W205 C-sarja

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Kumipää
Mersumies
Mersumies
Viestit: 821
Liittynyt: Ti 23.10.2007 13:20
Paikkakunta: Kalajoki

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja Kumipää »

Tuohon lumiongelmaan olisi varmasti hyvä tällainen K&N ilmanputsareissakin käytettävä outerwear wrappi:

" onclick="window.open(this.href);return false;

Käytetään usein mönkijöissä talvella, kun laitetaan telasarjat, silloin lumi menee variaattorin ilmanotosta sisään helposti.
Tuota myydään jossain ihan levyinäkin, mutta en nyt löytänyt linkkiä.
Tuollaisen vain vetaisee ilman sisäänoton suuaukkoon.

Sama ongelma oli viime vuonna sprintterissä, ilmanputsari jäätyi, kun oli niin vetinen lumenpöllyn vuoksi.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
audioman
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: La 14.01.2012 09:31

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja audioman »

OKA-1 kirjoitti:Tuulilasi on muuten todella haurasta tekoa tässä mallissa. Alle 2 viikkoa sitten vaihdettu uusi tuulilasi ja pienen pienestä kiven osumasta yläreunaan jälleen lasi halki. Onneksi on lasivakuutus 0 € omavastuulla.
Minkämerkkinen lasi sinulle vaihdettiin?
C 300d A 4matic + Airmatic sedan 2019
ex C 220d A 4matic + Airmatic sedan 2016
ex C 220 CDI A sedan 2012
Avatar
Jyri1387E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Ke 03.08.2016 11:59

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja Jyri1387E »

Kumipää kirjoitti:Tuohon lumiongelmaan olisi varmasti hyvä tällainen K&N ilmanputsareissakin käytettävä outerwear wrappi:

" onclick="window.open(this.href);return false;

Käytetään usein mönkijöissä talvella, kun laitetaan telasarjat, silloin lumi menee variaattorin ilmanotosta sisään helposti.
Tuota myydään jossain ihan levyinäkin, mutta en nyt löytänyt linkkiä.
Tuollaisen vain vetaisee ilman sisäänoton suuaukkoon.

Sama ongelma oli viime vuonna sprintterissä, ilmanputsari jäätyi, kun oli niin vetinen lumenpöllyn vuoksi.
Yksinkertaisen näköinen toteutus. Käytännössä tuon voisi laittaa siihen imuputkeen moottorin etupuolelle - se näyttää ihan kuin olevan jatkolla siitä keskeltä. Jos tuon pujottaa siihen putken päälle, niin riitääkö siinä läpäisykyky? Kartiofiltterin päällä ilma imentään koko pussin pinta-alasta, mutta putken päällä voisi kuvitella sen kohdistuvan vain putken halkaisijan kokoiselle alueelle?
Ajossa: Volvo XC60 T8 (-18)
Ex: W205 220d Touring (-15), Octavia STW 4x4 DSG L&K (-11), Octavia STW 4x4 (-06), Toyota RAV4.2 (-01)
Avatar
Jyri1387E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Ke 03.08.2016 11:59

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja Jyri1387E »

shade_z kirjoitti:
OKA-1 kirjoitti:Tuulilasi on muuten todella haurasta tekoa tässä mallissa. Alle 2 viikkoa sitten vaihdettu uusi tuulilasi ja pienen pienestä kiven osumasta yläreunaan jälleen lasi halki. Onneksi on lasivakuutus 0 € omavastuulla.
ei se lasi ole mallista riippuvainen vaan lasin valmistajasta :D edellisessä vuonna 2000 asennettu lasi kesti iskuja ja paloja puuttui eikä haljennut. uusi saint gobain otti ja särähti jokaisesta nastasta mikä lensi eli takapakkia on otettu.
Varmasti valmistajienkin kesken on eroja, mutta minun kokemuksella eniten vaikuttaa se, että mihin isku tulee. Muistan kymmenen lasivauriota omissa autoissa (yksikään ei ole mersu - vielä) ja noista vain yksi ei ollut kivenisku ja vain yksi jäljelle jääneistä ei alkanut lasin yläreunasta. Kokemusperäisesti 5cm tai alle reunasta osunut kivi saa lasin halkemaan ensin reunaan ja sitten lasin jännitysten mukaisesti keskelle. Usein halkeama vielä taipuu sivulle 20-30cm korkeudella ja jatkaa sivuttain.

