E-sarja 200CDI 212 automatic;n vioista. Vm.2011
E-sarja 200CDI 212 automatic;n vioista. Vm.2011
Moi!
Ajattelin kysäistä löytyykö tuosta mallista paljon vikoja? Mulla on hajonut ovenkahva jo neljättä kertaa ja kaikenlaista muuta kivaa löytyy koko ajan.
Ajattelin kysäistä löytyykö tuosta mallista paljon vikoja? Mulla on hajonut ovenkahva jo neljättä kertaa ja kaikenlaista muuta kivaa löytyy koko ajan.
Re: E-sarja 200CDI 212 automatic;n vioista. Vm.2011
Minulla on saman vuoden S212. Jotain kolisi edestä, kun väänsi ratin ääriasentoon ja sen ne korjasivat. Muuten ei mitään normihuoltojen ja sen yhden takaisinkutsun lisäksi. Oven kahva? Oikeasti?uusi kirjoitti:Moi!
Ajattelin kysäistä löytyykö tuosta mallista paljon vikoja? Mulla on hajonut ovenkahva jo neljättä kertaa ja kaikenlaista muuta kivaa löytyy koko ajan.
S212 350CDI 2011, Volvo XC60 D4 AWD 2015
Re: E-sarja 200CDI 212 automatic;n vioista. Vm.2011
Eipä ole mitään ongelmia ollut, suuttimet vaihdettiin takaisinkutsuna.
S212 250cdi A
Re: E-sarja 200CDI 212 automatic;n vioista. Vm.2011
212.025 auto mutta vikalistalla 40 000 km:n kohdalla yksi hehkutulppa ja samalla hehkurele (vaikka autolla ei ajeltu rikkinäisellä hehkulla). "Rattivaihteesta" tulee joskus CAN-virheitä, ei menekään P-asentoon kun pitäisi, voi vähän yllättää...
Re: E-sarja 200CDI 212 automatic;n vioista. Vm.2011
6/2009 nyt 86tkm. Yksi konepellin paukku vaihdettu. Etu iskarit lotisee kovalla pakkasella. Ominaisuus orkkis iskareilla.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Re: E-sarja 200CDI 212 automatic;n vioista. Vm.2011
Minulla on saman vuoden S212. Jotain kolisi edestä, kun väänsi ratin ääriasentoon ja sen ne korjasivat. Muuten ei mitään normihuoltojen ja sen yhden takaisinkutsun lisäksi. Oven kahva? Oikeasti?[/quotD-MB kirjoitti:uusi kirjoitti:Moi!
Ajattelin kysäistä löytyykö tuosta mallista paljon vikoja? Mulla on hajonut ovenkahva jo neljättä kertaa ja kaikenlaista muuta kivaa löytyy koko ajan.
Kyllä ovenkahva takaovesta vaihdettu jo neljä kertaa, hajonnut kahden kuukauden sisällä näin useasti.(eli kahva ikäänkuin irtoaa ulkopuolelta) Lisäksi auto ei aina käynnisty, kaikki näyttää olevan ok mutta kun kaasua painat niin eipä tapahdukkaan mitään. Siihen tehtiin jotain takaisinveto juttuja aikasemmalla korjauskeikalla. Kuskin etupenkki meni uudelleen verhoiluun kun nahkat halkeilivat ja nyt sitten odotellaan tuota etupenkin verhoilua. Että tällaisia kokemuksia mulla on ja nyt sitten odottelen että mitähän seuraavaksi saattaa ilmetä, sen takia haluaisin tietää löytyykö tästä mallista paljonkin "vikoja"
Re: E-sarja 200CDI 212 automatic;n vioista. Vm.2011
Kuulostaa tutulta Joko etusivuikkunat on vaihdettu? Mulla oli sama moottori, mutta S204 ja siinä oli tuota käynnistysongelmaa sekä ajoittain tuota voimattomuutta ja vikaa ei koskaan löytynyt. Tutulla W212 (40tkm ajettu) ja sillä voimattomuuden syyksi paljastui automaatti, jonka vaihtamalla loppui hengenvaarallinen äkillinen voimattomuus, mutta käynnistyongelmaan tuo laatikko ei auta! Laatikossa ilmeisesti turbiini kiukutteli, mutta maahantuoja toimitti koko laatikon mukisematta eli taisi olla tuttu vika... ja toisaalta jos äkillinen voimattomuus on oikeasti hengenvaarallinen asia esim risteyksessä kun lähti, mutta ei sitten ei lähtenytkään ja ollaan keskellä risteystä paikallaan kaasu pohjassa niin ei ihme, että siihen puututaan.uusi kirjoitti:Minulla on saman vuoden S212. Jotain kolisi edestä, kun väänsi ratin ääriasentoon ja sen ne korjasivat. Muuten ei mitään normihuoltojen ja sen yhden takaisinkutsun lisäksi. Oven kahva? Oikeasti?[/quotD-MB kirjoitti:uusi kirjoitti:Moi!
