-07 mersun täystuho
-07 mersun täystuho
Moro !
Pieni ongelma tuli, siis tollanen mb c 180 kompressor, käyttöön otto loppu vuodesta -07, malli w203, 115tkm. Kyseinen auto ostettu liikkeestä n. 5kk sitten. No nyt kone hajosi, tarkemmin joku letku tai joku jäätyi ja pamautti öljyt pihalle ja kone leikkasi, miten voi olla mahollista? Ennen kun sammui, niin 100m ennen varotus valo vilkautti että lisää öljyä seuraavan tankin yhteydessä ja 100 m, auto sammuu. Hinuri paikalle ja veholle, siellä arvio että uus kone 10t ja työ päälle. Mitä te arvon mersumiehet tekisitte tässä tilanteessa? Onko liikkeellä mitään vastuuta? Kiitän jos joku viittii jelpata.
Pieni ongelma tuli, siis tollanen mb c 180 kompressor, käyttöön otto loppu vuodesta -07, malli w203, 115tkm. Kyseinen auto ostettu liikkeestä n. 5kk sitten. No nyt kone hajosi, tarkemmin joku letku tai joku jäätyi ja pamautti öljyt pihalle ja kone leikkasi, miten voi olla mahollista? Ennen kun sammui, niin 100m ennen varotus valo vilkautti että lisää öljyä seuraavan tankin yhteydessä ja 100 m, auto sammuu. Hinuri paikalle ja veholle, siellä arvio että uus kone 10t ja työ päälle. Mitä te arvon mersumiehet tekisitte tässä tilanteessa? Onko liikkeellä mitään vastuuta? Kiitän jos joku viittii jelpata.
W204, 220 cdi, -08, 124tkm
Ex W124, 300d, -93, 320tkm
Ex W124, 300d, -88, 379tkm
Ex W210, 300d, -96, 384tkm
Ex S204, 200 cdi, -08, 372tkm
Ex W211, 200 cdi, -07, 456tkm
Ex W202, 2.2d, -96, 431tkm
Ex W124, 300d, -93, 320tkm
Ex W124, 300d, -88, 379tkm
Ex W210, 300d, -96, 384tkm
Ex S204, 200 cdi, -08, 372tkm
Ex W211, 200 cdi, -07, 456tkm
Ex W202, 2.2d, -96, 431tkm
Re: -07 mersun täystuho
Jos kerran liikkeestä ostettu ja ostajana yksityishenkilö (kuluttaja), niin marssijärjestys on seuraava:lolletti kirjoitti:Moro !
Pieni ongelma tuli, siis tollanen mb c 180 kompressor, käyttöön otto loppu vuodesta -07, malli w203, 115tkm. Kyseinen auto ostettu liikkeestä n. 5kk sitten. No nyt kone hajosi, tarkemmin joku letku tai joku jäätyi ja pamautti öljyt pihalle ja kone leikkasi, miten voi olla mahollista? Ennen kun sammui, niin 100m ennen varotus valo vilkautti että lisää öljyä seuraavan tankin yhteydessä ja 100 m, auto sammuu. Hinuri paikalle ja veholle, siellä arvio että uus kone 10t ja työ päälle. Mitä te arvon mersumiehet tekisitte tässä tilanteessa? Onko liikkeellä mitään vastuuta? Kiitän jos joku viittii jelpata.
- yhteydenotto liikkeeseen ja kysymys miten aikovat hoitaa asian.
- jos liike ei halua hoitaa asiaa kuluttajaa tyydyttävällä tavalla, on seuraava osoite kuluttajaneuvoja, joka kertoo miten asiassa kannattaa edetä
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 369
- Liittynyt: La 05.12.2009 13:33
- Paikkakunta: Kuopio
Re: -07 mersun täystuho
Onko jäätyminen autoliikkeen ongelma ja tekninen vika minkä joutuvat korvaamaan? Pitäiskö kysäistä että, onko tuontiauto? Jos ei, niin mitä maahantuoja asiasta sanoo.
Re: -07 mersun täystuho
Juuri näin. Heti yhteys autokauppaan. Takuuta ilmeisesti ei ole.tj86430 kirjoitti:Jos kerran liikkeestä ostettu ja ostajana yksityishenkilö (kuluttaja), niin marssijärjestys on seuraava:lolletti kirjoitti:Moro !
