W205 C-sarja
Re: W205 C-sarja
Tuohon lumiongelmaan olisi varmasti hyvä tällainen K&N ilmanputsareissakin käytettävä outerwear wrappi:
" onclick="window.open(this.href);return false;
Käytetään usein mönkijöissä talvella, kun laitetaan telasarjat, silloin lumi menee variaattorin ilmanotosta sisään helposti.
Tuota myydään jossain ihan levyinäkin, mutta en nyt löytänyt linkkiä.
Tuollaisen vain vetaisee ilman sisäänoton suuaukkoon.
Sama ongelma oli viime vuonna sprintterissä, ilmanputsari jäätyi, kun oli niin vetinen lumenpöllyn vuoksi.
" onclick="window.open(this.href);return false;
Käytetään usein mönkijöissä talvella, kun laitetaan telasarjat, silloin lumi menee variaattorin ilmanotosta sisään helposti.
Tuota myydään jossain ihan levyinäkin, mutta en nyt löytänyt linkkiä.
Tuollaisen vain vetaisee ilman sisäänoton suuaukkoon.
Sama ongelma oli viime vuonna sprintterissä, ilmanputsari jäätyi, kun oli niin vetinen lumenpöllyn vuoksi.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Re: W205 C-sarja
Minkämerkkinen lasi sinulle vaihdettiin?OKA-1 kirjoitti:Tuulilasi on muuten todella haurasta tekoa tässä mallissa. Alle 2 viikkoa sitten vaihdettu uusi tuulilasi ja pienen pienestä kiven osumasta yläreunaan jälleen lasi halki. Onneksi on lasivakuutus 0 € omavastuulla.
C 300d A 4matic + Airmatic sedan 2019
ex C 220d A 4matic + Airmatic sedan 2016
ex C 220 CDI A sedan 2012
ex C 220d A 4matic + Airmatic sedan 2016
ex C 220 CDI A sedan 2012
Re: W205 C-sarja
Yksinkertaisen näköinen toteutus. Käytännössä tuon voisi laittaa siihen imuputkeen moottorin etupuolelle - se näyttää ihan kuin olevan jatkolla siitä keskeltä. Jos tuon pujottaa siihen putken päälle, niin riitääkö siinä läpäisykyky? Kartiofiltterin päällä ilma imentään koko pussin pinta-alasta, mutta putken päällä voisi kuvitella sen kohdistuvan vain putken halkaisijan kokoiselle alueelle?Kumipää kirjoitti:Tuohon lumiongelmaan olisi varmasti hyvä tällainen K&N ilmanputsareissakin käytettävä outerwear wrappi:
" onclick="window.open(this.href);return false;
Käytetään usein mönkijöissä talvella, kun laitetaan telasarjat, silloin lumi menee variaattorin ilmanotosta sisään helposti.
Tuota myydään jossain ihan levyinäkin, mutta en nyt löytänyt linkkiä.
Tuollaisen vain vetaisee ilman sisäänoton suuaukkoon.
Sama ongelma oli viime vuonna sprintterissä, ilmanputsari jäätyi, kun oli niin vetinen lumenpöllyn vuoksi.
Ajossa: Volvo XC60 T8 (-18)
Ex: W205 220d Touring (-15), Octavia STW 4x4 DSG L&K (-11), Octavia STW 4x4 (-06), Toyota RAV4.2 (-01)
Ex: W205 220d Touring (-15), Octavia STW 4x4 DSG L&K (-11), Octavia STW 4x4 (-06), Toyota RAV4.2 (-01)
Re: W205 C-sarja
Varmasti valmistajienkin kesken on eroja, mutta minun kokemuksella eniten vaikuttaa se, että mihin isku tulee. Muistan kymmenen lasivauriota omissa autoissa (yksikään ei ole mersu - vielä) ja noista vain yksi ei ollut kivenisku ja vain yksi jäljelle jääneistä ei alkanut lasin yläreunasta. Kokemusperäisesti 5cm tai alle reunasta osunut kivi saa lasin halkemaan ensin reunaan ja sitten lasin jännitysten mukaisesti keskelle. Usein halkeama vielä taipuu sivulle 20-30cm korkeudella ja jatkaa sivuttain.shade_z kirjoitti:ei se lasi ole mallista riippuvainen vaan lasin valmistajasta edellisessä vuonna 2000 asennettu lasi kesti iskuja ja paloja puuttui eikä haljennut. uusi saint gobain otti ja särähti jokaisesta nastasta mikä lensi eli takapakkia on otettu.OKA-1 kirjoitti:Tuulilasi on muuten todella haurasta tekoa tässä mallissa. Alle 2 viikkoa sitten vaihdettu uusi tuulilasi ja pienen pienestä kiven osumasta yläreunaan jälleen lasi halki. Onneksi on lasivakuutus 0 € omavastuulla.