Ajattelin kysäistä löytyykö tuosta mallista paljon vikoja? Mulla on hajonut ovenkahva jo neljättä kertaa ja kaikenlaista muuta kivaa löytyy koko ajan.
Kyllä ovenkahva takaovesta vaihdettu jo neljä kertaa, hajonnut kahden kuukauden sisällä näin useasti.(eli kahva ikäänkuin irtoaa ulkopuolelta) Lisäksi auto ei aina käynnisty, kaikki näyttää olevan ok mutta kun kaasua painat niin eipä tapahdukkaan mitään. Siihen tehtiin jotain takaisinveto juttuja aikasemmalla korjauskeikalla. Kuskin etupenkki meni uudelleen verhoiluun kun nahkat halkeilivat ja nyt sitten odotellaan tuota etupenkin verhoilua. Että tällaisia kokemuksia mulla on ja nyt sitten odottelen että mitähän seuraavaksi saattaa ilmetä, sen takia haluaisin tietää löytyykö tästä mallista paljonkin "vikoja"
Moottorin jakopää on heikko ja niitä on uusittu lähinnä kyllä takseista, mutta omasta tai itse asiassa sen nykyinen omistaja kertoi, että jakopään ketju uusittiin 75tkm ajettuna kun rohisi. Tuosta rohinasta valitin 40tkm-70tkm ja Tampereen Veho ei ottanut asiakseen ja sanoi, että se on diesel... huoh... turhauttavaa, mutta uusi omistaja on Espoosta ja siellä oli heti otettu työn alle. Ongelmia on ollut myös mäntien alapuolen öljysuihkussa, mutta oireet kuulemma vaikea tunnistaa, mutta tiedossa on, että ongelmaa niissä on.
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Re: E-sarja 200CDI 212 automatic;n vioista. Vm.2011
Kiitos tiedoista Mullakin sammu tuo auto kerran vauhdissa, kaikki valot sun muut paloivat mutta kone ei toiminut. Mikä niissä etuikkunoissa oli? Toi auto tuli just keskiviikkona pajalta ja ihmeellistä oli että moottorin ihmeelliset äänet oli kadonneet vaikka ne ei sille "kuulemma" ole tehneet mitään. Onneksi on vielä takuuta jäljellä jos tollasia vikoja joutuu vielä korjailee.s1jviita kirjoitti:Kuulostaa tutulta Joko etusivuikkunat on vaihdettu? Mulla oli sama moottori, mutta S204 ja siinä oli tuota käynnistysongelmaa sekä ajoittain tuota voimattomuutta ja vikaa ei koskaan löytynyt. Tutulla W212 (40tkm ajettu) ja sillä voimattomuuden syyksi paljastui automaatti, jonka vaihtamalla loppui hengenvaarallinen äkillinen voimattomuus, mutta käynnistyongelmaan tuo laatikko ei auta! Laatikossa ilmeisesti turbiini kiukutteli, mutta maahantuoja toimitti koko laatikon mukisematta eli taisi olla tuttu vika... ja toisaalta jos äkillinen voimattomuus on oikeasti hengenvaarallinen asia esim risteyksessä kun lähti, mutta ei sitten ei lähtenytkään ja ollaan keskellä risteystä paikallaan kaasu pohjassa niin ei ihme, että siihen puututaan.uusi kirjoitti:Minulla on saman vuoden S212. Jotain kolisi edestä, kun väänsi ratin ääriasentoon ja sen ne korjasivat. Muuten ei mitään normihuoltojen ja sen yhden takaisinkutsun lisäksi. Oven kahva? Oikeasti?[/quotD-MB kirjoitti:uusi kirjoitti:Moi!