Tuurilla on iso osuus siinä, että miten lasille käy. Itse voi vaikuttaa vain siihen, että pitää riittävästi välimatkaa edellä ajavaan ja varsinkin liittymissä aja ennemmin jonkun takana vasenta kuin oikeaa kaistaa. :wink: Tielle liittyvän olisi hyvä oppia kiihdyttämään sillä rampilla eikä vasta kiilattuaan tiellä jo ajavan eteen. :wtf:
Ajossa: Volvo XC60 T8 (-18)
Ex: W205 220d Touring (-15), Octavia STW 4x4 DSG L&K (-11), Octavia STW 4x4 (-06), Toyota RAV4.2 (-01)
OKA-1
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Su 06.12.2015 00:16

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja OKA-1 »

audioman kirjoitti:
OKA-1 kirjoitti:Tuulilasi on muuten todella haurasta tekoa tässä mallissa. Alle 2 viikkoa sitten vaihdettu uusi tuulilasi ja pienen pienestä kiven osumasta yläreunaan jälleen lasi halki. Onneksi on lasivakuutus 0 € omavastuulla.
Minkämerkkinen lasi sinulle vaihdettiin?
Täsmälleen samanlainen lasi vaihdettiin tilalle kun oli alkuperäinenkin. Oikeassa alareunassa on Carl Benz signeeraus.

https://www.google.fi/imgres?imgurl=htt ... mrc&uact=8" onclick="window.open(this.href);return false;
simosami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 914
Liittynyt: Ma 24.02.2014 11:26

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja simosami »

OKA-1 kirjoitti:
audioman kirjoitti:
OKA-1 kirjoitti:Tuulilasi on muuten todella haurasta tekoa tässä mallissa. Alle 2 viikkoa sitten vaihdettu uusi tuulilasi ja pienen pienestä kiven osumasta yläreunaan jälleen lasi halki. Onneksi on lasivakuutus 0 € omavastuulla.
Minkämerkkinen lasi sinulle vaihdettiin?
Täsmälleen samanlainen lasi vaihdettiin tilalle kun oli alkuperäinenkin. Oikeassa alareunassa on Carl Benz signeeraus.

https://www.google.fi/imgres?imgurl=htt ... mrc&uact=8" onclick="window.open(this.href);return false;
Itse olen suosinut orgiksen tilalle Pilkingtonia. N. 10 kertaa on laseja mennyt, mutta kertaakaan ei vielä Pilkkan lasi. Kuitenkin niillä on ajettu varmaan puolet kaikista minun kilometreistä.
Viimeisin viime syksynä. Se lasi oli tehty Polskeissa. Suomen tehdas on vissiin lopettanut noiden teon
Kaikkea roska kommentteja kuulin Vehon suunnasta, että kameraa ei saada säädettyä yms. Olivat väärässä. Kaukovalo automatiikka on nyt parempi, kuin se oli orgiksen kanssa. Piti tosin säätää merkki- liikkeessä, mutta kuului hintaan. Säätämättä ei toimi valojen vaihto ja kaistavahti kunnolla
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
monsteri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 150
Liittynyt: Pe 01.11.2013 21:22

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja monsteri »

Eipä nämä mitenkään erikoisen heikkoja laseja ole. Parisen viikkoa sitten w 213 lasiin kivi kauhean pamauksen kera satasen vauhdissa. Kun hakemalla haki, niin aivan mitätön pintakolhu. W 204 ja w 212 autoihini vaihdoin lasit ja korjautin kumpaakin. Pilkington laseja yritän välttää, naarmuuntuvat herkästi saint gobain verrattuna. Vaimon w 205 lasiin ei vielä kivi ole osunut.
Kumipää
Mersumies
Mersumies
Viestit: 821
Liittynyt: Ti 23.10.2007 13:20
Paikkakunta: Kalajoki

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja Kumipää »