Tuurilla on iso osuus siinä, että miten lasille käy. Itse voi vaikuttaa vain siihen, että pitää riittävästi välimatkaa edellä ajavaan ja varsinkin liittymissä aja ennemmin jonkun takana vasenta kuin oikeaa kaistaa. Tielle liittyvän olisi hyvä oppia kiihdyttämään sillä rampilla eikä vasta kiilattuaan tiellä jo ajavan eteen.
Ajossa: Volvo XC60 T8 (-18)
Ex: W205 220d Touring (-15), Octavia STW 4x4 DSG L&K (-11), Octavia STW 4x4 (-06), Toyota RAV4.2 (-01)
Ex: W205 220d Touring (-15), Octavia STW 4x4 DSG L&K (-11), Octavia STW 4x4 (-06), Toyota RAV4.2 (-01)
Re: W205 C-sarja
Täsmälleen samanlainen lasi vaihdettiin tilalle kun oli alkuperäinenkin. Oikeassa alareunassa on Carl Benz signeeraus.audioman kirjoitti:Minkämerkkinen lasi sinulle vaihdettiin?OKA-1 kirjoitti:Tuulilasi on muuten todella haurasta tekoa tässä mallissa. Alle 2 viikkoa sitten vaihdettu uusi tuulilasi ja pienen pienestä kiven osumasta yläreunaan jälleen lasi halki. Onneksi on lasivakuutus 0 € omavastuulla.
https://www.google.fi/imgres?imgurl=htt ... mrc&uact=8" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W205 C-sarja
Itse olen suosinut orgiksen tilalle Pilkingtonia. N. 10 kertaa on laseja mennyt, mutta kertaakaan ei vielä Pilkkan lasi. Kuitenkin niillä on ajettu varmaan puolet kaikista minun kilometreistä.OKA-1 kirjoitti:Täsmälleen samanlainen lasi vaihdettiin tilalle kun oli alkuperäinenkin. Oikeassa alareunassa on Carl Benz signeeraus.audioman kirjoitti:Minkämerkkinen lasi sinulle vaihdettiin?OKA-1 kirjoitti:Tuulilasi on muuten todella haurasta tekoa tässä mallissa. Alle 2 viikkoa sitten vaihdettu uusi tuulilasi ja pienen pienestä kiven osumasta yläreunaan jälleen lasi halki. Onneksi on lasivakuutus 0 € omavastuulla.
https://www.google.fi/imgres?imgurl=htt ... mrc&uact=8" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimeisin viime syksynä. Se lasi oli tehty Polskeissa. Suomen tehdas on vissiin lopettanut noiden teon
Kaikkea roska kommentteja kuulin Vehon suunnasta, että kameraa ei saada säädettyä yms. Olivat väärässä. Kaukovalo automatiikka on nyt parempi, kuin se oli orgiksen kanssa. Piti tosin säätää merkki- liikkeessä, mutta kuului hintaan. Säätämättä ei toimi valojen vaihto ja kaistavahti kunnolla
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Re: W205 C-sarja
Eipä nämä mitenkään erikoisen heikkoja laseja ole. Parisen viikkoa sitten w 213 lasiin kivi kauhean pamauksen kera satasen vauhdissa. Kun hakemalla haki, niin aivan mitätön pintakolhu. W 204 ja w 212 autoihini vaihdoin lasit ja korjautin kumpaakin. Pilkington laseja yritän välttää, naarmuuntuvat herkästi saint gobain verrattuna. Vaimon w 205 lasiin ei vielä kivi ole osunut.