Pieni ongelma tuli, siis tollanen mb c 180 kompressor, käyttöön otto loppu vuodesta -07, malli w203, 115tkm. Kyseinen auto ostettu liikkeestä n. 5kk sitten. No nyt kone hajosi, tarkemmin joku letku tai joku jäätyi ja pamautti öljyt pihalle ja kone leikkasi, miten voi olla mahollista? Ennen kun sammui, niin 100m ennen varotus valo vilkautti että lisää öljyä seuraavan tankin yhteydessä ja 100 m, auto sammuu. Hinuri paikalle ja veholle, siellä arvio että uus kone 10t ja työ päälle. Mitä te arvon mersumiehet tekisitte tässä tilanteessa? Onko liikkeellä mitään vastuuta? Kiitän jos joku viittii jelpata.
- yhteydenotto liikkeeseen ja kysymys miten aikovat hoitaa asian.
- jos liike ei halua hoitaa asiaa kuluttajaa tyydyttävällä tavalla, on seuraava osoite kuluttajaneuvoja, joka kertoo miten asiassa kannattaa edetä
Kuluttajan on osoitettava, että auto on hajonnut omia aikojaan eikä
virheellisen käytön takia.
Nähdäkseni myyjän on maksettava osa (n. puolet) korjauksesta ja myyjällä
on oltava tilaisuus korjata vika tai päättää korjaustavasta. Käytännössä kannattaa
ottaa myyjältä kertakorvaus ja ostaa itse Saksasta käytetty moottori.
Virhevastuu ja takuu autokaupassa
http://www.kuluttajavirasto.fi/File/402 ... upassa.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: -07 mersun täystuho
eikait autoliike näitä pakkasia/jäätymisiä aiheuta, 

Re: -07 mersun täystuho
Mahtaakohan myyjällä olla vastuuta siitäkin , että "letku tai joku jäätyi" ?
Jospa kertoisit hieman tarkemmin tapauksesta? Millainen keli , oliko auto lämmityksessä? Millaiset öljyt ? Koska jäähdytinnesteen pakkaskestävyys tarkastettu ?
Jospa kertoisit hieman tarkemmin tapauksesta? Millainen keli , oliko auto lämmityksessä? Millaiset öljyt ? Koska jäähdytinnesteen pakkaskestävyys tarkastettu ?
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: -07 mersun täystuho
oisko huohotinputki kyseessä
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: -07 mersun täystuho
Minulla ei menisi kolmea sekuntia päättää mitä tekisin jos ei maksajaa remontille löytyisi....
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/5288932" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja sen raadon myisin 5-10t€ jollekin romuttamolle....
.
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/5288932" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja sen raadon myisin 5-10t€ jollekin romuttamolle....
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: -07 mersun täystuho
W203:n valmistus loppui toukokuussa 2007 (vuosimalli 2006).lolletti kirjoitti:Moro !
Pieni ongelma tuli, siis tollanen mb c 180 kompressor, käyttöön otto loppu vuodesta -07, malli w203, 115tkm.
Tämä lienee 203.746 (C180 Kompressor)? Moottori on 271.946?
Jos laitat valmistusnumeron, niin siitä näkee tarkasti.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: -07 mersun täystuho
Aiheutti tai ei, mitä siitä sitten? Mikä on pointti?280se86 kirjoitti:eikait autoliike näitä pakkasia/jäätymisiä aiheuta,
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: -07 mersun täystuho
Se että ei se autoliike varmaan tietoisesti ole sitä myynyt sellaisena että se hajoaa pakkasilla. Että ei se heidän vikansa ole varsinaisesti, vaikka ilmeisesti joutuvat korvaamaankin jotain. Mahtaa olla rankkaa liikkeen myyjällä, kun vielä puolenvuoden päästäkin joku saattaa vonkua hajonnutta pyöränlaakeria tai vastaavaa. Tässä tapauksessa on kyse kyllä isosta jutusta, sekä vähän ajetusta autosta
. Ja se veho kannattaa heti unohtaa, saksasta saa varmasti käytetyn moottorin, tai sitten kunnostetun puolimoottorin parilla tonnilla, ja siihen työtä saman verran. Eli ei tämä ihan katastrofi ole.