Ajattelin kysäistä löytyykö tuosta mallista paljon vikoja? Mulla on hajonut ovenkahva jo neljättä kertaa ja kaikenlaista muuta kivaa löytyy koko ajan.
Kyllä ovenkahva takaovesta vaihdettu jo neljä kertaa, hajonnut kahden kuukauden sisällä näin useasti.(eli kahva ikäänkuin irtoaa ulkopuolelta) Lisäksi auto ei aina käynnisty, kaikki näyttää olevan ok mutta kun kaasua painat niin eipä tapahdukkaan mitään. Siihen tehtiin jotain takaisinveto juttuja aikasemmalla korjauskeikalla. Kuskin etupenkki meni uudelleen verhoiluun kun nahkat halkeilivat ja nyt sitten odotellaan tuota etupenkin verhoilua. Että tällaisia kokemuksia mulla on ja nyt sitten odottelen että mitähän seuraavaksi saattaa ilmetä, sen takia haluaisin tietää löytyykö tästä mallista paljonkin "vikoja"
Moottorin jakopää on heikko ja niitä on uusittu lähinnä kyllä takseista, mutta omasta tai itse asiassa sen nykyinen omistaja kertoi, että jakopään ketju uusittiin 75tkm ajettuna kun rohisi. Tuosta rohinasta valitin 40tkm-70tkm ja Tampereen Veho ei ottanut asiakseen ja sanoi, että se on diesel... huoh... turhauttavaa, mutta uusi omistaja on Espoosta ja siellä oli heti otettu työn alle. Ongelmia on ollut myös mäntien alapuolen öljysuihkussa, mutta oireet kuulemma vaikea tunnistaa, mutta tiedossa on, että ongelmaa niissä on.
Re: E-sarja 200CDI 212 automatic;n vioista. Vm.2011
Etusivuikkunat ovat liian paksut (liian painavat) ja saattavat tippua pois paikoiltaan ajon aikana sekä ylös nostettaessa lasia niin ahdistaa ja saattaa pysähdellä kun luulee, että joku välissä.
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 13
- Liittynyt: Su 17.02.2013 18:12
- Paikkakunta: Espoo
Re: E-sarja 200CDI 212 automatic;n vioista. Vm.2011
Termostaatti on kulutustavaraa. Moottorin lämmöt jää alle 80 nollakelilläkin. BE mallissa ainakin aikaansaa helposti sen, että seuraavaksi alkaa herjaamaan keltaisella moottorinvalolla (ei polta puhtaasti). Moottori menee vikatilaan ja se rajoittaa kierroksia ym.
Uusi termostaatti Veholta alle 100€ (tarvikeosana ei löytynyt pääkaupunkiseudulta), vaihdoin itse (noin 30min homma). On aikamoinen kapistus, voipaketin kokoinen mötikkä johon tulee letkua ja piuhaa, mutta aika helppo vaihtaa. Vaihdon jälkeen lämmöt nousee 92 asteeseen aika nopeasti kovillakin pakkasilla eikä ole sen jälkeen moottorivalo syttynyt. Itsellä E200CDI BE vm.2010 (W212).
Uusi termostaatti Veholta alle 100€ (tarvikeosana ei löytynyt pääkaupunkiseudulta), vaihdoin itse (noin 30min homma). On aikamoinen kapistus, voipaketin kokoinen mötikkä johon tulee letkua ja piuhaa, mutta aika helppo vaihtaa. Vaihdon jälkeen lämmöt nousee 92 asteeseen aika nopeasti kovillakin pakkasilla eikä ole sen jälkeen moottorivalo syttynyt. Itsellä E200CDI BE vm.2010 (W212).
E200CDI BE 2010 (W212)
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 13
- Liittynyt: Su 17.02.2013 18:12
- Paikkakunta: Espoo
Re: E-sarja 200CDI 212 automatic;n vioista. Vm.2011
Tuulilasivakuutusta suosittelen myös. Helsingissä lasitusliike kertoi, että W212 tuulilasi on heidän myydyin tuotteensa. Uusi lasi tarjoushinnalla vajaa 600€. Tuulilasivakuutus on minulla 54€/vuosi 100€ omavastuulla jos koko lasi täytyy vaihtaa, korjaukset (kiveniskemät ym.) 0€ omavastuulla. Tuosta kun laskee, niin eipä juuri kannata luottaa siihen ettei 10v aikana menisi yhtään lasia.