Re: W205 C-sarja
Kyllä uskoisin riittävän ja voihan sitä jollain konstilla taiteilla kauemmaksi, jotain harvaa verkkoa kääntää hiukan pyöreäksi ja tuota siihen päälle.Jyri1387E kirjoitti:
Yksinkertaisen näköinen toteutus. Käytännössä tuon voisi laittaa siihen imuputkeen moottorin etupuolelle - se näyttää ihan kuin olevan jatkolla siitä keskeltä. Jos tuon pujottaa siihen putken päälle, niin riitääkö siinä läpäisykyky? Kartiofiltterin päällä ilma imentään koko pussin pinta-alasta, mutta putken päällä voisi kuvitella sen kohdistuvan vain putken halkaisijan kokoiselle alueelle?
On muuten erikoista materiaalia, olen laittanut vesihanan alle ja ei mene vesi läpi.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Re: W205 C-sarja
C saa faceliftissä myös uudet takavalot:
http://blog.mercedes-benz-passion.com/2 ... m=facebook" onclick="window.open(this.href);return false;
http://blog.mercedes-benz-passion.com/2 ... m=facebook" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W205 C-sarja
Tuli kokeiltua, että GLC:n keskikonsolin kansi sopii tähän maanläheisempäänkin malliin.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Ajossa: Volvo XC60 T8 (-18)
Ex: W205 220d Touring (-15), Octavia STW 4x4 DSG L&K (-11), Octavia STW 4x4 (-06), Toyota RAV4.2 (-01)
Ex: W205 220d Touring (-15), Octavia STW 4x4 DSG L&K (-11), Octavia STW 4x4 (-06), Toyota RAV4.2 (-01)
Re: W205 C-sarja
Myös C-sarja saamassa All Terrain -version 2018:
http://www.autobild.de/bilder/alle-merc ... tml#bild32" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autobild.de/bilder/alle-merc ... tml#bild32" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W205 C-sarja
Faceliftin sisusta vakoiltu:
http://blog.mercedes-benz-passion.com/2 ... s-lenkrad/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://blog.mercedes-benz-passion.com/2 ... s-lenkrad/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Mersumies
- Viestit: 2732
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: W205 C-sarja
Innostuin jo, että keppi siirretty takaisin oikeaan paikkaan, mutta kuva taitaakin olla manuaalistaLaaksonen kirjoitti:Faceliftin sisusta vakoiltu:
[ http://blog.mercedes-benz-passion.com/wp-content/uploads/Lenkrad-205-mopf-759x500.jpg ]
http://blog.mercedes-benz-passion.com/2 ... s-lenkrad/" onclick="window.open(this.href);return false;
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: W205 C-sarja
Hyvä niin.tahtoomersun kirjoitti:
Innostuin jo, että keppi siirretty takaisin oikeaan paikkaan, mutta kuva taitaakin olla manuaalista
Re: W205 C-sarja
Mitenkäs parametriohjaus 205:ssä? Uusien myyjä väitti, että tulee mukana, jos on Dynamic Select. Mutta oli niin pihalla Mersun varusteista, että haluaisin varmistaa tämän vielä joltain, joka tietää.
Re: W205 C-sarja
Perinteinen 213 varustekoodi näkyy olevan vakiona vain hybridissä ja plug-in hybridissä. Lisäksi urheilualusta pois sulkee 213 koodin.tn62634 kirjoitti:Mitenkäs parametriohjaus 205:ssä? Uusien myyjä väitti, että tulee mukana, jos on Dynamic Select. Mutta oli niin pihalla Mersun varusteista, että haluaisin varmistaa tämän vielä joltain, joka tietää.
En ymmärrä miksi ns. parametriohjaus ei voisi olla kaikissa vakiona kun kerran näissä on sähköinen tehostin eli muuttuvasta tehostuksesta ei tule mitään kustannuksia, muutama rivi softaa. Veikkaan että näin onkin ja tuo 213 "Comfort-ohjaus, ohjauksen lisätehostus pysäköitäessä" on joku lisäjuttu. 205-tuntijat voisivat valaista tarkemmin.
Re: W205 C-sarja
Olen törmännyt ilmoituksissa vaihtoehtoihin Komfort-Direktlenkung ja Sport-Direktlenkung ja ilman etuliitteitä.