S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: -07 mersun täystuho
Siiis auto on vanhempien ja ne lähtivät lappiin lomailemaan, kun matkaa oltiin yhtä mittaisesti taitettu n.500km, tietenkin kahvilla käyty välillä ja silleen. Ajettiin moottoritietä ja tauluun syttyi valo et tarkastaa tai lisää öljyä seuraavan tankkauksen yhteydessä, no tankille oltiinkin pian menossa että okei. No tästä sata metriä niin kone sammui, en tiiä menikö renkaat lukkoon, tuskin ei mennyt kun ei menty ojaan tai suistuttu tieltä, eli kone sammui ja öljyt pamahti pihalle. Konetila öljyn peitossa. En ole nyt kuullut mikä siellä on jäätynyt mutta varmaan huohotinputki tai joku vastaava, ölyt tuli pihalle tarkastus tikun vai täyttöaukon reijästä. Veho meinasi ainakin että uusi kone tarvittais. Meillä on tuttu mersumies, joka sanoi että etsitään siihen uus kone, suomesta tai saksasta jolllakin kolmella tonnilla?? Ja joku laittaa sen sinne parilla tonnilla. Vähän muistin väärin, mutta auto ostettu 3,5kk sitten liikkeestä, suomiauto, täydellinen huoltokirja ja viimeksi pari tuhatta kilsaa sitten veholla huollossa, heti oston jälkeen. Autoa käytety ihan normaalisti kun on 45v naisen käytössä. Juu eli koneen numeroa en tiedä mutta koppa on w203 ja kone 180 kompressot bensa, tehoa oli muistaakseni hepan vaille 150.
E, ja niin kyllä liikkeelle josta ostettiin niin ilmoitettiin heti, palaa asiaan maanantaina.
E, ja niin kyllä liikkeelle josta ostettiin niin ilmoitettiin heti, palaa asiaan maanantaina.
W204, 220 cdi, -08, 124tkm
Ex W124, 300d, -93, 320tkm
Ex W124, 300d, -88, 379tkm
Ex W210, 300d, -96, 384tkm
Ex S204, 200 cdi, -08, 372tkm
Ex W211, 200 cdi, -07, 456tkm
Ex W202, 2.2d, -96, 431tkm
Ex W124, 300d, -93, 320tkm
Ex W124, 300d, -88, 379tkm
Ex W210, 300d, -96, 384tkm
Ex S204, 200 cdi, -08, 372tkm
Ex W211, 200 cdi, -07, 456tkm
Ex W202, 2.2d, -96, 431tkm
- Petri.Kemppainen
- Mersumies
- Viestit: 584
- Liittynyt: Ke 08.09.2004 19:17
- Paikkakunta: Uusimaa
Re: -07 mersun täystuho
Mikähän tämmöinen viesti että " lisää öljyä seuraavalla tankkauksella " siihen seuraavaan tankkaukseen kun voi mennä kuukausia jos ajaa vähän .
Ja outoa on myös tämä että " auto sammui ja sitten öljyt pamahti pihalle " meinaan että jos öljyt suihkii korkista ja tikunreijästä niin silloinhan valo syttyis vasta kun öljyt on ulkona ja haju ja käry aikamoinen .
Ettei olis vaan niin että siellä vehollla ei ole edes katottu konehuoneeseen vaan kerrottu mitä pahin mahdollinen maksaisi . Jospa sen konehuoneen putsaisi ja laittaisi uudet öljyt ja käymään ja sitten vasta tilaisi sen uuden moottorin .
Jos tarvii .
Ja outoa on myös tämä että " auto sammui ja sitten öljyt pamahti pihalle " meinaan että jos öljyt suihkii korkista ja tikunreijästä niin silloinhan valo syttyis vasta kun öljyt on ulkona ja haju ja käry aikamoinen .
Ettei olis vaan niin että siellä vehollla ei ole edes katottu konehuoneeseen vaan kerrottu mitä pahin mahdollinen maksaisi . Jospa sen konehuoneen putsaisi ja laittaisi uudet öljyt ja käymään ja sitten vasta tilaisi sen uuden moottorin .
Jos tarvii .
Re: -07 mersun täystuho
Näitä M271-moottoreita on kuulemma räjähtänyt monta, jakopää on heikko:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 71#p758185" onclick="window.open(this.href);return false;
Nyt kannattaisi jo penätä tehtaan vastaantuloa eli tehdä Vehon kautta kysely.
