ML 270cdi harkinnassa, vm 00 vai 02 facelift?
ML 270cdi harkinnassa, vm 00 vai 02 facelift?
ML W163 ja nimenomaan 270cdi harkinnassa ja tod näk myös pian hankinnassa, kannattaako tarttua ns. ensimmäisen sukupolven tuotteisiin vai kerralla "peräti" facelift malliin jota vm02 alkoi tulemaan? Kertokaahan kokemuksia, muutenkin kyseisestä kulkineesta, jonkun verran noista on juttua forumilla mutta kerta kiellon päälle... onko faceliftissä ns. "korjattuja vikoja" mitä alkupään sarjasta huomattin? Onko nuo kaikki W163set tehty Alabamassa? Neliveto lienee melko peruskestävä, mitään oikeaa maasturia en hae vaan nelikkoa, eihän tuo mikään ihme taida maastossa ollakaan..? napilla alennusvaihde jne, muuten tavallinen 4matic?
...mersulla mennään, kun totuttu on näihin vuosien varrella...
Re: ML 270cdi harkinnassa, vm 00 vai 02 facelift?
.
Dieselit on mahdettu tehdä kaikki täällä euroopan puolella.
On niin vanhasta autosta kyse, että minä katselisin vaan sellaista, joka miellyttää eniten ja on parhaimmassa kunnossa.
Dieselit on mahdettu tehdä kaikki täällä euroopan puolella.
On niin vanhasta autosta kyse, että minä katselisin vaan sellaista, joka miellyttää eniten ja on parhaimmassa kunnossa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: ML 270cdi harkinnassa, vm 00 vai 02 facelift?
jaa eli onkos dsl padalla varustetut sitten niitä itävallan gratzin tms juttuja? sinänsä sama vaan joku tuosta alabaman tehtaasta jäänyt mieleen ettei laatu lie ollut siellä oikein ok... kiitos muuten tuikku kommentista, sinänsä totta tuo, vanhaa kyllä haetaan... ja kun se joku sitten tulee niin tarkoitus on se juuri sulle tuikku tuoda virkisteltäväksi. ja automaattia haen, manuaalia ei tule. vissiin parempi myös tomaattia virkistellä? onko tuo MLn aski kestänyt lisääntyneen väännön ok, onko mitä kuulunut? se vääntö taitaa n500 nm luokkaan nousta vain ohjelmoinnilla, ja n200hv?
...mersulla mennään, kun totuttu on näihin vuosien varrella...
Re: ML 270cdi harkinnassa, vm 00 vai 02 facelift?
mnä en takertuisi niinkään siihen mikä vuosimalli se on vaan siihen että paljon on rahaa siihen laittaa. Eli niin uusi kuin rahaa on. Itel on vaatimuksena commandi, xenonit ja pari muuta lisävarustetta. niin ja plussana 400cdi 

Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: ML 270cdi harkinnassa, vm 00 vai 02 facelift?
niin ainahan tuoreempi voi olla varmempi setti... monella tapaa. tuo rahakysymys eli budjetti vaan sattuu just niin hauskasti että mitkä on nyt kriteerit, niin saksasta just samoihin hintoihin saa vanhempaa ja tuoreempaa versiota, riippuu miten on kauppaaja siellä sattunut hinnoittelemaan. ja siten tämä meitin ihana tullimme laittaa veron päälle joka noin tonnilla kasvaa kun vm tuorenee yhdellä...lieköhän niin että faceliftissä on jo siirrytty 17" tuumaseen rengaskokoon, vaikka 16" varmasti käy edelleen?
...mersulla mennään, kun totuttu on näihin vuosien varrella...
Re: ML 270cdi harkinnassa, vm 00 vai 02 facelift?
Kyllä nämä tiiseli vehkeet on euroopassa niputettuja. Tosin monissa osissa lukee usa.
-01 on muistaakseni tullut jotain parannuksia mm. sisustaan joka on ensimmäisissä malleissa "kuulemma" nitisevä/natiseva.
Ainakin oviverhoilut on erin näköisetkin.
Jatkuva neliveto ja ETS-4 systeemi joka esim ristiriipunnassa osaa jarruttaa ilmassa olevia ja siten sutivia renkaita siirtäen voimaa pitävällä pinnalla oleville renkaille.
Eli kyllä se menee melko pahaan paikkaan tuo ML:kin... Kokeiltu on.
Vetosuhde on vanhemmissa malleissa 50/50% joka on päivitetty uudemmissa muistaakseni 48/52% voimansiirron jyrinöiden vaimentamiseksi.