Re: W205 C-sarja
W212 menee näin.DBFI kirjoitti:Perinteinen 213 varustekoodi näkyy olevan vakiona vain hybridissä ja plug-in hybridissä. Lisäksi urheilualusta pois sulkee 213 koodin.tn62634 kirjoitti:Mitenkäs parametriohjaus 205:ssä? Uusien myyjä väitti, että tulee mukana, jos on Dynamic Select. Mutta oli niin pihalla Mersun varusteista, että haluaisin varmistaa tämän vielä joltain, joka tietää.
En ymmärrä miksi ns. parametriohjaus ei voisi olla kaikissa vakiona kun kerran näissä on sähköinen tehostin eli muuttuvasta tehostuksesta ei tule mitään kustannuksia, muutama rivi softaa. Veikkaan että näin onkin ja tuo 213 "Comfort-ohjaus, ohjauksen lisätehostus pysäköitäessä" on joku lisäjuttu. 205-tuntijat voisivat valaista tarkemmin.
211 EPS electric power steering (sähköinen, muuttuva tehostus, parametrinen muuttuva välitys)
213 Speed-sensitive power steering/vario steering
(Hydraullinen, nopeustunnisteinen muuttuva tehostus / muuttuvan välitys)
Eiköhän tässä ole samat numero koodit, vaiko ei?
Parametri ohjaus tarkoittaa siis muuttuvaa välitystä, ei pelkästään nopeuden mukaan muuttuvaa tehostusta.
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Re: W205 C-sarja
Ei voi ihan samalla tavalla mennä kun eihän tuossa 205:ssa ole hydraulista tehostinta. Perinteisesti parametriohjaus tarkoittaa nopeuden mukaan muuttuvaa tehostusta mutta korjaamokäsikirjan mukaan se on 205:ssä vakio (loogista sähkötehostimelle) mutta tuo mainitsemasi muuttuva välitys (ohjauskulman mukaan) on varmaankin 205:ssa se ero normiin. Ilmeisesti jossakin AMG tai urheiluvarusteessa ohjauksen välitys kokonaisuudessaan nopeampi.simosami kirjoitti:
W212 menee näin.
211 EPS electric power steering (sähköinen, muuttuva tehostus, parametrinen muuttuva välitys)
213 Speed-sensitive power steering/vario steering
(Hydraullinen, nopeustunnisteinen muuttuva tehostus / muuttuvan välitys)
Eiköhän tässä ole samat numero koodit, vaiko ei?
Parametri ohjaus tarkoittaa siis muuttuvaa välitystä, ei pelkästään nopeuden mukaan muuttuvaa tehostusta.
205:n suomenkielisestä esitteestä en löytänyt mitään tietoa 213-koodista. Siellähän keskitytään hienoihin kuviin, siis valokuviin ja mielikuviin.
Re: W205 C-sarja
Onko jollain sattumalta tullut vastaan w205 takapäästä jurinaa joka ilmenee pahiten matalilla nopeuksilla? Ääni tuntuisi tulevan vasemmalta takaa.. pyöränlaakeri on uusittu ja kardaanin kannatilaakeri.. liekö peräremontti tiedossa.. peräöljyt oli hyvän näköiset ja autolla on ajettu 300tkm
Re: W205 C-sarja
Paljon on ajettu W205:sella. 100tkm vuodessa, huh. Onko entinen taksi? Noilla kilometreillä voisi tosiaan olla toi perä joka huutaa.
Re: W205 C-sarja
Voihan se olla nykyinenkin taksi, ja onhan noita kaupparatsuja, jotka ajaa vieläkin enemmän
- H.E. von Kuusi
- Mersumies
- Viestit: 639
- Liittynyt: Ke 19.10.2011 18:34
- Paikkakunta: Åbo
Re: W205 C-sarja
No eipä kyllä ainakaan eemeleissä perät huuda vielä 300tkm, eikä edes puolessa millissä. Eri asia tietysti, jos on pyörinyt kuivana. En vaan oikein usko.