Tehtas voi tulla goodwillina vastaan kuluissa tai maksaa kaiken.
Jotain moottoreita saa alle kahden tonnin ja kolmella tonnilla jo hyviä.
Sillä valmistusnumerolla näkisi hakea oikeat varaosat, mutta omistaja varmaan osaa hakea itsekin.
Rekisterinumerollakin näkisi moottorin tarkan tyypin. Vaikka voihan siihen laittaa
tehokkaammankin moottorin.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 71#p758185" onclick="window.open(this.href);return false;
Nyt kannattaisi jo penätä tehtaan vastaantuloa eli tehdä Vehon kautta kysely.
Tehtas voi tulla goodwillina vastaan kuluissa tai maksaa kaiken.
Jotain moottoreita saa alle kahden tonnin ja kolmella tonnilla jo hyviä.
Sillä valmistusnumerolla näkisi hakea oikeat varaosat, mutta omistaja varmaan osaa hakea itsekin.
Rekisterinumerollakin näkisi moottorin tarkan tyypin. Vaikka voihan siihen laittaa
tehokkaammankin moottorin.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: -07 mersun täystuho
No tollee mul sanottiin, varmaan siel jotaki vilkku et tarkastakaa öljyt seuraavalla pysähdyksellä tai vastaavaa ja 100m sen jälkeen kone sammuu ja öljyt konehuoneessa ja sauhua ja käryä kuulemma oli, hyvä kun ei syttynyt palamaan. Veholla ainakin kertoivat että uus kone tarvitaan. En tiiä sitten kannattaako epäillä jakopäätä kun öljyt kumminkin konehuoneessa.Petri.Kemppainen kirjoitti:Mikähän tämmöinen viesti että " lisää öljyä seuraavalla tankkauksella " siihen seuraavaan tankkaukseen kun voi mennä kuukausia jos ajaa vähän .
Ja outoa on myös tämä että " auto sammui ja sitten öljyt pamahti pihalle " meinaan että jos öljyt suihkii korkista ja tikunreijästä niin silloinhan valo syttyis vasta kun öljyt on ulkona ja haju ja käry aikamoinen .
Ettei olis vaan niin että siellä vehollla ei ole edes katottu konehuoneeseen vaan kerrottu mitä pahin mahdollinen maksaisi . Jospa sen konehuoneen putsaisi ja laittaisi uudet öljyt ja käymään ja sitten vasta tilaisi sen uuden moottorin .
Jos tarvii .
W204, 220 cdi, -08, 124tkm
Ex W124, 300d, -93, 320tkm
Ex W124, 300d, -88, 379tkm
Ex W210, 300d, -96, 384tkm
Ex S204, 200 cdi, -08, 372tkm
Ex W211, 200 cdi, -07, 456tkm
Ex W202, 2.2d, -96, 431tkm
Ex W124, 300d, -93, 320tkm
Ex W124, 300d, -88, 379tkm
Ex W210, 300d, -96, 384tkm
Ex S204, 200 cdi, -08, 372tkm
Ex W211, 200 cdi, -07, 456tkm
Ex W202, 2.2d, -96, 431tkm
Re: -07 mersun täystuho
lauantai ja veho ehtinyt jo tuomita moottorin täystuhon?
jäitä hattuun nyt.
monesti se öljy vain tulee pihalle eikä koneelle käy kuinkaan, sillä selvä. sulattaa sen jäätyneen paikan ja kokeilee uusil öljyil kuinka kulkee.
olen optimistinen ja luulen että selvisi säikähdyksellä.
jäitä hattuun nyt.
monesti se öljy vain tulee pihalle eikä koneelle käy kuinkaan, sillä selvä. sulattaa sen jäätyneen paikan ja kokeilee uusil öljyil kuinka kulkee.
olen optimistinen ja luulen että selvisi säikähdyksellä.
