W205 C-sarja

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Ed Hunter
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 110
Liittynyt: Ti 16.02.2016 19:38

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja Ed Hunter »

nakkipata kirjoitti: Mut mites tuo parin viikon välein kuumentuva takalasi? Lämpenee siis aivan itsestään ja ihan käryn haju ulkona.
Ettei olis DPF:n puhdistuspolton aiheuttama kuuma pakokaasu, joka lasinkin lämmittää. Sulattaa kyllä lumet ja jäät tehokkaasti.
S212 250CDI
audioman
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: La 14.01.2012 09:31

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja audioman »

KimeH kirjoitti:Tuli viimeviikolla hankittua ensimmäinen mersu.
2018 C200d 2.1motilla ja 9G laatikolla. Vain 9000km mittarissa.

Muuten aivan huippu auto, mutta regasmelu ihmetyttää.
Sellaista tosi vaihtelevaa vouvaus ulitusta jyristystä on jo luokkaa 30km/h alkaen :shock:
Alla on Contin IceContact2 225/50 17 T

Samaa melua samoilla renkailla koeajo -19 facelift mallissa, jopa pahempana...

Rengaskauppaan?
Vouvaus ja ulina on minun C-Mersussani ollut nimenomaan Continentalien ongelma. C220 4maticissani ensiasennusrenkaat olivat Conti Sportcontact 6, joiden jollotus ja ulina oli sietämätöntä. Ecocontact oli parempi, mutta ei hyvä sekään. Meluongelma hävisi, kun alle tuli Nokian Hakka Blue 2:t. Nastattomista talvirenkaista Michelinit olivat hiljaiset, mutta uudet Conti Viking Contact 7:t jollotavat jonkin verran.
C 300d A 4matic + Airmatic sedan 2019
ex C 220d A 4matic + Airmatic sedan 2016
ex C 220 CDI A sedan 2012
nakkipata
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ti 19.02.2019 07:17

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja nakkipata »

jawa59 kirjoitti:Mulla 250 bensa 2016 ja moottorin vikavalo syttyi. Nox-anturi kypsynyt. Ajettu 39000km. Meni onneksi tehtaan takuuseen. Korjaus olisi ollut melkoisen hintavaa. Ovat kuulemma aika kulutustavaraa.
Sama vika mulla 2015 ja 200 000 km ajettu Saksassa. Vikavalo syttyi pitkässä matka-ajossa Lappiin. Onkohan tuon tilanteen saanut aikaiseksi tasainen matka-ajo? Ei tietenkään pitäisi näin käydä. Mulla tuskin menee tehtaan takuuseen ja autojobbarikaan tuskin ilolla maksaa.

Onko tiedossa mitä käytännön haittaa tuosta Nox-anturin vikatilasta on? Voinko hankkia vikakoodilukijan ja nollata katsastukseen mentäessä?
jawa59
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: To 25.10.2018 22:26

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja jawa59 »

Ei mulla ainakaan musta huomannut vikaa, kun valo mittaristossa. Ei mennyt auto limp-modeen vaan toimi ihan normaalisti. Kun vikakoodit nollattiin, meni n. vuorokausi, ennenkuin syttyi uudestaan. Siina välissä ehtii juuri katsastaa auton. Sitä en tiedä rikkooko katalysaattorin pitkässä juoksussa..
Avatar
pazo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: Ke 21.08.2013 17:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja pazo »

Minun tapauksessani - 200C bensa - NOx vikakoodien nollaus kyllä onnistui kiinalaisella ELM327 halpisskannerilla, mutta tulivat heti uudelleen takaisin. Star/Xentry ei kertonut viasta mitään olennaista lisää. Valmistaja maksoi anturin goodwillina, vaikka takuuaika oli hyvän aikaa sitten ummessa :thumbup:
W205
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 77
Liittynyt: Ti 25.03.2014 22:31

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja W205 »