Vantaalaisilla takseilla tulee joillain jopa lähes 300tkm vuoteen. Auto huoltoja lukuunottamatta ajossa jatkuvasti. Meillä Espoossa tullut vain noin 150tkm vuodessa, on jotain jälleenmyyntiarvoakin vielä parin vuoden jälkeen.
Vantaalaisilla takseilla tulee joillain jopa lähes 300tkm vuoteen. Auto huoltoja lukuunottamatta ajossa jatkuvasti. Meillä Espoossa tullut vain noin 150tkm vuodessa, on jotain jälleenmyyntiarvoakin vielä parin vuoden jälkeen.
Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Re: W205 C-sarja
Tervehdys,
piti liittyä tähän Mersu foorumiin, kun tuli vaihdettua auto C sarjalaiseen. Oli jo maassa oleva auto joten hirveesti ei päässyt enään vaikuttamaan lisävarusteisiin.
Se on toi 180 T A Premium Business farmari 9 vaihteisella automaattilaatikolla. Webastoon olin tottunut, mutta tähän olisi ollut turhan arvokas se ottaa joten tyydyin Defa lämpöpakettiin.
piti liittyä tähän Mersu foorumiin, kun tuli vaihdettua auto C sarjalaiseen. Oli jo maassa oleva auto joten hirveesti ei päässyt enään vaikuttamaan lisävarusteisiin.
Se on toi 180 T A Premium Business farmari 9 vaihteisella automaattilaatikolla. Webastoon olin tottunut, mutta tähän olisi ollut turhan arvokas se ottaa joten tyydyin Defa lämpöpakettiin.
Nykyinen: C-Class (W205) 180 T A Premium Business Wagon 9G-TRONIC (-17)
Edelliset: Ford Kuga 2,0 TDCi PowerShift (-13), Škoda Octavia (-10), Toyota Avensis (-07), Volvo V90 (-02), Mitsubishi Lancer, Opel Astra ym.
Edelliset: Ford Kuga 2,0 TDCi PowerShift (-13), Škoda Octavia (-10), Toyota Avensis (-07), Volvo V90 (-02), Mitsubishi Lancer, Opel Astra ym.
Re: W205 C-sarja
Kuka on kiinnostunut W205 -hybridistä, niin tossa topikissa on siitä tietoa. Mulla siis on sellanen.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 3&t=181960" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 3&t=181960" onclick="window.open(this.href);return false;
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Re: W205 C-sarja
BMW E61 vaihtui alkuvuodesta C-Meseen. Itsellä nyt 4000km takana S205 220D Premium Business kulkineella, mittarissa 58tkm.
Plussat:
- Ajettavuus etenkin ohjausasetuksen ollessa sport-moodilla. Ajettavuus lähentynyt hyvällä tavalla BMW:tä.
- Ulkonäkö ja sisätilat viihtyisät
- Moottorin ja vaihteiston yhteistyö, voiko tässä tosiaan olla vain 170hp? Tuntuu 520d:n jälkeen todella ripeältä, tosin onhan tämä Ceemese 5-sarjaa kevyempi.
- Ajoasento ja penkit sopivan sporttiset.
Miinukset:
- Tuulen suhinat nyt varsinkin kesärajoituksilla. Autosta takuu ehtinyt loppua ja menee ensi viikolla Mega-Autoon, jolloin koeajavat auton ja lähettävät goodwill-kyselyn. Vika/ominaisuus taitaa olla hyvinkin tuttu tämän ketjun lukijoille.
- Rengasmelu ei ole mielestäni Premiumautolta odotettavalta tasolla, ero on jäätävä vanhempaan BMW:hen verrattuna, etenkin nastarenkailla. Toivottavasti asiaan tulee parannusta uusien renkaiden myötä.
- Herjaa joskus pesun jälkeen "tail lights left hand" ongelmaa, vaikka kaikki valot perässä toimii. Häviää, kun auto kuivahtaa, toivottavasti vettä ei pääse mihinkään kriittiseen paikkaan.
Tiedossa olevat kampanjat ja korjaukset matkan varrelta:
- Kun ostin auton, kuuntelin sattumalta miltä moottori kuulostaa tyhjäkäynnillä. Kierrättäessä moottorista kuului kova suhina, ajattelin aluksi että päästää ahtoja pois tyhjäkäynnillä mutta vein huoltoon ja selvisi että välijäähdyttimeen menevän putken tiiviste päästää paineet pihalle. Tiiviste oli vain jotain euroja, mutta vaati päivän työn purkamista, onneksi meni vielä myyjäliikkeelle piikkiin.
