Uusien MB-dieseleiden ongelmat
Re: Uusien MB-dieseleiden ongelmat
Jotta pysytään topicin aiheessa eli MB:n uusimpien moottoreiden ongelmissa niin nythän homma tosiaan menee niin, että 4-syl cdi-moottoreiden 220/250 piezo-suuttimet korvataan solenoidi-suuttimin eli samoihin, joita käytetään 180/200 cdi-moottoreissa. Palataan siis kehityksessä taaksepäin
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Re: Uusien MB-dieseleiden ongelmat
Erikoista. Kallista. Pietsojen osuus ilmeisesti pienenee suuttimien kokonaismarkkinoita ajatellen näinä aikoina. Muoti muuttuu.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
- Bercedes Menz
- Mersumies
- Viestit: 795
- Liittynyt: Ti 21.12.2010 18:21
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Re: Uusien MB-dieseleiden ongelmat
Tarkoittaako tämä sitä, että jos piezo-suuttimet kyrvähtävät niin ne vaihdetaan korjauksessa solenoidi-suuttimiin vai että jo uusissa 220 ja 250cdi:ssä on tehtaalta tullessaan solenoidisuuttimet?s1jviita kirjoitti:Jotta pysytään topicin aiheessa eli MB:n uusimpien moottoreiden ongelmissa niin nythän homma tosiaan menee niin, että 4-syl cdi-moottoreiden 220/250 piezo-suuttimet korvataan solenoidi-suuttimin eli samoihin, joita käytetään 180/200 cdi-moottoreissa. Palataan siis kehityksessä taaksepäin
Mercedes-Benz W212 250cdi aut. pehmeä Avantgarde -11 (62tkm -->
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Re: Uusien MB-dieseleiden ongelmat
Kumpikin, mutta ainakin nykyiset piezolaiset vaihdetaan solkkuihin ja luulisi, että nyt jos auton tilaa niin se tulee jo solkuilla jos siis mallina menee tehdastilaukseen, Hangon pihalla seisovat mallit erikseen!Bercedes Menz kirjoitti:Tarkoittaako tämä sitä, että jos piezo-suuttimet kyrvähtävät niin ne vaihdetaan korjauksessa solenoidi-suuttimiin vai että jo uusissa 220 ja 250cdi:ssä on tehtaalta tullessaan solenoidisuuttimet?s1jviita kirjoitti:Jotta pysytään topicin aiheessa eli MB:n uusimpien moottoreiden ongelmissa niin nythän homma tosiaan menee niin, että 4-syl cdi-moottoreiden 220/250 piezo-suuttimet korvataan solenoidi-suuttimin eli samoihin, joita käytetään 180/200 cdi-moottoreissa. Palataan siis kehityksessä taaksepäin
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Re: Uusien MB-dieseleiden ongelmat
On tuo huikea laite todellakin! Väkisin hiipii itellekin mieleen ajatus, että miksipäs ei?Kylmänraudanseppä kirjoitti:Kyllä se mallisarjan loppu on mielestäni aina paras vaihto-ehto... mielellään hyvällä historialla ja varusteilla.
Jätän kuitenkin 212: sen väliin ihan vain eriävistä ulkonäkömieltymyksistä ja minulle liian japanilaisista sisustan muotoilu-materiaalivalinta ratkaisuista johtuen; ehkäpä 219 diesel ihan mallisarjan lopusta ja kelpo varusteilla?... 219: sen muotoilu on mielestäni legendaarista! Kunhan vain raaskisi luopua nykyisestä 211 V 6 CDI facelift dieselistä!
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Re: Uusien MB-dieseleiden ongelmat
Uusin takaisinkutsu ainakin 200CDI:lle on moottorin kannen ja polttoainesuodattimen jalan välisen vesiletkun uusiminen. Luulisin, että koskee myös malleja 180/200/220/250CDI OM651-moottorilla. Omaani tuo tehtii pari päivää sitten kun oli TAAS Veholla kun vaihtoivat sadetunnistimen, pyyhkijöiden moottorin ja etsivät syytä nykimiselle. Nyt alla sijaisauto kun Veho munkki niin, että vain kuskin puolen pyyhin toimii ja samalla yrittävät hakea vikaa nykimisestä. Viimeksi nykimiseen ei auttanut turbiinin opettaminen ja veikkauksena oli nyt, että turbiini saattaa olla rikkein
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Re: Uusien MB-dieseleiden ongelmat
Nykii ne manuaalivaihteisetkin. Kierrokset heijaa kierrosmittarin mukaan ensin ja ehkä vähän veto ontuu. Vehon mukaan ei vikaa. Motorbitin mukaan sama "ominaisuus" ollut kaikissa mitä siellä softattu.