Jyri1387E kirjoitti:
Yksinkertaisen näköinen toteutus. Käytännössä tuon voisi laittaa siihen imuputkeen moottorin etupuolelle - se näyttää ihan kuin olevan jatkolla siitä keskeltä. Jos tuon pujottaa siihen putken päälle, niin riitääkö siinä läpäisykyky? Kartiofiltterin päällä ilma imentään koko pussin pinta-alasta, mutta putken päällä voisi kuvitella sen kohdistuvan vain putken halkaisijan kokoiselle alueelle?
Kyllä uskoisin riittävän ja voihan sitä jollain konstilla taiteilla kauemmaksi, jotain harvaa verkkoa kääntää hiukan pyöreäksi ja tuota siihen päälle.
On muuten erikoista materiaalia, olen laittanut vesihanan alle ja ei mene vesi läpi.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Avatar
Laaksonen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1175
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:09
Paikkakunta: Hollola

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

C saa faceliftissä myös uudet takavalot:
Kuva
http://blog.mercedes-benz-passion.com/2 ... m=facebook" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
Jyri1387E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Ke 03.08.2016 11:59

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja Jyri1387E »

Tuli kokeiltua, että GLC:n keskikonsolin kansi sopii tähän maanläheisempäänkin malliin. :angel:
konsoli_2_2017-03-13.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Ajossa: Volvo XC60 T8 (-18)
Ex: W205 220d Touring (-15), Octavia STW 4x4 DSG L&K (-11), Octavia STW 4x4 (-06), Toyota RAV4.2 (-01)
Avatar
Laaksonen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1175
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:09
Paikkakunta: Hollola

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Myös C-sarja saamassa All Terrain -version 2018:
Kuva
http://www.autobild.de/bilder/alle-merc ... tml#bild32" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
Laaksonen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1175
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:09
Paikkakunta: Hollola

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Faceliftin sisusta vakoiltu:
Kuva
http://blog.mercedes-benz-passion.com/2 ... s-lenkrad/" onclick="window.open(this.href);return false;
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2732
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Laaksonen kirjoitti:Faceliftin sisusta vakoiltu:
[ http://blog.mercedes-benz-passion.com/wp-content/uploads/Lenkrad-205-mopf-759x500.jpg ]
http://blog.mercedes-benz-passion.com/2 ... s-lenkrad/" onclick="window.open(this.href);return false;
Innostuin jo, että keppi siirretty takaisin oikeaan paikkaan, mutta kuva taitaakin olla manuaalista :(
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja DBFI »

tahtoomersun kirjoitti:
Innostuin jo, että keppi siirretty takaisin oikeaan paikkaan, mutta kuva taitaakin olla manuaalista :(
Hyvä niin. :wink:
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Mitenkäs parametriohjaus 205:ssä? Uusien myyjä väitti, että tulee mukana, jos on Dynamic Select. Mutta oli niin pihalla Mersun varusteista, että haluaisin varmistaa tämän vielä joltain, joka tietää. :)
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja DBFI »

tn62634 kirjoitti:Mitenkäs parametriohjaus 205:ssä? Uusien myyjä väitti, että tulee mukana, jos on Dynamic Select. Mutta oli niin pihalla Mersun varusteista, että haluaisin varmistaa tämän vielä joltain, joka tietää. :)
Perinteinen 213 varustekoodi näkyy olevan vakiona vain hybridissä ja plug-in hybridissä. Lisäksi urheilualusta pois sulkee 213 koodin.

En ymmärrä miksi ns. parametriohjaus ei voisi olla kaikissa vakiona kun kerran näissä on sähköinen tehostin eli muuttuvasta tehostuksesta ei tule mitään kustannuksia, muutama rivi softaa. Veikkaan että näin onkin ja tuo 213 "Comfort-ohjaus, ohjauksen lisätehostus pysäköitäessä" on joku lisäjuttu. 205-tuntijat voisivat valaista tarkemmin.
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Olen törmännyt ilmoituksissa vaihtoehtoihin Komfort-Direktlenkung ja Sport-Direktlenkung ja ilman etuliitteitä.
simosami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 914
Liittynyt: Ma 24.02.2014 11:26

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja simosami »

DBFI kirjoitti:
tn62634 kirjoitti:Mitenkäs parametriohjaus 205:ssä? Uusien myyjä väitti, että tulee mukana, jos on Dynamic Select. Mutta oli niin pihalla Mersun varusteista, että haluaisin varmistaa tämän vielä joltain, joka tietää. :)
Perinteinen 213 varustekoodi näkyy olevan vakiona vain hybridissä ja plug-in hybridissä. Lisäksi urheilualusta pois sulkee 213 koodin.