E200CDI BE 2010 (W212)
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 51
- Liittynyt: Ke 28.10.2009 11:21
Re: E-sarja 200CDI 212 automatic;n vioista. Vm.2011
Edellisessä vm. 2011 220 dieselissä ei ollut vajaan parin vuoden ja 180 tkm aikana varsinaisia vikoja. Renkaita ja kuluvia osia vaihdettiin ja normihuoltoja tehtiin. Tuulilasi kyllä piti pariin kertaan vaihtaa, mutta uskoakseni ne johtuivat kiveniskemistä. Huolettomia E-malleja on minulle sattunut, enkä voi niitä ainakaan vikojen puolesta moittia.
Re: E-sarja 200CDI 212 automatic;n vioista. Vm.2011
Tuulilasi vakuutus mulla onneksi on ja lisänä vielä tuo "kallis" huolenpitosoppari. Nyt taas tuntuu että tämän korjausreissun jälkeen auto kulkee paremmin ja on käynnistynyt joka kerta. Täytyy nyt sitten toivoa että kaikki autossa olisi kunnossa, tosin nyt odottelen uutta etupenkin verhoilua materiaali on tilattu Saksasta ja saas nähdä milloin saapuu Vehoon, kuskin penkki verhoiltiin jo uudestaan.
-
- Mersumies
- Viestit: 1554
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: E-sarja 200CDI 212 automatic;n vioista. Vm.2011
uusi kirjoitti:Minulla on saman vuoden S212. Jotain kolisi edestä, kun väänsi ratin ääriasentoon ja sen ne korjasivat. Muuten ei mitään normihuoltojen ja sen yhden takaisinkutsun lisäksi. Oven kahva? Oikeasti?[/quotD-MB kirjoitti:uusi kirjoitti:Moi!
Ajattelin kysäistä löytyykö tuosta mallista paljon vikoja? Mulla on hajonut ovenkahva jo neljättä kertaa ja kaikenlaista muuta kivaa löytyy koko ajan.
Kyllä ovenkahva takaovesta vaihdettu jo neljä kertaa, hajonnut kahden kuukauden sisällä näin useasti.(eli kahva ikäänkuin irtoaa ulkopuolelta) Lisäksi auto ei aina käynnisty, kaikki näyttää olevan ok mutta kun kaasua painat niin eipä tapahdukkaan mitään. Siihen tehtiin jotain takaisinveto juttuja aikasemmalla korjauskeikalla. Kuskin etupenkki meni uudelleen verhoiluun kun nahkat halkeilivat ja nyt sitten odotellaan tuota etupenkin verhoilua. Että tällaisia kokemuksia mulla on ja nyt sitten odottelen että mitähän seuraavaksi saattaa ilmetä, sen takia haluaisin tietää löytyykö tästä mallista paljonkin "vikoja"
Huh huh 2011 mallin auto! Varmaan Artico penkit (kumi-muovi seosta,eli kerniä) Ei nahkapenkeistä nahka halkea!
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: E-sarja 200CDI 212 automatic;n vioista. Vm.2011
Aika erikoinen vika tuo ovenkahva, kun kyseessä on varmaankin siis asennusvirhe, kun tuon onnistuvat toistamaan. Sinulla on varmaankin pari kuvaa tuosta hajonneesta kahvasta, kun noin erikoinen asennusvirhe on kyseessä? Noista s1jviita moottoriongelmista ei kannata välittää, kun hän on päättänyt lastuttaa oman koneensa jossain nyrkkipajassa, joka voi epäonnistuessaan helpostikkin hajoittaa moottorin.uusi kirjoitti:Kyllä ovenkahva takaovesta vaihdettu jo neljä kertaa, hajonnut kahden kuukauden sisällä näin useasti.(eli kahva ikäänkuin irtoaa ulkopuolelta)
S212 350CDI 2011, Volvo XC60 D4 AWD 2015
Re: E-sarja 200CDI 212 automatic;n vioista. Vm.2011
Vääntö 521 saattaa myös aiheuttaa jotain. Ehkäpä, ehkä ei.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Re: E-sarja 200CDI 212 automatic;n vioista. Vm.2011
Sama kone ja laatikko kuin 250cdi, jossa 500Nm eli 21Nm vähemmän, kovin on herkkä jos noin pienestä ottaa nokkiinsa kun hajoaa vesipumppu + muita vääntöön tai viritykseen liittymättömiä komponentteja!