Sittemmin itse starilla tutkien tyhjäkäynnillä ruiskutusmäärä meni alle raja-arvon välillä eli punaiselle. Samasta oletan johtuvan alhaisten kierrosten lievän heijaamisen ja nykimisen. Määränsäädin viallinen?
Sittemmin itse starilla tutkien tyhjäkäynnillä ruiskutusmäärä meni alle raja-arvon välillä eli punaiselle. Samasta oletan johtuvan alhaisten kierrosten lievän heijaamisen ja nykimisen. Määränsäädin viallinen?
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
- Bercedes Menz
- Mersumies
- Viestit: 795
- Liittynyt: Ti 21.12.2010 18:21
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Re: Uusien MB-dieseleiden ongelmat
Olisko ongelmana sellainen, että commonrail "putkessa" (hieman ehkä vaillinainen kuvaus ) ei pysy paine ja sen takia nykii. Kuulin tuollaisesta ongelmasta paikallisella Mersu-pajalla, mutta kyseessä oli C203.markoala kirjoitti:Nykii ne manuaalivaihteisetkin. Kierrokset heijaa kierrosmittarin mukaan ensin ja ehkä vähän veto ontuu. Vehon mukaan ei vikaa. Motorbitin mukaan sama "ominaisuus" ollut kaikissa mitä siellä softattu.
Sittemmin itse starilla tutkien tyhjäkäynnillä ruiskutusmäärä meni alle raja-arvon välillä eli punaiselle. Samasta oletan johtuvan alhaisten kierrosten lievän heijaamisen ja nykimisen. Määränsäädin viallinen?
Alkaa kiinnostus uudempia Mersuja kohtaa laimentua, eikä omaankaan oo täysin luottoa. Voi vattu, pitäisköhän hommata seuraavaksi autoksi taas Honda niin ei tarvii pelätä vikoja...
Mercedes-Benz W212 250cdi aut. pehmeä Avantgarde -11 (62tkm -->
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Re: Uusien MB-dieseleiden ongelmat
Itse myös ajattelin johtuvan virisoftasta ja laitoin vakioksi niin sama homma, jopa pahempi! Itse kyllä en usko turbiinivikaan, koska jos esim. lähtee ohittamaan 4-vaihteella 2000rpm:stä niin 2300-2400rpm rupeaa vähänkuin röpöttämään ja hetkellinen kulutuskin notkahtaa tuolloin ja silloinhan ei ole kysymys turbiinista vaan ecun väärin säätelemistä arvoista tai viallisesta osasta, ehkä juuri kertomastasi määränsäädin?? Onko sulla tietoa, että noissa ollut jotain?markoala kirjoitti:Nykii ne manuaalivaihteisetkin. Kierrokset heijaa kierrosmittarin mukaan ensin ja ehkä vähän veto ontuu. Vehon mukaan ei vikaa. Motorbitin mukaan sama "ominaisuus" ollut kaikissa mitä siellä softattu.
Sittemmin itse starilla tutkien tyhjäkäynnillä ruiskutusmäärä meni alle raja-arvon välillä eli punaiselle. Samasta oletan johtuvan alhaisten kierrosten lievän heijaamisen ja nykimisen. Määränsäädin viallinen?
Hondassa ei mulla ollut koskaan vikoja ja tänään kyselinkin jo vaihtoa uuteen Serviin kun rupee nyppimään kerta viikossa Veholla!
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Re: Uusien MB-dieseleiden ongelmat
Ei tietoa. Mutta cdi203:n kanssa keskusteltu. Pysyy tiettyjen raja-arvojen sisällä niin ei tule vikakoodia. No vielä se käy eikä ole sammunut ym. kevyellä kuormituksella eli ihan pintakaasulla havaitsee nykimistä. Ei ryvi kiihdytyksessä. Ja autohan oli vakio silloinkun Veholla kierrosten heijaamista yritettiin selvittää ja laittoivat tästä johtuen uuden softan mittaristoon.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Re: Uusien MB-dieseleiden ongelmat
Niin ei perke..!Tarkoitus päivittää tuo W211 270 uudempaan sattui kohdalle W212 190 000 tuhatta ajettu avantgarde 220 CDI malli 2009.Googletus antoi tietoa jakoketju ongelmista...se siitä sitten!