Viimeksi muokannut Sergey, La 16.03.2013 19:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Tähän viestiketjuun liittyen. Suomen olosuhteissa pitkät huoltovälit kannattaa puolittaa. Ainakin moottorin öljyhuollon osalta. Sanoo Vihreäliitto sitten mitä hyvänsä. Joku 30000km/2vuotta on liikaa öljyille, jos autolla hierotaan lyhyttäväliä ja aina lähdetään liikkeelle kylmällä moottorilla. Tuossa ajassa ja käyttöolosuhteissa öljystä tulee sellainen vesi-polttoaine-öljy emulsio, että on hyvin suuri riski että se taikina jymähtää huohottimiin tai ajoviiman vaikutuksesta johonkin muualle.
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Re: -07 mersun täystuho
Eikun auto on viety veholle jo keskiviikko iltana. No toivottavasti selvis noin helpolla vaikka siellä väitettiin että kone on paskana.
W204, 220 cdi, -08, 124tkm
Ex W124, 300d, -93, 320tkm
Ex W124, 300d, -88, 379tkm
Ex W210, 300d, -96, 384tkm
Ex S204, 200 cdi, -08, 372tkm
Ex W211, 200 cdi, -07, 456tkm
Ex W202, 2.2d, -96, 431tkm
Ex W124, 300d, -93, 320tkm
Ex W124, 300d, -88, 379tkm
Ex W210, 300d, -96, 384tkm
Ex S204, 200 cdi, -08, 372tkm
Ex W211, 200 cdi, -07, 456tkm
Ex W202, 2.2d, -96, 431tkm
Re: -07 mersun täystuho
Tosi himmee juttu
Luulisi että huohotin olisi sulanut tauon aikana mieluummin kun mennyt umpijäähän. Toisekseen tuskin kone leikkaa kiinni 100 m matkalla jos edes jonkinlainen öljypinta on männän ja pytyn välillä ollut aikaisemmin.
Voisihan sieltä olla vaan joku letku/putki, stefa tai anturi hajonnut totaalisesti ja suihkassut öljyt ulos pikavaihteella ?
Mersun öljynsuodatin on niin hyvin suojassa että se tuskin jäätyy missään olosuhteissa ajoviimasta.
Toki jos mäntä menee puhki tai venttiiliputoaa siitä läpi niin jokunen hevosvoima siinä katoaa jo Mersustakin savumerkkinen saattelemana.
Toivottavasti joku tekee koneelle ruumiinavauksen niin saadaan tietää mitä tapahtui.

Voisihan sieltä olla vaan joku letku/putki, stefa tai anturi hajonnut totaalisesti ja suihkassut öljyt ulos pikavaihteella ?

Mersun öljynsuodatin on niin hyvin suojassa että se tuskin jäätyy missään olosuhteissa ajoviimasta.
Toki jos mäntä menee puhki tai venttiiliputoaa siitä läpi niin jokunen hevosvoima siinä katoaa jo Mersustakin savumerkkinen saattelemana.
Toivottavasti joku tekee koneelle ruumiinavauksen niin saadaan tietää mitä tapahtui.
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Re: -07 mersun täystuho
Aika merkillinen juttu minustakin. Jos huohotinputki jäätyy, niin ei se automaatisesti tarkoita konerikkoa. Silloin yleensä motti ruiskii öljyt pihalle vaikka mittatikusta. Kun auto sammuu, ei se silti tarkoita että olis kone paskana, on mullekin käynyt nii että auto sammuili kun oli öljyä liian vähän. Lisää öljyä ja homma jatkui.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: -07 mersun täystuho
The Thing kirjoitti:Aika merkillinen juttu minustakin. Jos huohotinputki jäätyy, niin ei se automaatisesti tarkoita konerikkoa. Silloin yleensä motti ruiskii öljyt pihalle vaikka mittatikusta. Kun auto sammuu, ei se silti tarkoita että olis kone paskana, on mullekin käynyt nii että auto sammuili kun oli öljyä liian vähän. Lisää öljyä ja homma jatkui.
Onko mersussa jokin sammutusautomatiikka siis jos öljyä liian vähän ?
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: -07 mersun täystuho
Tere,
omasta A-sarajalaisesta tuli öljyt pihalle kun huohottimen letku (ei se joka on lämmitetty) jäätyi 10 minuutin ajon jälkeen. Auto talliin ja kokeilemaan käsin jotta pyöriikö kone. No ei. Imusarjaa irti ja näkyi aivan selvästi, että ainakin muutaman imukanavat ja ilmeisesti myös sylinteri täynnä öljyä. Imupumpulla öljyt pois, uudet tilalle, huohotinsysteemin putsaus ja kone kävi. Tosin pientä savutusta aluksi kun osa öljyistä pakoputkessa. Siitä asti käynyt ja kukkunut ihan normaalisti.