Mulla syttyi viime viikolla keltainen moottori valo ja heti arvuuttelin NOX anturia.Auto on bensa C -sarjalainen 2016 vuosimalliaEi haittaa ajoa mutta on ikävä katsella sitä valoa.Ei muuta kun Veholle ja anturin vaihtoon.Toinen anturi 3 vuoden sisällä. Näitä kuulemma menee yleisesti. Ei taida anturit kestää meidän säätämme. Taksejakin kiusaa tämä ongelma.Ei hyvä.
Coupe4matic
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: To 14.03.2019 17:33

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja Coupe4matic »

Tuli tilailtua MERCEDES-BENZ C 200 4Matic A Coupé Facelift, toimitus loppukesällä ja pitäisi olla vuosimallia 2020.

Onko muilla millaisia kokemuksia EQ boostista?
KimeH
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: La 02.03.2019 08:17

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja KimeH »

audioman kirjoitti: Vouvaus ja ulina on minun C-Mersussani ollut nimenomaan Continentalien ongelma. C220 4maticissani ensiasennusrenkaat olivat Conti Sportcontact 6, joiden jollotus ja ulina oli sietämätöntä. Ecocontact oli parempi, mutta ei hyvä sekään. Meluongelma hävisi, kun alle tuli Nokian Hakka Blue 2:t. Nastattomista talvirenkaista Michelinit olivat hiljaiset, mutta uudet Conti Viking Contact 7:t jollotavat jonkin verran.
Autossa oli alkuun Continental IceContact 2 ja aivan karmea ulina, jollotus. Kun kysyin asiasta liikkeestä vaihtoivat alle Conti Viking Contact 6 ja lähes sama ulina vaikka nastaton.
Auto on muuten todella hiljainen vailla suhinoita jne. mutta toi jollotus tekee ajamisesta todella epämiellyttävää.
Normaali rengasmeluhan on tienpinnan mukaan muuttuva tasainen urina tms. mutta tämä jollotus on jotain aivan muuta. Vaihtelee jatkuvasti.

Kesärenkaat on Continental SportContact 6, eli samaa ulinaa ilmeisesti tiedossa kesärenkaillakin...

audioman: sinä siis pääsit vollotuksesta eroon eri rengasmerkillä kuin Continental. Vaihoiko liike vai itse ?
MM81
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 157
Liittynyt: Su 08.02.2015 12:58
Paikkakunta: Vantaa-Ruskeasanta

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja MM81 »

Mulla Contin IC 2 alla eikä mitään ulinoita. Muutenkin auto on erittäin hiljainen. Ei ole ennen tätä ollut nastoja omissa autoissa varmaan yli 10 vuoteen, ja vähän jännitti että minkälainen rengasmeteli tästä lähtee. Pelko oli turha ja väittäisin tätä vähintään yhtä hiljaiseksi kun S212 ja tuossa välissä hetken ollut -16 vuoden Passatti. Myöskään mitään suhinoita, nitinöitä tai narinoita ei kuulu mistään.
S205 C 180 d Bluetec
ex: W205 C 200 d, S212 220, S204 180, X204 220 + 2 x A3, 3 x A4, A6 ja muutama VW
KimeH
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: La 02.03.2019 08:17

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja KimeH »

MM81 kirjoitti:Mulla Contin IC 2 alla eikä mitään ulinoita. Muutenkin auto on erittäin hiljainen. Ei ole ennen tätä ollut nastoja omissa autoissa varmaan yli 10 vuoteen, ja vähän jännitti että minkälainen rengasmeteli tästä lähtee. Pelko oli turha ja väittäisin tätä vähintään yhtä hiljaiseksi kun S212 ja tuossa välissä hetken ollut -16 vuoden Passatti. Myöskään mitään suhinoita, nitinöitä tai narinoita ei kuulu mistään.
16 vai 17" ?