270:n automaatti vaihetoosa on specsattu "vain" 300nm:lle joten sen kestävyys ohjelmoituna on hieman arveluttavaa. Esimerkkinä jopa henkilömallin 200CDI:ssä on mallimerkinnän mukaan enemmän vääntöä kestävä loota. Miten lie sitten käytännössä.
En tiedä sitten olisiko sinne hankala päivittää esim E-mallin 270:n laatikko tai sisuskalut jotka olisi mallimerkinnän mukaan suunniteltu kestämään 580nm jatkuva vääntö.
Faceliftissä on niin isot jarrut jotta 16" vanteet ei enää käy. Eikä edes kaikki 17":set

-01 on muistaakseni tullut jotain parannuksia mm. sisustaan joka on ensimmäisissä malleissa "kuulemma" nitisevä/natiseva.
Ainakin oviverhoilut on erin näköisetkin.
Jatkuva neliveto ja ETS-4 systeemi joka esim ristiriipunnassa osaa jarruttaa ilmassa olevia ja siten sutivia renkaita siirtäen voimaa pitävällä pinnalla oleville renkaille.
Eli kyllä se menee melko pahaan paikkaan tuo ML:kin... Kokeiltu on.

Vetosuhde on vanhemmissa malleissa 50/50% joka on päivitetty uudemmissa muistaakseni 48/52% voimansiirron jyrinöiden vaimentamiseksi.
270:n automaatti vaihetoosa on specsattu "vain" 300nm:lle joten sen kestävyys ohjelmoituna on hieman arveluttavaa. Esimerkkinä jopa henkilömallin 200CDI:ssä on mallimerkinnän mukaan enemmän vääntöä kestävä loota. Miten lie sitten käytännössä.
En tiedä sitten olisiko sinne hankala päivittää esim E-mallin 270:n laatikko tai sisuskalut jotka olisi mallimerkinnän mukaan suunniteltu kestämään 580nm jatkuva vääntö.
Faceliftissä on niin isot jarrut jotta 16" vanteet ei enää käy. Eikä edes kaikki 17":set
Re: ML 270cdi harkinnassa, vm 00 vai 02 facelift?
.
Runsaasti olen noitakin tehnyt.
Aivan samat syötöt kun henkilömalliinkin.
Moottorihan on sama, 95milliä kestää ns. vakioilla savuilla.
Turbiinin luiston vähentäminenkään ei ole yhteenkään (vielä) ongelmaa tuonut.
Eli sanoisin, omiin kokemuksiini perustuen, että vakio, automaatin kunnossa oleva tekniikka kyllä kestää sen lastutuksen ihan hyvin.
Manuaaliin ei oikeastaan pitäisi kenenkään näissä sekaantua, ellei erityisesti halua - kannattaa jättää vakioksi.
Muuten sieltä parhaasta päästä lastutettavia, vakiona tehoa ns.tiputettu "oikeasta määrästä", vähän 200cdi,n tapaan.
Vakio cooleri parempi, kun henk. malleissa.
Runsaasti olen noitakin tehnyt.
Aivan samat syötöt kun henkilömalliinkin.
Moottorihan on sama, 95milliä kestää ns. vakioilla savuilla.
Turbiinin luiston vähentäminenkään ei ole yhteenkään (vielä) ongelmaa tuonut.
Eli sanoisin, omiin kokemuksiini perustuen, että vakio, automaatin kunnossa oleva tekniikka kyllä kestää sen lastutuksen ihan hyvin.
Manuaaliin ei oikeastaan pitäisi kenenkään näissä sekaantua, ellei erityisesti halua - kannattaa jättää vakioksi.
Muuten sieltä parhaasta päästä lastutettavia, vakiona tehoa ns.tiputettu "oikeasta määrästä", vähän 200cdi,n tapaan.
Vakio cooleri parempi, kun henk. malleissa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: ML 270cdi harkinnassa, vm 00 vai 02 facelift?
Kyllä se vetojen lisäystä kestä hyvin, ensimäisen vetojenlisäyksen tomosen tehnyt jo vuosia sitten eikä mitään onkelmia ole laatikon kanssa ollutMika.T kirjoitti: 270:n automaatti vaihetoosa on specsattu "vain" 300nm:lle joten sen kestävyys ohjelmoituna on hieman arveluttavaa. Esimerkkinä jopa henkilömallin 200CDI:ssä on mallimerkinnän mukaan enemmän vääntöä kestävä loota. Miten lie sitten käytännössä.