Huohotin ei hetkessä jäädy ja ei se jää hetkessä sieltä sula eikä vesi poistu. Omassa tapauksessa huohotinsysteemistä jäätyi se mötikkä jossa on pieni suodatin.
omasta A-sarajalaisesta tuli öljyt pihalle kun huohottimen letku (ei se joka on lämmitetty) jäätyi 10 minuutin ajon jälkeen. Auto talliin ja kokeilemaan käsin jotta pyöriikö kone. No ei. Imusarjaa irti ja näkyi aivan selvästi, että ainakin muutaman imukanavat ja ilmeisesti myös sylinteri täynnä öljyä. Imupumpulla öljyt pois, uudet tilalle, huohotinsysteemin putsaus ja kone kävi. Tosin pientä savutusta aluksi kun osa öljyistä pakoputkessa. Siitä asti käynyt ja kukkunut ihan normaalisti.
Huohotin ei hetkessä jäädy ja ei se jää hetkessä sieltä sula eikä vesi poistu. Omassa tapauksessa huohotinsysteemistä jäätyi se mötikkä jossa on pieni suodatin.
Viimeksi muokannut hharri, Su 17.03.2013 10:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
E W212 350CDI 4Matic -10
B W246 180CDI -15
E S210 320CDI -01, kohta toivottavasti paalattu kunhan saadaan tallista ulos
B W246 180CDI -15
E S210 320CDI -01, kohta toivottavasti paalattu kunhan saadaan tallista ulos
Re: -07 mersun täystuho
itsekin korjailen paljon kaikenlaisia väkkäröitä niin ei kyllä tule ikinä ensiksi sanoa asiakkaalle suurinta mahdollista vauriota vaan asia on ensin tutkittava ja sitten annettava vika ja sen syy.
Samakun sydänvaivaiselle kerrot tosi pahoja juttuja niin kuoleehan se siihen paikkaan ja tollanen hätäily ei kuvasta ammattitaitoa.
Tollanen kommentti hintoineen kuvastaa ylimielisyyttä tai huijausta...ei ammattimaista toimintaa.
Monta tapausta tiedän kun annettu tuomio vaikka ei ole paikkoja purettu ja tutkitu ja pikku jutuilla auto taas henkiin.
Samakun sydänvaivaiselle kerrot tosi pahoja juttuja niin kuoleehan se siihen paikkaan ja tollanen hätäily ei kuvasta ammattitaitoa.
Tollanen kommentti hintoineen kuvastaa ylimielisyyttä tai huijausta...ei ammattimaista toimintaa.
Monta tapausta tiedän kun annettu tuomio vaikka ei ole paikkoja purettu ja tutkitu ja pikku jutuilla auto taas henkiin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re:
Mistä tämä purkaus? Eihän tässä ollut puhetta siitä että öljyillä on ajettu pitkään. Eikä kai tässä ollut pätkäajostakaan kyse kun matkaa oli 500 km takan?M.K kirjoitti:Tähän viestiketjuun liittyen. Suomen olosuhteissa pitkät huoltovälit kannattaa puolittaa. Ainakin moottorin öljyhuollon osalta. Sanoo Vihreäliitto sitten mitä hyvänsä. Joku 30000km/2vuotta on liikaa öljyille, jos autolla hierotaan lyhyttäväliä ja aina lähdetään liikkeelle kylmällä moottorilla. Tuossa ajassa ja käyttöolosuhteissa öljystä tulee sellainen vesi-polttoaine-öljy emulsio, että on hyvin suuri riski että se taikina jymähtää huohottimiin tai ajoviiman vaikutuksesta johonkin muualle.
Jos on huohottimen lämmitysvastus rikki (kuten todennäköisesti tässä tapauksessa) niin siinä se putki jäätyy yhtä lailla uusilla kuin vanhoilla ja huonoillakin öljyillä.
Re: -07 mersun täystuho
Tästä uutta moottoria nokalle.
http://www.ebay.de/itm/Motor-Mercedes-S ... 35a305e586
Pitäis olla huoletonta ajoa taas vähäksi aikaa.