Mulla 17, muuten kyllä kumma homma miten autojen välillä voi olla eroja.
Avatar
Legge
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 411
Liittynyt: Ke 09.01.2013 15:38
Paikkakunta: Helsinki

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja Legge »

Mulla on kanssa Contin IC 2 17-tuumaisena, eikä kuulu vollotuksia. Kesärenkaat 18" Bridgestonet, eikä niilläkään ongelmia. Todella hiljainen auto verrattuna 204:een. Kova sivutuuli suhisee etulaseissa jonkin verran, kun ei luukuta radiota.
Ajossa: Kia ProCeed GT 2020
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
MM81
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 157
Liittynyt: Su 08.02.2015 12:58
Paikkakunta: Vantaa-Ruskeasanta

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja MM81 »

17 tuumaisena omatkin. Ja kuten Legge mainitsee, niin todella paljon hiljaisempi kuin itselläni aikanaan uutena hankittu 204.
S205 C 180 d Bluetec
ex: W205 C 200 d, S212 220, S204 180, X204 220 + 2 x A3, 3 x A4, A6 ja muutama VW
KimeH
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: La 02.03.2019 08:17

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja KimeH »

Tänään innostuin kokeilemaan kesärenkaita hetkeksi alle josko olisi eri äänimaailma kuin talvirenkailla.
Continentalin Sportcontact 5 ja aivan sietämätön meteli. Pitäisi olla kuulosuojaimet yli 100km/h vauhdissa :shock:
Rengas resonoi jollain aivan selittämättömällä tavalla.
Eli jopa Contin IC 2 nastareingaskin oli hilhaisempi kuin kesärengas....

Kellään ideoita? Jokatapauksessa paluu autoliikkeeseen edessä :(
Avatar
Nippe
Mersumies
Mersumies
Viestit: 762
Liittynyt: Ti 27.05.2008 17:55
Paikkakunta: Vantaa

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja Nippe »

Suomen tiestön kuntokin tekee tuota jollotusta ja ulinaa. Mulla myös Contit omassa c-koppasessa ja Suomessa rengasmeteli huomattavasti voimakkaampi kuin esim. Saksassa, siellä ei renkaista juuri ääntä kuulunut kun kesällä siellä pyörittiin. Tottakai myös täällä voi löytää hiljaiset renkaat, mutta haastavaa varmasti on.

Edittiä, Airmaticilla on tuo oma, mutta silti renkaat metelöi.
Viimeksi muokannut Nippe, Su 17.03.2019 15:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti :D )
S205 C250d -14
CL203 C200K -02

ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
Avatar
Jyri1387E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Ke 03.08.2016 11:59

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja Jyri1387E »

KimeH kirjoitti:Tänään innostuin kokeilemaan kesärenkaita hetkeksi alle josko olisi eri äänimaailma kuin talvirenkailla.
Continentalin Sportcontact 5 ja aivan sietämätön meteli. Pitäisi olla kuulosuojaimet yli 100km/h vauhdissa :shock:
Rengas resonoi jollain aivan selittämättömällä tavalla.
Eli jopa Contin IC 2 nastareingaskin oli hilhaisempi kuin kesärengas....

Kellään ideoita? Jokatapauksessa paluu autoliikkeeseen edessä :(
Minun kokemuksen mukaan tuon metelin aiheuttaa teräsjousen resonointi tien karkeuden aiheuttamassa värähtelyssä jonka katto tai lattia toistaa sisälle. Omaan autoon olen löytänyt 2 toimivaa ratkaisua ja jos setuppi on sama, niin luultavasti näitä kannattaa kokeilla.

Auto on tuo allekirjoituksen farkku 220d avantgarde (eli tässä on muistaakseni 10mm vakiota matalampi jousitus). Ei kattoluukkua ja muutenkin varsin perussisustalla.

Pehmeällä kitkarenkaalla meteli vaimenee selvästi mutta osasyynä on alhaisemma talvinopeudet. Yhtä pehmeää kesärengasta ei kuitenkaan löydä, joten maltillinen rengaskoko (16-17") ja mukavuuspaineet on oikeastaan ainoa ratkaisu.