- Ahtovuodon korjauksen jälkeen huomasin, että perökontin yllä olevasta ledijarruvalosta oli melkein kaikki pisteet pimeenä. Tämäkin meni vielä onneksi myyjäliikkee piikkiin, mutta tehtiin muualla kuin merkkiliikkeessä halvemman hinnan takia.
- Matkan varrelta jakoketjun kiristävän tiiviste uusittu jonain kampanjana ja tehty ohjelmistopäivityksiä.
Hyvä ja hieno auto, mutta onhan tässä hieman liikaa kiinalaatua tämän hintaiseksi kulkineeksi. Onko muilla ollut samanlaisia huomioita, ominaisuuksia, vikoja?
Plussat:
- Ajettavuus etenkin ohjausasetuksen ollessa sport-moodilla. Ajettavuus lähentynyt hyvällä tavalla BMW:tä.
- Ulkonäkö ja sisätilat viihtyisät
- Moottorin ja vaihteiston yhteistyö, voiko tässä tosiaan olla vain 170hp? Tuntuu 520d:n jälkeen todella ripeältä, tosin onhan tämä Ceemese 5-sarjaa kevyempi.
- Ajoasento ja penkit sopivan sporttiset.
Miinukset:
- Tuulen suhinat nyt varsinkin kesärajoituksilla. Autosta takuu ehtinyt loppua ja menee ensi viikolla Mega-Autoon, jolloin koeajavat auton ja lähettävät goodwill-kyselyn. Vika/ominaisuus taitaa olla hyvinkin tuttu tämän ketjun lukijoille.
- Rengasmelu ei ole mielestäni Premiumautolta odotettavalta tasolla, ero on jäätävä vanhempaan BMW:hen verrattuna, etenkin nastarenkailla. Toivottavasti asiaan tulee parannusta uusien renkaiden myötä.
- Herjaa joskus pesun jälkeen "tail lights left hand" ongelmaa, vaikka kaikki valot perässä toimii. Häviää, kun auto kuivahtaa, toivottavasti vettä ei pääse mihinkään kriittiseen paikkaan.
Tiedossa olevat kampanjat ja korjaukset matkan varrelta:
- Kun ostin auton, kuuntelin sattumalta miltä moottori kuulostaa tyhjäkäynnillä. Kierrättäessä moottorista kuului kova suhina, ajattelin aluksi että päästää ahtoja pois tyhjäkäynnillä mutta vein huoltoon ja selvisi että välijäähdyttimeen menevän putken tiiviste päästää paineet pihalle. Tiiviste oli vain jotain euroja, mutta vaati päivän työn purkamista, onneksi meni vielä myyjäliikkeelle piikkiin.
- Ahtovuodon korjauksen jälkeen huomasin, että perökontin yllä olevasta ledijarruvalosta oli melkein kaikki pisteet pimeenä. Tämäkin meni vielä onneksi myyjäliikkee piikkiin, mutta tehtiin muualla kuin merkkiliikkeessä halvemman hinnan takia.
- Matkan varrelta jakoketjun kiristävän tiiviste uusittu jonain kampanjana ja tehty ohjelmistopäivityksiä.
Hyvä ja hieno auto, mutta onhan tässä hieman liikaa kiinalaatua tämän hintaiseksi kulkineeksi. Onko muilla ollut samanlaisia huomioita, ominaisuuksia, vikoja?
Re: W205 C-sarja
Kovan vertailukohdan otat, kun 5-sarjaan vertaat. Valitettavasti kehitys ei ole mennyt eteenpäin meluasioissa vaan sekä ajotuntuma, että painon vähentämistarve molemmat johtavat ennemminkin kabiinin melun lisääntymiseen, kuin sen vähenemiseen. W205 220d omapaino on sen mitä tuo viitonen keveimmillään - toki korimallit vaikuttaa tuohon mutta noin yleistäen voisi todeta, että se on tuo keveys mikä sen suorituskyvyn saa aikaan. Vaihteisto on kanssa ihan ok ja ainoastaan eco -moodi on vähän rasittava ajettava, kun se kaasupoljin pistää vastaan ja kaikkea alkaa tapahtumaan vasta, kun lappu on ns. lattiassa.Äskaks05 kirjoitti:BMW E61 vaihtui alkuvuodesta C-Meseen. Itsellä nyt 4000km takana S205 220D Premium Business kulkineella, mittarissa 58tkm.