Ps. Moottoriongelmat alkoivat jo ennen viritystä, joten mikään asia tue ajatusta, että ongelmat olisivat johtuneet virityksestä!
Ps. Moottoriongelmat alkoivat jo ennen viritystä, joten mikään asia tue ajatusta, että ongelmat olisivat johtuneet virityksestä!
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Re: E-sarja 200CDI 212 automatic;n vioista. Vm.2011
Jakoketju on tyyppivika, mutta jos siihen vaikuttaa kuskin ajotyyli eli repivä ajo venyttäisi myös ketjua, vaikuttaisikohan siihen myös kun moottorista otetaan enemmän voimaa?
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Re: E-sarja 200CDI 212 automatic;n vioista. Vm.2011
Ei, koska ongelma on tyhjäkäynti, jota mm. taksit käyvät paljon! Kierrokset auttavat ketjua tai sen kiristintä toimimaan oikein. Minun entinen auto ei ole ainoa ei taksi, josta se on mennyt. Ilmeisesti myös usea kylmäkynnistys tekee pahaa jakopäälle.markoala kirjoitti:Jakoketju on tyyppivika, mutta jos siihen vaikuttaa kuskin ajotyyli eli repivä ajo venyttäisi myös ketjua, vaikuttaisikohan siihen myös kun moottorista otetaan enemmän voimaa?
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Re: E-sarja 200CDI 212 automatic;n vioista. Vm.2011
Selitin asian varmaan pikkasen huonosti, eli penkeissä (etu) oli liian paljon sitä jotain "vaahtomuovin" tapaista täytettä ja penkkien tikkauksien kohdalta rupesi nahka "irvistämään" ja penkit olivat oudon muhkuraisetjussilampi kirjoitti:uusi kirjoitti:Minulla on saman vuoden S212. Jotain kolisi edestä, kun väänsi ratin ääriasentoon ja sen ne korjasivat. Muuten ei mitään normihuoltojen ja sen yhden takaisinkutsun lisäksi. Oven kahva? Oikeasti?[/quotD-MB kirjoitti:uusi kirjoitti:Moi!
Ajattelin kysäistä löytyykö tuosta mallista paljon vikoja? Mulla on hajonut ovenkahva jo neljättä kertaa ja kaikenlaista muuta kivaa löytyy koko ajan.
Kyllä ovenkahva takaovesta vaihdettu jo neljä kertaa, hajonnut kahden kuukauden sisällä näin useasti.(eli kahva ikäänkuin irtoaa ulkopuolelta) Lisäksi auto ei aina käynnisty, kaikki näyttää olevan ok mutta kun kaasua painat niin eipä tapahdukkaan mitään. Siihen tehtiin jotain takaisinveto juttuja aikasemmalla korjauskeikalla. Kuskin etupenkki meni uudelleen verhoiluun kun nahkat halkeilivat ja nyt sitten odotellaan tuota etupenkin verhoilua. Että tällaisia kokemuksia mulla on ja nyt sitten odottelen että mitähän seuraavaksi saattaa ilmetä, sen takia haluaisin tietää löytyykö tästä mallista paljonkin "vikoja"
Huh huh 2011 mallin auto! Varmaan Artico penkit (kumi-muovi seosta,eli kerniä) Ei nahkapenkeistä nahka halkea!
Re: E-sarja 200CDI 212 automatic;n vioista. Vm.2011
Lisään toisesta topicista: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=132110" onclick="window.open(this.href);return false;
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Re: E-sarja 200CDI 212 automatic;n vioista. Vm.2011
MB 212 vm 2011 myös vasen takaoven kahva jotenkin kuin irti/löysä. Ovi avautuu kyllä sisäkahvasta.
Kuinka ja missä mihin hintaa kannattaa korjata?
Kuinka ja missä mihin hintaa kannattaa korjata?
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 1
- Liittynyt: Ma 14.05.2018 10:01
Re: E-sarja 200CDI 212 automatic;n vioista. Vm.2011
Minulla sama ongelma, vaan ovi on oikeanpuoleinen. Onko löytynyt ratkaisua?AsVi kirjoitti:MB 212 vm 2011 myös vasen takaoven kahva jotenkin kuin irti/löysä. Ovi avautuu kyllä sisäkahvasta.
Kuinka ja missä mihin hintaa kannattaa korjata?