Koko vuoden ympäri pääsee melusta eroon sijoittamalla madallussarjaan - niin hullulta kuin se kuulostaakin - tai vakiomallin comfort tai airmatic jousitukseen (näitä jälkimmäisiä en ole kokeillut). Omaan asensin Eibach pro kitin ja ainakin Suomalaisilla nopeuksilla melut hävisi. Valitettavasti jouduin palauttamaan talveksi vakiojouset takaisin, kun en löytänyt rengaskulmiin toimivaa ratkaisua ja katsastuskin tuli päälle. :cry:

Oma selitykseni havainnolle on, että koska madallusjousi on jäykempi, niin se resonoi eri taajuudella eikä melu siksi voimistu normaaleilla nopeuksilla ohjaamoon.

Muita ratkaisuja voisi olla katon ja lattian äänieristäminen liimattavalla butyylimatolla, mutta työnä se olisi älytön. Toki mukana tulee äänimaailman alentuminen yleisesti mutta fiksi ei poista ongelmaa, maskaa sen vain.
Ajossa: Volvo XC60 T8 (-18)
Ex: W205 220d Touring (-15), Octavia STW 4x4 DSG L&K (-11), Octavia STW 4x4 (-06), Toyota RAV4.2 (-01)
KimeH
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: La 02.03.2019 08:17

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja KimeH »

10mm madallettu Avantgarde mulla kanssa.
Kokeilitko siis vakio comfort jousia, siis niitä hieman korkeampia? Poisti melun?
Toi jousien resonointi tavallaan kuulostaa järkevältä, mutta en ihan usko siihen. Silloin kyllä Mersulta olisi joku vastaus tähän ja vielä kun samoja ongelmia raportoitu myös Airmatic alustaisista, etenkin 4WD
Tämä soiva ääni tulee jo todella pienellä nopeudella jopa alle 10km/h, renkaat soi/resonoi etenkin lumella ja jos ikkunan avaa kuulee sen ulkopuoleltakin, sama ääni kun napautat kulutuspintaan, mutta jatkuvana. Ei siis voi olla yksittäinen juttu.

Mun auto on lähes uusi, viime vuoden esittelyauto ja vain jokusen tonnin ajettu.
...noi kesärenkaat ei enää alle mene. Nyt noi Contin kitkat on jotenkin siedettävissä, vaikka niilläkin selvää että jotain ongelmaa autossa on.

Muualtakin jo lukenut vastaavista tapauksista ja rengasmerkin vaihdolla ilmeisesti ratkennut.
audioman taitaa olla yksi vastaava.
Viimeksi muokannut KimeH, Su 17.03.2019 15:15. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
KimeH
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: La 02.03.2019 08:17

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja KimeH »

Tupla postaus
Avatar
Jyri1387E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Ke 03.08.2016 11:59

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja Jyri1387E »

KimeH kirjoitti:10mm madallettu Avantgarde mulla kanssa.
Kokeilitko siis vakio comfort jousia, siis niitä hieman korkeampia? Poisti melun?
Toi jousien resonointi tavallaan kuulostaa järkevältä, mutta en ihan usko siihen. Silloin kyllä Mersulta olisi joku vastaus tähän ja vielä kun samoja ongelmia raportoitu myös Airmatic alustaisista, etenkin 4WD
Tämä soiva ääni tulee jo todella pienellä nopeudella jopa alle 10km/h, renkaat soi/resonoi etenkin lumella ja jos ikkunan avaa kuulee sen ulkopuoleltakin, sama ääni kun napautat kulutuspintaan, mutta jatkuvana. Ei siis voi olla yksittäinen juttu.

Mun auto on lähes uusi, viime vuoden esittelyauto ja vain jokusen tonnin ajettu.
...noi kesärenkaat ei enää alle mene. Nyt noi Contin kitkat on jotenkin siedettävissä, vaikka niilläkin selvää että jotain ongelmaa autossa on.