.

Pitäis olla huoletonta ajoa taas vähäksi aikaa.
.
r129 SL320 , w202 C180 Elegance , w204 C200 CDI Avantgarde
Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500
Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500
Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Re: -07 mersun täystuho
Kunnostettu moottori on huoleton mutta aika hintava vaihtoehto:Jani426 kirjoitti:Tästä uutta moottoria nokalle.http://www.ebay.de/itm/Motor-Mercedes-S ... 35a305e586
Pitäis olla huoletonta ajoa taas vähäksi aikaa.
.
3.750 euroa + 1.190 euroa tai vanha moottori vaihdossa.
Vanhan moottorin rahti on kallis Saksaan päin, olisiko arviolta 600 euroa.
Käytetty moottori toimintatakuulla maksaisi noin puolet tuosta.
Esim. 40 tkm ajettu CLK:n 184 hv moottori 2.000 euroa + rahti 300 euroa / tarjous:
http://www.ebay.de/itm/Mercedes-Motor-E ... 1031465338
Kannattaa nyt kuitenkin ensin selvittää, mitä sille vanhalle on tapahtunut
ja kuka osallistuu kuluihin, ennen kuin tilailee mitään.
Pari tonnia asennuksesta kuulostaa paljolta, sehän on viikon työn hinta korjaamolla.
Päivä tai pari kuulostaisi oikeammalta.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: -07 mersun täystuho
En tiedä, itelleni kävi Foordissa niin että öljyvalo vilkkui ja auto sammuili risteyksiin. Ja siinä foordissa ei ainakaan ollu mitään automaattisammutuksia öljyvalon perusteella. Öljyä lisäsin heti seuraavalla huoltamolla ja sen jälkeen loppui sammuilu ja auto toimi normaalisti niin kauan kun se myytiin.LopenUupunut kirjoitti:The Thing kirjoitti:Aika merkillinen juttu minustakin. Jos huohotinputki jäätyy, niin ei se automaatisesti tarkoita konerikkoa. Silloin yleensä motti ruiskii öljyt pihalle vaikka mittatikusta. Kun auto sammuu, ei se silti tarkoita että olis kone paskana, on mullekin käynyt nii että auto sammuili kun oli öljyä liian vähän. Lisää öljyä ja homma jatkui.
Onko mersussa jokin sammutusautomatiikka siis jos öljyä liian vähän ?
.
Re: -07 mersun täystuho
Jos huohotin on jäätynyt, niin aivan mahdollista, että koneelle on käynyt laajempaa tuhoa. Öljyt pullahtaa melkoisella paineella ulos. Auton itse ilmoittaessa öljyn vähyydestä on jo kiire sammuttaa motti mahdollisimman pian. Jos vielä tuo "100 metriä" sattuu olemaan arviorajojen puitteissa hieman enemmän, niin entistä todennäköisempää.
Toisaalta, jos Veho ei ole konetta kunnolla avannut, niin esim. hharrin esittämä skenaario on myös varsin yleinen. Sylinterit täynnä öljyä, mikä aiheuttaa koneen pyörimättömyyden. Tuossakin tapauksessa voi kyllä olla muita paikkoja hajonnut, mutta hyvällä tuurilla pääsee säikähdyksellä. Ehkäpä kannattaa hakea toinen arvio jostain muualta. Korjaaminen Vehon hinnoilla ja uudella koneella tuskin on muutenkaan kannattavaa.
Mitä tulee myyjäliikkeen virhevastuuseen, huohotinputkien jäätymisestä on paljon ennakkotapauksia kuluttajariitalautakunnasta. Niissä on todettu yksimielisesti, että Suomessa myytävien autojen tulee kestää pakkanen koneen hajoamatta. Myyjän kuluihin osallistuminen sitten kilometrien ja auton iän mukaan. Jos auto on jobbarilta ostettu, niin voipi olla hankalampaa saada omiaan takaisin. Osaa ei kiinnosta edes kuluttajaviranomaisten suositukset, kun niillä ei varsinaista lainvoimaa ole. Se, että myyjä ei ole ollut tietoinen jäätyvästä huohottimesta ei ole peruste luikerrella vastuusta oli henkisesti rankkaa tai ei. Sen takia käytetyt autot maksavat yleensä enemmän liikkeissä, koska asiantunteva pulju sisällyttää mahdolliset jälkikulut hintoihin.
