Lisäistuimen asennus w906 M1-luokan autoon

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Lisäistuimen asennus w906 M1-luokan autoon

Viesti Kirjoittaja Jube »

Elikkä tänään selvittelin tuollaista asiaa kun olen ostamassa M1-luokan matkailu-autoksi rekisteröityä 3-paikkaista Sprinteriä!
Miten h*lvetissä asia hoituu järkevästi, kävin konttorilla ja sanoin että jos ostan Mb:n alkuperäisen sikakalliin lisäistuimen ja alkuperäiset kiinnityskiskot niin onnistuuko homma ihan muutoskatsastuksella?
Alkoivat sönkkäämään että pitää olla maahantuojalta todistus sekä kiinnityspisteistä, että istuimesta (Istuimessa on e-merkinnät stanssattu vöihin) :roll:
Soitin sitten kahdelle kaverille jotka tuollaisen alkuperäisen istuimen ja kiinnikeet ovat asentaneet kysyäkseni että onko siellä auton pohjassa valmiit paikat kiinnityskiskoille ja molempien vastaus oli, että ei ole vaan kiinnitetään pohjapeltiin pulteilla ja koriliimalla :wtf:

Että tuskinpa maahantuojakaan paljoa todistuksia kirjoittaa sellaisista kiinnityspisteistä mitkä jokainen voi asentaa miten haluaa, vai onko joku kyseisiä papereita saanut hommattua?
Hommahan hoituisi jos teettäisi koko jatko-ohjaamon luvat omaavassa alan liikkeessä mutta kun kyseisessä autossa on jo jatko-ohjaamo tehtynä ja ainoastaan lisäistuin puuttuu niin tulee turhan kalliiksi teettää koko homma uusiksi vain siksi, että saa katsastettua lisäpaikoille...

Ei kai tämä oikeasti voi olla näin jumalattoman vaikeaa, noista M1-luokan autoista kun kuitenkin 95% on leimattu lisäistuimelle :eh:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Re: Lisäistuimen asennus w906 M1-luokan autoon

Viesti Kirjoittaja Jube »

Näistä ei vissiin ole tietoa kun hyväksyminen tai hyväksymättä jättäminen riippuu kaiketi täysin katsastajasta, hienoa :thumbup:
Eläköön taas kerran Suomen lait ja säädökset, eikö ne ole alunperin säädetty siten että pitäisi olla jokapaikassa ja kaikille samat?
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
jkan
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ke 13.03.2019 00:03

Re: Lisäistuimen asennus w906 M1-luokan autoon

Viesti Kirjoittaja jkan »

Nostetaan vanhaa aihetta kun itse olisi kanssa tarkoitus asentaa lisäpenkki.

Saman ohjeen sain että täytyy maahantuojalta hankkia todistus penkistä ja sen kiinnityksestä.

Mutta onko kenelläkään tai ketään nähnyt mitä tuossa todistuksessa on tai mitä se sisältää kun on katsonut muita jossa on asennettu lisäpenkki (alkuperäinen pikakiinnityskiskoilla) niin se on monilla erissä paikassa mikä viittaisi siihen että ei ole alkuperäisissä kiinnityspisteissä. Ilmeisesti korista löytyy kiinnityspaikat mutta monet penkit on sellaisissa paikoissa että ei sovi alkuperäisiin paikkoihin.

Joten onkohan näissä vaan kiskot pultattu lattian läpi? Entä katsastus?
jkan
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ke 13.03.2019 00:03

Re: Lisäistuimen asennus w906 M1-luokan autoon

Viesti Kirjoittaja jkan »

Tuli käytyä kyselemässä todistusta penkkiin ja kiinnityksiin mutta ei sielläkään tiedetty että mitä lippua ja lappua pitää olla.

Eikai tämä nyt oikeasti voi olla näin vaikeaa??

Jatko-ohjaamollisia sprinttereitä kun on pilvin pimein. Osa on tietysti tehdas/luvallisen pajan tekemiä mutta kai joku on itsekin penkin laittanut.

Entä tietääkö ketään mitä nykysäännöt sanoo lisäpenkin kiinnityksestä kuorma-autoon? Kun joku sanoo että pitää olla lippua ja lappua että kelpaa ja joku sanoo taas että kun on kunnolla kiinnitetty niin kelpaa.
Vastaa Viestiin