Sarjassa mystisiä vikoja W210...

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Vieras

Sarjassa mystisiä vikoja W210...

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Ajelinpa siinä aamusella kaikessa rauhassa töihin kunnes jossain vaiheessa heräsi epäilys, että kaikki ei ole kunnossa. Piti oikein miettiä mikä mättää, kunnes jossain vaiheessa hokasin että taitaapi olla turbo pimeänä... Ei oikein liikahtanut "vapaasti hengittävänä". Ennätin jo ajatella tulevan turborempan hintaa, ja samalla ihmetellä että miksei huoltonäyttö ilmoitellut mitään autoa startatessani. Noo, piti kuitenkin matkalla pysähtyä pankkiautomaatille, ja kas kummaa, startatessani ei edelleenkään mitään ilmoitusta huollon tarpeesta. Liikenteeseen päästyäni turbo toimi taas niin kuin pitääkin. Satunnainen vika vai merkki tulevasta rempasta?
Avatar
Jone M
Valvoja
Valvoja
Viestit: 423
Liittynyt: Su 16.03.2003 17:33
Paikkakunta: Tornio

CDI ??

Viesti Kirjoittaja Jone M »

Sulla on ilmeisesti CDI tuo värkki? Tuo sprintteri on tehnyt kaksi kertaa vuoden aikana saman tempun. Ekakerran jälkeen kävin luetuttaan vikamuistin huollossa ja diagnoosin mukaan oli jostain syystä mennyt "hätäkäytölle" jolloin turbo on pois pelistä. Hätäkäyttö nollautuu kun käyttää virrat pois. Toisen kerran meni viikko sitten ja pari päivää sen jälkeen havaitsin että kuskin puolellta kuuluu konehuoneesta suhinaa kiihdyttäessä. Eli painepuolelta vuotaa jostain. Menee maanantaina huoltoon. Suhinasta huolimatta ei ole nyt kytkeytynyt hätäkäytölle. Jos joku anturi antaa väärän tiedon niin menee kuulemma aika herkästi tuo hätäkäyttö päälle. Kannattanee seurailla, jos yhtä harvinainen vika kuin tuossa mulla, niin tuskin kannattaa vielä alkaa mitään uusimaan, mutta tietty jos siitä on päivittäinen harmi niin sitten lekuriin.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Jep jep, CDi hyvinkin, E220 sellainen. En ole vielä jaksanut nickiäni päivittää nykyistä autoa vastaavaksi... Pistäppä informatsioonia ko käyt huollossa, että mitä tuumasivat ja mitä löytyi. Kaveri tosin meinasi turbon olevan sen verran mekaaninen laite, että se yleensä joko toimii tai sitten ei, ei mitään välivaihtoehtoja.
Avatar
Jone M
Valvoja
Valvoja
Viestit: 423
Liittynyt: Su 16.03.2003 17:33
Paikkakunta: Tornio

Auto tuli huollosta

Viesti Kirjoittaja Jone M »

Joku painepuolen imusarjaan menevä kumiletku oli puhjennut, mistä suhina johtui, ja huono veto. Muistin tosiaan väärin, ei se hätäkäyttö turboon vaikuta, vaan syöttöön. Eli ei anna polttoainetta kuin osan. Onko vielä muuten oireillut?
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Ei ole sittemmin oireillut mitenkään, eli toivottavasti kyseessä oli tilapäinen häiriö...
Avatar
Janne M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: Ti 01.04.2003 13:06
Paikkakunta: Tampere

Hätäkäyttö

Viesti Kirjoittaja Janne M »

Kyllä se hätä turbohonkin koskee, VTG-ahdin säätyy kiinteästi "puolelle" teholle...
Avatar
Mace
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Ke 09.04.2003 08:04
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Mace »

Moi!
Tää voi olla nyt tyhmempi kysymys mutta tietääkö kukaan kuinka se VTG-ahdin menee puolille tehoille? Esim. onko sielä joku ylipaineventtiili tms joka päästää suurimman osan paineista harakoille vai millä sen turbon normaali ahtaminen vältetään?
:?:
Avatar
Jone M
Valvoja
Valvoja
Viestit: 423
Liittynyt: Su 16.03.2003 17:33
Paikkakunta: Tornio

Re: Hätäkäyttö

Viesti Kirjoittaja Jone M »

Janne M kirjoitti:Kyllä se hätä turbohonkin koskee, VTG-ahdin säätyy kiinteästi "puolelle" teholle...
No perkules ei se klamydia vai dementia vai mikä se nyt olikaan, ole aivan kokonaan vieny meikäläistä :mrgreen:
Vastaa Viestiin