Muualtakin jo lukenut vastaavista tapauksista ja rengasmerkin vaihdolla ilmeisesti ratkennut.
audioman taitaa olla yksi vastaava.
En ole kokeillut comfort jousella, ainoastaan vaihtamalla Eibachit alle ja taas vakiot tilalle - ero oli huomattava ja toistettavissa. Koska jousivakio vaikuttaa tuohon noin selvästi, niin on ainakin vahva oletus, että comfort jousituksella käy samoin. Jonkun palstalaisen melun lähde oli ollut kardaanin tukilaakeri, joten tosiaan ääntä voi tulla niin monella eri tavalla sisään. Ja mitenkään sanottua ei ole, että jousi on melun pääasiallinen lähde vaan nimenomaan, että sen muuttaminen muuttaa koko auton "viritystaajuutta". Melu voi kulkeutua sisään myös tukivarsien kautta mitkä ovat samoja osia jousituksen virityksestä tai ilmajousituksesta huolimatta.

Minä kävin merkkiliikkeessä asiaa toimittamassa huollon yhteydessä viime kesänä ja siellä todettiin auton olevan kunnossa ja äänen tulevan renkaista :clap: Ennen huoltoa olin reivannut edes takaisin kesärenkaiden tilalle talvikumit vain todetakseni, että melu kuuluu niilläkin. Nastattomalla talvirenkaalla melu kuuluu paljon vaimeampana mutta kun se on korviinsa saanut, niin se pysyy siellä kuin korvamato.

Jos pääset juttusille sellaisen henkilön kanssa joka oikeasti haluaa korjata ongelman, niin kannattaa ehdottaa vaikka pientä rengasrulettia esittelyautojen kanssa. Otetaan sellainen esittelyauto (sama korimalli) koekaniiniksi mikä ei melua ja sitten meluyksilö. Vaihdetaan renkaat päittäin ja katsotaan, että siirtyykö melu autosta toiseen tai vaimeneeko aikaisemmin melunnut auto. Jos näin käy, niin vika on renkaassa ja se on "halpa" korjata.

En ole itse kuullut (tai kuunnellut) ääntä hiljaisella nopeudella ja luminen tie narisee jotenkin aina mutta kuvailemasi renkaan kulutuspinnan napautuksesta kuuluva ääni ja sisällä kuuluva melu ovat tosiaan samankaltaisia. Huomasin asian kesällä melua tutkiessani ja renkaita vaihtaessani. Kesärenkaat on muuten 18" ja GY Eagle F1 Assy 3:set ja nämä ainakin soivat mahtavasti aina 115km/h yläpuolella.

Tehdasta ei kiinnosta Suomen tiet ja niiden poikkeuksellisen karkea pinta. Oma auto on mukavan hiljainen Skånen eteläpuolisessa Euroopassa, sillä on tullut ajettua Ruotsin lisäksi Tanskassa, Saksassa, Ranskassa, Italiassa ja Itävallassa. 8)
Ajossa: Volvo XC60 T8 (-18)
Ex: W205 220d Touring (-15), Octavia STW 4x4 DSG L&K (-11), Octavia STW 4x4 (-06), Toyota RAV4.2 (-01)
KimeH
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: La 02.03.2019 08:17

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja KimeH »

Tästähän tuntuu löytyvän aika paljon kirjoittelua eri maiden foorumeilta. Yleisesti vaikuttaa aina olleen kyse renkaista lähtevästä äänestä ja etenkin Continentalin eri mallit tai minkä tahansa valmistajan RunFlatTyre.
Renkaita vaihtamalla asia asettunut. Eikä näissä ole oltu pohjolan karkeilla teillä.

Jotenkin vaikuttaa, että C sarjalaisessa on jokin "ominaisuus" joka saa tietyt auto yksilöt jotenkin soimaan tuon rengasvärinän takia.
Kun asiasta tiedustelin n. pari viikkoa sitten niin autoliike myönsi, että tietävät ongelman ja renkailla pitäisi korjaantua.

Minä otan talvirenkaat vaikka 16" vanteelle ja niille pulleat renkaat , mutta tuollaisessa metelissä en ajele. Jopa vaimon Fiesta on hiljaisempi rengasmelulta.
Kesärenkaita pitää vähän tutkia/tuumia, saisi olla se 17....
monsteri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 150
Liittynyt: Pe 01.11.2013 21:22

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja monsteri »

Alkaa tieten jo kuulo heikentyä, kun en ole renkaiden jollotusta pannut merkille. Auto w205 C 200. Rengasäänet ei merkittävästi poikkea meidän w213 mallista. Joulukuussa ostin Continental conti ice 2 nastarenkaat tähän keskieuroopan kitkojen tilalle. Koko 205/60 16. Tämä on testienkin mukaan hiljaisimpia nastarenkaita. Kesärenkaat 17 primacy 3, ainut valitus näistä nopea kuluminen.
audioman
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: La 14.01.2012 09:31

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja audioman »

KimeH kirjoitti:
audioman kirjoitti: audioman: sinä siis pääsit vollotuksesta eroon eri rengasmerkillä kuin Continental. Vaihoiko liike vai itse ?
Ensimmäinen vaihto SportContacteista Ecocontacteihin meni niin, ett autoliike tuli vastaan. Muistaakseni itse maksoin parisataa euroa. Seuraava vaihto Ecocontact > Nokian meni omaan piikkiin.

Muuten auto on niin hyvä, että seuraavakin on C-sarjalainen. Se on nyt menossa tilaukseen sillä ehdolla, että uudessa autossa ei luovutuksessa saa olla Continentaleja alla. Ne voivat testeissä olla hiljaisimmasta päästä, mutta C-Mersussa hiljaisuus ei minun kokemukseni perusteella toteudu :)
C 300d A 4matic + Airmatic sedan 2019
ex C 220d A 4matic + Airmatic sedan 2016
ex C 220 CDI A sedan 2012
Essential_
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ti 01.01.2019 13:32

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja Essential_ »

Kun on ollut parikin kertaa täällä puhetta noista rattiakääntäessä tulevista naps ja kloks -äänistä, niin mikä on ollut aiheuttajana?
-Joku puhui ainakin airbagin takana olevasta aluuminilevystä, joka korjautui sen kiristämisen jälkeen?
-Sitten taisi jollakin olla hammastanko syynissä yms yms.

Onko selvää aiheuttajaa ollut, vai onko näitä aiheuttajia sitten ollut useampia?

Minulla kuuluu pien napsaminen rattia käännellessä. N. puoli kierrosta kun on kääntänyt, niin ääni kuuluu. Semmoinen pieni napsaus, ja selvästi tulee ratista/ohjausakselista.
Ajaessa ja paikallaan kääntäessä sama ääni.
Avatar
Henri_L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: Su 12.09.2004 17:26
Paikkakunta: Pertteli

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja Henri_L »

Alkaa olemaan 205:sta aika paljon keskustelua.
Hieman hankala käydä läpi koko 58 sivuinen keskustelu.
Olisiko aika tehdä eri aiheista omat ketjut tästä eteenpäin?
Tesla Model 3

Ex C300 blueTec hybrid S205
Ex e300 blueTec hybrid s212 facelift
EX 280cdi v6 S211
EX 220 cdi S203
EX 290 TD W210
EX. 250D W124
audioman
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: La 14.01.2012 09:31

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja audioman »

Jyri1387E kirjoitti:
KimeH kirjoitti:Tänään innostuin kokeilemaan kesärenkaita hetkeksi alle josko olisi eri äänimaailma kuin talvirenkailla.
Continentalin Sportcontact 5 ja aivan sietämätön meteli. Pitäisi olla kuulosuojaimet yli 100km/h vauhdissa :shock:
Rengas resonoi jollain aivan selittämättömällä tavalla.
Eli jopa Contin IC 2 nastareingaskin oli hilhaisempi kuin kesärengas....

Kellään ideoita? Jokatapauksessa paluu autoliikkeeseen edessä :(
Minun kokemuksen mukaan tuon metelin aiheuttaa teräsjousen resonointi tien karkeuden aiheuttamassa värähtelyssä jonka katto tai lattia toistaa sisälle. Omaan autoon olen löytänyt 2 toimivaa ratkaisua ja jos setuppi on sama, niin luultavasti näitä kannattaa kokeilla.

Auto on tuo allekirjoituksen farkku 220d avantgarde (eli tässä on muistaakseni 10mm vakiota matalampi jousitus). Ei kattoluukkua ja muutenkin varsin perussisustalla.

Pehmeällä kitkarenkaalla meteli vaimenee selvästi mutta osasyynä on alhaisemma talvinopeudet. Yhtä pehmeää kesärengasta ei kuitenkaan löydä, joten maltillinen rengaskoko (16-17") ja mukavuuspaineet on oikeastaan ainoa ratkaisu.

Koko vuoden ympäri pääsee melusta eroon sijoittamalla madallussarjaan - niin hullulta kuin se kuulostaakin - tai vakiomallin comfort tai airmatic jousitukseen (näitä jälkimmäisiä en ole kokeillut). Omaan asensin Eibach pro kitin ja ainakin Suomalaisilla nopeuksilla melut hävisi. Valitettavasti jouduin palauttamaan talveksi vakiojouset takaisin, kun en löytänyt rengaskulmiin toimivaa ratkaisua ja katsastuskin tuli päälle. :cry:

Oma selitykseni havainnolle on, että koska madallusjousi on jäykempi, niin se resonoi eri taajuudella eikä melu siksi voimistu normaaleilla nopeuksilla ohjaamoon.

Muita ratkaisuja voisi olla katon ja lattian äänieristäminen liimattavalla butyylimatolla, mutta työnä se olisi älytön. Toki mukana tulee äänimaailman alentuminen yleisesti mutta fiksi ei poista ongelmaa, maskaa sen vain.
Minulla on Airmatic, ja kaikki autossa olleet Continential -merkkiset renkaat ovat pitäneet jollotusta ja ulinaa. SoprtContact 6 oli sietämätön, Ecocontact melkein sietämätön ja VikingContact 6 -kitkerenkaat nippa nappa siedettävät, mutta meluisat kuitenkin (huolimatta siitä, että ne ovat testien mukaan hilaiset). Hiljaisia renkairta ovat olleet Nokian Hakka Blue 2 ja Michelin X Ice -kitkat. Teräsjousi siis ei ilmiötä ainakaan minun autossani selitä.
Viimeksi muokannut audioman, Pe 29.03.2019 23:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
C 300d A 4matic + Airmatic sedan 2019
ex C 220d A 4matic + Airmatic sedan 2016
ex C 220 CDI A sedan 2012
KimeH
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: La 02.03.2019 08:17

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja KimeH »

Onkos kukaan kiinnittänyt huomiota XL renkaiden käytöstä nykyään.
Muutamia vuosia takaperin ko. XL "vahvistettuja" renkaita ei juuri normaaleissa henkilöautoissa näkynyt. Vain painavemmissa ja pakettiautoissa jne.
Nyt järestään kaikissa uusissa autoissa Fiestasta - E mersuun ko. merkintä ensiasennusrenkaista löytyy.
Rengastesteissä taasen useimmiten ei XL mallit jos vähänkin hiljaisuutta tai mukavuutta mitataan.
XL renkaat on jäykemmät niin sivurakenteeltaan kuin kulutuspinnan alla olevilta metallivöiltään.
TCN = tyre cavity noise on se jollotus ulina jonka kabiiniin kuullaan n.200hz ja XL renkailla tuppaa merkistä ja mallista varioiden olevan asiaan vaikutusta.

Aiemmin XL mallit oli kalliimmat, mutta nyt päinvastoin ja "normaalit" jopa harvinaisia.

Vain mun ajatus / havainto / mielipide...


PS: Continental Sport Contact 6 oli munkin autossa järkky kokemus...
Nyt alla Hakkapeliitta R2 @ hieman jollottaa alle 70km/h muuten suht. ok
Jonkinasteinen jollotus jo alhaisillakin nopeuksilla on ilmeisesti C-sarjalaiselle ominaisuus, muutamaa FaceLift esittelyautoa kokeilleena ja sama vaiva niin kitkoilla kuin nastoilla. Hassua ettei kaikki edes ääntä koe kuulevansa tms. :roll:
Kumipää
Mersumies
Mersumies
Viestit: 821
Liittynyt: Ti 23.10.2007 13:20
Paikkakunta: Kalajoki

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja Kumipää »

https://www.google.com/search?biw=1366& ... LHiiH_ZzdU" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuollaiset renkaat vois olla kokeilun arvoinen juttu.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Avatar
Juha_M117
Mersumies
Mersumies
Viestit: 990
Liittynyt: La 31.10.2009 16:56
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja Juha_M117 »

Noniin, ei malttanut enää odottaa niin laitoin ensimmäistä kertaa omaan kärryyn nuo uudet kesävanteet/renkaat:

Kuva

Kuva

Kuva

Eli edessä A2054011300 vanne ja takana A2054011400. Renkaana ContiSportContact 5P, edessä 225/40 takana 255/35.

Keskimerkit tuli nimimerkiltä karra, kiitos siitä :D

Ei esiinny omassa autossa mitään renkaitten "sointia" tai jollotusta, mutta rengasäänet toki on kovat kun vertaa 17" kitkoihin ja vetelee vähän. Mutta ulkonäön ehdoillahan tämmösillä mennään, siitä ei ole epäilystäkään.
1989 560 SEC
1981 380 SL
1985 190 E 2.0
2007 Corvette
ennentauti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 156
Liittynyt: Ti 23.07.2013 18:24

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja ennentauti »

Hienon näköinen peli! Itse arvostan enemmänkin mukavuutta ja hiljaisuutta autossa. GLC ei pärjää mitenkään C mallille ulkonäössä mutta meluttomuudessa ja mukavuudesta vie 100-0 voiton.
nikopetterii
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 333
Liittynyt: To 17.03.2016 10:25
Paikkakunta: Savo

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja nikopetterii »

Juha_M117 kirjoitti: Ei esiinny omassa autossa mitään renkaitten "sointia" tai jollotusta, mutta rengasäänet toki on kovat kun vertaa 17" kitkoihin ja vetelee vähän. Mutta ulkonäön ehdoillahan tämmösillä mennään, siitä ei ole epäilystäkään.
Paljonko on rengaspaineet kylmistä renkaista mitattuna? Vetely tod näk vähenee kun laitat rengaspaineet isommaks...
Anzzu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 565
Liittynyt: Ke 08.06.2016 17:44

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja Anzzu »

nikopetterii kirjoitti:
Juha_M117 kirjoitti: Ei esiinny omassa autossa mitään renkaitten "sointia" tai jollotusta, mutta rengasäänet toki on kovat kun vertaa 17" kitkoihin ja vetelee vähän. Mutta ulkonäön ehdoillahan tämmösillä mennään, siitä ei ole epäilystäkään.
Paljonko on rengaspaineet kylmistä renkaista mitattuna? Vetely tod näk vähenee kun laitat rengaspaineet isommaks...
Tai sit on liikaa ilmaa, omat kokemukset on just niinpäin, että autonvalmistajan suosituksen mukaiset paineet -> vetely vähenee, vrt 2,5+bar, toki kahdessa vanhemmassa korimallissa, mutta c kumminkin
Vastaa Viestiin