Re: Uusien MB-dieseleiden ongelmat
Niin ja onko muutenkaan järkeä ostaa 200tkm rullattu laite, tietysti jos sen jostain syystä pitää olla Mersu...Mikke270 kirjoitti:Niin ei perke..!Tarkoitus päivittää tuo W211 270 uudempaan sattui kohdalle W212 190 000 tuhatta ajettu avantgarde 220 CDI malli 2009.Googletus antoi tietoa jakoketju ongelmista...se siitä sitten!
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
- Kylmänraudanseppä
- Mersumies
- Viestit: 557
- Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
- Viesti:
Re: Uusien MB-dieseleiden ongelmat
Mersuhan on silloin vasta sisäänajossa!s1jviita kirjoitti:Niin ja onko muutenkaan järkeä ostaa 200tkm rullattu laite, tietysti jos sen jostain syystä pitää olla Mersu...Mikke270 kirjoitti:Niin ei perke..!Tarkoitus päivittää tuo W211 270 uudempaan sattui kohdalle W212 190 000 tuhatta ajettu avantgarde 220 CDI malli 2009.Googletus antoi tietoa jakoketju ongelmista...se siitä sitten!
--------------------------------------------------------
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Re: Uusien MB-dieseleiden ongelmat
Niinkai kun kaikki osat on taas uuttaKylmänraudanseppä kirjoitti:Mersuhan on silloin vasta sisäänajossa!s1jviita kirjoitti:Niin ja onko muutenkaan järkeä ostaa 200tkm rullattu laite, tietysti jos sen jostain syystä pitää olla Mersu...Mikke270 kirjoitti:Niin ei perke..!Tarkoitus päivittää tuo W211 270 uudempaan sattui kohdalle W212 190 000 tuhatta ajettu avantgarde 220 CDI malli 2009.Googletus antoi tietoa jakoketju ongelmista...se siitä sitten!
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
- Kylmänraudanseppä
- Mersumies
- Viestit: 557
- Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
- Viesti:
Re: Uusien MB-dieseleiden ongelmat
Saapa nähdä, paljonko osia pitää vaihtaa 200 000 km mennessä; nyt neljän vuoden aikana vm. 2007 211 V 6 CDI 7 G facelift autooni on pitänyt vaihtaa vasta 1 kpl oikea alapallo + jarrupalat + 1 kpl hehkutulppa 155 000 km mennessä huoltotoimenpiteiden yhteydessä... jotka kaikki ovat mielestäni kulutusosia. Auto oli ostaessani tehdastakuu-auto ja ensimmäinen omistaja saksassa ei ollut teetättänyt mitään autoon tehtaan tietokannan mukaan ensimmäisenä vuotena kotimaassaan ajamansa noin 40 000 km aikana.s1jviita kirjoitti:Niinkai kun kaikki osat on taas uuttaKylmänraudanseppä kirjoitti:Mersuhan on silloin vasta sisäänajossa!s1jviita kirjoitti:Niin ja onko muutenkaan järkeä ostaa 200tkm rullattu laite, tietysti jos sen jostain syystä pitää olla Mersu...Mikke270 kirjoitti:Niin ei perke..!Tarkoitus päivittää tuo W211 270 uudempaan sattui kohdalle W212 190 000 tuhatta ajettu avantgarde 220 CDI malli 2009.Googletus antoi tietoa jakoketju ongelmista...se siitä sitten!
Olenkin ollut erittäin tyytyväinen tämän viimeisen 211: sen viattomuuteen; kahdessa aiemmin omistassani mallisarjan alun 211: ssa oli enemmän laiteltavaa, varsinkin vm 2003 classic manual 200 CDI: ssä.
--------------------------------------------------------
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Re: Uusien MB-dieseleiden ongelmat
Mersuilla ajetaan yleensä miljoona km,jotta revi siitä.s1jviita kirjoitti:Niinkai kun kaikki osat on taas uuttaKylmänraudanseppä kirjoitti:Mersuhan on silloin vasta sisäänajossa!s1jviita kirjoitti:Niin ja onko muutenkaan järkeä ostaa 200tkm rullattu laite, tietysti jos sen jostain syystä pitää olla Mersu...Mikke270 kirjoitti:Niin ei perke..!Tarkoitus päivittää tuo W211 270 uudempaan sattui kohdalle W212 190 000 tuhatta ajettu avantgarde 220 CDI malli 2009.Googletus antoi tietoa jakoketju ongelmista...se siitä sitten!