En ymmärrä miksi ns. parametriohjaus ei voisi olla kaikissa vakiona kun kerran näissä on sähköinen tehostin eli muuttuvasta tehostuksesta ei tule mitään kustannuksia, muutama rivi softaa. Veikkaan että näin onkin ja tuo 213 "Comfort-ohjaus, ohjauksen lisätehostus pysäköitäessä" on joku lisäjuttu. 205-tuntijat voisivat valaista tarkemmin.
W212 menee näin.
211 EPS electric power steering (sähköinen, muuttuva tehostus, parametrinen muuttuva välitys)

213 Speed-sensitive power steering/vario steering
(Hydraullinen, nopeustunnisteinen muuttuva tehostus / muuttuvan välitys)

Eiköhän tässä ole samat numero koodit, vaiko ei?
Parametri ohjaus tarkoittaa siis muuttuvaa välitystä, ei pelkästään nopeuden mukaan muuttuvaa tehostusta.
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja DBFI »

simosami kirjoitti:
W212 menee näin.
211 EPS electric power steering (sähköinen, muuttuva tehostus, parametrinen muuttuva välitys)

213 Speed-sensitive power steering/vario steering
(Hydraullinen, nopeustunnisteinen muuttuva tehostus / muuttuvan välitys)

Eiköhän tässä ole samat numero koodit, vaiko ei?
Parametri ohjaus tarkoittaa siis muuttuvaa välitystä, ei pelkästään nopeuden mukaan muuttuvaa tehostusta.
Ei voi ihan samalla tavalla mennä kun eihän tuossa 205:ssa ole hydraulista tehostinta. Perinteisesti parametriohjaus tarkoittaa nopeuden mukaan muuttuvaa tehostusta mutta korjaamokäsikirjan mukaan se on 205:ssä vakio (loogista sähkötehostimelle) mutta tuo mainitsemasi muuttuva välitys (ohjauskulman mukaan) on varmaankin 205:ssa se ero normiin. Ilmeisesti jossakin AMG tai urheiluvarusteessa ohjauksen välitys kokonaisuudessaan nopeampi.

205:n suomenkielisestä esitteestä en löytänyt mitään tietoa 213-koodista. Siellähän keskitytään hienoihin kuviin, siis valokuviin ja mielikuviin.
maoltu
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: La 15.04.2017 12:05

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja maoltu »

Onko jollain sattumalta tullut vastaan w205 takapäästä jurinaa joka ilmenee pahiten matalilla nopeuksilla? Ääni tuntuisi tulevan vasemmalta takaa.. pyöränlaakeri on uusittu ja kardaanin kannatilaakeri.. liekö peräremontti tiedossa.. peräöljyt oli hyvän näköiset ja autolla on ajettu 300tkm
W205
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 77
Liittynyt: Ti 25.03.2014 22:31

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja W205 »

Paljon on ajettu W205:sella. 100tkm vuodessa, huh. Onko entinen taksi? Noilla kilometreillä voisi tosiaan olla toi perä joka huutaa.
Avatar
egyptian
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 284
Liittynyt: Ke 12.05.2010 22:45
Paikkakunta: Espoo

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja egyptian »

Voihan se olla nykyinenkin taksi, ja onhan noita kaupparatsuja, jotka ajaa vieläkin enemmän :)
Avatar
H.E. von Kuusi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 639
Liittynyt: Ke 19.10.2011 18:34
Paikkakunta: Åbo

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja H.E. von Kuusi »

No eipä kyllä ainakaan eemeleissä perät huuda vielä 300tkm, eikä edes puolessa millissä. Eri asia tietysti, jos on pyörinyt kuivana. En vaan oikein usko.