Tämä siis olettaen, että "joku letku tai joku" on huohotin
Toisaalta, jos Veho ei ole konetta kunnolla avannut, niin esim. hharrin esittämä skenaario on myös varsin yleinen. Sylinterit täynnä öljyä, mikä aiheuttaa koneen pyörimättömyyden. Tuossakin tapauksessa voi kyllä olla muita paikkoja hajonnut, mutta hyvällä tuurilla pääsee säikähdyksellä. Ehkäpä kannattaa hakea toinen arvio jostain muualta. Korjaaminen Vehon hinnoilla ja uudella koneella tuskin on muutenkaan kannattavaa.
Mitä tulee myyjäliikkeen virhevastuuseen, huohotinputkien jäätymisestä on paljon ennakkotapauksia kuluttajariitalautakunnasta. Niissä on todettu yksimielisesti, että Suomessa myytävien autojen tulee kestää pakkanen koneen hajoamatta. Myyjän kuluihin osallistuminen sitten kilometrien ja auton iän mukaan. Jos auto on jobbarilta ostettu, niin voipi olla hankalampaa saada omiaan takaisin. Osaa ei kiinnosta edes kuluttajaviranomaisten suositukset, kun niillä ei varsinaista lainvoimaa ole. Se, että myyjä ei ole ollut tietoinen jäätyvästä huohottimesta ei ole peruste luikerrella vastuusta oli henkisesti rankkaa tai ei. Sen takia käytetyt autot maksavat yleensä enemmän liikkeissä, koska asiantunteva pulju sisällyttää mahdolliset jälkikulut hintoihin.
Tämä siis olettaen, että "joku letku tai joku" on huohotin

Ajossa: Kia ProCeed GT 2020
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Re: -07 mersun täystuho
Eikös ne sammu kun paineet putoaa liian alas. Eli myös öljyn ollessa vähissä.LopenUupunut kirjoitti:The Thing kirjoitti:Aika merkillinen juttu minustakin. Jos huohotinputki jäätyy, niin ei se automaatisesti tarkoita konerikkoa. Silloin yleensä motti ruiskii öljyt pihalle vaikka mittatikusta. Kun auto sammuu, ei se silti tarkoita että olis kone paskana, on mullekin käynyt nii että auto sammuili kun oli öljyä liian vähän. Lisää öljyä ja homma jatkui.
Onko mersussa jokin sammutusautomatiikka siis jos öljyä liian vähän ?
.
E350CDI&A180CDI
Ihan yleisellä tasolla huolto-ohjelmien mukaisista maksimivaihtoväleistä. Autojen tietokoneet ja anturit kun eivät mittaa öljyn koostumusta, vaan vain sitä aikaa ja olosuhdetta joissa öljyjä on käytetty. Ja mitä tuohon uuden ja vanhan öljyn eroon tulee, niin puhdas öljy harvemmin jäätyy, mutta käytetyssä öljyssä oleva vesi jäätyy aina jos olosuhteet ovat otolliset.DBFI kirjoitti:Mistä tämä purkaus? Eihän tässä ollut puhetta siitä että öljyillä on ajettu pitkään. Eikä kai tässä ollut pätkäajostakaan kyse kun matkaa oli 500 km takan?M.K kirjoitti:Tähän viestiketjuun liittyen. Suomen olosuhteissa pitkät huoltovälit kannattaa puolittaa. Ainakin moottorin öljyhuollon osalta. Sanoo Vihreäliitto sitten mitä hyvänsä. Joku 30000km/2vuotta on liikaa öljyille, jos autolla hierotaan lyhyttäväliä ja aina lähdetään liikkeelle kylmällä moottorilla. Tuossa ajassa ja käyttöolosuhteissa öljystä tulee sellainen vesi-polttoaine-öljy emulsio, että on hyvin suuri riski että se taikina jymähtää huohottimiin tai ajoviiman vaikutuksesta johonkin muualle.
Jos on huohottimen lämmitysvastus rikki (kuten todennäköisesti tässä tapauksessa) niin siinä se putki jäätyy yhtä lailla uusilla kuin vanhoilla ja huonoillakin öljyillä.
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm