Automaattivaihteiston öljymäärä?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Automatic260E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 474
Liittynyt: Ti 01.04.2003 20:58
Paikkakunta: Itä-Vantaa

Automaattivaihteiston öljymäärä?

Viesti Kirjoittaja Automatic260E »

Onkohan paljon haittaa kun yksi päiviä katsoin automaatinvaihteiston öljymäärää (eli ajo lämpimäksi ja moottori käynnissä)
niin öljy näytti olevan useita senttejä MAX merkin yläpuolella! :o
olisko ollut peräti 5 cm ..
Mitähän se voi aiheuttaa?
****************************************************************
'***************************************************************
eli Auto oli
260 E w124 Automatic vm. -1988
Tässä on
[url=http://koti.mbnet.fi/heretic/Kuva%20004.jpg][u] Kuva !![/u][/url]

[url=http://koti.welho.com/thiltu10/Ensimm%e4iset-p%e4iv%e4t%20158.jpg]Tässä lisää ![/url]

Niin ja vaimolla ja mulla on kauppakassina Chrysler Grand Voyager v6 3,3 L ja se tykkää bensasta !! :)
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Automaagin kanssa on kyllä aika tarkkaa, että pinta on oikealla tasolla.
Jos sitä litkua on ihan hillittömästi liikaa, tiedän kokemuksesta että mersun laatikko pullauttaa öljyt pois huohotinputkesta, joka sijaitsee laatikon takaosassa. Seurauksena monta kilometriä öljyistä tietä ja komea savu, kun öljyä on pitkin pohjaa myös tulikuuman pakoputken ym. päällä...
Normaalisti öljyt eivät karkaa huohottimesta, joka on tosi pitkä ja mutkikas -- sellainen, mitä pitkin ilma kulkee mutta hiukan liika öljy jää johonkin taipeisiin.

Automaattiöljyllä on tapana - jos sitä on liikaa - vaahdottua, jolloin öljyn tilavuus kasvaa muistaakseni jopa tuplaksi joten laatikon tiivisteet ovat kyllä ylitäytettäessä kovilla -- ainakin niin kauan, että paineet pääsevät jostain pihalle, turvallisimmillaan em. huohottimesta.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Ennen tarkistusta

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Olethan muistanut käyttää kaikki vaihteet läpi ennen öljyjen tarkistusta, jotta turbiini imaisee osan öljyistä?
Avatar
Automatic260E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 474
Liittynyt: Ti 01.04.2003 20:58
Paikkakunta: Itä-Vantaa

Re: Ennen tarkistusta

Viesti Kirjoittaja Automatic260E »

Mauri H. kirjoitti:Olethan muistanut käyttää kaikki vaihteet läpi ennen öljyjen tarkistusta, jotta turbiini imaisee osan öljyistä?
joo , tein sen vakion eli käytin p:stä 2:seen ja takaisin eli 2,3, D .N ja sitten taas P . Ja sitten katsoin mittatikkua .. Reilusti näytti :o :o
****************************************************************
'***************************************************************
eli Auto oli
260 E w124 Automatic vm. -1988
Tässä on
[url=http://koti.mbnet.fi/heretic/Kuva%20004.jpg][u] Kuva !![/u][/url]

[url=http://koti.welho.com/thiltu10/Ensimm%e4iset-p%e4iv%e4t%20158.jpg]Tässä lisää ![/url]

Niin ja vaimolla ja mulla on kauppakassina Chrysler Grand Voyager v6 3,3 L ja se tykkää bensasta !! :)
Avatar
Kimmo S.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 696
Liittynyt: La 12.07.2003 00:26

Viesti Kirjoittaja Kimmo S. »

Siis tuota, tuota.. pitääkö tomaatin öljy tarkistaa tosiaan moottorin käydessä? :shock:
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14015
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Kylläpä vainen.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Kaitsu K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 53
Liittynyt: Ke 16.07.2003 15:36
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Kaitsu K »

Juu. Itselläni on sellaisia kokemuksia muutaman päivän takaa että kun lootan öljyjä tarkastelin niin täytyi useamman kerran putsata tikku ja tuupata takaisin ja nostaa ylös. Tuosta öljystä kun ei millään tahtonut jäädä selvää rajaa vaan näytti tosiaan siltä kun öljyä olisi ollut pirusti liikaa. Mutta kyllä sen oikean rajan siitä sitten lopulta löysi.
-300D -85
Vastaa Viestiin