Auton valintaan lisää faktoja...

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Erkki
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ke 25.06.2003 14:21
Paikkakunta: Janakakkala

Auton valintaan lisää faktoja...

Viesti Kirjoittaja Erkki »

Työpaikan vahtamisen yhteydessä pääsen eroon työsuhdeautosta ja siirryn omalla autolla kulkijoiden joukkoon.
No merkin valinta ei aiempien kokemusten perusteella ole kovinkaan vaikeata.
Farmarin tarviin, ilmastoinnin ja automaattilaatikon haluan. Mutta tarkoittaako nuo "haaveet" automaattisesti että pitäis löytää kolmelitrainen? Pärjääkö kaksijapuolikkaalla.Taloudelliset rahkeet yltävät jonnekin vuosimalleihin 91 - 92.
Paljonkohan tuollainen 300 -imudiesel-automaatti-farmari mahtaa kuluttaa tienpäällä?
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Mieltymyksistä

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Kysehän on paljolti mieltymyksistä, onhan kakspuolikkaan ja kolmelitraisen välillä vissi ero (94 hv / 158 Nm vastaan 113 hv / 191 Nm). Toisaalta 250:selläkin varmasti pärjää tien päällä, riippuen ajotyylistä.

300 TD automaatilla kuluttanee sellaiset 6.5 - 7 litraa reippaassa ajossa, oma turbollinen menee 8 litralla.

Turboton on kyllä turvallinen valinta ja suorituskyky kyllä riittää useimmille, onnea hankintaan.
Viimeksi muokannut Mauri H., Ti 01.07.2003 15:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14014
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Mieltymyksistä

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Mauri H. kirjoitti:Kysehän on paljolti mieltymyksistä, onhan kakspuolikkaan ja kolmelitraisen välillä vissi ero (94 hv / 158 Nm vastaan 113 hv / 191 Nm). Toisaalta 250:selläkin varmasti pärjää tien päällä, riippuen ajotyylistä.

300 TD automaatilla kuluttaneen sellaiset 6.5 - 7 litraa reippaassa ajossa, oma turbollinen menee 8 litralla.

Turboton on kyllä turvallinen valinta ja suorituskyky kyllä riittää useimmille, onnea hankintaan.
En usko, että 6,5-7 ltr riittänee farkulle ja automaatille. Ennemmin veikkaisin seiskaa ja yli, mutta antaa omistajien puhua.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Re: Mieltymyksistä

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Timo L. kirjoitti:
Mauri H. kirjoitti:Kysehän on paljolti mieltymyksistä, onhan kakspuolikkaan ja kolmelitraisen välillä vissi ero (94 hv / 158 Nm vastaan 113 hv / 191 Nm). Toisaalta 250:selläkin varmasti pärjää tien päällä, riippuen ajotyylistä.

300 TD automaatilla kuluttaneen sellaiset 6.5 - 7 litraa reippaassa ajossa, oma turbollinen menee 8 litralla.

Turboton on kyllä turvallinen valinta ja suorituskyky kyllä riittää useimmille, onnea hankintaan.
En usko, että 6,5-7 ltr riittänee farkulle ja automaatille. Ennemmin veikkaisin seiskaa ja yli, mutta antaa omistajien puhua.
Joo, tehtaan antamat lukemathan on 6.7 litraa 90km/h nopeudessa ja motarilla 8.8, itse en ikinä pääse juuri alle motarilukemien maantiellä :P

Edit: Timppa, tuo oli sitten 600:s viestisi :P
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Sedan -250D ja automaatti on kyllä kokemukseni perusteella hyvin samantapainen kulkija kuin 200D manuaalilla, paitsi että viisipyttyisessä on hauskempi ääni.

Sama suomeksi: pärjää sillä tien päällä, vaikka mikään raketti ei kyseessä ole.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Henri Junkkala
Perustaja
Perustaja
Viestit: 1290
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:07
Paikkakunta: Pitkäjärvi
Viesti:

300DA

Viesti Kirjoittaja Henri Junkkala »

No oma 300DA sedan vie 7,2 litraa satasella, ajan sitten kiltisti 110km/h matka-ajoa tai kaahin keskellä yötä 160tä. Hassua miten nopeus ei vapaastihengittävissä dieseleissä vaikuta kulutukseen oikeastaan ollenkaan, BMW 324d oli ihan sama juttu.

Farkkulisää menee puoli litraa satasta kohden.

Henkka

2009 Mercedes-Benz Atego 816 robottivaihteistolla ja ilmajousilla
2003 Mercedes-Benz 209.316 C209 CLK 270 CDI, 2D HT Coupé, 722.640 automaatti, lähes "Vollausstattung"
1993 Mercedes-Benz 124.106 VF124 E250D Lang , Italiassa rakennetusta 5-ovisesta ruumisautosta tehty 5,7 metrinen camokuvioinen paku, superturboprojekti työn alla
1994 Cadillac Fleetwood Eureka 6-door Limousine, 5,7L LT-1 V8, 4L60E automatic, 14-bolt GM diff
1995 Harley-Davidson XLHF 1210 "Fatster" custom build

EX-W123,2xC123,W124,S124,2xW201,W140 jne jne

"Ihmisen elämä on just niin hauskaa kuin mitä siitä itte tekee"
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14014
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Mieltymyksistä

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Mauri H. kirjoitti: Edit: Timppa, tuo oli sitten 600:s viestisi :P
Kas, onpas tuota taas tullut jauhettua. :-) Ilmeisesti liian vähän tekemistä tai "mä oon vaan niin nopee" :-D.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Vastaa Viestiin