Vantaalaisilla takseilla tulee joillain jopa lähes 300tkm vuoteen. Auto huoltoja lukuunottamatta ajossa jatkuvasti. Meillä Espoossa tullut vain noin 150tkm vuodessa, on jotain jälleenmyyntiarvoakin vielä parin vuoden jälkeen.
Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Avatar
TSMB
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: La 01.04.2017 21:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja TSMB »

Tervehdys,

piti liittyä tähän Mersu foorumiin, kun tuli vaihdettua auto C sarjalaiseen. Oli jo maassa oleva auto joten hirveesti ei päässyt enään vaikuttamaan lisävarusteisiin.
Se on toi 180 T A Premium Business farmari 9 vaihteisella automaattilaatikolla. Webastoon olin tottunut, mutta tähän olisi ollut turhan arvokas se ottaa joten tyydyin Defa lämpöpakettiin.
Nykyinen: C-Class (W205) 180 T A Premium Business Wagon 9G-TRONIC (-17)
Edelliset: Ford Kuga 2,0 TDCi PowerShift (-13), Škoda Octavia (-10), Toyota Avensis (-07), Volvo V90 (-02), Mitsubishi Lancer, Opel Astra ym.
Avatar
jukka-tre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1025
Liittynyt: To 14.09.2006 19:04
Paikkakunta: Pirkanmaa / Tampere

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja jukka-tre »

Kuka on kiinnostunut W205 -hybridistä, niin tossa topikissa on siitä tietoa. Mulla siis on sellanen.


http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 3&t=181960" onclick="window.open(this.href);return false;
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Äskaks05
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Su 12.03.2017 20:49

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja Äskaks05 »

BMW E61 vaihtui alkuvuodesta C-Meseen. Itsellä nyt 4000km takana S205 220D Premium Business kulkineella, mittarissa 58tkm.

Plussat:
- Ajettavuus etenkin ohjausasetuksen ollessa sport-moodilla. Ajettavuus lähentynyt hyvällä tavalla BMW:tä.
- Ulkonäkö ja sisätilat viihtyisät
- Moottorin ja vaihteiston yhteistyö, voiko tässä tosiaan olla vain 170hp? Tuntuu 520d:n jälkeen todella ripeältä, tosin onhan tämä Ceemese 5-sarjaa kevyempi.
- Ajoasento ja penkit sopivan sporttiset.

Miinukset:
- Tuulen suhinat nyt varsinkin kesärajoituksilla. Autosta takuu ehtinyt loppua ja menee ensi viikolla Mega-Autoon, jolloin koeajavat auton ja lähettävät goodwill-kyselyn. Vika/ominaisuus taitaa olla hyvinkin tuttu tämän ketjun lukijoille.
- Rengasmelu ei ole mielestäni Premiumautolta odotettavalta tasolla, ero on jäätävä vanhempaan BMW:hen verrattuna, etenkin nastarenkailla. Toivottavasti asiaan tulee parannusta uusien renkaiden myötä.
- Herjaa joskus pesun jälkeen "tail lights left hand" ongelmaa, vaikka kaikki valot perässä toimii. Häviää, kun auto kuivahtaa, toivottavasti vettä ei pääse mihinkään kriittiseen paikkaan.

Tiedossa olevat kampanjat ja korjaukset matkan varrelta:
- Kun ostin auton, kuuntelin sattumalta miltä moottori kuulostaa tyhjäkäynnillä. Kierrättäessä moottorista kuului kova suhina, ajattelin aluksi että päästää ahtoja pois tyhjäkäynnillä mutta vein huoltoon ja selvisi että välijäähdyttimeen menevän putken tiiviste päästää paineet pihalle. Tiiviste oli vain jotain euroja, mutta vaati päivän työn purkamista, onneksi meni vielä myyjäliikkeelle piikkiin.
- Ahtovuodon korjauksen jälkeen huomasin, että perökontin yllä olevasta ledijarruvalosta oli melkein kaikki pisteet pimeenä. Tämäkin meni vielä onneksi myyjäliikkee piikkiin, mutta tehtiin muualla kuin merkkiliikkeessä halvemman hinnan takia.
- Matkan varrelta jakoketjun kiristävän tiiviste uusittu jonain kampanjana ja tehty ohjelmistopäivityksiä.