En tiedä sitten olisiko sinne hankala päivittää esim E-mallin 270:n laatikko tai sisuskalut jotka olisi mallimerkinnän mukaan suunniteltu kestämään 580nm jatkuva vääntö.
vaikka omistaja tykää lähteä 4 pyörää raapien
syy miksi sille ilmoitetaan noin vähäinen kesto on se jako laatikon kettinki systeemi
(saman tyylinen kuin 4 veto vitoissa missä se tosi surkea)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: ML 270cdi harkinnassa, vm 00 vai 02 facelift?
jaa että ristiriipunnan selvittää? no ok, se kertoo jo jotain... ei se ainkaan pahenna jos paremmat / suuremmat jarrut, ääni faceliftille siitä. taitaa se olla muiltakin osiltaan laadultaan jne parempi, jotta siihen tähdätään varmaan kun osto tulee ajankohtaiseksi... hyvä kun kestää voimansiirto, jakolaatikko taitaa kestää myös. toki huolto auttaa ja tehdyt huollot... kiitos kommenteista, saa tulla lisää!
...mersulla mennään, kun totuttu on näihin vuosien varrella...
Re: ML 270cdi harkinnassa, vm 00 vai 02 facelift?
Onko muuten 400CDI:ssä samanlainen paska ketjuviritys pyörittämässä etupäätä?CDI203 kirjoitti: syy miksi sille ilmoitetaan noin vähäinen kesto on se jako laatikon kettinki systeemi
"muutamaan" japsi maasturiin vaihtanu noita ketjuja kun ketjut sinkuvat niin että alkavat pomppia hampailta yli. Vaikka eivät ole edes jatkuvalla nelikolla varustettuja.
Re: ML 270cdi harkinnassa, vm 00 vai 02 facelift?
.
On
On
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: ML 270cdi harkinnassa, vm 00 vai 02 facelift?
Ja todennäköisesti sama jakoloota 270 ja 400ssa?tuikku kirjoitti:.
On
Silloin kyllä voimansiirto kestää hyvin sen mitä 270stä saa irti.
Re: ML 270cdi harkinnassa, vm 00 vai 02 facelift?
en ota 400cditä millään, 270sta hyviä kokemuksia tuos nykyises ajopelis. informaatiota nyt vaan lisää mahdollisista heikoista kohdista, ja niistä paikoista joita oston hetkellä pitäis vakoilla... vrt 210n tyyppikohdat?
...mersulla mennään, kun totuttu on näihin vuosien varrella...
Re: ML 270cdi harkinnassa, vm 00 vai 02 facelift?
Mika.T kirjoitti:Kyllä nämä tiiseli vehkeet on euroopassa niputettuja. Tosin monissa osissa lukee usa.![]()
-01 on muistaakseni tullut jotain parannuksia mm. sisustaan joka on ensimmäisissä malleissa "kuulemma" nitisevä/natiseva.
Ainakin oviverhoilut on erin näköisetkin.
Jatkuva neliveto ja ETS-4 systeemi joka esim ristiriipunnassa osaa jarruttaa ilmassa olevia ja siten sutivia renkaita siirtäen voimaa pitävällä pinnalla oleville renkaille.
Eli kyllä se menee melko pahaan paikkaan tuo ML:kin... Kokeiltu on.![]()
Vetosuhde on vanhemmissa malleissa 50/50% joka on päivitetty uudemmissa muistaakseni 48/52% voimansiirron jyrinöiden vaimentamiseksi.
270:n automaatti vaihetoosa on specsattu "vain" 300nm:lle joten sen kestävyys ohjelmoituna on hieman arveluttavaa. Esimerkkinä jopa henkilömallin 200CDI:ssä on mallimerkinnän mukaan enemmän vääntöä kestävä loota. Miten lie sitten käytännössä.
En tiedä sitten olisiko sinne hankala päivittää esim E-mallin 270:n laatikko tai sisuskalut jotka olisi mallimerkinnän mukaan suunniteltu kestämään 580nm jatkuva vääntö.
Faceliftissä on niin isot jarrut jotta 16" vanteet ei enää käy. Eikä edes kaikki 17":set
Onko näin? kuitenkin hetken selaamalla tulee tieto että kaikki mallit on valmistettu tuscaloosan tehtaassa?
ex -W201 190D
ex-W208 CLK 230 Kompressor
ex- Volvo S60 T5 BSR
ex- Audi TT Quattro
ex- W211 E270 CDI
W163 ML400CDI
W638 Vito108CDI
ex-W208 CLK 230 Kompressor
ex- Volvo S60 T5 BSR
ex- Audi TT Quattro
ex- W211 E270 CDI
W163 ML400CDI
W638 Vito108CDI