- Bercedes Menz
- Mersumies
- Viestit: 795
- Liittynyt: Ti 21.12.2010 18:21
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Re: Uusien MB-dieseleiden ongelmat
Mitenkäs nuo Mersujen uudet automaattilaatikot ovat kestäneet ts. onko teillä jollain ollut jotain ongelmia tai oletteko kuulleet laatikko-ongelmista? Itse olen siinä käsityksessä että 5-vaihteisia automaattilaatikkoja ei enää uusiin Mersuihin saa eli vain 7-vaihteisia, olenko oikeassa? Jos olen, niin mistä vuosimallista lähtien 7-vaihteiset ovat tulleet mukaan ja mihin koneisiin? Eli kaipailen listausta josta selviäisi milloin mihinkin koneeseen on tullut 7-v laatikko.
Toinen juttu, joka askarruttaa on uudempien Mursujen huolto muualla kuin Veholla. Olen kuullut huhuja (taksimiesten suusta kuultua), että uudempien Mersujen huollot eivät onnistu ihan joka pajalla, koska "MB päämäja" ei ole jakanut testisoftia tms. testereissä tarvittavia "juttuja". Pahoitteluni epämääräisestä artikuloinnista, mutta kun en ihan itsekään ymmärrä mistä on kyse saatika osaa käyttää oikeita termejä. Jos saitte selvää mitä tarkoitan niin kertokaa onko tuo paskapuhetta tai että mistä on kyse. Sen tiedän, että paikallinen Mersu-huolto, jota käytän ei pysty esim. vaihtamaan 7-vaihteiseen lootaöljyjä (varmistivat erikseen, että mulla on 5-vaihteinen, jotta homma onnistuu). Oletan tuon johtuvan juurikin tuosta testeristä eli ettei mm. vikakoodeja pystytä lukemaan tai nollaamaan laatikon öljynvaihdon yhteydessä. Kertokaa kuinka kaffeella olen...
Toinen juttu, joka askarruttaa on uudempien Mursujen huolto muualla kuin Veholla. Olen kuullut huhuja (taksimiesten suusta kuultua), että uudempien Mersujen huollot eivät onnistu ihan joka pajalla, koska "MB päämäja" ei ole jakanut testisoftia tms. testereissä tarvittavia "juttuja". Pahoitteluni epämääräisestä artikuloinnista, mutta kun en ihan itsekään ymmärrä mistä on kyse saatika osaa käyttää oikeita termejä. Jos saitte selvää mitä tarkoitan niin kertokaa onko tuo paskapuhetta tai että mistä on kyse. Sen tiedän, että paikallinen Mersu-huolto, jota käytän ei pysty esim. vaihtamaan 7-vaihteiseen lootaöljyjä (varmistivat erikseen, että mulla on 5-vaihteinen, jotta homma onnistuu). Oletan tuon johtuvan juurikin tuosta testeristä eli ettei mm. vikakoodeja pystytä lukemaan tai nollaamaan laatikon öljynvaihdon yhteydessä. Kertokaa kuinka kaffeella olen...
Mercedes-Benz W212 250cdi aut. pehmeä Avantgarde -11 (62tkm -->
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Re: Uusien MB-dieseleiden ongelmat
Kyllä tuo harrastajankin star testeri pääsee 212:een kun xentry puoli on toiminnassa. Eli eiköhän se huolto kohta onnistu muuallakin, myös 7-vaihteisen osalta.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Re: Uusien MB-dieseleiden ongelmat
Olen itse Veholla työharjottelemassa niin ainakin w212 malleissa on ollut paljon vesipumppu ongelmaa , esim. vesipumpun kansihalki , vesipumppu vuotaa yms.
W212 220CDI A - 09
EX:W211 220 CDI A - 07
EX :W210 200CDI A-02
EX : S203 200CDI A-05
EX : W202 220D A -96
EX:W211 220 CDI A - 07
EX :W210 200CDI A-02
EX : S203 200CDI A-05
EX : W202 220D A -96
Re: Uusien MB-dieseleiden ongelmat
Huoltoa ajatellen ei testerillä tehdä muutakuin katsotaan mitä auto haluaa tehtävän (tuonkin saa näkyviin mittaristosta)jne, mutta tärkeintä on, että pääsee kirjaamaan ylös sähköiseen huoltokirjaan mikä sijaitsee jossain mersun palvelimella ja näin on luettavissa missä tahansa, kenellä on pääsy järjestelmiin eli harrastaja Xentryllä on turha koittaa. Itse huolto uusiinkiin mersuihin hoidetaan ihan samalla tavalla kuin vanhoihinkin!markoala kirjoitti:Kyllä tuo harrastajankin star testeri pääsee 212:een kun xentry puoli on toiminnassa. Eli eiköhän se huolto kohta onnistu muuallakin, myös 7-vaihteisen osalta.