Plussat:
- Ajettavuus etenkin ohjausasetuksen ollessa sport-moodilla. Ajettavuus lähentynyt hyvällä tavalla BMW:tä.
- Ulkonäkö ja sisätilat viihtyisät
- Moottorin ja vaihteiston yhteistyö, voiko tässä tosiaan olla vain 170hp? Tuntuu 520d:n jälkeen todella ripeältä, tosin onhan tämä Ceemese 5-sarjaa kevyempi.
- Ajoasento ja penkit sopivan sporttiset.
Miinukset:
- Tuulen suhinat nyt varsinkin kesärajoituksilla. Autosta takuu ehtinyt loppua ja menee ensi viikolla Mega-Autoon, jolloin koeajavat auton ja lähettävät goodwill-kyselyn. Vika/ominaisuus taitaa olla hyvinkin tuttu tämän ketjun lukijoille.
- Rengasmelu ei ole mielestäni Premiumautolta odotettavalta tasolla, ero on jäätävä vanhempaan BMW:hen verrattuna, etenkin nastarenkailla. Toivottavasti asiaan tulee parannusta uusien renkaiden myötä.
- Herjaa joskus pesun jälkeen "tail lights left hand" ongelmaa, vaikka kaikki valot perässä toimii. Häviää, kun auto kuivahtaa, toivottavasti vettä ei pääse mihinkään kriittiseen paikkaan.
Tiedossa olevat kampanjat ja korjaukset matkan varrelta:
- Kun ostin auton, kuuntelin sattumalta miltä moottori kuulostaa tyhjäkäynnillä. Kierrättäessä moottorista kuului kova suhina, ajattelin aluksi että päästää ahtoja pois tyhjäkäynnillä mutta vein huoltoon ja selvisi että välijäähdyttimeen menevän putken tiiviste päästää paineet pihalle. Tiiviste oli vain jotain euroja, mutta vaati päivän työn purkamista, onneksi meni vielä myyjäliikkeelle piikkiin.
- Ahtovuodon korjauksen jälkeen huomasin, että perökontin yllä olevasta ledijarruvalosta oli melkein kaikki pisteet pimeenä. Tämäkin meni vielä onneksi myyjäliikkee piikkiin, mutta tehtiin muualla kuin merkkiliikkeessä halvemman hinnan takia.
- Matkan varrelta jakoketjun kiristävän tiiviste uusittu jonain kampanjana ja tehty ohjelmistopäivityksiä.
Hyvä ja hieno auto, mutta onhan tässä hieman liikaa kiinalaatua tämän hintaiseksi kulkineeksi. Onko muilla ollut samanlaisia huomioita, ominaisuuksia, vikoja?
Noihin suhinoihin on käsittääkseni löytynyt tehtaan ratkaisu, joka on yhdistelmä oven säätöä, tiivisteiden vaihtoa ja niiden akustolasien vaihtoa. Aloitetan helpoimmasta (säätö) ja mennään kalleimpaa kohti (lasit) ellei edellinen korjaus auta. Valitettavasti tämä voi johtaa useaan korjaamokäyntiin, mutta ei niitä suhinoita pitäisi kuulua (minulla ei esimerkiksi kuulu mitään ylimääräistä siltä suunnalta).
Rengasmelun suhteen ainakin farkku on aika herkkä renkaalle ja tien pinnalle. Toki kaikki vaikuttaa kaikkeen ja minulla on kokemusta vain Avantgarde S205:sta 17" ja 18" vanteilla. Sillä pienellä pippuroinnilla maustettuna, voin sanoa, että alkuperäisellä 17" Conti SC5:lla (kesä) tai GY UG Ice2 (kitka) renkaalla tuo ei ole kohtuuttoman meluisa. Kokemusten perusteella aika tunteeton pinnalle ja melu semmoista tasaista huminaa ja pientä kuminaa. Uskallan jopa väittää, että perusmalli 16" renkaalla on hiljainen Suomalaisillakin teillä.