Hyvä ja hieno auto, mutta onhan tässä hieman liikaa kiinalaatua tämän hintaiseksi kulkineeksi. Onko muilla ollut samanlaisia huomioita, ominaisuuksia, vikoja?
Avatar
Jyri1387E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Ke 03.08.2016 11:59

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja Jyri1387E »

Äskaks05 kirjoitti:BMW E61 vaihtui alkuvuodesta C-Meseen. Itsellä nyt 4000km takana S205 220D Premium Business kulkineella, mittarissa 58tkm.

Plussat:
- Ajettavuus etenkin ohjausasetuksen ollessa sport-moodilla. Ajettavuus lähentynyt hyvällä tavalla BMW:tä.
- Ulkonäkö ja sisätilat viihtyisät
- Moottorin ja vaihteiston yhteistyö, voiko tässä tosiaan olla vain 170hp? Tuntuu 520d:n jälkeen todella ripeältä, tosin onhan tämä Ceemese 5-sarjaa kevyempi.
- Ajoasento ja penkit sopivan sporttiset.

Miinukset:
- Tuulen suhinat nyt varsinkin kesärajoituksilla. Autosta takuu ehtinyt loppua ja menee ensi viikolla Mega-Autoon, jolloin koeajavat auton ja lähettävät goodwill-kyselyn. Vika/ominaisuus taitaa olla hyvinkin tuttu tämän ketjun lukijoille.
- Rengasmelu ei ole mielestäni Premiumautolta odotettavalta tasolla, ero on jäätävä vanhempaan BMW:hen verrattuna, etenkin nastarenkailla. Toivottavasti asiaan tulee parannusta uusien renkaiden myötä.
- Herjaa joskus pesun jälkeen "tail lights left hand" ongelmaa, vaikka kaikki valot perässä toimii. Häviää, kun auto kuivahtaa, toivottavasti vettä ei pääse mihinkään kriittiseen paikkaan.

Tiedossa olevat kampanjat ja korjaukset matkan varrelta:
- Kun ostin auton, kuuntelin sattumalta miltä moottori kuulostaa tyhjäkäynnillä. Kierrättäessä moottorista kuului kova suhina, ajattelin aluksi että päästää ahtoja pois tyhjäkäynnillä mutta vein huoltoon ja selvisi että välijäähdyttimeen menevän putken tiiviste päästää paineet pihalle. Tiiviste oli vain jotain euroja, mutta vaati päivän työn purkamista, onneksi meni vielä myyjäliikkeelle piikkiin.
- Ahtovuodon korjauksen jälkeen huomasin, että perökontin yllä olevasta ledijarruvalosta oli melkein kaikki pisteet pimeenä. Tämäkin meni vielä onneksi myyjäliikkee piikkiin, mutta tehtiin muualla kuin merkkiliikkeessä halvemman hinnan takia.
- Matkan varrelta jakoketjun kiristävän tiiviste uusittu jonain kampanjana ja tehty ohjelmistopäivityksiä.

Hyvä ja hieno auto, mutta onhan tässä hieman liikaa kiinalaatua tämän hintaiseksi kulkineeksi. Onko muilla ollut samanlaisia huomioita, ominaisuuksia, vikoja?
Kovan vertailukohdan otat, kun 5-sarjaan vertaat. :wink: Valitettavasti kehitys ei ole mennyt eteenpäin meluasioissa vaan sekä ajotuntuma, että painon vähentämistarve molemmat johtavat ennemminkin kabiinin melun lisääntymiseen, kuin sen vähenemiseen. W205 220d omapaino on sen mitä tuo viitonen keveimmillään - toki korimallit vaikuttaa tuohon mutta noin yleistäen voisi todeta, että se on tuo keveys mikä sen suorituskyvyn saa aikaan. Vaihteisto on kanssa ihan ok ja ainoastaan eco -moodi on vähän rasittava ajettava, kun se kaasupoljin pistää vastaan ja kaikkea alkaa tapahtumaan vasta, kun lappu on ns. lattiassa.

Noihin suhinoihin on käsittääkseni löytynyt tehtaan ratkaisu, joka on yhdistelmä oven säätöä, tiivisteiden vaihtoa ja niiden akustolasien vaihtoa. Aloitetan helpoimmasta (säätö) ja mennään kalleimpaa kohti (lasit) ellei edellinen korjaus auta. Valitettavasti tämä voi johtaa useaan korjaamokäyntiin, mutta ei niitä suhinoita pitäisi kuulua (minulla ei esimerkiksi kuulu mitään ylimääräistä siltä suunnalta).

