.06.2012 10:18
Paikkakunta: Tampere - Pori

Re: Uusien MB-dieseleiden ongelmat

Viesti Kirjoittaja s1jviita »

Bercedes Menz kirjoitti:
s1jviita kirjoitti:
markoala kirjoitti:Kyllä tuo harrastajankin star testeri pääsee 212:een kun xentry puoli on toiminnassa. Eli eiköhän se huolto kohta onnistu muuallakin, myös 7-vaihteisen osalta.
Huoltoa ajatellen ei testerillä tehdä muutakuin katsotaan mitä auto haluaa tehtävän (tuonkin saa näkyviin mittaristosta)jne, mutta tärkeintä on, että pääsee kirjaamaan ylös sähköiseen huoltokirjaan mikä sijaitsee jossain mersun palvelimella ja näin on luettavissa missä tahansa, kenellä on pääsy järjestelmiin eli harrastaja Xentryllä on turha koittaa. Itse huolto uusiinkiin mersuihin hoidetaan ihan samalla tavalla kuin vanhoihinkin!
Kiitoksia selvennyksestä! Eli tuon takia nuo Mersu-pajat ei tee huoltoja ja laatikon öljynvaihtoja uudempiin Mursuihin, koska eivät pysty kirjaamaan sitä sähköiseen huoltokirjaan? Huolto samanlaista ropailua kuin vanhemmissa, mutta erona tuo huoltokirjan täyttäminen? Onko tiedossa, että tuo tilanne muuttuu eli että pikkupajojenkin testereillä pääsisi tietokantaan vai onko Suomessa vain Vehon "etuoikeus" (lue kilpailun rajoittamista)? Mistä vuosimallista lähtien tuota sähköistä huoltokirjaa on Mersuissa käytetty?
Sähköinen huoltokirja on muistaakseni vuodesta 2008 eteenpäin. Vaihteiston öljynvaihtoa ei sinne merkitä (200cdi ei edes pyydä laatikon öljynvaihtoa, 220/250cdi pyytää?!). Määräaikaishuollot merkitään. Minusta mikään syy ei ole olla vaihtamatta vaihteiston öljyjä, vaikka siis testeri ei tukisikaan niin uutta autoa, koska se oppii taas ajan kanssa uudet oppimisarvot ( tai ainakin pitäisi) :)
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2719
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: Uusien MB-dieseleiden ongelmat

Viesti Kirjoittaja markoala »

Testeriä useat käyttää automaatin öljyn vaihdossa apuna ja taitaa olla lähes välttämätön 7 vaihteisessa ainakin. Eikä se auto niitä sähköisen huoltokirjan merkintöjä kaipaa. Kunhan huolletaan.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Avatar
Bercedes Menz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 795
Liittynyt: Ti 21.12.2010 18:21
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Uusien MB-dieseleiden ongelmat

Viesti Kirjoittaja Bercedes Menz »

markoala kirjoitti:Testeriä useat käyttää automaatin öljyn vaihdossa apuna ja taitaa olla lähes välttämätön 7 vaihteisessa ainakin. Eikä se auto niitä sähköisen huoltokirjan merkintöjä kaipaa. Kunhan huolletaan.
Mä en tiedä muuta kuin, että paikallinen Mersu-paja kysyi, että "olihan sulla 5-vaihteinen laatikko" kun eivät pysty vaihtamaan 7-pykäläiseen. Jälkikäteen ajattelin tuon liittyvän testeriin tms....
Mercedes-Benz W212 250cdi aut. pehmeä Avantgarde -11 (62tkm -->
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13191
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Uusien MB-dieseleiden ongelmat

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Bercedes Menz kirjoitti: Mä en tiedä muuta kuin, että paikallinen Mersu-paja kysyi, että "olihan sulla 5-vaihteinen laatikko" kun eivät pysty vaihtamaan 7-pykäläiseen. Jälkikäteen ajattelin tuon liittyvän testeriin tms....
Testerillä pitäisi lukea lämmöt mutta sehän on sama molemmille laatikoille. Pajalla ei varmaan osata laskea täyttää öljyjä 7G-Troniciin kun ne pitää laittaa alta sisään, samasta reiästä josta päästettiin pois (ei ihan niin hankala kuin miltä ehkä kuulostaa).
Avatar
hapero79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: La 01.10.2011 21:10

Re: Uusien MB-dieseleiden ongelmat

Viesti Kirjoittaja hapero79 »

Aiemmin oli mainitaa nykimisestä. Itselläni s212 250cdi nykii kylmänä hetken aikaa.. Ei sinänsä mitään häiritsevää, mutta kierroslukumittarista huomaa pienen kierrosten vaihtelun, joka loppuu muutaman kilometrin ajon jälkeen. Onko muilla vastaavaa nykimistä ja mistäköhän johtuu?
S212 250cdi A
Avatar
s1jviita
Mersumies
Mersumies
Viestit: 571
Liittynyt: Ti 19.06.2012 10:18
Paikkakunta: Tampere - Pori

Re: Uusien MB-dieseleiden ongelmat

Viesti Kirjoittaja s1jviita »

hapero79 kirjoitti:Aiemmin oli mainitaa nykimisestä. Itselläni s212 250cdi nykii kylmänä hetken aikaa.. Ei sinänsä mitään häiritsevää, mutta kierroslukumittarista huomaa pienen kierrosten vaihtelun, joka loppuu muutaman kilometrin ajon jälkeen. Onko muilla vastaavaa nykimistä ja mistäköhän johtuu?
Muilla myös ollut vastaavaa ja vikaa ei löydy, joten nykimisen korjauskaan ei onnistu, itse luovutin ja annan nykiä :)
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2719
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: Uusien MB-dieseleiden ongelmat

Viesti Kirjoittaja markoala »

Ilmeisesti ominaisuus niin kauan kun autot käy Vehon huollossa. Kun autot vanhenee ja Aki.P, Dealer ja cdi203 pääsee näitä enemmän tutkimaan paljastuu joki tyyppivika mistä nykiminen johtuu. :wink:
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
kole
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: La 11.09.2004 22:33

Re: Uusien MB-dieseleiden ongelmat

Viesti Kirjoittaja kole »

Minun autossa kierroslukumittari on heijannut hyvin lievästi jo pitkään. Ajettu nyt 70tkm. Kone käy tasaisesti koko ajan.
Auto ei nyi ollenkaan, ei kylmänä eikä lämpimänä. Mitään tärinää en saa aikaiseksi myöskään pienellä vedätyksellä, joka
W211 mallissa paljasti alkavat vaihteiston murheet. Olisko kuitenkin kierroslukumittarissa/anturissa tuo heitto?
W212 200 cdi
2015
Ex:
W203, W204, W211 ja W212
malleja useita.
Vastaa Viestiin