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
- Bercedes Menz
- Mersumies
- Viestit: 795
- Liittynyt: Ti 21.12.2010 18:21
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Re: Uusien MB-dieseleiden ongelmat
Kiitoksia selvennyksestä! Eli tuon takia nuo Mersu-pajat ei tee huoltoja ja laatikon öljynvaihtoja uudempiin Mursuihin, koska eivät pysty kirjaamaan sitä sähköiseen huoltokirjaan? Huolto samanlaista ropailua kuin vanhemmissa, mutta erona tuo huoltokirjan täyttäminen? Onko tiedossa, että tuo tilanne muuttuu eli että pikkupajojenkin testereillä pääsisi tietokantaan vai onko Suomessa vain Vehon "etuoikeus" (lue kilpailun rajoittamista)? Mistä vuosimallista lähtien tuota sähköistä huoltokirjaa on Mersuissa käytetty?s1jviita kirjoitti:Huoltoa ajatellen ei testerillä tehdä muutakuin katsotaan mitä auto haluaa tehtävän (tuonkin saa näkyviin mittaristosta)jne, mutta tärkeintä on, että pääsee kirjaamaan ylös sähköiseen huoltokirjaan mikä sijaitsee jossain mersun palvelimella ja näin on luettavissa missä tahansa, kenellä on pääsy järjestelmiin eli harrastaja Xentryllä on turha koittaa. Itse huolto uusiinkiin mersuihin hoidetaan ihan samalla tavalla kuin vanhoihinkin!markoala kirjoitti:Kyllä tuo harrastajankin star testeri pääsee 212:een kun xentry puoli on toiminnassa. Eli eiköhän se huolto kohta onnistu muuallakin, myös 7-vaihteisen osalta.
Mercedes-Benz W212 250cdi aut. pehmeä Avantgarde -11 (62tkm -->
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Re: Uusien MB-dieseleiden ongelmat
Sähköinen huoltokirja on muistaakseni vuodesta 2008 eteenpäin. Vaihteiston öljynvaihtoa ei sinne merkitä (200cdi ei edes pyydä laatikon öljynvaihtoa, 220/250cdi pyytää?!). Määräaikaishuollot merkitään. Minusta mikään syy ei ole olla vaihtamatta vaihteiston öljyjä, vaikka siis testeri ei tukisikaan niin uutta autoa, koska se oppii taas ajan kanssa uudet oppimisarvot ( tai ainakin pitäisi)Bercedes Menz kirjoitti:Kiitoksia selvennyksestä! Eli tuon takia nuo Mersu-pajat ei tee huoltoja ja laatikon öljynvaihtoja uudempiin Mursuihin, koska eivät pysty kirjaamaan sitä sähköiseen huoltokirjaan? Huolto samanlaista ropailua kuin vanhemmissa, mutta erona tuo huoltokirjan täyttäminen? Onko tiedossa, että tuo tilanne muuttuu eli että pikkupajojenkin testereillä pääsisi tietokantaan vai onko Suomessa vain Vehon "etuoikeus" (lue kilpailun rajoittamista)? Mistä vuosimallista lähtien tuota sähköistä huoltokirjaa on Mersuissa käytetty?s1jviita kirjoitti:Huoltoa ajatellen ei testerillä tehdä muutakuin katsotaan mitä auto haluaa tehtävän (tuonkin saa näkyviin mittaristosta)jne, mutta tärkeintä on, että pääsee kirjaamaan ylös sähköiseen huoltokirjaan mikä sijaitsee jossain mersun palvelimella ja näin on luettavissa missä tahansa, kenellä on pääsy järjestelmiin eli harrastaja Xentryllä on turha koittaa. Itse huolto uusiinkiin mersuihin hoidetaan ihan samalla tavalla kuin vanhoihinkin!markoala kirjoitti:Kyllä tuo harrastajankin star testeri pääsee 212:een kun xentry puoli on toiminnassa. Eli eiköhän se huolto kohta onnistu muuallakin, myös 7-vaihteisen osalta.