18" rengas on sitten selkeästi meluisampi. Voi olla, että tuo johtuu valitusta vanteesta tai renkaasta, mutta melua on selkeästi liikaa. Erityisesti herkkyys tien pinnalle lisääntyi ja mukaan tuli todella ärsyttävä "kaiku". Ei semmoista normaalia kuminaa vaan oikein kunnon resonanssi - huh! Koepallona alla pyörii OZ Leggera HLT ja GY Eagle F1 Asymmetric 3.
Ajossa: Volvo XC60 T8 (-18)
Ex: W205 220d Touring (-15), Octavia STW 4x4 DSG L&K (-11), Octavia STW 4x4 (-06), Toyota RAV4.2 (-01)
Ex: W205 220d Touring (-15), Octavia STW 4x4 DSG L&K (-11), Octavia STW 4x4 (-06), Toyota RAV4.2 (-01)
Re: W205 C-sarja
No nyt on reilu 1 000km mittarissa ja hyvin on auto pelittänyt.
Mutta toi moottorin sammuminen, kun pysähtyy ärsyttää jos pysähdys on nopea. Onko tosiaan niin ettei toimintoa saa kokonaan kytkettyä pois vaan joka kerta, kun starttaa joutuu napista sen kytkeä pois?
Mutta toi moottorin sammuminen, kun pysähtyy ärsyttää jos pysähdys on nopea. Onko tosiaan niin ettei toimintoa saa kokonaan kytkettyä pois vaan joka kerta, kun starttaa joutuu napista sen kytkeä pois?
Nykyinen: C-Class (W205) 180 T A Premium Business Wagon 9G-TRONIC (-17)
Edelliset: Ford Kuga 2,0 TDCi PowerShift (-13), Škoda Octavia (-10), Toyota Avensis (-07), Volvo V90 (-02), Mitsubishi Lancer, Opel Astra ym.
Edelliset: Ford Kuga 2,0 TDCi PowerShift (-13), Škoda Octavia (-10), Toyota Avensis (-07), Volvo V90 (-02), Mitsubishi Lancer, Opel Astra ym.
Re: W205 C-sarja
Joo ja ei, niin kuin poliitikko sanoisi. Virallisesti valmistaja (mikään merkki) ei salli tuon poiskytkentää, koska sen jälkeen auto ei enää täytä tyyppihyväksyntää. Voit siis opetella nappaamaan aina vähän lähdön jälkeen s&s:n napista pois tai koodaat Individual asetuksen siten, että siinä s&s ei ole aktiivinen. Individual pysyy valittuna 4h joten se on melkein toimiva ratkaisu.TSMB kirjoitti:No nyt on reilu 1 000km mittarissa ja hyvin on auto pelittänyt.
Mutta toi moottorin sammuminen, kun pysähtyy ärsyttää jos pysähdys on nopea. Onko tosiaan niin ettei toimintoa saa kokonaan kytkettyä pois vaan joka kerta, kun starttaa joutuu napista sen kytkeä pois?
Brabuksella on sitten muistinappi myynnissä mutta varsin suolaiseen hintaan enkä ole varma, että sopiiko se kaikkiin malleihin vai pelkstään AMG versioihin. Nappi tulee keskikonsolin ohjaimen vapaaseen paikkaan (vai alkuperäisen napin tilalle?), joten asennuksen jälkeen se näyttää OEM varusteelta.
Ajossa: Volvo XC60 T8 (-18)
Ex: W205 220d Touring (-15), Octavia STW 4x4 DSG L&K (-11), Octavia STW 4x4 (-06), Toyota RAV4.2 (-01)
Ex: W205 220d Touring (-15), Octavia STW 4x4 DSG L&K (-11), Octavia STW 4x4 (-06), Toyota RAV4.2 (-01)
Re: W205 C-sarja
W205 180D:stä putosi yhdessä huollossa/päivityksessä S&S pois joten kyllä se on mahdollista.