Rengasmelun suhteen ainakin farkku on aika herkkä renkaalle ja tien pinnalle. Toki kaikki vaikuttaa kaikkeen ja minulla on kokemusta vain Avantgarde S205:sta 17" ja 18" vanteilla. Sillä pienellä pippuroinnilla maustettuna, voin sanoa, että alkuperäisellä 17" Conti SC5:lla (kesä) tai GY UG Ice2 (kitka) renkaalla tuo ei ole kohtuuttoman meluisa. Kokemusten perusteella aika tunteeton pinnalle ja melu semmoista tasaista huminaa ja pientä kuminaa. Uskallan jopa väittää, että perusmalli 16" renkaalla on hiljainen Suomalaisillakin teillä.

18" rengas on sitten selkeästi meluisampi. Voi olla, että tuo johtuu valitusta vanteesta tai renkaasta, mutta melua on selkeästi liikaa. Erityisesti herkkyys tien pinnalle lisääntyi ja mukaan tuli todella ärsyttävä "kaiku". Ei semmoista normaalia kuminaa vaan oikein kunnon resonanssi - huh! :o :shock: Koepallona alla pyörii OZ Leggera HLT ja GY Eagle F1 Asymmetric 3.
Ajossa: Volvo XC60 T8 (-18)
Ex: W205 220d Touring (-15), Octavia STW 4x4 DSG L&K (-11), Octavia STW 4x4 (-06), Toyota RAV4.2 (-01)
Avatar
TSMB
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: La 01.04.2017 21:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja TSMB »

No nyt on reilu 1 000km mittarissa ja hyvin on auto pelittänyt.

Mutta toi moottorin sammuminen, kun pysähtyy ärsyttää jos pysähdys on nopea. Onko tosiaan niin ettei toimintoa saa kokonaan kytkettyä pois vaan joka kerta, kun starttaa joutuu napista sen kytkeä pois?
Nykyinen: C-Class (W205) 180 T A Premium Business Wagon 9G-TRONIC (-17)
Edelliset: Ford Kuga 2,0 TDCi PowerShift (-13), Škoda Octavia (-10), Toyota Avensis (-07), Volvo V90 (-02), Mitsubishi Lancer, Opel Astra ym.
Avatar
Jyri1387E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Ke 03.08.2016 11:59

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja Jyri1387E »

TSMB kirjoitti:No nyt on reilu 1 000km mittarissa ja hyvin on auto pelittänyt.

Mutta toi moottorin sammuminen, kun pysähtyy ärsyttää jos pysähdys on nopea. Onko tosiaan niin ettei toimintoa saa kokonaan kytkettyä pois vaan joka kerta, kun starttaa joutuu napista sen kytkeä pois?
Joo ja ei, niin kuin poliitikko sanoisi. Virallisesti valmistaja (mikään merkki) ei salli tuon poiskytkentää, koska sen jälkeen auto ei enää täytä tyyppihyväksyntää. Voit siis opetella nappaamaan aina vähän lähdön jälkeen s&s:n napista pois tai koodaat Individual asetuksen siten, että siinä s&s ei ole aktiivinen. Individual pysyy valittuna 4h joten se on melkein toimiva ratkaisu.

Brabuksella on sitten muistinappi myynnissä mutta varsin suolaiseen hintaan enkä ole varma, että sopiiko se kaikkiin malleihin vai pelkstään AMG versioihin. Nappi tulee keskikonsolin ohjaimen vapaaseen paikkaan (vai alkuperäisen napin tilalle?), joten asennuksen jälkeen se näyttää OEM varusteelta.
Ajossa: Volvo XC60 T8 (-18)
Ex: W205 220d Touring (-15), Octavia STW 4x4 DSG L&K (-11), Octavia STW 4x4 (-06), Toyota RAV4.2 (-01)
taky
Mersumies
Mersumies
Viestit: 722
Liittynyt: Pe 27.01.2006 09:24

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja taky »

W205 180D:stä putosi yhdessä huollossa/päivityksessä S&S pois joten kyllä se on mahdollista.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001
Kuva
Vastaa Viestiin