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Re: Uusien MB-dieseleiden ongelmat
Testeriä useat käyttää automaatin öljyn vaihdossa apuna ja taitaa olla lähes välttämätön 7 vaihteisessa ainakin. Eikä se auto niitä sähköisen huoltokirjan merkintöjä kaipaa. Kunhan huolletaan.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
- Bercedes Menz
- Mersumies
- Viestit: 795
- Liittynyt: Ti 21.12.2010 18:21
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Re: Uusien MB-dieseleiden ongelmat
Mä en tiedä muuta kuin, että paikallinen Mersu-paja kysyi, että "olihan sulla 5-vaihteinen laatikko" kun eivät pysty vaihtamaan 7-pykäläiseen. Jälkikäteen ajattelin tuon liittyvän testeriin tms....markoala kirjoitti:Testeriä useat käyttää automaatin öljyn vaihdossa apuna ja taitaa olla lähes välttämätön 7 vaihteisessa ainakin. Eikä se auto niitä sähköisen huoltokirjan merkintöjä kaipaa. Kunhan huolletaan.
Mercedes-Benz W212 250cdi aut. pehmeä Avantgarde -11 (62tkm -->
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Re: Uusien MB-dieseleiden ongelmat
Testerillä pitäisi lukea lämmöt mutta sehän on sama molemmille laatikoille. Pajalla ei varmaan osata laskea täyttää öljyjä 7G-Troniciin kun ne pitää laittaa alta sisään, samasta reiästä josta päästettiin pois (ei ihan niin hankala kuin miltä ehkä kuulostaa).Bercedes Menz kirjoitti: Mä en tiedä muuta kuin, että paikallinen Mersu-paja kysyi, että "olihan sulla 5-vaihteinen laatikko" kun eivät pysty vaihtamaan 7-pykäläiseen. Jälkikäteen ajattelin tuon liittyvän testeriin tms....
Re: Uusien MB-dieseleiden ongelmat
Aiemmin oli mainitaa nykimisestä. Itselläni s212 250cdi nykii kylmänä hetken aikaa.. Ei sinänsä mitään häiritsevää, mutta kierroslukumittarista huomaa pienen kierrosten vaihtelun, joka loppuu muutaman kilometrin ajon jälkeen. Onko muilla vastaavaa nykimistä ja mistäköhän johtuu?
S212 250cdi A
Re: Uusien MB-dieseleiden ongelmat
Muilla myös ollut vastaavaa ja vikaa ei löydy, joten nykimisen korjauskaan ei onnistu, itse luovutin ja annan nykiähapero79 kirjoitti:Aiemmin oli mainitaa nykimisestä. Itselläni s212 250cdi nykii kylmänä hetken aikaa.. Ei sinänsä mitään häiritsevää, mutta kierroslukumittarista huomaa pienen kierrosten vaihtelun, joka loppuu muutaman kilometrin ajon jälkeen. Onko muilla vastaavaa nykimistä ja mistäköhän johtuu?
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Re: Uusien MB-dieseleiden ongelmat
Ilmeisesti ominaisuus niin kauan kun autot käy Vehon huollossa. Kun autot vanhenee ja Aki.P, Dealer ja cdi203 pääsee näitä enemmän tutkimaan paljastuu joki tyyppivika mistä nykiminen johtuu.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Re: Uusien MB-dieseleiden ongelmat
Minun autossa kierroslukumittari on heijannut hyvin lievästi jo pitkään. Ajettu nyt 70tkm. Kone käy tasaisesti koko ajan.
Auto ei nyi ollenkaan, ei kylmänä eikä lämpimänä. Mitään tärinää en saa aikaiseksi myöskään pienellä vedätyksellä, joka
W211 mallissa paljasti alkavat vaihteiston murheet. Olisko kuitenkin kierroslukumittarissa/anturissa tuo heitto?
Auto ei nyi ollenkaan, ei kylmänä eikä lämpimänä. Mitään tärinää en saa aikaiseksi myöskään pienellä vedätyksellä, joka
W211 mallissa paljasti alkavat vaihteiston murheet. Olisko kuitenkin kierroslukumittarissa/anturissa tuo heitto?
W212 200 cdi
2015
Ex:
W203, W204, W211 ja W212
malleja useita.
2015
Ex:
W203, W204, W211 ja W212
malleja useita.